جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: دلايل تحريف كتاب مقدس

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    711
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0

    دلايل تحريف كتاب مقدس




    در يكي از تاپيك ها شخصي ادعا كرده بود كه تنها منبع دال بر تحريف كتب مقدس يهوديت و مسيحيت يعني تورات و انجيل قرآن است.

    در اين تاپيك حول محور اين مطلب بحث خواهد شد.



    نقل قول نوشته اصلی توسط schindler نمایش پست
    سلام دوست عزيز ، اول اينكه بحث بر سره قرآن هست چي كاره توراتو انجيل دارين، جز قرآن هيچ منبع ديگه اي دال بر تحريف اون كتب نيست!!!! شما خودتون رو بزارين جاي كساني كه قبل از قرآن زندگي مي كردند، قرآن روشنگري هايي در مورد خيلي چيزها انجام داده كه امروز به عنوان مثال شما با قدرت مي گيد كه پيامبران معصوم بودن، اما مردم قبل از قرآن چنين تفكري نداشتن و پيامبر رو هم يك انسان و جايزالخطا مي دونستن. حالا شما براي من قرآن رو بدون استفاده از آياتش اثبات كن، در اين حالت شما نياز به يكسري دلايل تاريخي قبل از قرآن دارين و كتب آسماني كه قبل از اون بوده در حالي كه اگه قبول كنيم كه تحريف نشده حرفي از قرآن نزدن و اگرم قبول كنيم كه تحريف شده پس نمي شه به قول خودتون به عنوان منبع و دليل ازش استفاده كرد،

    ادعاي بسيار شگفت انگيزي كرده ايد

    اين ادعا را فقط مسيحيان دارند . چون خودشان قرآن را قبول ندارند ادعاي تحريف را به قرآن نسبت مي دهند . بعد هم مي گويند خوب قرآن را كه قبول نداريم پس ادعاي تحريف هم به گزافه است.

    اين در حالي است كه تحريف عهدين بر اساس خود عهدين اثبات مي شود.

    اسپينوزا ، دانشمند يهودي كه عهد عتيق يا همان تورات كتاب ديني خودش بود قبل از نزول قرآن ، ادعاي تحريف كتاب مقدس را نمود و اشكالات سندي بسياري را ذكر كرد.



    از جمله مواردي كه به استناد آن تحريف عهدين اثبات مي شود نقدهاي زير است :

    نقد تاريخي
    نقد ظاهري
    نقد نسخه شناسي
    نقد زبان شناسي
    نقد سبك شناسي
    نقد شكلي (داستان ، مناجات ،‌دعا و ... )
    نقد سنت شناسي
    نقد ويرايش
    نقد قانوني
    نقد محتوايي
    نقد محتوايي هم شامل موارد زير مي شود :
    اخلاق در داستان هاي كتاب مقدس
    تناقضات علمي كتاب مقدس
    معجزات منقول در كتاب مقدس و ...

    دانشمندان مسيحي و يهودي (نه مسلمان و نه بر اساس قرآن) با اين شاخه هايي كه ذكر كردم به اثبات نقد و تحريف كتاب مقدس مي پردازند. براي مطالعه تفصيلي اين مطلب مقاله نقادي كتاب مقدس را كه ضميمه كرده ام ، دانلود كنيد و بخوانيد.

    اكنون به عنوان نمونه تعدادي از نقدهاي سندي اسپينوزا ، دانشمند يهودي را در اثبات تحريف تورات خدمت شما ذكر مي كنم :



    1-آن طرف رود اردن
    يكي از مسلمات تاريخي عهد عتيق اين است كه حضرت موسي از رود اردن عبور نكرد

    و در اين طرف رود اردن درگذشت
    دقت كنيد
    - حضرت موسي (ع) ميگويد :خداوند به من گفته است كه از رود اردن عبور نخواهي كرد
    تثنيه 2:31 و ( يوشع1:1)

    حال اگر ما در تورات متني بيابيم كه نوشته باشد اين سخناني است كه موسي در آن طرف رود اردن گفته بايد نويسنده اين متن از رود گذشته باشد تا بگويد در آن طرف رود
    و گرنه معني ندارد حضرت موسي اي كه از رود اردن نگذشته بگويد در آن طرف رود
    دقت كنيد
    -اين است سخنانيكه موسي به آن طرف اردن در بيابان عربه مقابل سوف در ميان فاران و توفل و لابان و حفيروت و دي ذهب با اسراييل گفت
    (تثنيه1:1)

    2- مقايسه با انبيا بعد از موسي
    نويسنده تورات حتي بايد با زماني بسيار بعد از موسي زيسته باشد تا او را با پيامبران بني اسراييل مقايسه كند
    دقت كنيد
    پيامبري تا كنون در بني اسراييل بر نخواسته است كه خداوند او را روبرو شناخته باشد
    (تثنيه 10:34)
    مي دانيم كه موسي(ع) اولين پيامبر بني اسراييل بوده و نويسنده اين كتاب بايد قرنها بعد از موسي مي زيسته تا بتواند چنين مقايسه اي را انجام دهد



    3-استفاده از ضمير سوم شخص
    در تورات وقتي مي خواهد حضرت موسي را خطاب كند از ضمير سوم شخص استفاده ميكند
    دقت كنيد
    در (سفر تثنيه 9:31)
    آمده و- موسي اين تورات را نوشته-
    كلماتي كه نمي توان به موسي(ع) نسبت داد بلكه بايد از نويسنده ديگري باشد
    موسي با خدا سخن گفت (خروج9:33)
    و خداوند با موسي روبه رو سخن گفت(خروج11:33)
    موسي مرد بسيار حلين بود بيشتر از جميع مردمانيكه بر روي زمين اند (اعداد 3:12)
    موسي بر روساي لشگر... غضبناك شد (اعداد 14:31)
    موسي مرد خدا (تثنيه 1:33)
    پس موسي بنده خداوند در آنجا به زمين موآب بر حسب قول خداوند رحلت نمود (تثنيه 6:34)
    پيامبري مثل موسي تا كنون در بني اسراييل بر نخواسته كه خداوند او را روبرو شناخته باشد (تثنيه 10:36)
    - خدا به موسي گفت به بني اسراييل بگو (لاويان 1:12)
    - خدا به موسي گفت: (خروج 9:11)
    و اگر اين نوشته موسي (ع) بود بايستي از ضمير اول شخص استفاده ميكرد نه ضمير سوم شخص
    و وقتي خودكتاب هم اين ادعا را نداردكه موسي(ع) نويسنده اوست ما ميخواهيم به زور آن را به اين كتاب نسبت دهيم؟

    4- داستان مرگ موسي(ع) در تورات
    ما مي دانيم كه هيچ وقت مولف يك كتابي نمي تواند داستان مرگ خودش و حوادث بعد از فوتش را با ذكر جزيات در كتاب خودش ذكر كند
    دقت كنيد
    رحلت موسي بنده خدا
    پس موسي بنده خداوند مرد. و او را در زمين موآب در مقابل بيت فعور در دره دفن كرد، و احدي قبر او را
    تا امروز ندانسته است.
    موسي چون وفات يافت صد و بيست سال داشت و نه چشمش تار و نه قوتش كم شده بود
    و بني اسراييل براي موسي در عربات موآب سي روز ماتم گرفتند پس روزهاي ماتم و نوحه گري براي موسي سپري گشت.
    و(بني اسراييل) يوشع بن نون ...را اطاعت كردند...
    نبي اي مثل موسي تا بحال در اسراييل بر نخواسته استكه خداوند او را روبرو شناخته باشد
    (تثنيه7:34)
    فكر ميكنيد اين متن نوشته كيست؟
    خيلي جالب به نظر مي رسد كه اين متن در كتابي است كه مسيحيان آن را نوشته موسي(ع) مي دانند
    خود نويسنده كتاب ميگويد مي نويسد كسي تا امروز قبر من را پيدا نكرده!!
    پر واضح است كه بايد زمان نوشته شدن اين متن سالياني پس از رحلت موسي به دست شخص ديگري باشد




    5- تورات را بر ديوار مذبح مي نوشتند
    در عهد عتيق آمده كه تمام كتاب موسي را بر ديوار مذبح مي نوشتند
    دقت كنيد
    «و يوشع پس از موسي »بر آن سنگها نسخه تورات موسي را كه نوشته بود به حضور بني اسراييل مرقوم ساخت
    (صحيفه يوشع32:8)
    جالب است بدانيم كه اين سنگها مشتمل بر دوازده سنگ بوده
    و اگر به حجم تورات فعلي بنگريم كه مشتمل بر 260 صفحه و تقريبا 130000 كلمه
    مي باشد بعيد مي نمايد كه اين تورات با اين حجم را بتوان بر دوازده سنگ نوشت



    6-كنعانيان در آن زمين بودند
    در (سفر پيدايش6:12)
    نويسنده بعد از نقل سير و سفر ابراهيم در سرزمين كنعان مي افزايد
    « و در آنوقت كنعانيان در آن سر زمين بودند»
    (پيدايش 6:12)
    بنا بر اين به وضوح زماني را كه اين نوشته را مي نوشته مستسنا كرده
    يعني در زمان نگارش اين متن كنعانيان نمي بايست در آن سر زمين باشند
    و لذا اين قسمت بايد بعد از رحلت موسي نوشته شده باشد
    يعني زماني كه كنعانيان از اين سرزمين قتل عام و اخراج شدند
    و مي دانيم كنعان نخستين كسي بوده كه در آن سر زمين ساكن شده (پيدايش19:10)
    و نيز مي دانيم كه كنعانيان پس از موسي از اين زمين اخراج شدند پس معني ندارد كه حضرت موسي نوشته باشد «در آنوقت كنعانيان در آن سر زمين بودند»


    7- مكانهايي كه در زمان موسي به اين نام خوانده نمي شدند
    و بعد از موسي به اين نام مشهور شدند
    مثلا در سفر پيدايش 14:14 آمده
    ابراهيم دشمنان خود را تا - دان - تعقيب كرد
    و اين نام در سالياني دراز پس از موسي(ع) و حتي يوشع (ع)به اين شهر داده شد


    8-داستانهايي كه تا سالياني پس از موسي ادامه داشتند در تورات آمده
    - در سفر خروج داستاني را نقل ميكند كه سالياني پس از موسي ادامه داشته
    (و بني اسراييل مدت چهل سال من ميخوردند تا به زمين اباد رسيدند يعني تا به سر حد كنعان داخل شدند خوراك ايشان من بود )
    «سفر خروج35:16»
    به عبارتي ديگر تا زماني كه « صحيفه يوشع 12:5»به آن اشاره ميكند
    دقت كنيد
    در فرداي ان روزي كه از حاصل زمين خوردند من موقوف شد و بني اسراييل ديگر من نداشتند و در آن سال از محصول زمين كنعان خوردند

    در متن اولي به وضوح به زمان اتمام من (تا چهل سال) اشاره ميكندو ميگويد تا زماني كه وارد زمين كنعان شدند
    و در متن زيرين كه كتاب يوشع وصي موسي(ع) است نوشته كه در زمان وي ديگر من قطع شد وبني اسراييل وارد زمين كنعان شدند

    فايل هاي پيوست شده فايل هاي پيوست شده

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    711
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلسله مباحثي تحت عنوان دلايل تحريف كتاب مقدس :

    قسمت اول


    در این پست تفاوت نسخه های کتاب مقدس کلیسای پروتستان (انجیلی) با نسخه های کلیسای کاتولیک را به طور ساده و در قالب یک جدول به شما ارائه می کنیم :‌
    عهد قدیم :


    دلايل تحريف كتاب مقدستحریف کتاب مقدس

    با توجه به جدول زیر این مساله مطرح می شود که دوستان عزیز مسیحی چه کاتولیک باشند ، چه پروتستان و چه ارتدوکس ، از اعتقاد به تحریف کتاب مقدس مصون نخواهند بود. چون به هر حال معتقدند بخش ها و آیاتی یا به کتاب مقدس اضافه شده است یا این که از کتاب مقدس حذف شده است. بنا بر این تحریف در هر صورت چه بالزیاده و چه بالنقصان صورت گرفته است.


    جدول اين حذف و اضافات را از اين آدرس مي توانيد مشاهده كنيد. هر چه تلاش كردم آن را در اين انجمن قرار دهم امكان پذير نشد و جدول به هم مي ريخت و فهرست ها نامفهوم مي شد. بنا بر اين عزيزان جدول اين مقاله را مي توانند از اين آدرس مشاهده نمايند:

    http://www.pedar.net/739.html
    ویرایش توسط بچه با حال : ۱۳۸۸/۰۵/۰۵ در ساعت ۱۹:۳۱

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    در عهد قديم كتاب دوم تواريخ ايام باب 34 سخن از يافته شدن دوباره تورات است سخن گفته است معلوم می‏شود تورات در نزد بنی‏اسرائيل مفقود شده بود و تازه معلوم نيست نسخه يافت شده در آن زمان نسخه صحيح تورات باشد يا نه. زيرا در باب34 سفر تثنيه و نيز در باب 36 سفر پيرايش شرح وفات و دفن حضرت موسی است و معلوم می‏شود كه اين مطالب پس از حضرت موسی به تورات اضافه شده است و تورات دستكاری شده است.

    "ايان بار بور" در مقدمه‌ كتاب "علم و دين" می نويسد:
    برخي از قسمت‌هاي تورات 800 سال بعد از وفات حضرت موسی(ع) نوشته شده(1) و داستان رحلت حضرت موسی در تورات نگاشته شده(2) و اين مطالبی است كه صدها سال بعد از رحلت حضرت موسی جمع‌آوري شده است.
    1 . علم و دين، ايان باربور، ترجمه بهاء الدين خرمشاهي، ص 130.
    2 . كتاب مقدس، سفر تثنيه، باب 34


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود