صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: حضرت زهرا (س) تازه ترين اتفاق

  1. #1
    baquran
    شروع کننده موضوع

    بخشی از خطبه فدکيه حضرت زهرا (س)




    به مناسبت شهادت حضرت فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها)
    ترجمه ی قسمتی از خطبه ی آن حضرت را از سایت صدا و سیما نقل میکنم:
    ... پس خداي بزرگ تاريکي ها را به نور محمد روشن ساخت. و دلها را از تيرگي کفر بپرداخت و پرده هايي که بر ديده ها افتاده بود بيکسو انداخت، سپس از روي مهرباني و گزينش جوار خويش را بدو ارزاني داشت و رنج اين جهان که خوش نميداشت از دل او برداشت و او را در جوار فرشتگان مقرب گماشت و چتر دولتش را در همسايگي خود افراشت و طغراي مغفرت و رضوان را بنام او نگاشت.
    درود خدا و برکات او بر محمد(ص) پيمبر رحمت، امين وحي و رسالت گزيده از آفريدگان امّت باد. سپس به مجلسيان نگريست و چنين فرمود: شما بندگان خدا! نگهبانان حلال و حرام و حاملان دين و احکام و امانت داران حق و رسانندگان آن به خلقيد.
    حقّي را از خدا عهده داريد و عهدي را که با او بسته ايد پذیرفتار. ما خاندان را در ميان شما به خلافت گماشت و تأويل کتاب الله را بعهده ما گذاشت، حجت هاي آن آشکار است و آنچه که در باره ماست پديدار و برهان آن روشن و از تاريکي گمان به کنار و آواي آن در گوش ماية آرام و قرار و پيرويش راه گشاي روضه رحمت پروردگار و شنونده آن در دو جهان رستگار.
    دليل هاي روشن الهي را در پرتو آيتهاي آن توان ديد و تفسير احکام واجب او را از مضمون آن بايد شنيد. حرام هاي خدا را بيان دارنده است و حلال هاي او را رخصت دهنده و مستحبات را نماينده و شريعت را راه گشاينده و اينهمه را با رساترين تعبير گوينده و با روشن ترين بيان رساننده سپس ايمان را واجب فرمود و بدان زنگ شرک را از دلها زدود.
    و با نماز خود پرستي را از شما دور نمود. روزه را نشان دهنده دوستي در آميغ ساخت و زکات را ماية افزايش بي دريغ و حج را آزماينده درجت دين و عدالت را نمودار مرتبه يقين و پيروي ما را مايه وفاق و امامت ما را مايه امنیت و دوری از افتراق و دوستي ما را عزت مسلماني و بازداشتن نفس را موجب نجات و قصاص را موجب بقاء زندگي، وفا به نذر را موجب آمرزش کرد و پرداختن تمام پيمانه و وزن را مانع کم فروشي و کاهش. فرمود ميخوارگي نکنند تا تن و جان از پليدي پاک سازند و زنان پارسا را تهمت نزنند، تا خويش تن را سزاوار لعنت نسازند. دزدي را منع کرد تا راه عفت پويند و شرک را حرام فرمود تا باخلاص طريق يکتا پرستي جويند. «پس چنانکه بايد ترس از خدا را پيشه گيريد و جز مسلمانان مميريد!» آنچه فرموده است به جاي آريد و خود را از آنچه نهي کرده باز داريد که «تنها دانايان از خدا ميترسند».
    سپس گفت: مردم، چنانکه در آغاز سخن گفتم : من فاطمه ام و پدرم محمد (ص) است «همانا پيمبري از شما به سوي شما آمد که رنج شما بر او دشوار بود و به گرويدنتان اميدوار بود، و بر مومنان مهربان و غمخوار». اگر او را بشناسيد ميبينيد او پدر من است نه پدر زنان شما و برادر پسر عموي من است نه مردان شما. او رساالت خود را به گوش مردم رساند و آنان را از عذاب الهي ترساند. فرق و پشت مشرکان را به تازيانه توحيد خست و شوکت بت پرستان را در هم شکست. تا جمع کافران از هم گسيخت صبح ايمان دميد و نقاب از چهره حقيقت فرو کشيد....

    حضرت زهرا (س) تازه ترين اتفاق
    ویرایش توسط khoshnazar : ۱۳۸۶/۰۳/۲۸ در ساعت ۱۱:۵۲

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    850
    تشکر:
    1
    حضور
    35 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    9

    خونسرد نقل قول : بخشی از خطبه فدکيه حضرت زهرا (س)




    سلام استاد عزيز
    مطالب ارزنده اي را دراين قسمت آورده اي ولي اي كاش از فونت درشت تري استفاده مي كردي تا اين چشمانمان نفرينمان نكنند.مؤيد باشيد وتقبل الله

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۶
    نوشته
    74
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نقل قول : بخشی از خطبه فدکيه حضرت زهرا (س)




    نقل قول نوشته اصلی توسط askari110 نمایش پست
    سلام استاد عزيز
    مطالب ارزنده اي را دراين قسمت آورده اي ولي اي كاش از فونت درشت تري استفاده مي كردي تا اين چشمانمان نفرينمان نكنند.مؤيد باشيد وتقبل الله
    اين كه غصه ندارد
    شما خودتان دكمه ويرايش يا Edite را بزنيد بعد فونت را درشت كنيد

  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۶
    نوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    حضرت زهرا و هدف خلقت




    «ای احمد اگر تو نبودی آسمان و زمین را نمی آفریدم واگر علی نبود تورا نمی آفریدم
    واگر فاطمه نبود شما را نمی آفریدم »
    بهانه آفرینش فاطمه است فاطمه یعنی جدا شده از آتش ، جدا شده ازدرک وفهم مردم،
    کسی که دیگران درشناختش عاجزند.
    .....................
    اینا یعنی چی ؟ یعنی هدف خلقت حضرت فاطمه هستند ؟ یعنی خدا همه ی خلقتش
    رو برای ایشون آفریده ؟ ما چی ؟ کشک ؟ چرا پس فقط ایشون و معصومین رو خلق
    نکرده و نقش ما چیه ؟ اصلا قبول هدف خلقت حضرت فاطمه، من متوجه نمی شم هدف
    رو حضرت قرار دادن یعنی چی ؟ معنیشو نمی فهمم و بیشتر از اون از این گفته
    شاکی ام ! احساس بازیچه بودن می کنم .
    بدون تعصب نگاه کنید لطفا . یعنی ما هیچی نیستیم ؟ یعنی خدا زمین و آسمونو برای
    پیامبر و حضرت علی و حضرت زهرا آفریده . به نظرم از این که حضرت عیسی رو پسر
    خدا فرض کنیم وحشتناک تر

  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۶
    نوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نقل قول : حضرت زهرا و هدف خلقت




    برادر عزيز احسان
    من هم اين حديث را جاهاي مختلفي ديده ام. ولي فکر مي کنم اين حديث از نظر سلسله ي سند مشکل داشته باشد.
    اگر کسي سند اين حديث را در منابع اوليه اسلامي نشان دهد ممنون مي شوم.

  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    711
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نقل قول : حضرت زهرا و هدف خلقت




    دوست خوب مسيحيم قبل از اين كه پاسخ اين سوالت رو بگيري در مرحله اول بايد بدون تعصب حضرت زهرا رو بشناسي . در مرحله دوم بايد بيايي خودت رو بشناسي . اون وقت ديگه نياز به پاسخ نداري . خود به خود به جواب سوالت مي رسي .

    پسر خدا بودن مسيح با اين موضوع تفاوتي اساسي داره . پايه بودي برات توضيح مي دم كه چرا مسيح نمي تونه پسر خدا باشه.

  8. تشکر


  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    711
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نقل قول : حضرت زهرا و هدف خلقت




    براي نمونه يكي از اشكالات پسر يا خدا بودن مسيح رو از يكي از وبلاگ ها نقل مي كنم :

    اتم را بشكاف. پرواز كن. به كره ماه برو و به ساكنانش سلام مرا برسان. اگر صدها سال پيش به شما اين دستورات را مي‌دادند، مي‌خنديدي و مي‌گفتي: انجام چنين دستوراتي غير ممكن است. چنان كه وقتي پيامبر اسلام 1400 سال پيش به پيروانش مي‌گفت: روزي فرا مي‌رسد كه كسي در چين سخن مي‌گويد و شما صدايش را از اينجا مي‌شنويد، همه با تعجب مي‌گفتند: مگر ممكن است؟! با توجه به اين مثال‌ها، برخي از امور هستند كه به ظاهر و در نگاه عرف محالند، اما امكان وقوع دارند. محالات عرفي ممكن است زماني غير ممكن باشند؛ ولي به انجام رسيدن آن چندان شگفت‌انگيز نيست. محال عرفي از بشر ضعيف هم برمي‌آيد، چه رسد به خدا.
    خواننده عزيز، هر چند نمي‌دانم چند كيلو هستي، اما آيا مي‌تواني وزنه‌اي كه صد برابر وزن خودت مي‌باشد را، بدون وسايل كمكي، بلند كني؟ معلوم است كه نمي‌تواني! البته شما بشري و عيبي ندارد؛ اما آيا خداوند مي‌تواند سنگي را بيافريند كه خودش نتواند آن را بلند كند؟ هر جوابي بدهي، پاسخ اين است كه پس خداوند ناتوان است! مي‌داني چرا؟ چون در اين مثال، محال، عرفي نيست، بلكه عقلي است و قدرت خداوند نيز به محالات عقلي تعلق نمي‌گيرد. مانند اين كه بخواهيم كره‌ي زمين را درون يك توپ جاي دهيم، به طوري كه نه زمين كوچك شود و نه توپ بزرگ؛ يا اين كه صد ليتر آب را در يك بطري نوشابه بگنجانيم، به‌طوري كه نه بطري كوچك شود و نه حجم آب كم؟ در محالات عقلي حتي خدا هم نمي‌تواند كاري كند، چون مشكل از ضعف مظروف است، نه خدا. مشكل از همان سنگ و توپ و بطري نوشابه است. خدا مي‌تواند، اما مظروف گنجايش آن را ندارد.

    شما دوستان مسيحيم مي‌فرماييد: روح خداوند در جسم بشر خليد و خداوندِ خدا تجسد يافت، بشر شد و عيسي آمد تا بشر را نجات بخشد و بين خداوند خدا و بشر آشتي برقرار نمايد؟ دوستان، حلول نامحدود، در جسم محدود، چگونه ممكن است؟ چطور خداوندِ نامحدود مي‌تواند در جسم محدود حلول كند؟ آيا واقعاً شما معتقديد كه محدود نامحدود مي شود و نامحدود محدود؟ مگر محال عقلي نيست؟

  10. تشکر


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    51
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نقل قول : حضرت زهرا و هدف خلقت




    بسم الله الرحمن الرحيم
    با عرض سلام و ارادت
    1. چنان كه گفته شده حديث مذكور به لحاظ سند مشكل دارد .
    2. هدف غايي و نهايي از آفرينش عالم ، آفرينش انسان و رسيدن او به كمال شايسته كه همان قرب الي الله باشد بوده است . و نقش انبيا در اين ميان تحقق بخشي اين هدف مي باشد .
    3. بشر از ابتداي خلقت به تدريج مراحل كمال را طي كرده است و همچون كودكي كه دوران قبل از دبستان و دبستان و دبيرستان و دانشگاه را طي مي كند گام به گام به كمال مذكور نزديك شده است . هر يك از انبيا ، آموزگار و معلم مرحله خاصي از اين مراحل بوده اند تا رسول اعظم اسلام كه آخرين برنامه و نقشه رسيدن به مقصد و سعادت را در اختيار بشر قرار داد . و در واقع انبياي گذشته زمينه ساز و مقدمه آفرين پيامبر اسلام بودند .
    4. بر اين اساس اگر پيامبر اسلام نبود كه امكان رسيدن انسان به كمال نهايي را فراهم كند در واقع آفرينش آسمان و زمين و هستي ابتر و ناتمام و بيهوده بود .
    5. با توجه به اين كه تداوم رسالت پيامبر اعظم اسلام توسط زهرا سلام الله عليها و فرزندان او بوده است اگر آنان نبودند اين رسالت ناتمام و ابتر بود . پس مي توان گفت كه اگر زهرا سلام الله عليها و فرزندانش و شوهرش نبودند (امامان ، فرزندان زهرا و اميرالمومنينند كه اگر اين دو نبودند آنان نبودند) هدف غايي آفرينش تحقق نمي يافت .
    6. بر اين اساس من و شما به ميزاني كه به پيامبران و اوليا نزديك باشيم به همان ميزان در تحقق فلسفه آفرينش نقش داريم . به عبارت ديگر هستي ، مجموعه اي واحد است . حضرت عيسي علي نبينا و آله و عليه السلام با پيروانش مجموعه واحدي را تشكيل مي دهند كه در برهه اي از زمان فلسفه آفرينش را تحقق بخشيده اند . همچنين پيامبر آخر الزمان و جانشينان و پيروانش مجموعه واحدي را تشكيل مي دهند كه تحقق بخش فلسفه آفرينش هستند . بنابراين نمي توان گفت : ما كشكيم !!!
    7. توجه داشته باشيد آسمان و زمين و هستي بر حسب براهين عقلي و نقلي طفيل انسان كامل است و من و شما نيز به ميزاني كه به كمال نهايي و قرب الهي نزديك شويم به همان ميزان در هستي ارزش و قرب و جايگاه داريم . به عبارت ديگر راه كمال و قرب الي الله و رسيدن به مقام ولي اللهي بسته نيست و اين مقام تنها اختصاص به پيامبران ندارد بلكه من و شما نيز مي توانيم به مقام انسان كامل برسيم كه در آن صورت هستي طفيل ماست .
    موفق باشيد
    حسن السئوال نصف العلم

  12. تشکرها 2


  13. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,251
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    10

    شاد نقل قول : حضرت زهرا و هدف خلقت




    من فكر مي كنم دو جواب براي اين روايت مي توان داد.
    1-اگر اين روايت از جهت سند درست باشد بايد اين روايت را به اين صورت معني كرد كه: لولاك لما خلقت الافلاك: اي پيامبر اگر تو نبودي افلاك را خلق نمي كردم.
    یعني همه كرات و آسمان ها و زمين را به خاطر وجود تو آفريدم و اينكه مي گويند انسان اشرف مخلوقات است و همه مخلوقات بخاطر انسان خلق شده است براي اين كه اين انسان كامل ـ پيامبر اسلام (ص) ـ لياقت شناخت و معرفت كامل حق را دارد.
    لولا علي لما خلقتك: اگر علي نبود تو را خلق نمي كردم چون تمام ارزش خلقت پيامبر (ص) به مقام نبوت او است كه بايد اين رسالت استمرار داشته باشد و اگر بعد از پيامبر (ص) رسالت باقي نماند، نبوت لغو و بي معني مي شود و علت بقای رسالت پيامبر (ص) حضرت علي (ع) مي باشد. لذا اگر علي (ع) نباشد تا رسالت را ادامه دهد، خلقت پيامبر(ص) و مبعوث شدن او به پيامبري ارزشي نداشته و بيهوده است.
    لولا فاطمه لما خلقتكما: اگر فاطمه نبود هر آينه شما را خلق نمي كردم، چون ظرف امامت امت و همه معصومين از نسل او هستند و اگر فاطمه نبود، امامت استمرار پيدا نمي كرد و ولايت ناقص بود، اگر ولايت نباشد، رسالت ناقص مي ماند. لذا اگر فاطمه نباشد و به خاطر آن امامت و رسالت استمرار نداشته باشد خلقت پيامبر (ص) و علي (ع) چه فايده اي خواهد داشت.
    2- بگوييم : این حدیث در کتب معتبر شیعه موجود نیست.واگر هم باشد به همين صورت كه معني كرديم صحيح است.

    والله العالم


  14. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    156
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    حضرت زهرا(س)صاحب سه بعد اثرگذار و كامل




    گاه اشخاص هيچ اثرى از خود نمى گذارند و بى نام و نشان مى ميرند ، گاه هم در روزگار خود اثر مى گذارند و پس از مرگ فراموش مى شوند و گاه هم اشخاصى پيدا مى شوند كه در تمام روزگاران اثر گذارند . وجود تاريخ اين كسان به يكى از سه گونه است :

    * وجود تاريخى مادى ـ عينى .
    * وجود تاريخى فعلى ـ رفتارى .
    * وجود تاريخى نظرى .

    وجود تاريخى مادى به گونه هاى مختلف تحقق مى پذيرد مانند ادامه وجود با اعقاب و نوادگان و آرامگاه و آثار عينى ملموس همچون آثار هنرى كه از ميكل آنژ به جاى مانده كه يكى از اركان ماندگار و عظيم هنر غرب است .

    وجود تاريخى فعلى ـ رفتارى ، به سنت ها و عادت ها و رفتارهاى متراكمى است كه شخص بنياد مى نهد و ترويج مى كند خواه مثبت باشد و خواه منفى . در ادبيات دينى ما به اين رفتارهاى متراكم ماندنى « سنت » اطلاق مى شود .

    وجود تاريخى نظرى هم با وجود شخصيت والا و گرانمايه و معارف بلند انسانى و دينى كه توليد مى كند صورت مى بندد كه در ابديت زمان همه را از صاحب نظران گرفته تا افراد عادى به خود و به مواريث معارفى خود مشغول مى كند . حضرت مسيح از جهت وجودى و ارسطو از جهت علمى بدينگونه هستند .

    خلاصه آنكه برخى افراد قابليت واستعداد بقا در تاريخ دارند يا در يكى از ابعاد سه گانه يا در تمام آن ابعاد . حضرت زهراى اطهر (عليها السلام) در هر سه بعد تبلور و تجسم تاريخى دارند :
    درباره بعد فعلى ـ رفتارى وجود تاريخى حضرت زهرا (عليها السلام) ، به حق مى توان گفت كه آن حضرت از اين جنبه شگفتى ساز و دگرگون كننده است ! زن جوانى كه بيش از هجده بهار از عمر او نگذشته بود ، پايه گذار يك سنت ـ رفتار متراكم ـ و مبدل به يك الگوى تمام عيار مى گردد تا آنجا كه امام عصر ( عج ) درباره ايشان مى گويد :

    وَفِى ابْنَةِ رَسُولِ اللّهِ (صلى الله عليه وآله) لِي أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ.

    انسان شناسان را اصطلاحى است به عنوان « شخصيت اساسى » . بنابراين اصطلاح ، حضرت زهرا (عليها السلام) با تجريد از قيد و بندهاى فردى ، يك سرمشق مطلق مى شود و بدينگونه در جاودانه تاريخ ماندنى مى گردد كه چنين هم شد .
    جامعه شناسان مى گويند سر منشأ اوضاع بحرانى نسل جوان در جهان سوم ، خلأ الگوى رفتارى است . در اين حيطه حضرت زهرا (س) می تواند منجی و مشکل گشا باشد، چراکه آن حضرت الگوی کامل و بی عیب و نقصی است که می تواند سرمشق جامعه باشد.
    فاطمه عليهاالسلام مظهر عفاف و حجاب فاطمه عليهاالسلام بهترين مظهر عفت و پوشش ‍ زنان مسلمان است ؛ زيرا با توجه به اين كه فاطمه عليهاالسلام آن بانويى نبود كه كاملا با خارج از خانه قطع رابطه كرده باشد؛ چون تاريخ گواه است كه وى دعوت ديگر زنان را مى پذيرفته ، هم چنين جهت تهيه وسائل روزمره به ويژه در روزهايى كه حضرت على عليه السلام حضور نداشتند بيرون مى رفته ، مرتب به خانه پيامبر صلى الله عليه و آله رفت و آمد مى كرده ، در جنگ احد، به همراه ديگر زنان به مداواى زخمهاى پيامبر صلى الله عليه و آله پرداخته ، و در فتح مكه و حجة الوداع همراه پيامبر صلى الله عليه و آله بوده و پس از شهادت حمزه پيوسته به احد مى رفته ، و گاه برخى از ياران پيامبر صلى الله عليه و آله را به همراه آن حضرت به حضور مى پذيرفته ، اما با اين حال باز هم بر مسئله عفاف و حجاب زن سخت تكيه مى كرده است .فاطمه عليهاالسلام در پى آن بود كه زن به كرامت انسانى اش پى ببرد، و خود را فداى اميال و هوسهاى ديگران نكند، فاطمه مى خواست كه دامان زن مسلمان و هر آزادانديش را از هر گونه فساد اخلاق و روابط نامشروع و ضد ارزشهاى دينى پاك نگه دارد.از حضرت على عليه السلام روايت شده كه فرمود: ما روزى خدمت پيامبر صلى الله عليه و آله نشسته بوديم ، فرمود به من خبر دهيد چه چيز براى زنان بهتر است ؟هيچكدام نتوانست جواب حضرت را بگويند و برخواسته پراكنده شدند.من به نزد فاطمه عليهاالسلام آمدم و سؤ ال را براى او نقل كردم و در ضمن گفتم كه هيچيك از ما جواب رسول خدا را نمى دانستيم ، حضرت زهرا عليهاالسلام فرمود من جواب سؤ ال را مى دانم سپس فرمود: بهترين ویژگی براى زن اين است كه هيچ مردى او را نبيند و او هم هيچ مردى را نبيند.من به نزد رسول خدا صلى الله عليه و آله برگشتم و گفتم يا رسول الله بهترين چيز براى زن اين است كه هيچ مردى او را نبيند و او هم هيچ مردى را نبيند.حضرت با تعجب فرمود: شما كه قبلا اين جا حاضر بوديد و چيزى نگفتيد، پس اين جواب را از كجا آوردى ؟!گفتم از فاطمه .پيامبر صلى الله عليه و آله ضمن تعجب از دخترش فاطمه ، فرمود: براستى كه فاطمه پاره تن من است .
    نا گفته نماند كه اين حديث را هر يك به گونه اى معنى كرده اند كه برخى از آن ها چندان صحيح بنظر نمى رسد، مثلا برخى معتقدند كه مراد فاطمه عليهاالسلام اين است كه زن نگاه شهوت آلود به مرد نكند. و همچنين به زن چنين نگاهى نكند.در پاسخ بايد گفت : اين گونه نگاه كردن براى زن و مرد حرام است نه اين كه بهتر آن است كه چنين نگاهى نكند.و با اين بيان حديث را چه جور معنى كنيم ، آيا مقصود فاطمه اين است كه زن هرگز از خانه بيرون نرود، كه اين معنى هم صحيح نيست ، زيرا نه تنها اين امر امكان ندارد و عملى نيست ، بلكه با خطى مشى و سيره خود فاطمه مخالف است . زيرا عرض شد خود فاطمه عليهاالسلام رفت و آمد داشته .پس منظور حضرت از اين جمله چيست ؟بنظر مى رسد كه حضرت زهرا عليهاالسلام تكيه اش بر اين بوده كه زن تا مى تواند از حضور غير ضرورى خود بكاهد و در صورت حضور، از اختلاطهاى نامشروع و گفت و شنودهاى غير اخلاقى پرهيز كند.




صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود