جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرایی ازدواج در بهشت و خلقت حور العین (موجودات ناشناخته)

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    1
    مورد تشکر
    1 پست
    حضور
    3 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    چرایی ازدواج در بهشت و خلقت حور العین (موجودات ناشناخته)




    با سلام
    سؤال اصلی من که حتّی نمایندگان دفتر پاسخگویی به مسایل شرعی بیت رهبری و هیچ یک از مراجع و آیات عظام؛و ادیان رسمی دیگر؛ منجمله حتّی: ارامنه؛ کاتولیک ؛ یهودیان؛ زرتشتیان؛اهل تسنّن هیچ یک در پاسخ به آن درصدی جواب درست و صحیح به من ندادند؛ و مبهم برام مونده این بود:
    در کُتُب آسمانی، به خصوص قرآن کریم؛ در آیات مشروح سُوَر شریفه"واقعه، انبیاء، ص، الرّحمن و .." آیاتی کراراً نازل شده که از وجود مخلوقاتی قابل لمس به نام "حور العین"یا زنان زیبا در بهشت از آنان یاد شده و آنان را وسیلۀ ازدواج فیزیکی با مرد و تأمین مشتهیّات و تمکین غرایز مرد بهشتی در "خود بهشت" معرّفی کرده است؛ که نظیر این آیات در إنجیل مقدّس و تورات موسوی؛ و اوستای زرتشت(علیهم السّلام) هم آمده است. سؤال این است:
    خداوند در قرآن فرموده است: " ولقد خلقنا الإنسان فی کَبَد"
    ما هر آینه "جنس انسان" را در سختی و آزمایش آفریدیم..
    یا جایی در سورۀ عنکبوت آیات ۲ و ۳ خداوند فرموده است:
    " آیا آدمی (انسان) میپندارد در این دنیا، امتحان نخواهد شد؟؟ پس بدرستی که او را امتحان خواهیم کرد"..
    و در جایی دیگر ؛سورۀ روم آیه ۲۱ فرموده است:
    "ما همسرانی از جنس خودتان برای شما، آفریدیم تا در کنار ایشان تسکین و آرامش یابید."
    و نبیّ مکرّم اسلام (ص) هم فرموده اند: "آقا و دوشیزه؛ بایستی برای عقد و ازدواج در ، أعلی مرتبه هم کُفو هم باشند.". در مراتب بعد هم فرموده اند:
    "نبایستی یک مرد برای اقدام به ازدواج با یک خانم؛ از روی ملاک زیبایی و خوش اندامی؛ او را برگزیند، و اگر مردی چنین کند؛ لاجرم عیب/ عیوبی در آن خانم خواهد دید که مورد پسند او نیست."
    و در جایی خداوند فرموده است: " لیس للأنسان الّا ما سعی"
    برای جنس آدمی و انسان هیچ دستاوردی جز آنچه برایش زحمت میکشد و تلاش میکند،نیست.

    مسئله مبهم این است:حوریان بهشتی؛ چه اینکه از قبل در بهشت خلقت شده باشند، چه اینکه نتیجه نهایی عمل خیر یک مردی باشند که به این صورت متجلّی شده باشند؛ در هر دو صورت ممکنه(فرقی ندارد)؛هر چه که هست در این دنیا نفس امتحان شده ای نیستند.. مورد ابتلا و آزمایش واقع نشده اند و مستقیم به بهشت رفته اند!!!!!!!!!!!!!!!!!! بدون پاس کردن هیچ مرحله ای از امتحان یا تکامل!
    و در شرایط سختی و مشقّت یا "کَبَد" که در قرآن آمده است .. نبوده اند و هیچ سختی را لمس نکرده اند..و از صلب پدر و رَحِم هیچ مادری هم خلق نشده اند که بتوان به هویّت و فطرت آنها پی برد..و برای به دست آوردن شوهر ( مرد بهشتی) خود متحمّل هیچ زحمت و "سعی" و تلاشی نشده اند.. از این طرف آن مرد بهشتی برای ورود به بهشت، در این دنیا شاید ۱۰۰ سال زُهد و فقر و درد و بیماری کشیده ..در برزخ و آن دنیا شاید هزاران منزل و مرحله را پشت سر گذاشته و جواز از شخص امیرالمؤمنین (ع) گرفته و اذن خدا بوده و شاید از قبل،سالیانی هم در جهنّم تحت شکنجه و حبس غلاظٌ شداد بوده تا نهایتاً با شفاعت رسول الله (ص) و چه و چه و چه .. اخذ جواز ورود به بهشت رو با موافقت از خدا گرفته.. ولی حورالعین هم این مراحل و سختیها را برای رسیدن به شوهر در بهشت؛ پشت سر گذاشته اند؟؟؟؟
    یا در قرآن مجید خلقت انسان از گِل بدبو یا "طین" آمده است که سپس در مراحلی به صورت کُلوخ خشک یا " کصلصالٍ کالفخّار"آمده است.. و در سیر مراحل جنینی انسان، قرآن فرموده:"جز پدر و مادر نخستین شما؛ آیا انسان نمیبیند که او را از آب بدبویی به صورت خون بسته آفریدیم.." مراحل نطفه؛ علقه؛مضغه و .. که این مراحل را حورالعین بهشتی ندارند و طی نکرده اند..نه از گِل آفریده شده اند و هبوط کرده اند. نه پدر و مادری داشتند..
    در قرآن آمده است که :"حورالعین دوشیزه و باکره اند"... در اسلام داریم : دختر باکره برای عقد و نکاح، إذن پدر برایش واجب است، در غیر این صورت، عقد باطل و آن نکاح ؛ در حُکم معصیت نامشروع زناست..
    پیامبر اکرم (ص): ازدواج و نکاح در این دنیا، وسیله ای برای کامل شدن نیمۀ ایمان یک مؤمن میباشد..در آن دنیا که ایمان کامل نمیشود، ایمانها ثابت و لایتغیّر هستند.. دورۀ کسب کمال این دنیاست؛ نه آن دنیا.. دورۀ وجود گناه و ثواب هم این دنیاست نه آن دنیا؛ آن دنیا به کسی کاری ندارند که در خلوت چه میکند و چه نمیکند..دورۀ وجود تکلیف و واجبات هم این دنیاست نه آن دنیا.. که امیر المؤمنین حضرت امام علی(ع) در جواب شخصی که در زمستان سرد گویا از ایشان در مسجد سؤالی پرسید؛فرمودند: "من نشستن در مسجد،دراین دنیا را ،به بودن در بهشت در آن دنیا ترجیح میدهم؛ چرا که در شرایط این دنیا برای رضای خدا میتوانم گام بردارم ،ولی در آن دنیا این امکان برای من نیست و فقط میتوانم بر طبق خواهش دلم عمل کنم."

    خب سؤال نخست: چرا باید یک مؤمن در بهشت ازدواج کنه؟؟؟ بهشت که دار تکلیف و سؤال و مؤاخذه و بازخواست و نوشتن اعمال و گناه و ثواب نیست و ایمان دیگه در ظرف آن دنیا،کم و زیاد نمیشود و به نقل از قرآن: رتبۀ ایمانی هر فرد،بعد از قبض روح و موت از این دنیا،در قیامت؛هر چه که در این دنیا،تحصیل شده تا ابد دیگه همون می مونه؛
    خب : اوّلاّ فلسفۀ ازدواج در آن دنیا چیه؟؟
    ثانیاً: چرا "حورالعین" ویژگیهای انسانی تعریف شده در قرآن را ندارند و با اینکه از جنس بشر نیستند؛ بشر باید با آنها ازدواج کنه؟؟ به نقل از قرآن ،یکی از ویژگیهای عجیب فیزیولوژیکی آنها اینه که پردۀ بکارت آنها،بعد از پارگی، دوباره ترمیم میشه و به حالت قبل برمیگرده..ولی این پدیده در این دنیا در جنس انسان،از انسانهای نخستین و کرومانیون تا انسان امروزی مشاهده نشده..
    از ابتدا هم که تو بهشت بودند و مراحل سختی و آزمایش را که خداوند برای " انسان" برشمرده آنها طی نکرده اند..مراحل امتحان را حتّی حضرت زهراء(س) و نبیّ مکرّم اسلام و ائمّۀ مصومین (ع)طی کردهاند.. ولی حور العین طی نکرده اند، و در کَبَد و سختی آفریده و انشاء نشده اند..پس میتوان گفت: انسان نیستند..
    چرا خدا میخواهد در آن دنیا ما با موجوداتی ناشناخته و غیر انسان؛ازدواج کنیم؟؟؟ چرا زیبایی زن در آن دنیا ملاک اوّل ازدواج میشود و در این دنیا امری ناپسند است؟؟ چرا حورالعین برای کامیابی جنسی متحمل رنج و مصائب و زحمت نمیشوند و آماده و رایگان و بدون سعی به خواسته ظاهراً دلشان میرسند..ولی یک مؤمن برای رفتن از بهشت و کام گرفتن از آنها باید از روی تیغۀ پل صراط بگذرد...
    چرا در آن دنیا إذن پدر برای دختر باکره وجود ندارد؟؟
    ازدواج در آن دنیا نه برای ترس از به خطر افتادن ایمان است؛ چون ایمان افراد ترقّی نمیکند و گناهی در بهشت به نام کسی ثبت نمیشود..چون ظرف و امکان آن وجود ندارد.. خداوند فرموده است:"قالوا سلاماً سلاماً.. متّکئین علیها متقابلین.."آنجا جای فسق نیست.. ابعاد و شرایط آنجا اجازه فسق و فجور را به انسان در محیط بهشت نمیدهد.. ازدواج برای تولید نسل هم که نیست.. چون در بهشت نسلی به وجود نمیآید که محاسبه شوند.. پس ازدواج؛ در آنجا چه معنایی دارد؟؟
    و اگر کسی احیاناً از این ازدواج غیر طبیعی،و واگذاری رایگان خودش به این مخلوقات ناشناختۀ فضایی؛ سر باز بزند و به حور العین جواب منفی بدهد (مثل خود من)؛ آیا راهی جهنّم میشود؟؟ و تخطّی کرده است؟؟
    در ضمن حورالعین چرا باید با آدمهای گنهکار و سیاهرو و پستی مثل من که در این دنیا آلوده به فساد هستیم ازدواج کنند؟؟؟ هر چند مورد عفو ایزدی قرار بگیرم و با آتش جهنّم و شفاعت و توبه و ..پاک شوم.. بالأخره آنها باید با هم شأن و هم کُفو خود ازدواج کنند.. مگر نه این است؟؟
    منتظرم
    با تشکّر
    teh۱۹۸۲@yahoo.com

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    604
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    10 روز 13 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با نام الله




    چرایی ازدواج در بهشت و خلقت حور العین (موجودات ناشناخته)





    کارشناس بحث: استاد رئوف


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    805
    مورد تشکر
    13 پست
    حضور
    16 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    0

    حورالعین




    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    به دلیل طولانی بودن سوالتان امکان تکرار آن در پاسخ بنده فراهم نبود. سوالات متعددی مطرح کردید که طبیعتا پرداختن به تمام آنها به صورت مفصل در یک تاپیک امکان پذیر نیست. با این حال، بنده به سوالات اصلی شما پاسخ می دهم:

    - نگاه شما به حورالعین، بهشت، نعمت های بهشتی و قوانین فقهی نیازمند اصلاح است:

    - نعمت های بهشی، نتایج اعمال ما هستند به طور مثال هنگامی که فردی در دنیا عمل نیکی انجام می دهد مثلا به فقیری کمک می کند، نتیجه عمل او این است که در بهشت برای او یک حورالعین خلق می شود. با توجه به این مسئله، حور العین مانند ما نتیجه اعمال خود را در بهشت دریافت نمی کند و اساسا موجودی نیست که زمینه کمال و ارتقای معنوی را داشته باشد بلکه صرفا در جهت خدمت به فرد مومن خلق شده و این چنین نیست که خود متنعم از نعمت های بهشتی باشد بلکه خود او یکی از نعمت های بهشتی است.

    - بهشت در جهان آخرت به انسان های نیکوکار اعطاء می شود و به عبارت بهتر انسان های نیکوکار در بهشت سکنی خواهند گزید. این مکان چنانچه در قرآن بیان شده است، محلی است که تمام نعمت ها در اختیار انسان ها قرار می گیرد. و به تعبیر قرآنی "هر آنچه مایل باشید در اختیار شما قرار می گیرد."(1) انسان ها ممکن است امور مختلفی را طلب کنند و طبق این آیه برایشان فراهم خواهد شد اما از آنجا که غریزه جنسی امری عام و مشترک در تمام انسان هاست و بسیاری طلب چنین نعمتی را دارند، در قرآن این نعمت بیان شده است، چنانچه به نعمت های دیگر نیز اشاره شده است. اما ملاک کلی آن است که هر چه که بخواهند برایشان فراهم است. خلق موجوداتی به نام حورالعین نیز از این روست که بسیاری از انسان ها داشتن چنین فردی را جز خواسته های خود می دانند و این مسئله را نمی توان انکار کرد که از دوران نخست زندگی بشر، تا امروز، مسائل جنسی، همواره نقش مهمی در تعاملات و روابط بشری داشته است و این ساحت از وجود انسان، ساحت مهم و تاثیرگذاری است و از این رو این نعمت در آیات مختلفی بیان شده است.

    - با توجه به مسئله قبل باید به این نکته نیز بپردازیم که اگرچه در احادیث بیان شده است که ازدواج کردن موجب حفظ نیمی از ایمان می شود ولی معنای این احادیث آن نیست که کارکرد ازدواج تنها این است که نیمی از ایمان را حفظ می کند بلکه باید گفت که ازدواج مزایای بسیار دیگری نیز دارد. و یکی از این مزایا تمتعات جنسی حلال است. با توجه به این مسئله، لازم نیست که در جهان آخرت هم بحث حفظ ایمان مطرح باشد تا ازدواج مطرح شود بلکه می تواند از باب لذات جنسی و نیز اینکه هر نعمتی در بهشت در اختیار بهشتیان قرار می گیرد (که ازدواج با حوریان نیز می تواند یکی از آنها باشد) این مسئله مطرح می شود.

    - مسئله پایانی نیز این است که مسائل و احکام فقهی، متناسب با شرایط این دنیا ایجاد شده است، بنابراین لزومی ندارد که امری که در دنیا مشروط به شرط خاصی (مانند اذن پدر) بوده است، در آخرت هم چنین باشد. به عبارت دیگر، مسائل فقهی اموری هستند که از سوی شارع متناسب با شرایط این دنیا تعیین شده است و لزومی ندارد که جهان دیگر هم دقیقا چنین باشد.

    موفق باشید



    1. فصلت 30-32


  6. تشکرها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ۞❀۞❀۞آشنایی با شهید فرانسوی دفاع مقدس۞❀۞❀۞
    توسط seyed yasin در انجمن برگی از دفتر زندگی ( زندگی نامه و خاطرات شهدا)
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۶/۰۴, ۰۸:۵۶
  2. ▐★♥★ ▐داستان هایی از سیرت حضرت امام رضا (ع)▐★♥★ ▐
    توسط ║★║فاطمی║★║ در انجمن اهل بیت و ائمه در قرآن
    پاسخ: 24
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۰۷, ۱۸:۳۸
  3. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۰۲, ۱۲:۲۲
  4. نامه ی زن آمریکایی به زنان ودختران مسلمان
    توسط خادمة المهدی در انجمن حجاب و پوشش اسلامي
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۲۸, ۱۵:۴۷

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود