جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: جرم جهنمیان سکس و مشروب بود,و پاداش بهشتیان سکس و مشروب

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    205
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 روز 15 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0

    جرم جهنمیان سکس و مشروب بود,و پاداش بهشتیان سکس و مشروب




    سلام
    ببخشيد تو يكي از گروه ها ي بنده خدايي ي مطلب رو گذاشته بود كه شايد كفر باشه
    ميخواستم بدونم چه جور جوابي ميشه بهش داد ، حالا هم اگه كسي ميتونه كمك كنه تا جواب دندون شكني بهش بديم

    مطلب اينه 
    
    جرم جهنمیان سکس و مشروب بود,
    و پاداش بهشتیان سکس و مشروب

    آیندگان ما به سادگی ما میخندند...
    ﺗﻮ ﻣﯽ ﻓﻬﻤﯽ؟
    ﻣﻦ ﻧﻤﯽ ﻓﻬﻤﻢ !
    ﻓﺮﻕ ﺣﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﭼﻴﺴﺖ ؟
    ﻳﮑﯽ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺑﻨﺪﻩ ﯼ ﺧﺪﺍ ...
    ﺧﺪﺍﻳﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﭘﻴﺮﻭﺍﻧﺶ ﺣﻮﺭﯼ ﺭﺷﻮﻩ ﻣﻴﺪﻫﺪ ﻭ ﺑﻬﺸﺘﯽ ﮐﻪ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ !
    ﮐﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﺑﯿﮕﻨﺎﻫﻨﺪ؟
    ﻓﺎﺣﺸﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻧﺎﭼﺎﺭﯼ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺷﮑﻤﺶ ﺭﺍ ﺳﯿﺮ ﻣﯿﮑﻨﺪ ؛،؛
    ﯾﺎ ﺣﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻟﺬﺕ ﺗﻨﺶ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺏ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ؟
    ﺗﻮ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ؟
    ﻣﻦ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻢ !
    Using Tapatalk


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    3,642
    صلوات
    1
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    829 پست
    حضور
    119 روز 12 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    8



    با نام و یاد دوست



    جرم جهنمیان سکس و مشروب بود,و پاداش بهشتیان سکس و مشروب






    کارشناس بحث: استاد صدیق



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    237
    مورد تشکر
    20 پست
    حضور
    4 روز 11 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    باسلام
    در سوالی که پرسیدید، نگاه درون دینی با نگاه برون دینی خلط شده است.
    در نگاه درون دینی، خداوند خالق انسان و پروردگار اوست.
    او که انسان را افریده، هدفی از خلقتش دارد و همانطور که خودش بیان کرده، هدف او از خلقت انسان، رسیدن به کمال و سعادت است.
    برای اینکه انسان به سعادت و کمال برسد، یک سری برنامه به او ارائه داده که رعایت آن مفاد آن برنامه، موجب کمال روح انسان است.
    این برنامه دارای سه بخش کلی اعتقادات، اخلاقیات و شرعیات و احکام است.
    بخش اول در وهله اول برای دانستن و معرفت افزایی است که البته به دنبال آن، عملکرد انسان را نیز ارتقا میدهد.
    بخش دوم در دو حیطه عمل و معرفت است و اما بخش سوم ناظر به عملکرد انسان است و حاوی یک سری الزامات و یک سری تحریم هاست.
    مباحثی که در ذیل بخش سوم و با این عنوان در شریعت مطرح شده است، یک هدف و یک حکمت اساسی و مشترک دارد و آن، افزایش روحیه تعبد بندگان است، هرچند هر یک ممکن است اهداف و حکمتهای مخصوص به خود نیز داشته باشد. اما مهم در این میان، عمل کردن بر اساس ان دستورات و ارتقای روح و کمال بخشی به آن و رسیدن به سعادت است.
    عدالت خداوند در این است که برای این کارها، پاداشی را در نظر بگیرد.
    پاداش ها بر دو دسته معنوی و جسمانی است.
    پاداش های معنوی مربوط به روح است و پاداش های مادی مربوط به بدن.
    قرار گرفتن در قرب الهی و رحمت او و نیز بودن در جوار انبیاء و صالحین و بزرگان نعمتهایی است که در بهشت انتظار مومنان را میکشد و هیچ لذتی بالاتر از آن برای بهشتیان نیست.
    اما باغ و میوه و حوری و .. مربوط به جسم است که البته برای همه بهشتیان هست ولی تنها عده ای از آنها به آن نعتها توجه دارند که درک و فهمشان را در این دنیا صرفا به همین اندازه بالا برده اند. کسانی که خدا را فقط به طمع بهشت یا از ترس جهنم عبادت کرده اند، فقط از نعمتهای مادی بهره مند میشوند و از نعمتهای معنوی در حد کمی، آن هم در سطح پائین استفاده میکنند؛ زیرا اصولا درکشان از نعمت، صرفا نعمت مادی است.
    این نگاه درون دینی بود.
    در این نگاه، فرق بین ازدواج و فحشا در این است که یکی به اجازه خداوند و دیگری بدون اجازه اوست.
    فرق بین معامله مشروع(بیع) و ربا(نزول) در این است که یکی بر اساس اصول دین و اجازه خداوند است و دیگری نیست.
    فرق بین فاحشه دنیای و حوری اخروی در این است که اولی، خود را بدون اذن خداوند در اختیار دیگران قرار داده و هیچ حدو مرزی در این کار ندارد و دیگری را خداوند به عنوان پاداش برای یک نفر قرار داده است.
    البته اذن و اجازه الهی و ممنوعیت او بدون حساب و کتاب و دلیل نیز نیست.
    اینکه مثلا شراب را ممنوع کرده به جهت ضررهایی است که دارد. ولی شراب بهشتی این مضرات را ندارد. شراب دنیایی انسان را از خود بیخود میکند و عقل انسان را از بین میبرد و انسان را از یاد خداوند غافل میکند(سوره مائده، آیه91) ولی شراب بهشتی انسان را هوشیار می کند نه اینکه عقل او را زائل کند.(صافات، آیه47)

    اینکه نزول را حرام کرده به جهت مضرات اجتماعی و اقتصادی ای است که ایجاد میکند.
    اما در نگاه برون دینی که مقدمات بحث را نمی بیندو لحاظ نمیکند، خب البته فرقی بین فحشا و ازدواج نیست؛ چون در هر دو، هدف بهره گیری جنسی است. فرقی بین نزول و معامله حلال نیست؛ چون در هر یک طرف چیزی میدهد و دیگری می گیرد و همینطور بعضی از مسائل دیگر.
    مهم در این میان آن است که ببینیم نگاه ما با چه رویکردی است.
    نگاه دیگران و تمسخر دیگران نیز مهم نیست.
    در طول تاریخ، پیروان ادیان که هیچ، خود پیامبران نیز مورد تمسخر بی دینان و کافران قرار می گرفتند.



  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    17
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    10 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام

    برادر دنبال کردن این گروه‌ها چندان بصلاح نیست. اکثر اعضاء آنها معمولا به دنبال حقیقت نیستند و ذهن آلوده و سفسطه‌گری دارند. نمونه‌اش همین متن، که سرتاسر سفسطه است. مگر اینکه مطمئن باشید که با خواندن این قبیل مطالب متزلزل نمی‌شوید؛ و دیگر اینکه این دو آیه را نصب العین خود نمایید و در معنای آنها دقیق شوید:

    ادْعُ إِلَى سَبِیلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِی أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ (نحل/125)
    با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشی که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسی بهتر می‌داند چه کسی از راه او گمراه شده است؛ و او به هدایت‌یافتگان داناتر است.

    اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَینًا لَعَلَّهُ یتَذَكَّرُ أَوْ یخْشَى (طه/43-44)
    بسوی فرعون بروید؛ که طغیان کرده است! اما بنرمی با او سخن بگویید؛ شاید متذکر شود، یا (از خدا) بترسد!

    بیا تا گل برافشانیم و مـی در ساغر اندازیم / فـلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم
    بهشت عدن اگر خواهی بیا با ما به میخانه / که از پای خُمت یکسر به حوض کوثر اندازیم


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    205
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 روز 15 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    احسنت[emoji257]
    Using Tapatalk

  7. تشکرها 2


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    237
    مورد تشکر
    20 پست
    حضور
    4 روز 11 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    جمع بندی




    پرسش:
    جرم جهنمیان سکس و مشروب بود، و پاداش بهشتیان سکس و مشروب. ﻓﺮﻕ ﺣﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﻳﮑﯽ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺑﻨﺪﻩ ﺧﺪﺍ. ﺧﺪﺍﻳﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﭘﻴﺮﻭﺍﻧﺶ ﺣﻮﺭﯼ ﺭﺷﻮﻩ ﻣﻴﺪﻫﺪ ﻭ ﺑﻬﺸﺘﯽ ﮐﻪ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ ! ﮐﺪﺍﻡ ﯾﮏ بی گناهند؟ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻧﺎﭼﺎﺭﯼ این گونه ﺷﮑﻤﺶ ﺭﺍ ﺳﯿﺮ می کند. ﯾﺎ ﺣﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻟﺬﺕ ﺗﻨﺶ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺏ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ؟

    پاسخ:
    در این سوال، نگاه درون دینی با نگاه برون دینی خلط شده است. در نگاه درون دینی، خداوند خالق انسان و پروردگار اوست. او که انسان را آفریده، هدفی از خلقتش دارد و همان طور که خودش بیان کرده، هدف او از خلقت انسان، رسیدن به کمال و سعادت است. برای این که انسان به سعادت و کمال برسد، یک سری برنامه به او ارائه داده که رعایت آن مفاد آن برنامه، موجب کمال روح انسان است.
    این برنامه دارای سه بخش کلی اعتقادات، اخلاقیات و شرعیات و احکام است.

    بخش اول در وهله اول برای دانستن و معرفت افزایی است که البته به دنبال آن، عملکرد انسان را نیز ارتقا می دهد.
    بخش دوم در دو حیطه عمل و معرفت است
    و اما بخش سوم ناظر به عملکرد انسان است و حاوی یک سری الزامات و یک سری تحریم هاست.

    مباحثی که در ذیل بخش سوم و با این عنوان در شریعت مطرح شده است، یک هدف و یک حکمت اساسی و مشترک دارد و آن، افزایش روحیه تعبد بندگان است، هر چند هر یک ممکن است اهداف و حکمت های مخصوص به خود نیز داشته باشد. اما مهم در این میان، عمل کردن بر اساس ان دستورات و ارتقای روح و کمال بخشی به آن و رسیدن به سعادت است.
    عدالت خداوند در این است که برای این کارها، پاداشی را در نظر بگیرد. پاداش ها بر دو دسته معنوی و جسمانی است. پاداش های معنوی مربوط به روح است و پاداش های مادی مربوط به بدن. قرار گرفتن در قرب الهی و رحمت او و نیز بودن در جوار انبیاء و صالحین و بزرگان نعمت هایی است که در بهشت انتظار مومنان را می کشد و هیچ لذتی بالاتر از آن برای بهشتیان نیست.

    اما باغ و میوه و حوری و .. مربوط به جسم است که البته برای همه بهشتیان هست ولی تنها عده ای از آن ها به آن نعمت ها توجه دارند که درک و فهمشان را در این دنیا صرفا به همین اندازه بالا برده اند. کسانی که خدا را فقط به طمع بهشت یا از ترس جهنم عبادت کرده اند، فقط از نعمت های مادی بهره مند می شوند و از نعمت های معنوی در حد کمی، آن هم در سطح پائین استفاده می کنند؛ زیرا اصولا درکشان از نعمت، صرفا نعمت مادی است.

    این نگاه درون دینی بود. در این نگاه، فرق بین ازدواج و فحشا در این است که یکی به اجازه خداوند و دیگری بدون اجازه اوست. فرق بین معامله مشروع (بیع) و ربا (نزول) در این است که یکی بر اساس اصول دین و اجازه خداوند است و دیگری نیست. فرق بین فاحشه دنیای و حوری اخروی در این است که اولی، خود را بدون اذن خداوند در اختیار دیگران قرار داده و هیچ حد و مرزی در این کار ندارد و دیگری را خداوند به عنوان پاداش برای یک نفر قرار داده است. البته اذن و اجازه الهی و ممنوعیت او بدون حساب و کتاب و دلیل نیز نیست.

    این که مثلا شراب را ممنوع کرده به جهت ضررهایی است که دارد. ولی شراب بهشتی این مضرات را ندارد. شراب دنیایی انسان را از خود بیخود می کند و عقل انسان را از بین می برد و انسان را از یاد خداوند غافل می کند(1) ولی شراب بهشتی انسان را هوشیار می کند نه این که عقل او را زائل کند.(2)


    این که نزول را حرام کرده به جهت مضرات اجتماعی و اقتصادی ای است که ایجاد می کند.
    اما در نگاه برون دینی که مقدمات بحث را نمی بیند و لحاظ نمی کند، خب البته فرقی بین فحشا و ازدواج نیست؛ چون در هر دو، هدف بهره گیری جنسی است. فرقی بین نزول و معامله حلال نیست؛ چون در هر یک طرف چیزی می دهد و دیگری می گیرد و همین طور بعضی از مسائل دیگر. مهم در این میان آن است که ببینیم نگاه ما با چه رویکردی است. نگاه دیگران و تمسخر دیگران نیز مهم نیست. در طول تاریخ، پیروان ادیان که هیچ، خود پیامبران نیز مورد تمسخر بی دینان و کافران قرار می گرفتند.

    ـــــــــــــــــ
    (1) مائده/ 91.
    (2) صافات/ 47.

    ویرایش توسط عظيم : ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ در ساعت ۲۳:۴۳ دلیل: همکار ویراستار تدوین


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود