صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ختم آیة الکرسی

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    386
    تشکر:
    1
    حضور
    6 روز 11 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ختم آیة الکرسی




    من ختم آیة الکرسی رو برداشتم و الان متوجه شدم یه تیکه از آیه رو جا انداختم.

    ختم دچار مشکل میشه و دیگه نباید ادامه بدم؟



  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    604
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    10 روز 13 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با نام الله




    ختم آیة الکرسی





    کارشناس بحث: استاد نور



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    460
    مورد تشکر
    52 پست
    حضور
    16 روز 6 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط fateme_d نمایش پست
    من ختم آیة الکرسی رو برداشتم و الان متوجه شدم یه تیکه از آیه رو جا انداختم.

    ختم دچار مشکل میشه و دیگه نباید ادامه بدم؟
    با سلام و عرض ادب

    درصورتی که یک قسمتی را نخوانده باشید ختم ناقص شده و باید دوباره از سر بگیرید.

    استفتا از دفتر آیه الله خامنه ای در قم



  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    165
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 روز 2 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اونوقت ببخشید این ختم آیه الکرسی چطوریه؟به چ نیت میخوننش؟
    زانو نمیزنم حتی اگر سقف آسمان کوتاه تر از قد من باشد.


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    386
    تشکر:
    1
    حضور
    6 روز 11 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط نور نمایش پست


    با سلام و عرض ادب

    درصورتی که یک قسمتی را نخوانده باشید ختم ناقص شده و باید دوباره از سر بگیرید.

    استفتا از دفتر آیه الله خامنه ای در قم
    با سلام وتشکر مشکلی که هست این ختم مال دوشنبه اول ماه محرم بوده و ممکنه تا چند سال دیگه جور در نیاد که بخوام دوباره بخونم



  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    386
    تشکر:
    1
    حضور
    6 روز 11 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط rezvan نمایش پست
    اونوقت ببخشید این ختم آیه الکرسی چطوریه؟به چ نیت میخوننش؟
    عزیزم این ختم دوشنبه اول ماه محرم که اول ماه به سه شنبه یا به عبارتی دیگه عاشورا به شب جمعه بیوفته برداشته میشه.نیتشم به خودتون بستگی داره



  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    165
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 روز 2 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اینکه واقعا همونطوری ک گفتین هر چندسال یکبار ممکنه تکرار بشه
    زانو نمیزنم حتی اگر سقف آسمان کوتاه تر از قد من باشد.


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    460
    مورد تشکر
    52 پست
    حضور
    16 روز 6 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط fateme_d نمایش پست
    با سلام وتشکر مشکلی که هست این ختم مال دوشنبه اول ماه محرم بوده و ممکنه تا چند سال دیگه جور در نیاد که بخوام دوباره بخونم
    با سلام و عرض ادب

    درصورتی که کامل نخوانده باشید همان ثواب و اثر متوقع واقع نمی شود اما باید به فضل و رحمت الهی امیدوار بود.

    همواره به سلامت باشید.



  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    2,426
    مورد تشکر
    8 پست
    حضور
    22 روز 22 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    26
    آپلود
    4
    گالری
    28



    نقل قول نوشته اصلی توسط fateme_d نمایش پست
    من ختم آیة الکرسی رو برداشتم و الان متوجه شدم یه تیکه از آیه رو جا انداختم.

    ختم دچار مشکل میشه و دیگه نباید ادامه بدم؟
    به نام خدا
    در خیلی از روایات همون ایه 255 سوره بقره رو فقط جز ایت الکرسی می دانند
    اگر منظور جا انداختن ایه 256 و 257 باشد اشکالی ندارد


    نقل قول نوشته اصلی توسط fateme_d نمایش پست
    این ختم مال دوشنبه اول ماه محرم بوده
    منظور از ختم؛ چند بار خوندن میشه؟
    زمان خاصی داره؟
    ایا سند معتبری برای این ختم وجود داره؟ (در مفاتیح است؟)

    یا علی(ع)

    به نام خدا

    [SIGPIC][/SIGPIC]

    کوچه هامان را به نام شهدا کردیم تا هر وقت نشانی منزلمان را می دهیم بدانیم از گذرگاه کدام شهید با آرامش به خانه می رسیم

    (شادی روحشان صلوات)


    آیت الله سید علی قاضی(ره) عارف کامل:در مستحبات عزاداری و زیارت سید الشهدا علیه السلام مسامحه ننمایید
    و روضه هفتگی و لو دو سه نفری داشته باشید که اسباب گشایش است.

    منو دل کندن از دل بر محاله...

    یا علی


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    133
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 15 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ﴿255﴾


    الله است، كه هيچ الاهي (صاحب اختيار وصاحب سخن و گوينده سخن وفرمان ران و نظردهندهء ديني) جز (همان) الله ( مطلقًا) نيست و هميشه زندهء بي مانندِ بي همتا است. او را هرگز چرتي و نه خوابي نمي گيرد. آنچه در آسمان ها و آنچه در زمين است (فقط) در اختيار الله است. چه كسي (غير از پيامبران) صاحب چيزي (سخني) است كه جز به اذنش نزد الله واسطه (رساندن آيات) شود؟ آنچه در پيش رويشان (درمتن آيات ودر زمان نزول) و آنچه در پشت سرشان (در آينده، بر نسخ و تغير و تبديل کتاب های پيشين« بقره : 106 » و يا مانند پايداری وحفظ قرآن تا ابد درعکس العمل به آيات) را مي داند و به چيزي از علم (وحی) الله اطلاعي نمی يابند، مگر به آنچه خواسته است. (متن قرآن و لا غير) كرسي (عرش پادشاهي) الله آسمان ها و زمين را دربرگرفته است و حفظ آن دو، او را خسته نمي كند و الله (به طور مطلق) بلند مرتبه و عظيم است.


    لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ ۖ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ ۚ فَمَن يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿256﴾


    (هيچ) اجباري در دين (الله) نيست. يقيناً راه راست از گمراهي روشن و بيان شده است. « رحمن : 4 » پس، هركس نسبت به (كلام خبيثه) طاغوت (هر متجاوز سردمدار و پيشرو در گمراهي،شيطان صفت گمراه كننده و باز دارنده از كلام اللهمانند شيطان اوليه در برابر فرمان الله بر فريب آدم) انكار كند و به (آيات) الله ايمان آوَرَد، پس، يقيناً به محكم ترين دست آويز چنگ زده است، که براي آن هيچ گسستگي (مطلقًا) نيست و الله (به طور مطلق) شنوا و دانا است.


    اللَّـهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿257﴾


    الله صاحب اختيار وصاحب سخن كساني است كه (به آيات الله) ايمان آورده اند. ايشان را از تاريكي ها به سوي يگانه نور خارج مي گرداند و كساني كه انكار كرده اند اوليائشان طاغوت (هر متجاوز سردمدار و پيشرو در گمراهي ،متكبر خود بزرگ نما در برابر كلام الله ) است. ايشان را از يگانه نور به سوي تاريكي ها خارج مي گردانند. آنان اهل آتشند. ايشان در آن جاودانند.



    1. در آيه 255 « مَن ذَا الَّذِی » مانند « كَم مِّن مَّلَكٍ، نجم : 26 » و یا « اللَّهُ یصْطَفِی مِنَ الْمَلَائِكَةِ رُسُلًا وَمِنَ النَّاسِ ، حج : 75 » شامل ملائكه وحی و پیغمبران همان « الَّذِینَ یحْمِلُونَ الْعَرْشَ وَمَنْ حَوْلَهُ ، غافر : 7 » و « وَتَرَى الْمَلَائِكَةَ حَافِّینَ مِنْ حَوْلِ الْعَرْشِ ، زمر : 75 ») و « الذی » به جای « القول » در مقابل کلام الله (آیه انبیاء : 27 و 29) و « مَا بَینَ أَیدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ » اطلاع مطلق الله بر رساندن دقيق آیات الله به حفاظت مطلق، بوسیله پیامبر و برعكس العمل جن و انس به قرآن است « جن : 27 و 28 مریم : 64، فصلت : 42، تكویر : 19، حاقه : 40، شوری : 51، نور : 35 » که تلاوت قرآن توسط پيامبر « أَطِيعُواْ الرَّسُولَ » برای زمان پيامبر و کتابت دقیق و برابر اصل به وسیله کاتبین وحی (تحت نظر و دید مستقیم الله) « أَطِيعُواْ اللّهَ » تا ابد است و در پيشگاه مبارک کلام الله مجيد سخن احدی و هيچ واسطه ای غير از ايمان و عمل به کلامش طبق آيات « مدثر : 48، طه : 109، شعراء : 100، انعام : 51 و 70 و 94، غافر : 18، سجده : 4، بقره : 80 و 123و 255، آل عمران : 24 » « شوری : 21 » « یونس : 3، جن : 27 و 28، انبیاء : 28، رعد : 11، حج : 76 » مطلقًا نيست و آنچه از علم الله بر بشر مخفی شده (ساعت يوم القيامة) احدی (حتی پیغمبری) نمی داند. « طه : 15، اسراء : 85، شوری : 17، اعراف : 187، نازعات : 42 »
    2. كرسی یا عرش الله استعاره ای به آسمان ها و زمینی است که در آن پیغام الله به بشر فرو فرستاده است. « تکویر : 20، بروج : 15، اعراف : 54، فرقان : 59، طه : 5، نمل : 26، اسراء : 42، یونس : 3، زمر : 75، غافر : 15، زخرف : 82، انبیاء : 22، مؤمنون : 86 و 116، رعد : 2، سجده : 4، حدید : 4، توبه : 129 »
    3. به تعهد شهادت سوره عصر و « وَكَانَ حَقًّا عَلَینَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ ، روم : 47 و كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِی إِنَّ اللَّهَ قَوِی عَزِیزٌ ، مجادله : 21 » حفظ آسمان ها و زمین از شرك در زمان پيروزی پیغمبران است. « فصلت : 37، فاطر : 41، هود : 116، حج :40، اسراء : 42 و 43 » جاثیه : 2-6، ق : 6، ملك : 3، كهف : 51 » « اعراف : 158، رعد : 25، بقره : 27 » و به تعهد « ثُمَّ إِنَّ عَلَینَا بَیانَهُ ، قيامت : 19 » و قرآن طبق آيه « فرقان : 33 »به احسن تفسیر و تأویل بیان، باز و روشن شده است « اسراء : 106، الرحمن : 4، انسان : 3، انعام : 161، زمر : 3، شوری : 13، نحل : 9 و 52 و 89، انبیاء : 92، احزاب : 4، مائده : 48 » تا قلیلی مطهر به قرآن (پیغمبر و حواریون) به آن اعتصام نموده « آل عمران : 103 » به فهم آن دست یابند « مزمل :20، واقعه : 79 » لذا طاغوت در آيات « زمر : 17، نحل : 35 و 36 » « اعراف : 3 و اسراء : 2 و به صفت شیطان دشمن كلام الله امثال فرعون و هامان و قارون و ابوجهل و ابی لهب و وليد ابن مغيره و... موصوف در آيات « انعام :71 و 112 و 123، بقره : 14، اسراء : 16، فصلت :19 » « شوری : 10، لقمان : 22، نساء : 59، نور : 48 » است.
    4. تاريکی « وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ (3) ،انعام :1، نور : 40 و بقره : 17-19 در مقابل يگانه نور الله قرار گيرد. « انبیاء : 99 »



صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود