صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: *هر روز یک آیه یک پیام*

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    4,100
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    41 روز 19 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    0
    گالری
    171

    *هر روز یک آیه یک پیام*





    *هر روز یک آیه  یک پیام*

    *هر روز یک آیه  یک پیام*
    1- بسم الله رمز توحید نام دیگران رمز کفر است


    2- بسم الله رمز بقا و دوام و هر چه رنگ خدایی نداشته باشد فانی است

    3- بسم الله رمز عشق به خدا و توکل به اوست

    4- بسم الله رمز خروج از تکبر و اظهار عجز به درگاه خداست

    5- بسم الله گام اول بندگی و عبودیت است

    6- بسم الله رمز فراری دادن شیطان است

    - بسم الله عامل قداست یافتن کارها و بیمه کردن انهاست

    8- بسم الله گفتن نشان ان است که خدایا من تو را فراموش نکرده ام

    این نشانه ها و علامت ها به خاطر ان است که راه گم نشود و ان علامت فراموش نگردد.

    نام خدا و یاد خدا نشان مسلمانی است به همین دلیل است که در حدیث می خوانیم پیامبر اکرم ص فرمودند

    وقتی معلم بسم الله الرحمن الرحیم را به دانش اموز بیاموزد خداوند در نامه عمل طفل و پدر و مادر او و معلم بیزلری از جهنم بنویسد

    هر کار که می کنی بگو بسم الله تا جمله گناهان تو بخشد الله



  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    4,100
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    41 روز 19 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    0
    گالری
    171





    ألْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ (2)



    پیام ها

    1- سپاس و ستایش از دیگران ،‌ ما را از یاد او غافل نكند كه سپاس واقعی از آن اوست : «‌ الحمدالله »‌ :
    2- همه هستی زیباست و تدبیر هستی نیكوست (‌حمد برای زیبایی و نیكویی به كار می رود)‌: «‌ الحمدالله »‌؛
    3- دلیل ستایش ما ، پروردگاری اوست :‌«‌ الحمدالله رب العالمین »‌ ؛
    4- رابطه خداوند با مخلوقات ،‌ رابطه دائمی و تنگاتنگ است (‌نقاش و بنا هنر خود را عرضه می كنند و می روند ، ولی مربی باید هر لحظه نظارت داشته باشد )‌: «‌رب العالمین »‌
    4- رابطه خداوند با مخلوقات ،‌ رابطه دائمی و تنگاتنگ است (‌نقاش و بنا هنر خود را عرضه می كنند و می روند ، ولی مربی باید هر لحظه نظارت داشته باشد )‌: «‌رب العالمین »‌ ؛
    5- همه هستی ، تحت تربیت یك خداوند است : «‌رب العالمین »‌ ؛
    6- هستی ،‌ رشد دارد ،‌نه آنكه ساكن و راكد باشد : «‌رب العالمین »‌ ؛
    7- خداوند ،‌ انسان ها را با راهنمایی انبیا تربیت می كند (‌تربیت تشریعی )‌ و جمادات و نباتات و حیوانات را رشد و پرورش می دهد (‌تربیت تكوینی)‌ : «‌رب العالمین »‌ ؛



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    4,100
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    41 روز 19 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    0
    گالری
    171





    الرحمن الرحیم (3)


    پیام


    يک مسلماني که روزي شصت مرتبه رحمن و رحيم مي‌گويد، يعني يک بار مي‌گويد «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ»، يک

    «الرَّحْمنِ الرَّحيمِ» در شروع نماز است. دوباره بعد از «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ» باز مي‌گويد «الرَّحْمنِ الرَّحيمِ» باز براي

    خواندن «قُلْ هوَاللهُ أحد» مي‌گويد: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ»، يعني در هر ركعت شش مرتبه و روزي ده مرتبه،

    يعني روزي شصت مرتبه کلمه رحمان را مي‌گويد. اين آدم نمي‌تواند بي رحم باشد. اگر اين نمازخوان‌ها بي رحم

    باشند و حتما هم هستند، به خاطر اين است که نماز مي‌خوانند، ولي در نماز تنها لبشان را مي‌جنبانند و توجه ندارند.

    اينکه مي‌گويند: نماز آدم را مي‌سازد به خاطر همين است.

    ویرایش توسط کیمیای محبت : ۱۳۹۲/۱۱/۱۷ در ساعت ۰۶:۴۸


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    4,100
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    41 روز 19 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    0
    گالری
    171



    مالک یوم الدین(4)




    پیام

    1- خداوند متعال، از جهات مختلف قابل عبادت است و ما باید حمد و سپاس او را به جا آوریم. به خاطر كمال ذات و صفات او كه «اللّه» است، به خاطر احسان و تربیت او كه «ربّ العالمین» است و به خاطر امیدو
    انتظار رحم و لطف او كه «الرّحمن الرّحیم» است و به خاطر قدرت و هیبت او كه «مالك یوم الدّین» است.


    2- قیامت، پرتوى از ربوبیّت اوست. «ربّ العالمین... مالك یوم الدین»


    3- قیامت، جلوه‏اى از رحمت خداوند است. «الرّحمن الرّحیم مالك یوم الدین»

    ویرایش توسط کیمیای محبت : ۱۳۹۲/۱۱/۱۹ در ساعت ۲۳:۴۵


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    4,100
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    41 روز 19 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    0
    گالری
    171



    ایاک نعبد و ایاک نستعین (5)

    پیام

    1- ابتدا باید بندگى خدا كرد، آنگاه از او حاجت خواست. «نعبد، نستعین»
    2- بندگى، تنها در برابر خداوند رواست نه دیگران. «ایّاك نعبد»
    3- گر چه عبادت از ماست، ولى در عبادت كردن نیز نیازمند كمك او هستیم. «ایّاك نعبد و ایّاك نستعین»(42)
    4- «ایّاك نعبد و ایّاك نستعین» یعنى نه جبر است و نه تفویض. چون مى‏گوییم: «نعبد» پس داراى اختیار هستیم و نه مجبور. وچون مى‏گوییم: «نستعین» پس نیاز به او داریم و امور به ما تفویض نشده است.
    5 - شناخت خداوند و صفات او، مقدمّه دست‏یابى به توحید و یكتاپرستى است. «ربّ العالمین، الرّحمن الرّحیم، مالك یوم الدّین، ایّاك نعبد»
    6- از آداب دعا و پرستش این است كه انسان خودرا مطرح نكند و خود را در حضور خداوند احساس كند. «ایّاك نعبد...»
    7- توجّه به معاد، یكى از انگیزه‏هاى عبادت است. «مالك یوم الدّین ایّاك نعبد»




  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    4,100
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    41 روز 19 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    0
    گالری
    171





    اهد نا الصراط المستقیم (6)



    پیام

    انسان مؤمن، راه خداوند واولیاى او را انتخاب مى‏كند كه بر دیگر راهها امتیازاتى دارد:
    الف: راه الهى ثابت است، بر خلاف راه‏هاى طاغوت‏ها و هوس‏هاى مردم و هوس‏هاى شخصى كه هر روز تغییر مى‏كنند.
    ب: یك راه بیشتر نیست، در حالى كه راه‏هاى دیگر متعدّد و پراكنده‏اند.
    ج: در پیمودن آن، انسان به مسیر و مقصد مطمئن است.
    د: در پیمودن آن، شكست و باخت وجود ندارد.
    راه مستقیم، راه خداست. «انّ ربّى على صراطٍ مستقیم»(45)
    * راه مستقیم، راه انبیاست. «انّك لَمِن المرسلین على صراطٍ مستقیم»(46)
    * راه مستقیم، راه بندگى خداست. «و أنِ اعبدونى هذا صراط مستقیم»(47)
    * راه مستقیم، توكّل وتكیه بر خداست. «مَن یعتصم باللّه فقد هُدىَ الى صراط مستقیم»(48)
    * راه مستقیم، یكتاپرستى و تنها یارى خواستن از اوست.(49)
    * راه مستقیم، كتاب خداوند است.(50)
    * راه مستقیم، راه فطرت سالم است.(51)

    45) هود، 56.
    46) یس، 3 - 4.
    47) یس، 61.
    48) آل‏عمران، 101.
    49) بنا بر اینكه الف و لام در «الصراط» اشاره به همان راه یكتاپرستى در آیه قبل باشد.
    50) بنابر روایتى در تفسیر مجمع‏البیان، ج‏1، ص 58.
    51) بنابر روایتى از امام صادق‏علیه السلام در تفسیر صافى، ج‏1، ص 86.



  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    4,100
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    41 روز 19 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    0
    گالری
    171





    صِرَ طَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّآلِّينَ‏(7)


    پیام

    این آیه راه مستقیم را، راه كسانى معرّفى مى‏كند كه مورد نعمت الهى واقع شده ‏اند وعبارتند از: انبیا، صدّیقین، شهدا وصالحین.(75) توجّه به راه این بزرگواران و آرزوى پیمودن آن وتلقین این آرزو به خود، ما را از خطر كجروى وقرار گرفتن در خطوط انحرافى باز مى‏دارد. بعد از این درخواست، از خداوند تقاضا دارد كه او را در مسیر غضب ‏شدگان وگمراهان قرار ندهد. زیرا بنی ‏اسرائیل نیز به گفته قرآن، مورد نعمت قرار گرفتند، ولى در اثر ناسپاسى ولجاجت گرفتار غضب شدند.

    قرآن، مردم را به سه دسته تقسیم می ‏نماید: كسانى كه مورد نعمت هدایت قرار گرفته وثابت قدم ماندند، غضب شدگان و گمراهان.

    1- انسان در تربیت، نیازمند الگو مى‏باشد. انبیا، شهدا، صدّیقین وصالحان، نمونه‏هاى زیباى انسانیّت‏ اند. «صراط الّذین انعمت علیهم»
    2- آنچه از خداوند به انسان مى‏رسد، نعمت است. قهر و غضب را خود به وجود مى‏آوریم.(95) «انعمت، المغضوب علیهم»
    3- ابراز تنفّر از مغضوبان و گمراهان، جامعه اسلامى را در برابر پذیرش حكومت آنان، مقاوم و پایدار مى‏كند. «غیر المغضوب علیهم ولا الضّالّین»(96)
    75) من یطع ‏اللّه والرّسول فاولئك مع الّذین انعم اللّه علیهم من النبیّین والصدّیقین والشهداء والصالحین»، كسانى كه خدا و رسول را پیروى كنند، آنان با كسانى هستند كه خدا آنها را نعمت داده است، از پیامبران، راستگویان، شهدا و صالحان. نساء، 69 و آیه 59 سوره مریم.
    95) درباره نعمت «أنعَمتَ» بكار رفته، ولى در مورد عذاب، نفرمود: «غَضبتَ» تو غضب كردى.

    96) قرآن سفارش كرده است: «لا تَتولّوا قوماً غَضِب اللّه علیهم» هرگز سرپرستى گروه غضب شدگان الهى را نپذیرید. ممتحنه، 13.



    ویرایش توسط کیمیای محبت : ۱۳۹۲/۱۱/۲۳ در ساعت ۱۷:۱۸


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    4,100
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    41 روز 19 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    0
    گالری
    171




    الم(الف لام میم‏) سوره بقره(1)


    نکته ها *هر روز یک آیه  یک پیام*


    درباره‏ ى حروف مقطّعه، اقوال مختلفى بیان شده است، از جمله:

    1. قرآن، معجزه‏ ى الهى از همین حروف الفبا تألیف یافته كه در اختیار همه است، اگر مى‏توانید شما نیز از این حروف، كلام معجزه آمیز بیاورید.
    2. این حروف، نام همان سوره‏ اى است كه در ابتدایش آمده است.
    3. این حروف، اشاره به اسم اعظم الهى دارد.(98)
    4. این حروف، نوعى سوگند و قسم خداوند است.(99)
    5. این حروف، از اسرار بین خداوند و پیامبر است.(100) و مطابق بعضى روایات رموزى است كه كسى جز خداوند نمی داند.(101)

    امّا شاید بهترین نظر همان وجه اوّل باشد. زیرا در میان یكصد و چهارده سوره قرآن، كه 29 سوره آن با حروف مقطّعه شروع مى‏شود، در بیست و چهار مورد بعد از این حروف، سخن از قرآن و معجزه بودن آن است. چنانكه در این سوره به دنبال «الم»، «ذلك الكتاب» آمده و به عظمت قرآن اشاره شده است.
    در آغاز سوره شورى نیز حروف مقطّعه ‏ى «حم عسق» آمده است كه بعد از آن می ‏فرماید: «كذلك یُوحى الیك والى الّذین مِن قبلك اللّه العزیزُ الحكیم» خداوندِ عزیز و حكیم، این چنین بر تو و پیامبران پیش از تو وحى می كند. یعنى وحى خداوند نیز با استفاده از همین حروف است. حروفى كه در دسترس همه افراد بشرى است. البتّه خداوند با این حروف، كتابى نازل كرده كه معجزه است. آیا انسان نیز مى‏تواند چنین كتابى فراهم كند؟!


    آرى، خداوند از حروف الفبا، كتاب معجزه نازل مى‏كند، همچنان كه از دل خاك صدها نوع میوه و گل و گیاه می ‏آفریند و انسان مى‏سازد. ولى نهایتِ هنر مردم این است كه از خاك و گل، خشت و آجر بسازند!

    ویرایش توسط کیمیای محبت : ۱۳۹۲/۱۱/۲۴ در ساعت ۱۷:۲۳


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    4,100
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    41 روز 19 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    0
    گالری
    171





    *هر روز یک آیه  یک پیام*




    ذَ لِكَ الكِتَبُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِّلْمُتَّقِينَ‏ (2)


    *هر روز یک آیه  یک پیام**هر روز یک آیه  یک پیام*



    پیام ها



    1- قرآن در عظمت، مقامى بس والا دارد. «ذلك» در ادبیات عرب، «ذلك» اسم اشاره به دور است. در اینجا به قرآن كه در پیش روى ماست، با «ذلك» اشاره مى‏كند كه از عظمتِ دست نایافتنى قرآن حكایت مى‏كند.

    2- راهنما باید در روش دعوت و محتواى برنامه خود، قاطع و استوار باشد. جمله‏ى «لاریب فیه» نشانگر استوارى و استحكام قرآن است.

    3- توانِ قرآن بر هدایت پرهیزكاران، خود بهترین دلیل بر اتقان و حقّانیت آن است. «هدى للمتقین»

    4- تنها افراد پاك وپرهیزكار، از هدایت قرآن بهره‏مند مى‏شوند. «هدى للمتقین» هركس كه ظرف دلش پاكتر باشد، بهره‏مندى و نورگیرى او بیشتر است.(114)


    114) هدایت داراى مراحل و قابل كم و زیاد شدن است. «والذین اهتدوا زادهم هدى»


    *هر روز یک آیه  یک پیام*


    ویرایش توسط کیمیای محبت : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ در ساعت ۰۶:۵۵


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    4,100
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    41 روز 19 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    0
    گالری
    171



    *هر روز یک آیه  یک پیام*


    الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَوةَ وَمِمَّارَزَقْنَهُمْ يُنفِقُونَ‏(3)


    پیام ها

    1- ایمان، از عمل جدا نیست. در كنار ایمان به غیب، وظایف و تكالیف عملى مؤمن بازگو شده است. «یؤمنون... یقیمون... ینفقون»

    2- اساسی ‏ترین اصل در جهان‏ بینى الهى آن است كه هستى، منحصر به محسوسات نیست. «یؤمنون بالغیب»

    3- پس از اصل ایمان، اقامه ‏ى نماز و انفاق از مهم‏ترین اعمال است. «یؤمنون... یقیمون... ینفقون» (در جامعه ‏ى الهى كه حركت وسیر الى اللّه دارد، اضطراب‏ ها و ناهنجاری ‏هاى روحى و روانى و كمبودهاى معنوى، با نماز تقویت و درمان می یابد و خلأهاى اقتصادى و نابسامانی هاى ناشى از آن، با انفاق پر و مرتفع می گردد.)

    4- برگزارى نماز، باید مستمر باشد نه موسمى و مقطعى. «یقیمون الصّلاة» (فعل مضارع بر استمرار و دوام دلالت دارد.)

    5 - در انفاق نیز باید میانه ‏رو باشیم.(118) «ممّا رزقناهم»

    6- از هرچه خداوند عطا كرده (علم، آبرو، ثروت، هنر و...) به دیگران انفاق كنیم. «ممّا رزقناهم ینفقون»(119) امام صادق‏ علیه السلام می ‏فرماید: از آنچه به آنان تعلیم داده ‏ایم در جامعه نشر می ‏دهند.(120)

    7- انفاق باید از مال حلال باشد، چون خداوند رزق(121) هر كس را از حلال مقدّر می ‏كند. «رزقناهم»

    8 - اگر باور كنیم آنچه داریم از خداست، با انفاق كردن مغرور نمی ‏شویم. بهتر می ‏توانیم قسمتى از آن را انفاق كنیم. «ممّا رزقناهم»


    118) ممّا»، (مِن ما) است و یكى از معانى «مِن» بعض است. یعنى بعضى از آنچه روزى كرده‏ ایم - نه همه را - انفاق می كنند.
    119) در اینگونه موارد كلمه «ما» به معناى هر چیز است.
    120) بحار، ج 2، ص 17.
    121) رزق»، به نعمت دائمى كه براى ادامه ‏ى حیات طبق احتیاج داده می شود، اطلاق می گردد و قید تداوم و به اندازه‏ ى احتیاج، آن را از مفاهیمِ احسان، اعطاء، نصیب، اِنعام و حظّ، جدا مى‏كند. التحقیق فى كلمات‏ القرآن، ج‏4، ص 114.

    *هر روز یک آیه  یک پیام*

    ویرایش توسط کیمیای محبت : ۱۳۹۲/۱۱/۲۷ در ساعت ۱۷:۲۱


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود