صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: نظریه تکامل داروین و اثبات وجود خدا

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    7
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    تعجب نظریه تکامل داروین و اثبات وجود خدا




    سلام به کارشناسان سایت
    من در صدد یافت دلایلی برای اثبات وجود خدا (الله)هستم.ونیاز به دلایل منطقی و قوی ،علمی تجربی(قضیه فرضیه تکامل)،فیزیکی ،روانشناختی و..... دارم می خواهم کمکم کنید با توجه به این که دینم را دو سال پیش از حالت تقلید صرف دراورده و خود با چشم باز انتخاب کرده ام و مرحله اول شناخت خدا و ایمان آوردن به آن است به صورت حقیقی محکم و با دلیل و منطق تا بعد از آن که از فیلتر مغز عبور کرد دیگر به دنبال دلیل نخواهم بود.با منطق آشنا هستم در حد کتاب منطق سوم انسانی در تاپیک های دیگر هم در پی این مسئله بودم اما چیز زیادی دستگیرم نشود
    1.قضیه ی فرو پاشی نطریه داروین که هر کس یه نظری دارد یکی(فوق لیسانس رشته پزشکی) میگوید نظریه درست است ولی از زمان حضرت آدم به بعد فرزندان آن حضرت با انسان های قبل از خودشان مذدوج شدند و فرزندان آنها بر عکس اجداد خودشان صاحب فهم و شعور شدند و این که انسان های قبل از زمان حضرت آدم از نسل موجودی بین انسان و شامپانزه بودند که از جبر تطابق با محیط طبیعی شان کم کم طی چندصد سال توانستند راه بروند میوه های صفت جنگلی را با سنگ بشکنند با اصوات به یکدیگر علامت بدهند و...ولی زمانی که حضرت آدم در افریگا ظهور پیدا کرد تکامل به توان n رسید والا فرشتگان از کجا میدانستند که این آدمی که قراراست آفریده شود خون میریزد ،فساد میکند حتا یک حدیث از امام صادق که می فرماید:

    « البته كه خداي عزّ و جلّ از آنگاه كه زمين را آفريده، هفت عالميان آفريده كه از فرزندان آدم نيستند، آنان را از خاك روى زمين آفريده و در آن(زمين)، يكى را پس از ديگرى در جهان خود جاي داده؛ سپس خداي عزّ و جلّ، آدم ابو البشر را آفريد و فرزندانش را از او آفريد. سوگند به خدا از روزى كه خدا بهشت را آفريده از ارواح مؤمنان تهى نبوده ، و دوزخ از آن زمان كه آفريده شده از ارواح كفّار و گنهكاران خالي نبوده است . شايد شما در نظر آريد كه چون روز رستاخيز شود، و خدا بدنهاى بهشتيان را با ارواح آنها در بهشت درآورد، و بدنهاى كافران را با ارواحشان در دوزخ ، خدا تبارك و تعالى در بلادش پرستيده نشود ، و خلقى نيافريند كه او را بپرستند و يگانه اش دانند، و بزرگش شمارند؟ آرى سوگند به خدا كه البته خلقى آفريند بى نر و ماده (بدون پدر و مادر و مستقيماً از خاك) كه او را بپرستند و يگانه شناسند و بزرگ دارند، و بيافريند برايشان زمينى در زير پا و آسمانى بالاى سر. آيا نيست كه خداي عزّ و جلّ مي فرمايد: «روزى كه به جاى زمين، زمين ديگر آيد و به جاى آسمانها، آسمانهاى ديگر» (آيه 48 ابراهيم) و خداي عزّ و جلّ فرموده: «آيا درمانديم در آفرينش نخست؟! بلكه آنها هر روزه در پوششى از آفرينشى تازه اند»( آيه15ق). »

    یا مستندی pdf که فروپاشی نظریه را اعلام کرده بن کل لیک مربوط:لینک
    یا کسانی که کلن محتاج الهام بگیر از این نظریه هستند (ماتریالیستان،داروینیسم ها وآتیسم هاو...)
    می خواهم باهم 1 را حل کنیم تا برسیم به 2و3و.....
    عذرخواهی میکنم که طولانی شد
    ویرایش توسط مدیر اجرایی : ۱۳۹۲/۱۱/۱۴ در ساعت ۰۹:۰۳
    نامم را پدرم انتخاب کرد ونام خانوادگیم را یکی از اجدادم راهم را خودم انتخاب میکنم.(دکتر علی شریعتی)



  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    1,079
    صلوات
    18000
    تعداد دلنوشته
    4
    مورد تشکر
    25 پست
    حضور
    28 روز 22 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    26
    آپلود
    0
    گالری
    80



    دوست عزیزم سلام
    از این سوال ظریف و خوبی که طرح کردید بسیار متشکرم.
    اما باید یک نکته ذکر کنم که اگر شما واقعا از لحاظ مباحث منطق و فلسفه بخواهید موضوع خدا شناسی رو پیگیری کنید، باید بگم که دفتر رو از آخر به اول باز کردید.
    شما در مبانی منطق دکتر مفتح (به نام روش اندیشه) میبینید که ابتدا به مباحث و مسایل خودشناسی پرداخته. 99% فیلسوفان به این عقیده اند که انسان ابتدا باید خودش رو بشناسه و پس شناخت خودش به نیاز های خود پی می بره. آیا شما این مراحل رو سپری فرمودید؟
    لطفا به این سوالات پاسخ بدید تا به ادامه ی مسایلی که ذکر فرمودید بپردازیم
    با تشکر
    شر به ماهيت وجودي خود، وجود ندارد.
    بلكه شر تنها تعريفي از نبودن خير است.
    شر زماني است كه عشق، خدا، ايمان، و ... در دل ما نباشد.

    آلبرت اينشتين

  5. تشکرها 2


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    237
    مورد تشکر
    20 پست
    حضور
    4 روز 11 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    باسلام
    نظریه تکامل داروین که شما مطرح کردید، مسئله ای است که در رابطه با خداباوری و تضاد یا سازگاری با ان، می تواند از دو جنبه بررسی شود.
    جنبه اول اینکه ایا محتوای این نظریه با نظریه خداباوری تعارض دارد یا نه؟
    جنبه دوم نیز اینکه ایا برفرض تعارض، خود این نظریه صادق و علمی است یا نه؟

    در مورد جنبه اول، این مسئله هیچ تعارضی با مسئله خداباروی ندارد.
    مشکلی که این مسئله و نظریه با اعتقادات دینداران ایجاد کرده بود، مقابله ان با اعتقاد شروع افرینش انسان از خاک بدون سابقه قبلی بود.
    یعنی تمام دینداران ادیان اسمانی معتقد بودند و هستند که خداوند افرینش انسان را با افرینش حضرت ادم شروع کرد. بدن او را به دست خود از خاک ایجاد کرد و بعد روح در او دمید و او را افرید.
    تمام ادیان با اختلاف هایی جزیی بر سر این مسئله توافق نظر دارند.
    اما بر اساس نظریه داروین، اولین انسان از گل افریده نشده بلکه از تغییر شکل و صورت موجودی دیگر در روی زمین ایجاد شده است.
    با وجود این تقابل دیدگاه، نکته اصلی این است که برفرض این نظریه کامل و اثبات شده باشد، ولی مشکلی با نظریه خداباروی ندارد.
    زیرا این نظریه نمیگوید که خلقت و افرینش نیازی به خالق و افریننده ندارد. بلکه فقط میگوید که اولین انسان در اثر تغییر شکل به وجود امده است. خب موجود قبلی چطور؟ تا هر کجا به عقب برود، ما سوال خود را تکرار میکنیم، حتما میرسد به اولین موجود در عالم.
    خب این اولین موجود در عالم که تمام موجودات دیگر از طریق تغییر شکل در ان ایجاد شده اند، از کجا امده است؟؟
    قطعا بی دلیل که نمیتواند بوجود امده باشد، زیرا با اصل علیت سازگار نیست.
    خود به خود و به وسیله خود نیز نمی تواند بوجود امده باشد، زیرا حرف غیر منطقی و غیر عقلایی ای است و مستلزم دور است.
    توسط موجود شبیه خودش نیز نمیتواند بوجود امده باشد. زیرا فرض این است که اولین موجود مادی در عالم ماده است.
    پس باید توسط یک موجود دیگری که غیر مادی است بوجود امده باشد که ان موجود خداوند است.
    بنابراین این نظریه برفرض صحت و اثبات، باز هم توان ابطال خداباوری را ندارد.

    اما جنبه دوم:
    در مورد اینکه خود این نظریه درست است یا نه، باید بگویم خیر.
    بر اساس هیچ یک از نظریه هایی که تاکنون از سوی اندیشمندان عقل گرا و تجربه گرا برای علمی بودن یک گزاره بیان شده، هنوز دلیلی بر اثبات و لزوم صادق بودن این گزاره بیان نشده است.
    مقاله ای نیز که شما لینک انرا گذارده اید به خوبی بطلان این مسئله را نشان میدهد.
    اگر ما تجربه گرا باشیم، باید برای صدق یک گزاره و معناداری آن، یا اثبات گرا باشیم یا تحقیق گرا یا ابطال گرا.
    بر اساس هیچ یک از این مبانی، این نظریه ومحتوای آن، اثبات نشده است.
    اینکه موجودات عالم از تغییر شکل موجودات دیگر ایجاد شده اند، در حرف اشکال ندارد ولی در مرحله تجربه و ازمایش راستی ازمایی که می رود، نظریه ای میشود بی معنا و اثبات نشده.

    موفق باشید.



  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    384
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 4 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    4
    گالری
    0



    فکر میکنم ذکر چند نکته خالی از لطف نخواهد بود.



    1. بحث فوق از مباحث جدی در مقوله تعارض علم و دین است. این مساله تنها خلقت انسان از خاک را هدف قرار نداده، بلکه در موضوعاتی مانند برتری انسان نسبت به سایر موجودات رو هم هدف قرار داده اینگونه که انسان برتری خاصی نسبت به سایر حیوانات نداره و... -----» به کتاب علم و دین ایان باربور رجوع شود.


    2. همانطور که استاد اشاره کردند مقوله "فرضیه" صرفا با "تجربه حسی" سازگاره و این ضعف بزرگیه که شناخت و دانش آدمی رو محدود به حس و تجربه کنیم و سایر ابعاد معرفتی انسان از قبیل معرفت عقلانی و وحیانی رو نادیده بگیریم. این در حالیه که شناخت حسی و تجربی پایین‌تر از سایر شناخت‌ها و دانش‌های آدمی‌ست.


    3. برخی متفکرین با نظر به تعارض میان علم و دین (مثلا همین مساله تعارض خلقت انسان و فرضیه تکامل) زبان دین رو کاملا و یا بخشی از اون رو نمادین دونسته‌اند نه اینکه حاکی از واقعیت باشه ------» در این باره، رجوع به مباحث "زبان علم و دین" بسیار راه‌گشاست.


    4. در میان دانشمندان اسلامی هم داریم که داستان خلقت رو نمادین دونستن. مثل مرحوم علی شریعتی



    5. برخی از متفکرین اسلامی با بازنگری و حذف نقاط ضعف فرضیه تکامل، آن را سازگار با قرآن برشمرده‌اند. مثلا مرحوم آیت‌الله مشکینی ره در کتابچه‌ای با عنوان "تکامل در قرآن" مویدات قرآنی برای نظریه تکامل ذکر کرده‌اند. البته باید بگم که تکامل نه آن‌گونه که داروین و پیروانش میگن، بلکه با تغییر و تصرف در فرضیه. مطالعه این کتاب برای درک بهتر، بسیار مفیده.

    ویرایش توسط دلواپس : ۱۳۹۲/۱۱/۱۶ در ساعت ۱۰:۴۷


  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    1,079
    صلوات
    18000
    تعداد دلنوشته
    4
    مورد تشکر
    25 پست
    حضور
    28 روز 22 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    26
    آپلود
    0
    گالری
    80



    در ادامه ی مذاکرات و بیانات دوستان و کارشناسان محترم باید عرض کنم که استاد شهید مطهری در کتاب «قرآن و تکامل» این موضوع را به صور مختلف مورد بررسی قرار داده اند و هم از لحاظ منطقی، از لحاظ تجربی و عقلی و هنچنین تحلیل دینی آن را تحت بررسی قرار داده اند. از جمله مواردی که ایشان به این نظریه ایراد گرفته اند، به این امر است که اگر انسان از نسل میمون هاست، اولا چرا بعد از این همه سال (حدود 2 میلیون سال از زندگی میمون ها در جهان می گذرد) حتی یک میمون هم به اتفاق مشابهتی به انسان نداشته و قادر به صحبت و حل مسئله و دیگر توانمندی های انسان نیست. ثانیا بسیاری از بخش های آناتومیک و اسکلت بندی میمون ها با انسان بسیار متفاوت است و به علاوه، در فسیل هایی که از انسان های ابتدایی پیدا شده، خلأ 10 هزار ساله ای تا خلقت حضرت آدم وجود دارد که این سه سند مهم ترین اسنادی است که می توان این نظریه را رد کرد.
    در این کتاب آیه ای هم از قرآن که خلقت تمام موجودات از آب را بیان نموده، مورد تفسیر قرار می دهند. خداوند کریم در قرآن خلقت انسان را در چندین مرحله ذکر کرده که ابتدا خلقت انسان و تمام موجودات را از آب ذکر فرموده است؛ که این موضوع نیز به طور کامل در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
    شر به ماهيت وجودي خود، وجود ندارد.
    بلكه شر تنها تعريفي از نبودن خير است.
    شر زماني است كه عشق، خدا، ايمان، و ... در دل ما نباشد.

    آلبرت اينشتين

  9. تشکر


  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    7
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط أسئلونی نمایش پست
    دوست عزیزم سلام
    . آیا شما این مراحل رو سپری فرمودید؟
    لطفا به این سوالات پاسخ بدید تا به ادامه ی مسایلی که ذکر فرمودید بپردازیم
    با تشکر
    اسئلو نی عزیز باید بگویم خیر من عرض کردم خدمدتان من از منظق در حد خیلی مبتدی هستم و از شما می خواهم که کتابی یا مقاله ای (سنگین از نظر کمی)سخنرانی،ولی قابل فهم معرفی کنید.با تشکر
    نامم را پدرم انتخاب کرد ونام خانوادگیم را یکی از اجدادم راهم را خودم انتخاب میکنم.(دکتر علی شریعتی)



  11. تشکر


  12. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    1,079
    صلوات
    18000
    تعداد دلنوشته
    4
    مورد تشکر
    25 پست
    حضور
    28 روز 22 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    26
    آپلود
    0
    گالری
    80



    نقل قول نوشته اصلی توسط masoodafar نمایش پست
    اسئلو نی عزیز باید بگویم خیر من عرض کردم خدمدتان من از منظق در حد خیلی مبتدی هستم و از شما می خواهم که کتابی یا مقاله ای (سنگین از نظر کمی)سخنرانی،ولی قابل فهم معرفی کنید.با تشکر
    کتبی که می تونم به شما دوست عزیزم معرفی کنم، از جمله روش اندیشه(مبانی منطق) دکتر شهید مفتح و تفسیر اسفار اربعه ملاصدرا است. علاوه بر این کتابی از محمد مغنیه که متأسفانه اکنون نام کتاب به خاطرم نیست، مبانی منطقی بررسی این مسایل رو ذکر فرمودند.
    همچنین اگر مایل بودید ایمیلتون رو برای بنده ارسال فرمایید تا برخی مقالاتی که در اختیار دارم با ذکر منابع برای شما ارسال کنم
    شر به ماهيت وجودي خود، وجود ندارد.
    بلكه شر تنها تعريفي از نبودن خير است.
    شر زماني است كه عشق، خدا، ايمان، و ... در دل ما نباشد.

    آلبرت اينشتين

  13. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    7
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بله حتما :

    با تشکر از پاسختون
    ویرایش توسط محدثه67 : ۱۳۹۲/۱۱/۱۷ در ساعت ۱۲:۱۴ دلیل: لطفا اطلاعات شخصی خود مانند ایمیل را در تاپیک ها قرار ندهید.
    نامم را پدرم انتخاب کرد ونام خانوادگیم را یکی از اجدادم راهم را خودم انتخاب میکنم.(دکتر علی شریعتی)



  14. تشکر


  15. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    346
    تشکر:
    1
    حضور
    90 روز 2 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    5



    دوست عزیز دو پایه مهم و فلسفی علم علت گرایی و غایت گرایی هست. به فکر نقد تئوری نباشید چون مقطعی هست. تنها اندیشه فلسفی خودتون رو تغییر بدید به غایتگرایی .


    سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ



  16. تشکرها 3


  17. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    7
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    دوستان عزیز من خود فروپاشی این نظریه را میدانم ویک پاسخ کوبنده این است که اگر همه ی تکامل ها انتخاب طبیعی بوده مثلا سفید بودن خرسهای قطبی(با این تفاوت که جهش ژن توسط اشعه ها و مواد شیمیایی و... به هیج وجه باعث تکامل در یک مو جود نمی گردد)برای استتار است واین تغییر ژن برای انتخاب محیط طبیعی بوده.
    ولی من این سوال را دارم،آیا جنس ماده شکل التش انتخاب طبیعی بوده یعنی جنس مونث خود را شاید با محیط اندام خود را وفق دهد ولی برای جنس مخالف اندام خود را وفق نمی دهد.
    اما همه ی کسانی که میگویند مو جودات از یک تک سلولی به وجود آمده اند نمی توانند جواب این مسئله را دهند.
    من را توجیح کنید همه ی موجودات از جمله انسان از تک سلولی به وجود آمده اند یا به یک آن به وجود آمده اند؟برای هر کدام که شما تاید میکنید نظرتان را بگویید .
    نامم را پدرم انتخاب کرد ونام خانوادگیم را یکی از اجدادم راهم را خودم انتخاب میکنم.(دکتر علی شریعتی)



  18. تشکر


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود