جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: یک راه حل ساده و مؤثر برای تغییر پوشش افراد بدحجاب

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    277
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 17 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    80
    آپلود
    0
    گالری
    0



    حال با توجه به علل متعدد گرایش به بدپوششی ، راهکارهای متعددی را هم می توان جهت حل این معضل پیدا کرد که شما در ادامه می توانید با یکی از راهکارهای نسبتا آسان اما مؤثر آشنا شوید که برای اکثریت افراد بدحجابی که بدون تعصب و تحت تأثیر جوّ اطراف خود به این سمت متمایل شده اند مؤثر باشد...

    یک راه حل ساده و مؤثر برای تغییر پوشش افراد بدحجاب

    حجاب ، عفاف ، حیا و پوشش کلماتی است که در این روزها و سال های اخیر بیشتر به گوشمان آشنا شده و در جامعه بیشتر با نبود آن مواجه شده ایم . مسئله ای که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان تمام همت و تلاش خود را بر آن گذاشته اند که با انواع ترفندها در قالب یک حرکت هماهنگ ، هر چه بیشتر آنرا کم رنگ کنند . نتیجه همین اقدامات است که وضعیت پوشش مردان و زنان جامعه در مناظر عمومی به خوبی می تواند آمار نسبتا دقیقی را در اختیار ما قرار دهد که شبکه های ماهواره ایِ مروج بی حیائی و بی عفتی و دست های پشت پرده آن ، میزان موفقیتشان در این راستا چقدر بوده است . همین نگرانی هاست که باعث می شود روز حجاب و عفاف را در 21 تیرماه هر سال خلاصه نکنیم و تمام سال را 21 تیر بدانیم .
    میزان تأثیر و تعداد اثرات شوم بدحجابی و بی حیائی در جامعه و همچنین ارتباط روابط غیر اخلاقی ، سست شدن بنیان خانواده ، آمار روزافزون طلاق و غیره با این پدیده به اندازه ای مفصل و تخصصی هست که مبحثی جدا را بطلبد ، همچنانکه علت های تمایل افراد جامعه – خصوصا زنان – به سمت این نوع پوشش نیز متعدد و مختلف می باشد اما جالب است بدانید که طبق شنیده ها ، در یک نظر سنجی صورت گرفته از خانم های با ظاهر نامناسب ، اکثر آنها با اذعان و باور به اثرات خوب حجاب و عفاف ، به سمت بدحجابی متمایل شده اند .
    حال با توجه به علل متعدد گرایش به بدپوششی ، راهکارهای متعددی را هم می توان جهت حل این معضل پیدا کرد که شما در ادامه می توانید با یکی از راهکارهای نسبتا آسان اما مؤثر آشنا شوید که برای اکثریت افراد بدحجابی که بدون تعصب و تحت تأثیر جوّ اطراف خود به این سمت متمایل شده اند مؤثر باشد...
    جوان بود و پر انرژی ، کله اش داغ بود ، سعی می کرد که نمازهایش را با پیامبر بخواند ، یعنی جماعتش به امامت بهترین مخلوق خدا را ترک نمی کرد اما در عین حال نوکری شیطان را هم در زندگی اش داشت ، اهل فحشاء و گناه بود و مردم هم این را فهمیده بودند ؛ قضیه را به عرض پیامبر رساندند ، گفتند جوانی که جماعتش با شما ترک شدنی نیست اهل فساد هم هست ، هر چقدر که آنها نگران بودند پیامبر عظیم الشأن اسلام نگران گمراهی بیشتر این جوان نبود ، پیامبر رحمت به ناقلان خبر رو کرد و گفت : عاقبت روزی نمازش او را از فحشاء دور خواهد کرد...(1)
    نماز یکی از الطاف خداوند به بشریت است که به صورت تکوینی در آن حالت بازدارندگی قرار داده است ، حتی نمازی که فقط صورت آن حفظ شده باشد و با دقت و توجه کمتری خوانده شود هم می تواند بر نمازگزار اثرات مثبتی داشته باشد ، این اقتضای ذات نماز است که اگر سائر شرایط هم در کنارش جمع شود تأثیر چشم گیری را در نمازگزار ایجاد خواهد کرد ، البته به شرطی که مانع بزرگتری بر سر راهش ایجاد نکرده باشد ، حال هر چه این نماز با دقت و توجه بیشتری اقامه شود انسان را از زشتی های بیشتری دور خواهد کرد ، این آیه قرآن ما را به این امر هدایت می کند :
    أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر(2)
    مرحوم علامه طباطبائی ، صاحب تفسیر گرانسنگ المیزان در ذیل این آیه می نویسد


    این عمل مخصوصا که بنده خدا آن را در هر روز پنج بار به جا بیاورد، و همه عمر ادامه دهد، و مخصوصا اگر آن را همه روزه در جامعه ‏اى صالح به جا بیاورد، و افراد آن جامعه نیز مانند او همه روزه به جا بیاورند، و مثل او نسبت به آن اهتمام بورزند، طبعا با گناهان کبیره سازش ندارد...
    پس اگر انسان مدتى کوتاه بر نماز خود پایدارى کند، و در انجام آن تا حدى نیت صادق داشته باشد، این ادامه در مدت کوتاه به طور مسلم باعث مى‏ شود که ملکه پرهیز از فحشاء و منکر در او پیدا شود...
    نماز عملى است عبودى، که به جا آوردنش صفتى در روح آدمى پدید مى ‏آورد که آن صفت به اصطلاح معروف، پلیسى است غیبى، و صاحبش را از فحشاء و منکرات باز مى ‏دارد، و در نتیجه جان و دلش را از قذارت گناهان و آلودگى‏ هایى که از اعمال زشت پیدا مى ‏شود، پاک مى‏ نماید. پس معلوم مى‏ شود مقصود از نماز رسیدن به آن صفت است، یعنى صفت بازدارى از گناه...
    بازدارى از گناه اثر طبیعى نماز است، چون نماز توجه خاصى است از بنده به سوى خداى سبحان، لیکن این اثر تنها به مقدار اقتضاء است، نه علیت تامه، تا تخلف نپذیرد، و نمازگزار دیگر نتواند گناه کند، نه، بلکه اثرش به مقدار اقتضاء است، یعنى اگر مانع و یا مزاحمى در بین نباشد اثر خود را مى‏ بخشد، و نمازگزار را از فحشاء باز مى‏ دارد، خلاصه یاد خدا، و موانعى که از اثر او جلو مى ‏گیرند، مانند دو کفه ترازو هستند، هر وقت کفه یاد خدا چربید، نمازگزار گناه نمى ‏کند، و هر جا کفه آن موانع چربید کفه یاد خدا ضعیف مى ‏شود، و نمازگزار از حقیقت یاد خدا منصرف مى‏ گردد، و گناه را مرتکب مى ‏شود...

    و اگر خواننده عزیز بخواهد این معنا را لمس کند، باید حال بعضى از افراد که نام مسلمان دارند، و در عین حال نماز نمى ‏خوانند، در نظر بگیرد، که اگر رفتار آنها را زیر نظر قرار دهد، مى ‏بیند که به خاطر نخواندن نماز، روزه را هم مى ‏خورد، و حج هم نمى ‏رود و زکات هم نمى ‏دهد، و بالأخره سایر واجبات را هم ترک مى ‏کند، و هیچ فرقى بین پاک و نجس، و حلال و حرام نمى ‏گذارد، و خلاصه در راه زندگى هم چنان پیش مى ‏رود، هر چه پیش آید خوش آید، و هیچ چیزى را در راه خود مانع پیشرفت خود نمى ‏بیند، نه ظلم، نه زنا، نه ربا، نه دروغ، و نه هیچ چیز دیگر. آن وقت اگر حال چنین شخصى را با حال کسى مقایسه کنى که نماز مى‏ خواند، و در نمازش به حد اقل آن یعنى آن مقدارى که تکلیف از گردنش ساقط شود اکتفاء مى ‏کند، خواهى دید که او از بسیارى از کارها که بى نماز از آن پروا نداشت پروا دارد، و اگر حال این نمازگزار را با حال کسى مقایسه کنى که در نمازش اهتمام بیشترى دارد، خواهى دید که دومى از گناهان بیشترى پروا دارد، و به همین قیاس هر چه نماز کاملتر باشد، خوددارى از فحشاء و منکرات بیشتر خواهد بود...(3)

    تشویق به نماز ، ترغیب به خواندن آن در اول وقت ، نماز جماعت و نماز جمعه راهکاری غیر مستقیم ، ساده ، دم دستی و مؤثر است که نه تنها مردان و زنان و خصوصا جوان ها را از بدحجابی ، بلکه از سائر اشتباهات و گناهان دیگر می تواند دور کند و ستون دین بودن نماز از همین رو است که اگر وجود داشته باشد می تواند خیمه دین داری را برای انسان حفظ کند.
    1: روى أنس: أن فتى من الأنصار کان یصلی الصلوات مع رسول الله ص- و یرتکب الفواحش فوصف ذلک لرسول الله ص- فقال: إن صلاته تنهاه یوما ما

    2: سوره عنکبوت آیه 45
    3: ترجمه تفسیر المیزان ج 16 صص197 -



    منبع

    ویرایش توسط طاهر : ۱۳۹۲/۰۷/۰۸ در ساعت ۰۵:۴۶


  2.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی آیا این روایت های در تایید تحریف قرآن معتبر است ؟
    توسط ساحل نجات در انجمن دلایل عدم تحریف قرآن
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۲/۱۷, ۱۸:۰۸
  2. بگویید روضه حضرت قاسم(ع) نخوانند (مرحمت)
    توسط مقاومت در انجمن برگی از دفتر زندگی ( زندگی نامه و خاطرات شهدا)
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۲/۱۳, ۱۵:۳۶
  3. فرهنگ اموی را بیان فرمایید چه بود و اصلاحات علوی چگونه صورت گرفت؟
    توسط شهید علی اصغر پازوکی در انجمن حکومت ها ، اقوام و ملل و سنت های در قرآن
    پاسخ: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۰۹, ۲۳:۳۸
  4. *¸ღ¸ღ¸* بیایید از کودکان بیاموزیم *¸ღ¸ღ¸*
    توسط ╫❀نیایش❀╫ در انجمن کودک و خانواده
    پاسخ: 35
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۱۴, ۱۰:۴۸
  5. آیا آموختن هنر قرآن از نظر پیامبر و ائمه تایید شده است؟
    توسط رضوانه در انجمن آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۱۴, ۲۱:۴۸

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود