صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ترک اولی توسط پیغمبران!

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    462
    تشکر:
    1
    حضور
    11 روز 21 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    14

    ترک اولی توسط پیغمبران!











    عرض سلام.


    خواستم کارشناس محترم ضمن توضیح ترک اولی.

    یک عمل که توسط پیغمبران انجام شده باشد که به منزله ترک اولی باشد را بیان کنند.


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    604
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    10 روز 13 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با نام الله
    ترک اولی توسط پیغمبران!


    کارشناس: استاد کریم



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    538
    مورد تشکر
    21 پست
    حضور
    13 روز 11 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط وای مادرم نمایش پست
    خواستم کارشناس محترم ضمن توضیح ترک اولی.
    یک عمل که توسط پیغمبران انجام شده باشد که به منزله ترک اولی باشد را بیان کنند.
    با سلام
    با دلايل عقلی ثابت شده است که پیامبران باید معصوم از گناه باشند واهل گناه ومعصیت نباشند والبته اطلاق آیاتی از قرآن که دستور به تبعیت از نبی مکرم اسلام نیز می دهد همین مساله را می رساند چون بدون عصمت وعدم ارتکاب گناه اطاعت همه جانبه از شخصی معنی ندارد.
    پس انبیاء اهل گناه نیستند ولکن بعضی اوقات از انبیاء البته غیر از رسول خدا(ص) اعمالی سر زده است که خداوند تعبیر عصی(نافرمانی) از آن به کار برده است که در اینجا مقصود انجام گناه ممنوعه نیست بلکه انجام عملی است که بهتر بود انجام ندهد وبه خاطر جایگاه والای انبیاء الهی حتی انجام این کارها هرچند که معصیت نباشند بهتر است . مثل خوردن حضرت آدم از درخت ممنوعه که بهتر این بود که نخورد. ویا ترک کردن حضرت یونس قوم خودش را که در قرآن ذکر شده است وبهتر این بود که این کار را انجام ندهد وکارهایی از این قبیل که از انبیاء سر زده است.
    آیت الله جوادی آملی(حفظه الله):
    مشکل ما تحریم نیست، بلکه مشکل ما در توحید است.


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    یک مورد هم مربوط می شود به هنگام دیدار حضرت یعقوب و یوسف ع که آنچه بخاطر دارم از خوانده هایم بعد از آن فراق چندین ساله هنگام دیدار با حضرت یعقوب

    یا حضرت یوسف از اسب پیاده نشد یا دیر پیاده شد

    در جلوی پدرش یعقوب ع که همانجا خداوند متعال می گویند به حضرت یوسف دستت را باز کن و ایشان دستش را باز می کند و نور نبوت از ایشان می رود یعنی

    اولادشان دیگر نبی نمی شوند
    در این مورد هم می گویند حضرت یوسف ع گناه نکرد بلکه مرتکب ترک اولی شد یعنی یک کاری که بهتر بود انجام می داد و نداد


    ویرایش توسط yanoor : ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ در ساعت ۱۹:۳۳
    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html



  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    462
    تشکر:
    1
    حضور
    11 روز 21 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    14



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست
    مثل خوردن حضرت آدم از درخت ممنوعه که بهتر این بود که نخورد
    عرض سلام و ادب و احترام خدمت کارشناس عزیز و گرامی.

    خداوند فرمود خوردن از میوه آن درخت ممنوع است.
    حضرت آدم از دستور خدا سرپیچی کرد و از میوه ممنوعه خورد.
    به نظر شما سرپیچی از دستور خداوند گناه حساب میشود یا ترک اولی!!؟؟

    مثلا امروز خوردن بعضی از چیزها طبق حکم اسلام ممنوع است.
    آیا اگر من از دستور سرپیچی کرده و آنها را بخورم ترک اولی حساب میشود!؟


  7. تشکرها 2


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    462
    تشکر:
    1
    حضور
    11 روز 21 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    14



    نقل قول نوشته اصلی توسط yanoor نمایش پست
    یک مورد هم مربوط می شود به هنگام دیدار حضرت یعقوب و یوسف ع که آنچه بخاطر دارم از خوانده هایم بعد از آن فراق چندین ساله هنگام دیدار با حضرت یعقوب

    یا حضرت یوسف از اسب پیاده نشد یا دیر پیاده شد

    در جلوی پدرش یعقوب ع که همانجا خداوند متعال می گویند به حضرت یوسف دستت را باز کن و ایشان دستش را باز می کند و نور نبوت از ایشان می رود یعنی

    اولادشان دیگر نبی نمی شوند
    در این مورد هم می گویند حضرت یوسف ع گناه نکرد بلکه مرتکب ترک اولی شد یعنی یک کاری که بهتر بود انجام می داد و نداد

    عرض سلام و ادب خدمت شما.
    سپاس بابت پاسخ زیباتون.
    اما حضرت یوسف بخاطر اینکه احساسی شدند و از خوشحالی عمیق تمام فکرشان نزد پدر گرامیشان بود توجه به پیاده شدن نکردند.

    احترام به پدر واجب است.اگر یوسف به عمد این عمل را انجام میداد و بخاطر تکبر شاهانه از اسب پیاده نمیشد.این عمل توسط نبی خدا خطا به حساب میامد و نه ترک اولی.



  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    عرض سلام و ادب خدمت شما.
    سپاس بابت پاسخ زیباتون.
    اما حضرت یوسف بخاطر اینکه احساسی شدند و از خوشحالی عمیق تمام فکرشان نزد پدر گرامیشان بود توجه به پیاده شدن نکردند.

    احترام به پدر واجب است.اگر یوسف به عمد این عمل را انجام میداد و بخاطر تکبر شاهانه از اسب پیاده نمیشد.این عمل توسط نبی خدا خطا به حساب میامد و نه ترک اولی


    ////////////////////////////////


    با سلام

    ترک اولی گناه نیست و از طرف خصوصا پیامبر نباید انجام شود و برای همین هم نور نبوت به شکلی که نوشتم

    از حضرت یوسف گرفته شد

    ویرایش توسط yanoor : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ در ساعت ۱۹:۰۹
    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


  10. تشکر


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    958
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 3 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به نظر می آید ترک اولی واژه ای من در آوردی است و چنین قاعده ای در دین اسلام وجود ندارد .

    فلسفه ایجاد این قاعده ماست مالی بعضی از آیات قرآن است که قاعده ی من در آوردی معصوم را زیر سوال می برد.

    این قاعده سازی مانند این است که : شخصی دروغی بگوید برای اینکه دروغش معلوم نشود دروغ دیگری می گوید.

    البته شاید این مطلب طرفداران عصمت را خوش نیاید اما باید بدانیم که ای بسا کارها که شر میدانیم اما خیر ما در ﺁن است و ای بسا کارها را خیر بدانیم اما شر ما در ان است


    كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ
    ﴿۲۱۶﴾


    بر شما كارزار واجب شده است در حالى كه براى شما ناگوار است و بسا چيزى را خوش نمى‏داريد و آن براى شما خوب است و بسا چيزى را دوست مى‏داريد و آن براى شما بد است و خدا مى‏داند و شما نمى‏دانيد (۲۱۶)


    پیامبران بشری مثل سایر بشر است این قاعده هم دو قاعده جعلی عصمت و ترک اولی را افشا

    می کند و هم تفاوتی بین پیامبر و سایر مردم قائل نمی شود.


    بشر به دو دسته فاسق و صالح تقسیم می شود صالح به کسی می گویند که رویکرد ، برنامه و اولویت زندگیش خیراست .


    فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ ﴿۸﴾وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ ﴿۹﴾


    وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿۱۰﴾أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿۱۱﴾فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ ﴿۱۲﴾


    ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ ﴿۱۳﴾وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ ﴿۱۴﴾


    السابقون مقرب خدا هستند و اصحاب یمین هم بهشتی هستند اصحاب شمال هم فاسق و جهنمی هستند.

    فاسقین انهایی هستند که رویکردشان ایجاد فساد در جامعه است البته بعضی هاشون بد ترند بدترینشان مانند گرگ هستند که تنها به فکر منفعت شخصی نیستند می دانید گرگ و روباه چند گوسفند یا مرغ و خروس را خفه می کنند یکی را می خورند .


    ومن الناس والدواب والانعام مختلف الوانه كذلك انما يخشي الله من عباده العلماء ان الله عزيز غفور


    پیامبران ازصالحین هستند بهتر ازصالحین مقامی نیست چون محسنین و صالحین مقرب هستند بالاتر از مقام قرب مقام خدایی است که شرک محسوب می شود و همه فراری هستند از شرک.


    تمام شرایطی که بر بشر حاکم است بر پیامبران هم حاکم است مانند فریب خوردن مایوس شدن افسرده شدن عصبانی شدن بیمار شدن


    محدودیت ها ی بشر نیز شامل حال ﺁنها هم هست مانند خواب رفتن به علت خستگی فراموش کردن عدم احاطه علمی بر علوم جهان .


    بر طبق قران نمی توان پیامبر بیشتر از صالحین دانست و اتوالعلم نیز دلایل قرانی برای ادعایشان نداردن به همین جهت متوسل به دلایل به اصطلاح عقلی شده اند .

    در حالی که وقتی پیامبر صالح باشد برای انتقال وحی کافی است زیرا پیامبر نباید وحی را بسازد بلکه باید وحی را انتقال دهد .

    مثلا اگر باید ﺁیه ی علم القران را به یک صالح بدهند و بگویند برو به مردم بگو می رود و می گوید .


    همین الان صالحین ﺁیات را تغییر نمی دهند نه بخاطر این که لو می روند بلکه اگر فقط یک قران در جهان باشد و بدست یکی از صالحین جهان باشد او عین ﺁیات را می ﺁورد و می گوید پس این حرف که صالحین قابل اعتماد نیستند حرف درستی نیست.

    ویرایش توسط مزمل : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ در ساعت ۲۰:۵۵
    ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿۲﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿۳﴾


    وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ وَاقٍ ﴿۳۷﴾







  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    462
    تشکر:
    1
    حضور
    11 روز 21 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    14



    نقل قول نوشته اصلی توسط yanoor نمایش پست
    عرض سلام و ادب خدمت شما.
    سپاس بابت پاسخ زیباتون.
    اما حضرت یوسف بخاطر اینکه احساسی شدند و از خوشحالی عمیق تمام فکرشان نزد پدر گرامیشان بود توجه به پیاده شدن نکردند.

    احترام به پدر واجب است.اگر یوسف به عمد این عمل را انجام میداد و بخاطر تکبر شاهانه از اسب پیاده نمیشد.این عمل توسط نبی خدا خطا به حساب میامد و نه ترک اولی


    ////////////////////////////////


    با سلام

    ترک اولی گناه نیست و از طرف خصوصا پیامبر نباید انجام شود و برای همین هم نور نبوت به شکلی که نوشتم

    از حضرت یوسف گرفته شد

    عمل ترک اولی گناه نیست ولی ترک اولی توسط نبی خدا خطا بحساب می آید.


    عرض سلامی مجدد خدمت شما سرورگرامی.
    جناب حضرت یوسف (ع) هیچ عملی انجام ندادند که خطا باشد.
    نه در قرآن ذکر شده است و نه در هیچ جایی دیگر.
    لطفا تفسیر المیزان را مطالعه بفرمایید.


    و لغت ترک اولی زائده تخیل بعضی از روحانیون است که نمیتوانند رفع شبهه کنند.و از واژه ترک اولی استفاده میکنند.
    در هیچ کجای قرآن و در هیچ حدیث معتبری واژه ترک اولی نیامده است.

    در کل هیچ پیغمبری نه گناه کرده است. نه خطا کرده است. و نه عملی انجام داده است که بر ترک اولی دلالت داشته باشد.


    ویرایش توسط منتظر منتقم فاطمه(س) : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ در ساعت ۲۲:۱۱

  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    462
    تشکر:
    1
    حضور
    11 روز 21 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    14




    آیه 7 سوره آل عمران

    او کسی است که این کتاب آسمانی را بر تو نازل کرد؛ که قسمتی از آن، آیات «محکم»است؛ که اساس این کتاب می باشد؛( و هر گونه پیچیدگی در آیات دیگر با مراجعه به اینها، برطرف می گردد.) و قسمتی از آن، «متشابه» است.اما آنها که در قلوبشان انحراف است، به دنبال متشابهاتند، تا فتنه انگیزی کنند(مردم را گمراه سازند)؛ و تفسیر(نادرستی) برای آن می طلبند؛ در حالی که تفسیر آنها را، جز خدا و راسخان در علم، نمی دانند.( آنها که به دنبال فهم و درک اسرار همه ی آیات قرآن در پرتو علم و دانش الهی) می گویند: «ما به همه ی آن ایمان آوردیم؛ همه از طرف پروردگار ماست». و جز صاحبان عقل متذکر نمی شوند.


    لطفا برای فهمیدن شبهات قرآن (آیاتی که نمیتوانید حقیقت درونش را پیدا کنید)
    به آیات واضح و روان قرآن مراجعه کنید.
    و زمانی که نمیتوانید پاسخ دهید بگویید نمیتوانیم پاسخ دهیم. و از واژه ترک اولی استفاده نکنید.
    که این واژه عصمت را زیر سوال میبرد.


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود