صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: <<<***کاش می‌دانستیم آن دنیا چه خبره؟!***>>>

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    2,069
    صلوات
    12514
    تعداد دلنوشته
    10
    مورد تشکر
    18 پست
    حضور
    18 روز 14 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0

    <<<***کاش می‌دانستیم آن دنیا چه خبره؟!***>>>




    دنیا، سرای کوچ کردن است، ولی مهم این است که انسان به کجا کوچ می کند؛ آیا به سرزمینی سراسر آسایش و رفاه یا به محلی بی آب و علف و همراه با مشقت و رنج؟ ... در حقیقت این اعمال و رفتار آدمی است که جایگاه او را در آخرت تعیین می کند و چگونگی زندگی او را در آنجا رقم می زند.
    آنان كه حقیقت دنیا و آخرت را به درستی درك كرده باشند، نگاه دیگری به زندگی دارند؛ آنان برای خدا و آخرت اصالت قائلند و دنیا را پلی برای رسیدن به آخرت می دانند و به این جهت اعمال و كردارشان بر اساس خدا محوری تنظیم و صادر می شود و دنیا برای آنان سجن و زندانی محدود است، ولی این به این معنا نیست كه قدرت زیست در این دنیا را از دست بدهند؛ بلكه توجه به بعد دیگر دنیا شوق زندگانی را در چنین افرادی زیاد می كند و آن، مزرعه بودن دنیا برای آخرت است. انسان در این وادی می تواند خود را به ظرفیت های والای كمالات و درجات علیای حسنات برساند و آخرت تجسم همین اعمال می باشد. پس اگر خداوند به مۆمنی عمر طولانی داد، توجه به این نكته مهم شوق ادامه زندگی را در او به وجود می آورد. امام علی علیه السلام آنان را این گونه معرفی می کند:


    ادامه....

    امام صادق عليه السلام :

    عمل براى آخرت

    « إِعْمَلِ الْيَوْمَ فِى الدُّنْيا بِما تَرْجُوا بِهِ الْفَوْزَ فِى الاْخِرَةِ ».

    امروز در دنيا كارى كن كه به وسيله آن اميدِ كاميابى در آخرت را دارى.


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    نوشته
    4,327
    صلوات
    139000
    تعداد دلنوشته
    82
    مورد تشکر
    1,241 پست
    حضور
    122 روز 15 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    " وصف روز قیامت : قیامت روزی است که خداوند همه انسانها ی گذشته و اینده را برای رسیدگی دقیق حساب و رسیدن به پاداش اعمال گرد اورد . همه فرو تنانه به پا خیزند عرق از سر و رویشان و کنار دهانشان جاری است . و زمین زیر پایشان لرزان است.
    نیکو حال ترین انان کسی است که جای گذاشتن دو پایش را پیدا کند. یا جایی برای اسوده ماندن بیابد. " مولا علی علیه السلام.

    و درسی دیگر از ایت الله بهجت : " گفتم که : الف . گفت :دگر ؟ گفتم : هیچ. در خانه اگر کس است یک حرف بس است .
    بارها گفته ام و بار دگر می گویم : " کسی که بداند هر که خدا را یاد کند خدا همنشین اوست احتیاج به هیچ وعظی ندارد. می داند چه باید بکند و چه نباید بکند. که انچه را که می داند باید انجام دهد.و در انچه که نمی داند باید احتیاط کند. " والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته .

    محمد تقی بهجت. یا حق.


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    2,069
    صلوات
    12514
    تعداد دلنوشته
    10
    مورد تشکر
    18 پست
    حضور
    18 روز 14 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    « إِنَّمَا مَثَلُ مَنْ خَبَرَالدُّنْیَا كَمَثَلِ قَوْم سَفْرنَبَا بِهِمْ مَنْزِلٌ جَدِیبٌ، فأَمُّوا مَنْزِلاً خَصِیباً وَجَنَاباً مَرِیعاً، فَاحْتَمَلُوا وَعْثَاءَ الطَّرِیقِ، وَفِرَاقَ الصَّدِیقِ، وَخُشُونَةَ السَّفَرِ، وَجُشُوبَةَ الْمَطْعَمِ، لِیَأتُوا سَعَةَ دَارِهِمْ، وَمَنْزِلَ قَرَارِهِمْ، فَلَیْسَ یَجِدُونَ لِشَیْء مِنْ ذلِكَ أَلَماً، وَلاَ یَرَوْنَ نَفَقَةً مَغْرَماً، وَلاَ شَیْءَ أَحَبُّ إِلَیْهِمْ مِمَّا قَرَّبَهُمْ مِنْ مَنْزِلِهِمْ، وَأَدْنَاهُمْ مِنْ مَحَلِّهِمْ وَمَثَلُ مَنِ اغْتَرَّ بِهَا كَمَثَلِ قَوْم كَانُوا بِمَنْزِل خَصِیب، فَنَبا بِهِمْ إِلَى مَنْزِل جَدِیب، فَلَیْسَ شَیْءٌ أَكْرَهَ إِلَیْهِمْ وَلاَ أَفْظَعَ عِنْدَهُمْ مِنْ مُفَارَقَةِ مَا كَانُوا فیِهِ، إِلَى مَا یَهْجُمُونَ عَلَیْهِ، وَیَصِیرُونَ إِلَیْهِ؛
    همانا داستان آن کس که دنیا را شناخت، چونان مسافرانی است که در سرمنزلی بی آب و علف و دشوار اقامت داشته، قصد کوچ کردن به سرزمینی دارند که در آنجا آسایش و رفاه فراهم است. پس مشکلات راه را تحمل می کنند و جدایی دوستان را می پذیرند و سختی سفر و ناگواری غذا را با جان و دل قبول می کنند تا به جایگاه وسیع و منزلگاه امن و با آرامش قدم بگذارند.
    امام صادق عليه السلام :

    عمل براى آخرت

    « إِعْمَلِ الْيَوْمَ فِى الدُّنْيا بِما تَرْجُوا بِهِ الْفَوْزَ فِى الاْخِرَةِ ».

    امروز در دنيا كارى كن كه به وسيله آن اميدِ كاميابى در آخرت را دارى.


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    2,069
    صلوات
    12514
    تعداد دلنوشته
    10
    مورد تشکر
    18 پست
    حضور
    18 روز 14 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بـه هـمـیـن دلیـل، خـداونـد انـسـان را بـا انـواع آزمـایـش هـا و تـمـریـن هـاى سـخـت از قـبـیـل انـجـام کـارهـاى عـبـادى، پـرهـیـز از خـواسـتـه هـاى نـفـسـانـى، تحمل سختى ها و گرفتارى ها مى پروراند و براى زندگى ابدى سرشار از خیر و برکت آماده مى کند. زندگی هر انسان در دنیا، مدت بسیار کوتاهی است که به سرعت می گذرد و زندگی انسان در جهان دیگر آغاز خواهد شد؛ زندگی ای که نتیجه اعمال آدمی در دنیاست و تا ابد ادامه خواهد داشت.

    امام علی علیه السلام به این نکته اشاره فرموده و به همگان درباره افتادن به دام دنیاپرستی، هشدار می دهد و می فرماید: « أَلاَ وَإنَّ الدُّنْیَا قَدْ وَلَّتْ حَذَّاءَ، فَلَمْ یَبْقَ مِنْهَا إِلاَّ صُبَابَةٌ كَصُبَابَةِ الاْنَاءِ اصْطَبَّهَا صَابُّهَا، أَلاَ وَإِنَّ الاْخِرَةَ قَدْ أَقْبَلَتْ، وَلِكُلٍّ مِنْهُمَا بَنُونَ، فَكُونُوا مِنْ أَبْنَاءِ الاْخِرَةِ، وَلاَ تَكُونُوا مِنْ أَبْنَاءِ الدُّنْیَا، فَإِنَّ كُلَّ وَلَد سَیُلْحَقُ بأُمِّهِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ، وَإِنَّ الْیَوْمَ عَمَلٌ وَلاَ حِسَابَ، وَغَداً حِسَابٌ وَلاَ عَمَلَ؛
    آگاه باشید! دنیا به سرعت پشت کرده و از آن جز باقی مانده اندکی از ظرف آبی که آن را خالی کرده باشند، نمی ماند. به هوش باشید که آخرت به سوی ما می آید و دنیا و آخرت، هر یک فرزندانی دارند. بکوشید از فرزندان آخرت باشید، نه دنیا؛ زیرا در روز قیامت، هر فرزندی به پدر و مادر خویش بازمی گردد. امروز هنگام عمل است، نه حسابرسی و فردا روز حسابرسی است، نه عمل».(2)
    امام صادق عليه السلام :

    عمل براى آخرت

    « إِعْمَلِ الْيَوْمَ فِى الدُّنْيا بِما تَرْجُوا بِهِ الْفَوْزَ فِى الاْخِرَةِ ».

    امروز در دنيا كارى كن كه به وسيله آن اميدِ كاميابى در آخرت را دارى.


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    نوشته
    4,327
    صلوات
    139000
    تعداد دلنوشته
    82
    مورد تشکر
    1,241 پست
    حضور
    122 روز 15 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    " یاد تنهایی قبر : فردا به امروز نزدیک است. و امروز با انچه در ان است می گذرد و فردا می اید و بدان می رسد . گویی هر یک از شما در دل زمین به خانه مخصوص خود رسیده و در گودالی که کنده اند ارمیده اید. وه ! که چه خانه تنهایی ؟ و چه منزل وحشتناکی ؟
    و چه سیاه چال غربتی ؟ گویی هم اکنون بر صور اسرافیل دمیدند و قیامت فرا رسیده و برای قضاوت و حسابرسی قیامت بیرون شده اید .
    پندار های باطل دور گردیده بهانه ها از میان برخاسته و حقیقت ها برای شما اشکار شده و شما را به انجا که لازم بود کشانده اند .
    پس از عبرت ها پند گیرید و از دگرگونی روز گار عبرت پذیرید و از هشدار دهندگان بهره مند گردید. "
    نهج البلاغه . مولا علی علیه السلام.


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    2,072
    صلوات
    25000
    تعداد دلنوشته
    4
    مورد تشکر
    18 پست
    حضور
    61 روز 7 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    <<<***کاش می‌دانستیم آن دنیا چه خبره؟!***>>>
    خدایا دلم شهادت میخواهد...
    مردن رو که همه بلدن...

    کمکم کن طوری زندگی کنم که لایق باشم...


  8. #7
    بزودی



    الان قیامت وبهشت وجهنم به وقع پیوستند؟یانه هنوز؟


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    3,634
    صلوات
    1
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    812 پست
    حضور
    118 روز 22 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    8



    با نام و یاد دوست






    <<<***کاش می‌دانستیم آن دنیا چه خبره؟!***>>>







    کارشناس بحث: استاد مسلم

    سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی

    عشق محمد بس است و آل محمد



    <<<***کاش می‌دانستیم آن دنیا چه خبره؟!***>>>


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    نوشته
    458
    مورد تشکر
    160 پست
    حضور
    21 روز 20 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط بزودی نمایش پست
    الان قیامت وبهشت وجهنم به وقع پیوستند؟یانه هنوز؟
    با سلام و احترام

    از آیات و روایات متعددی برداشت می‌شود که بهشت و جهنم الان موجود هستند، قرآن کریم می‌فرماید:

    «وَ سارِعُوا إِلى‏ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقينَ»(آل عمران-133)
    و شتاب كنيد براى رسيدن به آمرزش پروردگارتان و بهشتى كه وسعت آن، آسمانها و زمين است و براى پرهيزگاران آماده شده است‏.

    یا می فرماید:
    «سابِقُوا إِلى‏ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُها كَعَرْضِ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ» (حدید-21)
    به پيش تازيد براى رسيدن به مغفرت پروردگارتان و بهشتى كه پهنه آن مانند پهنه آسمان و زمين است و براى كسانى كه به خدا و رسولانش ايمان آورده‏ اند آماده شده است‏.
    تعبیر «أُعِدَّتْ» به معنای «مهیا شده است» گویای این است که بهشت و جهنم اکنون وجود دارند.(تفسیر نمونه، ج3، ص92)

    در روایات نیز همین معنا تایید شده است، تعدد و تضافر این روایات به قدری است که نمیتوان آنها را بر معنای دیگری حمل کرد. (الالهیات، آیت الله سبحانی، ج4، ص422)
    به عنوان نمونه امام صادق(ع) میفرمایند: «حق تعالى هیچ‌کس را نیافریده است، مگر آن‌که منزلى در بهشت و منزلى در جهنم برایش قرار داده است، پس چون اهل بهشت در بهشت و اهل جهنم در جهنم ساکن می‌شوند، منادى ندا می‌کند اهل بهشت را که نظر کنید به سوى جهنم، پس مشرف می‌شوند و نظر می‌کنند به سوى جهنم و منزل‌هاى ایشان را در جهنم به آنها نشان می‌دهند که این منزلى است که اگر معصیت الهى می‌کردید، داخل این منازل می‌شدید، پس چندان ایشان را فرح و شادى روى دهد، که اگر مرگ در بهشت باشد، بمیرند از شادى آنان‌که از چنین عذابى نجات یافته‌اند. پس منادى ندا کند اهل جهنم را که به جانب بالا نظر کنید؛ چون نظر کنند، منازل ایشان را در بهشت و نعمت‏ها که در آنجا مقرر شده به ایشان بنمایانند و بگویند به ایشان که اگر اطاعت الهى می‌کردید این منازل را متصّرف می‌شدید؛ پس ایشان را حالى رو دهد از اندوه که اگر مرگ باشد بمیرند. پس منازل اهل جهنم را در بهشت به نیکوکاران دهند و منازل اهل بهشت را در جهنم به بدکاران دهند.(بحارالانوار، علامه مجلسی، ج8، ص125و 126)
    علاوه بر این که مشاهدات پیامبر(ص) در معراج نیز گویای وجود بهشت و جهنم است، همان طور که امام رضا(ع) در پاسخ به سوال یکی از اصحاب در همین مورد فرمودند:
    «آری آفریده شده‌اند، و پیامبر(ص) به هنگام معراج وارد بهشت شد و دوزخ را نیز مشاهده کرد ... کسی که آفرینش بهشت و جهنّم را إنکار کند پیامبر(ص) را تکذیب کرده است و ما را نیز تکذیب کرده است، و هرگز در تحت ولایت ما نیست...(امالی، شیخ صدوق، ص461)

    پس اصل بهشت و جهنم موجود است اما متناسب با رفتار انسان ها، کیفیت آن تغییر خواهد کرد، همان طور که پیامبر(ص) در وصف معراجشان می فرماید: داخل بهشت شدم و ملائکه ای را دیدم که گاهی خشتی بنا می سازند و گاهی دست از کار می کشند، از آنها علت را پرسیدم، گفتند هر گاه از دنیا توسط مومنین مصالح بیاید می سازیم، و هرگاه نیاید بازمی ایستیم.(بحارالانوار، علامه مجلسی، ج8، ص123)

    یا علی(ع)



  11. #10
    بزودی



    سلام
    خداخیرتون بده که جواب سوالم را زحمت کشیدید و بیان کردید


    نقل قول نوشته اصلی توسط مسلم نمایش پست
    پس اصل بهشت و جهنم موجود است
    با نظر فلاسفه هم مطابقت داره که می گویند عالم نقطه شروعی نبوده
    فعل خداو ذات خدا یکیه
    یعنی خلقت مخلوقات که فعل خداست با ذات خدا یکی هست و همانطور که دا ازلی است مخلوقات هم ازلی هستند
    من بخاطر همین موضوع این سوال را کرده بودم


    نقل قول نوشته اصلی توسط مسلم نمایش پست
    متناسب با رفتار انسان ها، کیفیت آن تغییر خواهد
    می خوردن من حق ز ازل می دانست گر می نخورم علم خدا جهل بود
    این را شاعر برای توجیه کار خطای خودش گفته
    در حالیکه علم خدا (آیا علم خدا باذات خدا یکی هست ؟)جبری برای ما بوجود نمی آوره .


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود