صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: *** اخبار جهادي ***

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0

    *** اخبار جهادي ***




    واقعه الجيزه يک توطئه وارداتی است؛ رژيم صهیونیستی و عربستان اساس استراتژي خود را ايجاد هرج و مرج قومی و مذهبی در مصر قرار داده اند.
    SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

    به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از کیهان، گروه‌ها و شخصيت‌هاي مصري و جهان اسلام به قتل پنج شيعه در روستاي «ابومسلم» استان «الجيزه» مصر واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند. سلفي‌ها در اين حمله وحشيانه، وارد منزل شيخ «حسن شحاته» شدند و او و تعدادي از شيعيان ديگر را با چماق و ميله‌هاي آهني مورد ضرب و شتم قرار دادند.اين يورش ناجوانمردانه شهادت پنج شيعه را در روز ميلاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در پي داشت. شحاته و دو برادرش جزو اين شهدا هستند. برخي گزارش‌ها حاکي است که اين شهدا ابتدا سني‌مذهب بوده‌اند و به تازگي به مذهب شيعه گرويده‌اند.

    اين واقعه تاسف‌آور با واکنش گسترده جهان اسلام و محافل داخل مصر مواجه شد؛ الازهر مصر طي بيانيه‌اي اعلام کرد: اين جنايت از بزرگترين گناهان کبيره و از اعمال منکري است که شرع آن را قويا حرام مي‌داند و قانون نيز مرتکب اين عمل را مجازات مي‌کند. «محمد مرسي»، رئيس‌جمهور مصر هم ضمن محکوم کردن اين واقعه، گفت: عاملان اين حمله بايد فورا بازداشت و محاکمه شوند. در چارچوب همين دستور، ديروز هشت تن از عاملان کشتار شيعيان بازداشت شدند و پليس به دنبال بقيه افراد است. .................

    http://www.shia-news.com/fa/news/576...يان-مصر


    به نظر شما با قاتلین آنها چه باید کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    بخصوص که
    رد پای پنهان صهيونيست‌ها در این شهادت شیعیان است

    ویرایش توسط جان بركف : ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ در ساعت ۱۰:۲۷
    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html



  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    این شیخ در اظهاراتی گفت: به سبب جنایتی که در جیزه رخ داده، خشم و غضب مردمی قبایل جعافره مصر را فرا گرفته است این جنایت کاملا بر خلافت ساحت اسلام است،وی افزود: اگر جنایت کاران هر چه زودتر دستگیر نشوند و از سوی مقامات رسمی به دادگاه برای محاکمه تحویل داده نشوند، سادات جعافره برای گرفتن انتقام به پا خواهند خواست.
    *** اخبار جهادي *** SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

    به گزارش «شیعه نیوز» یکی از شیوخ قبایل جعافره در آسوان مصر تهدید کرد از قاتلان شهید حسن شحاته و 4 نفر از یاران او انتقام خواهند گرفت.

    این شیخ که نخواست نامش فاش شود در اظهاراتی گفت: به سبب جنایتی که در جیزه رخ داده، خشم و غضب مردمی قبایل جعافره مصر را فرا گرفته است این جنایت کاملا بر خلافت ساحت اسلام است.

    وی افزود: اگر جنایت کاران هر چه زودتر دستگیر نشوند و از سوی مقامات رسمی به دادگاه برای محاکمه تحویل داده نشوند، سادات جعافره برای گرفتن انتقام به پا خواهند خواست.

    این شیخ در پایان گفت: جعافره برای کشتار 4 شیخ از شیوخ سلفی آماده خواهند شد تا زمانیکه در این کشور حکومت وجود ندارد . جعافره از جمله قبایل شیعه در مصر است.





    http://www.shia-news.com/fa/news/576...عه-ی-مصر



    به چه گناهی چند نفر شیعه مصر به شهادت رسیدند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    قتل عام شیعیان و فرقه گرایی، لکه ننگی بر پیشانی حاکمان و مفتیان الازهر مصر است
    *** اخبار جهادي ***

    شیعه نیوز:


    شیعه نیوز: آیت الله سید محمد باقر شیرازی:
    اگرچه انتظار می رفت تا بهار عربی مصر، افق روشنی را پیش روی حاکمان جدید و مفتی های الازهر مصر در ایجاد اتحاد میان آحاد مسلمانان این کشور و جهان قرار دهد لیکن صدور فتواهای مغرضانه و در نتیجه آن قتل عام فرقه گرایی و شیعه کشی در این کشور، این بهار را به خزان و بلکه زمستانی سرد و بی روح تبدیل نموده است

    بنا به گزارش دفتر آیت الله شیرازی، در پی اعمال وحشیانه مخالف با اصول اولیه انسانیت در قتل عام شیعیان مصر، مرجع عالیقدر آیت الله سید محمد باقر شیرازی با صدور بیانیه ای با اشاره به دخالت آشکار صهیونیستها در تفرقه افکنی بین مسلمانان، فرقه ضاله سلفی های وهابی را دست نشاندگان اسرائیل و لکه ننگی برای عالم اسلام دانستند؛
    متن این بیانیه به شرح ذیل است:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    قال الله تبارک و تعالی: یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

    از جمله اموری که سبب گسترش اسلام از ابتدا تاکنون بوده و می باشد، اتحاد میان فرق اسلامی و پرهیز از خشونت طلبی و فرقه گرایی است همانطور که ائمه معصومین(علیهم السلام) علیرغم ظلم هایی که به ایشان شد، عمل نموده و به هیچ وجه اجازه تفرقه بین مسلمین را ندادند.




    ادامه در



    http://www.shia-news.com/fa/news/57672/واکنش-تند-آیت-الله-شیرازی-نسبت-به-قتل-عام-شیعیان-مصر

    ویرایش توسط yanoor : ۱۳۹۲/۰۴/۰۵ در ساعت ۱۴:۴۷
    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html



  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    احتجاج و برخورد با مخالفان
    يكى از راويان و تاريخ ‌نويسان آورده است :
    پس از آن كه معاويه بر يكى از اصحاب و ياران باوفاى اميرالمؤ منين علىّ عليه السّلام - به نام حُجر بن عدى و اصحابش - دست يافت و آن ها را يكى پس از ديگرى با شكنجه هاى مختلفى به شهادت رساند، عازم مكّه معظّمه شد.
    وقتى وارد آنجا شد، حضرت ابا عبداللّه الحسين عليه السّلام را ملاقات كرد و عرضه داشت :
    اى أ باعبداللّه ! آيا خبردار شده اى آنچه را نسبت به حُجر بن عدى و دوستان و شيعيان پدرت انجام داده ايم ؟
    حضرت اظهار نمود: با آن ها چه كرده ايد؟
    معاويه گفت : آن ها را به قتل رسانديم ؛ و سپس آن ها را كفن كرده و نماز بر جنازه هايشان خوانديم و به خاك سپرديم .
    امام حسين عليه السّلام تبسّمى نمود و فرمود: همانا آنان خصم و دشمن تو هستند؛ و فرداى قيامت در پيشگاه ربوبى پروردگار شاكى و خصم تو خواهند بود.
    وليكن بدان ، چنانچه ما شيعيان و پيروان تو را بكشيم ، نه آن ها را كفن مى كنيم ؛ و نه بر جنازه هايشان نماز مى خوانيم ؛ و نه آن ها را در قبرستان دفن مى كنيم .
    و سپس فرمود: اى معاويه ! من تمام جنايات تو را نسبت به پدرم امام علىّ عليه السّلام ؛ و كينه ات را نسبت به خودمان و شيعيان و دوستانمان مى دانم ، اگر چنين باشد كه هست ، بايستى در كار خود تجديد نظر كنى .
    (18)


    http://www.ghadeer.org/hadis/40dh-hosein/amam0001.htm


    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html



  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    شناسائى مجرمين در حضور استاندار
    مرحوم قطب الدّين راوندى رحمة اللّه عليه و همچنين ديگر علماء به نقل از امام جعفر صادق عليه السّلام حكايت كرده اند:
    عدّه اى از دوستان و غلامان حضرت اباعبداللّه الحسين عليه السّلام قصد خروج از شهر مدينه منوّره را داشتند.
    امام حسين عليه السّلام به آن ها فرمود: در فلان روز از مدينه خارج نشويد؛ بلكه روز پنج شنبه حركت كنيد و از شهر بيرون رويد.
    و سپس افزود: چنانچه مخالفت نمائيد با خطر مواجه خواهيد شد و دزدان راهزن ، راه را بر شما مى بندند و ضمن غارت كردن اموال ، شما را نيز به قتل مى رسانند.
    ولى آن ها مخالفت كرده و بر خلاف پيشنهاد امام حسين عليه السّلام از شهر مدينه خارج شدند؛ و عدّه اى از راهزن ها راه را بستند؛ و بر آن ها يورش برده و تمامى آن افراد را كشتند و اموالشان را به غارت بردند.
    وقتى امام حسين عليه السّلام از اين جريان آگاه شد، حركت نمود و نزد والى - استاندار - مدينه رفت .
    همين كه حضرت وارد شد، والى مدينه قبل از هر سخنى اظهار داشت : يا ابن رسول اللّه ! شنيده ام كه دوستان و غلامان شما را كشته اند و اموال آن ها را به يغما برده اند، اميدوارم كه خداوند به شما و خانواده هايشان صبر و پاداش نيك عطا فرمايد.
    امام حسين عليه السّلام به او خطاب كرد و فرمود: چنانچه آن ها را شناسائى و معرّفى كنم ، آيا دست گير و مجازاتشان مى نمائى ؟
    والى مدينه گفت : مگر آن ها را مى شناسى ؟
    حضرت فرمود: بلى ، آن ها را مى شناسم ، همان طور كه تو را مى شناسم ؛ و سپس به شخصى كه حضور داشت اشاره كرد و فرمود: اين يكى از آن دزدان قاتل مى باشد.
    آن شخص بسيار تعجّب كرد و عرضه داشت : يا ابن رسول اللّه ! چگونه تشخيص دادى كه من يكى از آن ها مى باشم ؟!
    حضرت فرمود: چنانچه علامت ها و نشانه ها را برايت بيان نمايم ، تاءييد و تصديق مى كنى ؟
    جواب داد: بلى ، به خدا سوگند تصديق و تاءييد خواهم كرد.
    آن گاه امام حسين عليه السّلام فرمود: فلان وقت تو به همراه دوستانت - فلان و فلانى - از منزل خارج شديد و در بيرون شهر مدينه چنين و چنان كرديد.
    و بعد از آن كه امام عليه السّلام تمام نشانى ها و خصوصيّات را يكى پس از ديگرى بيان نمود، استاندار مدينه به آن كسى كه حضرت او را معرّفى نموده بود، خطاب كرد و گفت :
    قسم به صاحب اين منبر! چنانچه حقيقت را نگوئى و اعتراف به گناه خويش نكنى ، دستور مى دهم كه تمام گوشت ها و استخوان هاى بدنت را ريز ريز كنند.
    پس او در پاسخ گفت : به خدا سوگند، حسين بن علىّ عليه السّلام دروغ نگفته است ؛ بلكه تمام گفته هايش حقيقت و واقعيّت دارد، مثل اين كه آن حضرت شخصا همراه ما بوده است .
    بعد از آن والى مدينه دستور داد: تمام متّهمين را إ حضار كردند؛ و يكايك آن ها بدون هيچ گونه تهديدى ، اعتراف و اقرار به قتل و دزدى خويش كردند.
    و سپس والى مدينه همه آن ها را محكوم به اعدام كرده و يكايك ايشان را گردن زدند.
    (23)

    http://www.ghadeer.org/hadis/40dh-hosein/amam0001.htm



    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html



  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    نوشته
    332
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    9 روز 7 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    47



    با سلام
    ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه و تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) ،
    برای شهیدان این واقعه رحمت الهی و برای بازماندگان اجر و صبر مسئلت می کنم.

    دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره نشان داده اند که از وحدت مسلمین سخت بیمناکند و هرچه در توان دارند برای ایجاد اشتقاق و تفرقه میان آنها بکار می برند.بزرگترین این دشمنان قسم خورده،یهود هستند که امروزه در قالب حزب بین المللی صهیونیسم به توطئه و جنایت علیه اسلام مشغولند و در هر زمان و مکان مقتضی، از طریق افراد نادان و متعصب به اهداف خود جامه عمل می پوشانند.
    هوشیاری مسلمانان ،واکنش مناسب ،سریع و بدون تعصب رهبران دینی مذاهب اسلامی و وحدت آنها ،در مقابل این جور مسائل می تواند راه را بر نفوذ دشمن و ایجاد شکاف بین مسلمین ببندد.

    و اما درباره جنایتی که در مصر رخ داده:

    البته مقامات مصری برای نشان دادن حسن نیت خود می بایست عاملان و قاتلان فریب خورده این جنایت وحشتناک را هرچه سریعتر به مجازات عمل ننگینشان برسانند.چرا که جای هیچگونه مسامحه و سهل انگاری نیست.

    خدایا چنان کن سرانجام کار
    تو خشنود باشی و ما رستگار

  8. تشکر


  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    قصاص و مسائل پیرامون آن در قرآن

    *** اخبار جهادي ***
    " قصاص" از ماده" قص" (بر وزن سد) به معنى جستجو و پى‏گيرى از آثار چيزى است و هر امرى كه پشت سر هم آيد عرب آن را" قصه" مى‏گويد و از آنجا كه" قصاص" قتلى است كه پشت سر قتل ديگرى قرار مى‏گيرد اين واژه در مورد آن به كار رفته است.خداوند در قرآن در مورد حکم قصاص و مسائل دیگر آن می فرماید:« يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاصُ فِي الْقَتْلى‏ الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَ الْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَ الْأُنْثى‏ بِالْأُنْثى‏ فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْ‏ءٌ فَاتِّباعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَداءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسانٍ ذلِكَ تَخْفِيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ رَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدى‏ بَعْدَ ذلِكَ فَلَهُ عَذابٌ أَلِيمٌ ، وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ )سوره البقرة: آيات 178 تا 179(:اى افرادى كه ايمان آورده‏ايد! حكم قصاص در مورد كشتگان بر شما نوشته شده است، آزاد در برابر آزاد، و برده در برابر برده، و زن در برابر زن، پس اگر كسى از ناحيه برادر (دينى) خود مورد عفو قرار گيرد (و حكم قصاص او تبديل به خونبها گردد) بايد از راه پسنديده پيروى كند (و در طرز پرداخت ديه، حال پرداخت كننده را در نظر بگيرد) و قاتل نيز به نيكى ديه را به ولى مقتول بپردازد (و در آن مسامحه نكند) اين تخفيف و رحمتى است از ناحيه پروردگار شما و كسى كه بعد از آن تجاوز كند عذاب دردناكى خواهد داشت.و براى شما در قصاص حيات و زندگى است اى صاحبان خرد، تا شما تقوى پيشه كنيد.

    شان نزول:


    عادت عرب جاهلى بر اين بود كه اگر كسى از قبيله آنها كشته مى‏شد تصميم مى‏گرفتند تا آنجا كه قدرت دارند از قبيله قاتل بكشند، و اين فكر تا آنجا پيش رفته بود كه حاضر بودند به خاطر كشته شدن يك فرد تمام طائفه قاتل را نابود كنند آيه فوق نازل شد و حكم عادلانه قصاص را بيان كرد. اين حكم اسلامى، در واقع حد وسطى بود ميان دو حكم مختلف كه در آن زمان وجود داشت بعضى قصاص را لازم مى‏دانستند و چيزى جز آن را مجاز نمى‏شمردند و بعضى تنها ديه را لازم مى‏شمردند، اسلام قصاص را در صورت عدم رضايت اولياى مقتول، و ديه را به هنگام رضايت طرفين قرار داد.
    قصاص مايه حيات شما است!

    در این آیات ابتدا از مساله حفظ احترام خونها كه مساله فوق العاده مهمى در روابط اجتماعى است آغاز مى‏كند، و خط بطلان بر آداب و سنن جاهلى مى‏كشد، مؤمنان را مخاطب قرار داده چنين مى‏گويد:" اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد حكم قصاص در مورد كشتگان بر شما نوشته شده است. قرآن گاهى از دستورات لازم الاجراء با جمله كتب عليكم:" بر شما نوشته شده" تعبير مى‏كند، از جمله در آيه فوق . اين تعبير اهميت‏و تاكيد مطلب را روشن مى‏كند، زيرا هميشه مسائلى را مى‏نويسند كه از هر نظر قطعيت پيدا كرده و جدى است.همان گونه كه در شان نزول اشاره شد اين آيات در مقام تعديل زياده‏رويهاى است كه در جاهليت در مورد قتل نفس انجام مى‏گرفت، و با انتخاب واژه قصاص نشان مى‏دهد كه اولياء مقتول حق دارند نسبت به قاتل همان را انجام دهند كه او مرتكب شده.ولى به اين مقدار قناعت نكرده در دنباله آيه مساله مساوات را با صراحت بيشتر مطرح مى‏كند و مى‏گويد:" آزاد در برابر آزاد، برده در برابر برده، و زن در برابر زن" . خداوند در سوره نساء نیز می فرماید:«و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا»؛ و هر کس بیگناه کشته شود برای وارث و سرپرست او حق و قدرت تلافی و قصاص مقرر فرموده ایم. (اسراء/33)

    سپس براى اينكه روشن شود كه مساله قصاص حقى براى اولياى مقتول است و هرگز يك حكم الزامى نيست، و اگر مايل باشند مى‏توانند قاتل را ببخشند و خونبها بگيرند، يا اصلا خونبها هم نگيرند،

    ادامه در

    http://www.tahoorkotob.com/page.php?pid=7849


    ویرایش توسط yanoor : ۱۳۹۲/۰۴/۰۶ در ساعت ۰۸:۴۲
    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html



  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    قصاص در قرآن کریم

    پژوهشی است پیرامون مفهوم قصاص و حکم آن در قرآن.
    نویسنده با بررسی آیه 178 بقره و آیه 45 سوره مائده، قصاص را به معنای مجازاتِ به مثل نمی‌داند؛ بلکه قصاص را مساوات بین جانی و مجنی علیه می‌داند. وی با بررسی آیه قصاص در سوره بقره شرایط قصاص را مساوات در ذکوریت، انوثیت، عتق و حریت ذکر می‌کند و آیه را نوعی تشریع برای مسلمانان می‌داند. وی آیه 45 سوره مائده را گزارشی از حکم مجازات‌های کیفری برای یهود دانسته و مفاد آ‌یه را مماثلث در نفس می‌داند؛ خواه زن و یا مرد باشد؛ در حالی که طبق مفاد مجازات‌های کیفری اسلام، زن در برابر زن و مرد در برابر مرد قصاص می‌شود. نویسنده نتیجه می‌گیرد که آیه سوره مائده ویژه ادیان سابق است و اجرای احکام آن در قرآن دلیل می‌خواهد.

    http://www.maarefquran.com/Files/ful...sion=2&id=3599

    قصاص در قرآن کریم

    *** اخبار جهادي ***در قرآن کریم دو دسته از آیات وجود دارد که بر اصل قصاص دلالت مى‏کنند. دسته اوّل آیاتى است که به اصل مقابله به مثل به صورت کلّى دلالت دارند که یکى از مصادیق آن مقابله به مثل در امور کیفرى و جنایى است. این آیات عبارت‏اند از:
    و جزاء سیئة سیئة مثلُها... و لمن انتصر بعد ظلمه فاولئک ماعلیهم من سبیلٍ؛(شوری؛ 40و41)
    جزاى هر بدى، بدى است همانند آن ... بر کسانى که پس از ستمى که بر آن‏ها رفته باشد انتقام مى‏گیرند، ملامتى نیست.
    و ان عاقبتم فعاقبوا بمثل ما عوقبتم به و لئن صبرتم لهو خیرٌ للصّابرین؛(نحل؛126)
    اگر عقوبت مى‏کنید، چنان عقوبت کنید که شما را عقو بت کرده‏اند. و اگر صبر کنید، صابران را صبر نیکوتر است.
    فمن اعتدى علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدى‏ علیکم؛(بقره؛194)
    پس هر کس بر شما تعدى کند به همان اندازه تعدى‏اش بر او تعدّى کنید.
    آن چه از مجموع این آیات و برداشت فقها و مفسرین به دست مى‏آید آن است که بدى را مى‏توان با آن چه مانند آن است پاسخ داد و شخصى که مورد بدى قرار گرفته، مجاز است همان‏گونه که با او عمل شده است رفتار کند و در این صورت هیچ مسئولیّتى متوجه او نیست. یکى از روشن‏ترین مصادیق اعتدا و بدى کردن در مورد دیگران، کشتن و ایراد ضرب و جرح است و به استناد این آیات مى‏توان گفت، قصاص این جرایم توسط مجنى علیه یا اولیاى او مجاز و ممکن است. شیخ طوسى در ذیل آیه (جزاء سیئة سیئة مثلها) (شوری ؛ 42) مى‏گوید:
    احتمال دارد که مراد از این آیه همان حکم قصاص باشد که در سوره مائده آیه 48 آمده است، لذا مجنى علیه مى‏تواند با جانى همان کند که با او کرده است بدون زیادى.
    تشریع حکم قصاص

    حکم قصاص با نزول آیات زیر برای مسلمین محرز شد:
    کتب علیکم القصاص فى القتلى‏ الحّر بالحّر و العبد بالعبد و الانثى بالانثى، فمن عفى له من اخیه شى‏ء فاتباع بالمعروف و اداء الیه باحسان ذلک تخفیف من ربکم و رحمة، فمن اعتدى‏ بعد ذلک فله عذاب الیم‏(بقره؛178)؛
    اى کسانى که ایمان آورده‏اید درباره کشتگان، بر شما حق قصاص‏ مقرر شده‏است: آزاد عوض آزاد و بنده عوض بنده و زن عوض زن و هر کس که از جانب برادر دینى‏اش یعنى ولىّ مقتول‏، چیزى در حق قصاص‏ به او گذشت شود، باید از گذشت ولىّ مقتول‏ به طور پسندیده پیروى کند و با رعایت‏ احسان، خون‏بها را به او بپردازد. این حکم‏ تخفیف و رحمتى از پروردگار شماست، پس هر کس، بعد از آن از اندازه درگذرد، وى را عذابى دردناک است.

    http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/m...e=Check&Rand=0


    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    مستبصر شهيد مصری:
    *** اخبار جهادي *** شیعه شدم ؛ وقتی که پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را دیدم

    رسانه‌هاي مصر او را بحث‌انگیزترین و جنجالی‌ترینِ مشایخ مصر توصیف کرده‌اند. شهيد شيخ حسن شحاته، مشهورترين خطيب جمعه در مساجد اين کشور بود که برخي سخنراني‌هاي او في‌المجلس باعث شيعه‌شدن 90درصد حضار مي‌شد.

    *** اخبار جهادي *** به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ دو هفته پیش بود که در مصر، همايشي بین‌المللی با حضور علمایی از سراسر جهان اسلام تشکیل شد که بزرگان تکفیری هم در آن حاضر بودند. در این کنفرانس، فتوای "جهاد" علیه حکومت سوریه و حزب‌الله صادر شد و با دستور شخص محمد مرسي، رئيس‌جمهور اين کشور، رابطه قاهره با دمشق، به حال تعليق درآمد.
    این ماجرا، در ادامه سلسله عربده‌های تکفیرهايی بود که از چند سال پیش علیه شیعیان به گوش می‌رسید و درگیری‌های داخلی سوریه هم بستری شده بود تا سرویس‌های جاسوسی جهانی با حداکثر قوا و با استفاده از رسانه‌های پرتعداد و کارکشته، به شعله‌ورتر‌کرن آن بپردازند. درخت زشت این فتنه‌انگیزی‌ها، دیروز و در آستانه ولادت امام مهدی(عج) این بار در مصر میوه‌اي تلخ داد: شیخ حسن شحاتة از علما و روحانیون برجسته مصر به همراه سه نفر از یارانش به طرز فجیعی به شهادت رسید.

    از همان حدود دو هفته پیش، در روستای «ابومسلم» در منطقه «ابوالنمرس» در استان «الجیزة» در حدود 30 کیلومتری جنوب قاهره، تبلیغات گسترده علیه شیعیان شدت گرفت چنان که با کافر و نجس خواندن آنان، اهالی روستا به کشتن آنان ترغیب می‌شدند. تا آنکه شیخ حسن شحاتة در منزل یکی از اهالی روستا حاضر شده و به همراه جمعی دیگر از شیعیان روستا مشغول جشن و شادمانی میلاد امام عصر(عج) شدند.
    یکی از شاهدان عینی به نام یاسر یحیی می‌گوید: «وقتی اهالی روستا از حضور شیخ حسن شحاتة در روستا مطلع شدند، از صاحب منزل خواستند که او را به آنها تحویل دهد ولی صاحب منزل نپذیرفت و آنها هم شروع کردند به حمله به منزل.» در این حمله از کوکتل مولوتف استفاده شده و تلاش برای آتش زدن منزل در جریان بوده است.
    یاسر یحیی ادامه می‌دهد: «اهالی پتک و کلنگ‌های بزرگی آوردند و بخشی از دیوار منزل را خراب کردند و شیعیان حاضر در منزل را خارج کردند و شروع به کتک‌زدن آنها در میدان روستا کردند و آنقدر آنها را زدند تا کشته شدند.» بعد از کشته‌شدن هم پیکرهای شهدا بر روی زمین کشیدند.
    *** اخبار جهادي ***
    یکی دیگر از شاهدان هم می‌گوید: «تلاش کردم نجات‌شان دهم ولی اهالی مصمم بودند که آنها را بکشند.»
    به گزارش شبکه تلويزيوني المنار لبنان، اهالی روستا حین زدن و شکنجه این شیعیان، شعارهای «شیعیان کافرند» و «کافر! کافر!» سر می دادند.
    در این حادثه دردآور، شیخ حسن شحاتة (66 ساله) برادرش محمد شحاتة (35 ساله) و شحاتة شحاتة (55 ساله) و عبدالقادر حسنین عمر (45 ساله) به شهادت رسیده‌اند و تعداد نامشخصی از شیعیان هم زخمی شده‌اند.

    اما شيخ "حسن شحاته" مستبصر (شيعه‌شدهٔ) معروف، استاد دانشگاه "الازهر"، امام‌ جماعت سابق یکی از بزرگترین مساجد قاهره، مرشد مذهبی و معنوی ارتش مصر و برگزارکننده مجموعه برنامه‌های "العلم" در رادیو و تلویزیون و مساجد این کشور بود که در نهايت، روز نيمه شعبان امسال در سن 66 سالگي، در حمله چماقداران سلفي و وهابي مصر، به فيض شهادت رسيد.

    ادامه در

    http://abna.ir/data.asp?lang=1&Id=434116






    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html



  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    روياي صادقه‌اي كه استاد الازهر را شيعه كرد






    *** اخبار جهادي ***


    فراگيري قرآن قبل از تولد!

    شيخ حسن شحاته در سال 1946 ميلادي در خانواده‌اي حنفي مذهب به دنيا آمد. پدرش اگرچه حنفي مذهب اما دوستدار اهل بيت بود.

    خودش درباره دوران كودكي مي‌گويد:
    «پدرم آموزش قرآن را از هنگامي که در شکم مادرم بودم، آغاز کرد که این موضوع را خودش به من گفته بود. پس از پایان دوره شیرخوارگی و گرفتن از شیر یعنی در سن دو سالگی، مرا به مکتب‌خانه بردند تا قرآن را فرابگيرم»
    خواندن خطبه نماز جمعه در نوجواني، اجراي برنامه‌هاي ديني در راديو و تلويزيون مصر، حضور در ارتش مصر و ارشاد سربازان كه به مسلمان شدن تعدادي از مسيحيان نيز انجاميد، اقامه نماز جماعت در مسجدي در برابر سفارت رژيم صهيونيستي و استادي در الازهر و تاليفات گوناگون برخي از فعاليت‌هاي وي است. وي اگرچه بعنوان استادي سني مذهب در الازهر تذريس مي‌كرد اما هم دوره‌اي ها و شاگردانش چون شيخ طنطاوي ختما يادشان هست كه او از همان موقع هم مي‌گفت: «هرچه دل‌تان می‌خواهد بگویید، اما بدانيد که پیامبر(صلي‌الله عليه وآله) و اميرالمؤمنين علي و فاطمهٔ زهرا و حسنین (علیهم‌السلام) شجره واحدی هستند که شاخه‌ها و میوه‌های آن یکی است.»

    اميرالمومنين(عليه اسلام) نمي‌گذاشت بيفتم
    اما زندگي وي بعد از گرويدن رسمي به تشيع رنگ و بوي ديگري گرفت. مخصوصا كه او محبوبيت زيادي داشت و حالا حتما اين شيعه شدن بر عموم مردم خاصه علاقه مندانش تاثير فراواني مي‌گذاشت. اماجراي شيعه شدن او هم خواندن دارد. ماجرايي كه در حوالي سالهاي 1994 تا 1996 ميلادي اتفاق افتاده است:
    «پیامبر(ص) را بر بلندای کوهی دیدم که اميرالمؤمنين(ع) از راه رسیدند و با یکدیگر به زبانی که آن را می‌فهمیدم، به سخن گفتن پرداختند. سپس پیامبر اميرالمؤمنين(ع) را برای کاری اعزام کردند و با دست چپ خود به من اشاره کردند که به دنبال ایشان حرکت کنم؛ دنبال آن حضرت به راه افتادم و از قامت مبارک‌شان، تنها گردن ایشان را می‌دیدم که در اوج زیبایی بود و من پشت سر ایشان از کوه‌ها سرازیر می‌شدم و هرگاه که می‌خواستم بر زمین بیفتم، ایشان با حرکت و اشاره دست مبارک‌شان مانع از افتادن من بر زمین می‌شدند. از خواب که بیدار شدم، دریافتم که باید تا ابد به حق و حقیقت ایمان بیاورم و در وراي امیرالمؤمنین حرکت کنم و فهميدم که در معرض مشکلات بسیاری قرار خواهم گرفت اما با این حال به ولایت ایشان وفادار خواهم ماند.»
    در خواب ديده بود كه زمين مي‌خورد و خودش هم تعبيرش را مي‌دانست؛ مشكلاتي در پيش رو بود كه بازداشت توسط حكومت مصر يكي از آنها بود. زنداني شدن به جرم «اعلام ولایت و وفادارای به امام علی عليه‌السلام و ترويج دوستداری و وفاداری به آن حضرت»!


    http://www.askquran.ir/thread38915.html#post616381

    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود