جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیه های خشن

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    21
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    آیه های خشن




    انصافا شما در مورد این آیه چی فکر می کنید؟!
    سوره النور آیه ی 2:
    (2) الزَّانِيَةُ وَ الزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ واحِدٍ مِنْهُما مِائَةَ جَلْدَةٍ وَ لا تَأْخُذْكُمْ بِهِما رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الآْخِرِ وَ لْيَشْهَدْ عَذابَهُما طائِفَةٌ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ

    برگردان فارسی:زنان و مردان زناکار را هر يک صد ضربه بزنيد و اگر به خدا و روز قيامت ايمان داريد ، مباد که در حکم خدا نسبت به آن دو دستخوش ترحم گرديد و بايد که به هنگام شکنجه کردنشان گروهي از مؤمنان حاضر باشند

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2



    نقل قول نوشته اصلی توسط cyrusofgreat نمایش پست
    انصافا شما در مورد این آیه چی فکر می کنید؟!
    سوره النور آیه ی 2:
    (2) الزَّانِيَةُ وَ الزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ واحِدٍ مِنْهُما مِائَةَ جَلْدَةٍ وَ لا تَأْخُذْكُمْ بِهِما رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الآْخِرِ وَ لْيَشْهَدْ عَذابَهُما طائِفَةٌ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ

    برگردان فارسی:
    نقل قول نوشته اصلی توسط cyrusofgreat نمایش پست
    زنان و مردان زناکار را هر يک صد ضربه بزنيد و اگر به خدا و روز قيامت ايمان داريد ، مباد که در حکم خدا نسبت به آن دو دستخوش ترحم گرديد و بايد که به هنگام شکنجه کردنشان گروهي از مؤمنان حاضر باشند
    این اول باری نیست که توهم خشونت درباره احکام اسلامی، از سوی ناآگاهان به احکام اسلامی، مطرح می شود. با اینکه بارها و با بیانات مختلف جواب این شبهات داده شده اما گویی تکرار مکررات عادت این تارنگاران شده تا با گزیده کردن احکام دینی (بدون توجه به شرایط سخت اثبات چنین احکامی و نتایج مهم اعمال آن در جامعه) و با بازی گرفتن کلماتی مانند شکنجه و خشونت، می خواهند چهره ای دیگرگون و تحریفی از آن نشان دهند، حال آنکه اگر خدای ناکرده، چنین جنایاتی در مورد خود آنها یا بستگان آنها انجام می گرفت، دمار از روزگار مجرم درآورده و نهایت خشونت و شکنجه را برای استیفای حقوق از دست رفته خود انجام می دادند؛

    علاوه اینکه جانب انصاف را رعایت نمی کنند و سایر احکام رأفت و رحمت اسلامی را نمی بینند و از آن دم نمی زنند مبادا تزویر بیاناتشان بر همگان روشن شود.


    ابتدا با تفسیری کوتاه از آیه مورد نظر آشنا خواهیم شد و به تدریج با بیان مسایلی مرتبط با این شبهه، سرآخر نتیجه گیری و قضاوت را به خواننده منصف واگذار می کنیم که آیا این آیه آنطور که این کاربر مدعی شده، خشن است یا نه؟!


    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۸۹/۰۳/۱۸ در ساعت ۲۲:۴۷
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2



    در آیه دوم سوره نور، درباره زن و مرد زناكار مى‏ فرماید: هر یک از زن و مرد زناكار را صد تازيانه بزنيد (الزَّانِيَةُ وَ الزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ واحِدٍ مِنْهُما مِائَةَ جَلْدَةٍ).
    و براى تاكيد بيشتر اضافه مى ‏كند: هرگز نبايد در اجراى اين حد الهى گرفتار رأفت (و محبت كاذب و دروغين) شويد، اگر به خدا و روز جزا ايمان داريد (وَ لا تَأْخُذْكُمْ بِهِما رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ).
    و سرانجام در پايان اين آيه به نكته ديگرى براى تكميل نتيجه‏گيرى از اين مجازات الهى اشاره كرده و مى‏ فرماید: و بايد گروهى از مؤمنان حضور داشته باشند و مجازات آن دو را مشاهده كنند (وَ لْيَشْهَدْ عَذابَهُما طائِفَةٌ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ).


    در واقع اين آيه مشتمل بر سه دستور است:

    1- حكم مجازات زنان و مردان زناکار
    2- تاكيد بر اين كه در اجراى اين حد الهى گرفتار محبتها و احساسات بى مورد نشويد
    3- دستور حضور جمعى از مؤمنان در صحنه مجازات




    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۸۹/۰۳/۲۶ در ساعت ۱۳:۳۶
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    توضیح دستور دوم




    تاكيد بر اين كه در اجراى اين حد الهى گرفتار محبتها و احساسات بى مورد نشويد
    احساسات و محبتى كه نتيجه‏اى جز فساد و آلودگى اجتماع ندارد و براى خنثى كردن انگيزه‏هاى اين گونه احساسات، مساله ايمان به خدا و روز جزا را پيش مى‏كشد چرا كه نشانه ايمان به مبدء و معاد، تسليم مطلق در برابر فرمان خداست. ايمان به خداوند عالم حكيم سبب مى‏شود كه انسان بداند هر حكمى فلسفه و حكمتى دارد و بى دليل تشريع نشده، و ايمان به معاد سبب مى‏شود كه انسان در برابر تخلفها احساس مسئوليت كند.


    در اينجا حديث جالبى از پيامبر اکرم(ص) نقل شده كه فرمود:
    يؤتى بوال نقص من الحد سوطا فيقال له لم فعلت ذاك؟ فيقول: رحمة لعبادك، فيقال له انت ارحم بهم منى؟! فيؤمر به الى النار، و يؤتى بمن زاد سوطا، فيقال له لم فعلت ذلك؟ فيقول لينتهوا عن معاصيك! فيقول: انت احكم به منى؟! فيؤمر به الى النار!:

    روز قيامت بعضى از زمامداران را كه يك تازيانه از حد الهى كم كرده‏اند در صحنه محشر مى‏آورند و به او گفته مى‏شود چرا چنين كردى؟ مى‏گويد: براى رحمت به بندگان تو! پروردگار به او مى‏گويد:آيا تو نسبت به آنها از من مهربانتر بودى؟! و دستور داده مى ‏شود او را به آتش بيفكنيد! ديگرى را مى‏آورند كه يك تازيانه بر حد الهى افزوده، به او گفته مى‏شود:چرا چنين كردى؟ در پاسخ مى‏گويد: تا بندگانت از معصيت تو خوددارى كنند! خداوند مى‏فرمايد: تو از من آگاه تر و حكيم‏ تر بودى؟! سپس دستور داده مى‏شود او را هم به آتش دوزخ ببرند. (تفسير فخر رازى/ج 23/ص 148)






    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    توضیح دستور سوم




    دستور حضور جمعى از مؤمنان در صحنه مجازات


    هدف تنها اين نيست كه گنهكار عبرت گيرد، بلكه باید مجازات او سبب عبرت ديگران هم شود و به تعبير ديگر: با توجه به بافت زندگى اجتماعى بشر، آلودگيهاى اخلاقى در يك فرد ثابت نمى‏ماند و به جامعه سرايت مى‏ كند، براى پاكسازى بايد همان گونه كه گناه برملا شده، مجازات نيز برملا گردد.

    و به اين ترتيب اساس پاسخ اين سؤال كه چرا اسلام اجازه مى ‏دهد در این مسأله، آبروى انسانى در جمع بريزد روشن مى‏شود، زيرا مادام كه گناه آشكار نگرديده و اثبات نشده است، خداوند ستار العيوب است و راضى به پرده درى نيست اما بعد از ثبوت جرم و بيرون افتادن راز از پرده خفا و كم شدن اهميت ترک این گناه بزرگ، بايد به گونه‏اى مجازات صورت گيرد كه اثرات منفى که این گناه در جامعه پیرامون خود گذاشته، پاک شود و عظمت قبح گناه به حال نخستين باز گردد.

    مسلما علنى شدن كيفر متخلفان در گناهان بزرگی که دامنه تأثیر آن گاه بنیان های خانوادگی را از هم می پاشد، تأثیر بسزایی در جلوگیری از ارتکاب مجدد آن گناه خواهد داشت.

    خانواده مهمترین ارکان یک اجتماع است و هر چه سلامت این کانون کوچک اجتماعی بیشتر باشد، مسلما سلامت جامعه هم بیشتر خواهد. اسلام، برای کانون خانواده به عنوان مهمترین نهاد سازنده یک اجتماع، اهمیت فوق العاده زیادی قائل است و با هر آنچه که سلامت خانواده را تهدید می کند به شدت مبارزه می کند. مهمترین ارکان سلامت یک خانواده هم حفظ پاکدامنی و عفت اعضای خانواده است. زنا به عنوان عملی قبیح و آلوده (که قبح و آلودگی آن مورد تأیید همه ادیان الهی است)، از خطرناکترین عواملی است که بنیان یک خانواده را تهدید می کند و گاه خانواده های مبتلا را به مرز فروپاشی و افسارگسیختگی می کشاند، علاوه اینکه بزرگترین آسیب را به هویت انسانی افرادی که نتیجه این ارتباط نامشروعند، وارد می کند؛ افرادی که با عنوان ولدالزنا در جامعه پیرامون خود مشهور شده و نداشتن هویتی قطعی و مشخص از یک خانواده سالم و بهره نبردن از مهر مادری و حمایت پدری، زمینه های پیدایش افرادی که بعدها می توانند امنیت یک اجتماع را تهدید کنند، در آنها به وجود می آورد و اگر بخواهیم در آثار زیانبار زنا در جامعه قلم فرسایی کنیم، قصه صد من کاغذ خواهد شد که تمام شدنی نیست!

    اين واقعيت را نيز از نظر نبايد دور داشت كه بسيارى از مردم براى‏حيثيت و آبروى خود بيش از مساله تنبيهات بدنى اهميت قائلند، و همين علنى شدن كيفر ترمز، نيرومندى بر روى هوسهاى سركش آنهاست.



    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۸۹/۰۳/۲۶ در ساعت ۱۳:۴۳
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    توضیحی دیگر درباره دستور سوم




    آيه فوق كه به صورت امر است، دلالت می کند بر اینکه حضور گروهى از مؤمنان به هنگام اجراى حد زنا واجب است، ولى ناگفته پيدا است كه قرآن شرط نكرده حتما در ملاء عام اين حكم اجرا شود، بلكه بر حسب شرائط و مصالح متفاوت مى‏گردد حضور سه نفر و بيشتر كافى است، مهم آن است كه قاضى تشخيص دهد حضور چه مقدار از مردم لازم است.


    برخی از فواید این حکم:

    1- درس‏ عبرتى براى همگان است و سبب پاكسازى اجتماع
    2- شرمسارى مجرم مانع ارتكاب مجدد این جرم توسط او در آينده خواهد شد.
    3- هرگاه اجراى حد در حضور جمعى انجام شود قاضى و مجريان حد متهم به سازش يا اخذ رشوه يا تبعيض و يا شكنجه دادن و مانند آن نخواهند شد.
    4- حضور جمعيت مانع از خودكامگى و افراط و زياده روى در اجراى حد مى‏ گردد.
    5- ممكن است مجرم بعد از اجراى حد به ساختن شايعات و اتهاماتى در مورد قاضى و مجرى حد بپردازد كه حضور جمعيت موضع او را روشن ساخته و جلو فعاليتهاى تخريبى او را در آينده مى ‏گيرد.


    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۸۹/۰۳/۲۶ در ساعت ۱۴:۱۹
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    فلسفه تحریم زنا





    فلسفه تحريم زنا
    (تفسير نمونه،ج‏12/ص103)

    1- پيدايش هرج و مرج در نظام خانواده، و از ميان رفتن رابطه فرزندان و پدران؛ رابطه ‏اى كه وجودش سبب شناخت اجتماعى و حمايت كامل از فرزندان و بهره مندی از سایه مهر و محبت والدین است و ... .
    خلاصه، در جامعه‏ اى كه فرزندان نامشروع و بى پدر فراوان گردند، روابط اجتماعى كه بر پايه روابط خانوادگى بنيان شده سخت دچار تزلزل مى ‏گردد.
    براى پى بردن به اهميت اين موضوع كافى است يك لحظه چنين فكر كنيم كه چنانچه زنا در كل جامعه انسانى مجاز گردد و ازدواج برچيده شود، فرزندان بى هويتى كه در چنين شرایطى متولد می شوند، تحت پوشش حمايت كسى نيستند، نه در آغاز تولد و نه به هنگام بزرگ شدن؛ تأثیر عمیق و مؤثر حمایت خانواده و مهر پدر و مادر در روان فرزند، خصوصا در دوران شکل گیری شخصیت او، امری انکار ناشدنی است.


    این فرزندان عملا از عنصر محبت والدین كه نقش تعيين كننده‏اى در مبارزه با جنايتها و خشونتها دارد محروم مى‏شوند، و جامعه انسانى رفته رفته به اجتماعی كاملا حيوانى توأم با خشونت در همه ابعاد، تبديل مى‏ گردد.

    2- اين عمل ننگين سبب انواع برخوردها و كشمكشهاى فردى و اجتماعى در ميان هوسبازان است، داستانهايى را كه بعضى از چگونگى وضع داخل محله‏هاى بدنام و مراكز فساد نقل كرده و نوشته‏اند به خوبى بيانگر اين واقعيت است كه در كنار انحرافات جنسى، بدترين جنايات دیگر هم رخ مى دهد.

    3- تجربه نشان داده و علم ثابت كرده است كه اين عمل باعث اشاعه انواع بيماريها است و با تمام تشكيلاتى كه براى مبارزه با عواقب و آثار آن امروز فراهم كرده ‏اند، باز آمار نشان مى‏دهد كه تا چه اندازه افراد از اين راه سلامت خود را از دست داده و مى‏ دهند.

    4- اين عمل غالبا سبب سقط جنين و كشتن فرزندان و قطع نسل مى‏ گردد، چرا كه چنين زنانى هرگز حاضر به نگهدارى اينگونه فرزندان نيستند، و اصولا وجود فرزند مانع بزرگى در راه ارتکاب مجدد این آلودگی است لذا نوعا سعى مى‏كنند فرزندان نامشروع خود را از ميان بردارند.

    5- نبايد فراموش كرد كه هدف از ازدواج تنها مساله اشباع غريزه جنسى نيست، بلكه اشتراك در تشكيل زندگى و انس روحى و آرامش فكرى، و تربيت فرزندان و همكارى در همه شئون زندگی، از آثار ازدواج است كه بدون اختصاص زن و مرد به يكديگر و تحريم زنان هيچيك از اينها امكان پذير نيست.

    امام على (ع) در حديثى مى فرماید: از پيامبر شنيدم که چنين مى‏فرمود:

    فى الزنا ستّ خصال: ثلث فى الدنيا و ثلث فى الآخرة:
    فاما اللواتى فى الدنيا: فيذهب بنور الوجه، و يقطع الرزق، و يسرع الفناء.
    و اما اللواتى فى الآخرة: فغضب الرب و سوء الحساب و الدخول فى النار- او الخلود فى النار:


    در زنا شش اثر سوء است، سه قسمت آن در دنيا و سه قسمت آن در آخرت است.
    اما آنها كه در دنيا است: يكى اين است كه صفا و نورانيت را از انسان مى‏گيرد روزى را قطع مى‏كند، و تسريع در نابودى انسانها مى‏ كند.
    و اما آن سه كه در آخرت است: غضب پروردگار، سختى حساب و دخول- يا خلود- در آتش دوزخ است.
    (
    تفسير مجمع البیان/ج6/ص414)







    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۸۹/۰۳/۲۶ در ساعت ۱۴:۴۴
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود