جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا اهل سنت کافر هستند؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    44
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    1 روز 19 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    پرسش آیا اهل سنت کافر هستند؟




    سوالم راجع به چند تا حدیثه که نمیدونم سندیت دارن یا جعلی هستن
    لطفا هر چه زودتر و با سند محکم کمکم کنید تا دلم قرص شه

    رسول خدا فرمودند:
    ای ابن عباس همانا از نشانه های بغض و کینه و دشمنی مردم (اهل سنت) نسبت به او (علی بن ابیطالب) برتری دادن کسانی است بر او که از او پایین تر هستند


    امام صادق فرمودند : ایا دین جز حب و بغض چیز دیگری هست؟

    امام صادق فرمودند: سوگند به خدایی که محمد را به حق مبعوث کرد اگر جبرئیل و میکایل ذره ای از محبت آن دو نفر (ابوبکر و عمر) بود خداوند انها را با صورت به اتش جهنم می انداخت... بحار ج ۴۵ ص ۳۳۹

    ابو علی خراسانی از غلام امام سجاد نقل میکند که او کفت: در خدمت امام سجاد علیه السلام خلوتی داشتم ب او عرض کردم: از من بر شما حقی است اگر من را از احوال آن دو (ابومکر و عمر )با خبر سازید؟ پس حضرت فرمودند: آن دو نفر کافرند و هر کس محبت آنها را داشته باشد کافر است.... بحار ج ۷۲ ص ۱۳۷ ح ۲۵

    صادق آل محمد (ع) می فرماید: «هرکس در کفر دشمنان ما و ظالمین به حق ما شک داشته باشد کافر است

    من جایی با شخصی داشتم بحث میکردم اون شخص با استناد به این احادیث اهل سنت رو به سبب محبت به عمر و ابوبکر کافر دونست و با حدیث آخر گفت که هر کس در کفر اهل سنت شک داشته باشه کافر هستش، یعنی اگه من بگم اهل سنت مسلمان هستن کافر میشم؟؟؟


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    3,642
    صلوات
    1
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    826 پست
    حضور
    119 روز 8 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    8



    با نام و یاد دوست



    آیا اهل سنت کافر هستند؟






    کارشناس بحث: استاد صدرا

    سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی

    عشق محمد بس است و آل محمد



    آیا اهل سنت کافر هستند؟


  4. #3
    صدرا هم اکنون آنلاین است. کارشناس پاسخگوی مباحث اهل سنت و وهابیت

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    194
    مورد تشکر
    21 پست
    حضور
    6 روز 1 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و عرض ادب

    1) اصول اسلام که با داشتن آنها شخص در دایره ی اسلام قرار می گیرد، اعتقاد به توحید و رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اعتقاد به معاد می باشد. هر کس که معتقد به این سه اصل باشد و در کنار آن محب اهل بیت علیهم السلام باشد محکوم به اسلام بوده و تمامی احکام شرعی ظاهری بر او مترتب می گردد. هر چند بر این افراد به واسطه ی عدم اعتقاد به امامت و ولایت اهل بیت علیهم السلام مؤمن اطلاق نمی گردد .

    2) سماعه روایت می کند به خدمت امام صادق عليه السلام عرض كردم: مرا از حقیقت اسلام و ایمان با خبر سازید،‌ آیا این دو با هم مختلف می باشند( یا خیر یک حقیقت می باشند).

    حضرت فرمودند: «ايمان با اسلام مشاركت مى‏ كند، و اسلام با ايمان مشاركت نمى‏ كند». عرض كردم: پس هر دو را از براى من بيان فرما.
    حضرت فرمودند: اسلام، گواهى دادن است به اينكه خدايى جز الله نيست ، و تصديق كردن به رسول خدا صلى الله عليه و آله، و به همين (يعنى اسلام) خون‏ها از ريختن باز داشته مى‏ شود، و نكاح‏ها و ميراث‏ها بر آن جارى مى‏ گردد (چه به محض اسلام، نكاح و ارثى كه به جهت كفر بر او حرام بود و حق نداشت، حلال مى‏ شود و حق به هم مى‏ رساند)، و جماعت مردمان(اهل سنت) بر ظاهر اسلامند.

    اما ايمان، هدايت است، و آنچه در دل‏ها ثابت مى‏شود از صفت اسلام، و آنچه‏ ظاهر مى‏ شود از عمل. و ايمان، يك درجه از اسلام بلندتر است؛ زيرا كه ايمان با اسلام در ظاهر شركت دارد، و اسلام با ايمان در باطن شركت ندارد، و هر چند كه در گفتار و صفت با هم جمع باشند.(يعنى اگر چه گفتن شهادتين و تصديق به توحيد و رسالت از شرايط هر دو مي باشد).[1]

    3) همچنین زراره از امام باقر علیه السلام روایت می کند که آنحضرت فرمودند: بناى اسلام بر پنج امر استوار است؟ نماز و زكات و حج و روزه و ولايت. زراره‏ گويد به حضرت عرض كردم: از میان اینها کدام افضل و برتر است؟ حضرت فرمودند: ولايت‏ برتر است؛ زيرا كه ولايت، كليد آنها است و والى كه صاحب ولايت است دليل است بر آنها...

    بدان و آگاه باش! كه اگر مردى در تمام شبها به عبادت قيام نمايد، و در روزها روزه باشد، و همه اموال خویش را صدقه دهد، و در تمام عمر خويش به حجّ رود؛ اما ولايت ولىّ خدا را نشناسد، تا آنكه آن ولىّ را دوست بدارد، و همه اعمالش به دلالت و رهنمايى ولىّ خدا باشد، او را بر خدا هيچ حقّى در باب ثواب اعمالش نخواهد بود، و از اهل ايمان نباشد.
    حضرت سپس فرمودند:« أُولَئِكَ الْمُحْسِنُ مِنْهُمْ يُدْخِلُهُ اللَّهُ الْجَنَّةَ بِفَضْلِ رَحْمَتِه»،اين گروه نيكوكارشان را خداوند به فضل و رحمت خویش وارد بهشت می گرداند.[2]

    4) بنابراین باید توجه داشت که اهل سنت مسلمان بوده و کافر نمی باشند، ولسان روایاتی که حکم به کفر به واسطه ی محبت شیخین نموده منصرف از عامه ی اهل سنت بوده و مربوط به کسانی است که علم به ولایت و حقانیت امیرالمؤمنین علیه السلام داشته و با این حال آنرا انکار نموده و با این حال دیگران را بر آن حضرت برتری داده اند؛‌ هر چند که آنان مومن نمی باشند و قبولی اعمالشان در گروی فضل و رحمت خدا می باشد.

    توجه به این نکته ضروری است که به نحوه ی برخورد اهل بیت علیهم السلام و توصیه ی آنان به برخورد با اهل سنت امری قابل توجه است.

    امام صادق علیه السلام در توصیه ای به شیعیانشان می فرمایند: با اخلاق مردم بسازيد و حسن رفتار از خود نشان بدهيد. در مساجد آنها نماز بخوانيد و از بيمارانشان عيادت كنيد و در تشييع جنازه ‏هايشان حاضر شويد و اگر بتوانيد تصدّى اذان و امامت جماعت را به عهده بگيريد
    . چه آن‏كه وقتى اين چنين با آنها خوشرفتارى كرديد، مى‏ گويند: اينان «فرقه جعفريّه» اند. خدا رحمت كند جعفر را، چه نيكو روشى براى تأديب ياران خود داشته است.[3]

    موفق باشید.


    [1]. الکافی، الکلینی، ج2،ص26، باب:«أَنَّ الْإِيمَانَ يَشْرَكُ الْإِسْلَامَ وَ الْإِسْلَامَ لَا يَشْرَكُ الْإِيمَان».


    [2]. الکافی، الکلینی، ج2،ص19، باب دعائم الاسلام.


    [3]. من لا یحضره الفقیه، الصدوق، ج1، ص267، ح1128:«الشَّحَّامُ عَنِ الصَّادِق عليه السلام أَنَّهُ علیه السلام قَالَ يَا زَيْدُ خَالِقُوا النَّاسَ بِأَخْلَاقِهِمْ صَلُّوا فِي مَسَاجِدِهِمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَكُونُوا الْأَئِمَّةَ وَ الْمُؤَذِّنِينَ فَافْعَلُوا فَإِنَّكُمْ إِذَا فَعَلْتُمْ ذَلِكَ قَالُوا هَؤُلَاءِ الْجَعْفَرِيَّةُ رَحِمَ اللَّهُ جَعْفَراً مَا كَانَ أَحْسَنَ مَا يُؤَدِّبُ أَصْحَابَهُ وَ إِذَا تَرَكْتُمْ ذَلِكَ قَالُوا هَؤُلَاءِ الْجَعْفَرِيَّةُ فَعَلَ اللَّهُ بِجَعْفَرٍ مَا كَانَ أَسْوَأَ مَا يُؤَدِّبُ أَصْحَابَهُ».
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۳/۰۶/۲۲ در ساعت ۰۰:۲۴
    فَلِلَّهِ الْحَمْدُ رَبِّ السَّماواتِ وَ رَبِّ الْأَرْضِ رَبِّ الْعالَمِينَ؛ وَ لَهُ الْكِبْرِياءُ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيم.
    الجاثیة:37


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    37
    تشکر:
    1
    حضور
    7 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط آهنگ آسمان نمایش پست
    سوالم راجع به چند تا حدیثه که نمیدونم سندیت دارن یا جعلی هستن
    لطفا هر چه زودتر و با سند محکم کمکم کنید تا دلم قرص شه

    رسول خدا فرمودند:
    ای ابن عباس همانا از نشانه های بغض و کینه و دشمنی مردم (اهل سنت) نسبت به او (علی بن ابیطالب) برتری دادن کسانی است بر او که از او پایین تر هستند


    امام صادق فرمودند : ایا دین جز حب و بغض چیز دیگری هست؟

    امام صادق فرمودند: سوگند به خدایی که محمد را به حق مبعوث کرد اگر جبرئیل و میکایل ذره ای از محبت آن دو نفر (ابوبکر و عمر) بود خداوند انها را با صورت به اتش جهنم می انداخت... بحار ج ۴۵ ص ۳۳۹

    ابو علی خراسانی از غلام امام سجاد نقل میکند که او کفت: در خدمت امام سجاد علیه السلام خلوتی داشتم ب او عرض کردم: از من بر شما حقی است اگر من را از احوال آن دو (ابومکر و عمر )با خبر سازید؟ پس حضرت فرمودند: آن دو نفر کافرند و هر کس محبت آنها را داشته باشد کافر است.... بحار ج ۷۲ ص ۱۳۷ ح ۲۵

    صادق آل محمد (ع) می فرماید: «هرکس در کفر دشمنان ما و ظالمین به حق ما شک داشته باشد کافر است

    من جایی با شخصی داشتم بحث میکردم اون شخص با استناد به این احادیث اهل سنت رو به سبب محبت به عمر و ابوبکر کافر دونست و با حدیث آخر گفت که هر کس در کفر اهل سنت شک داشته باشه کافر هستش، یعنی اگه من بگم اهل سنت مسلمان هستن کافر میشم؟؟؟
    با سلام
    متاسفانه نظرات آن شخص اشتباه می باشد.اهل سنت برادر دینی ما می باشند. خدا و رسول و قبله و کتاب آسمانی و دین آن ها با ما شیعیان یکی می باشد ولی مذهب آن ها با مذهب ما متفاوت است.آن ها هم نماز می خوانند و هم روزه می گیرند.همچنین هر چهار امام آن ها از شاگردان امام جعفرصادق(ع) بوده اند و هیچ اختلاف و درگیری بین آن ها و امام جعفرصادق(ع) گزارش نشده است.آن ها دشمنان ما نیستند و ما باید آن ها را (به خصوص در موضوعات دینی و سیاسی)دوست خود بدانیم...
    همچنین از نظر مراجع معظم تقلید و فقها هرگونه توهین و سخن ناسزا و دشنام دادن به برادران اهل سنت و امامان آن ها(که باعث بدنامی مذهب شیعه می شوند) جایز نیست

    ​والله العالم

  6. تشکرها 2


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    44
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    1 روز 19 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ابوترابی نمایش پست
    با سلام
    متاسفانه نظرات آن شخص اشتباه می باشد.اهل سنت برادر دینی ما می باشند. خدا و رسول و قبله و کتاب آسمانی و دین آن ها با ما شیعیان یکی می باشد ولی مذهب آن ها با مذهب ما متفاوت است.آن ها هم نماز می خوانند و هم روزه می گیرند.همچنین هر چهار امام آن ها از شاگردان امام جعفرصادق(ع) بوده اند و هیچ اختلاف و درگیری بین آن ها و امام جعفرصادق(ع) گزارش نشده است.آن ها دشمنان ما نیستند و ما باید آن ها را (به خصوص در موضوعات دینی و سیاسی)دوست خود بدانیم...
    همچنین از نظر مراجع معظم تقلید و فقها هرگونه توهین و سخن ناسزا و دشنام دادن به برادران اهل سنت و امامان آن ها(که باعث بدنامی مذهب شیعه می شوند) جایز نیست

    ​والله العالم
    سلام علیکم.سپاس از پاسخگویی شما
    مطالبی که فرمودید کاملا درست هست با این وجود هیچ اشاره ای به درست بودن احادیث یا جعلی بودنشون نکردید حتی نفرمودید که احادیث چه کسانی رو شامل میشه مخصوصا این حدیث:
    ابو علی خراسانی از غلام امام سجاد نقل میکند که او کفت: در خدمت امام سجاد علیه السلام خلوتی داشتم ب او عرض کردم: از من بر شما حقی است اگر من را از احوال آن دو (ابومکر و عمر )با خبر سازید؟ پس حضرت فرمودند: آن دو نفر کافرند و هر کس محبت آنها را داشته باشد کافر است.... بحار ج ۷۲ ص ۱۳۷ ح ۲۵
    مثلا میشه از این حدیث اینجور برداشت کرد که کسانی که به حق امام علی (ع) آگاه بوده و از روی عناد به انکار حق حضرت پرداختن رو شامل میشه ولی با این وجود چرا گفته شده هر کس (محبت آنهار را داشته باشد) و استثنایی رو ذکر نکرده
    و نگفته هر کس از روی علم به حقانیت علی بن ابیطالب علیه السلام محبت آنها را داشته باشد؟؟!

  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    44
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    1 روز 19 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    شاد




    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست
    با سلام و عرض ادب

    1) اصول اسلام که با داشتن آنها شخص در دایره ی اسلام قرار می گیرد، اعتقاد به توحید و رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اعتقاد به معاد می باشد. هر کس که معتقد به این سه اصل باشد و در کنار آن محب اهل بیت علیهم السلام باشد محکوم به اسلام بوده و تمامی احکام شرعی ظاهری بر او مترتب می گردد. هر چند بر این افراد به واسطه ی عدم اعتقاد به امامت و ولایت اهل بیت علیهم السلام مؤمن اطلاق نمی گردد .

    2) سماعه روایت می کند به خدمت امام صادق عليه السلام عرض كردم: مرا از حقیقت اسلام و ایمان با خبر سازید،‌ آیا این دو با هم مختلف می باشند( یا خیر یک حقیقت می باشند).

    حضرت فرمودند: «ايمان با اسلام مشاركت مى‏ كند، و اسلام با ايمان مشاركت نمى‏ كند». عرض كردم: پس هر دو را از براى من بيان فرما.
    حضرت فرمودند: اسلام، گواهى دادن است به اينكه خدايى جز الله نيست ، و تصديق كردن به رسول خدا صلى الله عليه و آله، و به همين (يعنى اسلام) خون‏ها از ريختن باز داشته مى‏ شود، و نكاح‏ها و ميراث‏ها بر آن جارى مى‏ گردد (چه به محض اسلام، نكاح و ارثى كه به جهت كفر بر او حرام بود و حق نداشت، حلال مى‏ شود و حق به هم مى‏ رساند)، و جماعت مردمان(اهل سنت) بر ظاهر اسلامند.

    اما ايمان، هدايت است، و آنچه در دل‏ها ثابت مى‏شود از صفت اسلام، و آنچه‏ ظاهر مى‏ شود از عمل. و ايمان، يك درجه از اسلام بلندتر است؛ زيرا كه ايمان با اسلام در ظاهر شركت دارد، و اسلام با ايمان در باطن شركت ندارد، و هر چند كه در گفتار و صفت با هم جمع باشند.(يعنى اگر چه گفتن شهادتين و تصديق به توحيد و رسالت از شرايط هر دو مي باشد).[1]

    3) همچنین زراره از امام باقر علیه السلام روایت می کند که آنحضرت فرمودند: بناى اسلام بر پنج امر استوار است؟ نماز و زكات و حج و روزه و ولايت. زراره‏ گويد به حضرت عرض كردم: از میان اینها کدام افضل و برتر است؟ حضرت فرمودند: ولايت‏ برتر است؛ زيرا كه ولايت، كليد آنها است و والى كه صاحب ولايت است دليل است بر آنها...

    بدان و آگاه باش! كه اگر مردى در تمام شبها به عبادت قيام نمايد، و در روزها روزه باشد، و همه اموال خویش را صدقه دهد، و در تمام عمر خويش به حجّ رود؛ اما ولايت ولىّ خدا را نشناسد، تا آنكه آن ولىّ را دوست بدارد، و همه اعمالش به دلالت و رهنمايى ولىّ خدا باشد، او را بر خدا هيچ حقّى در باب ثواب اعمالش نخواهد بود، و از اهل ايمان نباشد.
    حضرت سپس فرمودند:« أُولَئِكَ الْمُحْسِنُ مِنْهُمْ يُدْخِلُهُ اللَّهُ الْجَنَّةَ بِفَضْلِ رَحْمَتِه»،اين گروه نيكوكارشان را خداوند به فضل و رحمت خویش وارد بهشت می گرداند.[2]

    4) بنابراین باید توجه داشت که اهل سنت مسلمان بوده و کافر نمی باشند، ولسان روایاتی که حکم به کفر به واسطه ی محبت شیخین نموده منصرف از عامه ی اهل سنت بوده و مربوط به کسانی است که علم به ولایت و حقانیت امیرالمؤمنین علیه السلام داشته و با این حال آنرا انکار نموده و با این حال دیگران را بر آن حضرت برتری داده اند؛‌ هر چند که آنان مومن نمی باشند و قبولی اعمالشان در گروی فضل و رحمت خدا می باشد.

    توجه به این نکته ضروری است که به نحوه ی برخورد اهل بیت علیهم السلام و توصیه ی آنان به برخورد با اهل سنت امری قابل توجه است.

    امام صادق علیه السلام در توصیه ای به شیعیانشان می فرمایند: با اخلاق مردم بسازيد و حسن رفتار از خود نشان بدهيد. در مساجد آنها نماز بخوانيد و از بيمارانشان عيادت كنيد و در تشييع جنازه ‏هايشان حاضر شويد و اگر بتوانيد تصدّى اذان و امامت جماعت را به عهده بگيريد
    . چه آن‏كه وقتى اين چنين با آنها خوشرفتارى كرديد، مى‏ گويند: اينان «فرقه جعفريّه» اند. خدا رحمت كند جعفر را، چه نيكو روشى براى تأديب ياران خود داشته است.[3]

    موفق باشید.


    [1]. الکافی، الکلینی، ج2،ص26، باب:«أَنَّ الْإِيمَانَ يَشْرَكُ الْإِسْلَامَ وَ الْإِسْلَامَ لَا يَشْرَكُ الْإِيمَان».


    [2]. الکافی، الکلینی، ج2،ص19، باب دعائم الاسلام.


    [3]. من لا یحضره الفقیه، الصدوق، ج1، ص267، ح1128:«الشَّحَّامُ عَنِ الصَّادِق عليه السلام أَنَّهُ علیه السلام قَالَ يَا زَيْدُ خَالِقُوا النَّاسَ بِأَخْلَاقِهِمْ صَلُّوا فِي مَسَاجِدِهِمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَكُونُوا الْأَئِمَّةَ وَ الْمُؤَذِّنِينَ فَافْعَلُوا فَإِنَّكُمْ إِذَا فَعَلْتُمْ ذَلِكَ قَالُوا هَؤُلَاءِ الْجَعْفَرِيَّةُ رَحِمَ اللَّهُ جَعْفَراً مَا كَانَ أَحْسَنَ مَا يُؤَدِّبُ أَصْحَابَهُ وَ إِذَا تَرَكْتُمْ ذَلِكَ قَالُوا هَؤُلَاءِ الْجَعْفَرِيَّةُ فَعَلَ اللَّهُ بِجَعْفَرٍ مَا كَانَ أَسْوَأَ مَا يُؤَدِّبُ أَصْحَابَهُ».
    سلام علیکم و رحمه الله، خواهش میکنم. یک دنیا سپاس
    فقط با توجه به روایت بند 3 که امام باقر(ع) فرمودند اسلام بر 5 چیز استوار است که مهمترینش هم ولایت است یه جورایی تناقض نمیشه با اینکه بگیم کسی که به معاد ،نبوت پیامبر خاتم و توحید ایمان داره مسلمان هست؟

  9. تشکرها 2


  10. #7
    صدرا هم اکنون آنلاین است. کارشناس پاسخگوی مباحث اهل سنت و وهابیت

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    194
    مورد تشکر
    21 پست
    حضور
    6 روز 1 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط آهنگ آسمان نمایش پست
    فقط با توجه به روایت بند 3 که امام باقر(ع) فرمودند اسلام بر 5 چیز استوار است که مهمترینش هم ولایت است یه جورایی تناقض نمیشه با اینکه بگیم کسی که به معاد ،نبوت پیامبر خاتم و توحید ایمان داره مسلمان هست؟
    با سلام و عرض ادب

    در این روایت به مهمترین اعمال عملی شریعت پرداخته شده، و این امر بیانگر آن است که درک اسلام حقیقی جز در سایه ی ولایت اهل بیت علیهم السلام میسر نخواهد بود؛ لذا کسانی که اعمال عبادی خویش را از طریق اهل بیت نیاموختند و در انجام آنها به انحراف رفتند به حقیقت ظاهری و باطنی اعمال شرعی دست نیافته اند؛ لذا مستحق قبول و پاداش عمل نخواهند بود؛ مگر آنکه خدای متعال به فضل خویش آنان را بهره مند از نعمتها ی خویش نماید. و این امر منافاتی با آن نخواهد داشت که این افراد در ظاهر محکوم به اسلام باشند.

    موفق باشید.
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۳/۰۷/۱۱ در ساعت ۱۹:۰۶
    فَلِلَّهِ الْحَمْدُ رَبِّ السَّماواتِ وَ رَبِّ الْأَرْضِ رَبِّ الْعالَمِينَ؛ وَ لَهُ الْكِبْرِياءُ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيم.
    الجاثیة:37


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    37
    تشکر:
    1
    حضور
    7 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پلاک گمنام نمایش پست
    سلام علیکم.سپاس از پاسخگویی شما
    مطالبی که فرمودید کاملا درست هست با این وجود هیچ اشاره ای به درست بودن احادیث یا جعلی بودنشون نکردید حتی نفرمودید که احادیث چه کسانی رو شامل میشه مخصوصا این حدیث:
    ابو علی خراسانی از غلام امام سجاد نقل میکند که او کفت: در خدمت امام سجاد علیه السلام خلوتی داشتم ب او عرض کردم: از من بر شما حقی است اگر من را از احوال آن دو (ابومکر و عمر )با خبر سازید؟ پس حضرت فرمودند: آن دو نفر کافرند و هر کس محبت آنها را داشته باشد کافر است.... بحار ج ۷۲ ص ۱۳۷ ح ۲۵
    مثلا میشه از این حدیث اینجور برداشت کرد که کسانی که به حق امام علی (ع) آگاه بوده و از روی عناد به انکار حق حضرت پرداختن رو شامل میشه ولی با این وجود چرا گفته شده هر کس (محبت آنهار را داشته باشد) و استثنایی رو ذکر نکرده
    و نگفته هر کس از روی علم به حقانیت علی بن ابیطالب علیه السلام محبت آنها را داشته باشد؟؟!

    با سلام

    احادیثی که شما ذکر کردید از نظر آدرس صحیح نیستند و همچنین از نظر علوم حدیث این احادیث نامعتبر هستند

    والله العالم


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    44
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    1 روز 19 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ابوترابی نمایش پست
    احادیثی که شما ذکر کردید از نظر آدرس صحیح نیستند و همچنین از نظر علوم حدیث این احادیث نامعتبر هستند
    سلام علیکم، ممنون از پاسخگویی شما.
    داغونم...داغون...

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود