صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: " ناز "و ابراز در خانواده ------راز گمشده

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    1,910
    صلوات
    5880
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    58 روز 1 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    288

    " ناز "و ابراز در خانواده ------راز گمشده




    ............................................ " ناز "و ابراز در خانواده ------راز گمشده .................................................. .

    در این تاپیک به شرح کتاب راز گمشده و ناز و ابراز در خانواده ،نویسنده :عبدالمجید دشتی برازجانی خواهیم پرداخت.
    امید است تا پایان این راه ما را همراهی کنید.
    با سپاس

    ویرایش توسط بهار ♥ها : ۱۳۹۳/۰۹/۱۳ در ساعت ۱۷:۱۳

    حدیث قدسی : برای من باش تا من با همه ربوبیتم برای شما باشم. ...
    امام صادق(ع) : : «العبودیه جوهره کنهها الربوبیه؛ ما فقد فی العبودیه وجد فی الربوبیه؛ عبودیت و بندگی حق، جوهری است که کنه و حقیت آن ربوبیت است، آن چه انسان در عبودیت از دست می دهد در ربوبیت به دست می آورد.( مصباح الشّریعه، صفحه ۵۳۶ ، طبق نقل میزان الحکمه، واژه ی عبد).


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    1,910
    صلوات
    5880
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    58 روز 1 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    288



    بسم الله الرحمن الرحیم

    برداشتی از بهار اول


    آیا تا کنون با کسی بوده اید که از هم نشینی با او احساس خستگی و دلزدگی کرده باشید؟منظور کسی نیست که حتما به او عشق سوزان داشته باشید، خیر، عشق سوزان در کار نیست ولی محبتی است غیرعشق ،محبتی که قصه آن رادر کتابها یا بر زبان افرادشنیده و خوانده اید. وآیا تاکنون بوده است که از فردی متنفر شوید ،بدون انکه به شما آسیبی رسانده باشد ؟

    ادامه دارد ان شاالله ...


    حدیث قدسی : برای من باش تا من با همه ربوبیتم برای شما باشم. ...
    امام صادق(ع) : : «العبودیه جوهره کنهها الربوبیه؛ ما فقد فی العبودیه وجد فی الربوبیه؛ عبودیت و بندگی حق، جوهری است که کنه و حقیت آن ربوبیت است، آن چه انسان در عبودیت از دست می دهد در ربوبیت به دست می آورد.( مصباح الشّریعه، صفحه ۵۳۶ ، طبق نقل میزان الحکمه، واژه ی عبد).


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    1,910
    صلوات
    5880
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    58 روز 1 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    288



    بیشتر ما این تجربه ها را کرده ایم .فردی است که چندان حرف نمی زند ،بشاش است و از وضع موجود خود با اینکه چندان هم مناسب نیست راضی و خشنود می باشد ، حس اعتماد به نفس خوبی دارد ، خودش رادوست دارد و در عین حال به کمتر کسی اخم می کند ، وقتش را بیهوده صرف نمی کند و خیلی مهربان و با محبت است.چنین فردی را شاید دیده باشید ، قطعا شما نیز مثل دیگران اورا دوست دارید و از همنشینی با او لذت می برید .
    در مقابل فردی که خود را تخریب می کند ، دیگران را مورد طعن قرار می دهد ، حسادت می ورزد ، زیاد حرف می زند ، اهل تملق است و در انتظار محبت دیگران ثانیه شماری می کند .چنین فردی را دوست نمی دارید ، با اینکه هیچ آسیبی هم نرسانده است .
    آیا می دانید چرا او را دوست ندارید ؟

    ادامه دارد ان شاالله ...


    حدیث قدسی : برای من باش تا من با همه ربوبیتم برای شما باشم. ...
    امام صادق(ع) : : «العبودیه جوهره کنهها الربوبیه؛ ما فقد فی العبودیه وجد فی الربوبیه؛ عبودیت و بندگی حق، جوهری است که کنه و حقیت آن ربوبیت است، آن چه انسان در عبودیت از دست می دهد در ربوبیت به دست می آورد.( مصباح الشّریعه، صفحه ۵۳۶ ، طبق نقل میزان الحکمه، واژه ی عبد).


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    1,910
    صلوات
    5880
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    58 روز 1 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    288



    چون او از خودش را دوست ندارد .
    فرد اولی فردی بود خود باور و با شخصیت ،فردی که خودش و وقتش را دوست دارد و به جای اینکه در انتظار محبت دیگران باشد ، به کار و فعالیت مشغول است و دائم با انجام کارهای خود و تنظیم اوقات خویش ، برنشاط و محبت درونی خود می افزاید .چنین شخصی سعی دارد که محبت را بیشتر از درون خویش تامین کند و کمتر گدای این درو آن در باشد .ولی فرد دومی به جای اینکه با انجام فعالیتهای منظم و مفید ، خود را نجات دهد ، در کنجی چشمانش را باز کرده ، به انتظار محبت و مهر دیگران ، نشسته است .قطعا چنین شخصی ملالت آور و خستگی افرین است.
    آیا تا کنون با همسر خود بحث و جدل داشته اید ؟
    آیا از اینکه دائم کنار فرد تکراری هستید خسته شده اید ؟
    آیا می شود کاری کرد که برای همسرمان هیچ وقت تکراری نشویم و همیشه نو وتازه باشیم ؟

    ادامه دارد ان شاالله ...


    حدیث قدسی : برای من باش تا من با همه ربوبیتم برای شما باشم. ...
    امام صادق(ع) : : «العبودیه جوهره کنهها الربوبیه؛ ما فقد فی العبودیه وجد فی الربوبیه؛ عبودیت و بندگی حق، جوهری است که کنه و حقیت آن ربوبیت است، آن چه انسان در عبودیت از دست می دهد در ربوبیت به دست می آورد.( مصباح الشّریعه، صفحه ۵۳۶ ، طبق نقل میزان الحکمه، واژه ی عبد).


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    1,910
    صلوات
    5880
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    58 روز 1 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    288



    اگر زن در زندگی ابراز مرد را می خواهد ،اگر زن عشق بازی مرد را نسبت به خود می خواد ، اگر زن دوست دارد معشوق بماند ،اگر زن قلب مرد خود را می خواهد و اگر زن دلداداگی مرد خویش را می طلبد ، باید اهل ناز باشد . نازی که با روحیه و ذات وجودی زن سازگار است.هیچ چیز برای مرد ، زیباتر ، دلنشین تر،پرکشش تر ، مناسبتر ، دوست داشتنی تر و پر هیجانی تر از ناز و کرشمه زن نیست .
    ناز زن ، زن را در مقام حقیقی خود یعنی معشوقیت ، ومرد را در عرصه واقعی خود ، یعنی دلدادگی و عاشقی ، نگه می دارد .

    ادامه دارد ان شاالله ...


    حدیث قدسی : برای من باش تا من با همه ربوبیتم برای شما باشم. ...
    امام صادق(ع) : : «العبودیه جوهره کنهها الربوبیه؛ ما فقد فی العبودیه وجد فی الربوبیه؛ عبودیت و بندگی حق، جوهری است که کنه و حقیت آن ربوبیت است، آن چه انسان در عبودیت از دست می دهد در ربوبیت به دست می آورد.( مصباح الشّریعه، صفحه ۵۳۶ ، طبق نقل میزان الحکمه، واژه ی عبد).


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    1,910
    صلوات
    5880
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    58 روز 1 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    288



    اگر ابراز در زن و ناز در مرد نمود غالب یابد برای خانوداه خیلی سنگین تمام می شود .زن موجودی است که از مرد خود ابراز می خواهد .ابراز مرد بیانگر محبت قلبی مرد نسبت به زن خویش است. زن چون قلب مرد را می خواهد ، برای اطمینان خود به چیزی نیاز دارد که حاکی از محبت قلبی مرد است .و انچه از محبت قلبی مرد حکایت دارد همین ابراز های بیرونی مرد است.یکی از مسائلی که خانواده را فلج کرده است بی ابرازی مرد نسبت به زن خانه خود است.
    ناز دارای دو عنصر برونی و درونی است.عنصر درونی ناز مهمترین عنصر ناز است. در بهار بعدی به این مهم می پردازیم.

    پایان بهار اول
    ادامه دارد ان شاالله ...


    حدیث قدسی : برای من باش تا من با همه ربوبیتم برای شما باشم. ...
    امام صادق(ع) : : «العبودیه جوهره کنهها الربوبیه؛ ما فقد فی العبودیه وجد فی الربوبیه؛ عبودیت و بندگی حق، جوهری است که کنه و حقیت آن ربوبیت است، آن چه انسان در عبودیت از دست می دهد در ربوبیت به دست می آورد.( مصباح الشّریعه، صفحه ۵۳۶ ، طبق نقل میزان الحکمه، واژه ی عبد).


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    1,910
    صلوات
    5880
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    58 روز 1 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    288



    شروع بهار دوم

    انسان های که افسرده اند ،افسرده بودنشان به این دلیل نیست که فاقد دارایی و توانایی هستند ،بلکه به این دلیل است که در مورد خود فاقد فکر مثبت می باشند.انسان های افسرده بااینکه دارا و توانا هستند ولی احساس ناتوانی و ناداری می کنند.بنابراین برای ناز نیاز است که انسان باور کند که دارا و توانا است.البته انسان با باور کردن دارا نمی شود بلکه دارایی خود را کشف میکند و می یابد.دارایی های انسان به گونه ای است که انسان خودش باید به ارزش ان ها برسد.انگاه که انسان دارایی های خود را یافت وارزش انها را دانست ، انگاه متوجه می شود که چقدر به این دارایی ها هم خودش وهم دیگران نیاز دارند. یکی از نیازمندان ، مرد است.مرد به زن نیاز دارد.زن باید نیاز های مرد را درک کند و باور کند که مرد به شدت به او نیاز دارد و او می تواند بزرگترین طبیب و فریادرس مرد خود باشد .
    عنصر درونی ناز همان احساس شخصیت کردن در خود است.

    ادامه دارد ان شاالله ...


    حدیث قدسی : برای من باش تا من با همه ربوبیتم برای شما باشم. ...
    امام صادق(ع) : : «العبودیه جوهره کنهها الربوبیه؛ ما فقد فی العبودیه وجد فی الربوبیه؛ عبودیت و بندگی حق، جوهری است که کنه و حقیت آن ربوبیت است، آن چه انسان در عبودیت از دست می دهد در ربوبیت به دست می آورد.( مصباح الشّریعه، صفحه ۵۳۶ ، طبق نقل میزان الحکمه، واژه ی عبد).


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    1,910
    صلوات
    5880
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    58 روز 1 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    288



    انسان ها چه چیز را باور دارند؟
    انسان ها نسبت به دارایی خود به دو قسمت تقسیم می شوند:برخی دارایی های خود را امور جسمانی می دانند وبرخی علاوه بر دارایی های جسمانی و مادی به دارایی های روحی و معنوی خود نیز اگاهند.هر یک از این دوقسم از لحاظ کم و کیفیت تقسیمات دیگری دارد .به این صورت که ان که دارایی های جسمانی و مادی خود را باور دارد یا همه دارایی های جسمانی و مادی خود را باور دارد و یا بعضی از ان ها را .و از لحاظ کیفی انچه را باور دارد یا برایش خیلی با ارزش است یا چندان ارزشی ندارد . از لحاظ روحی نیز به همین صورت است.یا تمام دارایی های روحی خود را باور دارد یا ارزشمند می بیند یا کم ارزش.
    دارایی های درونی بسیار با ارزش هستند .انکه با تمام وجود دارایی های روحی خود را لمس می کند و درک می کند که امور روحی باارزش ترند اگر کمبودی داشته باشد با جدیت می تواند ان را رفع کند و کمتر شکست خواهد خورد.چنین فردی به خودتکیه دارد نه به بیرون خود.اینگونه افراد هستند که دربرابر سختی ها و مشکلات از از جانب دیگران کمر خم نمی کنند وبا نشاط دوچندان راه خود را ادامه می دهند.

    ادامه دارد ان شاالله ...


    حدیث قدسی : برای من باش تا من با همه ربوبیتم برای شما باشم. ...
    امام صادق(ع) : : «العبودیه جوهره کنهها الربوبیه؛ ما فقد فی العبودیه وجد فی الربوبیه؛ عبودیت و بندگی حق، جوهری است که کنه و حقیت آن ربوبیت است، آن چه انسان در عبودیت از دست می دهد در ربوبیت به دست می آورد.( مصباح الشّریعه، صفحه ۵۳۶ ، طبق نقل میزان الحکمه، واژه ی عبد).


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    1,910
    صلوات
    5880
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    58 روز 1 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    288



    و در مقابل ان چه شخصیتی و هویتی است که با یک مانع و با یک تلنگر وبا یک نیش زبان و با یک محرومیت در هم می شکند و سراسر خشمگین می شود ؟
    ان چه شخصیتی است که با محبت غیر فعال می شود و با کم محبتی دیگران خرد می شود و از حرکت بازمی ایستد؟
    ان چه شخصیتی است که نمی تواند به خود تکیه کند؟ان چه شخصیتی است که پول و مقام اوراخوشحال می کند و با نشاط می سازد ولی وجود این همه استعداد روحی و معنوی او را به نشاط و امید نمی کشاند؟
    ان زنی که قادر به تایید خود نیست وباید او را تایید کنند ، زنی که قادر به نشاط بخشی به خود نیست وباید بانشاطش کنند ، زنی که قادر به تامین محبت از درون نیست و باید از بیرون تامینش کنند ، این زن چگونه می خواهد اهل ناز باشد؟
    کسی می تواند ناز کند که خود را باور کرده باشد .خود درونی خود را نه خود مادی و جسمانی خویش را .چه بسا انسان هایی فقیر و بدشکل که از باور راسخی بهره مند هستند.

    ادامه دارد ان شاالله ...


    حدیث قدسی : برای من باش تا من با همه ربوبیتم برای شما باشم. ...
    امام صادق(ع) : : «العبودیه جوهره کنهها الربوبیه؛ ما فقد فی العبودیه وجد فی الربوبیه؛ عبودیت و بندگی حق، جوهری است که کنه و حقیت آن ربوبیت است، آن چه انسان در عبودیت از دست می دهد در ربوبیت به دست می آورد.( مصباح الشّریعه، صفحه ۵۳۶ ، طبق نقل میزان الحکمه، واژه ی عبد).


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    1,910
    صلوات
    5880
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    58 روز 1 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    288



    نتیجه بهار دوم :

    نتیجه ای که بدست می اید این است که هیچ انسانی نباید خود را ذلیل دیگری بداند و نباید اسیر و وابسته به غیر باشد .در خانواده نیز زن باید خود را با شخصیت حقیقی اشنا سازد و ارزش های حقیقی را درخود بوجود اورده و یا کشف کند. اگر شوهر بداخلاق است ، سخت گیر است ، بد دل است ، خشن است ، قدر نشناس است ،نق نقو است ، بی محبت است ، متکبر و مغرور است و و ... با وجود ارزش های حقیقی و مزین شدن به شخصیت حقیقی هیچ کدام نمی تواد زن را بشکند .تاریخ زنان نمونه ای را در قلب خود برای عبرت اینده گان نگه داشته است .

    هیچ زنی نباید در خود احساس پوچی کند.اگر زیبایی نیست ، اگر پول و مقامی نیست ، اگر نقصی و ضعفی در ناحیه جسم است ، همگی با وجود ارزش های حقیقی پوشیده خواهد شد.انقدر که شخصیت حقیقی به انسان جمال و عزت می دهد شخصیت عرفی که متشکل از جمال ظاهر و ثروت و مقام است به انسان جمال و عزت نمی بخشد.

    ادامه دارد ان شاالله ...


    حدیث قدسی : برای من باش تا من با همه ربوبیتم برای شما باشم. ...
    امام صادق(ع) : : «العبودیه جوهره کنهها الربوبیه؛ ما فقد فی العبودیه وجد فی الربوبیه؛ عبودیت و بندگی حق، جوهری است که کنه و حقیت آن ربوبیت است، آن چه انسان در عبودیت از دست می دهد در ربوبیت به دست می آورد.( مصباح الشّریعه، صفحه ۵۳۶ ، طبق نقل میزان الحکمه، واژه ی عبد).


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. """ به قضاوت خود نشسته اید؟؟؟ """
    توسط nasim7 در انجمن اخلاق
    پاسخ: 19
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۲, ۲۰:۲۶
  2. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۳۰, ۱۳:۰۹
  3. """درسهايي از علامه طباطبائي""""
    توسط The Praises to God در انجمن افلاکیان خاک نشین
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۰۳, ۱۳:۴۵
  4. دلیل تغییر قبله مسلمانان از "بیت المقدس" به "مکه" چه بوده است؟
    توسط رضوانه در انجمن مكان ها ، اشخاص و سرنوشت آن ها در قرآن
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۱۱, ۱۸:۴۳
  5. پاسخ: 804
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۱/۱۴, ۲۳:۱۳

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود