صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا زنان پیغمبر داریم؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    462
    تشکر:
    1
    حضور
    11 روز 21 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    14

    آیا زنان پیغمبر داریم؟















    آیا خداوند زنی را به عنوان پیغمبر برگزیده است؟



  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    604
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    10 روز 13 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با نام الله




    آیا زنان پیغمبر داریم؟




    کارشناس بحث: استاد رئوف



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    805
    مورد تشکر
    13 پست
    حضور
    16 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نبوت زنان




    نقل قول نوشته اصلی توسط منتظر منتقم فاطمه(س) نمایش پست
    آیا خداوند زنی را به عنوان پیغمبر برگزیده است؟
    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    1. نه از نصوص ديني و نه از گزاراشات تاريخي هيچ شاهدي بر اينکه زني ، نبي به معني خاصّ آن بوده باشد در دست نيست.

    2. اقسام نبوّت و جايگاه زنان نسبت به اين اقسام. بين علما و بخصوص عرفا براي نبوّت دو اصطلاح است که عبارتند از نبوّت تشريعي و نبوّت اِنبائي ؛ خود انبياء تشريعي نيز دو دسته اند. برخي صاحب شريعتند که آنها را انبياء الوالعزم مي نامند و برخي ديگر مبلّغ و تکميل کننده ي شريعتصاحب شريعت مي باشند.اين دو گونه از نبوّت ، همان اصطلاح خاصّ و معروف نبوّت است که در قرآن کريم و روايات اهل بيت(ع) استعمال شده است. امّا نبوّت انبائي به معني صرف اتّصال به منبع غيب و ارتباط با ملائک است و دريافت برخي حقايق رحماني است. اين اصطلاح از نبوّت يا در متون ديني استعمال نشده يا به ندرت استعمال شده است. آنچه از متون ديني مسلّم است اين است که نبوّت تشريعي ، به هر دو قسم آن ، اختصاص به مردان دارد ؛ امّا نبوّت انبائي مشترک بين مردان و زنان است. در طول تاريخ کسان بسياري از مردان و زنان بوده اند که به مقام نبوّت انبائي رسيده اند ولي چون اينها به عنوان پيامبر تشريعي مطرح نبوده و به عنوان «حجّةالله علي الخلق» شناخته نمي شدند نام اکثر آنها برده نمي شود. از بين هزاران انبياي تشريعي ، تنها نام تعداد اندکي از آنها باقي مانده و نام بسياري فراموش شده است کجا رسد نام کساني که نبوّت انبائي داشته اند. در بين زنان ، کساني چون حضرت مريم (س) و حضرت فاطمه(س) يقيناً صاحب مقام نبوّت انبائي بوده اند و با ملائک و بلکه بالاتر با روح ، که اشرف از ملائک بوده و به تصريح روايات عامل نبوّت است ، ملاقات داشته اند. « وَ إِذْ قالَتِ الْمَلائِكَةُ يا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاكِ وَ طَهَّرَكِ وَ اصْطَفاكِ عَلى‏ نِساءِ الْعالَمينَ (42) يا مَرْيَمُ اقْنُتي‏ لِرَبِّكِ وَ اسْجُدي وَ ارْكَعي‏ مَعَ الرَّاكِعينَ (43) ذلِكَ مِنْ أَنْباءِ الْغَيْبِ نُوحيهِ إِلَيْكَ وَ ما كُنْتَ لَدَيْهِمْ إِذْ يُلْقُونَ أَقْلامَهُمْ أَيُّهُمْ يَكْفُلُ مَرْيَمَ وَ ما كُنْتَ لَدَيْهِمْ إِذْ يَخْتَصِمُونَ (44) إِذْ قالَتِ الْمَلائِكَةُ يا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكِ بِكَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسيحُ عيسَى ابْنُ مَرْيَمَ وَجيهاً فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبينَ (45) وَ يُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَ كَهْلاً وَ مِنَ الصَّالِحينَ (46) قالَتْ رَبِّ أَنَّى يَكُونُ لي‏ وَلَدٌ وَ لَمْ يَمْسَسْني‏ بَشَرٌ قالَ كَذلِكِ اللَّهُ يَخْلُقُ ما يَشاءُ إِذا قَضى‏ أَمْراً فَإِنَّما يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُون‏ : و(به ياد آوريد) هنگامى را كه فرشتگان گفتند:«اى مريم! خدا تو را برگزيده و پاك ساخته؛ و بر تمام زنان جهان، برترى داده است. (42) اى مريم! براى پروردگار خود، خضوع كن و سجده بجا آور! و با ركوع‏كنندگان ، ركوع كن! (43) (اى پيامبر!) اين، از خبرهاى غيبى است كه به تو وحى مى‏كنيم؛ و تو در آن هنگام كه قلمهاى خود را(براى قرعه‏كشى) به آب مى‏افكندند تا كداميك كفالت و سرپرستى مريم را عهده‏دار شود، و(نيز) به هنگامى كه(دانشمندان بنى اسرائيل، براى كسب افتخار سرپرستى او،) با هم كشمكش داشتند، حضور نداشتى؛ و همه اينها، از راه وحى به تو گفته شد. (44) (به ياد آوريد) هنگامى را كه فرشتگان گفتند: «اى مريم! خداوند تو را به كلمه‏اى‏ از طرف خودش بشارت مى‏دهد كه نامش«مسيح، عيسى پسر مريم» است؛ در حالى كه در اين جهان و جهان ديگر، صاحب شخصيّت خواهد بود؛ و از مقرّبان(الهى) است. (45) و با مردم، در گاهواره و در حالت كهولت(و ميانسال شدن) سخن خواهد گفت؛ و از شايستگان است.» (46) (مريم) گفت: «پروردگارا! چگونه ممكن است فرزندى براى من باشد، در حالى كه انسانى با من تماس نگرفته است؟!» فرمود: «خداوند، اين گونه هر چه را بخواهد مى‏آفريند! هنگامى كه چيزى را مقرّر دارد(و فرمان هستى آن را صادر كند)، فقط به آن مى‏گويد: «موجود باش!» آن نيز فوراً موجود مى‏شود.»(آل عمران) ازاين آيات شريفه به وضوح استفاده مي شود که : 1ـ حضرت مريم سلام الله عليها با ملائک ارتباط داشته 2ـ از جانب خدا براي امر خاصّي برگزيده شده بود. 3ـ به دست خدا تطهير شده و معصوم بود. 4ـ مستقيماً از عالم غيب دستور العمل مي گرفت. 5ـ ملائک از آينده به او خبر مي دادند. « وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ مَرْيَمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِها مَكاناً شَرْقِيًّا (16) فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجاباً فَأَرْسَلْنا إِلَيْها رُوحَنا فَتَمَثَّلَ لَها بَشَراً سَوِيًّا (17) قالَتْ إِنِّي أَعُوذُ بِالرَّحْمنِ مِنْكَ إِنْ كُنْتَ تَقِيًّا (18) قالَ إِنَّما أَنَا رَسُولُ رَبِّكِ لِأَهَبَ لَكِ غُلاماً زَكِيًّا (19)قالَتْ أَنَّى يَكُونُ لي‏ غُلامٌ وَ لَمْ يَمْسَسْني‏ بَشَرٌ وَ لَمْ أَكُ بَغِيًّا (20) قالَ كَذلِكِ قالَ رَبُّكِ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ وَ لِنَجْعَلَهُ آيَةً لِلنَّاسِ وَ رَحْمَةً مِنَّا وَ كانَ أَمْراً مَقْضِيًّا . و در اين كتاب(آسمانى)، مريم را ياد كن، آن هنگام كه از خانواده‏اش جدا شد، و در ناحيه ي شرقى(بيت المقدس) قرار گرفت؛و ميان خود و آنان حجابى افكند(تا خلوتگاهش از هر نظر براى عبادت آماده باشد). در اين هنگام، ما روح خود را بسوى او فرستاديم؛ و او در شكل انسانى بى‏عيب و نقص، بر مريم ظاهر شد. (17) او گفت:«من از شرّ تو، به خداى رحمان پناه مى‏برم اگر پرهيزکارى.(18) گفت:«من فرستاده ي پروردگار توام؛ تا پسر پاكيزه‏اى به تو ببخشم.» (19) گفت:«چگونه ممكن است فرزندى براى من باشد؟! در حالى كه تا كنون انسانى با من تماس نداشته، و زن آلوده‏اى هم نبوده‏ام.» (20) گفت:«مطلب همين استپ. پروردگارت فرموده: اين كار بر من آسان است.(ما او را مى‏آفرينيم، تا قدرت خويش را آشكار سازيم؛) و او را براى مردم نشانه‏اى قرار دهيم؛ و رحمتى باشد از سوى ما ؛ و اين امرى است پايان يافته(و جاى گفتگو ندارد) »»( سوره ي مريم) در اين آيات شريفه با صراحت از نزول روح بر مريم (س) خبر داده شده است که به تصريح روايات فراواني اين روح ، علّت خاصّ نبوّت و امامت است. بنا بر اين اگر مريم(س) مرد بود يقيناً نبي يا امام مي شد. او يقيناً رتبه ي وجودي نبي را داشته است و الّا روح الهي بر او نازل نمي شد ؛ لکن فاقد سِمَتِ رسالت و نبوّت بوده است که سرّ اين فقدان در ادامه مطالب خواهد آمد. « وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لي‏ عِنْدَكَ بَيْتاً فِي الْجَنَّةِ وَ نَجِّني‏ مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّني‏ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمينَ (11) وَ مَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرانَ الَّتي‏ أَحْصَنَتْ فَرْجَها فَنَفَخْنا فيهِ مِنْ رُوحِنا وَ صَدَّقَتْ بِكَلِماتِ رَبِّها وَ كُتُبِهِ وَ كانَتْ مِنَ الْقانِتينَ : و خداوند براى مؤمنان ــ ــ ، به همسر فرعون مثَل زده است، در آن هنگام كه گفت:«پروردگارا! خانه‏اى براى من نزد خودت در بهشت بساز، و مرا از فرعون و كار او نجات ده و مرا از گروه ستمگران رهايى بخش!» (11) و همچنين به مريم دختر عمران كه دامان خود را پاك نگه داشت، و ما از روح خود در آن دميديم؛ او كلمات پروردگار و كتابهايش را تصديق كرد و از مطيعان فرمان خدا بود.»(سوره ي تحريم) در اين آيات شريفه افزون بر حضرت مريم(س) ، حضرت آسيه(س) نيز به عنوان الگوي حسنه براي جميع انسانهاي مومن ، اعمّ از مردان و زنان ، معرّفي شده اند که حکايت از علوّ مقام اين دو بزرگوار دارد. امّا اينکه آيا حضرت آسيه هم مثل حضرت مريم با ملائک در ارتباط بوده است يا نه از آيات شريفه مطلبي استفاده نمي شود.

    3. امّا چرا زنان به سِمَت نبوّت تشريعي نمي رسند؟ حقيقت و اساس نبوّت و امامت چيزي جز اتّحاد با روح القدس نيست. « عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) سَأَلْتُهُ عَنْ عِلْمِ الْإِمَامِ بِمَا فِي أَقْطَارِ الْأَرْضِ وَ هُوَ فِي بَيْتِهِ مُرْخًى عَلَيْهِ سِتْرُهُ فَقَالَ يَا مُفَضَّلُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى جَعَلَ لِلنَّبِيِّ (ص) خَمْسَةَ أَرْوَاحٍ رُوحَ الْحَيَاةِ فَبِهِ دَبَّ وَ دَرَجَ وَ رُوحَ الْقُوَّةِ فَبِهِ نَهَضَ وَ جَاهَدَ وَ رُوحَ الشَّهْوَةِ فَبِهِ أَكَلَ وَ شَرِبَ وَ أَتَى النِّسَاءَ مِنَ الْحَلَالِ وَ رُوحَ الْإِيمَانِ فَبِهِ أَمَرَ وَ عَدَلَ وَ رُوحَ الْقُدُسِ فَبِهِ حَمَلَ النُّبُوَّةَ فَإِذَا قُبِضَ النَّبِيُّ ص انْتَقَلَ رُوحُ الْقُدُسِ فَصَارَ فِي الْإِمَامِ وَ رُوحُ الْقُدُسِ لَا يَنَامُ وَ لَا يَغْفُلُ وَ لَا يَلْهُو وَ لَا يَسْهُو وَ الْأَرْبَعَةُ الْأَرْوَاحُ تَنَامُ وَ تَلْهُو وَ تَغْفُلُ وَ تَسْهُو وَ رُوحُ الْقُدُسِ ثَابِتٌ يَرَى بِهِ مَا فِي شَرْقِ الْأَرْضِ وَ غَرْبِهَا وَ بَرِّهَا وَ بَحْرِهَا قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ يَتَنَاوَلُ الْإِمَامُ مَا بِبَغْدَادَ بِيَدِهِ قَالَ نَعَمْ وَ مَا دُونَ الْعَرْش‏ : مفضل بن عمر گفت: به حضرت صادق عرض كردم: از كجا امام اطلاع دارد از اطراف جهان با اينكه در خانه نشسته و پرده آويخته است؟ امام فرمودند: اي مفضل! خداوند براى پيامبر پنج روح قرار داده: روح الحيات كه با آن حركت مي كند مي رود و مى‏آيد ؛ و روح القوة که با آن حركت مي كند و جهاد مى‏نمايد ؛ و روح الشهوة که با آن مي خورد و مى‏آشامد و با زنان از راه حلال همبستر مى‏شود و روح ايمان كه بوسيله آن دستور مي دهد و عدالت مي ورزد ؛ و روح القدس که بوسيله آن بار نبوت را بر مي دارد. وقتى پيامبر از دنيا رفت روح القدس به امام منتقل مى‏شود.روح القدس نه مى‏خوابد و نه غافل مي شود ؛ و اهل لهو نيست و اشتباه نمي كند ولى چهار روح ديگر مي خوابند و داراى لهو و غفلت و سهو هستند؛ روح القدس ثابت است. نبي و امام بوسيله ي او آنچه را در شرق و غرب و خشكى و دريا است مى‏بيند.عرض كردم آيا امام مي تواند چيزى را كه در بغداد است با دست خود بر دارد؟ فرمودند: آرى هر آنچه را که پائين‏تر از عرش است مي تواند.»( بحار الأنوار ،ج‏25 ،ص58 ) طبق تفاسير عرفاني و فلسفي اين روايت ــ که اين مقال گنجايش ورود در آن بحث را ندارد ــ مراد از روح القدس داشتن انبياء و ائمه(ع) اتّحاد آنها با موجودي مافوق ملائک است که در آيات و روايات از او تعبير به روح و روح القدس شده است. « أَبَو عَبْدِ اللَّهِ (ع) يَقُولُ إِنَّ الرُّوحَ خَلْقٌ أَعْظَمُ مِنْ جَبْرَئِيلَ وَ مِيكَائِيلَ كَانَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ ص يُسَدِّدُهُ وَ يُرْشِدُهُ وَ هُوَ مَعَ الْأَوْصِيَاءِ مِنْ بَعْدِه : امام صادق (ع) مي فرمود: همانا روح (روح القدس) خلقي بزرگتر و شريفتر از جبرئيل و ميکائيل و با رسول الله (ص) بود ؛ او تقويت و. ارشاد مي كرد ؛ او بعد از رسول اکرم (ص) با ائمه(ع) است.»( بحار الأنوار ، ج‏25 ،ص60) طبق بيانات پيشين حقيقت امامت و نبوّت يک چيز است که عبارت است از اتّحاد با روح القدس ، از اين حقيقت تعبير به ولايت الهي نيز مي شود. يعني تا کسي به مقام و مرتبه ي ولايت نرسد نبي يا امام نمي شود. همه ي انبياء و اوصياي آنها بدون شکّ داراي مقام ولايت بوده اند که کمالي وجودي است ؛ زناني چون حضرت زهرا و حضرت مريم (س) نيز واجد اين مقام بوده اند ؛ امّا نبوّت و رسالت و امامت ، مثل ولايت مقام و کمال وجودي نيستند بلکه سِمَتها و مسئوليتهايي هستند که خداوند متعال بر عهده ي برخي از صاحبان ولايت مي گذارد. اين مسئوليتها داراي چندين رکن هستند که مقام و مرتبه ي وجودي شخص تنها يکي از ارکان آن است. اين رکن که اساسي ترين رکن است ، امکان دريافت پيام الهي را فراهم مي کند ؛ امّا ارکان بعدي مربوط به اجتماع مي شوند. يعني شرايط ديگري بايد در نبي يا امام باشد که به او امکان ارتباط درست و محکم با اجتماع را بدهد و مانع از ابلاغ پيام الهي نشود. بر همين اساس مرد بودن يکي از ارکان نبوّت و امامت شده است ؛ چرا که اغلب مردان و تعداد قابل توجّهي از زنان حاضر به تبعيت از زنان نيستند. همينطور امام و نبي بايد داراي قدرت تحمّل جسماني باشد تا بتواند آزار و اذيت دشمنان را تحمّل کند يا در جنگها شرکت نمايد ؛ و زنان براي چنين اموري آفريده نشده اند. زنان ذاتاً رئوف و منعطف هستند ، در حالي که مسئوليتهاي اجتماعي روحيه اي مقاوم مي طلبد. اگر خدا زني را به نبوّت برگزيند و در او روحيه اي مردانه قرار دهد براي او نقص است چون خصوصّات مردانه براي مردان کمال ولي براي زنان نقص است ؛ کما اينکه خصوصيات زنانه نيز براي مردان نقص است. همچنين اگر زنان به نبوّت مبعوث مي شدند ، دشمنان بهانه ي خوبي براي تضعيف دين پيدا مي کردند ؛ در اين صورت يقيناً چنين تبليغ مي کردند که ايمان آورندگان افراد شهوت پرستي هستند که به خاطر زن بودن نبي به او ايمان آورده اند. مشابه اين امر در مسئوليتهاي الهي ديگر نيز وجود دارد ؛ براي مثال زن مي تواند به مقام اجتهاد که مقامي علمي است نائل شود امّا نمي تواند مرجعيت مردم را به عهده بگيرد. آنچه حقيقتاً کمال است اجتهاد است نه مرجعيّت ؛ مرجعيت يک مسئوليت اجتماعي است که شرط اساسي آن اجتهاد و شرط فرعي آن مرد بودن است. حاصل مطلب اينکه ولايت که باطن نبوّت و امامت است اختصاص به مرد يا زن ندارد بلکه مقام و مرتبه اي روحي و وجودي است ؛ امّا نبوّت و امامت که مسئوليتي اجتماعي است ، به خاطر شرائط اجتماعي تنها اختصاص به مردان دارد. و اين نقصي براي زناني چون حضرت مريم و حضرت فاطمه (س) نيست ؛ لذا اعتقاد شيعه بر اين است که حضرت فاطمه (س) ، غير از خاتم الانبياء ، از همه ي انبياي گذشته افضل و اشرف است. کما اينکه برخي از مفسّرين ، مثل آيةالله جوادي آملي ، حضرت مريم (س) را هم از برخي انبياء افضل دانسته اند.
    * برگرفته از سایت پرسمان

    ویرایش توسط رئوف : ۱۳۹۲/۱۰/۲۴ در ساعت ۲۰:۵۵


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    462
    تشکر:
    1
    حضور
    11 روز 21 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    14



    عرض سلام و ادب خدمت جناب کارشناس عزیز و گرامی.

    ممنون از پاسخهای زیبایتان.

    باتوجه به سخنان جنابعالی نبوت تشریعی که همان رهبری بر تمام امت زمان و محدوده پیغمبران بوده است به هیچ زنی تعلق نداشته است.

    و هیچ زنی به عنوان رهبر بر یک امت انتخاب نشده است.


  6. تشکرها 2


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    845
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    19 روز 22 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    1
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط منتظر منتقم فاطمه(س) نمایش پست
    عرض سلام و ادب خدمت جناب کارشناس عزیز و گرامی.

    ممنون از پاسخهای زیبایتان.

    باتوجه به سخنان جنابعالی نبوت تشریعی که همان رهبری بر تمام امت زمان و محدوده پیغمبران بوده است به هیچ زنی تعلق نداشته است.

    و هیچ زنی به عنوان رهبر بر یک امت انتخاب نشده است.


    سلام


    دراین باره قبلابه اندازه کافی درسایت بحث شده

    درنبوت انبائی بین زن ومردفرقی نیست

    ننبوت انبائی جنبه شخصی داردودررسیدن به کمال تفاوتی بین زن ومردنیست

    امانبوت تشریعی جنبه اجتماعی داردواین جنبه رامردان به علت مراجعه افرادزیادبهترمی توانندانجام دهند

    واین بیانگربرتری مردبرزن نیست.

    فقط به این علت است که مردان بهترمی تواننداین وظیفه راانجام دهند.









    آیة الله العظمی بهجت:


    تا رابطه ما با ولیّ امر، امام زمان (عج) قوی نشود، کار ما درست نخواهد شد.



    و قوّت رابطه ما با ولیّ امر (عج) هم در اصلاح نفس است.


    راه خلاص از گرفتاری ها، منحصر است به دعا کردن در خلوات برای فرج ولیّ عصر (عج)؛


    نه دعای همیشگی و لقلقه زبان... بلکه دعای با خلوص و صدق نیّت و همراه با توبه.



  8. تشکر


  9. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    462
    تشکر:
    1
    حضور
    11 روز 21 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    14



    نقل قول نوشته اصلی توسط خادمة المهدی نمایش پست
    امانبوت تشریعی جنبه اجتماعی داردواین جنبه رامردان به علت مراجعه افرادزیادبهترمی توانندانجام دهند

    واین بیانگربرتری مردبرزن نیست.

    فقط به این علت است که مردان بهترمی تواننداین وظیفه راانجام دهند.
    ببخشید اینکه زن نمیتواند رهبر شود بسیار بالاتر از این است که شما فرموده اید.
    و ربطی به مراجعه افراد ندارد.
    لطفا بدون سند سخن نگویید.

    ویرایش توسط منتظر منتقم فاطمه(س) : ۱۳۹۲/۱۰/۲۵ در ساعت ۱۷:۵۷

  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    845
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    19 روز 22 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    1
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط منتظر منتقم فاطمه(س) نمایش پست


    ببخشید اینکه زن نمیتواند رهبر شود بسیار بالاتر از این است که شما فرموده اید.
    و ربطی به مراجعه افراد ندارد.
    لطفا بدون سند سخن نگویید.

    بحثی که گفتیدمربوط به حکومت زن بودنه پیامبری او

    حکومت باپیامبری تفاوت دارد

    زنی که به مقام نبوت انبائی رسیده هرگزفسادنمی کند

    وبه دلیل محل رجوع بودن نمی تواندپیامبرتشریعی شود

    حضرت زهرا(س)به مقام انبائی رسیدنداگربه تشریعی هم میرسیدندقطعافسادنمی کردند

    دلیل همان است که عرض کردم.


    آیة الله العظمی بهجت:


    تا رابطه ما با ولیّ امر، امام زمان (عج) قوی نشود، کار ما درست نخواهد شد.



    و قوّت رابطه ما با ولیّ امر (عج) هم در اصلاح نفس است.


    راه خلاص از گرفتاری ها، منحصر است به دعا کردن در خلوات برای فرج ولیّ عصر (عج)؛


    نه دعای همیشگی و لقلقه زبان... بلکه دعای با خلوص و صدق نیّت و همراه با توبه.



  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    462
    تشکر:
    1
    حضور
    11 روز 21 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    14



    نقل قول نوشته اصلی توسط خادمة المهدی نمایش پست
    دلیل همان است که عرض کردم.
    دلیل شما بی پایه و اساس است.
    اگر سند ندارید سخن نگویید.

  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    845
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    19 روز 22 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    1
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط منتظر منتقم فاطمه(س) نمایش پست
    دلیل شما بی پایه و اساس است.
    اگر سند ندارید سخن نگویید.


    دلایل من عقلی است وازبزرگان شنیده ام
    اگرشمادلایل عقلی قبول نداریدبحث دیگری است


    از جمله احکام خداوند این است که یک زن پس از حجاب کامل بازهم حضور نداشتن او در جامعه بهتر از حضور او میباشد
    برای یک زن بهتر است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را ببنید ( فرمایش فاطمه زهرا سلام الله علیها )
    (وسائل لشيعة 20 )


    برای خداوندجنسیت تفاوتی نداردوفرقی نمی کندپیامبرزن باشدیامرد

    به خاطرشرایط خاص زنان که رویارویی کمتربامردان برایشان بهتر است به پیامبری تشریعی مبعوث نمیشوند.


    آیة الله العظمی بهجت:


    تا رابطه ما با ولیّ امر، امام زمان (عج) قوی نشود، کار ما درست نخواهد شد.



    و قوّت رابطه ما با ولیّ امر (عج) هم در اصلاح نفس است.


    راه خلاص از گرفتاری ها، منحصر است به دعا کردن در خلوات برای فرج ولیّ عصر (عج)؛


    نه دعای همیشگی و لقلقه زبان... بلکه دعای با خلوص و صدق نیّت و همراه با توبه.



  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    462
    تشکر:
    1
    حضور
    11 روز 21 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    14



    نقل قول نوشته اصلی توسط خادمة المهدی نمایش پست
    دلایل من عقلی است وازبزرگان شنیده ام
    اگرشمادلایل عقلی قبول نداریدبحث دیگری است


    از جمله احکام خداوند این است که یک زن پس از حجاب کامل بازهم حضور نداشتن او در جامعه بهتر از حضور او میباشد
    برای یک زن بهتر است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را ببنید ( فرمایش فاطمه زهرا سلام الله علیها )

    (وسائل لشيعة 20 )


    برای خداوندجنسیت تفاوتی نداردوفرقی نمی کندپیامبرزن باشدیامرد

    به خاطرشرایط خاص زنان که رویارویی کمتربامردان برایشان بهتر است به پیامبری تشریعی مبعوث نمیشوند.

    دوست گرامی شما چرا اصرار دارید همه چیز رو باهم قاطی کنید.
    رهبری یک زن چه ربطی به عفت و .... دارد.
    اگر در این باره میخواهید بحث کنید با تاپیکی که در پستهای قبل لینکش رو گذاشتم بروید و پستها را با دلایل روای نقد کنید.


    قسمت قرمز شده بحث شما از پایه و اساس مردود است.


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود