جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: دروغ بودن داستان های رؤیت امام زمان (عج) ؟!!

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,655
    صلوات
    15400
    تعداد دلنوشته
    14
    تشکر:
    1
    حضور
    22 روز 17 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4

    دروغ بودن داستان های رؤیت امام زمان (عج) ؟!!




    با سلام ؛
    همانطور که در آخرین توقیع حضرت (عج) به نائب آخرشان علی بن محمد آمده است حضرت فرموده اند هر کس بعد از این ادعا کند مرا دیده دروغ گو است! و قطعا هم این سخن حضرت (عج) درست است پس چرا اغلب مداح ها و یا بعضی از سخنران ها در سخنرانی هایشان به این موضوع اشاره میکنند که مثلا فلان سال (سالی بعد از شروع غیبت کبری) فلان شخص خدمت امام زمان (عج) رسید و یا میگویند در مسجد جمکران حضرت را فلان عالم دیده است و حضرت چنین وصیتی کرده {در حالی که این مسجد در زمان غیبت کبری ساخته شده است} و ... خیلی از داستان هایی اغلب بیشترمون شنیدیم؛ واقعا این افراد از خودشون داستان میگویند و یا توهم میزنند و فکر میکنند آن شخصی که دیده اند حضرت بوده؟؟ چون خود حضرت به صراحتا گفته است که این افراد
    دروغ گو هستند.

    متن توقیع:
    « بسم اللَّه الرحمن الرحيم اى على بن محمد سمرى! خداوند پاداش برادرانت را در مرگ تو بزرگ گرداند، چرا كه تو تا شش روز ديگر خواهى مرد، پس به كارهاى خود رسيدگى كن و به هيچ كس به عنوان جانشين خود وصيت منما كه غيبت كامل واقع شده است.
    من آشكار نميشوم مگر بعد از اجازه پروردگار عالم؛ و اين بعد از گذشت زمان ها و قساوت دلها و پر شدن زمين از ستم خواهد بود. عنقريب
    در ميان شيعيان كسانى پيدا مي شوند كه ادعا مي كنند مرا ديده‏ اند. آگاه باش كه هر كس پيش از خروج سفيانى و صيحه آسمانى ادعا كند كه مرا ديده است، دروغ‏گو است و افترا مى‏ بندد، و لا حول و لا قوة الا باللَّه العلى العظيم»
    مهدى موعود ( ترجمه جلد 51 بحار الأنوار) ؛ متن ؛ ص688
       
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرج آل محمد و العن اعداء آل محمد اجمعین
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا


    خدایا به ما ایمانی عطا کن، که باور کنیم همه امور به دست توست
    خدایا ما را به خود واگذار مکن حتی به اندازه لحظه ای کوچک
    خدایا بگیر از ما هر آنچه که تو را از ما می گیرد
    خدایا کمکمون کن تا ایمان، نام و نان برایمان نیاورد
    خدایا شکرت

    http://s6.picofile.com/file/81943357...744_4474_b.jpg


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    3,616
    صلوات
    1
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    794 پست
    حضور
    118 روز 6 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    8



    با نام و یاد دوست






    دروغ بودن داستان های رؤیت امام زمان (عج) ؟!!







    کارشناس بحث: استاد طاها

    سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی

    عشق محمد بس است و آل محمد



    دروغ بودن داستان های رؤیت امام زمان (عج) ؟!!


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    173
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    4 روز 9 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط حدیث 74 نمایش پست
    دروغ بودن داستان های رؤیت امام زمان
    با عرض سلام به شما دوست گرامی

    قبل از هر سخن لازم به ذکر است که مسئله مشاهده امام زمان منحصر به ادعای افرادی که نام برده اید نمیشود بلکه بسیاری از علمای بزرگ شیعه بر آن صحه گذاشته اند از قبیل: مقدس اردبيلي، علامة‌حلي و علامة بحرالعلوم ، سيد مرتضي و شيخ طوسى.
    از جمله افرادی که بر این مسئله اذعان نموده اند علامه مجلسی است یعنی همان کسی که شما توقیع شریف امام زمان را از کتاب ایشان نقل کرده اید.

    و همانطور که تصدیق میفرمایید نمیتوان به این علما نیز نسبت داد که «از خودشون داستان میگویند و یا توهم میزنند».
    ممکن است بگویید پس تکلیف آن توقیع چه میشود که امام مدعیان رویت و مشاهده را تکذیب کرده اند؟

    علامه مجلسی خود در تبیین این مطلب میفرماید:

    بيان: لعله محمول على من يدعي المشاهدة مع النيابة و إيصال الأخبار من جانبه ع إلى الشيعة على مثال السفراء لئلا ينافي الأخبار التي مضت و ستأتي فيمن رآه ع و الله يعلم؛

    توضیح: ممکن است این فرمایش امام در توقیع را بر شخصی حمل نمود که علاوه بر ادعای مشاهده امام زمان ادعای نیابت از طرف ایشانرا هم دارد تا خود را شبیه نائبان خاص امام در غیبت صغری که چنین منصبی را داشته اند معرفی کند. این توجیه را از آن رو بیان کردیم که نقلهایی [معتبر از طرف افراد مطمئن] داریم که مدعی رویت امام زمان بوده اند و ما برخی از این اخبار را قبلا عرض کردیم و برخی را هم بعدا عرض خواهیم نمود. (بحارالانوار/ج52/ص151)


    در پناه حق


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    نوشته
    2,634
    صلوات
    1749
    تعداد دلنوشته
    22
    مورد تشکر
    318 پست
    حضور
    214 روز 4 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    6
    گالری
    53


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۳
    نوشته
    262
    مورد تشکر
    55 پست
    حضور
    4 روز 10 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    12



    نقل قول نوشته اصلی توسط حدیث 74 نمایش پست
    با سلام ؛
    همانطور که در آخرین توقیع حضرت (عج) به نائب آخرشان علی بن محمد آمده است حضرت فرموده اند هر کس بعد از این ادعا کند مرا دیده دروغ گو است! و قطعا هم این سخن حضرت (عج) درست است پس چرا اغلب مداح ها و یا بعضی از سخنران ها در سخنرانی هایشان به این موضوع اشاره میکنند که مثلا فلان سال (سالی بعد از شروع غیبت کبری) فلان شخص خدمت امام زمان (عج) رسید و یا میگویند در مسجد جمکران حضرت را فلان عالم دیده است و حضرت چنین وصیتی کرده {در حالی که این مسجد در زمان غیبت کبری ساخته شده است} و ... خیلی از داستان هایی اغلب بیشترمون شنیدیم؛ واقعا این افراد از خودشون داستان میگویند و یا توهم میزنند و فکر میکنند آن شخصی که دیده اند حضرت بوده؟؟ چون خود حضرت به صراحتا گفته است که این افراد دروغ گو هستند.
    سخنی در رویت

    بزرگان مشاهده و رویت امام علیه السلام را در عصر غیبت کبری ممکن شمرده اند و گفته اند " روایات صریح است در اینکه وجود مبارک ولی عصر علیه السلام با این که در بین مردم است مردم او را نمی شناسند و البته بین این مطلب و اینکه بعضی از مردم آن حضرت را ببینند و بشناسند و دیدن عده قلیلی امام را بنا به مصالح و جهاتی ؛ منافاتی نخواهد بود
    اهل کشف و عرفان نیز متعرض مسئله رویت در غیبت کبری شده اند چنانچه شیخ عبد الوهاب شعرانی در کتاب لواقح الانوار گفته است
    "شیخ حسن عراقی در ایام سیاحت خویش به خدمت حجت خدا امام مهدی رسید و از عمر مبارک امام سوال کرد امام پاسخ دادند : عمر من هم اکنون 620 سال است "
    شعرانی پس از نقل این مطلب می گوید
    من این موضوع را به مرشد خود علی الخواص گفتم و او درباره عمر حضرت تا آن سال نظرش موافق نقل شیخ حسن عراقی بود
    همچنین می بینیم که عالم معنوی بزرگوار سید رضی الدین ابن طاووس حسنی در کتاب مهج الدعوات می گوید :
    من در سامرا بودم شبی هنگام سحر شنیدم که امام مهدی علیه السلام دعا می خواند و برای زندگان و مردگان دعا می کرد و خیر و سعادت و حمت برای آنان از خداوند متعال می طلبید آن شب که سحر هنگام آن شنیدن دعای حضرت از زبان خود ایشان بود برای من اتفاق افتاد شب چهاشنبه 13 ماه ذیقعده سال 638 بود
    درباره امر رویت و ملاقات نیز کتابهای چندی نوشته اند و در آن کتابها نام کسان بسیاری آمده است که در عصر غیبت کبری هر کدام به گونه ایی به دیدار امام علیه السلام نائل آمدند و معجزات و قضایایی برای آنان اتفاق افتاده است و مشکلاتی از آنان گشوده شده است و بیماریهایی – گاه بسیار سخت – شفا یافته است
    ____________
    به نقل از کتاب خورشید مغرب نوشته آقای محمد رضا حکیمی ص 165 چاپ 1382



  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,655
    صلوات
    15400
    تعداد دلنوشته
    14
    تشکر:
    1
    حضور
    22 روز 17 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4



    نقل قول نوشته اصلی توسط :طاها: نمایش پست
    با عرض سلام به شما دوست گرامی

    قبل از هر سخن لازم به ذکر است که مسئله مشاهده امام زمان منحصر به ادعای افرادی که نام برده اید نمیشود بلکه بسیاری از علمای بزرگ شیعه بر آن صحه گذاشته اند از قبیل: مقدس اردبيلي، علامة‌حلي و علامة بحرالعلوم ، سيد مرتضي و شيخ طوسى.
    از جمله افرادی که بر این مسئله اذعان نموده اند علامه مجلسی است یعنی همان کسی که شما توقیع شریف امام زمان را از کتاب ایشان نقل کرده اید.
    ......
    با سلامی دوباره و تشکر از پاسخگویی شما
    من داستانی درباره ملاقات علامه مجلسی و امام زمان (عج) مشاهده نکردم و به نظرم اگر هم بوده علامه مجلسی ایشان را در خواب مشاهده کردند و در بیداری ملاقاتی نداشته اند.
    خوب من متن ایشان در کتاب بحارالانوار را مطالعه کردم و این را هم فهمیدم که ایشان به دلایلی این تبیین را آوردند و قطعا نمیخواستند کسانی که این ادعا را کرده اند و از علمای بزرگ هم بوده اند مورد نهی و کذاب خوانده شوند
    و هنوز هم برایم جای شک و شبهه است که چطور ممکنه وقتی امام زمان (عج) به صراحتا بفرمایند افرادی که ادعا میکنند مرا دیده اند دروغگو هستند باز هم ما دنبال دلیل برای رد یا توجیه این سخن امام باشیم!
    اصلا مگر این زمان (غیبت کبری) به این معنا نیست که ما امام زمان (عج) را با اینکه در میانمان داریم اما نمیتوانیم ایشان را مشاهده کنیم؟ مگر نه اینکه در احادیث آمده در این زمان حضرت مانند خورشید پشت ابر هستند؟ من نمیخواهم به علمایی که ادعای دیدن امام زمان (عج) را کرده اند و به قول شما افراد بزرگی هم هستند توهین کنم اما چطور میشود که اماممان حرفی را به صراحتا بزنند و ما بگوییم منظورشان چیز دیگری بوده؟!

       
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرج آل محمد و العن اعداء آل محمد اجمعین
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا


    خدایا به ما ایمانی عطا کن، که باور کنیم همه امور به دست توست
    خدایا ما را به خود واگذار مکن حتی به اندازه لحظه ای کوچک
    خدایا بگیر از ما هر آنچه که تو را از ما می گیرد
    خدایا کمکمون کن تا ایمان، نام و نان برایمان نیاورد
    خدایا شکرت

    http://s6.picofile.com/file/81943357...744_4474_b.jpg


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    173
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    4 روز 9 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط حدیث 74 نمایش پست
    من داستانی درباره ملاقات علامه مجلسی و امام زمان (عج) مشاهده نکردم و به نظرم اگر هم بوده علامه مجلسی ایشان را در خواب مشاهده کردند و در بیداری ملاقاتی نداشته اند
    با عرض سلام به شما دوست گرامی

    در پاسخ به فرمایش شما عرض میشود:

    در پست قبلی گفته شد علامه مجلسی (محمدباقر مجلسی، صاحب کتاب بحارالانوار ) از کسانی است که بر مشاهده امام زمان در عصر غیبت کبری صحه گذاشته است و نگفتیم ایشان خود از ملاقات کنندگان بوده اند.

    اما درباره توقیع شریف و سوالاتی که مطرح کرده اید، باید عرض کنیم

    وقتی کسانی که شخص امام زمان ایشان را به عنوان نائبان عام و حجت خود معرفی کرده است:

    وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَيْهِم‏. (كمال الدين و تمام النعمة، ج‏2، ص: 484)

    مدعی ملاقات با ایشان میشوند و یا بر ملاقات دسته ای از مدعیان صحه میگذارند این خود نشان میدهد فهم اولیه ما از این توقیع فهم کاملی نیست و اینجاست که ذهن هر اندیشمندی به این سمت و سو کشیده میشود که شاید در توقیع یاد شده یا روایات و ادله دیگر، قراینی وجود دارد که مغفول مانده است. اینجاست که درب توضیح و توجیه گشوده میشود و هر عالم و اندیشمندی وجهی را بیان میکند که قبلا نمونه ای را از علامه مجلسی ارائه کردیم.

    با این حال اگر میخواهید نگاهی تخصصی تر به توقیع داشته باشید به نظر میرسد لازم است حداقل دو گام را بردارید: در گام نخست باید (فارغ از داستانهای ملاقات با امام زمان) یک نگاه تخصصی به خود عبارات این توقیع بیندازید و ببینید که بر اساس اصول استنباط از آیات و روایات، محتوای توقیع امام زمان آیا نفی هرگونه ملاقات با امام زمان توسط هر کس است یا اینکه توقیع یاد شده نوع خاصی از ملاقات را نفی میکند. در گام بعد به محتوای داستانهایی که از علمای شناخته شده نقل شده نظری بیفکنید و ببینید آنچه این علما ادعا کرده اند آیا مشاهده در بیداری بوده یا چیز دیگر.

    در این باره میتوانید از این دو مقاله استفاده کنید (متن هر دو مقاله در پایگاه اینترنتی نورمگز قرار دارد):

    ـ معیارهای درستی داستان های دیدار با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف/ اثر: حسن ملایی/ مجله پژوهشهای مهدوی
    http://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/889548/

    ـ ملاقات با امام زمان (عج) (ادعاها و واقعیت ها)/ اثر: ابراهیم شفیعی سروستانی/مجله درسهایی از مکتب اسلام
    http://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/571924/

    در پناه حق


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود