صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده...

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۶
    نوشته
    2,483
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    22
    آپلود
    0
    گالری
    51

    عصبانی ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده...




    ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده...

    لایحه جدیدکه در حال طی کردن مراحل نهایی خویش است هم به ازدواج دایم توجه نموده و هم ازدواج موقت و حتی ازدواج مجدد را موضوع قرار داده است

    با وجود اینکه ازدواج مو قت موضوع تبصره اولین ماده فصل سوم لایحه جدید قانو ن حمایت از خانواده است و انتظار برخی حذف آن بود لکن این ماده باتبصره اش هنوز باقی است زیرا اولین ماده حذف شده از این لایحه که شاید جنجالی ترین ماده لایحه تازه بوده به موضوع ازدواج مجدد و راهکارهای ممانعت و قید و بند گذا شتن برای آن تو سط همسر اول و دادگاه اختصاص داشت

    ثبت نکاح موقت تابع آیین نامه ای است که به تصویب وزیر دادگستری می رسد


    ماده 23- اختیار همسر دائم بعدی، منوط به اجازه دادگاه پس از احراز توانایی مالی مرد و تعهد اجرائ عدالت بین همسران می باشد.

    تبصره- در صورت تعدد ازدواج چنانچه مهریه حال باشد و همسر اول آن را مطالبه نماید، اجازه ثبت ازدواج مجدد منوط به پرداخت مهریه زن اول است.

    لکن ماده 22 کما کان در لایحه باقی است که عبارت است از:

    ماده 22:ثبت عقد نکاح دائم، فسخ و انفساخ آن، طلاق، رجوع و اعلام بطلان نکاح و طلاق الزامی است.

    تبصره : ثبت نکاح موقت تابع آیین نامه ای است که به تصویب وزیر دادگستری می رسد

    دومین ماده حذف شده از لایحه در مورد مالیات بر مهریه بود که علی رغم سود مندی آن به لحاظ اقتصادی برای بودجه نمایندگان مجلس به لحاظ اجتماعی و بار فرهنگی آن اصرار بر حذف آن نمودند

    ماده دیگر این لایحه که به مساله سلامتی زوجین پرداخته است و به لحاظ جرم شناسی تحلیلی می توان آنرا نوعی پیشگیری از جرم فریب کاری در ازدواج به حساب آورد عبارت است از:

    ماده 24- وزارت بهداشت.. درمان و آموزش پزشکی مکلف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ تصویب این قانون بیماری هایی را که باید طرفین بیش از ازدواج علیه آنها واکسینه شوند و بیماریهای واگیر خطرناک برای زوجین و فرزندان ناشی از ازدواج را معین و اعلام دارد.. دفاتر ازدواج مکلفند پیش از ثبت نکاح.. گواهی صادره از سوی پزشکان و مراکزی که وزارت بهداشت.. درمان و آموزش پزشکی واجد صلاحیت.. اعلام می نماید، مبنی بر نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و بیماریهای موضوع این ماده و یا واکسینه شدن طرفین را از آنان مطالبه و بایگانی نمایند.

    دومین ماده حذف شده از لایحه در مورد مالیات بر مهریه بود که علی رغم سود مندی آن به لحاظ اقتصادی برای بوده نمایندگان مجلس به لحاظ اجتماعی و بار فرهنگی آن اصرار بر حذف آن نمودند ماده 25 بود:

    ماده 25- وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است از مهریه های بالاتر از حد متعارف و غیر منطقی با توجه به وضعیت زوجین و مسایل اقتصادی کشور متناسب با افزایش میزان مهریه به صورت تصاعدی در هنگام ثبت ازدواج مالیات وصول نماید.

    میزان مهریه متعارف و میزان مالیات با توجه به وضعیت عمومی اقتصادی کشور به موجب آیین نامه ای خواهد بود که به وسیله وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد و به تصویب هیات وزیران می رسد.

    به هر حال دو ماده مورد اشاره یعنی مواد 23 و 25 حذف شد و باید در انتظار باقی اصلاحات احتمالی این لایحه بنشینیم

    رضا زهروی (زهرایی) کارشناس ارشد حقوق کیفری و جرم شناسی

    گروه جامعه و سیاست

  2. تشکرها 4


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    332
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    درود

    بیایید نگذاریم خانواده ایرانی از هم بپاشد.
    دست یک یک مادران ایرانی را ببوسیم، بزرگواری آن ها نهایت نداره!
    بیایید به سرنوشت آینده دختران ایرانی بیندیشیم.
    و خانواده هایی استوار همچون دژ بسازیم
    این راه پیشرفت هازمان ایرانی هستش.

    سپاس فراوان



  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    73
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    غريزه جنسي يك امر ذاتي و طبيعي است كه ذات اقدس حق در نهاد هر انساني قرار داده است و همه مكاتب عالم در اصل وجود آن وحدت نظر دارند و كوچك‏ترين ترديدي در آن ندارند، منتها در دفع و كنترل آن اختلاف دارند.
    گروهي به كمونيسم جنسي اعتقاد دارند؛ يعني معتقدند ازهر طريق ممكني اشكال ندارد، حتي از مادر و خواهر و يا ساير اقوام! و هيچ زني براي شخص خاصي نيست، بلكه همه به طور مشترك از او مي‏توانند استفاده كنند.
    گروهي طرفدار رهبانيتند و معتقدند بايد با غريزه جنسي مبارزه كرد و آن را ارضا ننمود. كشيشيان طرفدار اين عقيده‏اند.
    اسلام بهترين راه دفع شهوات را ازدواج مي‏داند و به كساني كه امكانات عالي ندارند، سفارش به تقوا و عفاف مي‏كند و مي‏گويد: صبر كنيد و با نفس مبارزه نماييد تا زمينه ازدواج فراهم شود.
    قرآن مي‏فرمايد: "... و آن‏ها كه امكان ازدواج ندارند، بايد عفت پيشه كنند تا خداوند آنان را به فضلش بي نياز سازد".(1)
    ازدواج دو نوع است: دائم و موقّت.
    در حكم اوليه ازدواج موقّت تنها براي دو دسته بود: عزب‏ها و كسي كه اصلاً ازدواج نكرده‏اند.
    دسته ديگر، كسانيهستند كه زن گرفتند امّا بيش از چهار ماه در مسافرت و از زن دور بودند، يا زن‏هاي شان مريض بودند و قابل استمتاع نبودند و يا طلاق داده شده و يا فوت كرده بودند. بنابر اين براي زن داراني كه مانعي براي استمتاع نبود، ازدواج موقّت ممنوع بود.
    وقتي گروهي ازدواج موقت را تحريم كرده و مرتكبان را مجازات مي‏كردند و نزديك بود اين سنّت حسنه و سنّت پيامبر(ص) به فراموشي سپرده شود، ائمه اطهار (ع) براي مبارزه با چنان افكار پوچي، ازدواج موقت را براي عموم حتّي براي كساني كه زن داشتند و هيچ منعي براي استمتاع برايشان نبود، نيز مباح كرده‏اند. (2)
    متأسفانه در ايران به خاطر سوء استفاده يك سري از مردان بالهوس و نبودن شرايط و مهم تراز همه، عدم پذيرش جوّ عمومي اين سنّت حسنه نبوي و مورد تأييد ائمه اطهار(ع) فراموش و متروك شده است.
    جناب حجة الاسلام هاشمي رفسنجاني اين مطلب را در نماز جمعه تهران مطرح ساختند، امّا به خاطر نبودن شرايط مورد حمله قرار گرفتند.

    1 . نور (24) آيه 33.
    2 . نظام حقوق زن در اسلام، استاد شهيد مطهري.


  6. تشکر


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۶
    نوشته
    2,483
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    22
    آپلود
    0
    گالری
    51

    فسخ طلاق در لایحه تازه!




    ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده...

    در ادامه تحلیل مواد لایحه تازه حمایت از خانواده که دربر گیرنده مسایل گونه گونی همچون ازواج موقت و...میباشد وهرچند منتظر تغییرات بیشتر آن هستیم لکن حتما دیدن لایحه پاک نشده اولین خواسته شماو وظیفه ماست؛

    ماده 26- ثبت طلاق و سایر اسباب انحلال نکاح در دفاتر رسمی صرفاً پس از صدور گواهی عدم امکان سازش یا حکم مربوط از سوی دادگاه با گواهی مراکز مشاوره خانواده مبنی بر توافق زوجین بر طلاق مجاز می باشد.

    ماده 27- در صورتی که زوجین به صورت توافقی متقاضی طلاق باشند باید به مراکز مشاوره خانواده مراجعه نمایند. این مراکز ضمن ارائه خدمات مشاوره ای، سعی در سازش و انصراف آنان از درخواست طلاق می نماید. در صورت حصول سازش و انصراف از طلاق، سازش نامه تنظیم و گرنه با ذکر دقیق موارد توافق، گواهی توافق زوجین بر طلاق صادر می نماید.

    ثبت طلاق منوط به ارائه گواهی کتبی حداقل دو شاهد مبنی بر اسکان زوجه مطلقه در منزل مشترک تا پایان عده می باشد

    ماده 28- در صورتی که طلاق صرفاً به درخواست مرد باشد، دادخواست صدور گواهی عدم امکان سازش و اگر به درخواست زوجه باشد، حسب مورد دادخواست صدور حکم الزام به طلاق یا احراز شرایط اعمال وکالت در طلاق تقدیم دادگاه می شود.

    ماده 29- در تمامی موارد درخواست طلاق، به جز طلاق توافقی، دادگاه موظف است ضمن سعی در ایجاد صلح و سازش، موضوع را به داوری ارجاع نماید. دادگاه با توجه به نظر داوران گواهی عدم امکان سازش یا حکم طلاق صادر و چنانچه نظر آنان را نپذیرد مستدلاً رد می نماید.
    ماده 30- پس از صدور قرار ارجاع امر به داوری، هر یک از زوجین مکلفند ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ، یک نفر از اقارب خود را که حداقل سی سال سن داشته و متاهل و آشنا به مسایل شرعی، خانوادگی و اجتماعی باشد به عنوان داور به دادگاه معرفی نمایند.

    تبصره 1- افرادی که متاهل بوده اند ولی همسرشان فوت نموده است نیز می توانند به عنوان داور پذیرفته شوند.

    در صورت عدم حضور زوجه و عدم اعلام عذری از سوی وی یا امتناع وی از اجراء صیغه طلاق، صیغه طلاق جاری و ثبت شده و به زوج ابلاغ می گردد

    تبصره 2- نحوه انتخاب و دعوت داوران، وظایف و تعداد جلسات آنها مطابق آئین نامه ای خواهد بود که ظرف شش ماه پس از تصویب این قانون توسط وزارت دادگستری تهیه و به تصویب رئیس قوه قضائیه می رسد.

    ماده31- در صورتی که در بین اقارب ، فرد واجد شرایط نموده یا دسترسی به آنها مقدور نباشد و یا اقارب از پذیرش داوری استنکاف نمایند. هر یک از زوجین می توانند داور خود را از بین افراد واجد صلاحیت دیگر تعیین و معرفی کنند و درصورت امتناع یا عدم توانایی در معرفی داور، دادگاه به در خواست هر یک از طرفین و یا راساً از میان اعضاء واجد شرایط داوری مراکز مشاوره خانواده مبادرت به تعیین داور می نمایند.

    ماده 32- دادگاه ضمن صدور حکم طلاق یا گواهی عدم امکان سازش با توجه به شروط ضمن عقد و مطالب مندرج در اسناد ازدواج تکلیف جهیزیه، مهریه، نفقه زوجه، اولاد و حمل و ترتیب حضانت و نگهداری اطفال وهزینه آن و نحوه پرداخت را مشخص می کند. همچنین با توجه به وابستگی عاطفی و مصلحت طفل، ترتیب، زمان و مکان ملاقات را با پدر ، مادر و سایر بستگان تعیین می نماید. ثبت طلاق موکول به تادیه حقوق مذکور می باشد، مگر با رضایت زوجه یا صدور حکم قطعی براعسار زوج یا تقسیط آن، در هر حال، هر گاه زن بدون دریافت حقوق مذکور به ثبت طلاق رضایت دهد، می تواند پس از ثبت طلاق جهت دریافت این حقوق از طریق اجراء احکام دادگاه مطابق مقررات مزبور اقدام نماید.

    تبصره: گواهی پزشک ذی صلاح در مورد وجود یا عدم وجود جنین، باید تسلیم شود مگر آن که زوجین بر وجود جنین اتفاق نظر داشته باشند.

    ماده 33- مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش برای تسلیم به دفتر طلاق، سه ماه از تاریخ ابلاغ رای قطعی یا قطعی شدن رای می باشد. چنانچه گواهی مذکور ظرف این مهلت تسلیم نشود و یا طرفی که آن را به دفتر طلاق تسلیم نموده است، ظرف مهلت سه ماه از تاریخ تسلیم در دفتر حاضر نشود یا مدارک لازم را ارائه ننماید، از درجه اعتبار ساقط است.

    تبصره1- چنانچه رای دادگاه قابل فرجام خواهی باشد، مهلت مذکور در صدر این ماده از تاریخ ابلاغ رای مرحله فرجام یا انقضاء مهلت فرجام خواهی محاسبه می شود.

    افرادی که متاهل بوده اند ولی همسرشان فوت نموده است نیز می توانند به عنوان داور پذیرفته شوند.

    تبصره 2- گواهی قطعی و قابل اجرا بودن رای از سوی دادگاه صادر و همزمان به دفتر طلاق ارائه می شود.

    تبصره 3- رسیدگی به فرجام خواهی از آراء طلاق نباید بیش از شش ماه به طول بیانجامد.

    تبصره4- هر گاه پس از قطعی شدن حکم طلاق، زوجه مطلقه گردیده و ازدواج کرده باشد دیگر نمی توان حکم به فسخ رای که طلاق بر اساس آن ثبت شده است، صادر کرد.

    ماده 24- گواهی صادر از مراکز مشاوره خانواده مبنی بر طلاق توافقی نیز از زمان صدور تا سه ماه اعتبار دارد و با حضور طرفین اجراء می گردد.

    ماده 35- هر گاه زوج در مهلت مقرر به دفتر طلاق مراجعه و گواهی عدم امکان سازش را تسلیم نماید، در صورتی که زوجه ظرف یک هفته حاضر نشود، سر دفتر به زوجین اخطار می کند برای اجراء صیغه طلاق و ثبت آن،در دفتر خانه حاضر شوند. در صورت عدم حضور زوجه و عدم اعلام عذری از سوی وی ، صیغه طلاق جاری و ثبت می شود و در صورت اعلام عذر، یک نوبت دیگر به ترتیب مذکور دعوت به عمل می آید در موارد غیبت زوجه ، مراتب به وسیله دفتر خانه به اطلاع وی می رسد.

    ماده 35- هر گاه حکم طلاق از سوی زوجه به دفتر طلاق تسلیم شود، در صورتی که زوج ظرف یک هفته حاضر نشود، سر دفتر به زوجین اخطار می کند برای اجرای صیغه طلاق و ثبت آن ، در دفتر خانه حاضر شوند. در صورت عدم حضور زوجه و عدم اعلام عذری از سوی وی یا امتناع وی از اجراء صیغه طلاق، صیغه طلاق جاری و ثبت شده و به زوج ابلاغ می گردد و در صورت اعلام عذر ، یک نوبت دیگر به ترتیب مذکور دعوت به عمل می آید.

    تبصره- فاصله بین ابلاغ اخطاریه و جلسه اجراء صیغه طلاق مذکور در این ماده و ماده قبل نباید کمتر از یک هفته باشد.

    ماده 37- اجراء صیغه طلاق با رعایت جهات شرعی در دفتر خانه یا در محل دیگری با حضور سر دفتر یا نماینده وی به عمل می آید.

    تبصره – فاصله بین ابلاغ اخطاریه و جلسه اجرا صیغه طلاق مذکور در این ماده و ماده قبل نباید کمتر از یک هفته باشد.

    ماده 37- اجراء صیغه طلاق با رعایت جهات شرعی در دفتر خانه یا در محل دیگری با حضور سر دفتر یا نماینده وی به عمل می آید.

    ماده 38- در طلاق رجعی ، صیغه طلاق مطابق مقررات مربوط جاری و مراتب صورتجلسه می شود ولی ثبت طلاق منوط به ارائه گواهی کتبی حداقل دو شاهد مبنی بر اسکان زوجه مطلقه در منزل مشترک تا پایان عده می باشد، مگر اینکه زن رضایت به ثبت داشته باشد در صورت تحقق رجوع، صورتجلسه طلاق ابطال و در صورت عدم رجوع صورتجلسه تکمیل و طلاق ثبت می شود. صورتجلسه تکمیلی به امضای سر دفتر، زوجین یا نماینده آنان و دو شاهد طلاق می رسد . در صورت درخواست زوجه گواهی اجراء صیغه طلاق و عدم رجوع زوج، به وی اعطاء می شود.

    زهرایی کارشناس ارشد حقوق کیفری و جرم شناسی
    گروه جامعه وسیاست

  8. تشکرها 2


  9. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۷
    نوشته
    495
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    31 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اميدوارم اين نوشته موجب دلخوري نشه. سعي كردم هيچ حب و بغضي توش دخيل نباشه.

    حساسيت زنان ايراني به ازدواج مجدد مردها توطئه انگليس براي حاكميت فرهنگ غربي بر ايران بود.
    جالبه كه اين حساسيت در بين زنان عرب اصلا وجود نداره و حتي آن را مايه افتخار براي خود مي دونن.
    حتي در كشورهاي مرفهي مثل لبنان هم زنان به هيچ وجه حساسيتي به ازدواج مجدد ندارن

    و فقط اين فرشته هاي ايرانين كه تافته جدابافته اند.

    متاسفانه توقعات بالا، حساسيت هاي نابه جا و غرور از خصوصيت هاي مذموم موجود در بعضي از زنان ايراني است كه به شدت همه گير شده است.

    توي فورم بزرگي مثل شيعه چت هم خيلي از مسلمان هاي غير ايراني و حتي مسلموناي اروپايي هم با من در اين زمينه هم عقيده بودن.

    حقيقت رو بايد قبول كرد.
    ویرایش توسط Divine Love : ۱۳۸۷/۰۷/۰۳ در ساعت ۱۴:۵۰

    عرفان شرقی در غرب
    با پروفسور ویلیام چیتیک، استاد عرفان اسلامی در دانشگاه استونی بروک نیویورک آشنا شوید.
    http://williamchittick.mihanblog.com

    وبلاگ صورتکهای خدا

  10. تشکر


  11. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۶
    نوشته
    262
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    17
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط Divine Love نمایش پست
    اميدوارم اين نوشته موجب دلخوري نشه. سعي كردم هيچ حب و بغضي توش دخيل نباشه.

    حساسيت زنان ايراني به ازدواج مجدد مردها توطئه انگليس براي حاكميت فرهنگ غربي بر ايران بود.
    جالبه كه اين حساسيت در بين زنان عرب اصلا وجود نداره و حتي آن را مايه افتخار براي خود مي دونن.
    حتي در كشورهاي مرفهي مثل لبنان هم زنان به هيچ وجه حساسيتي به ازدواج مجدد ندارن

    و فقط اين فرشته هاي ايرانين كه تافته جدابافته اند.

    متاسفانه توقعات بالا، حساسيت هاي نابه جا و غرور از خصوصيت هاي مذموم موجود در بعضي از زنان ايراني است كه به شدت همه گير شده است.

    توي فورم بزرگي مثل شيعه چت هم خيلي از مسلمان هاي غير ايراني و حتي مسلموناي اروپايي هم با من در اين زمينه هم عقيده بودن.

    حقيقت رو بايد قبول كرد.
    توطئه ی انگلیس؟!!!!!!!!!!!!!!!! عجب!!!
    ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده...

    ببینم اصلا گیرم این توطئه ی انگلیس بوده! انگلیس تو ایران اینجوری توطئه چینی میکرده! تو اروپا و امریکا و .. چی؟ اونجا چرا این شکلو دارن؟!
    نه عزیز تو هیچ جای دنیا ازدواج مجدد مورد قبول نبوده و نیست. تو عربستانم به خاطر فرهنگ پستشونه که اینطوریه و اینقدر زن رو تحقیر میکنن! که گویا شما هم این فرهنگ دور نموندین!!!!
    در نتیجه حقیقت این نیست و جایی هم برای پذیرفتنش نداره!

    نقل قول نوشته اصلی توسط Divine Love نمایش پست
    اولا كه اين نوع اظهار نظرها برخواسته از احساساته.
    دوما تخصيص ماليات بر مهريه يك راهكار براي جلوگيري از مهريه هاي سنگينه كه نه مورد قبول شرعه و نه توجيه اقتصادي داره. آخه زني كه از نظر اقتصادي وظيفه اي نداره و مرد موظف به تامين معاششه (بدون هيچ منتي) چه نيازي به مهريه هاي چند صد سكه اي داره.
    اين نوع مهريه هاي اگه عندالمطالبه باشه كه باعث هدررفت سرمايه مرده در غير اين صورت يا دليلش چشم و هم چشمي يا داشتن چشم طمع به مهريه براي به اجرا گذاشتن و در نهايت بد بخت شدن مردي كه توان پرداخت مهر رو نداره.
    چه جالب!
    خوب مگه نمیتونن محدودیت قرار بدن واسه مهریه؟!!! مثل کاری که الان میکنن؟! دیگه مالیات چیه؟!!!
    نه خیر عزیز اینطوری نیست!
    در ضمن این واسه صیغه است! کسی هم که صیغه میشه مهریه ی چند صد هزار سکه ای نداره!!! و مهرش نمیکنن! پس میبینین که مشکل مهریه در عقد دائم همچنان پابرجاست و به این ربطی نداره!
    نقل قول نوشته اصلی توسط razizaky نمایش پست
    خانم محترم دوست گرامی ...جناب blue sky

    سلام . اینهمه سرو صدا برای چیه ؟ آدم احساس میکنه شما دارین داد میزنین.
    این یک مسئله کاملا شرعیه که خدا غاصب دوم رو که این کار رو منع کرد لعنت کنه .

    علی ( ع ) فرمود اگه ازدواج موقت منع نمی شد هیچ کس جز انسان شقی و بدبخت زنا نمی کرد .

    این مسئله کاملا طبیعیه چرا باید برای یک زن یا مرد مشکل باشه که بگه من تا حالا صد بار ازدواج موقت کردم . خب مشکل کجاست ؟ من فکر میکنم مشکل به طرز فکر و فرهنگ حاکم برمیگرده . خب عادی نشده فقط همین .

    هیچ مشکلی هم برای زندگی زناشویی پیش نمی آره بلکه اون رو محکم تر می کنه . که مرد با اطفای شهوت خودش می تونه منطقی تر به زندگی و فرزندان خودش فکر کنه. مثلا در ایام عادت زن که امکان مجامعت نیست, مرد واقعا اذیت میشه .

    من به عنوان یک مرد به صراحت میگم اگه این مسئله برای من پیش بیاد و امکانش وجود داشته باشه مطمئنا در هفته چند روز این سنت حسنه رو انجام خواهم داد .

    شما هم اگه ناراحتید اول به خدا اعتراض کنید بعد به بنده های خدا که حکم خدا رو بیان می کنن.

    یا علی .
    هیچ شرعی اینو تایید نمیکنه!
    این فقط یه کلاه شرعیه!
    ببخشید حضرت علی کجا این حرفو زده؟!!! تو قران؟!!! یا شما پیشش بودی و ازش شنیدی و حرفاشو نوشتی؟!
    نه خیرم! اینم یه حدیث جعلیه مثل خیلی از احادیث جعلی دیگه! که اقایون مراجع و ... واسه خوشامد خودشون و همجناسشون به دین اضافه کردن!
    در ضمن اگه به محکمتر کردن بنایان خونواده ها بود تا الان این همه زندگی به خاطر این موضوع از هم نمیپاشید!!!
    از طرفی خود مردم عقل دارن و میتونن واسه استحکام بنیان خونوادشون تصمیم بگیرن و اگه کسی بخواد و اینو لازم بدونه میتونه اجازه بده شوهرش بره زن دوم بگیره که این مشکلشم برطرف بشه! چیزی که تا الانم بوده! بنابراین لزومی نداره دولت خودشو واسه این موضوع به زحمت بندازه! بره به دردهای دیگه جامعه برسه نه این!!!

    بد نیست یه کم از فکر میل جنسیتون بیاین بیرون و به بهونه های واهی خودتونو تبرعه نکنین!

    در ضمن من اعتراضی به خدا نمیکنم!چون این خدا نیست که این قانونو قرار داده بنده های ... پرستشن که اینو به دین اضافه کردن!

    من به عنوان یک مرد به صراحت میگم اگه این مسئله برای من پیش بیاد و امکانش وجود داشته باشه مطمئنا در هفته چند روز این سنت حسنه رو انجام خواهم داد .
    چه افتخاری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده... ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده... ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده...
    بدنگذره یه وقت بهتون؟!! میگم شما اینقدر به خودت زجر نده که ثواب کنی!!! خدا همینجوری هم بهشتو واستون رزرو گذاشته کنار!!! ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده...
    سنت حسنه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده...
    الهی ! خدایا چرا اینقدر به این مردا زور میگی که مجبور بشن به خاطر تو و این سنت حسنه!!! کاری رو بکنن که برخلاف میلشونه و این باعث افتخارشون بشه!!! ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده...
    جدا شما اثایون چه موجودات عزیزی بودین و ما خبر نداشتیم!!! ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده... خدایا شکرت! ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده...
    نقل قول نوشته اصلی توسط ceramic نمایش پست
    سلام مجدد خدمت شما دوست گرامی

    در این که ثبات اقتصادی یکی از پیش شرط های ثبات خانواده ها و ترویج ازدواج به عنوان راه اصلی پاسخ به نیازهای جنسی است ، شکی نداریم . اما خواهشمندم به این موضوع توجه داشته باشید که ازدواج موقت برای هر کسی و در هر شرایطی توصیه نشده است :

    1. در فاصله ی بین بلوغ جنسی تا بلوغ اجتماعی ( مثلا از پانزده تا بیست و پنج سالگی ) چه راهکار سالمی برای این مشکل وجود دارد . یقینا می دانید که برای ازدواج کردن تنها بلوغ جسمی و جنسی کافی نیست و شخص باید به استقلال مالی و اجتماعی لازم هم دست پیدا کند . خوب این مقطع زمانی ( که چندان کوتاه هم نیست ) برهه ی خطرناکی است که هم تحریکات دوران جوانی با شدت حضور دارد و هم امکان ازدواج وجود ندارد . خواهش می کنم خیلی واقع بینانه و بدون قضاوت احساسی بفرمایید برای گذران این دوران چه راهی را پیشنهاد می کنید ؟

    2. سوای مورد بالا ، بسیاری از مردان یا زنان در دوره های بعدی زندگی هم دچار محرومیت های جنسی می شوند ( مثلا مردان یا زنانی که همسر خود را از دست داده اند ) و لازم است برای ایشان راه حلی وجود داشته باشد . البته وجود داشتن راه حل ، به معنای « توصیه کردن به انجام آن » نیست .

    3. ما ازدواج موقت را فحشا نمی دانیم . دلیلش هم روشن است . در این نوع ازدواج حقوق قانونی زوجین مشخص شده است ، تکلیف فرزند احتمالی معلوم است ، و همه ی آیین و وظایف همسرداری نیز بر آن مترتب است . اگر به نظر شما صرف مدت دار بودن این قرارداد موجب می شود که آن را فحشا بنامیم ، بفرمایید نظرتان در باره ی زنانی که به هر دلیل مثلا پس از شش ماه طلاق گرفته اند چیست ؟ و چرا ؟

    4. پاسخ مرا ندادید . از شما سئوال کردم : «
    چگونه به این نتیجه رسیدید که هر مردی پس از ازدواج به فکر اختیار کردن زن دیگری است » ؟؟

    5. اطلاق نام فاحشه در فرهنگ ما ( و اکثر فرهنگ های دیگر دنیا ) نوعی دشنام است . هر چند من نوشته های شما را ویرایش نکرده ام اما فکر می کنم در یک فروم عمومی قوانین گفتگو به شما اجازه نمی دهد که هر چیزی را به دیگران نسبت بدهید .


    1) تو این فاصله سنی قطعا دختر هم نیاز جنسی داره وحتی دخترها زودتر به سن بلوغ میرسن درسته؟ پس چرا به نیاز جنسی اونها اشاره ی نشده و در صدد برطرف کردنش برنیومدن؟!
    در ثانی مگه تا حالا چی کار میکردن؟!! تحمل! مقابله با نفس! چیزی که بارها تو دین بهش توصیه شده.ولی شما با این کار دارین هیمنم از بین میبرین! یعنی ازادی دادن مطلق به بدن! مثل حیوان زندگی کردن! که هر وقت بدن نیاز به سکس داشت فورا بلافاصله تامینش کنید و ...! اما ایا این درسته؟ اینطور زندگی کردن چه فرقی با زندگی حیوانی داره؟!

    2) همین الانم راه حل براش هست! ازدواج مجدد!

    3) شما نمیدونید! چون همون کلاه شرعیه! ولی فرقی با فحشا نداره! تکلیف بچه هم معلوم نیست! کی گفته معلومه؟! بچه رو میسپرن به زن! چیزی که تو فحشا هم هست! و بازم بچه پدر نداره! و پدری بالا سرش نیست! این به معنی مشخص بودنه؟!
    در تکمیل مقایسه این دو!
    در فحشا تعدد زوجات وجود داره! که صیغه هم از این امر مستثنی نیست. در فحشا فقط به یه چیز فکر میشه و اون سکسه!که صیغه هم همینه! در فحشا بعد از تموم شدن کارشون دیگه تعهدی نسبت به هم ندارن تو صیغه هم همینطور! (عاطفه و احساس و .. هم که اصلا مهم نیست!!!) و ...
    میشه بگین کدوم ایین همسر داری تو صیغه رعایت میشه؟!

    دوست عزیز تو قران هم اومده که خدا ازدواج و همسر گزینی رو برای ارامش زن و مرد قرار داده.و فقط میل جنسی توش مطرح نبوده.بارها گفته شده تو انتخاب همسر همه چی وباید مد نظر داشته باشین ازروحیه واخلاق و علاقه گرفته تا حتی قد و ... (که به علاقه بیشتر توجه شده) و همه برای استحکام و دوام همیشگی ازدواج بوده! کجا حرف از صیغه زده؟! کجا گفته فقط برای ارضای میل جنسیتون چند ساعتی با یه نفر همراه بشین و بعدم تموم؟!!! اینها همه اش کلاه شرعیه که نه خدا نه اسلام و نه هیچ دین و ایین معقول دیگه ای تاییدش نمیکنه!

    زنانی که بعد از شش ماه طلاق میگیرن قضیه اش فرق داره! مگر اینکه که هر شش ماه یکبار با یه نفر ازدواج کنن و طلاق بگیرن!در اونصورت بله حرف شما صحیحه! ولی وقتی دو نفر به هم نمیخورن اصلا نمیتونن با هم باشن! باید جدا بشن چون دیگه ارامشی با هم ندان! و طلاق برای همینه! نه اینکه نخوان با هم باشن ولی بخوان با هم ارتباط جنسی داشته باشن!!!!

    4) جوابتونو دادم! عرض کردم تا الان که این قانون نبوده وضع اینه! وای به روزی که به صورت قانون در بیاد و یه حامی و یه حق مسلمی باشه واسه مردا!!!!
    نمونه شو همین چند پست بالاتر دیدین! که چه افتخاری میکرد !!!!
    در ضمن! همه نه! درسته !
    ولی اکثریت! ولی دیگه نمیشه به کسی اعتماد کرد! شما از کجا میخواین مطمئن باشین که طرفتون بعد از ازدواج طرف کس دیگه ای نمیره!؟ و ا این حقی که براش قائل شدن و خودشم دوست داره و باب میلشه استفاده نمیکنه!؟!! (گرچه شما مردین و هیچ وقت نمیتونین ازن چیزهارو درک کنین!)


    5) اگه بگم زناکار چی؟! این دشنام نیست؟!!! چرا چون عربیه؟! نه عزیز! فاحشه اسم محترمانه اشه! اون دشنامی که شما ازش حرف میزنین یه چیز دیگه است که خودم میدونم نباید به کار ببرم! در ضمن اگه بنا باشه به خاطر این حرف پست من ویرایش بشه باید خیلی پستهای دیگه تو این فروم ویرایش میشد حتی پست خود شما ! ( یادتون که نرفته تو تاپیک پوشش موی سر همین لقب رو به مردم دبی دادین؟! یا خیلی های دیگه که به اروپایی و امریکاییها این به قول شما دشنام رو میدن!) پس چرا اونها ویرایش نشده؟!!!
    پس میبینین که دلیلش اون نبود! دلیلش فقط این بود که از حرف من خوششون نیومد و به مذاقشون نساخت! مثل پست دیگه ام تو تا پیک خدارو قبول ندارم و خیلی پستهای دیگه ام ن. تاپیکها دیگه که چون فقط خوششون نیومد و نمیخواستن باشه یا بقیه بفهمن پاکش کردن!!!


  12. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۷
    نوشته
    495
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    31 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    شما حرف خدا و پيغمبرت رو قبول نداري. حرفات همه ناشي از احساسات زنانه است اون هم از نوع افراطيش. اگر نه اين جوري به پستها جواب نمياددي. احاديث رو ساخته مردم مي دوني و نظرات شخصي خودت رو وحي منزل.

    حساسيت به چند همسري منشائي غير از حسادت و غيرت نابجاي زن نداره. اين نوع نگرش زائيده فرهنگ ليبراله كه بر بسياري از كشورهاي دنيا حاكمه كه در راس اون ها انگليس بود و الان امريكاست.

    1- صيغه در صدر اسلام رايج بود چه در بين مردم عادي و چه در بين ائمه. نياز جنسي بايد ارضا شود. البته از راه مشروع. ازدواج موقت هم يكي از آن راه هاست كه با توجه به شرايط فعلي جامعه به شدت به آن احساس نياز مي شود. با زندگي حيواني هم تنها فرقش اينه كه در يك چهارچوب خاصه انجام مي گيره: ازدواج از هر نوعش

    3- سرپرستي بچه هم چه در صيغه و چه در دائم به عهده مرده. اگه نمي دونستي بدون. براي اجراش هم با چهار تا بند و تبصره ميشه علميش كرد.
    تعدد زوجات در اسلام وجود داره چه در ازدواج دائم چه در صيغه.
    آيين همسرداري كه توي ازدواجهاي دائم هم رعايت نميشه. سري به دادگاههاي طلاق بزن. اگر بشه پس توي ازدواج موقت هم ميشه. راه حلش فرهنگ سازيه.

    شما اگه منبع استخراجت فقط قرآنه كه كلا كلات پس معركست. به من بگو نماز صبحت رو چرا دو ركعت مي خوني؟ از قرآن درآوردي؟ اگه اعتقاد داري كه صيغه بدعت عالمان دينه از كجا معلومه دو ركعت بودن نماز صبح و خيلي از احكام ديگه رو هم عالمان دين از خودشون در نياورده باشن. اين جوري كه كله دينت ميره رو هوا.

    قرآن و سيره ائمه بنا به حديث ثقلين از هم جدا نميشن. مثل دو بالن كه با يكيشون نميشه پرواز كرد. براي ازدواج موقت هم يه آيه ي قرآن داريم هم يه عالم روايت.

    4- دقيقا برعكس- به خاطر اين كه اين قانون نبوده وضعمون اينه. قانوني كه توي كل كشورهاي شيعي داره اجرا ميشه الا ايران.
    ویرایش توسط Divine Love : ۱۳۸۷/۰۷/۰۵ در ساعت ۲۳:۵۹

    عرفان شرقی در غرب
    با پروفسور ویلیام چیتیک، استاد عرفان اسلامی در دانشگاه استونی بروک نیویورک آشنا شوید.
    http://williamchittick.mihanblog.com

    وبلاگ صورتکهای خدا

  13. تشکر


  14. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۶
    نوشته
    262
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    17
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط divine love نمایش پست
    شما حرف خدا و پيغمبرت رو قبول نداري. حرفات همه ناشي از احساسات زنانه است اون هم از نوع افراطيش. اگر نه اين جوري به پستها جواب نمياددي. احاديث رو ساخته مردم مي دوني و نظرات شخصي خودت رو وحي منزل.

    حساسيت به چند همسري منشائي غير از حسادت و غيرت نابجاي زن نداره. اين نوع نگرش زائيده فرهنگ ليبراله كه بر بسياري از كشورهاي دنيا حاكمه كه در راس اون ها انگليس بود و الان امريكاست.

    1- صيغه در صدر اسلام رايج بود چه در بين مردم عادي و چه در بين ائمه. نياز جنسي بايد ارضا شود. البته از راه مشروع. ازدواج موقت هم يكي از آن راه هاست كه با توجه به شرايط فعلي جامعه به شدت به آن احساس نياز مي شود. با زندگي حيواني هم تنها فرقش اينه كه در يك چهارچوب خاصه انجام مي گيره: ازدواج از هر نوعش

    3- سرپرستي بچه هم چه در صيغه و چه در دائم به عهده مرده. اگه نمي دونستي بدون. براي اجراش هم با چهار تا بند و تبصره ميشه علميش كرد.
    تعدد زوجات در اسلام وجود داره چه در ازدواج دائم چه در صيغه.
    آيين همسرداري كه توي ازدواجهاي دائم هم رعايت نميشه. سري به دادگاههاي طلاق بزن. اگر بشه پس توي ازدواج موقت هم ميشه. راه حلش فرهنگ سازيه.

    شما اگه منبع استخراجت فقط قرآنه كه كلا كلات پس معركست. به من بگو نماز صبحت رو چرا دو ركعت مي خوني؟ از قرآن درآوردي؟ اگه اعتقاد داري كه صيغه بدعت عالمان دينه از كجا معلومه دو ركعت بودن نماز صبح و خيلي از احكام ديگه رو هم عالمان دين از خودشون در نياورده باشن. اين جوري كه كله دينت ميره رو هوا.

    قرآن و سيره ائمه بنا به حديث ثقلين از هم جدا نميشن. مثل دو بالن كه با يكيشون نميشه پرواز كرد. براي ازدواج موقت هم يه آيه ي قرآن داريم هم يه عالم روايت.

    4- دقيقا برعكس- به خاطر اين كه اين قانون نبوده وضعمون اينه. قانوني كه توي كل كشورهاي شيعي داره اجرا ميشه الا ايران.
    من میگم نره شما میگی بدوش! من حرف خدارو پیغمبرو قبول دارم! ولی میگم این حرف اونها نبوده! اینم دارم با دلیل و منطق میگم! و بدور از احساسات زنانه که شما مدام میخواین با اون حرفتونو توجیه کنین!!! شما میگین بوده؟! بیاین به من ثابت کنین! دلیل بیارین بگین به این دلیل و این ایه و ... این بوده و هست! من طبق ایه ی قران حکمت ازدواج و تحلیل کردم و دلیل اوردم ولی شما از رو چی میگین؟!
    پس میبینین که اتفاقا شما فکر میکنین حرفاتون وحی منزله نه من!

    یک بارم گفتم بازم میگم ربطی به حسادت نداره! بحث بر سرنادیده گرفتن حقوق زنه!

    با این طرز تفکر یعنی همه ی دنیا دارن اشتباه میکنن و فقط شما و مردم عربستان درست فکر میکنین درسته؟!!! چیزی که تو عربستان همه میبینن چه قدر حقوق زن نادیده گرفته میشه! و کسی منکرش نیست! و این هم یکیشه!


    دلیل لطفا؟!!!
    اسلام اگه واقعا دین خدا باشه نباید حق بنده ای رو زیر پا بذاره! و اگر غیر از این شد و ثابت شد یعنی از طرف خدا نبوده! و البته یه احتمال دیگه هم هست که همون تحریفه که الان گفتم!
    ازدواج دائمی بله! اون چهارچوب داره! ولی صیغه چی؟!
    میگین فرق صیغه با زندگی حیوانی همون محدودیتشه؟! چه محدودیتی؟! و چه چهارجوبی؟! فقط چون یه جمله قبلش میخونن و یه مهریه مسخره که واسش میذارن؟! خوب اینو که حیوونها هم دارن! حمایت از همسرشون تو دوران بارداری که براش غذا میبرن و ... ! پس میبینین که از این نظرم زندگی حیوانی از صیغه بهتره! چون حداقل تو دوران بارداری هوای ماده رو دارن! ولی تو صیغه بعد از فسخ شدن مدتش (که میتونه حتی یه ربع یا چند ساعت باشه!) دیگه کسی کاری به کار اون یکی نداره! فقط یه پولی میندازه جلوش و میره!




    سرپرستی هم شامل پدر و هم شامل مادر میشه! یه بچه هم پدر میخواد هم مادر! نه فقط خرجی! مشکل همینهاست که شما هیچ کدوم از موارد انسانی و کلا انسانیت رو در نظر نمیگیرین!
    درضمن بد نیست یه نگاهی به اینها هم بندازین:

    توضیح المسائل امام خمینی:


    ٢٤٢٤ زنى كه صيغه شده اگر چه آبستن شود حق خرجى ندارد.
    ٢٤٢٥ زنى كه صيغه شده حق همخوابى ندارد و از شوهر ارث نمى‏برد و شوهر هم ازاو ارث نمى‏برد.
    ٢٤٢٦ زنى كه صيغه شده اگر نداند كه حق خرجى و همخوابى ندارد عقد او صحيح است و براى آن كه نمى‏دانسته، حقى به شوهر پيدا نمى‏كند.
    و....


    تعداد زوجات به این شکل نه در اسلام بوده نه خدا گفته چون با عدالت و تساوی حقوق و ... منطبق نیست!
    جالبه که ایین همسرداری رو تو دادگاههای طلاق جستجو میکنین!!!!!
    اینم واسه خودش سوالیه که چرا نمیرین تو خونواده های موفق ببینین؟!!! کدومشون همراه با صیغه بوده؟!

    در ضمن دلیلی نداره چون ازدواجها الکی شده فحشا رو رواج بدین که نیاز جنسی برطرف بشه! این همون کاریه که تو امریکا و اروپا شده!


    با دورکعت یا سه رکعت بودن نماز به کسی اسیبی نمیرسه و در حق کسی اجحاف نمیشه! ولی با صیغه چرا!
    احکامم در صورتی که با عقل سلیم جور در نیاد و به عده ای ظلم بشه جز و دین نبوده و نیست! و قطعا شامل تحریف شده!
    و اینکه ممنونم! شما نمیخواد نگران کلاه من باشی! خودم حواسم بهش هست! من مشکلی برام پیش نمیاد چون عقل دارم و از عقلم استفاده میکنم و چشم بسته یه چیزی رو قبول نمیکنم!
    شما هم همون برو به سنت حسنه ات بپرداز! بیبنم کجای بهشتو با این طرز فکرت میگیری!!!
    موفق باشید
    ویرایش توسط blue sky : ۱۳۸۷/۰۷/۰۶ در ساعت ۰۱:۵۲


  15. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    937
    تشکر:
    1
    حضور
    1 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    1)تو این فاصله سنی قطعا دختر هم نیاز جنسی داره وحتی دخترها زودتر به سن بلوغ میرسن درسته؟ پس چرا به نیاز جنسی اونها اشاره ی نشده و در صدد برطرف کردنش برنیومدن؟!
    در ثانی مگه تا حالا چی کار میکردن؟!! تحمل! مقابله با نفس! چیزی که بارها تو دین بهش توصیه شده.ولی شما با این کار دارین هیمنم از بین میبرین! یعنی ازادی دادن مطلق به بدن! مثل حیوان زندگی کردن! که هر وقت بدن نیاز به سکس داشت فورا بلافاصله تامینش کنید و ...! اما ایا این درسته؟ اینطور زندگی کردن چه فرقی با زندگی حیوانی داره؟!

    2) همین الانم راه حل براش هست! ازدواج مجدد!

    3) شما نمیدونید! چون همون کلاه شرعیه! ولی فرقی با فحشا نداره! تکلیف بچه هم معلوم نیست! کی گفته معلومه؟! بچه رو میسپرن به زن! چیزی که تو فحشا هم هست! و بازم بچه پدر نداره! و پدری بالا سرش نیست! این به معنی مشخص بودنه؟!
    در تکمیل مقایسه این دو!
    در فحشا تعدد زوجات وجود داره! که صیغه هم از این امر مستثنی نیست. در فحشا فقط به یه چیز فکر میشه و اون سکسه!که صیغه هم همینه! در فحشا بعد از تموم شدن کارشون دیگه تعهدی نسبت به هم ندارن تو صیغه هم همینطور! (عاطفه و احساس و .. هم که اصلا مهم نیست!!!) و ...
    میشه بگین کدوم ایین همسر داری تو صیغه رعایت میشه؟!

    دوست عزیز تو قران هم اومده که خدا ازدواج و همسر گزینی رو برای ارامش زن و مرد قرار داده.و فقط میل جنسی توش مطرح نبوده.بارها گفته شده تو انتخاب همسر همه چی وباید مد نظر داشته باشین ازروحیه واخلاق و علاقه گرفته تا حتی قد و ... (که به علاقه بیشتر توجه شده) و همه برای استحکام و دوام همیشگی ازدواج بوده! کجا حرف از صیغه زده؟! کجا گفته فقط برای ارضای میل جنسیتون چند ساعتی با یه نفر همراه بشین و بعدم تموم؟!!! اینها همه اش کلاه شرعیه که نه خدا نه اسلام و نه هیچ دین و ایین معقول دیگه ای تاییدش نمیکنه!

    زنانی که بعد از شش ماه طلاق میگیرن قضیه اش فرق داره! مگر اینکه که هر شش ماه یکبار با یه نفر ازدواج کنن و طلاق بگیرن!در اونصورت بله حرف شما صحیحه! ولی وقتی دو نفر به هم نمیخورن اصلا نمیتونن با هم باشن! باید جدا بشن چون دیگه ارامشی با هم ندان! و طلاق برای همینه! نه اینکه نخوان با هم باشن ولی بخوان با هم ارتباط جنسی داشته باشن!!!!

    4) جوابتونو دادم! عرض کردم تا الان که این قانون نبوده وضع اینه! وای به روزی که به صورت قانون در بیاد و یه حامی و یه حق مسلمی باشه واسه مردا!!!!
    نمونه شو همین چند پست بالاتر دیدین! که چه افتخاری میکرد !!!!
    در ضمن! همه نه! درسته !
    ولی اکثریت! ولی دیگه نمیشه به کسی اعتماد کرد! شما از کجا میخواین مطمئن باشین که طرفتون بعد از ازدواج طرف کس دیگه ای نمیره!؟ و ا این حقی که براش قائل شدن و خودشم دوست داره و باب میلشه استفاده نمیکنه!؟!! (گرچه شما مردین و هیچ وقت نمیتونین ازن چیزهارو درک کنین!)


    5) اگه بگم زناکار چی؟! این دشنام نیست؟!!! چرا چون عربیه؟! نه عزیز! فاحشه اسم محترمانه اشه! اون دشنامی که شما ازش حرف میزنین یه چیز دیگه است که خودم میدونم نباید به کار ببرم! در ضمن اگه بنا باشه به خاطر این حرف پست من ویرایش بشه باید خیلی پستهای دیگه تو این فروم ویرایش میشد حتی پست خود شما ! ( یادتون که نرفته تو تاپیک پوشش موی سر همین لقب رو به مردم دبی دادین؟! یا خیلی های دیگه که به اروپایی و امریکاییها این به قول شما دشنام رو میدن!) پس چرا اونها ویرایش نشده؟!!!
    پس میبینین که دلیلش اون نبود! دلیلش فقط این بود که از حرف من خوششون نیومد و به مذاقشون نساخت! مثل پست دیگه ام تو تا پیک خدارو قبول ندارم و خیلی پستهای دیگه ام ن. تاپیکها دیگه که چون فقط خوششون نیومد و نمیخواستن باشه یا بقیه بفهمن پاکش کردن!!!
    بانوی گرامی

    1. دلایلش را پیشتر استوار کردیم . بدون منطق و با پرخاشگری مشکلی در این بحث حل نخواهد شد . من می دانم که در جامعه ی ما تا کنون ستم های بسیار بر زنان رفته است اما عمده ی این ستم ها یا ناشی از عرف بوده و یا سوء تعبیر و سوء استفاده از دین . گفتیم که کارکردهای تحریک و انگیختگی جنسی در زنان و مردان متفاوت است و دقیقا به همین دلیل است که دختران ( اگر به دست افراد ناباب با تحریک جنسی آشنا نشوند ) خیلی راحت می توانند خود را کنترل کنند .

    ضمنا اگر جامعه تا کنون به سفارش دین عمل کرده بود و آن طور که شما تعبیر کرده اید ، تحمل را پیشه ی خود می ساخت ، ما شاهد این همه فحشا و ... در سطح آن نبودیم . پس استوار می شود که بسیاری از آحاد مردم از این دستورات دینی تابعیت نکرده اند و بنابراین بر ما فرض است که مردم را به سوی راهکارهایی که دین برای موارد اینچنین پیش بینی کرده راهنمایی کنیم .

    2. این که شد عذر بدتر از گناه ! آیا مردی که مثلا به دلیل دوری اجباری از همسرش در فشار جنسی است ، بهتر است ازدواج دوم را انجام بدهد ؟ واقعا اینطور فکر می کنید ؟

    3. نشد ! شما تنها یک موضوع را در این میان گرفته اید و به بقیه ی جوانب امر توجهی ندارید . اولا این که زن اگر آبستن شود حق ارث ندارد و چه و چه ، پیش فرض های قضیه است . همه ی این موارد قابل مذاکره و شرط گذاری است و زن می تواند شرط کند که ارث ببرد و بچه اش هم قانونا متعلق به شوهرش باشد و .... این شروط هم به شرط درج در صیغه نامه نافذ و لازم الاجراست . البته باید در این مسیر اطلاع رسانی کرد تا حقوق زنان پایمال نشود .

    در ثانی ، تجربه نشان داده که مردها معمولا برخوردی را که با فواحش دارند ، با همسر صیغه ای خود ندارند . ببخشید که اینجا مجبورم مثالی واضح بزنم . یک زن خودفروش ممکن است همزمان با دو یا سه مشتری خود .... در حالی که هیچ مردی ( این را به جرات می گویم ) اجازه نخواهد داد که زن صیغه ای اش چنین کاری بکند . می بینید که ازدواج موقت با فحشا به روشنی فرق دارد ( ولو این که مکروه طبع سرکار عالی باشد )

    4. همیشه این قانون بوده ... حتی در زمان شاه هم بوده ( اگر شما خبر ندارید موضوع دیگری است ) بعد از انقلاب هم بوده ، الان هم هست و اتفاقا این قانون اخیر سعی کرد که دست و پای مردان را ببندد .


    5. زناکار هم دشنام است . دشنام یک تعبیر لغوی دارد و یک تعبیر عرفی . این واژه ها در هر دو دیدگاه دشنام تلقی می شود دوست گرامی . ضمنا من لقبی به « مردم » دبی ندادم . اشاره کردم که به فاحشه خانه تبدیل شده است و این هم قابل اثبات است . آمدن زنان برای کسب درآمد از اروپای شرقی ، آسیای میانه ، حتی اروپا و بدتر از همه حتی از ایران به دوبی چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد .

    6. آن چه مایه ی نگرانی شماست ( و قابل درک هم هست ) موضوع اشاعه ی بیشتر فحشا تحت پوشش های قانونی است اما اینجا چند نکته را خدمت سرکار عرض می کنم که امیدوارم مورد قبول واقع شود :

    الف - خواه ناخواه ، و گرچه شروع ازدواج موقت برای پاسخگویی به نیاز جنسی افراد است ، اما در پیامد آن روابط احساسی و عاطفی نیز شکل می گیرد. تجربه این را ثابت کرده است که بسیاری از ازدواج های موقت بعدا به ازدواج دائم تبدیل شده است ( خصوصا هنگامی که فرزندی نیز در میان بوده است ) و بسیاری از فرزندان خانواده ها ( گر چه خود نمی دانند ) ماحصل ازدواج های موقتی هستند که بعدا به دائمی تبدیل شده است .

    ب - هرج و مرج جنسی حاصل فحشاست . روابط جنسی منحرف یا گروهی ... چیزی است که در ازدواج موقت جایگاهی ندارد . از این حیث ازدواج موقت قطعا نوعی سد در برابر این کژروی ها محسوب می شود .

    ج - ما اعتراضی به این نداریم که ازدواج موقت از جنبه ی حقوقی آن مورد بازنگری قرار بگیرد و بنا به مصلحت و شرایط حقوق زنان در آن تغییر کند . بنابراین اصل این اشکال با قرار دادن شروطی که از حقوق زن است رفع می شود .

    موفق باشید


  16. تشکر


  17. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۶
    نوشته
    262
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    17
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ceramic نمایش پست
    بانوی گرامی

    1. دلایلش را پیشتر استوار کردیم . بدون منطق و با پرخاشگری مشکلی در این بحث حل نخواهد شد . من می دانم که در جامعه ی ما تا کنون ستم های بسیار بر زنان رفته است اما عمده ی این ستم ها یا ناشی از عرف بوده و یا سوء تعبیر و سوء استفاده از دین . گفتیم که کارکردهای تحریک و انگیختگی جنسی در زنان و مردان متفاوت است و دقیقا به همین دلیل است که دختران ( اگر به دست افراد ناباب با تحریک جنسی آشنا نشوند ) خیلی راحت می توانند خود را کنترل کنند .

    ضمنا اگر جامعه تا کنون به سفارش دین عمل کرده بود و آن طور که شما تعبیر کرده اید ، تحمل را پیشه ی خود می ساخت ، ما شاهد این همه فحشا و ... در سطح آن نبودیم . پس استوار می شود که بسیاری از آحاد مردم از این دستورات دینی تابعیت نکرده اند و بنابراین بر ما فرض است که مردم را به سوی راهکارهایی که دین برای موارد اینچنین پیش بینی کرده راهنمایی کنیم .

    2. این که شد عذر بدتر از گناه ! آیا مردی که مثلا به دلیل دوری اجباری از همسرش در فشار جنسی است ، بهتر است ازدواج دوم را انجام بدهد ؟ واقعا اینطور فکر می کنید ؟

    3. نشد ! شما تنها یک موضوع را در این میان گرفته اید و به بقیه ی جوانب امر توجهی ندارید . اولا این که زن اگر آبستن شود حق ارث ندارد و چه و چه ، پیش فرض های قضیه است . همه ی این موارد قابل مذاکره و شرط گذاری است و زن می تواند شرط کند که ارث ببرد و بچه اش هم قانونا متعلق به شوهرش باشد و .... این شروط هم به شرط درج در صیغه نامه نافذ و لازم الاجراست . البته باید در این مسیر اطلاع رسانی کرد تا حقوق زنان پایمال نشود .

    در ثانی ، تجربه نشان داده که مردها معمولا برخوردی را که با فواحش دارند ، با همسر صیغه ای خود ندارند . ببخشید که اینجا مجبورم مثالی واضح بزنم . یک زن خودفروش ممکن است همزمان با دو یا سه مشتری خود .... در حالی که هیچ مردی ( این را به جرات می گویم ) اجازه نخواهد داد که زن صیغه ای اش چنین کاری بکند . می بینید که ازدواج موقت با فحشا به روشنی فرق دارد ( ولو این که مکروه طبع سرکار عالی باشد )

    4. همیشه این قانون بوده ... حتی در زمان شاه هم بوده ( اگر شما خبر ندارید موضوع دیگری است ) بعد از انقلاب هم بوده ، الان هم هست و اتفاقا این قانون اخیر سعی کرد که دست و پای مردان را ببندد .


    5. زناکار هم دشنام است . دشنام یک تعبیر لغوی دارد و یک تعبیر عرفی . این واژه ها در هر دو دیدگاه دشنام تلقی می شود دوست گرامی . ضمنا من لقبی به « مردم » دبی ندادم . اشاره کردم که به فاحشه خانه تبدیل شده است و این هم قابل اثبات است . آمدن زنان برای کسب درآمد از اروپای شرقی ، آسیای میانه ، حتی اروپا و بدتر از همه حتی از ایران به دوبی چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد .

    6. آن چه مایه ی نگرانی شماست ( و قابل درک هم هست ) موضوع اشاعه ی بیشتر فحشا تحت پوشش های قانونی است اما اینجا چند نکته را خدمت سرکار عرض می کنم که امیدوارم مورد قبول واقع شود :

    الف - خواه ناخواه ، و گرچه شروع ازدواج موقت برای پاسخگویی به نیاز جنسی افراد است ، اما در پیامد آن روابط احساسی و عاطفی نیز شکل می گیرد. تجربه این را ثابت کرده است که بسیاری از ازدواج های موقت بعدا به ازدواج دائم تبدیل شده است ( خصوصا هنگامی که فرزندی نیز در میان بوده است ) و بسیاری از فرزندان خانواده ها ( گر چه خود نمی دانند ) ماحصل ازدواج های موقتی هستند که بعدا به دائمی تبدیل شده است .

    ب - هرج و مرج جنسی حاصل فحشاست . روابط جنسی منحرف یا گروهی ... چیزی است که در ازدواج موقت جایگاهی ندارد . از این حیث ازدواج موقت قطعا نوعی سد در برابر این کژروی ها محسوب می شود .

    ج - ما اعتراضی به این نداریم که ازدواج موقت از جنبه ی حقوقی آن مورد بازنگری قرار بگیرد و بنا به مصلحت و شرایط حقوق زنان در آن تغییر کند . بنابراین اصل این اشکال با قرار دادن شروطی که از حقوق زن است رفع می شود .

    موفق باشید
    1) دقیقا! منم میگم این ستم ها ناشی از سوئ استفاده از دین صورت گرفته و میگیره که همین کلاه شرعی صیغه هم شامل همین میشه!
    دلیل مسخره ای بود! اگه نمیدونید بدونید که شهوت زن از مرد خیلی بیشتره! و حتما نباید از طرف یه نفر تحریک بشه بلکه بدن زن هم این نیاز رو داره و میطلبه! اگه نبود این همه خودارضایی در بیان زنان معنی نداشت چون توسط کسی تحریک نمیشن!
    پس اگه میبینید کنترل میکنن چون تحمل میکنن و این همون کاریه که مردا نمیخوان بکنن و به خودشون زحمت بدن و این فقط ناشی از ولنگاری وبوالهوسی اونهاست! نه چیز دیگه ای!

    2) حداقل جمله مو کامل بخونید! من نگفتم بدون اینکه همسرش بدونه! گفتم هر وقت هر دو این مشکل و دیدن و خواستن برطرفش کنن با رضایت همسرش ازدواج دوم چاره شه! نه اینکه مرد هر از چند گاهی واسه چند ساعت یه نفرو صیغه کنه که به نیاز جنسیش برسه! این چیزی جز زنا نیست!

    3) به فرضم حقوق زن با رعایت قوانین متعدد (که برای جامعه ی مرد سالار ما بعیده!!!) حفظ شد و پایمال نشد! حق اون بچه چی؟ اون حق این ونداره که خونواده داشته باشه؟! اون فقط نون میخواد بخوره شکمش سیر شه؟!!!
    در ضمن الان بحث بر سر همین قانونیه که الان دارن بدون فکر میذارن و امثال شما هم که از خداتونه و موافقید!!!

    4) کدوم قانون زمان شاه بوده؟!!!!!!!!! فحشا!؟ خوب مگه شما واسه همین انقلاب نکردین؟!!! انقلاب کردین که فقط تو کوچه خیابون به ملت گیر بدین و کارخودتونو پیش ببرین و نون بخورین؟!!! چه دلیل و استدلال جالبی که چون زمان شاه بوده پس الانم باید باشه!!!! ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده...
    در ضمن فعلا که میبینید دارن راه و بازتر میکنن و خبری از دست بستن مرد نیست!!! میشه بگین چه قانونی الان اضافه شده که دست مرد رو بسته که شما اینطوری میگین؟!!!!

    5) چه فرقی داره؟! فاحشه خانه یعنی جایی که پر از فاحشه است!!! خوب باشه اگه اینجوری قبوله منم جمله مو تصحیح میکنم و میگم ایرانو میکنن فاحشه خونه خوبه؟!!! اگه اینو میگفتم دیگه پستم ویرایش نمیشد؟!!!
    خیلی توجیه مسخره ای بود!!!

    6) هیچ فرقی نداره! فحشا هم همینه! فقط چون این کلاه شرعی روشه مردم با خیال راحت این کارو میکنن و برای همین اینو عیب نمیدونن و با کار طرفشونو بد نمیدونن!!! فقط به خاطر همون کلا شرعیه!
    در ضمن چیزی که تو اروپا و امریکا هم هست الان همینه! طرف قبل از ازدواج با شریکش رابطه ی جنسی برقرار میکنه و بعدا عشقشون پایدار تر میشه و به ازدواج دائم تبدیل میشه! ( که اون فحشا سگش شرف داره به صیغه! چون حداقل قبلش یه علاقه یا بوده ولی صیغه چی؟!)
    میرن و میخوان فقط با یه نفر رابطه داشته باشن!!! (کاری که فقط تو فاحشه خونه های امریکال و اروپا انجام میشه و تو کانالهای سکسی شون هم تبلیغ میشه!)
    پش اینم توجیه و دلیل مسخره ای بود و هیچ فرقی بین فحشا و صیغه نیست و این فقط کلاه شرعیه! و اگه اینطوری یپش بره ایران ما بدتر از صدتا امریکا و اروپا میشه چون خیلی ها جنبه شو ندارن و خیلی هاهم میخوان سنت حسنه!!!!! انجام بدن که ثواب کنن و بهشتو بخرن!!!ازدواج موقت در لایحه جدید خانواده...


    روابط جنسی منحرف و گروهی دیگه چیه؟! از این منحرف تر؟!!! فکر میکنین اگه صیغه رواج پیدا کنه دیگه همجنسبازا به همجسنشون رو نمیارن؟!!!! یا مثلا یکی که صیغه میکنه نمیتونه همزمان چند تا زن صیغه کنه و با هم باشن؟!!!
    پس اینم دلیل مسخره ای بود! و جلوی هیچ هرج و مرجی رو نمیگیره! بلکه خودش بدتر هرج و مرج ایجاد میکنه چرا چون کلاه شرعیه! چون مردم با خیال راحت کارشونو میکنن و از این بابت هم عذاب وجدانی نمیگیرن! پس بازم همون فحشا سگش شرف داره پیش صیغه که حداقل مردم به چشم بدی نگاش میکنن و مورد قبول نیست!!!! اما بازم اینقدر زیاد شده!
    ولی صیغه چی؟!!!


    جواب اینم بالاتر دادم!

    نقل قول نوشته اصلی توسط razizaky نمایش پست
    بسيار از دوستان عزيزم جناب ceramic و Divine Love تشكر مي نمايم كه بسيار عالي حق مطلب رو ادا كرده اند و از خداوند متعال براي ايشان اجر مسئلت دارم و براي اونايي كه نظر امام خميني رو هم در رساله اش به تمسخر مي گيرند آرزوي هدايت....

    خانم محترم شما در مقابل شرع وايستادي گفتم كه اگه معترضي به خدا اعتراض كن .
    تمسخر؟!!!!!
    یعنی حرف امامتون و قوانینی که تو صیغه گذاشته مسخره است؟!!!
    من فقط قوانین صیغه رو اینجا گذاشتم! و نقدش کردم! اگه شما اینو مسخره میدونید مشکل خودتونه!
    من نمیدونم کی قراره فرهنگ بحث بین شما جا بیفته! شما اصلا تا حالا چیزی به اسم گفت و گو و بحث به گوشتون خورده؟!! میدونید کاربردش چیه؟!
    فکر کنم گفت و گو و بحث تو فرهنگ لغت شما فقط کپی پیست کردن و دست به سینه بودن و حرف بقیه رو تکرار کردن معنی شده که اینطوری برخورد میکنین!!!

    قبلا هم گفتم الانم میگم این شرع نیست! حرف خدا هم نیست! بنابراین نیازی به اعتراض به خدا نیست! شما میگین هست بیاین دلیل بیارین! مثل کاری که من دارم میکنم!

    موف باشید


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود