صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: "قاشق"تکفیری ها برای دیداربا پیامبر (عکس)

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    435
    مورد تشکر
    16 پست
    حضور
    4 روز 5 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    0

    "قاشق"تکفیری ها برای دیداربا پیامبر (عکس)




    "قاشق"تکفیری ها برای دیداربا پیامبر (عکس)
    به گفته فعالان رسانه‌ای، ده‌ها نمونه از این مورد در سوریه دیده شده که تکفیری‌ها هنگام جنگیدن در جیب خود قاشق حمل می‌کنند که در صورت کشته شدند با پیامبر(ص) غذا بخورند!
    به گزارش جهان به نقل از ابنا، فعالان رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصویری از جسد یک تروریست ‌تکفیری کردند که خود را آماده دیدار با پیامبر(ص) کرده است!

    به گفته فعالان رسانه‌ای، این تروریست با خود یک «قاشق» حمل می‌کرده تا درصورت کشته شدن و رفتن به بهشت(!) با پیامبر اسلام دیدار کند و مهمان سفره پیامبر(ص) شود!


    ده‌ها نمونه از این مورد در سوریه دیده شده که تکفیری‌ها هنگام جنگیدن در جیب خود قاشق حمل می‌کنند که در صورت کشته شدند با پیامبر(ص) غذا بخورند!

    گفتنی است تروریست‌های تکفیری برای رسیدن به حوری‌های بهشتی خود را میان غیرنظامیان سوری منفجر می‌کنند که در آخرین نمونه یک تکفیری فلسطینی که خود را در منطقه شیعه نشین هرمل منفجره کرده بود در نامه‌ای که پس از جدا شدن برای خانواده خود ارسال کرده هدف از این اقدامات تروریستی و پیوستن به گروه جبهه النصره را ملاقات با پیامبر(ص) عنوان کرده بود!

    به تازگی نیز در فیلمی که برخی پایگاه های اینترنتی وابسته به القاعده نیز آن را تبلیغ کرده اند، جوانی قزاقستانی به نام «عبد الرحمن» می‌گوید: "از قزاقستان با هدف جهاد و شتاب برای ورود به بهشت به شام مهاجرت کرده ایم."

    این شهروند قزاقستانی مدعی شده که به همراه اعضای خاندانش که ۱۵۰ نفر هستند، هزارها مایل سفر کرده و مبالغ هنگفتی برای مهاجرت به شام هزینه کرده است.



  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,487
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    4 روز 12 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    1164
    آپلود
    119
    گالری
    2



    به نام حضرت دوست
    با سلام خدمت دوستان
    این قضیه مثل محتلم شدم و درمان آن است.وهابی و تکفیری ها معتقد به این هستند که نباید به غیر از خدا از کسی چیزی مطالبه کرد اما موقعی که به منابعشون رجوع میکنید نوشته با انگشت روی سینه یا پیشانی کلمه عمر را بنویسید باعث میشه شیطان بترسد و فرار کنه و شخص دچار احتلام نشه.
    موفق باشید
    یاحق
    آفت دين سه چيز است، داناى بد كار و پيشواى ستم كار و مجتهد نادان‏
    حرکت کشتی نجات آدمیان احتیاجی به دریا ندارد.این کشتی روی قطره اشکی مقدس که برای حسین بن علی ریخته می شود می گذرد.علامه جعفری

  4. تشکرها 2


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    107
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    این ادعاها در حد یک قصه است.
    تا زمانی که منبع موثق همراه نداشته باشید و آن را ارائه نکنید.
    هههه یه قاشق همراه یک شخصی که توی جنگ کشته شده هست، آیا تنها دیدن یک عکس کافیست برای قبول این ماجرا؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط عبد آبق نمایش پست
    کفیری‌ها هنگام جنگیدن در جیب خود قاشق حمل می‌کنند که در صورت کشته شدند با پیامبر(ص) غذا بخورند!
    دلیلت برای صحت این حرف چیه؟



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبد آبق نمایش پست
    ز جسد یک تروریست ‌تکفیری کردند که خود را آماده دیدار با پیامبر(ص) کرده است!
    این که الان کشته شده، شما از کجا دونستی خودش و آماده کرده برای دیدار با پیامبر؟!

    تکرار هر شنیده ای بدون حاصل کردن اطمینان از صحت آن خردمندانه نیست.
    برو ای گدای مسکین در خانه خدا زن
    .که علی همیشه میزد در خانه خدا را

  6. تشکر


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    107
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    jahangardkocholo

    لطف کنید برای گفته خود سند ارائه کنید


    نقل قول نوشته اصلی توسط jahangardkocholo نمایش پست
    اما موقعی که به منابعشون رجوع میکنید نوشته با انگشت روی سینه یا پیشانی کلمه عمر را بنویسید باعث میشه شیطان بترسد و فرار کنه و شخص دچار احتلام نشه.
    اسم مولف و اسم کتاب
    ادرس مطلب مورد نظر
    حتی الامکان متن عربی

    بفرما
    برو ای گدای مسکین در خانه خدا زن
    .که علی همیشه میزد در خانه خدا را

  8. تشکر


  9. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,487
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    4 روز 12 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    1164
    آپلود
    119
    گالری
    2



    به نام حضرت دوست
    با سلام خدمت شما گرامی
    دعای جلوگیری از احتلام در نزد مخالفان !


    توسل برای همه چیز و از همه کس خوب است و ممدوح است ولی برای شیعیان قطعاً امری غلط است . این تئوری است که وهابیون بدان ملتزمند و آن را به شدت در میان خودشان نیز ترویج میدهند.
    بدون هیچ مقدمه ای میرویم بر سر اصل موضوع !


    ابوالفداء اسماعیل حقی بروسوی حنفی در تفسیر « روح البیان » چنین افاده میکند :


    وَيُذْهِبَ عَنْكُمْ رِجْزَ الشَّيْطانِ ..... ويقال أراد بالرجز الجنابة التي أصابتهم بالاحتلام فان الاحتلام انما يكون من رجز الشيطان اى تخييله ووسوسته ولذلك قال بعضهم من كتب اسم عمر على صدره لم يحتلم فان الشيطان كان يفر منه ويسلك فجا غير الفج الذي اقبل هو منه


    وَيُذْهِبَ عَنْكُمْ رِجْزَ الشَّيْطانِ .... گفته میشود منظور از « رجز » یعنی جنابت حاصل از احتلام زیرا که احتلام از بخاطر تخیلات حاصله از وسوسه شیطان میباشد و برای همین برخی از ایشان گفته اند : هر کس اسم عمر را بر روی سینه اش بنویسد ، محتلم نمیشود زیرا که شیطان از عمر فرار میکند و از مسیر دیگری غیر از مسیر عمر میرود.

    روح البيان ، ج 3 ص 320 ، المؤلف: إسماعيل حقي بن مصطفى الإستانبولي الحنفي الخلوتي , المولى أبو الفداء (المتوفى: 1127هـ) ، الناشر: دار الفكر – بيروت
    "قاشق"تکفیری ها برای دیداربا پیامبر (عکس)


    "قاشق"تکفیری ها برای دیداربا پیامبر (عکس)

    موفق باشی
    یاحق
    ویرایش توسط jahangardkocholo : ۱۳۹۲/۱۱/۰۹ در ساعت ۱۰:۰۷ دلیل: درج صحیح اطلاعات
    آفت دين سه چيز است، داناى بد كار و پيشواى ستم كار و مجتهد نادان‏
    حرکت کشتی نجات آدمیان احتیاجی به دریا ندارد.این کشتی روی قطره اشکی مقدس که برای حسین بن علی ریخته می شود می گذرد.علامه جعفری

  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    107
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    jahangardkocholo

    از دو حال خارج نیست
    یا اینکه واقعا نمیدانید و سطح داناییتان در اینگونه موارد اندک و ناقص است
    و یا
    اینکه خیلی هم خوب می دانید و از علمتان سو استفاده می کنید

    دلیل بر ادعایم
    آیا شما نمی دانید که إسماعيل حقي بن مصطفى الاسلامبولي الحنفي صاحب التفسير روح البیان از صوفیان طریقت خلوتی بود؟

    و باز
    آیا واقعا نمی دانید که پیروان فرقه خلوتیه خود را وارث تعالیم جنید مى دانند. و معمولا از دیدگاههاى ابن عربى به ویژه در خصوص آموزه وحدت وجود، حمایت و پیروى کرده اند؟

    یا اینکه از عقاید اهل سنت (به زعم شما وهابی) کم اطلاع هستید که معقتدند طریقت های صوفیه شامل شرک هستند، مانند عبادت بعضی از شیوخشان، و استغاثه و فریاد خواهی از بعضی شیوخ خود؟
    این طریقتها منکر هستند، و حتی بعضی از آنها کفر می باشند، و بعضی دیگرشان کفر نیست اما بدعت هستند، زیرا طریقتی که سلوک و پیروی آن واجب است همان طریق پیامبرمان محمد صلی الله علیه وسلم است. الله عزوجل می فرماید : « وَأَنَّ هَذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیمًا فَاتَّبِعُوهُ» (انعام 153). یعنی: «این راه مستقیم من است، از آن پیروی کنید». و فرمود : « وَهَذَا کِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ مُبَارَکٌ فَاتَّبِعُوهُ» (انعام 155). یعنی: «و این کتابی است پر برکت، که ما (بر تو) نازل کردیم؛ از آن پیروی کنید». و فرمود : « وَمَا آتَاکُمْ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا» (حشر 7). یعنی : «آنچه را رسول خدا برای شما آورده بگیرید (و اجرا کنید)، و از آنچه نهی کرده خودداری نمایید»

    القصه اینکه مطلبی را که شما به زعم خودتان از منابع! آنها بیان کرده اید با هزار کیلو چسب هم به آنها نمی چسبد.

    تفکر صوفیها آن هم از نوع طریقت خلوتیه کجا و اعتقادات اهل سنت و جماعت کجا.
    برو ای گدای مسکین در خانه خدا زن
    .که علی همیشه میزد در خانه خدا را

  11. تشکر


  12. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,487
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    4 روز 12 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    1164
    آپلود
    119
    گالری
    2



    به نام حضرت دوست
    با سلام مجدد خدمت شما گرامی
    آقا من علمم به اندازه شما نیست.یه کم سطح علیمش را بیارین پایین من هم متوجه بشم.اگه هم خواستید به این عنوانی که بهم نسبت دادن گیر بدهید بگم من اهل این حرفا نیستم
    یا اینکه واقعا نمیدانید و سطح داناییتان در اینگونه موارد اندک و ناقص است
    و یا
    اینکه خیلی هم خوب می دانید و از علمتان سو استفاده می کنید

    من که اطلاعات خاصی ندارم و علمی هم ندارم که سوء استفاده کنم.شما منبع خواستید و من به شما دادم.در ضمن برای اینکه مشکلی در سایت پیش نیاد گفتم وهابی های تکفیری و این در صورتی است که منبع من از اهل سنته و منظورم همین اهل سنت بود و نمیخاستم تعارض و مشکلی در سایت پیش بیاد که برای توضیح این رو خدمت شما عرض کردم
    آیا شما نمی دانید که إسماعيل حقي بن مصطفى الاسلامبولي الحنفي صاحب التفسير روح البیان از صوفیان طریقت خلوتی بود؟
    البته جای بحث در این تاپیک نیست اما من
    در مورد این طریقت اطلاعی ندارم میشه راهنماییم کنید؟و البته نویسنده

    و باز
    آیا واقعا نمی دانید که پیروان فرقه خلوتیه خود را وارث تعالیم جنید مى دانند. و معمولا از دیدگاههاى ابن عربى به ویژه در خصوص آموزه وحدت وجود، حمایت و پیروى کرده اند؟

    یا اینکه از عقاید اهل سنت (به زعم شما وهابی) کم اطلاع هستید که معقتدند طریقت های صوفیه شامل شرک هستند، مانند عبادت بعضی از شیوخشان، و استغاثه و فریاد خواهی از بعضی شیوخ خود؟
    این طریقتها منکر هستند، و حتی بعضی از آنها کفر می باشند، و بعضی دیگرشان کفر نیست اما بدعت هستند، زیرا طریقتی که سلوک و پیروی آن واجب است همان طریق پیامبرمان محمد صلی الله علیه وسلم است. الله عزوجل می فرماید : « وَأَنَّ هَذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیمًا فَاتَّبِعُوهُ» (انعام 153). یعنی: «این راه مستقیم من است، از آن پیروی کنید». و فرمود : « وَهَذَا کِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ مُبَارَکٌ فَاتَّبِعُوهُ» (انعام 155). یعنی: «و این کتابی است پر برکت، که ما (بر تو) نازل کردیم؛ از آن پیروی کنید». و فرمود : « وَمَا آتَاکُمْ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا» (حشر 7). یعنی : «آنچه را رسول خدا برای شما آورده بگیرید (و اجرا کنید)، و از آنچه نهی کرده خودداری نمایید»

    القصه اینکه مطلبی را که شما به زعم خودتان از منابع! آنها بیان کرده اید با هزار کیلو چسب هم به آنها نمی چسبد.

    تفکر صوفیها آن هم از نوع طریقت خلوتیه کجا و اعتقادات اهل سنت و جماعت کجا.

    اینا رو هم لطفا یه توضیحی بفرمایید
    تشکر
    اگر موردی قابل دفاع باشه عرض میکنم و گرنه از شما بابت اطلاعاتی که میدید بسیار تشکر میکنم
    موفق باشید
    یاحق

    آفت دين سه چيز است، داناى بد كار و پيشواى ستم كار و مجتهد نادان‏
    حرکت کشتی نجات آدمیان احتیاجی به دریا ندارد.این کشتی روی قطره اشکی مقدس که برای حسین بن علی ریخته می شود می گذرد.علامه جعفری

  13. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    107
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط jahangardkocholo نمایش پست
    ...وهابی و تکفیری ها معتقد به این هستند که نباید به غیر از خدا از کسی چیزی مطالبه کرد اما موقعی که به منابعشون رجوع میکنید...
    وقتی بخواهید مطلبی را با ذکر منبع به گروهی نسبت دهید حداقل انصاف این است که آن منبع مورد قبول گروه مورد نظر باشد.
    و در غیر این صورت چه باید گفت؟!
    برو ای گدای مسکین در خانه خدا زن
    .که علی همیشه میزد در خانه خدا را

  14. تشکر


  15. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,487
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    4 روز 12 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    1164
    آپلود
    119
    گالری
    2



    به نام حضرت دوست
    گرامی
    لطفا توضیح بفرمایید.
    با تشکر
    موفق باشید
    یاحق
    آفت دين سه چيز است، داناى بد كار و پيشواى ستم كار و مجتهد نادان‏
    حرکت کشتی نجات آدمیان احتیاجی به دریا ندارد.این کشتی روی قطره اشکی مقدس که برای حسین بن علی ریخته می شود می گذرد.علامه جعفری

  16. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    107
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    jahangardkocholo
    امید که از قوانین سایت سرپیچی نکرده باشم.

    برای فهم این نکته که کتب هر عالم یا مفسری را نمی توان برای هر گروهی به عنوان منبع قلمداد کرد بهترین راه شناخت عقاید آن عالم، و مقایسه آن با گروه مورد نظر است.

    اندکی در مورد تصوف:
    تصوف یا صوفیه یکی از فرقه های منحرفی است که بعد از ظهور اسلام بوجود آمدند. آنها در ابتدا بر محور تزکیه ی نفس حرکت می کردند ولی بعدها با غلو در افکاشان به ایراد افکار و اعتقادات کفر آمیزی همچون حلول پرداختند
    از چهره های سرشناس صوفیه بایزید بسطامی و محی الدین ابن عربی می باشند.
    اما زمان پیدایش عقیدة تصوف و اولین صوفی در تاریخ، تا حال برای هیچکس معلوم نشده، هرچند که امام شافعی رحمه الله زمانی که داخل مصر شده فرمود:[ترکنا بغداد و قدأ حدث الزنادقة فیها شیأ یسمونه السماع] "زمانیکه من بغداد را ترک کردم، زندیقها در آن شهر چیزی را اختراع کرده و آن را به نام سماع نامگذاری کرده بودند." (آن افرادیکه امام شافعی از آنها به عنوان زندیق نام برده صوفی ها بوده اند. چون سماع، سرود، حرکات و کارهای مخصوص عقیده تصوف است.)
    امام احمد رحمه الله در ابتدای قرن سوم هجری دستور به ترک جلسات آنها داد، در حالیکه هنوز عقیده و منهج خود را از ترس علماء در میان مردم انتشار نداده بودند، سپس در قرنهای سوم و چهارم هجری در میان ملت فارس به اوج خود رسید.
    در نیمة قرن چهارم هجری طریقتهای متعددی از تصوف بوجود آمده و به سرعت در عراق، مصر و مغرب(مراکش) پخش شدند و در قرن ششم هجری مردان زیادی از رجال تصوف در ممالک اسلامی ادعا کرده که از سلالة پاک رسول الله هستند و بدینوسیله توانستند مردمان بسیار زیادی را دور خود جمع کنند منجمله شیخ رفاعی در عراق، شیخ بدوی و سپس شیخ شاذلی در مصر و غیره.
    اینکار منشأ ظهور و بروز فرقه های متعدد صوفی در جهان شد و در قرنهای هفتم و هشتم هجری فتنة تصوف به اوج خود رسیده و فرقة عجیبی بنام درویش از آن منشعب شد؛ کارها و ادعاهای عجیب و غریبی بنام جذبه اختراع کرده و سپس در تمام مناطق اسلامی بر روی قبرها، گنبد و بارگاه ساختند و اینکار با سرکار آمدن حکومت فاطمی در مصر بسیار رواج پیدا کرده و تدریجاً در جهان اسلام بعنوان کاری دینی مطرح و قبرهای دروغینی همانند قبر امام حسین و خواهرش زینب در مصر نیز ساخته شد و سپس مراسم جشنهای تولد موسوم به مولودی و بدعتها و خرافات بسیار زیادی را در دین افزودند

    در سه قرن نهم، دهم و یازدهم هجری فرقه های صوفی با رهبران متعدد در میان مسلمانان ظهور کرده و بلاخره به شکل امروزی در آمدند. در طول تاریخ اسلام، بسیاری از علمای اهل سنت و جماعت همانند امام ابن قیم، امام ابن کثیر، امام ذهبی، امام ابن عبدالهادی و غیره از تمام توان خود برای سرکوب و نابودی این فرقه های گمراه بهره گرفته و با قلم و بیان خود عقیدة باطل و بدعه ها و خرافات خطرناک آنها را به مسلمین معرفی کرده اند."
    (منبع: الصوفیه فی المیزان الکتاب و السنة؛ شیح جمیل زینو


    اندکی از عقاید محی الدین ابن عربی

    او یک صوفیه ی غالی بود، زیرا به حلول و وحدت وجود و کفریات دیگری معتقد بود،
    بسیاری از صوفیان غالی معتقد به وحدت وجودند ‏و خالق و مخلوق نزد آنان فرقی ندارد، به شیوه ‏ای که می گویند: خداوند در کالبد بندگان خود ‏تجلی می یابد پس همه خالقند و همه مخلوق! و ‏خدا نیز هم خالق و هم مخلوق است. ‏رهبر آنان محی الدین ابن عربی در کتاب " الفتوحات المکیه" می گوید:
    العبد ‏رب و الرب عبد * یا لیت شعری من المکلف
    یعنی: «بنده، رب هست، و رب نیز بنده هست! ای کاش می دانستم مکلف کدامیک است؟»
    می بینیم که شخص زندیق، خدا و بنده را از هم ‏نمی شناسد و نمی داند عبادت و پرستش، وظیفه ‏خداست یا وظیفه بنده نسبت به خدا.‏
    - خالق را مخلوق و مخلوق را خالق می داند، و می گوید هر کدام از پروردگار و بنده، همدیگر را ‏پرستش می کنند. ابن عربی در کتاب "فصوص الحکم" می گوید: «فیحمدنی و أحمده و یعبدنی و أعبده» "او مرا ستایش ‏کرده و من او را ستایش می کنم، او مرا عبادت کرده و من نیز او را پرستش می کنم."‏
    - کفر وحدت وجودشان به حدی رسیده، که شیخ ابن عربی در کتاب "فصوص الحکم" می گوید: «ان ‏الرجل حینما یضاجع زوجته انما یضاجع الحق». "وقتی مردی با همسرش جماع می کند، با پروردگار ‏خود همبستری کرده است." شیخ عبدالغنی نابلسی در تأیید گفته ابن عربی آن را شرح داده و می ‏گوید: «ای انما یناکح الحق» "منظور ابن عربی از یضاجع الحق این بوده که آن مرد، پروردگار را به ‏نکاح خود در می آورد."نعوذ بالله و تعالی الله عمّا یقولون علوّا کبیرا.‏
    - ابن عربی قائل و معتقد به کفر صریح وحدت ادیان بوده و یهودیت، مسیحیت و بت پرستی را همانند ‏اسلام به عنوان دین حق معرفی کرده و در کتاب "فتوحات المکیه" می گوید: «و قد کنت قبل الیوم انکر صاحبی، اذا لم یکن دینه ‏الی دینی دانی، فاصبح قلبی قابلا کل حالة، فمرعی لغزلان و دیر لرهبان، و بیت لاوثان و کعبة ‏طائف، و الواح توراة و مصحف قرآن». یعنی: "قبلاً کار دوستم را که دین خود را به دین من تغییر نمی ‏داد، انکار می کردم اما امروز دلم هر حالتی را قبول دارد پس در حال حاضر دل من چراگاهی برای ‏غزلان، عبادتگاهی برای راهبان، خانه ای برای بتها، کعبة عربستان و لوحه هایی برای نوشتن تورات ‏یهودیان و مصحفی جهت کتابت قرآن است!"‏
    این در حالی است که الله تعالی وی را تکذیب کرده و می فرماید: «وَمَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلَامِ دِینًا فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ ‏وَهُوَ فِی الْآَخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ» ‏
    یعنی: «و کسیکه غیر از اسلام، آئینی را برگزیند از او پذیرفته نمی شود و در ‏آخرت از جملة زیانکاران خواهد بود»‏.
    - بعضی از اهل تصوف می گویند: ما مستقیماً و بدون واسطه پیامبر صلی الله علیه وسلم، از خداوند دین را می آموزیم و در گفته های ‏بزرگانشان جملة "حدثنی قلبی عن ربی" بسیار دیده می شود. یعنی دلم از پروردگارم به من خبر داد ‏که…! ابن عربی در کتاب "فصوص الحکم" ادعا می کند که بعضی از آنها از پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم و بعضی ‏مستقیماً از ذات پروردگار نقل می کنند. او می گوید: «فمنا الخلیفة عن الرسول الذی یأخذ الحکم عنه ‏او بالاجتهاد الذی اصله ایضا، و فینا من یأخذ عن الله فیکون خلیفة الله». یعنی: " بعضی از ما خلیفه ‏رسول است و حکم را از او می گیرد، بعضی اجتهاد می کند و در بین ما کسانی هستند که مستقیماً ‏حکم را از الله می گیرند و خلیفه الله تعالی هستند." در حالیکه مأمور ابلاغ پیام الهی، پیامبر امت ‏است و هیچ کس نمی تواند بدون واسطة پیامبر، دین را دریافت کند. «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ ‏إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ» «ای فرستاده خدا، هر آنچه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده است، ابلاغ کن»‏.
    دیدگاه اهل سنت در مورد تصوف:
    صوفیه یکی از فرق ضاله و گمراه اسلام می باشد که بعضا دارای شرکیات و بدعتهای فراوانی هستند، بنابراین برای مسلمان موحد و تابع سنت جایز نیست که وارد این فرقه شود یا با صوفیان همنشین گردد مگر آنکه از علم کافی برخوردار بوده و بخواهد آنها را امربه معروف و نهی از منکر نماید.
    همچنین اگر کسی منتسب به صوفیه باشد، چنانکه دارای شرکیات یا بدعتهای کفر آمیز باشد، جایز نیست که پشت سر او نماز خواند، مثلا امامی که از پیامبر صلی الله علیه وسلم یا از اولیاءالله مدد می کند و آنها را به فریاد می خواند دارای شرکیات است و نماز پشت سر او صحیح نیست.

    سخن زیاد است. به همین اندازه بسنده می کنم. امید که مفید باشد.
    برو ای گدای مسکین در خانه خدا زن
    .که علی همیشه میزد در خانه خدا را

  17. تشکر


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. """ به قضاوت خود نشسته اید؟؟؟ """
    توسط nasim7 در انجمن اخلاق
    پاسخ: 19
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۲, ۲۰:۲۶
  2. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۳۰, ۱۳:۰۹
  3. """درسهايي از علامه طباطبائي""""
    توسط The Praises to God در انجمن افلاکیان خاک نشین
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۰۳, ۱۳:۴۵
  4. پاسخ: 804
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۱/۱۴, ۲۳:۱۳
  5. آیا "دین داری" با "تقلید ازمراجع" رابطه ای داره؟؟؟؟
    توسط کهیعص در انجمن اجتهاد و تقلید
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۱۱/۱۰, ۰۳:۱۹

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود