جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شناختن خدا با نگاه به مورجه

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    156
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    شناختن خدا با نگاه به مورجه




    از فرمايشات گهربار حضرت علي عليه السلام:

    اگر مردم در عظمت قدرت خدا، و بزرگي او مي انديشيدند، به راه راست باز مي گشتند،و از آتش سوزان مي ترسيدند، اما دلها بيمار ،وچشم ها معيوب است. آيا به مخلوقات کوچک خدا نمي نگرند؟که چگونه آفرينش آن را استحکام بخشيد؟و ترکيب اندام آن را بر قرار، وگوش و چشم براي آن پديد آورد،واستخوان وپوست متناسب خلق کرد؟به مورچه و کوچکي جثه آن بنگريد، که چگونه لطافت خلقت او با چشم وانديشه انسان درک نمي شود،نگاه کنيد چگونه روي زمين راه مي رود،وبراي بدست آوردن روزي خود تلاش ميکند؟دانه ها را به لانه خود منتقل مي سازد،ودر جايگاه مخصوص نگه مي دارد،در فصل گرما براي زمستان تلاش کرده،و به هنگام درون رفتن،بيرون آمدن را فراموش نمي کند!.روزي مورچه تضمين گرديده ، و غذاهاي متناسب با طبعش آفريده شده است.خداوند منان از او غفلت نميکند،وپروردگار پاداش دهنده محرومش نمي سازد،گرچه در دل سنگي سخت وصاف يا در ميان صخره اي خشک باشد.اگر در مجاري خوراک وقسمتهاي بالا وپائين دستگاه گوارش وآنچه در درون شکم او از غضروف هاي آويخته به دنده تا شکم، وآنچه در سر اوست از چشم وگوش،انديشه نمائي،از آفرينش مورچه دچار شگفتي شده واز وصف او به زحمت خواهي افتاد.پس بزرگ است خدائي که مورچه را بر روي دست وپايش بر پا داشت،وپيکره وجودش را با استحکام نگاه داشت،در آفرينش آن هيچ قدرتي او را ياري نداد وهيچ آفريننده اي کمکش نکرد.اگر انديشه ات را بکار گيري تا به راز آفرينش پي برده باشي،دلائل روشني به تو خواهند گفت که آفريننده مورچه کوچک همان آفريدگار درخت بزرگ خرماست،به جهت دقتي که جدا جدا در آفرينش هر چيزي به کار رفته،واختلافات وتفاوتهاي پيچيده اي که در خلقت هر پديده حياتي نهفته است.همه موجودات سنگين وسبک،بزرگ وکوچک،نيرومند وضعيف،در اصول حيات وهستي يکسانند،وخلقت آسمان و هوا بادها و آب يکي است.پس انديشه کن در آفتاب وماه،و درخت وگياه،و آب و سنگ،و اختلاف شب و روز ،وجوشش درياها،و فراواني کوه ها،و بلنداي قله ها،و گوناگوني لغتها،وتفاوت زبانها،که نشانه هاي روشن پروردگارند.پس واي بر آن کس که تقدير کننده را نپذيرد،و تدبير کننده را انکار کند!گمان کردند که چون گياهانند وزارعي ندارند، واختلاف صورت هايشان را سازنده اي نيست،بر آنچه ادعا ميکنند حجت و دليلي ندارند،و بر آنچه در سر مي پرورانند تحقيقي نمي کنند.آيا ممکن است ساختماني بدون سازنده، يا جنايتي بدون جنايتکار باشد؟!

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    39
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    21 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    مطلب خیلی جالبی بود

    ممنون

  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    29
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    1 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم

    با عرض سلام صمیمی به نویسنده قانع و راضی به ارشاد ائمه ع


    بله فلسفه یونان را باید ول کنند
    موازین اشتباهی دارد
    از جمله سنخیت علت و معلول که پایه قانون از آن بدتر الواحد لا یصدر عنه الا الواحد است
    اینها همه خیالات انسانی است-مخلوق فکر بشر است بقدرت خدا

    خدا منزه است از اینکه اینچنین آنالیزش کنیم ما فقط باید تنزیهش کنیم از مشابهت به مخلوقاتش
    و خود را به ما شناسنده تر از این است که محتاج ساخت و پرداختن برهان های اطمینان نیاور و اشتباه برای اثبات خدا مثل اینها باشیم

    ما به دیدن تحولات پی به محول باید ببریم(از اثبات توحید امام صادق ع به طبیب هندی)
    و با دیدن انچیزهائیکه جلو دارند جزم و قطع به وجود پشت برای او پیدا کنیم یعنی به مخلوقیت اش پی ببریم (از نهج البلاغه)

    همین دو مطلب بس است


    تازه همین ها را هم ان روستائی ننوشته از رو بخواند او فقط به مخلوقات خداوند نظر کرده قلبش بر قادر متعال که دارای هیچ یک از صفات انها نیست شهادت داده غیر قابل مقایسه با بزرگترین فلاسفه


    laraybafiha@yahoo.com
    والسلام

  6. تشکر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود