صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: کارشکنی حرام است و کارشکن قطعا جهنمی است

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0

    کارشکنی حرام است و کارشکن قطعا جهنمی است




    کارشکنی حرام است

    نتایج کارشکنی های یهود علیه پیامبر اسلام

    کارشکنی حرام است  و کارشکن قطعا جهنمی است
    در وهله اول به نظر میرسد کارشکنی یهود فقط نتیجه منفی داشته است، اما اعمال آنها نتایج مثبتی هم داشت.

    * پیآمدهای مثبت کارشکنی های یهود:
    1- درستی آیه های قرآن درباره یهود ثابت شد، و ایمان تازه مسلمانان محکم شد.

    2- ـ افراد فاسد و خطرناک از اطراف مسلمانان پاک شدند. چون پیامبر اکرم (ص) براساس پیمان نامه با کارشکنان رفتار می کرد، و البته نتیجه و اثر هر عملی به خود یهودیان برگشت.

    ..................................


    شبهه افکنی و القای بعضی افکار باطل
    کارشکنیهای یهود، نتایج منفی دیگری هم برای مسلمانان داشت. شبهه افکنی و القای بعضی افکار باطل، خرافات و تحریف تورات از جمله این نتایج است، که باعث شک و تردید در مسلمانان و یهود می شد. از دیگرکارهای خلاف یهود وارد کردن اسرائیلیات در بین روایات اسلامی بود. بدعت قصه گویی از سوی آنان رایج شد، به صورت حرفه درآمد و در این چیزهایی که در شأن علم و اخلاق نبود، وارد کردند. کسانی مثل کعب الاحبار، عبدالله عمروبن عاص و ابوهریره، خرافات و دروغ پردازی را در بین مردم انتشار دادند. این عمل تا حدودی موفق بود و پیامبر(ص) مدت زیادی از عمر با برکت خود را صرف این شبهات کردند. یهودیان سعی می کردند نفاق در مدینه را تقویت کنند تا اتحاد مسلمانان را ازبین ببرند. آنان به قدری منافقین را تقویت می کردند، که عبدالله بن ابی سردسته منافقان از یهودیان حمایت می کرد. وقتی رسول خدا (ص) یهودیان را به علت پیمان شکنی مجازات می کرد، به کفار پناه می بردند و آنها را تایید می کردند. بت پرستان هم که یهودیان را دانا می دانستند با روحیه بالاتری با مسلمانان مبارزه می کردند.

    کارشکنی های یهود، مانع گسترش اسلام
    کارشکنی های یهود در عصر پیامبر مانع گسترش اسلام بود، شاید اگر این کارشکنی ها نبود، اسلام در زمان حیات پیامبر(ص) به نقاط دوردست جهان هم می رسید و بعد از رحلت پیامبر آن همه مشکلات پیش نمی آمد، مسلمانان قبل اسلام با یهودیان پیمان و دوستی قدیمی داشتند، به همین علت اسرار محرمانه خود را به آنها می گفتند و همین باعث شکست برنامه های مسلمانان می شد. سران یهود در زمینه اخلاقی و ارزشی هم کارشکنی کردند. مثلا افرادی مثل کعب بن اشرف و زنی به نام عصما را مأمور کردند تا برای هتک حرمت زنان مسلمان شعر بگویند، چون شعر درآن زمان ارزش و اهمیت زیادی داشت باعث ضعیف شدن روحیه مسلمانان می شد، در نتیجه پیامبر(ص) با آنها برخورد شدیدی کرد.

    http://www.tahoordanesh.com/page.php?pid=14911

    کارشکنی حرام است  و کارشکن قطعا جهنمی است


    کارشکنی معاویه علیه امام حسن (علیه السلام)

    بعد از آن که امام حسن (علیه السلام) جانشینی خود بعد از امیر المؤمنین (علیه السلام) را اعلام کرد، معاویه جاسوسانی به کوفه فرستاد تا هر چه می‏گذرد، گزارش دهند و در حکومت امام از درون دست به خرابکاری بزنند.
    امام (علیه السلام) فرمان داد آنان را گرفتند و کشتند و نامه ای نیز به معاویه فرستاد که:جاسوس می‏فرستی؟ گویا جنگ را دوست می‏داری؟ جنگ بسیار نزدیک است، منتظر باش! إن‌شاء الله‏ … .[۱]
    معاویه به همان بهانه ای که قریش به وسیله آن از حضرت علی (علیه السلام) رو گرداندند، از بیعت با امام حسن (علیه السلام) سر باز زد، او در دل می دانست که امام از او سزاوارتر است اما ریاست‌خواهی، او را از پیروی واقعیت، باز می‏داشت،چرا که او می‏دانست کمی سن در پیامبرانی چون حضرت عیسی و یحیی، مانع پیامبری نبوده است،در امام نیز که جانشین پیامبر است،همین گونه است.
    معاویه،نه تنها از بیعت سر باز زد، بلکه در صدد از میان برداشتن امام بر آمد. برخی را به پنهانی فرمان داد تا آن گرامی را بکشند،از این رو، امام،در زیر پیراهن، زره می‏پوشید و بی‏زره به نماز نمی‏رفت، به همین جهت یک روز که یکی از این مأموران مخفی معاویه، به سوی امام تیر افکند،به آن گرامی صدمه ای وارد نیامد.[۲]
    همین معاویه، که کمی سن را در امام (علیه السلام) بهانه می‏آورد و از بیعت ‏با او تن می‏زد، به هنگام ولایتعهدی یزید، این بهانه را فراموش و فرزند جوان خود را، جانشین خویش کرد و از مردم برای او بیعت گرفت.
    معاویه، به بهانه ایجاد وحدت اسلامی و پیش گیری از اختلاف و اغتشاش، به عمال خود نوشت؛ با لشگر به سوی من آیید و آنان همان کردند که او گفت.
    معاویه آنان را بسیج کرد و به جنگ با امام به عراق فرستاد.

    [۱]. مفید، ارشاد، ص ۱۷۰٫


    [۲]. مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۳٫

    http://islampedia.ir/fa/1392/05/%DA%...4%D8%B3%D9%84/

    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    حوزه‌های کارشکنی یهود علیه پیامبر اسلام (ص)

    حوزه‌ها و قلمروهای کارشکنی یهود را می‌توان در ابعاد زیر بررسی کرد:

    کارشکنی‌های یهود علیه پیامبر در عرصه نظامی

    مهم‌ترین عرصه کارشکنی‌های یهود علیه پیامبر، در عرصه نظامی است. به بیان عمیق‌تر: بر اساس مدارک و اسناد معتبر یهودیان در طول تاریخ، پیامبران زیادی را آزار رسانده و کشته‌اند! حتی آنان پیمان‌شان با پیامبر (ص) را شکستند و برای حفظ منافع دنیوی خود به کارشکنی پرداختند، عده‌ای ظاهرا مسلمان شدند، ولی به جاسوسی پرداختند و از کمک رساندن مسلمین به پیامبر جلوگیری کردند.
    در این موقع آیه 118 سوره آل عمران نازل شد: «یا ایها الذین امنوا لاتتخذوا بطانهء من دونکم لا یألونکم خبالا ودوا ما عنتم. قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفی صدورهم اکبر قد بینا لکم الأیات ان کنتم تعقلون»: اى مؤمنان! بیگانگان را همراز خود مگیرید، چه آنها از هیچ گونه آسیب رسانى در حق شما کوتاهى نمى کنند. دوست دارند شما در رنج باشید. همانا دشمنى از گفتارشان پیداست، و کینه‌اى که دلشان نهان مى‌دارد بزرگ‌تر است. به راستى ما آیات را براى شما بیان کردیم اگر اندیشه کنید.
    خداوند در این آیه دستور می‌دهد مسلمانان راز خود را در بین بیگانگان افشا نکنند. خداوند در این آیه از باطن دشمنان خبر می‌دهد و یادآوری می‌کند که آنها شایسته دوستی نیستند و به این صورت نقشه یهود در هم ریخت

    .................................

    http://bashgah.tebyan.net/newindex.aspx?pid=189230

    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    آیا بعضی مسلمانان هم دچار کار حرام کارشکنی بر علیه بعضی مسلمانان دیگر هستند ؟

    متاسفانه جواب مثبت است ..............

    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    دین آسان گیر و احکام آسان

    ...............................

    نرمش در تبلیغ دین


    اسلام، دین منطق و گفتگو و شیوه تبلیغی اش بر محور تحمل و مدارا و احترام است. قرآن کریم هنگامی که پیامبر اکرم را مأمور می کند تا مردم و مخالفانش را به سوی حق دعوت کند، سه راه کار را فراروی آن حضرت قرار می دهد که عبارت اند از: حکمت، موعظه حسنه و مجادله احسن (نیکو): «با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت نما و با آنها به روشی که نیکوتر است استدلال و مناظره کن».(9) علامه طباطبایی درباره «موعظه نیکو (موعظه حسنه)» می فرماید: «واعظ، علاوه بر آن که باید به آنچه می گوید عمل نماید، باید در وعظ خود، آن قدر حسن خلق نشان دهد که کلامش در قلب شنونده، مورد قبول بیفتد، قلب با مشاهده آن خلق و خوی، نرم گردد و با گوش شنوا آن را بشنود و چشم در برابرش خاضع گردد». و نیز در بیان «نیکوترین استدلال (جدال احسن)» می گوید: «چنین مناظره کننده ای باید از به کاربردن تعابیر زشت، اجتناب کند و به مخالف یا دشمن خود و مقدّسات او توهین نکند و فحش و ناسزا نگوید».(10)
    بنابراین، دعوت اسلام از طریق زور و خشونت انجام نمی گرفت و اصولاً دعوت کردن انسان ها به فطرت و مصالحشان، همیشه باید با زبان نرم، توأم با صمیمیت، خیرخواهی، مهربانی و دلسوزی باشد.(11)
    قرآن کریم این شیوه تبلیغ را حتی در برابر سرسخت ترین دشمنان خدا، مورد تأکید قرار می دهد. از این رو، وقتی حضرت موسی و هارون، مأموریت می یابند تا فرعون را به سوی خداپرستی دعوت کنند، نرمش در تبلیغ، سرلوحه مأموریتشان قرار می گیرد: «به سوی فرعون بروید که طغیان کرده است و با او به نرمی سخن بگویید، شاید اندرز گیرد یا بترسد».(12)
    مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر این آیه می فرماید: «از این که خدای سبحان موسی کلیم و برادرش هارون را دستور می دهد که از تندی و خشونت خودداری کنند، فهمیده می شود که این از واجب ترین آداب دعوت است».(13)
    مدارا و تحمّل در سیره پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین

    پیامبر اکرم، چه در زمانی که از لحاظ قدرت ظاهری در ضعف بود و چه آن روز که حکومت مقتدری تشکیل داد، روحیه مدارا و تحمل عقاید دیگران را از دست نداد و افراد یا گروه هایی را به زور، وادار به پذیرش اسلام نکرد. به همین جهت، بعد از ورود به مدینه و پایه گذاری حکومت اسلامی، آیین و حتی ثروت یهودیان مدینه را محترم شمرد(14) و آنها را به پذیرش اسلام مجبور نکرد.

    .........................................


    در این قسمت، چند دسته از آیات الهی ـ که مداهنه و سازشکاری را رد می کند و یا بیانگر شدت عمل و سختگیری در قبال حریم شکنان است ـ را ذکر می کنیم:
    یکم . آیاتی که مُداهنه (سهل انگاری) و سازش با کُفّار و ظالمان را رد می کند

    ادامه در

    http://www.hawzah.net/fa/magazine/ma...881/5092/45310

    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    امام صادق (ع) می فرمایند: حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است.

    ( خصال ، ص 27)
    بنابر گفته امام صادق (ع) ، مومن از کعبه عزیزتر و محترم تر و حتی
    حرمتش از آن بالاتراست ؛ همان طور که تخریب و اهانت به کعبه حرام
    است تخریب چهره مومن و اهانت به او نیز حرام است.

    ....................................

    رسول خدا (ص) فرمودند: هرکس مومنی را آزار دهد ، مرا اذیت کرده
    است .( بحار الانوار ج 67 ص 72)
    همچنین می فرمایند: اگر کسی فرد با ایمانی را غصه دار کند ،آنگاه
    همه دنیا را به او ببخشد کفاره کارش نخواهد بود .( کافی ،ج 2 ،ص 350)

    کارشکنی حرام است  و کارشکن قطعا جهنمی است


    http://ensan-gsa351.persianblog.ir/t...B1%D9%85%D8%AA

    ویرایش توسط yanoor : ۱۳۹۲/۰۷/۲۰ در ساعت ۰۹:۴۷
    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    حرمت مؤمن از كعبه بالاتر است‏


    http://www.erfan.ir/51631.html

    کارشکنی حرام است  و کارشکن قطعا جهنمی است

    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    توضيح سؤال :

    بسم اللّه الرحمن الرحيم
    با سلام فراوان به آن خواهران و برادران محترم
    غرض از مزاحمت سؤاليست در باره دو حديث درصحيح بخاري است.
    در کجا و در چه صفحه اي ودر چه بخشي از صحيح بخاري اين دو حديث زير آمده است؟
    1- حضرت محمّد (ص) فرمودند:
    هر که فاطمه(س) را اذيّت کند واو را ناراحت کند مرا اذيّت و آزار کرده و هر که مرا اذيّت و آزار کند خدا را اذيّت و آزار کرده!
    2- حضرت فاطمه(س) فرمودند:
    من از ابوبکرو عمراذيّت شدم و از دست اين دو نفر دلگيرم !!!!!!!!
    الطفات کنيد نام و صفحه وشماره اين دو حديث را براي بنده ارسال فرماييد .
    من با افرادي از برادران تسنن بحث دارم و اين موضوع را در سخنراني آقاي دکتر گرمارودي شنيده ام ولي ايشان اشاره اي به صفحه و شماره آن نفرمودند.
    .................................
    پاسخ :

    روايت اول :
    حدثنا أبو الوليد حدثنا ابن عيينة عن عمر و ابن دينار عن ابن أبى مليكة عن المِسْوَر بن مَخْرَمَة أنّ رسول اللّه صلى اللّه عليه وسلم قال: «فاطمة بَضْعَة منّى فمن أغضبها أغضبني».
    صحيح البخارى 4/210، (ص 710، ح 3714)، كتاب فضائل الصحابة، ب 12 ـ باب مَنَاقِبُ قَرَابَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليهوسلم . و4/219، (ص 717، ح 3767) كتاب فضائل الصحابة، ب 29 ـ باب مَنَاقِبُ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا السَّلاَمُ .
    عَنِ ابْنِ أَبِي مُلَيْكَةَ، عَنِ الْمِسْوَرِ بْنِ مَخْرَمَةَ، قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ وَهْوَ عَلَى الْمِنْبَرِ: «إِنَّ بَنِي هِشَامِ بْنِ الْمُغِيرَةِ اسْتَأْذَنُوا فِي أَنْ يُنْكِحُوا ابْنَتَهُمْ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِب فَلاَ آذَنُ، ثُمَّ لاَ آذَنُ، ثُمَّ لاَ آذَنُ، إِلاَّ أَنْ يُرِيدَ ابْنُ أَبِي طَالِب أَنْ يُطَلِّقَ ابْنَتِي وَيَنْكِحَ ابْنَتَهُمْ، فَإِنَّمَا هِيَ بَضْعَةٌ مِنِّي، يُرِيبُنِي مَا أَرَابَهَا وَيُؤْذِينِي مَا آذَاهَا».
    صحيح البخاري ج 6، ص 158، ح 5230، كتاب النكاح، ب 109 ـ باب ذَبِّ الرَّجُلِ عَنِ ابْنَتِهِ، فِي الْغَيْرَةِ وَالإِنْصَافِ .
    صحيح مسلم، ج 7، ص 141، ح 6201، كتاب فضائل الصحابة رضى الله تعالى عنهم، ب 15 ـباب فَضَائِلِ فَاطِمَةَ بِنْتِ النَّبِيِّ عَلَيْهَا الصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ .
    روايت دوم :
    «فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَهَجَرَتْ أَبَا بَكْر، فَلَمْ تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ».
    صحيح البخارى: 4/42، ح 3093، كتاب فرض الخمس، ب 1 ـ باب فَرْضِ الْخُمُسِ .
    و نيز در روايت ديگري بخاري نقل مي‌كند :
    فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْر فِي ذَلِكَ - قَالَ - فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ .
    صحيح البخارى: 5/82، (ص 802 ح 4240) كتاب المغازى، ب 38 ـ باب غَزْوَةُ خَيْبَرَ.
    صحيح مسلم: ج 5، ص 154، ح 4471، كتاب الجهاد والسير (المغازى )، ب 16 ـ باب قَوْلِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم، ج لاَ نُورَثُ مَا تَرَكْنَا فَهُوَ صَدَقَةٌ.
    و در روايت سوم مي‌نويسد :
    فَهَجَرَتْهُ فَاطِمَةُ، فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى مَاتَتْ .
    صحيح البخارى، ج 8، ص 3، ح 6726، كتاب الفرائض، ب 3 ـ باب قَوْلِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم لاَ نُورَثُ مَا تَرَكْنَا صَدَقَةٌ .
    اگر به سايت ما مراجعه كنيد ، تمامي سؤالات شما و بسياري از شبهات ديگر جواب داده شده است :
    در بخش مقالات سايت بحث مفصلي در همين باره با اين عناوين :
    هجوم به خانۀ حضرت زهرا
    افسانۀ خواستگاري امام علي عليه السلام از دختر ابوجهل
    در همين باره انجام شده است .

    موفق باشيد
    http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=453

    کارشکنی حرام است  و کارشکن قطعا جهنمی است

    پیامدهای ناگوار اذیت و آزار مسلمان

    ای مسلمانان: زیر پا گذاشتن این حرمت که توسط خداوند پاس داشته شده است و تجاوز به مسلمانان با آزار و اذیت آنان از بزرگترین گناهان است و خداوند متعال می‌فرماید:
    { وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَاناً وَإِثْماً مُّبِیناً } [احزاب: ۵۸]
    (کسانی که مردان و زنان مؤمن را – بدون این که کاری کرده باشند و گناهی داشته باشند – آزار می‌‌رسانند ، مرتکب دروغی زشت و گناه آشکاری شده‌اند)

    http://www.bidary.net/archives/3082



    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلسله موج ها
    پــــیوسته اســـت ســـلسله مــــوج ها بــه هــم
    خــــود را شــکسته هــر کــه دل مــا را شــکسته است

    http://hadisedel.persianblog.ir/tag/...B0%DB%8C%D8%AA


    احادیث در باره آزار و اذیت مومن از معصومان فراوان ذکر شده است :
    از امام صادق (ع) نقل شده:
    قال رسول اللَّه صلّى اللَّه عليه و آله: من نظر إلى مؤمن نظرة ليخيفه بها، أخافه اللَّه عزّ و جلّ يوم لا ظلّ إلّا ظله.(1)
    رسول خدا فرمود: هر كس به مؤمنى نگاه كند و با نگاه خود، او را بترساند، خداوند او را در روزى كه هيچ سايه‏اى جز سايه او وجود ندارد ،خواهد ترسانيد.
    نیز: من أعان على مؤمن بشطر كلمة لقي اللَّه عزّ و جلّ يوم القيامة مكتوب بين عينيه: آيس من رحمتي؛ (2)
    هر كس با كلمه ای به مؤمنى زیان برساند، روز قيامت خدا را در حالى ملاقات مى‏كند كه ميان دو چشمش نوشته شده است: نااميد از رحمت من!
    رسول اللَّه صلّى اللَّه عليه و آله: من آذى مؤمنا فقد آذاني و من آذاني فقد آذى اللَّه و من آذى اللَّه فهو ملعون في التّوراة و الإنجيل و الزّبور و الفرقان؛(3)
    هر كه مؤمنى را آزار كند ،مرا آزار كرده، هر كه مرا آزار كند ، خدا را آزار كرده، هر كه خدا را آزار كند ، در تورات و انجيل و زبور و فرقان لعنت شده است.
    رسول اللَّه صلّى اللَّه عليه و آله: من أحزن مؤمنا ثمّ أعطاه الدّنيا لم يكن ذلك كفّارته و لم يؤجر عليه؛ (4)
    هر كه مؤمنى را غمگين كند، آن گاه دنيا را به او بدهد ، كفّاره عمل او نخواهد بود . براى اين كار پاداشى به او نخواهند داد.
    امام رضا عليه السّلام عن آبائه (ع) قال: قال رسول اللَّه (ص) : من استذلّ مؤمنا أو حقّره لفقره و قلّة ذات يده، شهره اللَّه يوم القيامة ثمّ يفضحه؛(5)
    پيامبر فرمود: هر كه مؤمنى را به خاطر فقر و تهى‏دستى خوار و كوچك بشمارد، روز قيامت خداوند او را به مردم مى‏شناساند و رسوايش مى‏كند .
    نبيّ صلّى اللَّه عليه و آله قال: من أذلّ مؤمنا أذلّه اللَّه؛ (6)
    هر كه مؤمنى را خوار سازد ،خدا او را خوار خواهد ساخت.
    رسول اللَّه صلّى اللَّه عليه و آله: من مشى مع ظالم ليعينه و هو يعلم أنّه ظالم فقد خرج من الإسلام؛
    هر كه با ستمگرى- با اينكه مى‏داند ستمگر است- راه برود تا به او كمك كند، از اسلام بيرون رفته است.
    رسول اللَّه (ص) : أعجل الخير ثوابا صلة الرّحم و أسرع الشّرّ عقابا البغي؛
    پاداش صله رحم از هر كار نيكى سريع تر، و كيفر ستم از هر كار بدى زودتر خواهد بود.
    أمير المؤمنين عليه السّلام: بئس الزّاد إلى المعاد العدوان على العباد؛
    ستم بر بندگان (خدا) بد توشه‏اى براى آخرت است.
    عليّ (ع): لكلّ ظالم انتقام. (7)؛ برای هر ظالم و ستمگری انتقام گیرنده ای هست .
    به کتاب الحكم الزاهرة با ترجمه انصارى ،ص 591 به بعد . باب آزار و اذیت مومن مراجعه نمایید .
    پی نوشت ها:
    1. وسائل 8/ 614 ؛الكافي 2/ 368 ؛مجموعة ورام 2/ 209
    2. جامع الاخبار ،ص 72 ؛بحار ،ج 75،ص 150.
    3. الكافي ،ج 2،ص 368.
    4. بحار ،ج 75،ص 150 .
    5. عيون اخبار الرضا ،ج 2،ص 33 ؛بحار،ج 75 ،ص 142.
    6. البحار ،ج 75 ،ص 142.
    7. الحكم الزاهرة ، ترجمه انصارى ،ص 591 به بعد ، باب آزار و اذیت مومن .

    http://www.pasokhgoo.ir/node/24519

    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    نوشته
    126
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 19 ساعت نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1







    پس با این وضع بعضی ازمسئولین کشور عزیزمان.
    به سلامتی وارد جهنم میشوند.

    چه شود!

    ویرایش توسط مدیر اجرایی : ۱۳۹۲/۰۷/۲۰ در ساعت ۱۲:۴۹




    بارالها!

    امشب تمام عاشقان را دست به سرکن.

    یک امشبی با من بمان با من سحر کن.


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط @█ عشق من خدا █@ نمایش پست




    پس با این وضع بعضی ازمسئولین کشور عزیزمان.
    به سلامتی وارد جهنم میشوند.

    چه شود!

    /////////////////////////////////////////////

    فرق نمی کند کارشکنی توسط مسئول باشد یا یک کارمند یا هر فرد دیگر این کار حرام است


    زیرا جدای از مطالب مربوط به خودش که ضایع کردن حق یک انسان و حق الناس است آزار و اذیت یک انسان است

    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود