صفحه 1 از 95 1231121314151 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر...

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت March 2014
    نوشته
    9,619
    صلوات
    20662
    دلنوشته
    31
    دلنوشته
    در کوی نیک نامان ما را گذر ندادند ... گر تو نمی‌پسندی تغییر ده قضا را
    مورد تشکر
    59,725 در 9,557 پست
    حضور
    172 روز 19 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    96

    نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر...




    نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر...



    نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر ... هر آن چه ناصح مشفق بگویدت بپذیر

    ز وصل روی جوانان تمتعی بردار ... که در کمینگه عمر است مکر عالم پیر

    نعیم هر دو جهان پیش عاشقان بجوی ... که این متاع قلیل است و آن عطای کثیر

    معاشری خوش و رودی بساز می‌خواهم ... که درد خویش بگویم به ناله بم و زیر

    بر آن سرم که ننوشم می و گنه نکنم ... اگر موافق تدبیر من شود تقدیر




    منتظر پندها ، نصایح و تجربیات زیبای دوستان خوب کانونی هستیم...

    حضرت محمد صلی الله علیه و آله :

    إنَّ أَعظَمَ النّاسِ مَنزِلَةً عِندَاللّه يَومَ القيامَةِ أَمشاهُم فى أَرضِهِ بِالنَّصيحَةِ لِخَلقِهِ؛

    بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و ارشاد مردم قدم بردارد.

    (كافى، ج2، ص 208، ح5)




  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت March 2014
    نوشته
    9,619
    صلوات
    20662
    دلنوشته
    31
    دلنوشته
    در کوی نیک نامان ما را گذر ندادند ... گر تو نمی‌پسندی تغییر ده قضا را
    مورد تشکر
    59,725 در 9,557 پست
    حضور
    172 روز 19 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    96



    نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر...

    امیرالمومنین امام علی علیه السلام، در نصیحتی ماندگار فرمودند:

    با سكوت بسيار، وقار انسان بيشتر شود

    با انصاف بودن، دوستان را فراوان كند

    با بخشش، قدر و منزلت انسان بالا رود

    با فروتني، نعمت كامل شود

    با پرداخت هزينه‌‏ها، بزرگي و سروري ثابت گردد

    وروش عادلانه، مخالفان را درهم شكند

    با شكيبايي در برابر بي‏‌خرد، ياران انسان زياد گردند.





  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت October 2013
    نوشته
    10,023
    صلوات
    76100
    دلنوشته
    44
    دلنوشته
    تقدیم به بانوی خوبی و مهربانی حضرت فاطمه الزهرا(س)
    مورد تشکر
    52,679 در 9,910 پست
    حضور
    152 روز 4 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    594



    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام:
    از تاپیک جالب و خوبی که ایجاد کردین سپاسگزارم
    مولای متقیان علی (ع):
    نصیحت من به تو این که ؛ از آن کسان مباش که امید به آخرت دارد ؛ اما می خواهد به آخرت بدونه عمل برسد.

    نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر...
    عشـــــــــق یعنی لحظه ای دریاشدن
    عشق یعنی باخداتنهاشدن
    عشــــــــــق یعنی حسرت پروانه ها
    عشق یعنی گریه آلاله هـــــــا
    عشــــــــــق یعنی خاک هنگام سجود
    عشق یعنی شکردربودونبود
    عشــــــــق یعنی تشنه لب سقاشدن
    عشق یعنی غرق این معناشدن

    ختم قرآن گروهی هر ماه برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام عصر(عج)

    دسترسی آسان به احادیث تصویری چهارده معصوم علیه السلام



  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت September 2014
    نوشته
    530
    صلوات
    26952
    دلنوشته
    31
    دلنوشته
    سلامتی و فرج آقای خوبی ها- گشایش کارها
    مورد تشکر
    3,671 در 524 پست
    حضور
    25 روز 12 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    وبلاگ
    27



    نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر...




    ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است...




    ویرایش توسط ره روی فاطمه : 2014/09/20 در ساعت 11:56
    خداوندا، بما بفهمان که نامحرم نامحرم است،...چه درفضای مجازی وچه در دنیای واقعی
    یادمان نرود: گاهی با گناه به اندازه یک کلیک فاصله داریم...


    آدرس وبلاگام ...

    ˙·٠•دوستداران فیزیک✿•٠·˙

       
    برای شادی روح پدرم صلوات: الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم




  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت March 2014
    نوشته
    9,619
    صلوات
    20662
    دلنوشته
    31
    دلنوشته
    در کوی نیک نامان ما را گذر ندادند ... گر تو نمی‌پسندی تغییر ده قضا را
    مورد تشکر
    59,725 در 9,557 پست
    حضور
    172 روز 19 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    96



    نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر...



  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت July 2013
    نوشته
    2,812
    مورد تشکر
    11,840 در 2,701 پست
    حضور
    41 روز 9 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با توجه به رابطه دنیا و آخرت؛ چگونه باید انسان در دنیا زندگی کند؟
    پاسخ:
    سعادت و شقاوت آخرت، تابع رفتارهای انسان در دنیا است. برای به دست آوردن نعمت‌های اخروی نمی توان در همان عالم، تلاش کرد و یا کسانی که دارای نیروی بدنی یا فکری بیشتری باشند بتوانند از نعمت‌های بیشتری بهره‌مند شوند و یا بتوانند با حیله و نیرنگ، از دستاوردهای دیگران، سوء استفاده کنند چنان که بعضی از نادانان چنین تصوری داشته‌و عالم آخرت را کاملاً مستقل از دنیا می‌پنداشته‌اند.
    قرآن کریم از قول بعضی از کافران نقل می‌فرماید:
    «و ما أظنّ الساعه قائمة ولئن رددت إلی ربّی لأجدنّ خیراً منها منقلبا؛(1) (شخص دنیاطلب گفت گمان نمی‌کنم که رستاخیر به پا شود و اگر (به پا شد و) به سوی پروردگارم بازگردانده شدم، نیک فرجام‌تر از نعمت‌های دنیا را در آنجا خواهم یافت».
    در جای دیگر :«و ما أظنّ الساعه قائمة و لئن رجعت إلی ربّی إنّ لی عنده للحسنی؛(2) گمان نمی‌کنم که رستاخیز به پا شود و اگر (به پا شد و) به سوی پروردگار باز گردانده شدم، نزد او بهترین‌ها را خواهم داشت».
    چنین کسانی گمان می‌کرده‌اند که در عالم آخرت هم می‌توانند با تلاش، نعمت‌های فراوانی را به دست آوردند، و یا گمان می‌کرده‌اند که بهره‌مندی ایشان در دنیا نشانه لطف خاص الهی به آنان است.پس در آخرت هم مشمول چنین الطافی خواهند بود!
    اگر کسی به وجود عالم آخرت به عنوان عالمی کاملاً مستقل ازدنیا باور داشته باشد و اعمال نیک و بدی را که در این‌جا انجام می‌دهد، مؤثر در نعمت‌های و عذاب‌های آن عالم نداند، به معاد(که یکی از اصول اعتقادی ادیان آسمانی می‌باشد) ایمان نیاورده است زیرا استواری این اصل، به پاداش و کیفر اعمال دنیوی است. به همین جهت، دنیا بازار و تجارتخانه یا مزرعة آخرت، نامیده شود.در این جا باید به تلاش و کشت و کار پرداخت و درآمد و محصول پایدارش را باید در آن‌جا دریافت کرد.(3) مقتضای براهین معاد در بیانات قرآنی نیز همین است و نیازی به توضیح ندارد.
    نعمت‌های دنیا موجب سعادت اخروی نمی‌شود.
    بعضی دیگر می‌پنداشتند که مال و فرزند و سایر وسایل عیش و نوش دنیا، موجب راحتی و آسایش آخرت هم خواهد بود. شاید دفن کردن سیم و زر و گوهرهای گرانبها و حتی مواد غذائی همراه مردگان، ناشی از چنین پنداری بوده است.
    قرآن کریم، تاکید می‌کند که نه مال و فرزند به خودی خود (و صرف نظر از رفتار آنها) موجب تقرب به خدا می‌شود.(4) و نه در جهان آخرت، سودی به کسی می‌بخشد، (5). روابط و اسباب دنیوی گسسته می‌شود(6) و هر کسی دارایی‌ها و متعلقات خود را رها می‌کند(7) و تک و تنها به سوی خدا، محشور می‌گردد(8).
    فقط روابط معنوی و الهی، پایدار می‌ماند. به همین جهت، مؤمنانی که با همسران و فرزندان و بستگانشان پیوندهای ایمانی دارند در بهشت با هم خواهند بود.(9)
    رابطه بین دنیا و آخرت از قبیل رابطه بین پدیده‌های دنیا با یکدیگر نیست. هر کسی در دنیا نیرومندتر و زیباتر و شادتر و بهره‌مندتر باشد در آخرت هم همان گونه محشور نمی شود و گر نه می‌بایست فرعون‌ها و قارون‌ها سعادت اخروی بیشتری داشته باشند. چه بسا کسانی در دنیا ناتوان و رنجور و تهیدست باشند ولی در اثر انجام وظایف الهی، سالم و زیبا و نیرومند، محشور شوند و از نعمت‌های ابدی برخوردار گردند.
    بعضی از ناآگاهان پنداشته‌اند که مفاد آیه : «و من کان فی هذه أعمی فهو فی الآخرة أعمی و أضلّ سبیلاً»(10) این است که سلامت و بهره‌مندی‌های دنیا، رابطه مستقیم با سلامت و بهره‌مندی‌های آخرت دارد، غافل از آن که منظور از «کوری» در این آیه، کوری ظاهری نیست بلکه مقصود، کوردلی است چنان که در آیة دیگر می‌فرماید:
    «فإنّها لا تعمی الأبصار ولکن تعمی القلوب الّتی فی الصدور؛(11) چشم‌ها نابینا نمی‌شود، بلکه دل‌هایی که در سینه‌هاست نابینا می‌شود».
    درجای دیگر می‌فرماید:
    «و مَنْ أعرض عن ذکری فإنّ له معیشةً ضنکاً و نحشره یوم القیامة اعمی، قال لِمَ حشرتنی أعمی و قد کُنت بصیراً. قال کذلک أتتک آیاتنا فنسیتها و کذلک الیوم تنسی؛(12) و کسی که از یاد من (یا کتاب من) رویگردانی کرد زندگی سختی خواهد داشت و روز قیامت، او را کور محشور خواهیم کرد. می گوید: چرا مرا کور محشور کردی در صورتی که قبلاً بینا بودم؟ (خدا) می گوید: چنان که آیات ما به تو رسید و آنها را به فراموشی سپردی، امروز فراموش می‌شوی!».
    علت کوری آن جهان، فراموش کردن آیات الهی در این جهان است، نه کوری ظاهری؛ پس رابطه دنیا و آخرت، غیر از نوع رابطه‌ای است که بین اسباب و مسببات دنیوی، وجود دارد.
    از سوی دیگر، بعضی پنداشته‌اند که میان نعمت‌های آخرت، رابطه معکوس، برقرار است و کسانی به سعادت اخروی می‌رسند که از نعمت‌های دنیا، بهره‌ای نبرده باشند یا بر عکس، کسانی که از نعمت‌های دنیوی، برخوردار باشند از سعادت اخروی، محروم خواهند بود. اینان به آیات و روایتی تمسک کرده‌اند که دلالت دارد بر اینکه دنیاپرستان، بهره‌ای از آخرت ندارند.(13) غافل از اینکه دنیاطلبی، مساوی با بهره‌مندی از نعمت‌های دنیا نیست بلکه دنیاطلب، کسی است که لذت‌های دنیا را هدف فعالیت‌های خود قرار دهد و همة نیروهایش را صرف دستیابی به آن کند هر چند به خواسته‌هایش نرسد؛ و آخرت طلب، کسی است که دل به لذت‌های دنیا نبندد و هدفش زندگی آخرت باشد هر چند از نعمت‌های دنیوی فراوانی برخوردار باشد مانند حضرت سلیمان و بسیاری از انبیا و اولیا خدا (علیهم السلام) که از نعمت‌های دنیوی زیادی بهره‌مند بوده‌اند و از آن برای رسیدن به سعادت اخروی و رضوان الهی، استفاده ‌کرده‌اند.
    پس میان بهره‌مندی از نعمت‌های دنیوی و بهره‌مندی از نعمت‌های اخروی، نه تناسب مستقیم، وجود دارد و نه تناسب معکوس. بلکه هم نعمت‌ها و هم بلاهای دنیا بر اساس تدبیر حکیمانة الهی بین انسان‌ها تقسیم شده(14)، و همة آنها وسیلة آزمایش ایشان است(15).بهره‌مندی یا محرومیت از نعمت‌های دنیا خود به خود نشانة نزدیکی یا دوری از رحمت الهی و سبب سعادت یا شقاوت اخروی نیست.(16)
    شواهد قرآنی
    بیانات قرآنی، هر چند در غالب موارد به گونه‌ای است که رابطه قراردادی را به ذهن می‌آورد مانند آیاتی که در بر دارنده تعبیر اجر و جزا است(17) ولی از آیات دیگری می‌توان استفاده کرد که رابطه بین اعمال انسان و ثواب و عذاب اخروی، بیش از یک رابطه قراردادی است، بنابراین، می‌توان گفت : تعبیرات دستة اول برای سهولت تفاهم و رعایت حال اکثریت مردم است که ذهنشان با این گونه مفاهیم، آشناتر است.
    همچنین در روایات، شواهد فراوانی یافت می‌شود بر این که اعمال اختیاری انسان، دارای صورت‌های ملکوتی گوناگونی است که در عالم برزخ و قیامت، ظاهر می‌شود.
    اینک نمونه‌ای از آیاتی را که دلالت بر وجود رابطة حقیقی بین اعمال انسان و نتایج اخروی آنها دارد ملاحظه می‌کنیم:
    «و ما تقدّموا لأنفسکم من خیرٍ تجدوه عند الله؛(18) هر خیری که برای خودتان پیش فرستید آن را نزد خدا خواهید یافت».
    «یوم تجد کلّ نفس ما عملت من خیر محضراً و ما عملت من سوء تودّ لو أنّ بینها و بینه أمداً بعیداً؛(.19) روزی که هر کس عمل خیری را که انجام داده است، حاضر شده می‌یابد و هر عمل بدی که انجام داده است (نیز). دوست دارد که میان او و اعمال بدش فاصله دوری باشد».
    «یوم ینظر المرء ما قدّمت یداه؛(20) روزی که شخص می‌نگرد که دستانش چه چیزی را پیش فرستاده‌اند».
    «فمن یعمل مثقال ذرّةٍ خیراً یره و من یعمل مثقال ذرّةٍ شرّاً یره؛(21) هر کس به اندازة ذره‌ای کار خوب کند آن را خواهد دید و هر کس به اندازة ذره‌ای کار بدی انجام دهد آن را خواهد دید».
    «هل تجزون إلاّ ما کنتم تعملون؛(22)؛ آیا جز آنچه مى‏کردید سزا داده مى‏شوید؟».
    «إنّ الّذین یأکلون أموال الیتامی ظلماً إنّما یأکلون فی بطونهم نارا؛(23) کسانی که اموال یتیمان را به ستم می‌خوردند جز این نیست که آتشی را در شکم‌هایشان وارد می‌کنند».
    صرف اینکه انسان در روز قیامت ببیند که چه کارهایی در دنیا انجام داده، پاداش و کیفر آنها نخواهد بود بلکه صورت‌های ملکوتی آنهاست که در شکل نعمت‌ها یا عذاب‌های گوناگون، ظاهر می‌شود و شخص به وسیله آنها متنعم (بهره مند)یا معذب خواهد شد. چنان که از همین آیه اخیر، استفاده می‌شود که صورت باطنی خوردن مال یتیم، خوردن آتش است. هنگامی که در جهان دیگر، حقایق ظاهر می‌شود خواهد دید که باطن فلان غذای حرام، آتش بوده و سوزش درونش را خواهد یافت و به او گفته خواهد شد: آیا این آتش جز همان مال حرامی است که خورده‌ای؟!(24)
    خدا دنیا را برای آخرت آفریده است، پس هدف از آفرینش انسان زندگی در دنیا نیست، بلکه زندگی دنیا مقدمه‌ای برای زندگی جاوید اخروی است. امام علی (ع) می‌فرماید: «پسرم، بدان که برای آخرت آفریده شده‌ای، نه برای دنیا و برای رفتن، نه ماندن، و برای مرگ، نه زندگی جاود انه در دنیا که هر لحظه ممکن است از دنیا کوچ کنی و به آخرت درآیی».(25)
    پس انسان باید در دنیا دنبال هدفی باشد که در راستای رسیدن به آخرت است. امام علی (ع) در این باره می‌فرماید: «در دنیا از بهره‌های آن چنان توشه بردارید که فردای رستاخیز نگهبانتان باشد».(26)
    حضرت در مورد چگونگی برخورد با دنیا کلامی دارند که در عین کوتاهی، بسیار پرمعنا و روشنگر است. می‌فرماید: «کسی که به دیده عبرت به دنیا نگریست، دنیا او را آگاه کرد و کسی که به آن خیره شد، دنیا او را نابینا گردانید».(27) این تعبیر ناظر به تفاوت نگاه ابزاری یا استقلالی به دنیا است.
    اگر کسی تمام توجه‌اش به دنیا باشد، به طوری که آخرت را فراموش نماید، نگاه استقلالی به دنیا دارد. این نگرش، ناپسند است اما اگر دنیا را پلی برای آخرت دانست، از این وسیله جهت کسب درجات معنوی استفاده می‌کند. این نگرش، پسندیده و عین آخرت است.
    شخصی به امام صادق (ع) عرض کرد: اهل دنیا بوده و دنیا را دوست دارم، حضرت فرمود: «با دنیا می‌خواهی چه کنی؟» گفت: ازدواج کنم و به مکه بروم و بر اهل و عیالم روزی برسانم و دوستان را کمک نمایم، حضرت فرمود: «این دنیا نیست، بلکه آخرت است».(28) زیرا این امور در رابطة آخرت انجام می‌گیرد.
    نتیجه:
    زندگی در دنیا باید به گونه‌ای باشد که ما را به سعادت اخروی نزدیک سازد. در این صورت زندگی، سالم و به دور از گناه و ظلم و فساد و بر اساس مهرورزی به دیگران و خدمت به مردم و رعایت اصول اخلاقی خواهد بود.
    از دیدگاه‌ مسلمانان ‌مراحل ‌وجود، منحصر به‌زندگی ‌مادی‌و دنیایی‌ نیست‌. آنان‌با اعتراف ‌به عظمت‌ دنیا در درجه‌ای‌که ‌هست‌، به‌زندگی ‌دیگری‌که‌‌عظیم‌تر و وسیع‌تر است‌، قائل‌‌اند.‌دنیا در برابر آخرت‌ چیزی ‌به‌ شمار نمی‌رود و انسان در ماورای‌ عالم ‌مادی ‌دنیوی‌ به ‌حیات‌ خود ادامه ‌خواهد داد. دامنه وجود و حیات ‌انسان‌ تا ماورای‌ دنیا گسترده‌است‌.
    با این ‌اهمیت ‌نباید هدف‌نهایی ‌خود را دنیا و مادّیات ‌قرار دهد و خود را به ‌دنیا بفروشد.
    علی‌(ع‌) می‌فرماید: «ولبئس‌المتجر أن ‌تری‌الدّنیا لنفسک‌ثمناً ؛(29) بدمعامله‌ای ‌است‌ که‌ خود را به ‌دنیا بفروشی‌و ارزش‌ وجودی‌ خود را با دنیا عوض‌کنی».
    در روایت ‌دیگر از امیرالمؤمنین‌(ع‌) آمده‌است‌: « ارزش ‌تو بهشت ‌است‌. خودت‌را به‌ کمتر از آن‌ نفروش‌».(30)
    دنیا به اندازة‌ خودش ‌ارزشمند است‌و آخرت‌نیز به اندازة ‌خودش‌. عاقل‌کسی‌است‌که ‌برای‌ هر کدام‌ به اندازة ‌منزلت ‌آنها سرمایه‌گذاری‌کند.
    امام‌کاظم‌(ع‌) فرمود: «بهرة‌هایی‌برای ‌دنیایتان‌ قرار دهید، به‌ مقداری ‌که‌ اشتها و به‌آن ‌تمایل دارید و از آن‌ برای ‌امور دینی‌کمک ‌بگیرید. از ما نیست‌ هر کس‌که دنیایش‌را برای ‌دینش رها می‌کند یا دینش‌را برای‌ دنیایش ‌رها سازد».(31)
    لقمان‌حکیم به‌ فرزندش فرمود: «طوری‌در دنیا وارد نشو که‌به‌آخرتت‌زیان‌ وارد شود. دنیا را نیز طوری‌ رها نکن‌ که‌ سربار و مزاحم‌ جامعه ‌باشی».(32)
    وقتی‌که ‌امیرالمؤمنین در بصره ‌بر «علاء بن ‌زیاد» برای‌ عیادت ‌او وارد شد، علاء به‌ امیرالمؤمنین‌(ع‌) گفت‌: برادرم‌«عاصم‌» عبایی‌بر تن‌ کرده‌ و خود را از دنیا آسوده ‌نموده‌(گوشه‌نشینی‌و رهبانیت ‌اختیار کرده‌است‌). حضرت ‌فرمود: او را نزد من‌آرید. وقتی‌وارد شد، حضرت ‌به ‌او فرمود: «یا عدیّ نفسه‌ لقد استهام‌بک‌الخبیث‌اَمّا رحمت‌ أهلک‌و ولدک‌؛ ای‌دشمن‌جان ‌خویش‌! راه‌خبیثی‌(شیطان) بر خود هموار کردی‌، آیا نباید به‌ زن‌ و بچه‌‌ات‌ رحم‌کنی‌؟!»
    به ‌حضرت‌گفت‌: شما با این‌لباس‌خشن‌و زندگی‌ فقیرانه و خوراک ‌ناگوار زیست‌ می‌کنید. پس‌چرا خود چنین ‌هستید؟ حضرت فرمود: «من‌مانند تو نیستم‌. خداوند بر امامان‌و پیشوایان‌ حق ‌لازم‌ کرده‌ که‌ خود را با ضعیف‌ترین ‌مردم‌ تطبیق ‌دهند تا بر فقرا سخت‌نگذرد».(33)
    امام‌مجتبی‌(ع‌) به‌جناده‌فرمود: «اعمل ‌لدنیاک‌ کأنّک‌تعیش‌أبداً واعمل‌لآخرتک ‌کأنّک ‌تموت ‌غداً ؛(34) برای‌دنیایت‌ کار و تلاش‌کن ‌مانند کسی‌که‌ همیشه ‌در دنیا زنده‌ خواهد بود و برای ‌اخرتت‌ طوری‌ عمل‌کن‌ و آمادگی ‌داشته ‌باش‌، مثل ‌این ‌که ‌فردا خواهی‌ مرد».
    کار و تلاش ‌و زندگی‌دنیوی ‌به اندازة معقول‌، از وظایف‌ هر فرد است‌، ولی‌نباید دنیا را اصل‌قرار داد و آخرت‌را فراموش‌کرد.
    آن حضرت‌ فرموده است: «فأنزل‌الدّنیا بمنزلة‌ المیتة‌خذ منهما ما یکفیک‌؛ دنیا را مانند مردار محسوب‌کن. به‌ اندازه‌ای‌ که‌ دنیایت‌آبرومندانه‌اداره شود، اکتفا کن‌ و بیش ‌از آن‌ خود را به‌ زحمت نیانداز».(35)

    پی‌نوشت‌ها :
    1. کهف (18) آیه 36.
    2. فصلت (41) آیه 50.
    3. باید توجه داشت که در قرآن کریم، از پاداش و کیفر دنیوی نیز یاد شده ولی پاداش و کیفر کامل و پایدار، مخصوص آخرت است.
    4. سبأ (34) آیه 37.
    5. شعرا (26) آیه 88؛ لقمان (31) آیه 33؛ آل عمران (3) آیه 10 و116؛ مجادله (58) آیه 17.
    6. بقره (2) آیه 166؛ مؤمنون (23) آیه 101.
    7. انعام (6) آیه 94.
    8. مریم (19) آیه 80 و 95.
    9. رعد (13) آیه 23؛ غافر (40) آیه 8؛ طور (52) آیه 21.
    10. اسراء (17) آیه 72.
    11. حج (22) آیه 46.
    12. طه (20) آیه 124ـ126.
    13. بقره، آیه 200؛ آل عمران، آیه 77؛ اسراء، آیه 18، شوری (42) آیه 20؛ احقاف (46) آیه 20.
    14. زخرف (43) آیه 32.
    15. انفال (8) آیه 28، تغابن (64) آیه 15، اعراف (7) آیه 168، کهف، آیه 7؛ مائده (5) آیه 48؛ انعام، 165، نمل (27) آیه 40؛ آل عمران، آیه 186.
    16. آل عمران، آیه 179؛ مؤمنون، آیه 56؛ فجر (89) 15ـ16.
    17. تعبیر (اجر) در حدود نود بار، و تعبیر (جزا) و مشتقاتش بیش از صد بار در قرآن کریم بکار رفته است.
    18. بقره، آیه 110؛ مزمل (73) آیه 20.
    19. آل عمران، آیه 30.
    20. نبأ (78) آیه 40.
    21. زلزال (99) آیه 7ـ8.
    22. نمل، آیه 90؛ قصص (28) آیه 84.
    23. نساء (4) آیه 10.
    24. آموزش عقاید، ج 3، ص 104 ـ 100 و ص 122 ـ 108.
    25. نهج البلاغه، نامه 31.
    26. همان، خطبه 63.
    27. همان، خطبه 81.
    28. بحارالانوار، ج 73، ص 106، ج 3، ص 104 ـ 100 و ج 3، ص 122 ـ 108.
    29. همان، ج‌75، ص‌.
    30. بحارالانوار، ج‌، ص‌؛ نهج‌البلاغه‌، حکمت‌.
    31. میزان‌الحکمه‌، عنوان‌.
    32. همان‌.
    33. بحارالانوار، ج‌، ص‌.
    34. همان‌، ج‌، ص‌.
    35. مستدرک الوسائل، ج 16، ص 165.


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت July 2014
    نوشته
    2,828
    صلوات
    12328
    دلنوشته
    15
    دلنوشته
    ♥ هدیه به خانوم فاطمه معصومه سلام الله علیها ♥
    مورد تشکر
    15,166 در 2,764 پست
    حضور
    78 روز 2 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط منتظر منجی نمایش پست
    نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر...



    سلام . عالی بود!

    نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر...

    " فقط حیدر امیر المومنین است "


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت March 2014
    نوشته
    9,619
    صلوات
    20662
    دلنوشته
    31
    دلنوشته
    در کوی نیک نامان ما را گذر ندادند ... گر تو نمی‌پسندی تغییر ده قضا را
    مورد تشکر
    59,725 در 9,557 پست
    حضور
    172 روز 19 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    96



    نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر...



  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت March 2014
    نوشته
    9,619
    صلوات
    20662
    دلنوشته
    31
    دلنوشته
    در کوی نیک نامان ما را گذر ندادند ... گر تو نمی‌پسندی تغییر ده قضا را
    مورد تشکر
    59,725 در 9,557 پست
    حضور
    172 روز 19 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    96



    نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر...
    نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر...


    برای رسیدن به آرامش سه چیز را ترک کن :

    * اینکه دائم دیگران را کنترل کنی.

    * اینکه بخواهی دائم مورد تأیید دیگران قرار بگیری.

    * اینکه بخواهی دائم در مورد دیگران پیش داوری کنی یا خود مورد پیش داوری قرار بگیری.

    همیشه بگو:
    خدایا، کمک کن دیرتر برنجم، زودتر ببخشم، کمتر پیش داوری کنم و بیشتر فرصت دهم.



  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت March 2014
    نوشته
    9,619
    صلوات
    20662
    دلنوشته
    31
    دلنوشته
    در کوی نیک نامان ما را گذر ندادند ... گر تو نمی‌پسندی تغییر ده قضا را
    مورد تشکر
    59,725 در 9,557 پست
    حضور
    172 روز 19 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    96




    نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر...

    دنیا آنقدر جذابیت های رنگارنگ دارد که تا آخر عمر هم بدوی ..
    چیزهای جدیدی هست که هنوز میتوانی حسرتشان را بخوری ...
    پس یک جاهایی در زندگی ترمز دستیت را بکش ، بایست و زندگی کن



صفحه 1 از 95 1231121314151 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود