جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید







موضوع: فرزندان آدم و حوا با چه کسانی ازدواج کردند؟
-
۱۳۸۷/۰۵/۲۰, ۰۲:۰۴ #1
فرزندان آدم و حوا با چه کسانی ازدواج کردند؟
فرزندان آدم و حوا با چه کسانی ازدواج کردند؟ اگر ازدواج خواهر و برادر حرام است آیا تمام بشریت ......... هستند؟
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۰۵/۲۰, ۰۴:۱۶ #2
- تاریخ عضویت
فروردين ۱۳۸۶
- نوشته
- 1,251
- مورد تشکر
- 2,254 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
-
10
زخون هر شهيدي لاله اي رست** مبادا روي لاله پا گذاريم
-
تشکرها 4
-
۱۳۸۷/۰۵/۲۰, ۰۷:۵۱ #3
تناسل طبقه اول انسان، يعنى آدم و همسرش از راه ازدواج بوده است كه نتيجهاش متولد شدن پسران و دخترانى و به عبارت ديگر خواهران و برادرانى گرديده است و در اين باره بحثى نيست، بحث در اين است كه طبقه دوم بشر يعنى همين خواهران و برادران چگونه و با چه كسى ازدواج كردهاند؟آيا ازدواج در بين خود آنان بوده و يا به طريقى ديگر صورت گرفته است؟از ظاهر اطلاق آيه شريفه زير كه مىفرمايد: "و بث منهما رجالا كثيرا و نساء..."به بيانى كه گذشتبر مىآيد كه در انتشار نسل بشر غير از آدم و همسرش هيچ كس ديگرى دخالت نداشته، و نسل موجود بشر منتهى به اين دو تن بوده و بس، نه هيچ زنى از غير بشر دخالت داشته، و نه هيچ مردى، چون قرآن كريم در انتشار اين نسل تنها آدم و حوا را مبدا دانسته، و اگر غير از آدم و حوا مردى يا زنى از غير بشر نيز دخالت مىداشت، مىفرمود: "و بث منهما و من غيرهما"، و يا عبارتى ديگر نظير اين را مىآورد تا بفهماند كه غير از آدم و حوا موجودى ديگر نيز دخالت داشته و معلوم است كه منحصر بودن آدم و حوا در مبدايت انتشار نسل، اقتضا مىكند كه در طبقه دوم ازدواج بين خواهر و برادر صورت گرفته باشد.
و اما اينكه چنين ازدواجى در اسلام حرام است و بطورى كه حكايتشده در ساير شرايع نيز حرام و ممنوع بوده ضررى به اين نظريه نمىزند، براى اينكه تحريم حكمى است تشريعى، كه تابع مصالح و مفاسد است، نه حكمى تكوينى(نظير مستى آوردن شراب)و غير قابل تغيير، و زمام تشريع هم به دستخداى سبحان است، او هر چه بخواهد مىكند و هر حكمى بخواهد مىراند، چه مانعى دارد كه يك عمل را در روزى و روزگارى جايز و مباح كند، و در روزگارى ديگر حرام نمايد، در روزى كه جز تجويزش چارهاى نيست تجويز كند و در روزگارى ديگر كه اين ضرورت در كار نيست تحريم كند، ازدواج خواهر و برادر را در روزگارى كه تجويزش باعثشيوع فحشا و جريحهدار شدن عفت عمومى نمىشود تجويز كند و در روزگارى ديگر كه باعث اين محذور مىشود تحريم كند.
خواهى گفت كه تجويز چنين ازدواجى هم مخالف با فطرت بشر و همچنين، مخالف با شرايع انبيا است كه آن نيز طبق فطرت است، همچنان كه خداى عز و جل فرموده: "فاقم وجهك للدين حنيفا فطرت الله التى فطر الناس عليها لا تبديل لخلق الله ذلك الدين القيم" (1) ، و حاصل مفاد آيه اين است كه شرايع الهى همه مطابق با فطرت است و دين پايدار هم دينى است كه چنين باشد.
در پاسخ مىگوئيم: اين سخن كه ازدواج خواهر و برادر منافى با فطرت باشد درست نيست و فطرت چنين ازدواجى را صرفا به خاطر اينكه ازدواج خواهر و برادر است نفى نمىكند و از آن تنفر ندارد، بلكه اگر نفى مىكند و اگر از آن تنفر دارد براى اين است كه باعثشيوع فحشا و منكرات مىشود و باعث مىگردد غريزه عفتباطل گردد و عفت عمومى لكهدار شود.
و پر واضح است كه شيوع فحشا بوسيله ازدواج خواهر و برادر در زمانى است كه جامعه گستردهاى از بشر وجود داشته باشد و اما در روزگارى كه در تمامى روى زمين غير از چند پسر و چند دختر از يك پدر و مادر وجود ندارند و از سوى ديگر مشيتخداى تعالى تعلق گرفته كه همين چند تن را زياد كند، و افرادى بسيار از آنان منشعب سازد، ديگر عنوان فحشا بر چنين ازدواجى منطبق و صادق نيست.
پس اگر انسان امروز از چنين تماس و چنين جماعى نفرت دارد به خاطر علتى است كه گفتيم، نه اينكه به حسب فطرت از آن متنفر باشد، به شهادت اينكه مىبينيم مجوسيان در قرنهائى طولانى(بطورى كه تاريخ ذكر مىكند)ازدواج بين خواهر و برادر را مشروع مىدانستند و از آن متنفر نبودند و هم اكنون بطور قانونى در روسيه(بطورى كه نقل شده)و نيز بطور غير قانونى يعنى به عنوان زنا در اروپا انجام مىشود.
ویرایش توسط مليكا : ۱۳۸۷/۰۵/۲۰ در ساعت ۰۷:۵۹
-
تشکرها 7
-
۱۳۸۷/۰۷/۰۱, ۱۳:۰۳ #4
نوشته بالا در مورد فرزندان آدم درست نیست چون در قرآن آمده در سنت خدا تغییری ایجاد نمیشود
ولی ازدواج فرزندان آدم با ملائکه وبعضی از جنیان مطرح شده
همچنین قبل از خلقت انسان ملائکه به خدا میگویند آیا انسان را خلق میکنی تا در زمین خون بریزد و این آیه نشان می دهد قبل از آدم (ع) نیز انسانهایی در زمین بو ده انند که خون همدیگر را ریخته اند وامکان دارد که فرزندان حضرت آدم با یکی از آنها ازدواج کرده
-
تشکرها 2
-
۱۳۸۷/۰۷/۰۳, ۱۴:۳۱ #5
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۷
- نوشته
- 937
- مورد تشکر
- 1,691 پست
- حضور
- 1 ساعت 48 دقیقه
- دریافت
- 2
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
-
تشکرها 2
-
۱۳۸۷/۰۷/۰۳, ۲۰:۴۱ #6
واااااااااااااای چرا شما اینقدر سختش میکنید؟معلم دینی و قرآن ما تو مدرسه یه بار گفت که اولین بار آدم و حوا یک جفت نوزاد پسر و دختر به صورت 2قلو به دنیا آوردند.1 بار دیگر هم همین کار رو کردند.آنگاه به دستور خدا پسر2قلوی اولی با دختر 2قلوی دومی و دختر 2 قلوی اولی با پسر 2 قلوی دومی باید ازدواج و سپس تولید مثل کنند به همین سادگی!!!(راه حل خیلی جالبی بود.نه؟)
-
تشکرها 3
-
۱۳۸۷/۰۹/۰۴, ۲۲:۱۶ #7
ازدواج فرزندان آدم علیه السلام
با سلام
ازدواج فرزندان حضرت آدم سه نظریه هست
1-حرمت ازدواج برادر خواهر نبود بعد تشریع شد.
2- با فرشتگان ازدواج کردند تولید نسل شد(مویدش شاید حامله شدن حضرت مریم علیها السلام می تواند باشد شاید).
3- موجوداتی قبل از خلقت آدم بودند همانطور که در روایات آمده قبل از آدم انسان هایی نیز بودند .
ویرایش توسط astaneh44 : ۱۳۸۷/۰۹/۰۴ در ساعت ۲۲:۱۷
-
تشکرها 3
-
۱۳۸۷/۰۹/۰۴, ۲۲:۲۴ #8
-
۱۳۸۷/۱۰/۱۴, ۱۲:۲۸ #9
ازدواج فرزندان حضرت آدم و حضرت حوا
سلام به همه ی دوستان . در خصوص ازدواج فرزندان حضرت آدم ابوالبشر (ع) ، اینکه بگوئیم برادر و خواهر با یکدیگر ازدواج کرده اند ، با توجه به این مطلب که ، حرام خدا همیشه حرام و حلال او هم ، این نظر مترود است و لاغیر .
سابقه ی خلقت حضرت آدم (ع) بنابر قولی به 6 هزار سال قبل بر می گردد ، و این در حالی استکه اجساد باستانی کشف شده تاکنون ، قدمت چندصد هزار ساله و میلیونی دارند . با توجه به این مطلب و اعتراض ملائک به خلقت موجود سرپیچ دیگری و نیز بررسی های انجام شده در مورد انسان های نخستین ، این همه دال بر وجود انسان هائی قبل از خلقت حضرت آدم (ع) می باشند .
از آنجا که خلقت حضرت احدیت عبث و بیهوده نیست ، تصور غالب و واقع این است که انسان های وارسته ای قبل از خلقت حضرت آدم بوده اند و ازوداج و تکثیر نسل فرزندان حضرت آدم از طریق ازدواج با ایشان امکانپذیر شده است .
بد نیست بدانید که پیامبر عظیم الشان اسلام ، هم با 51 واسطه ( باندازه رکعات نماز های واجب و مستحب روزانه ) نسب از حضرت آدم (ع) می برند . این 51 واسطه به 3 دسته 17 تائی تقسیم می شوند ، 17 واسطه ، پیامبر بوده اند و 17 واسطه ، وصی پیامبر و 17 واسطه ی دیگر از مومنین زمانه ی خود بوده اند .
این مطلب را در انجمنی که به همین منظور در وب سایت مهراز سیستم اردستان ایجاد و راه اندازی خواهیم نمود ، بیشتر و دقیقتر مورد بحث و بررسی قرار خواهیم دالد .
با آرزوی توفیق روزافزون
www.mehrazsystem.com
ویرایش توسط mehraz : ۱۳۸۷/۱۰/۱۴ در ساعت ۱۲:۳۵
-
-
۱۳۸۸/۰۱/۲۶, ۰۳:۱۰ #10
اخطار
سلام.
خدمت شما دوست گرامی عارضم مقوله آفرینش و دلیل و انگیزه خداوند سبحان از آن چیزی نیست که در ادراک مخلوق او گنجانده بشه و حتی خود فرشتگان مقرب من جمله جبرائیل نیز هیچوقت با ذات اقدس الهی روبرو و حتی هم کلام نشده اند. و تنها با روح کل یا هیبت کل که ذره ای از نور ازلی پروردگار است در تماس هستند. پس ما هیچوقت نمی توانیم در چرایی مسائل خلقت دخالت یا ابراز نظر کنیم. در زمان آفرینش آدم به قول شما تمامی فرشتگان به این امر خداوند اعتراض کردند، که مخلوقات قبلی در زمین خونریزی و فساد کردند! پس چرا می خواهی باری دیگر موجود زمینی خلق کنی؟ خداوند که از آفرینش انسان هدفی مافوق تصورات فرشتگانش حتی حارث (نگهبان زمین و آسمان ) داشت به جواب کوتاهی بسنده کرد که شما را به مقدرات من کاری نباشد. حتی وقتی برای آوردن خاک زمین(جهت سرشتن آدم) آنها را مأمور کرد که در هر بار یکی از آنها به زمبن فرستاده شد ( حارث، جبرائیل، اسرافیل، عزرائیل) همه دست خالی بازگشتند چرا که فرشته زمین نیز با این تصمیم خداوند مخالف بود و در نهایت که به امر خدا گردن می نهد و گل آدم سرشته می شود و روحی از روح کل جدا می شود و وارد جسم می شود فرشتگان به دستور خدا سجده می کنند غیر از حارث که سرپیچی می کند و خداوند او را شیطان ( رانده شده ) می خواند و از عرش کبریایی خودش به زیر می فرستد، همه و همه اینها در توان و اراده خود او بود. و اگر قرار بر این بود که خداوند پاسخی از مجهولات آفرینش بازگو کند، به خواسته فرشتگانش احترام می گذاشت و آدم را خلق نمی کرد. جمله را کوتاه می کنم، بعد از ماجرای خلقت حوا از دنده چپ آدم و گرفتاری به دست شیطان و رانده شدن از بهشت به زمین و صد سال دوری آدم و حوا و تنهایی و توبه ساخته شدن خانه خدا در مکه کنونی به دست آدم و بخشیده شدن هر دو، این دو برگزیده خدا در هندوستان کنونی زندگی شان را شروع می کنند. فرزند اول آنها با دسایس شیطان بارها مرده بدنیا می آید، چرا که اصرار داشت آدم نام او را عبدالحارث بگذارد (فرزند حارث"فرزند شیطان" )وگرنه بچه هر بار مرده بدنیا می آید و آدم که گزندی سخت و جبران ناپذیر از جانب شیطان خورده بود نمی پذیرد و بچه بارهاو بارها مرده بدنیا می آید، تا اینکه آدم بار دیگر تسلیم می شود و فرزند متولد می شود و نام او عبدالحارث گذاشته می شود که کم رنگ ترین و بی آزارترین فرزند آدم محسوب می شود چرا که آدم دیگر فریب شیطان را نمی خورد(تا زمان مرگ) از عبدالحارث به بعد تمامی فرزندان آنها دوقلوی دختر و پسر بودند. جفت اول قابیل و لیوزا که بسیار زیبا بودند. جهت دوم هابیل و اقلیمیا که بسیار کریه و زشت بودند و جفتهای دیگر که به نسبت زشت و زیبا بودند. که شمار آن طبق مستندترین روایت 500 دوقلوی دختر و پسر بوده است. زمانی که سن بلوغ فرا می رسد از خداوند عزوجل فرمان می رسد که جفتها بطور ضربدری با هم ازدواج کنند و از یک شکم نباشند ( در اینجا خداوند قانونی را که بعد ها در رابطه با ازدواج می گذارد تعیین می کن، که زن و شوهر نباید از یک شکم باشند) اینکه جفت اول و دوم هم از یک مادر هستند برمیگردد به جمله ""شما را با مقدرات ما کاری نباشد"" (((توضیح اینکه: فرزندان آنان که دختر عمو پسرعمو بودند وقتی به سن بلوغ می رسند، از جانب پروردگار ندا می آید که از این به بعد ازدواج بین خواهر و برادر حرام و من عقد دختر عمو پسر عمو را حلال می دانم ))) که اولین ضرب المثل تاریخ شکل می گیرد. ادامه صحبت، در اینجا بود که تخم نفاق و کینه برای اولین بار در تاریخ بشریت کاشته می شود، چون قابیل که فرزندی سرکش و طغیانگر بود به آدم اعتراض می کند که من نمی گذارم لیوزا دوقلوی من که ریباست همسر هابیل شود و اقلیمیا که زشت است همسر من، او خطاب به آدم گفت که تو هابیل را بیش از من دوست داری و به دروغ این فرمان را از طرف خدا نام گذاری می کنی. بعد از این جریان بود ماجرای امتحان الهی و برنده شدن هابیل و در نهایت کشته شدن او توسط برادرش در غیاب آدم که به سفر حج رفته بود شکل می گیرد و اولین قتل تاریخ صورت می گیرد. هابیل توسط آدم به خاک سپرده می شود، قابیل سرگردان کویری خشک و بی آب و علف که بعد از چند سال لیوزا را با دسیسه شیطان فریب می دهد و با خود می برد و از او صاحب فرزندان زیادی می شود ( قابیلیان ) اقلیمیا نیز تا آخر عمر ازدواج با هیچیک از برادران را نمی پذیرد و باکره می ماند و دایگی فرزندان شیث نبی (دومین پیامبر بعد از آدم و نویسنده کتاب اول از زبان خواهرش اقلیمیا) فرزندان شیث بخاطر پاکدامنی هابیل که بعد از مرگ بخاطر اشکها و ناله های آدم و حوا و وساطت فرشتگان به اذن خداوند زنده شد و بخاطر فرمانبرداری از خداوند از پدر و مادر خواست که به مرگ او رضایت دهند و دوباره در قبر نهاده شد ( هابیلیان ) نامیده میشوند. و سرانجام اینکه آدم در سن 940 سالگی با داشتن 40000 فرزند به بهشت باز می گردد. آدم در زمانی که از بهشت رانده می شد از خدا پرسید: من و فرزندانم کی به بهشت باز می گردیم؟ خداوند عزوجل فرمود: زمانی که کیفیت زندگی در بهشت را پیدا کنید و روح خود را اسیر زمین نکنید و آن را رو به تعالی و تکامل سوق دهید. بهشتی باشیم...
s3tareye_3oheyl@yahoo.com
ویرایش توسط Ferestade : ۱۳۸۸/۰۱/۲۶ در ساعت ۰۳:۲۲ دلیل: جاافتادن مطلب و ایراد املایی
-
تشکر
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری