صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: خلقت آسمانها و زمین در شش روز یا هشت روز

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۶
    نوشته
    259
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    خلقت آسمانها و زمین در شش روز یا هشت روز




    بسم الله الرحمن الرحیم


    مدتی است دشمنان اسلام در صدد انحراف مردم از دین گشته اند و برای این هدف خود دست به مغلطه اندازی زده اند .جلوه ای از این مغلطه ای که به کار برده اند در این شبهه نمایان می شود

    شبهه :

    می گوید در سراسر قرآن خلقت آسمانها و زمین مجموعا 6 روز بیان شده است ولی اگر مجموع ایات 9 تا 12 سوره فصلت را جمع بزنیم 8 روز می شود و این را بعنوان تناقضی آشکار دانسته اند

    قبل از اینکه جواب شبهه را بدهم اول آیاتی که بیان می دارد آسمانها و زمین مجموعا در شش روز خلق شده اند را می آورم :

    اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ مَا لَکُم مِّن دُونِهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا شَفِيعٍ أَفَلَا تَتَذَکَّرُونَ
    خداوند کسى است که آسمانها و زمين و آنچه را ميان اين دو است در شش روز [= شش دوران‏] آفريد، سپس بر عرش (قدرت) قرار گرفت؛ هيچ سرپرست و شفاعت کننده‏اى براى شما جز او نيست؛ آيا متذکّر نمى‏شويد؟! «« السجده/4 »»

    وَلَقَدْ خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ وَمَا مَسَّنَا مِن لُّغُوبٍ
    ما آسمانها و زمين و آنچه را در ميان آنهاست در شش روز [= شش دوران‏] آفريديم، و هيچ گونه رنج و سختى به ما نرسيد! (با اين حال چگونه زنده‏کردن مُردگان براى ما مشکل است؟!) «« ق/38 »»

    إِنَّ رَبَّکُمُ اللّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَکَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ
    پروردگار شما، خداوندى است که آسمانها و زمين را در شش روز [= شش دوران‏] آفريد؛ سپس به تدبير جهان هستى پرداخت؛ با (پرده تاريک) شب، روز را مى پوشاند؛ و شب به دنبال روز، به سرعت در حرکت است؛ و خورشيد و ماه و ستارگان را آفريد، که مسخّر فرمان او هستند. آگاه باشيد که آفرينش و تدبير (جهان)، از آن او (و به فرمان او)ست! پر برکت (و زوال‏ناپذير) است خداوندى که پروردگار جهانيان است! «« الأعراف/54 »»

    هُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يَعْلَمُ مَا يَلِجُ فِي الْأَرْضِ وَمَا يَخْرُجُ مِنْهَا وَمَا يَنزِلُ مِنَ السَّمَاء وَمَا يَعْرُجُ فِيهَا وَهُوَ مَعَکُمْ أَيْنَ مَا کُنتُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ
    او کسى است که آسمانها و زمين را در شش روز [= شش دوران‏] آفريد؛ سپس بر تخت قدرت قرار گرفت (و به تدبير جهان پرداخت)؛ آنچه را در زمين فرو مى‏رود مى‏داند، و آنچه را از آن خارج مى‏شود و آنچه از آسمان نازل مى‏گردد و آنچه به آسمان بالا مى‏رود؛ و هر جا باشيد او با شما است، و خداوند نسبت به آنچه انجام مى‏دهيد بيناست! «« الحديد/4 »»


    الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ
    ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ الرَّحْمَنُ فَاسْأَلْ بِهِ خَبِيرًا
    همان (خدايى) که آسمانها و زمين و آنچه را ميان اين دو وجود دارد، در شش روز [= شش دوران‏] آفريد؛ سپس بر عرش (قدرت) قرار گرفت (و به تدبير جهان پرداخت، او خداوند) رحمان است؛ از او بخواه که از همه چيز آگاه است! «« الفرقان/59 »»

    حال نگاهی به آیات 9 تا 12 سوره فصلت بیندازیم :

    قُلْ أَئِنَّکُمْ لَتَکْفُرُونَ بِالَّذِي خَلَقَ الْأَرْضَ فِي يَوْمَيْنِ وَتَجْعَلُونَ لَهُ أَندَادًا ذَلِکَ رَبُّ الْعَالَمِينَ
    بگو: آيا شما به آن کس که زمين را در دو روز آفريد کافر هستيد و براى او همانندهايى قرارمى‏دهيد؟! او پروردگار جهانيان است!
    وَجَعَلَ فِيهَا رَوَاسِيَ مِن فَوْقِهَا وَبَارَکَ فِيهَا وَقَدَّرَ فِيهَا أَقْوَاتَهَا فِي أَرْبَعَةِ أَيَّامٍ سَوَاء لِّلسَّائِلِينَ
    او در زمين کوه‏هاى استوارى قرار داد و برکاتى در آن آفريد و موادّ غذايى آن را مقدّر فرمود،درست به اندازه نياز تقاضا کنندگان!
    ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء وَهِيَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ اِئْتِيَا طَوْعًا أَوْ کَرْهًا قَالَتَا أَتَيْنَا طَائِعِينَ
    سپس به آفرينش آسمان پرداخت، در حالى که بصورت دود بود؛ به آن و به زمين دستور داد: «به وجود آييد (و شکل گيريد)، خواه از روى اطاعت و خواه اکراه!» آنها گفتند: «ما از روى طاعت مى‏آييم (و شکل مى‏گيريم)!»
    فَقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ فِي يَوْمَيْنِ وَأَوْحَى فِي کُلِّ سَمَاء أَمْرَهَا وَزَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَحِفْظًا ذَلِکَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ
    در اين هنگام آنها را بصورت هفت آسمان در دو روز آفريد، و در هر آسمانى کار آن (آسمان) را وحى (و مقرّر) فرمود، و آسمان پايين را با چراغهايى [= ستارگان‏] زينت بخشيديم، و (با شهابها از رخنه شياطين) حفظ کرديم، اين است تقدير خداوند توانا و دانا!
    ..........
    که در این دسته اگر جمع بزنیم مجموع ایام خلقت 8 می شود .دو روز زمین .چهار روز استواری کوهها و تقدیر اوقات و برکات و دو روز خلقت آسمانها:

    8=2+4+2

    قبل از اینکه به تحقیقی که خودم در این زمینه کرده ام بپردازم نظرتان را به جوابی که غالبا یه این شبهه داده می شود جلب میکنم:

    آنجا که مى‏گوید" اربعة ایام" (چهار روز) منظور تتمه چهار روز است، به این ترتیب در دو روز اول از این چهار روز زمین آفریده شد، و در دو روز بعد سایر خصوصیات زمین، به اضافه خلقت آسمانها در دو روز مجموعا شش روز (شش دوران) مى‏شود.

    نظیر این تعبیر در زبان عرب و تعبیرات فارسى نیز وجود دارد که فى المثل گفته مى‏شود:
    از اینجا تا مکه ده روز طول مى‏کشد، و تا مدینه پانزده روز، یعنى پنج روز فاصله مکه و مدینه است و ده روز فاصله اینجا تا مکه. البته اگر آیات متعدد آفرینش در شش روز نبود چنین تفسیرى پذیرفته نمى‏شد، ولى از آنجا که آیات قرآن یکدیگر را تفسیر مى‏کنند، و قرینه یکدیگر مى‏شوند، تفسیر بالا بخوبى قابل قبول است.
    شاید نیاز به تذکر نداشته باشد که" روز" در آیات فوق هرگز به معنى روز معمولى نیست، چرا که قبل از آفرینش زمین و آسمان اصلا روز به این معنى وجود نداشت، بلکه منظور از آن دورانهاى آفرینش است که گاه میلیونها یا میلیاردها سال به طول انجامیده.


    اما تحقیقی که حقیر در این باره انجام داده ام :

    اولا تفاوتی آشکار است بین آیات .در تمامی آیاتی که بیان دارد خلقت آسمانها و زمین در شش روز خلق شده از ماده خلق استفاده شده
    اما در آیه ای که برخی شبهه وارد ساخته اند که مجموع آن می شود 8 روز از لفظ خلق استفاده نشد بلکه از ماده قضی استفاده شده


    اگر در آیه 9 چنین آمده بود فَفخَلَق سَبْعَ سَمَاوَاتٍ فِي َیوْمَيْنِ می توانستیم با آیات دیگر مقایسه کنیم و چنین بگویم که در این آیات :
    آیه 9 :
    خَلَقَ الْأَرْضَ فِي يَوْمَيْنِ
    آیه 10:
    وَجَعَلَ فِيهَا رَوَاسِيَ مِن فَوْقِهَا وَبَارَکَ فِيهَا وَقَدَّرَ فِيهَا أَقْوَاتَهَا فِي أَرْبَعَةِ أَيَّامٍ
    آیه 11:
    ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء وَهِيَ دُخَانٌ
    آیه 12:
    فَقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ فِي يَوْمَيْنِ

    مجموعا هشت روز می شود

    همینطور که می بینید در هیچ یک از آیات بالایی نگفته آسمانها در دو روز خلق شده !

    تنها چیزی که گفته در روز اتفاق افتاده و مربوط به آسمانها هم هست ((فَقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ)) هست که ماده قضی با خلق تفاوت دارد و معنی تحکیم کردن و محکم کردن آسمانها را دارد

    بله اگر گفته بود فخلق سبع سَمَاوَاتٍ فِي يَوْمَيْنِ اشکال وارد بود .

    پس نمی توان از ایات استفاده کرد که در شش روز زمین و تقدیرات ..خلق شده و در دو روز آسمانها که بگوییم مجموع آن می شود 8 روز که با دیگر آیات تناقض داشته باشد

    از طرف دیگر آیه دهم هم در مورد خلقت زمین نیست بلکه در مورد استوار کردن کوه ها و تقدیر کردن اوقات هست که این مرحله بعد از خلقت صورت گرفته .

    تنها چیزی که می توان گفت در آیات شریفه سوره فصلت تصریح به آن شده در دو روز خلق شدن زمین هست .اما در مورد اینکه آسمانها در چند روز خلق شده اند هیچ بیانی در این آیات نیامده .

    اما دو روزی که در این آیه آمده :
    وَجَعَلَ فِيهَا رَوَاسِيَ مِن فَوْقِهَا وَبَارَکَ فِيهَا وَقَدَّرَ فِيهَا أَقْوَاتَهَا فِي أَرْبَعَةِ أَيَّامٍ

    در مورد تقدیر اوقات و برافراشتن کوههاست نه در مورد خلقت زمین و همچنین دو روزی که در مورد آسمانها آمده :
    فَقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ فِي يَوْمَيْنِ

    در مورد خلقت آسمانها نیست بلکه در مورد محکم کردن آسمانهاست

    پس تنها می توان می توان گفت خلقت زمین در روز بوده اما اینکه آسمانها در چند روز بوده را دلیلی از قرآن نداریم که چند روز بوده .

    پس قرآن دو چیز را تصریح نموده :زمین به تنهایی در دو روز خلق شده و مجموع زمین و آسمانها در شش روز.
    که این دو باهم هیچ تناقض و تضادی ندارند

    ویرایش توسط مدبر : ۱۳۸۷/۰۶/۰۶ در ساعت ۱۷:۱۸


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    90
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    از لحاظ علمی متناقض است


    گفته شده که زمین در دو روز خلق شده و سپس آسمانها در دو روز محکم شده در حالی که اول آسمان بطور کامل بوجود آمده بود که زمین بوجود آمد
    خورشید بخشی از این آسمان است و زمین از دل خورشید بیرون آمده است . همینطور سایر سیارات مثل مریخ و ناهید و مشتری و ...

    همچنین زمین تنها سیاره جهان نیست . در جهان میلیاردها میلیارد سیاره وجود دارند که در آنها موجوداتی مانند انسان زندگی میکنند
    مشخص است که نویسنده قرآن روحش هم خبر نداشته که بجز زمین سیارات دیگر هم وجود دارند . اگر قرار باشد مراحل ساخته شدن آنها را هم اضافه کنیم تعداد این مراحل به بیلیونها بیلیون مرحله میرسد نه شش مرحله یا هشت مرحله

    منظور از روز همان روز معمولی است . حضرت محمد معتقد بود که خداوند در روزهای یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه و چهارشنبه زمین را آفرید و در روزهای پنج شنبه و جمعه هفت طبقه آسمانی که دربالای زمین هستند و هنوز دانشمندان کودن موفق به کشف آن نشدند را آفرید و در روز شنبه فرشتگان را خلق کرد. و جمعا یک هفته میشود

    موفق باشید

  4. تشکرها 3


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۶
    نوشته
    259
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0




    گفته شده که زمین در دو روز خلق شده و سپس آسمانها در دو روز محکم شده در حالی که اول آسمان بطور کامل بوجود آمده بود که زمین بوجود آمد
    اولا نگید از لحاظ علمی چون تنها فرضیه هست !
    ثانیا در آیه هم هیچ ذره بیان ندارد که خلقت آسمان بعد از زمین صورت گرفته ..
    محکم و استوار شدن با خلقت تفاوت از زمین تا آسمان دارد


    خورشید بخشی از این آسمان است و زمین از دل خورشید بیرون آمده است . همینطور سایر سیارات مثل مریخ و ناهید و مشتری و ...
    همچنین زمین تنها سیاره جهان نیست . در جهان میلیاردها میلیارد سیاره وجود دارند که در آنها موجوداتی مانند انسان زندگی میکنند
    از جهت علمی ثابت کن ..
    آدرس و فرضیه نمی خوام فقط علمی ثابت کن...
    البته بر فرض هم صحیح باشد منافاتی با قرآن ندارد ..


    منظور از روز همان روز معمولی است . حضرت محمد معتقد بود که خداوند در روزهای یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه و چهارشنبه زمین را آفرید و در روزهای پنج شنبه و جمعه هفت طبقه آسمانی که دربالای زمین هستند و هنوز دانشمندان کودن موفق به کشف آن نشدند را آفرید و در روز شنبه فرشتگان را خلق کرد. و جمعا یک هفته میشود
    روز از زبان دین تفاوت دارد با آنچه شما می پندارید ..:
    المعارج : 4 تَعْرُجُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ إِلَيْهِ في‏ يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسينَ أَلْفَ سَنَةٍ

    الحج : 47 وَ يَسْتَعْجِلُونَكَ بِالْعَذابِ وَ لَنْ يُخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ وَ إِنَّ يَوْماً عِنْدَ رَبِّكَ كَأَلْفِ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ

    دوباره نیایی اینجا بگی تناقضه که یه جا گفته 50 هزار سال و یه جا 1000 سال .. چون واضحه دیگه توضیحی نمیدم
    ویرایش توسط مدبر : ۱۳۸۷/۰۶/۰۹ در ساعت ۲۱:۳۵


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    71
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و تشكر از تحقيقتان
    فقط سئوالي داشتم:
    در طول تحقيق يكبار هم به صرافت نيفتاديد كه چگونه زمين كه سر سوزني هم در مقابل اقيانوس جهان به شمار نمي رود خلقتش 2 روز تمام - به تصريح قرآن - وقت گرفته و مابقي كائنات در دو سه روز باقي مانده؟
    اين ديدگاه در خلقت كائنات متاثر از نگاه قديم به جهان بوده است كه در قرآن نيز نفوذ كرده:
    زمين مركز جهان است و اصل زمين است و مابقي منظومه وار به گرد آن مي چرخند. براي مثال مي توانيد به خطبه كتاب شرح اصول كافي اثر ملاصالح مازندراني كه از شاگردان مجلسي اول بوده است مراجعه كنيد. وي در خطبه آغازين كتاب خداي را سپاس مي گويد كه كائنات را به گرد زمين به گردش درآورده است. اين مثالي بسيار كوچك بود از نفوذ تفكر بطلميوسي كه حتي تا اواخر عصر صفويه هم پيش آمده است. 1400 سال قبل كه سهل است. موارد فراوان ديگر را نيز مي توانيد در كتب ديگر دانشمندان علوم اسلامي بيابيد. براي مثال گوهر مراد اثر ملاعبدالرزاق لاهيجي از دانشمندان اواسط دوره صفوي.
    چنين طرز فكري كاملا مي پذيرد كه آفرينش زمين با اين عظمت و مركزيت دو روز تمام وقت بگيرد و مابقي كائنات طفيلي وار در وقت باقيمانده.
    ولي با نگرش نويني كه به يمن ابزار و ادوات كفار به داد ما رسيده است مسئله كاملا تغيير كرده است. اين گونه هم نيست كه بايد اثبات شود بيرون از زمين چه خبر است. انبوه عكس ها و فيلم ها هيچ شك و شبهه اي بر جاي نگذاشته است كه زمين در جهان پهناور و كران ناپيدا ذره غباري بيش نيست. حال آيا باز مي پذيريد كه خلقت آن دو روز طول كشيده باشد؟


  7. تشکرها 4


  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۶
    نوشته
    259
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    ا سلام و تشكر از تحقيقتان
    فقط سئوالي داشتم:
    در طول تحقيق يكبار هم به صرافت نيفتاديد كه چگونه زمين كه سر سوزني هم در مقابل اقيانوس جهان به شمار نمي رود خلقتش 2 روز تمام - به تصريح قرآن - وقت گرفته و مابقي كائنات در دو سه روز باقي مانده؟
    اين ديدگاه در خلقت كائنات متاثر از نگاه قديم به جهان بوده است كه در قرآن نيز نفوذ كرده:
    زمين مركز جهان است و اصل زمين است و مابقي منظومه وار به گرد آن مي چرخند. براي مثال مي توانيد به خطبه كتاب شرح اصول كافي اثر ملاصالح مازندراني كه از شاگردان مجلسي اول بوده است مراجعه كنيد. وي در خطبه آغازين كتاب خداي را سپاس مي گويد كه كائنات را به گرد زمين به گردش درآورده است. اين مثالي بسيار كوچك بود از نفوذ تفكر بطلميوسي كه حتي تا اواخر عصر صفويه هم پيش آمده است. 1400 سال قبل كه سهل است. موارد فراوان ديگر را نيز مي توانيد در كتب ديگر دانشمندان علوم اسلامي بيابيد. براي مثال گوهر مراد اثر ملاعبدالرزاق لاهيجي از دانشمندان اواسط دوره صفوي.
    چنين طرز فكري كاملا مي پذيرد كه آفرينش زمين با اين عظمت و مركزيت دو روز تمام وقت بگيرد و مابقي كائنات طفيلي وار در وقت باقيمانده.
    ولي با نگرش نويني كه به يمن ابزار و ادوات كفار به داد ما رسيده است مسئله كاملا تغيير كرده است. اين گونه هم نيست كه بايد اثبات شود بيرون از زمين چه خبر است. انبوه عكس ها و فيلم ها هيچ شك و شبهه اي بر جاي نگذاشته است كه زمين در جهان پهناور و كران ناپيدا ذره غباري بيش نيست. حال آيا باز مي پذيريد كه خلقت آن دو روز طول كشيده باشد؟
    به ضرس قاطع می تونم بگم هیچوقت در اسلام زمین را محور خلقت تصور نشده و همچنین می تونم ادعا کنم در اسلام به کوچک بودن زمین در مقابل گیتی پهناور تصریح شده
    مگر نشنیده اید روایتی که بیان می دارد آسمان اول در آسمان دوم مانند یک انگشتر است در یک بیابان و همینطور آسمان دوم الی آخر ..

    بس نگویید که اسلام زمین را بزرگ تر از دیگر کرات فرض کرده

    اما اینکه شما مسئله ریاضی درست کردید اینطوری :

    وقتی زمین دو روز خلقتش طول انجامیده پس آسمان ها تنها دوبرابر هستند .دو دوتا چهار تا...!!!
    و بعد فلسفه چیندید که حالا زمین فقط یک چهارم خلقت است پس قرآن تصریح کرده به تفكر بطلميوسي...

    اما دوست عزیز بهتر بود بیشتر دقت میکردی به معنی روز
    روز در آیه شریفه به معنی 24 ساعت نیست
    و همچنین بهتره بدونید خداوند کارش کن فیکونی هست.
    شما در ذهنتان چه یک وجب زمین را تصور کنی چه هزاران کیلومتر زمین را تصور کنی
    از جهت زمانی هیچ تفاوتی نمیکند

    خلاصه اینکه خداوند که نمیاد کارگر بگماره برا ساختن زمین .که بعد شما بیایی حساب کنی خدا با کارگراش دو روز زمین رو ساختن پس کارگراش اگه خواسته باشن در چهار روز آسمونا رو خلق کنند دیگه زمین میشه یک چهارم آسموناا...و بعد بیایی اثبات کنی که تفکر بطلیموسی در قران ترویج شده


  9. تشکرها 3


  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    30
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اینهم از آن جوابهای "آقا شما نمی فهمی این فضولیها به شما نیومده!" بود!
    بابا یک سوال علمی است! زمین در برابر خورشید منظومه شمسی یک نخود در برابر هندوانه است. خود منظومه ها در برابر راه شیری یک نقطه است! راه شیری خودش در میان هزاران کهکشان گم است!
    کاش حالا همه را یک روزه می آفرید ما هم به جان هم نمی افتادیم سر یکی دو روز...

  11. تشکرها 3


  12. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    90
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط مدبر نمایش پست
    اولا نگید از لحاظ علمی چون تنها فرضیه هست !
    ثانیا در آیه هم هیچ ذره بیان ندارد که خلقت آسمان بعد از زمین صورت گرفته ..
    محکم و استوار شدن با خلقت تفاوت از زمین تا آسمان دارد
    فرضیه نیست
    کاملا ثابت شده است
    دانشمندان حتی توانستند که اولین تشعشعات کیهانی مربوط به 13.7 میلیارد سال قبل را بوسیله تلسکوپ هابل ببینند. سال 2013 هم تلسکوپ جیمز وب به فضا میره و میتونیم کراتی که در ستاره های بسیار دور هستند را ببینیم

    اگر خلق کردن را بوجود آوردن از هیچ فرض کنیم ، خلقت تمامی کائناتی که در جهان وجود دارند در 13.7 سال پیش آنهم بطور یکجا بصورت انرژی بوده است. از آن موقع به بعد آن انرژی نظم گرفت . ابتدا اتم هیدروژن ساخته شد بعد از آن کهکشانها شکل گرفتند بعد ستاره ها شکل گرفتند و بعد در دل ستاره ها عناصر شکل گرفتند و بهم برخورد کردند و سیارات را ساختند . حال ببین این حرف چقدر مضحک است که خدا در دو روز زمین را آفرید و در چهار روز کوهها و مواد غذایی را آفرید و سپس در دو روز هفت آسمان را آفرید یا محکم ساخت .

    زمانی که زمین بوجود آمده بود آسمانها بطور کامل بوجود آمده بود و محکم ساختن مفهومی ندارد ! .
    نقل قول نوشته اصلی توسط مدبر نمایش پست
    از جهت علمی ثابت کن ..
    آدرس و فرضیه نمی خوام فقط علمی ثابت کن...
    البته بر فرض هم صحیح باشد منافاتی با قرآن ندارد ..
    مثل اینکه هیچی از فیزیک نمیدونی . زمانی که خورشید در حال بوجود آمدن بود ناگاه منفجر میشود و انرژی زیادی را آزاد میکند که در آن حرارت بالا ، اتمهای آهن و ... بوجود می آیند و پس از برخورد با یکدیگر ، کرات آسمانی را بوجود می آورند . این یک فرضیه نیست یک مطلب علمی ثابت شده است. هنوز هم گهگاه بخشی از خورشید ازش کنده میشود و به شهاب آسمانی تبدیل میگردد . زمین از برخورد این شهابهای آسمانی بوجود آمده است که در ابتدای بوجود آمدن منظومه شمسی بسیار زیاد بودند. دانشمندان تصاویری از بوجود آمدن ستارگان دیگر دارند و دقیقا نشان داده شده که چگونه سیارات بوجود می آیند. 4.5 میلیارد سال دیگر خورشید منفجر میشود
    نقل قول نوشته اصلی توسط مدبر نمایش پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط مدبر نمایش پست
    روز از زبان دین تفاوت دارد با آنچه شما می پندارید ..:
    المعارج : 4 تَعْرُجُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ إِلَيْهِ في‏ يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسينَ أَلْفَ سَنَةٍ

    الحج : 47 وَ يَسْتَعْجِلُونَكَ بِالْعَذابِ وَ لَنْ يُخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ وَ إِنَّ يَوْماً عِنْدَ رَبِّكَ كَأَلْفِ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ

    دوباره نیایی اینجا بگی تناقضه که یه جا گفته 50 هزار سال و یه جا 1000 سال .. چون واضحه دیگه توضیحی نمیدم

    اتفاقا این یکی از تناقضهای دیگر قرآن است . گفته شده که هر روز از روزهای خدا برابر با هزار سال ماست . بنابر این آسمانها و زمین باید در 6000 سال بوجود آمده باشد در حالی که در 13700000000 بوجود آمده است

    آیا دو عدد 6000 و 13700000000 با هم برابرند

    البته چرا برابرند . فقط عدد دومی پنج تا صفر بیشتر داره و صفر هم که ارزشی نداره


    این روزها رو هم من از خودم در نیاوردم . لینک زیر بیشتر توضیح داده :


  13. تشکرها 3


  14. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    90
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط jostejoogar نمایش پست
    اینهم از آن جوابهای "آقا شما نمی فهمی این فضولیها به شما نیومده!" بود!
    بابا یک سوال علمی است! زمین در برابر خورشید منظومه شمسی یک نخود در برابر هندوانه است. خود منظومه ها در برابر راه شیری یک نقطه است! راه شیری خودش در میان هزاران کهکشان گم است!
    کاش حالا همه را یک روزه می آفرید ما هم به جان هم نمی افتادیم سر یکی دو روز...
    در دنیا چهارصد میلیارد کهکشان داریم که بطور متوسط در هر یک از این کهکشانها چهارصد میلیارد ستاره وجود دارند و خورشید تنها یکی از کوچکترین این ستاره ها است و زمین نیز یکی از کوچکترین سیاره های خورشید است . سیاره مشتری 1000 برابر زمین است و شانزده ماه دارد !!!

    اگه بفهمن

  15. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    90
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط مدبر نمایش پست
    به ضرس قاطع می تونم بگم هیچوقت در اسلام زمین را محور خلقت تصور نشده و همچنین می تونم ادعا کنم در اسلام به کوچک بودن زمین در مقابل گیتی پهناور تصریح شده
    مگر نشنیده اید روایتی که بیان می دارد آسمان اول در آسمان دوم مانند یک انگشتر است در یک بیابان و همینطور آسمان دوم الی آخر ..

    بس نگویید که اسلام زمین را بزرگ تر از دیگر کرات فرض کرده
    سوره نوح 15،16

    لَمْ تَرَوْا كَيْفَ خَلَقَ اللَّهُ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا، وَجَعَلَ الْقَمَرَ فِيهِنَّ نُورًا وَجَعَلَ الشَّمْسَ سِرَاجًا"

    آيا نمی بينيد چگونه خدا هفت آسمان طبقه طبقه را بيافريد و ماه را روشنی آنها ، و خورشيد را چراغشان گردانيد ؟
    آیا ماه روشنی این هفت آسمان و خورشید چراغشان است ؟

    هر چند که هفت آسمانی هم وجود ندارد

  16. تشکر


  17. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    71
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    جناب مدبر
    ظاهرا بدون اين كه تدبر كني پاسخ گفته اي.
    اول اين كه من اصلا نگفتم اين روز و يا يوم به چه معني است. يك روز عادي است. 50000 هزار روز است و يا هر چه. بنابراين من اين يوم را يك واحد زماني فرض مي گيرم.
    دوم اين كه من به قرآن استناد كردم نه روايات. تازه اگر فرض را بر آن روايت بگذاريم كارتان مشكل تر مي شود. يعني عظمت كائنات بسيا بسيار بسيار بزرگتر خواهد بود. و زمين همچنان كوچكتر و كوچكتر و كوچكتر.
    سوال: چگونه خلقت زمين به اين ناچيزي ( كلمه اي بي مقدار تر از ناچيز نمي يابم) دو واحد زماني وقت مي برد و مابقي كائنات با آن عظمت نيز همين مقدار؟مثل اين است كه بگوييم ساختن يك كلبه همان مقدار وقتي را مي برد كه ساختن يك كره زمين با همه ريزه كاريهاي آن.
    اين منطقي است؟
    از اين توصيف قرآن زمين مركزي را نمي فهميد.؟
    اختر شناسي باستان را متوجه نمي شويد؟

  18. تشکر


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود