صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: 313 تن همگی از عجم!!!

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    نوشته
    1
    مورد تشکر
    1 پست
    حضور
    4 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    313 تن همگی از عجم!!!




    بسم الله الرحمن الرحیم


    کدام حدیث ؟


    امام باقر(ع) مى فرماید: "اصحاب القائم ثلاثماة وثلاثة عشر رجلاً اولاد العجم" : اصحاب حضرت قائم(ع) 313 تن همگی از عجم هستند.
    بحارالانوار، ج52، ص369

    و از قبل میدانیم و اثبات شده که پیامبر (صلی الله علیه وآله) و ائمه اطهار (سلام الله علیها) عجم را فقط برای مردمان فارس (ایرانیان)به کار میبردند(مردمانی که در سرزمین فارس زندگی میکنند) یعنی تمام 313 نفر از ایرانیان هستند!!! بِحارُالأنوار یکی از بزرگترین منابع حدیث در تشیع (علامه مجلسی)

    حال آنکه:

    امام جعفر صادق در ضمن حدیثی فرموده: «(همراه ظهور قائم) بیست و هفت نفر از پشت کوفه ظاهر شده (و به مهدی می‌پیوندند)، پانزه نفر آنها از قوم حضرت موسی هستند که به سوی حق هدایت می‌کنند و حاکم به حق و عالم هستند. و هفت نفر از آنها از اصحاب کهف هستند و بقیه عبارتند از: یوشع بن نون، سلمان فارسی، ابودجانه انصاری، مقداد و مالک اشتر. اینان در خدمت امام زمان به عنوان یاران و فرماندهان او به شمار می‌آیند». (اسامی قرمز رنگ عجم نیستند!)

    کتاب الارشاد جلد ۲، صفحه ۳۸۶.
    کتاب الارشاد از معتبرترین منابع روایی شیعه (شیخ مفید)


    و صحت احادیث زیر ؟

    پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ می‌فرمایند :ایرانیان خویشاوندان ما اهل بیت‌اند.!!!!
    كنزالاعمال(متقی هندی)،‌ج 2، ص 303


    اسعد العجم بالاسلام اهل الفارس؛ خوشبخت‌ترین ملت غیر عرب به واسطه اسلام مردم ایرانند.!!
    همان منبع


    در مقالی دیگر ایرانیان را اهل بهشت می‌نامد و آن‌ها را جزء شفاعت شدگان در قیامت به حساب می‌آورد و می‌گویند: «اول كسانی كه در روز قیامت برایشان شفاعت می‌كنم از میان امتم، اهل بیتم هستند سپس نزدیك‌ترین نزدیكانم از قریش ... سپس از عجم‌ها.»!
    كنزالاعمال(متقی هندی)،‌ج 2، ص 94

    امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) به میرزای قمی می‌فرمایند: «این جا (ایران) خانه شیعیان ما است. می‌شكند، خم می‌شود، خطر هست ولی ما نمی‌گذاریم سقوط كند، ما نگه‌اش می‌داریم.


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    194
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    9 روز 23 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط Ab_Rash نمایش پست
    کدام حدیث ؟


    امام باقر(ع) مى فرماید: "اصحاب القائم ثلاثماة وثلاثة عشر رجلاً اولاد العجم" : اصحاب حضرت قائم(ع) 313 تن همگی از عجم هستند.
    بحارالانوار، ج52، ص369

    و از قبل میدانیم و اثبات شده که پیامبر (صلی الله علیه وآله) و ائمه اطهار (سلام الله علیها) عجم را فقط برای مردمان فارس (ایرانیان)به کار میبردند(مردمانی که در سرزمین فارس زندگی میکنند) یعنی تمام 313 نفر از ایرانیان هستند!!! بِحارُالأنوار یکی از بزرگترین منابع حدیث در تشیع (علامه مجلسی)

    حال آنکه:

    امام جعفر صادق در ضمن حدیثی فرموده: «(همراه ظهور قائم) بیست و هفت نفر از پشت کوفه ظاهر شده (و به مهدی می‌پیوندند)، پانزه نفر آنها از قوم حضرت موسی هستند که به سوی حق هدایت می‌کنند و حاکم به حق و عالم هستند. و هفت نفر از آنها از اصحاب کهف هستند و بقیه عبارتند از: یوشع بن نون، سلمان فارسی، ابودجانه انصاری، مقداد و مالک اشتر. اینان در خدمت امام زمان به عنوان یاران و فرماندهان او به شمار می‌آیند». (اسامی قرمز رنگ عجم نیستند!)

    کتاب الارشاد جلد ۲، صفحه ۳۸۶.
    کتاب الارشاد از معتبرترین منابع روایی شیعه (شیخ مفید)
    با صلوات بر محمد وآل محمد
    وسلام وعرض ادب

    کاربر گرامی در روایات متعدد تعداد یاران حضرت مهدی(عج) سیصد و سیزده تن بیان شده است.(1)
    در برخی از احادیث تعداد یاران حضرت مهدی(عج) و کسانی که با حضرت بیعت می کنند، پنج هزار تن ذکر شده است.(2)
    در برخی روایات تعداد یاران حضرت مهدی(عج) ده هزار نفر یاد شده و آمده است تا این تعداد گرد نیایند، قیام صورت نمی گیرد.(3)
    در حدیثی آمده است: مهدی(عج) میان دوازده تا پانزده هزار یاور قیام خواهد کرد.(4)
    در روایتی است که یاران حضرت مهدی(عج) توده های انبوهی است که از نقاط گوناگون جهان به ویژه مشرق زمین به کمک امام می شتابند.(5) حال در جمع بندی این روایات می گوییم:
    سیصد و سیزده یاور حضرت نخستین گروندگان هستند که در انتظار ظهور موعود در مکه گرد می آیند. با گرد آمدن این گروه، دعوت آغاز می شود. پس از انتشار خبر و گزارش آن به ترتیب پنج هزار نفر گرد حضرت جمع می شوند و با ایشان بیعت می کنند، سپس این گروه به دو هزار تن می رسند، و مدام فزونی می یابند. وقتی که ده هزار تکمیل شد، قیام صورت می گیرد، بعد گروه دیگری به یاران حضرت می پیوندند. این گروه به دوازده تا پانزده هزار تن می رسد، و مدام افزایش پیدا می کند. در ادامة نهضت توده های عظیمی از سراسر جهان به حضرت می پیوندند درگیری بزرگ و خونبار با مستکبران شروع می شود. با این توصیف سیصد و سیزده ممکن است تعداد یارانی باشد که حضرت به کمک آنان حرکت را آغاز می کند.

    برای شرح بیشتر این مطلب می توانید به کتاب فرهنگ الفبایی مهدویت ص779مراجعه فرمایید.
    پاورقي:
    1. شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمه، ج 2، ص 672.
    2. الحادی للفتاوی، ج 2، ص 153.
    3. نعمانی، الغیبه، ص 307.
    4. سید بن طاووس، الملاحم و الفتن، ص 65.
    5. مجلسی، بحارالانوار، ج 60، ص



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    174
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    9 روز 8 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    من یک جا خونده بودم یک میلیون نفر همراه سید خراسانی میرن به بیعت با امام زمان(عج)


    آرزویی بکن

    گوش های خدا پر از آرزوست و دستهایش پر از معجزه

    آرزویی بکن

    شـاید کوچکترین معجزه اش بزرگترین آرزوی تــو باشد


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    4,903
    صلوات
    1700
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    18 پست
    حضور
    57 روز 11 ساعت نامشخص
    دریافت
    214
    آپلود
    104
    گالری
    16



    دوستان گرامی
    حتماً داستان لشگر بزرگ ایران و رفتن فرمانده لشگر به خدمت امام صادق صلوة الله علیه را شنیده اید و تکرار آن بد نیست:
    فرمانده لشگر خدمت ایشان رفتند و عرض کردند شما فرموده اید : اگر چهل شیعه داشته باشید قیام میکنید. امام فرمودند: بله
    فرمانده گفت ما لشگری بیش از هزار نفر آماده و مسلّح داریم و من آمده بگویم که شما چهل میخواستید و ما هزار هزار آمده ایم.
    امام فرمودند: شما که فرمانده لشگر هستید حتماً از بقیه هم شجاع ترید؟ گفتند: بله و امام فرمودند: برو توی این تنور!
    فرمانده گفت: این قتل نفس است گناه کبیره است ما آمده ایم برای شما به جنگ و بمیریم نه خود را بسوزانیم!!!
    امام به یکی از خادمین خانه گفتند: بیا برو توی تنور! گفت: چشم آقا و کفشش را در آورد و درب تنور را کنا زد و رفت داخل و امام درب تنور رابست و شروع کرد راجع به اسلام ناب صحبت کرده امّا فرمانده هیچ نمی فهمید و در دلش می گفت بیچاره سوخت!!!!!!! امام پس از اینکه فرمایشاتشان تمام شد کنا ر رفت درب تنور را زد و گفت بیا بیرون و مرد گفت: چشم مولای من!
    فرمانده شگفت زده شده بود!!! امام فرمودند: در لشگرت 40 نفر این طوری داری تا قیام کنم.
    فرمانده از خجالت سر فرود آورد و گفت: خیر یا امام

    دوستان عزیز
    زمان امام صادق صلوة الله علیه بود که 40 نفر شیعه تنوری لازم بود برای قیام حجّت خدا

    اگر الان بود به جرأت می توانم بگویم که رقم شیعه تنوری هارا با مقیاس هزاران نمی شد شمرد ولی الان دیگر شیعه تنوری نمی خواهند

    الان 313 نفر شیعه کامل میخواهند که کوه ها از هیبتشان و دستورشان بلرزند واز جا کنده شوند و قطعه زمینی که از روی آن عبور می کنند به بقیه زمین اطرافش ببالد که اکنون یکی از یاران امام از پا بر من گذاشت و عبور کرد!
    افسوس از وجود امثال من که ناممان را شیعه گذاشتم
    اين الفاطميون
    مدعي گويد كه با يك گل نميگردد بهار

    من گلي دارم كه عالم را گلستان ميكند
    مینوی من مینای من پیدا و ناپیدای من
    ای منجی گیتی بیا
    مهدی بیا مهدی بیا


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    6,289
    صلوات
    4614
    تعداد دلنوشته
    7
    مورد تشکر
    41 پست
    حضور
    66 روز 12 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    11



    نقل قول نوشته اصلی توسط partofar نمایش پست
    الان 313 نفر شیعه کامل میخواهند که کوه ها از هیبتشان و دستورشان بلرزند واز جا کنده شوند و قطعه زمینی که از روی آن عبور می کنند به بقیه زمین اطرافش ببالد که اکنون یکی از یاران امام از پا بر من گذاشت و عبور کرد!
    افسوس از وجود امثال من که ناممان را شیعه گذاشتم
    سلام!!!
    حرف حق پاسخی ندارد فقط کمی سکوت وحسابرسی اعمالمان
    خدا کند در حسابرسی سربلند باشیم!
    به نظر ما حرکت امام خمینی دقیقا مقدمه سازی ظهور امام عصر(عج) است,لذا باید تقویت شود,ظهور امام عصر(عج)یک مسئله کاملا منطقی است و باید به شدت با خرافات و تیپ افسانه ای که برای ایشان درست شده مبارزه کرد و فهماند که ظهور هم به دست خود ماست,هرگاه مبنای برنامه ریزی ما این مسئله باشد به آن خواهیم رسید و لا غیر.با التماس و اشک و زاری تنها هیچ کاری صورت نمی گیرد.


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,389
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    15 روز 8 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    107



    نقل قول نوشته اصلی توسط partofar نمایش پست
    امام به یکی از خادمین خانه گفتند: بیا برو توی تنور! گفت: چشم آقا و کفشش را در آورد و درب تنور را کنا زد و رفت داخل و امام درب تنور رابست و شروع کرد راجع به اسلام ناب صحبت کرده امّا فرمانده هیچ نمی فهمید و در دلش می گفت بیچاره سوخت!!!!!!! امام پس از اینکه فرمایشاتشان تمام شد کنا ر رفت درب تنور را زد و گفت بیا بیرون و مرد گفت: چشم مولای من!
    فرمانده شگفت زده شده بود!!! امام فرمودند: در لشگرت 40 نفر این طوری داری تا قیام کنم.
    اين مطلب منو ياددلاوران دوران جنگ تحميلي مياندازد زماني كه ميخواستن قسمتي از منطقه رو از وجود مين پاكسازي كنن اماده به شهادت ...

    رزمندگان دلاور وجود نازنينشون رو به صورت پل روي مينها ميانداختن تا بقيه ...


    هيچ كجاي جهان نمونه اين رشادتها پيدا نميشه..

    شادي روحشان صلوات


    313 تن همگی از عجم!!!


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    91
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 روز 5 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    1



    [صحاب القائم ثلاثماة وثلاثة عشر رجلاً اولاد العجم" : اصحاب حضرت قائم(ع) 313 تن همگی از عجم هستند.
    بحارالانوار، ج52،
    ببخشید .یه سوال!
    ممکنه منظور از اولاد عجم غیر ایرانی ها اما از اجداد ایرانی باشه؟




  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    6,289
    صلوات
    4614
    تعداد دلنوشته
    7
    مورد تشکر
    41 پست
    حضور
    66 روز 12 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    11



    نقل قول نوشته اصلی توسط Ab_Rash نمایش پست
    اصحاب حضرت قائم(ع) 313 تن همگی از عجم هستند.
    بحارالانوار، ج52، ص369

    سلام!!!
    منظور از عجم چیست؟
    عجم داریم تا عجم!
    عجم ایرانی عجم عراقی یا عرب!
    کدوم؟
    به نظر ما حرکت امام خمینی دقیقا مقدمه سازی ظهور امام عصر(عج) است,لذا باید تقویت شود,ظهور امام عصر(عج)یک مسئله کاملا منطقی است و باید به شدت با خرافات و تیپ افسانه ای که برای ایشان درست شده مبارزه کرد و فهماند که ظهور هم به دست خود ماست,هرگاه مبنای برنامه ریزی ما این مسئله باشد به آن خواهیم رسید و لا غیر.با التماس و اشک و زاری تنها هیچ کاری صورت نمی گیرد.


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    194
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    9 روز 23 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط سلمان 313 نمایش پست
    سلام!!!
    منظور از عجم چیست؟
    عجم داریم تا عجم!
    عجم ایرانی عجم عراقی یا عرب!
    کدوم؟
    با صلوات بر محمد وآل محمد
    وعرض سلام وادب
    در مورد سوال شما پیرامون معنای عجم توجه شما را به تحلیلی که در کتاب قاموس قرآن آمده جلب می نمایم:
    عجم:
    خلاف عرب. چنانكه در مفردات و صحاح و قاموس و غيره آمده. عجمىّ منسوب بعجم است خواه فصيح باشد يا غير فصيح.
    عجمه بمعنى لكنت در زبان و عدم فصاحت است «عجم عجمة: وجد فى لسانه لكنة و عدم فصاحة».
    (اعجم): غير فصيح يعنى آنكه نمي تواند مطلوب خويش را بهتر بيان دارد راغب گويد: «الاعجم من كان فى لسانه عجمة عربيا كان او غير عربىّ» جوهرى گفته: «و الاعجم الّذى لا يفصح و لا يبيّن كلامه و لو كان من العرب» عبارت اقرب الموارد نيز عين همين است.
    جوهرى و ابن اثير گويد: علّت تسميه حيوان به عجماء عدم تكلم آن است و هر آنكه قدرت تكلم نداشته باشد اعجم است. راغب گفته: نماز ظهر و عصر را «صلوة عجماء» گويند كه قرائتش آهسته خوانده مي شود.
    «وَ لَوْ جَعَلْناهُ قُرْآناً أَعْجَمِيًّا لَقالُوا لَوْ لا فُصِّلَتْ آياتُهُ ءَ أَعْجَمِيٌّ وَ عَرَبِيٌّ قُلْ هُوَ لِلَّذِينَ آمَنُوا هُدىً وَ شِفاءٌ» فصلت: 44.
    گفتيم: اعجم بمعنى غير فصيح است خواه عرب باشد يا غير عرب على هذا، اعجمى در آيه غير فصيح است نه لغت غير عرب يعنى اگر قرآنرا غير فصيح نازل ميكرديم و الفاظ و معانيش منظم نمي شد، مي گفتند: چرا آياتش مفصّل و روشن نشده آيا مي شود كه: كتاب اعجمى (غير فصيح) و پيغمبر يا مخاطبين عربى (فصيح) باشد؟!!.
    از «عربىّ» در آيه فصاحت اراده شده راغب گويد: «العربىّ: المفصح» طبرسى رحمه اللّه اعجمى را در آيه لغت غير عربى فرموده ولى ظاهرا غير فصيح مراد است چنانكه در الميزان و كشّاف آمده.
    «وَ لَوْ نَزَّلْناهُ عَلى‏ بَعْضِ (الْأَعْجَمِينَ). فَقَرَأَهُ عَلَيْهِمْ ما كانُوا بِهِ مُؤْمِنِينَ» شعراء:198و199.
    بعقيده راغب اصل اعجمين اعجميّين است ياء نسبت حذف شده.
    بيضاوى نيز آنرا جمع اعجمى گرفته بحذف ياء نسبت. ولى ظاهرا آن جمع اعجم است چنانكه در صحاح و اقرب و تفسير جلالين آمده و اينكه گفته‏اند: اعجم و عجماء بر وزن افعل و فعلى است و آن جمع سالم ندارد صحاح و اقرب خلاف آنرا ميرساند.
    الميزان گويد نحاة كوفيّون آنرا جايز دانسته ‏اند على هذا در «اعجمين» چيزى حذف نشده است.
    ظاهرا مراد از آن در آيه شخص غير عرب است و مي شود كه غير فصيح مراد باشد يعنى: اگر قرآن را ببعضى از غير عرب بلغت آنها نازل مي كرديم و او بر عرب ها مي خواند ايمان نمي آوردند.
    «وَ لَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّهُمْ يَقُولُونَ إِنَّما يُعَلِّمُهُ بَشَرٌ لِسانُ الَّذِي يُلْحِدُونَ إِلَيْهِ أَعْجَمِيٌّ وَ هذا لِسانٌ عَرَبِيٌّ مُبِينٌ» نحل: 103. يعنى مي دانيم كه كفّار مي گويند: قرآن را بشرى باو تعليم مي دهد، زبان آنكه تعليم را باو نسبت مي دهند غير فصيح است ولى اين قرآن زبان فصيح آشكار است.
    آيه روشن است در اينكه شخصى غير فصيح (و غير عرب بنا بر آنكه لسان بمعنى لغت باشد) در مكه بوده كه كفّار مي گفتند: قرآن را او بمحمد مي اموزد و از جانب خدا نيست.
    در تفسير برهان ضمن حديثى از تفسير عياشى از حضرت صادق عليه السّلام نقل شده: آن زبان ابى فكيهه مولى بنى حضرمى است اعجمى اللسان بود از پيامبر خدا پيروى كرده و ايمان آورده بود و از اهل كتاب بود، قريش گفتند: بخدا محمد را او تعليم مي دهد ...
    ولى اين مطلب در تفسير عياشى كه اخيرا طبع شده نيست.
    در مجمع اسم آن شخص بقول ابن عباس بلعام است او غلام رومى بود در مكّه بر دين نصرانيت، بقول مجاهد و قتاده غلام رومى بود از آن بنى الحضرمى كه نامش عايش يا يعيش بود، بقولى دو غلام بودند بنام يسار و خير، بنظر ضحّاك او سلمان فارسى است. در الميزان قول ضحّاك را از در المنثور نقل كرده و فرموده: آن با مكّى بودن آيات ملائم نيست. يعنى سلمان در مدينه خدمت رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله رسيده است.
    عجم
    در روايات راجع بايمان عجم و استقبال آنها از اسلام ذكرى بميان آمده بهتر است اشاره شود در تفسير صافى ذيل آيه «وَ لَوْ نَزَّلْناهُ عَلى‏ بَعْضِ الْأَعْجَمِينَ ...» شعراء: 198. از امام صادق عليه السّلام نقل شده: «لو نزّل القرآن على العجم ما آمنت به العرب و لكن نزّل على العرب فآمنت به العجم» آنگاه آمده «فهذه فضيلة العجم» ظاهرا آن تتمه حديث است و مي شود آن از كلام مرحوم فيض باشد ولى از سفينة البحار ماده عجم روشن مي شود كه ذيل روايت است.
    در سفينه از مستدرك حاكم از ابن عمر نقل شده كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرموده: در خواب گوسفندانى سياه ديدم كه گوسفندان سفيد بسيار ميان آنها وارد شدند. گفتند: آنرا چه تعبير كرده‏ ايد؟ فرمود: عجم. آنها در دين و انساب شما شريك مي شوند. گفتند:
    عجم يا رسول اللّه؟! فرمود: «لو كان الايمان متعلّقا بالثّريّا لناله رجال من العجم».
    از اين گونه روايات در كتب اهل سنت نيز آمده از آن جمله در صحيح ترمذى ج 5 باب فضل العجم نقل كرده كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله سوره جمعه را وقت نزول بر اصحاب مي خواند تا رسيد بآيه «وَ آخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ» مردى گفت: يا رسول اللّه اين ها كيانند كه هنوز بما لاحق نشده‏ اند؟
    حضرت باو جواب نداد راوى گويد: سلمان در ميان ما بود حضرت دست خويش را بر سلمان نهاد و فرمود «و الّذى نفسى بيده لو كان الايمان بالثّريّا لتناوله رجال من هؤلاء».
    در صافى ذيل «... لَمَّا يَلْحَقُوا ...» از مجمع از امام باقر عليه السّلام نقل كرده:«هم الاعاجم و من لا يتكلّم بلغة العرب» بعضى از اين روايات نصّ در ايرانيان است و بعضى ديگر شامل آنها و غير آنهاست كه عجم مطلق غير عرب است. و شايد از اين روايات در تفاسير ذيل آيه «فَإِنْ يَكْفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَكَّلْنا بِها قَوْماً لَيْسُوا بِها بِكافِرِينَ» انعام: 89. و ايضا ذيل آيه فوق از سوره جمعه پيدا كرد
    .(قاموس قرآن، ج‏4، ص:296)


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۱
    نوشته
    147
    صلوات
    14
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 روز 4 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    1
    گالری
    5



    بله اینها همه هست امادر عین حال باید حواسمون رو جمع کنیم ومغرور نشیم

    خدای ناکرده بشیم مصداق ایه 54سوره مایده که میفرماید:هرکس ازشماهاازدین خداروی گردان شودخدابه جای شمایاان قوم قوم دیگری راجایگزین میکندکه انهاخدارادوست دارند خداهم انهارادوست دارددربرابرمومنان فروتند ودربرابرکافرلن سرسخت .

    یکی ازمصداقهای ابن ایه طبق روایات عربها هستند که خدابه جای انهاایرانی هارو جایگزینشون کرد.

    امابایدبه هوش باشیم که طوری عمل نکنیم که خدا به جای ماقومی دیگررو جایگزین کنه البته این مورد طبق دعاهای وارده در مورد شخص هم هست اونجا که

    میفرماید :خدایابه جای من کس دیگری راجایگزین مفرماکه این موضوع برمن بنده سخت است



صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود