جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: کم کردن خواب

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,512
    مورد تشکر
    114 پست
    حضور
    111 روز 6 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    159
    آپلود
    0
    گالری
    1

    کم کردن خواب





    پرسش:
    اگر کسی بخواهد از خوابش کم کند چه باید بکند؟ (من در شبانه روز 10 ساعت بعضا می خوابم الآن هم که ماه رمضان است با این که خوب می خوابم باز هم خسته هستم. آزمایش هم داده ام و گفته از نظر سلامتی الحمدلله مشکلی ندارم.)

    پاسخ:
    برای کنترل خواب باید به اموری توجه نمود:
    اول این که شما 10 ساعت می خوابید، بسته به سن شما، تفاوت دارد، اما یک جوان نهایت 8 ساعت او را کفایت می کند. و نیاز نشاط وی را در طول روز به همراه دارد.
    دوم، تغذیه، خوردن غذاهایی با مزاج سرد، مثل دوغ، ماست، هندوانه و... غیره، بدون همراهی با غذاهایی با طبع گرم، خستگی و خواب آلودگی را دو چندان می کند.
    همچنین خورد غذاهای چرب به هنگام خواب، در سخت و دیر بیدار شدن موثر است.
    سوم، تحرک نداشتن در روز، ورزش نکردن، جنب و جوش نداشتن، نیز موجبات کسالت را فراهم می آورد.
    چهارم، همین زیاد خوابیدن، مجددا انسان را خواب آلوده می کند و میل او را به خواب بیشتر کرده و کسالت را به همراه خواهد داشت.
    پنجم، زمان خواب بسیار موثر است، خوابی که قبل از نیمه شب باشد، معادل چندین ساعت خواب در طول روز است. همچنین زمان بیداری انسان. که در روایات به این مهم، بسیار توجه شده است.
    ششم، مقدار خوردن نیز در کمّ و کیف خواب موثر است، وقتی با شکم پر به خواب برویم، مسلما به سختی از خواب بیدار خواهیم شد.
    هفتم، انگیزه، هدف و میل به کار و تلاش و مطالعه نیز در بیدار نگه داشتن انسان بسیار موثر واقع خواهد شد.
    امید است با رعایت این نکات که از روایات اسلامی بر می آید، موجبات کنترل خواب و نشاط در هنگام بیداری را فراهم نمایید.
    این که در ماه مبارک رمضان بیشتر می خوابید بخاطر این است که وقتی سحری می خورید، معده سنگین شده، نیاز به خواب پیدا می شود، اگر انسان بتواند برای نماز صبح از خانه بیرون بزند، یا خود را مشغول فعالیتی بکند، تا یکی دو ساعت از وقت سحری بگذرد، خواب از سر انسان می پرد.
    البته در ماه رمضان، خوابیدن بعد از نماز صبح برای مردم، متعارف شده، تنها شما نیستید که در این ماه بیشتر می خوابید، اکثر روزه داران در این ماه اینچنین می شوند.
    در غیر رمضان هم دو حالت دارد، یا شما انسان خوش خوابی هستید، که این اشکالی ندارد،خیلی ها به حال شما غبطه می خورند و دوست دارند وقتی سرشان را به زمین می گذارند، خوابشان ببرد، یا نه، همیشه به حالت کسالت به سر می برید، که در این صورت حتما مشکل تغذیه و مزاج دارید، یکی از روشهای درمانی آن این است که سه - چهار ماه پشت سرِ هم، حجامت کنید، حتما تاثیر خواهید دید.




    لینک اصلی


    ویرایش توسط مدیر تدوین : ۱۳۹۵/۰۲/۲۸ در ساعت ۲۱:۰۴

  2. تشکرها 3


  3.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود