-
۱۳۸۶/۰۶/۰۷, ۰۶:۴۸ #1
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۶
- نوشته
- 27
- مورد تشکر
- 25 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
ظهور امام زمان با قرآن جدید
اينكه مي گند امام زمان با قران تازه ظهور مي كنه يعني چه ؟؟
ویرایش توسط meshkaat : ۱۳۸۷/۰۴/۱۲ در ساعت ۲۲:۵۱
-
تشکرها 4
-
۱۳۸۶/۰۶/۰۷, ۰۸:۰۷ #2
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۵
- نوشته
- 27
- مورد تشکر
- 41 پست
- حضور
- 2 ساعت 23 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
نقل قول : قران
به نام خدا
با عرض سلام و تبریک ميلاد با سعادت دوازدهمين اختر تابناك آسمان ولايت و امامت حضرت مهدي موعود (عج)
اقاي عابر بايد خدمتتون عرض كنم
امام صادق (علیه السلام) می فرماید)اذا خرج القائم یقوم بامر جدبد و کتاب جدید و سنه جدید و قضاء جدید) هنگامی که قائم خروج کند امر تازه ، و کتاب تازه و روش تازه و داوری تازه ای با خود می اورد(اثبات الهدی، شیخ حر عاملی ، ترجمه احمد جنتی ، دارالکتب اسلامیه ج 7 ص 83 )
یعنی در آن زمان اسلام را آنچنان از لابلای انبوه خرافات و تحریفات و تفاسیر نادرست بیرون می آورد که گویی بنایی کاملا نو و جدید ساخته است .
در مورد کتاب جدید نه مفهوم ان است که که یک کتاب اسمانی جدید بر او نازل می شود چرا که امام قائم است و حافظ دین نه پیامبر و آورنده کتاب جدید بلکه قران را چنان از زوایای تحریفهای معنوی و تفسیرهای نادرست بیرون می کشد که می توان نام کتاب جدید بر آن گذاشت .(حکومت جهانی مهدی (عجل الله تعالی فرجعه الشریف ) ، ایت الله العظمی مکارم شیرازی ، ج یازدهم، انتشارات نسل جوان ، سال 1380؛ ص 285)
شاهد این گفتار علاوه بر صراحت قران در زمینه ختم نبوت در ایه 40 سوره اجزاب و گذشته از روایاتی که صریحا مساله خاتمیت پیامبر اسلام را ثابت می کند احادیث متعددی است که تصریح می کند او با همان روش پیامبر اسلام و کتاب و سنت و آئین او بر می خیزد .(همان ص 286)
عبدالله بن عطا می گوید : از امام صادق (علیه السلام ) پرسیدم روش و سیره مهدی (روحی له الفداه) چگونه است ؟ امام در پاسخ فرمود : همان کاری را که رسول خدا انجام داد انجام می دهد، برنامه های (نادرست ) پیشین را ویران می سازد همانگونه که رسول خدا اعمال جاهلیت را ویران ساخت و اسلام را نوسازی می کند (بحار الانوار، چاپ موسسه الوفاء بیروت 1404 هجری قمری، ج 52 ص 352)
و در کتاب اثبات الهدی می خوانیم که پیامبر (صلی الله علیه و اله )فرمود :قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) از فرزندان من است ....مردم را به پیروی من و آئین من وا می دارد و آنها را به کتاب پروردگارم دعوت می کند(اثبات الهدی, همان ج 7 ص 78)
اميدوارم هميشه موفق و پيروز باشيد
یا حق
-
تشکرها 9
-
۱۳۸۶/۰۸/۱۵, ۱۷:۰۷ #3
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۵
- نوشته
- 27
- مورد تشکر
- 41 پست
- حضور
- 2 ساعت 23 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
قران جديد
با عرض سلامبسم الله الرحمن الرحيم
شيعه معتقد است که امام زمان با کتاب تازه اي ظهور مي کند مقصود از کتاب تازه چيست؟
امام صادق (عليه السلام) مي فرمايد)اذا خرج القائم يقوم بامر جدبد و کتاب جديد و سنه جديد و قضاء جديد) هنگامي که قائم خروج کند امر تازه ، و کتاب تازه و روش تازه و داوري تازه اي با خود مي اورد(اثبات الهدي، شيخ حر عاملي ، ترجمه احمد جنتي ، دارالکتب اسلاميه ج 7 ص 83 )
يعني در آن زمان اسلام را آنچنان از لابلاي انبوه خرافات و تحريفات و تفاسير نادرست بيرون مي آورد که گويي بنايي کاملا نو و جديد ساخته است .
در مورد کتاب جديد نه مفهوم ان است که که يک کتاب اسماني جديد بر او نازل مي شود چرا که امام قائم است و حافظ دين نه پيامبر و آورنده کتاب جديد بلکه قران را چنان از زواياي تحريفهاي معنوي و تفسيرهاي نادرست بيرون مي کشد که مي توان نام کتاب جديد بر آن گذاشت .(حکومت جهاني مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، آيت الله العظمي مکارم شيرازي ، ج يازدهم، انتشارات نسل جوان ، سال 1380، ص 285)
شاهد اين گفتار علاوه بر صراحت قران در زمينه ختم نبوت در ايه 40 سوره اجزاب و گذشته از رواياتي که صريحا مساله خاتميت پيامبر اسلام را ثابت مي کند احاديث متعددي است که تصريح مي کند او با همان روش پيامبر اسلام و کتاب و سنت و آئين او بر مي خيزد .(همان ص 286)
عبدالله بن عطا مي گويد : از امام صادق (عليه السلام ) پرسيدم روش و سيره مهدي (روحي له الفداه) چگونه است ؟ امام در پاسخ فرمود : همان کاري را که رسول خدا انجام داد انجام مي دهد، برنامه هاي (نادرست ) پيشين را ويران مي سازد همانگونه که رسول خدا اعمال جاهليت را ويران ساخت و اسلام را نوسازي مي کند (بحار الانوار، چاپ موسسه الوفاء بيروت 1404 هجري قمري، ج 52 ص 352)
و در کتاب اثبات الهدي مي خوانيم که پيامبر (صلي الله عليه و اله )فرمود :قائم (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) از فرزندان من است ....مردم را به پيروي من و آئين من وا مي دارد و آنها را به کتاب پروردگارم دعوت مي کند(اثبات الهدي، همان ، ج 7 ص 78)
يا حق
-
تشکرها 8
-
۱۳۸۶/۰۸/۱۵, ۲۲:۳۶ #4
- تاریخ عضویت
فروردين ۱۳۸۶
- نوشته
- 1,251
- مورد تشکر
- 2,255 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
-
10
باسلام درباره مطلب عنوان شده بايد گفت كه :
براساس دليلهاى قطعى مى دانيم كه امام زمان(عليه السلام) كه ظاهر مى شود همان شريعت اسلام را در سرتاسر جهان نشر مى دهد و حكومت اسلام را در دنيا مستقر مى سازد و اينكه در پاره يى از روايات آمده كه امام زمان(عليه السلام) دين جديدى مى آورد ممكن است منظور اين باشد كه مردم چون از عمل كردن و پيروى آيين اسلام دست كشيدند و يا بدعتهايى در آن به وجود آوردند وقتى امام زمان(عليه السلام) اسلام واقعى را به مردم عرضه مى كند براى مردم جديد و تازه خواهد بود چنان كه در دعاى ندبه درباره ى امام زمان(عليه السلام) اين تعبير آمده: كجا است آن كس كه برگزيده شده تا آيين و شريعت اسلام را تجديد نمايد» پس این به معنای دست کشیدن ما از عبادات نیست بلکه رعایت تمام جوانب آن وظیفه ماست...با ظهور امام زمان مواردی را هم که نسبت به آنها مامور به احتیاط هستیم برای ما روشن خواهد شد ، پس ما دعا میکنیم برای این که اسلام را با تمام جوانب و داشته هایش در سایه حکومت عدل مهدوی درک کنیم... اسلامی که در گذر تاریخ و در سایه حکومت های ظالم مورد بی توجهی قرار گرفته است
موفق باشيد
-
تشکرها 6
-
۱۳۸۹/۰۵/۰۴, ۱۰:۳۵ #5
- تاریخ عضویت
دي ۱۳۸۸
- نوشته
- 2,245
- مورد تشکر
- 5,583 پست
- حضور
- 19 روز 19 دقیقه
- دریافت
- 12
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
آخرين دين و شريعت الهي، دين و شريعت اسلام است كه پيامبر اسلام آورد و پس از آن هيچ دين و شريعتي نخواهد آمد. و هر كس بگويد من دين جديد آوردهام، دروغ ميگويد.
حضرت امام زمان(عج) با ظهورشان، همان دين جدّشان را بيان و ترويج خواهد فرمود; امّا در طول تاريخ، تحريف، تفسير باطل و بدعت در دين اسلام به اندازهاي زياد خواهد شد، هنگامي كه آن حضرت ظهور نمايد و دين حقيقي را بيان نمايد، مردم خيال خواهند كرد آنحضرت دين جديد آورده است.
قرآني كه اكنون در دست مسلمانان است از نظر كلمات و آيات كامل است و با قرآني كه در دست امام زمان(عج) ميباشد تفاوتي ندارد. ولي به نظر عدهاي از محققان و محدثان شيعه، حضرت عليقرآن را بعد از پيامبر جمعآوري كرد و امامان، يكي پس از ديگري آن را به عنوان سپردة امامت، در اختيار امام پس از خود قرار دادهاند، تا به امام زمان(عج) رسيده است كه آن را پس از ظهور خود به مردم ارائه خواهد فرمود.(تاريخ قرآن، دكتر راميار، ص 410 ـ 413، انتشارات اميركبير.)
مصحف حضرت عليداراي ويژگيهاي ذيل بود:
1. ضبط قرآن بنابر قرائت پيامبر(ص) .
2. ترتيب دقيق موضوع برحسب نزول.
3. در برداشتن توضيحاتي در حاشيه، ذكر مناسبتي كه موجب نزول آيه بود; نام مكاني كه آيه در آنجا نازل شد، ساعت نزول آيه، نام افرادي كه آيه دربارة آنان نازل شده بود و...(آموزش علوم قرآن، محمدهادي معرفت، ج 1، ص 349، ترجمه ابومحمد وكيلي، نشر: سازمان تبليغات اسلامي.) بنابراين، قرآن فعلي هيچگونه تفاوتي از نظر آيات و تعداد آنها ـ به جز داشتن توضيحات و ترتيب خاص ـ با مصحفي كه حضرت وليعصر(عج) بعد از ظهور خود، به مردم ارايه خواهند داد، ندارد.
ویرایش توسط مقداد : ۱۳۸۹/۰۵/۰۴ در ساعت ۱۰:۳۸
-
تشکرها 5
-
۱۳۸۹/۰۵/۰۴, ۱۴:۲۴ #6
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۸
- نوشته
- 974
- مورد تشکر
- 1,077 پست
- حضور
- 1 روز 6 ساعت 49 دقیقه
- دریافت
- 2
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
امام صادق (علیه السلام) می فرماید)اذا خرج القائم یقوم بامر جدبد و کتاب جدید و سنه جدید و قضاء جدید)هنگامی که قائم خروج کند امر تازه ، و کتاب تازه و روش تازه و داوری تازه ای با خود می اورد.
صرف نظر از توجیهاتی که در خصوص این حدیث شده است ولی معنا و مفهوم آن حداقل برای سید علی محمد باب روشن بوده است که قران جدیدی آورده است.
بیایید به قران پناه ببریم و دست از این احادیث برداریم و یا حداقل به جای توجیه آنها را بر قران و عقل سلیم عرضه کنیم و شجاعانه اعلام کنیم که این حدیث درست نیست.
-
تشکرها 3
-
۱۳۸۹/۰۵/۰۵, ۰۱:۴۹ #7
- تاریخ عضویت
تير ۱۳۸۹
- نوشته
- 2,764
- مورد تشکر
- 6,862 پست
- حضور
- 15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
- دریافت
- 3
- آپلود
- 0
- گالری
-
2
دوست خوب، امیدوارم اگر مطلب روشن شد شما هم شجاعت داشته باشید که به اشتباه خود اعتراف نمایید.
بررسی اسناد حدیث و میزان و نحوه دلالت احادیث با خواندن یک کتاب نحوی یا چند روایت بدست نمی آید. توضیح این مطلب را در پست روبرو (به قلم بنده) مطالعه فرمایید: 12
و اما در مورد روایت مورد سؤال:
در روايات اسلامي تأکيد شده است که مهدی موعود احياگر قرآن است. اين احيا گري در راستاي اصلاحات ديني و نوسازي جامعه اسلامي است. مجموع اين نوسازيها و بازسازيها گاه آن چنان زياد و دگرگون کننده است که در پاره اي از روايات اسلامي، از آن به «دين جديد» و «کتاب جديد» تعبير شده است. در روايتي از امام صادق عليه السلام در کتاب «اثبات الهداة» نقل شده است: «اذا خرج القائم يقوم بامر جديد، و کتاب جديد، و سنّة جديدة و قضاء جديد»؛ هنگامي که قائم خروج کند امر تازه، كتاب تازه، روش تازه و داوري تازه اي با خود مي آورد». بحار الانوار، ج 52، ص 235.
تازگي اين برنامه ها و روشها و داوريها، نه به خاطر آن است که مذهب جديدي با خود ميآورد، بلکه آنچنان اسلام را از ميان انبوه خرافات، تحريفها، تفسيرهاي نادرست و تلقّيهاي غلط بيرون ميآورد که بنايي کاملا نو و جديد جلوه مي کند. همچنين تازگي کتاب نه مفهوم آن است که يک کتاب آسماني جديد بر او نازل شود، چرا که امام قائم است و حافظ دين، نه پيامبر و آورنده آيين و کتاب جديد؛ بلکه قرآن اصيل فراموش شده را چنان از زواياي تحريفهاي معنوي و تفسيرهاي نادرست بيرون مي کشد که مي توان نام کتاب جديد بر آن گذاشت و آن حضرت احکام قرآن کريم را بر روي زمين زنده خواهد نمود.
شاهد بر این معنا دهها حدیثی است که پرسشگر زحمت مطالعه آنان را به خود نداده و بدون درک صحیح روایت، به طرد آن ترغیب می کند.
در بعضی احادیث دیگر این مطلب از این نظر، به قیام نبوی (ص) تشبیه شده:
رَوَى أَبُو خَدِيجَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِذَا قَامَ الْقَائِمُ ع جَاءَ بِأَمْرٍ جَدِيدٍ كَمَا دَعَا رَسُولُ اللَّهِ فِي بَدْوِ الْإِسْلَامِ إِلَى أَمْرٍ جَدِيدٍ(بحارالأنوار/ج52/ص338).
وقتی قائم قیام می کند، مطالب جدیدی می آورد همانگونه که پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام و در دوره جاهلیت، مطالب جدیدی (به عنوان قوانین اسلام) آورد.
يكى از ياران امام صادق عليه السلام گويد: از آن حضرت پرسيدم روش حضرت مهدى (علیه السلام) چگونه است ؟
“ يصنع ما صنع رسول اللّه ، يهدم ما كان قبله كما هدم رسول اللّه امر الجاهلية و يستاءنف الاسلام جديدا؛”
“همان روش پيامبر صلى اللّه عليه و آله و سلم را انجام مى دهد، روشهاى باطل قبل را ويران مى كند چنانكه پيامبر صلى اللّه عليه و آله و سلم چنين كرد و اسلام را نوسازى و تكميل مى نمايد.” (بحار، ج 52، ص 352، و اثباة الهداة ، ج 7، ص 77)
ابوبصير رحمه اللّه يكى از ياران امام صادق عليه السلام گويد: از آن حضرت پرسيدم مرا از سخن اميرمؤمنان عليه السلام خبر بده كه فرمود:
“ ان الاسلام بدء غريبا و سيعود كما بدء فطوبى للغرباء؛”
“اسلام در آغاز غريب بود و بزودى همچون آغاز غريب خواهد شد، خوشا به سعادت غريبان .”
امام صادق عليه السلام در پاسخ فرمود:
“وقتى كه امام قائم (علیه السلام) قيام كند دعوت به اسلام را از نو شروع مى كند، چنانكه پيامبر صلى اللّه عليه و آله و سلم دعوت را شروع كرد.” (بحار، ج 52، ص 367)
ایشان با كمال قاطعيت به كتاب خدا قرآن ، عمل مى كند و هر گونه منكرات را از بین می برد. (اثباة الهداد، ج 7، ص 177 به نقل از امام باقر عليه السلام)
پيامبر اکرم (ص) مي فرمايد: «قائم از فرزندان من است...، مردم را به پيروي من و آيين من وامي دارد، و آنها را به کتاب پروردگام دعوت مي نمايد.» (اثبات الهداه، شيخ حر عاملي، ج 7، ص 89)
امامصادق،علیهالسلام،فر مود:
«اذا قامالقائم دعاالناس الى الاسلام جدیدا و هداهم الى امر قدثر و ضل عنهالجمهور و انما سمى القائم مهدیا لانه یهدى الى امر مضلول عنه و سمىالقائم لقیامة بالحق»
وقتى قائم قیام کند مردم را از نو به اسلام فراخواند و آنان را به امرى که پوشیده شده، رهنمون شود و عامه مردم از او به گمراهى افتاده اند و از آن جهت قائم مهدى نامیده شده که راهنمایى مىکند به امرى که از مردم گمشده است و بدین جهت قائم نامیده شده است که قیام و به حق است. (المفید، محمدبنمحمدبن نعمان ، الارشاد، ص343)
این حدیث صراحت دارد به اینکه دعوت او به اسلام است ولیکن از نو دعوت مىکند زیرا که بسیارى از امور از مردم پوشیده و از دست آنها خارج شده است. به این معنى گرد فرسودگى و کهنگى را آنچنان از سیماى اسلام مىزداید و تعالیم واقعى اسلام را از نو زنده مىکند که گویا آن حضرت مردم را به آیین جدید فرا مىخواند.
در روایتى از رسول خدا، صلىالله و علیهوآله، آمده است که: «و انالثانى عشر من ولدى یغیب حتى لا یرى ... یاذنالله تبارک و تعالى له بالخروج فیظهرالاسلام به و یجدد الدین»
دوازدهمین فرزندم از نظرها پنهان مىگردد و دیده نمىشود و زمانى بر پیروان من خواهد آمد که از اسلام جز نام و از اسلام جز نقشى باقى نماند. در این هنگام خداوند بزرگ به او اجازه مى دهد و اسلام را با او آشکار و تجدید مىکند.(المجلسى، محمدباقر، همان، ج36، ص283)
پیامبر اکرم،صلىالله علیهوآله، درباره سیرت و روش کلى او فرمودند:
«القائم من ولدى اسمه اسمى و کنیة کنیتى و شمائله شمائلى و سنة سنتى یقیمالناس على ملتى و شریعتى و یدعوهم الى کتابالله عزوجل»
قائم از فرزندان من، همنام و هم کنیه من است، خوى او خوى من سیرت او سیرت من مى باشد. مردم را بر ملت و دین من وادار مىنماید و آنان را به سوى کتاب خدا (قرآن) فرا مى خواند. ( المجلسى، محمدباقر، همان، ج 52، ص352)
شیخ طوسى در کتاب تهذیب با سند خود از محمدبن مسلم روایت مىکند که گفت: «از امام باقر ، علیه السلام، پرسیدم قائم چگونه در میان مردم رفتار مىکند؟ فرمود: «یسیر بسیرة ما سار به رسول الله حتى یظهرالاسلام»
به روش پیامبر عمل مىنماید تا اینکه اسلام را آشکار مىسازد.
عرض کردم: روش پیامبر چگونه بود؟ فرمود:
«ابطل ما کانت فى الجاهلیة و استقبل الناس بالعدل و کذلک القائم اذا قام یبطل ما کان فى الهدنة مما کان فى ایدىالناس و یستقبل بهم العدل»
پیامبر آثار کفر جاهلیت را از میان برد با مردم به عدالت رفتار کرد قائم هم موقعى که قیام مى کند هر اعمال نامشروع و بدعتى را که هنگام صلح و سازش با بیگانگان اسلام درمیان مسلمین مرسوم گشته از میان مى برد و مردم را به عدالت گسترى رهبرى مى نماید. (المجلسى، محمدباقر، همان، ج 52، ص332)
این احادیث کاملا دلالت دارند بر اینکه آن حضرت اسلام را از نو تجدید خواهد کرد و سنتهاى مرده و فراموش شده را از نو بازسازى خواهد نمود و از این روایات استفاده مى شود، مهدى دستبه یک انقلاب وسیع دینى و فرهنگى خواهد زد و تمام بدعتها و انحرافاتى را که به مرور زمان در اسلام پدید آمده است از بین خواهد برد و اسلام را از نو زنده خواهد کرد و تخریب بعضى از بناها ومساجد هم طبق همین اصل انجام خواهد گرفت.
امام باقر،علیه السلام، فرمود: «لاتذهب الدنیا یبعث الله رجلا منا اهلالبیت یعمل بکتابالله»
دنیا به آخر نخواهد رسید تا اینکه خداوند از ما اهلبیت مردى را برانگیزاند که عمل به کتاب خدا (قران) کند. (الحرالعاملى، محمدبن الحسن، همان، ج3، ص 588)
نتیجه اینکه: تازه بودن امر نه به این معنى است که مذهب جدیدى با خود مىآورد بلکه آنچنان اسلام را از میان انبوه خرافات و تحریفها و تفسیرهاى ناروا، بیرون مىآورد که کاملا به صورت نو جلوه مى کند و همچنین جدید بودن کتاب نیز به این معنى نیست که آن حضرت با کتاب جدید آسمانى سواى قران ظاهر مىشود زیرا امام حافظ دین است نه پیامبر و آورنده دین و کتاب جدید. بلکه قرآن اصیل فراموش شده را چنان از زنگار تحریفها و تفسیرهاى نادرست پاک مىکند که کاملا به نظر تازه مىنماید. شاهد این مطلب علاوه بر صراحت قرآن و احادیث فراوان درباره ختم نبوت و مصون بودن قرآن از هر گونه تحریف، احادیث متعددى است که در آنها تصریح شده است که امام زمان با همان روش پیامبر اسلام و کتاب و سنت و آیین او قیام خواهد کرد.
ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۰/۰۳/۰۲ در ساعت ۲۰:۲۵
وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند
-
تشکرها 5
-
۱۳۸۹/۰۵/۰۵, ۱۰:۴۷ #8
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۸
- نوشته
- 974
- مورد تشکر
- 1,077 پست
- حضور
- 1 روز 6 ساعت 49 دقیقه
- دریافت
- 2
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
سلام بر پاسخگوی مباحث قرانی
هنگامی که قائم خروج کند امر تازه ، و کتاب تازه و روش تازه و داوری تازه ای با خود می اورد.
این پرسش باز مطرح است که چرا حضرت امام جعفر بن محمد باید اینگونه مطلبی را فرموده باشند که راه سوء استفاده برای برخی فراهم شود؟ منظورم بیشتر این است که این حدیث همانند اکثر احادیث جعلی است. این احادیث جعلی هستند که امت واحد اسلامی را تکه تکه کرده اند و هر حزبی به آنچه دارند دلخوشند :
سوره الروم ( 32 ): مِنَ الَّذينَ فَرَّقُوا دينَهُمْ وَ كانُوا شِيَعاً كُلُّ حِزْبٍ بِما لَدَيْهِمْ فَرِحُون : از آنها كه دين خويش را پراكندهاند و فرقهها شدهاند كه هر فرقهاى بآنچه نزدشان هست شادمانند.
-
تشکر
-
۱۳۸۹/۰۵/۰۵, ۱۴:۵۹ #9
- تاریخ عضویت
تير ۱۳۸۹
- نوشته
- 2,764
- مورد تشکر
- 6,862 پست
- حضور
- 15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
- دریافت
- 3
- آپلود
- 0
- گالری
-
2
علیکم السلام،
اولا معنای حدیث برای آشنایان به احادیث واضح است و هیچ ایرادی ندارد و بنده به طور کامل در پست قبلی (= 7 ) این مطلب را برای شما که در فهم صحیح روایت دچار مشکل شده اید، توضیح دادم.
ثانیا الفاظ متن حدیث هم ایرادی ندارد، مشکل از نفوس انسانهاست که برخی به خاطر هوی و هوس احادیث را مطابق میل خود تحریف معنایی می کنند. مثالی از این تحریف در مورد حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که درباره امام زمان (ع) مطلبی را فرموده اند، در تاریخ آمده و بنده این مطلب را در لینک زیر (با نام کاربری فصل سبز) درج نموده ام. لطفا مراجعه فرمایید. عنوان مقاله: یک روایت معروف درباره امام زمان (یک شبهه ، چند پاسخ)، این مقاله در چهار قسمت ارائه شده و اخیرا توسط همکار تدوین به این قسمت منتقل شده:
http://www.askquran.ir/showthread.ph...118#post251118
شاهد مثال بنده (در پاسخ به شما)، مطلبی است که در پست 5 آورده ام.
------------------------------------------این مثال به خوبی به شما نشان می دهد که مشکل تحریف برخاسته از متن احادیث نیست، بلکه از کسانی است که به تعبیر قرآن قلبشان منحرف است و نه تنها احادیث، که آیات قرآن هم از تحریف معنوی این گونه افراد در امان نیست:
هُوَ الَّذي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتابَ مِنْهُ آياتٌ مُحْكَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتابِ وَ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ فَأَمَّا الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْويلِه...
او كسى است كه اين كتاب (آسمانى) را بر تو نازل كرد، كه قسمتى از آن، آيات «محكم» [صريح و روشن] است كه اساس اين كتاب مى باشد (و هر گونه پيچيدگى در آيات ديگر، با مراجعه به اينها، برطرف مى گردد.) و قسمتى از آن، «متشابه» است [آياتى كه به خاطر بالا بودن سطح مطلب و جهات ديگر، در نگاه اول، احتمالات مختلفى در آن مىرود ولى با توجه به آيات محكم، تفسير آنها آشكار مى گردد.] اما آنها كه در قلوبشان انحراف است، به دنبال متشابهاتند، تا فتنه انگيزى كنند (و مردم را گمراه سازند) و تفسير (نادرستى) براى آن مى طلبند...
می بینید که آیات قرآن هم به تصریح این آیه کریمه، سرشار از جملات و عبارات متشابهی است که تاب معانی گوناگونی دارد که برخی از آنها صحیح و برخی دیگر اشتباه است لذا خود آیه ملاک کشف معانی صحیح آیات متشابه را بیان فرموده و آن رجوع به آیات محکم و تطبیق متشابهات بر محکمات است لذا فرموده اند: القرآن یفسر بعضه بعضا (برخی آیات قرآن، برخی آیات دیگر را تفسیر می کند) و همینگونه است حال احادیث که به تصریح روایات دیگر، احادیث هم دارای محکم و متشابه اند و اینکه برخی احادیث، برخی احادیث دیگر را تفسیر می کند.
اگر حدیث مورد بحث برای کسانی مانند شما مشتبه است، باید آن را بر آیات قرآن و احادیث محکم عرضه نمایید تا معنای صحیح آن را دریابید. برخی از این احادیث را در پست 7 عرض کردم و معنای روشن حدیث، روشن تر شد.
ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۰/۰۳/۰۲ در ساعت ۲۰:۲۶
وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند
-
تشکرها 3
-
۱۳۸۹/۰۵/۳۰, ۰۰:۲۰ #10
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۸
- نوشته
- 974
- مورد تشکر
- 1,077 پست
- حضور
- 1 روز 6 ساعت 49 دقیقه
- دریافت
- 2
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
گفته می شود که با ظهور حضرت مهدی همه مسلمان خواهند شد ، ولی:
آیه 14 سوره المائده : وَ مِنَ الَّذينَ قالُوا إِنَّا نَصارى أَخَذْنا ميثاقَهُمْ فَنَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُكِّرُوا بِهِ فَأَغْرَيْنا بَيْنَهُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ إِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ وَ سَوْفَ يُنَبِّئُهُمُ اللَّهُ بِما كانُوا يَصْنَعُون:و همچنين از آن جمعيتى كه مىگويند ما نصارائيم ميثاق مخصوص بگرفتيم، آنها نيز قسمتى از اصول دينى خود را فراموش كردند، در نتيجه در بينشان تا روز قيامت دشمنى و كينه ورزى را تحريك كرديم، به زودى خدا از اعمالى كه مىكردهاند خبرشان خواهد داد.
از این آیه چنین استنباط می شود که مسیحیان تا روز قیامت هستند.
-
تشکرها 2
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری