صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا تمایل بشر به محسوسات باعث نشده که در اعصار گذشته به بت پرستی تمایل نشان دهد؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    2,350
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    28 روز 16 ساعت نامشخص
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    14

    آیا تمایل بشر به محسوسات باعث نشده که در اعصار گذشته به بت پرستی تمایل نشان دهد؟





    در بررسی آثار بر جای مانده از انسان های اولیه، نظیر سحر و جادو، با نمودهایی مبهم روبه رو هستیم كه نشان دهنده همه حقیقت نیست
    و نمی توان بر مبنای منطق علمی ثابت كرد كه عبادت آن انسان ها به همان نمودها منحصر بوده و خدا را نمی پرستیده اند.
    امروزه نیز در دنیا اماكن مقدسی وجود دارد كه بشر برای اشیای موجود در آن احترام قائل است، در عین حال در كنار آن، خدا را نیز می پرستد.
    به طور مثال ما به ائمه به عنوان معصوم و واسط ارادت داریم ولی در کنار ضریح این ارادت افزون میشود و خوب ارادتمندان از ورودی درب را ا بوسه و مالش و .....مورد محبت قرار میدهند !

    با توجه به نداشتن اطلاعات از نیت های افراد ما اجازه داریم اینها را بت پرست بخوانیم؟





  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    604
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    10 روز 13 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0






    با نام الله




    آیا تمایل بشر به محسوسات باعث نشده که در اعصار گذشته به بت پرستی تمایل نشان دهد؟


    کارشناس بحث: استاد یاسین



  4. تشکر


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    149
    تشکر:
    1
    حضور
    6 روز 10 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط مریم نمایش پست

    در بررسی آثار بر جای مانده از انسان های اولیه، نظیر سحر و جادو، با نمودهایی مبهم روبه رو هستیم كه نشان دهنده همه حقیقت نیست
    و نمی توان بر مبنای منطق علمی ثابت كرد كه عبادت آن انسان ها به همان نمودها منحصر بوده و خدا را نمی پرستیده اند.
    امروزه نیز در دنیا اماكن مقدسی وجود دارد كه بشر برای اشیای موجود در آن احترام قائل است، در عین حال در كنار آن، خدا را نیز می پرستد.
    به طور مثال ما به ائمه به عنوان معصوم و واسط ارادت داریم ولی در کنار ضریح این ارادت افزون میشود و خوب ارادتمندان از ورودی درب را ا بوسه و مالش و .....مورد محبت قرار میدهند !

    با توجه به نداشتن اطلاعات از نیت های افراد ما اجازه داریم اینها را بت پرست بخوانیم؟


    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام و احترام


    در مورد اقوام مختلف به صورت کلی نمی توان یک جا و با یک منظر سخن گفت بلکه با توجه به شرایط و عقائد خاص هر گروهی باید جداگانه بحث کرد.

    همانطور که اشاره کردید گاهی افرادی بودند که برای اشیایی تقدس و احترام قائل بودند و در عین حال خداوند را نیز اطاعت می کردند.

    خداوند در بیان حال مشرکان می فرماید:« وَ لَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ سَخَّرَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ فَأَنَّى يُؤْفَكُون»[1](و هر گاه از آنان بپرسى: «چه كسى آسمانها و زمين را آفريده، و خورشيد و ماه را مسخّر كرده است؟» مى ‏گويند: «اللَّه»! پس با اين حال چگونه آنان را (از عبادت خدا) منحرف مى‏سازند؟!).

    این افراد در عین حال که برای بت ها تاثیری و استقلال قائل بودند در عین حال خالق آسمانها و زمین را خداوند می دانستند.

    در مورد احترام قائل شدن و یا حتی متوسل شدن به افراد یا اشیاء یک نکته مهم و اساسی وجود دارد. آیا افرادی که به این اشیاء یا افراد متوسل می شوند نظرشان چگونه است؟ آیا آن افراد و اشیاء را دارای استقلال از خداوند می دانند، یعنی بدون اینکه خداوند امر یا نهی نسبت به آنها و اعمال شان داشته باشد خودشان می توانند تصرفاتی در عالم انجام دهند؟ مثلا آیا می توانند خودشان مستقلا مریضی را شفا دهند؟

    اگر کسی چنین اعتقادی داشته باشد این با توحید سازگار نیست. اما اگر اشیاء و یا افرادی باشند که به آنها متوسل می شوند ولی در عین حال این افراد و اشیاء را تنها وسیله و پلی جهت اتصال به حق می دانند و همه کاره عالم را خداوند بدانند این مساله با توحید تنافی ندارد. همانطور که شیعیان در توسل به معصومین(علیهم السلام) آنها را برترین بندگان خداوند می دانند و به جهت جایگاه و مقامی که نزد حضرت حق دارند از آنها درخواست می کنند تا واسطه خیر و فیض و برآورده شدن حاجات شوند، کما اینکه در قرآن نسبت به این مساله سفارش هم شده است:« يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ اتَّقُواْ اللَّهَ وَ ابْتَغُواْ إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَ جَاهِدُواْ فىِ سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» [2] (اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد! و وسيله‏اى براى تقرب به او بجوئيد! و در راه او جهاد كنيد، باشد كه رستگار شويد!).

    و من الله التوفیق



    [1] - سوره عنکبوت،آیه61.

    [2] - سوره مائده،آیه35.

  6. تشکرها 3


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,054
    تشکر:
    1
    حضور
    8 روز 19 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    1



    مسلمان گر بدانستی که بت چیست

    یقین کردی که دین در بت پرستی ست

    ------------------

    خیلی هم دور نرویم بت پرستی همین نزدیکی است ..
    .


    نقل قول نوشته اصلی توسط یاسین نمایش پست
    همانطور که اشاره کردید گاهی افرادی بودند که برای اشیایی تقدس و احترام قائل بودند و در عین حال خداوند را نیز اطاعت می کردند.

    خداوند در بیان حال مشرکان می فرماید:« وَ لَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ سَخَّرَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ فَأَنَّى يُؤْفَكُون»[1](و هر گاه از آنان بپرسى: «چه كسى آسمانها و زمين را آفريده، و خورشيد و ماه را مسخّر كرده است؟» مى ‏گويند: «اللَّه»! پس با اين حال چگونه آنان را (از عبادت خدا) منحرف مى‏سازند؟!).

    این افراد در عین حال که برای بت ها تاثیری و استقلال قائل بودند در عین حال خالق آسمانها و زمین را خداوند می دانستند.
    این جمله برای همه ما بسیار آشناست ! چقدر مصادیق داریم !

    امامزاده ها ، اماکن متبرکه، اشیاء مقدسه ،اذکار و ادعیه که متوجه انسانهاست و نه خالق
    !

    و مقامات عالیه و شاهان ...

    البته پاسخ میدهند که :
    نقل قول نوشته اصلی توسط یاسین نمایش پست
    اگر کسی چنین اعتقادی داشته باشد این با توحید سازگار نیست. اما اگر اشیاء و یا افرادی باشند که به آنها متوسل می شوند ولی در عین حال این افراد و اشیاء را تنها وسیله و پلی جهت اتصال به حق می دانند و همه کاره عالم را خداوند بدانند این مساله با توحید تنافی ندارد. همانطور که شیعیان در توسل به معصومین(علیهم السلام) آنها را برترین بندگان خداوند می دانند و به جهت جایگاه و مقامی که نزد حضرت حق دارند از آنها درخواست می کنند تا واسطه خیر و فیض و برآورده شدن حاجات شوند، کما اینکه در قرآن نسبت به این مساله سفارش هم شده است:« يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ اتَّقُواْ اللَّهَ وَ ابْتَغُواْ إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَ جَاهِدُواْ فىِ سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» [2] (اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد! و وسيله‏اى براى تقرب به او بجوئيد! و در راه او جهاد كنيد، باشد كه رستگار شويد!).
    نمی دانم که چرا خداوند درین آیه مستقیم نفرمودند که این وسیله چیست ؟

    باید دید که آیا هدف در زیر دست و پای وسیله گم نمی شود ؟

    چکار کنیم که خود وسیله هدف نشود ؟

    اگر شد چگونه بتوانیم تشخیص دهیم ؟

    اگر تشخیص دادیم که شده است ، چگونه جرات کنیم و وسیله را سرجای خودش بنشانیم تا به هدف

    تبدیل نشود !

    اصلاً چرا خدا باید به وسیله احتیاج داشته باشه ؟

    اوون که از حبل الورید نزدیکتره !

    بشراز نوع سامی علاقه عجیبی به بت بیجان داشته ...

    بشر ایرانی هم علاقه مفرطی به بت انسانی داره

    بت زنده که اولی ست ! تا اوونجا که می تونه تملق می گه

    اورابعنوان ظل الله و سایه خدا و نور اوورمزدی و فرستاده اهورا مزدا ونایب خدا بر روی زمین
    بپرسته ...

    بت مرده هم آمال و آرزو ست و تمام نداشته هاشو در اون جستجو می کنه

    -----------
    اینطور میشه که خدا در زیر دست و پای ادیان گم میشه !

    ویرایش توسط خالد بن ولید : ۱۳۹۲/۰۵/۳۱ در ساعت ۰۸:۲۳

  8. تشکرها 3


  9. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    149
    تشکر:
    1
    حضور
    6 روز 10 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط خالد بن ولید نمایش پست
    بشراز نوع سامی علاقه عجیبی به بت بیجان داشته ...

    بشر ایرانی هم علاقه مفرطی به بت انسانی داره

    بت زنده که اولی ست ! تا اوونجا که می تونه تملق می گه

    اورابعنوان ظل الله و سایه خدا و نور اوورمزدی و فرستاده اهورا مزدا ونایب خدا بر روی زمین
    بپرسته ...

    بت مرده هم آمال و آرزو ست و تمام نداشته هاشو در اون جستجو می کنه

    -----------
    اینطور میشه که خدا در زیر دست و پای ادیان گم میشه !

    بسم الله الرحمن الرحیم

    قرآن مجید می فرماید« هُوَ الَّذِى يُسَيرُِّكمُ‏ْ فىِ الْبرَِّ وَ الْبَحْرِ حَتىَّ إِذَا كُنتُمْ فىِ الْفُلْكِ وَ جَرَيْنَ بهِِم بِرِيحٍ طَيِّبَةٍ وَ فَرِحُواْ بهَِا جَاءَتهَْا رِيحٌ عَاصِفٌ وَ جَاءَهُمُ الْمَوْجُ مِن كلُ‏ِّ مَكاَنٍ وَ ظَنُّواْ أَنهَُّمْ أُحِيطَ بِهِمْ دَعَوُاْ اللَّهَ مخُْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ لَئنِ‏ْ أَنجَيْتَنَا مِنْ هَاذِهِ لَنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ فَلَمَّا أَنجَئهُمْ إِذَا هُمْ يَبْغُونَ فىِ الْأَرْضِ بِغَيرِْ الْحَقّ‏ِ يَأَيهَُّا النَّاسُ إِنَّمَا بَغْيُكُمْ عَلىَ أَنفُسِكُم مَّتَاعَ الْحَيَوةِ الدُّنْيَا ثُمَّ إِلَيْنَا مَرْجِعُكُمْ فَنُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ»[1]

    (او كسى است كه شما را در خشكى و دريا سير مى‏دهد زمانى كه در كشتى قرار مى‏گيريد، و بادهاى موافق آنان را (بسوى مقصد) حركت ميدهد و خوشحال مى‏شوند، ناگهان طوفان شديدى مى‏وزد و امواج از هر سو به سراغ آنها مى‏آيد و گمان مى‏كنند هلاك خواهند شد در آن هنگام، خدا را از روى اخلاص مى‏خوانند كه: «اگر ما را از اين گرفتارى نجات دهى، حتماً از سپاسگزاران خواهيم بود!» امّا هنگامى كه خدا آنها را رهايى بخشيد، (باز) به ناحق، در زمين ستم ميكنند. اى مردم! ستمهاى شما، به زيان خود شماست! از زندگى دنيا بهره (ميبريد)، سپس بازگشت شما بسوى ماست و ما، شما را به آنچه عمل ميكرديد، خبر ميدهيم).

    طریقه پیدا کردن راه درست توجه به فطرت الهی است« فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنيفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتي‏ فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها لا تَبْديلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ »[2] (پس روى خود را متوجّه آيين خالص پروردگار كن! اين فطرتى است كه خداوند، انسانها را بر آن آفريده دگرگونى در آفرينش الهى نيست اين است آيين استوار ولى اكثر مردم نمى‏دانند).

    اگر انسان به فطرت خویش توجه کند و خدا را خالصانه بخواند، راه هدایت را پیدا می کند، زیرا خداوند فرمود« وَ الَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنينَ»[3] (و آنها كه در راه ما (با خلوص نيّت) جهاد كنند، قطعاً به راه‏هاى خود، هدايتشان خواهيم كرد و خداوند با نيكوكاران است).

    اگر انسان چنین بود و بعد از تشخیص حق از باطل تقوا داشت، یعنی از ارتکاب گناهان خویشتن داری کرد، آنگاه خداوند وسلیه تشخیص حق از باطل را به او عنایت می کند« يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقانا»[4] (اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اگر از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد، براى شما وسيله‏اى جهت جدا ساختن حق از باطل قرار مى‏دهد).

    «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذي هَدانا لِهذا وَ ما كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْ لا أَنْ هَدانَا اللَّهُ» سوره اعراف،آیه43.


    [1] - سوره یونس،آیه22-23.

    [2] - سوره روم،آیه30.

    [3] - سوره عنکبوت،آیه69.

    [4] - سوره انفال،آیه29.

  10. تشکرها 2


  11. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    2,350
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    28 روز 16 ساعت نامشخص
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    14



    نقل قول نوشته اصلی توسط یاسین نمایش پست
    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام و احترام


    در مورد اقوام مختلف به صورت کلی نمی توان یک جا و با یک منظر سخن گفت بلکه با توجه به شرایط و عقائد خاص هر گروهی باید جداگانه بحث کرد.



    سلام و عرض احترام

    بسیار متشکّرم .

    پس توقعی که از یک انسان موحّد در عصر کنونی با توجه به ظهور دین مبین اسلام که کاملترین دین ست، با توقع از انسان هایی که هنوز حتی ابزارهای ارتباطی کاملی نداشته اند یکی نیست ،

    در حالی که طبق فرمایش جناب خالد بن ولید ما با تعدد بت ها هم مواجه هستیم !

    حال آنکه ادعای ما چه؟بسیار!



  12. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,054
    تشکر:
    1
    حضور
    8 روز 19 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط مریم نمایش پست
    ما با تعدد بت ها هم مواجه هستیم !
    بقول حسین پناهی :

    بنده ی چند تا خدا باید باشیم ؟



  13. تشکرها 2


  14. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    149
    تشکر:
    1
    حضور
    6 روز 10 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    [quote=خالد بن ولید;626115]نمی دانم که چرا خداوند درین آیه مستقیم نفرمودند که این وسیله چیست ؟

    بسم الله الرحمن الرحیم

    خداوند بسیار از مطالب را به صورت کلی فرمودند و توضیح و تفسیر آن را به عهده پیامبر(ص) گذاشتند« وَ مَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ إِلَّا لِتُبَينِ‏َّ لهَُمُ الَّذِى اخْتَلَفُواْ فِيهِ وَ هُدًى وَ رَحْمَةً لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ»[1]( ما قرآن را بر تو نازل نكرديم مگر براى اينكه آنچه را در آن اختلاف دارند، براى آنها روشن كنى و (اين قرآن) مايه هدايت و رحمت است براى قومى كه ايمان مى‏آورند).


    مثلا در مورد نماز که از مهمترین مسائل دین اسلام است، خداوند تعداد رکعات نمازهای یومیه را بیان نمی کند و توضیح آن را به پیامبر(صلی الله علیه و اله) محول کردند.



    در جای دیگر خداوند در کنار دستور به اطاعت از خود، به اطاعت از دستور پیامبر(صلی الله علیه و اله) و اولی الامر(علیهم السلام) فرمان می دهد:« يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ»[2] (ى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اطاعت كنيد خدا را! و اطاعت كنيد پيامبر خدا و اولو الأمر [اوصياى پيامبر] را)

    ابن شهر آشوب نقل می کند قال أمير المؤمنين (عليه السلام) في قوله تعالى: وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ: «أنا وسيلته»[3]. یعنی امیرالمومنین(علیه السلام) خودشان را وسلیه ای که خداوند دستور به توسل به او داد معرفی میکند.



    [1] - سوره نحل،آیه64.

    [2] - سوره نساء،آیه59.

    [3] - البرهان في تفسير القرآن، ج‏2، ص: 216.


  15. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    83
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 روز 2 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    وسیله هرچیزی می‌تواند باشد؛ خرد، کتاب، تجربه‌ی دیگران، زندگی حیوانات و ...

    ما آدم‌ها برای رسیدن به معشوقمان، نیاز به وسیله داریم؛ معشوق ما ابتدا به ما رخ نمی‌نماید چون او معشوقی بس زیبا و والا مقام است و برای عاشقانش بسیار ناز می‌کند، ناز می‌کند تا تنها آنان‌که واقعاً عاشق او هستند، به سراپرده‌ی او راه یابند:
    عـشق از اول سـرکــش و خــونی بــود
    تــا گـــــریــزد آنـکــــه بـیـــرونـی بـــــود
    می‌توان گفت او با اینکار (قرار دادن وسیله) به بندگانش اوج مهربانی را داشته است زیرا بندگان اکنون توان دیدن او را ندارند

    این وضعیت در این جهان نیز هست؛ آدمی توان دیدن خورشید را در شب (این دنیا که همانند شب پر است از راز و رمز و گنگی) ندارد اما می‌تواند با استفاده از ماه (بزرگان و همه‌ی وسیله‌ها) که نور اصلی خود را از خورشید (خدا) می‌گیرد، راه را از چاه باز شناسند.

    اگر ماه نباشد، آدمی در این راه پر پیچ و خم نمی‌تواند تا فردا به سلامت سر کند و از دیدن آن زیبای راستین، باز می‌ماند.

    به راستی او چه زیبا عشوه‌گری می‌کند!



  16. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    نوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    22 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به نام یزدان بخشاینده بخشایشگر
    لطفا با دقت چیزی رو که می‌گم بخونید دوستان گرامی

    خدایان در هیچ دینی رد نشده‌اند حتی در اسلام
    اینها (خدایان و افسانه‌ها) وحی الهی هستند ولی هستند افسانه‌های دروغین
    منتهی انسان‌های مشرک فکر می‌کنند خدا چندتاست در حالی که خداوند در مثل (Myth) چندتا هست نه در واقعیت!
    در واقعیت دو خدا وجود داره : خدای واقعی و خدایان دروغین و ساختگی!
    خداوند در مثل (مثلی که خودش می‌زنه و در قرآن کریم با اسم رمز مثل اعلی آمده است) و لفظ چند تا هست ولی در واقعیت یکتا و یگانه هست!
    مشرکین خدا رو چند تا می‌دونند ولی موحدین خدایان دروغین رو رد کرده و خدای یکتا رو خدای خدایان می‌دونند
    خدا یعنی کسی که والترین و "ترین" در هر چیزی هست
    برای مشرک, مجسمه خدا همان خدا هست!
    برای مشرک پول حلال مشکلات هست و پول داشته باشی همه چی داری!
    برای مشرک, هر صاحب قدرتی غیر از خدا, خدای یکتا هست که خدا هم در برابر اون کاری نمی‌تونه بکنه!

    شما در قرآن کریم می‌خونید که خداوند درباره خود می‌فرماید : "ما" این ما جمع خدا هست یعنی خدایان (یا ایزدان)!
    عده‌ای این جمع بستن خدا, خودش رو به حساب این گذاشته‌اند که خدا به خودش احترام می‌گذارد! یا کسانی شریک او هستند که خدا خودش آنها را خودش می‌داند!
    البته خدا معانی مختلفی داره, برای مشرک معانی داره و برای موحد معانی دیگر!

    در قرآن کریم, کفار می‌گویند که آیات قرآن کریم "اساطیر الاولین" یعنی افسانه‌های پیشینیان هست ولی خداوند می‌گوید که هم آن‌ها و هم این قرآن آیات الهی هستند
    یا وقتی از "آلهة" یعنی ایزدان, سخن می‌فرماید, می‌گوید که ایزد یا ایزدانی جز او نیستند
    یا از مثل‌های الهی سخن می‌گوید که این مثل همان Myth هست!

    این کلماتی که گفتم رو در قرآن کریم (نرم افزار ذکر یا تنزیل) جستجو کنید
    من خودم افسانه‌ها رو می‌خونم و هیچ تضادی با قرآن کریم و روایات اسلامی و شیعه در اون نمی‌بینم!
    مثلا می‌دونستید Eye of Horus دز موزد غیبت امام زمان (ص) هست ؟
    یا Zeus (یعنی نور) مثال خداوند برای پیامبران بزرگی مثل حضرت ابراهیم و حضرت موسی و حضرت محمد و خود امام زمان (ص) و نظایر آن‌ها هست که در خفا متولد می‌شوند (از بیم دشمن) ؟
    لطفا بدون اینکه به قرآن کریم مراجعه کنید به این پست پاسخ ندهید!

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود