صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تناقضات قران

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    603
    صلوات
    200
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    25 روز 5 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    تناقضات قران




    بسم الله الرحمن الرحیم

    با سلام و خسته نباشید به همه

    راستش من هر از گاهی به بعضی از سایتهای مخالف اسلام سر میزنم و مطالبشون رو هم میخونم
    افرادی که نه مخالف اسلام بلکه مخالف خداوند و قران و پیامبر هستند و همه اینها رو به تمسخر میگیرند.پس خواهشی که از دوستان محترم و عزیز دارم این هست که اجازه بدهند که فقط و فقط کارشناسان محترم پاسخگوی مطالب و سوال های بنده باشند...
    و خواهشی که از کاشناسای محترم دارم این هست که جوابهایی که داده میشن قابل درک و کامل باشند.
    و چیزی بگم که خیلی افراد با خوندن اینطور مطالب دچار شک هایی میشوند و بر سر یک دوراهی ذهنی قرار میگیرند و خیلی فکرشون اشفته میشن...پس اگر میدونید اینقدر وقت ندارید برای تحقیق و پیگیری یک مسئله اگر نخونید مطالب رو بهتره البته این نظر بنده هست.

    خب بسم الله
    از موضوع تاپیک هم معلوم هست مطالب چی هست...تناقضات قران...که کسی که مطرح کرده 70 مورد هست:


    1) حسابرسی عجیب الله
    (سوره 4 آیه 11-12) و (سوره 4 آیه 176) در مورد قوانین وراثت صحبت میکند. اگر یک مرد فوت شود، و از او سه دختر و دو والد و یک همسر باقی بماند؛ دختران 2/3 سهم، والد ها 1/3 سهم (هردو بر اساس سوره 4 آیه 11) و همسر 1/8 سهم (بر اساس سوره 4 آیه 12) از ارث را دریافت میکند که از میزان ارث بیشتر میشود.
    مثال دوم، مردی فوت میشود و از او یک مادر و یک همسر و دو خواهر باقی میماند، مادر 1/3 سهم (سوره 4 آیه 11) همسر 1/4 (سوره 4 آیه 12) و خواهران 2/3 (سوره 4 آیه 176) که مجموع آنها 15/12 کل ارث است.


    2)چند فرشته برای مریم فرستاده شده بودند؟

    وقتی قرآن در مورد باردار شدن مریم و میلاد مسیح در (سوره 3 آیه 42 و 45) راجع به چندین فرشته صحبت میکند اما در (سوره 19 آیه 17-21) تنها از یک فرشته صحبت میکند.
    3) اختلافات عددی بیشتر
    آیا روزهای الله برابر 1000 روز بشر است (سوره 22 آیه 47، سوره 32 آیه 5) یا برابر 50,000 روز بشر است (سوره 70 آیه 4) ؟
    چند باغ در بهشت وجود دارد؟ یک (سوره 39 آیه 73، سوره 41 آیه 30، سوره 57 آیه 21، سوره 79 آیه 41) یا زیادتر (سوره 18 آیه 31، سوره 22 آیه 23، سوره 35 آیه 33)؟
    در (سوره 56 آیه 7) ادعا میکند که در روز قیامت مردم سه دسته میشوند، اما در (سوره 90 آیات 18-19، سوره 99 آیات 6-7) تنها دو گروه را بر میشمرد.
    در مورد اینکه چه کسی روح را در هنگام مرگ از انسان میگیرد نیز تناقضی آشکار وجود دارد، فرشته مرگ (سوره 32 آیه 11)، یک فرشتگان (جمع) (سوره 47 آیه 27) و همچنین «این الله است که روح را از انسانها در هنگام مرگ میگیرد» (سوره 39 آیه 42).

    صحیح بخاری ادعا میکند که جبرئیل 600 بال داشت (جلد چهارم بخش 54 شماره 455) در حالی که قرآن در (سوره 35 آیه 1) میگوید فرشتگان 2، 3 یا 4 بال دارند.


    4) الله چند روز برای نابودی قوم عاد نیاز داشت؟
    یک روز (سوره 54 آیه 19) یا چندین روز (سوره 41 آیه 16، سوره 69 آیات 6-7).


    5) خلقت شش روز بود یا هشت روز؟
    (سوره 7 آیه 54، سوره 10 آیه 3، سوره 11 آیه 7 و سوره 25 آیه 59) به روشنی اعلام میکند که الله زمین و آسمانها را در 6 روز آفرید. اما در (سوره 41 آیات 9-12) جمع روزهایی که الله بدانها اشاره میکند 8 روز است.

    6) آفرینش سریع بود یا کند؟
    الله آسمانها و زمین را در 6 روز آفریده است (سوره 7 آیه 54) و مسلمانانی که میخواهند به قرآن چهره علمی بدهند میگویند این 6 روز منظور 6 دوره است، اما (سوره 2 آیه 117) میگوید که «الله به صورت آنی خلق میکند».

    7) اول زمین یا اول آسمان؟ کدام یک زود تر آفریده شد؟
    اول زمین و بعد آسمان (سوره 2 آیه 29)، اول آسمان و بعد زمین (سوره 79 آیه 27-30).

    8)به هم چسباندن یا از هم جدا کردن؟
    در مورد روش ایجاد زمین و آسمان قرآن یکجا میگوید که آنها از هم جدا بودند و بعد به هم گرویدند (سوره 41 آیه 11) اما در (سوره 21 آیه 30) میگویند که آنها ابتدا یکی بودند و بعداً از یکدیگر جدا شدند.

    9) انسان از چه ساخته شده بود؟
    از لخته خون (سوره 96 آیات 1-2) آب (سوره 21 آیه 30، سوره 24 آیه 45، سوره 25 آیه 54) «چیزی مانند سفال» (سوره 3 آیه 59، سوره 30 آیه 20، سوره 35 آیه 11).

    10) ناقص یا با جزئیات کامل؟
    قرآن در جاهایی ادعا میکند که کامل است و تمامی جزئیات را دارا میباشد و هیچ چیز باقی نمانده است که در آن نباشد (سوره 6 آیه 38، سوره 6 آیه 114، سوره 12 آیه 11، سوره 16 آیه 89 و…) اما چیزهای بسیاری هستند که قرآن آنها را ناتمام باقی میگذارد، این نوشتار به مسئله شراب و شبهات موجود در قرآن میپردازد.

    11) پرستش یک خدا یا یک خدای دیگر؟
    به محمد دستور میدهد که به ناباوران بگوید، شما چیزی را نمیپرستید که من میپرستم (سوره 109 آیه 3). هرچند سوره های دیگر در قرآن بطور مشخص اشاره میکند که آن ناباوران در واقع خدایی را پرستش میکنند که همان الله است.

    12) شفاعت کردن یا شفاعت نکردن، مسئله این است!
    قرآن در مورد اینکه آیا در روز آخرت شفاعتی وجود خواهد داشت یا نه دچار تناقض میشود، در آیات (سوره 2 آیه 122-123، سوره 254 آیه 6-51، سوره 82 آیات 18-19 و…) میگویند شفاعتی وجود ندارد و آیات (سوره 53 آیه 26، سوره 43 آیه 86، سوره 34 آیه 23، سوره 20 آیه 109) و البته هر دو این پاسخ ها را میتوان با احادیث مختلف پشتیبانی کرد.

    13) الله و تخت او کجاست؟
    الله از رگ گردن به انسان نزدیکتر است (سوره 50 آیه 16) و در عین حال او بر روی تختش نشسته است (سوره 57 آیه 4) تختی که روی آب بنا شده است (سوره 11 آیه 7) و در عین حال بقدری دور است که رسیدن به او بین 1000 و 50000 سال طول میکشد (سوره 32 آیه 5، سوره 70 آیه 4).

    14) ریشه بیچارگی کجاست؟
    آیا شر و مصیبت از طرف شیطان است (سوره 38 آیه 41) ؟ از خود ماست (سوره 4 آیه 79) ؟ یا از طرف الله (سوره 4 آیه 78) ؟

    15) رحمت الله چقدر است؟
    الله رحمت را بر خود مقرر کرده است (سوره 6 آیه 12) هرچند بعضی از اشخاص را هرچند که میتواند هدایت نمیکند (سوره 6 آیه 35، سوره 14 آیه 4).

    16) آیا در بهشت بازجویی خواهد بود یا نه؟
    از یکدیگر سوال نخواهند کرد (سوره 23 آیه 101)، اما همچنان در یک پرس و جوی دو جانبه شرکت خواهند کرد (سوره 52 آیه 25) و از یکدیگر سوال خواهند کرد (سوره 37 آیه 27).

    17) آیا فرشتگان محافظ هستند؟
    هیچ حافظی بجز الله وجود ندارد (سوره 2 آیه 107، سوره 29 آیه 22)، اما (سوره 41 آیه 31) فرشتگان خود میگویند «ما محافظان شما در اینجا و در آن دنیا هستیم.» همچنین در سوره های دیگر نقش آنها بعنوان نگاهبان (سوره 13 آیه 11 و سوره 50 آیه 17-18) و محافظان (سوره 82 آیه 10) اعلام میشود.

    18) آیا همه چیز مطیع الله است؟
    به اینکه همه چیز مطیع الله است در (سوره 30 آیه 26) اعلام شده است اما در چندین جای دیگر در مورد عدم اطاعت مغرورانه شیطان از الله خبر میدهد از جمله (سوره 7 آیه 11، سوره 15 آیه 28-31، سوره 17 آیه 61، سوره 20 آیه 116، سوره 28 آیه 71-74، سوره 18 آیه 50)، همچنین در جاهای دیگری در مورد بسیاری از موجودات که از فرمان الله سرپیچی میکنند.

    19) آیا الله شرک را میبخشد؟
    شرک بدترین گناهان شمرده میشود، اما به نظر میرسد نویسنده قرآن نتوانسته است در مورد اینکه الله شرک را میبخشد یا نمیبخشد تصمیم قاطعی بگیرد. در (سوره 4 آیه 48، 116) میگوید نمیبخشد و در سوره (4 آیه 153) میگوید میبخشد، ابراهیم با پرستش ماه و خورشید و ستاره به عنوان خدایش دچار شرک میشود (سوره 6 آیه 76-78) اما مسلمانان فکر میکنند که پیامبران گناه نمیکنند.

    20) ماجرای پرستش گوساله طلایی
    اسرائیلیان قبل از اینکه موسی از کوه بازگردد آغاز به پرستش گوساله طلایی کردند (سوره 7 آیه 149)، اما تازمانی که موسی بازنگشته بود از توبه کردن سر باز زدند و به ستایش گوساله ادامه دادند (سوره 20 آیه 91). آیا هارون نیز در گناه آنان شریک بود؟ نه (سوره 20 آیه 85-90)، آری (سوره 20 آیه 92، سوره 7 آیه 151).

    21)یونس به بیابان رسید یا نرسید؟
    ما در حالی که ناخوش بود، او را به بیابان رساندیم (سوره 37 آیه 145)؛ اگر نعمت پروردگارش نبود، در حین بد حالی به صحرایی بی آب و گیاه می افتاد (سوره 68، آیه 49).

    22) موسی و انجیل؟
    مسیح بیش از 1000 سال بعد از موسی به دنیا آمد اما در (سوره 7 آیه 157) الله در مورد انجیلی که به مسیح داده شده است با موسی صحبت میکند.

    23) آیا کسانی که به زنان تهمت ناپاکی میزنند بخشیده میشوند؟
    آری (سوره 24 آیه 5) نه (سوره 24 آیه 23).

    24) در روز آخرت کارنامه خود را چگونه دریافت میکنیم؟
    در روز جزا، زیانکاران کارنامه اعمال بدشان را از کجا میگیرند؟ از پشتشان (سوره 84 آیه 10) یا از دست چپشان (سوره 69 آیه 25)؟

    25) آیا فرشته ها میتوانند نامطیع باشند؟
    هیچ فرشته ای متکبر نیست، همه الله را اطاعت میکنند (سوره 16 آیات 49-50)، اما «هان به فرشتگان گفتیم، آدم را سجده کنید» و همه آنها به آدم سجده کردند مگر ابلیس، ابلیس نافرمانی کرد و او بسیار متکبر است (سوره 2 آیه 34).

    26) تناقضی در (سوره 2 آیه 97) و (سوره 16 آیات 101-103).
    چه کسی قرآن را بر محمد وحی میکند؟ جبرئیل یا روح القدس (سوره 16 آیه 102) یا (سوره 2 آیه 97)؟
    وحی های جدید وحی های قدیم را تصدیق میکنند (سوره 2 آیه 97) یا جایگزین آنها هستند (سوره 16 آیه 101)؟
    قرآن عربی خالص است (سوره 16 آیه 103) اما تعداد بسیار زیادی کلمات غیر عربی در آن یافت میشود.

    27) حلقه بینهایت (تسلسل).
    (سوره 26 آیه 192-195-196) میگوید «این (قرآن) وحیست از طرف خداوند… به زبان عربی و این (قرآن) در نوشته های (پیامبران) قبلی نیز هست. حال با دانستن اینکه انجیل و تورات به زبان عبری و یونانی نوشته شده است. چطور یک کتاب عربی میتواند در آن کتابهای غیر عربی آمده باشد؟ علاوه بر این اگر این قرآن در آن کتابها گنجانده شده است، همین (سوره 26 آیه 192-195-196) نیز باید در آن کتابها باشد، بنابر این آن کتابها نیز باید در کتابهای قبلی همین سوره را داشته باشند و همینگونه به یک حلقه بینهایت و تسلسل میرسیم.

    28) آیا تورات مثل قرآن است یا نیست؟
    ادعای مسلمانان مبنی بر تحریف انجیل و تورات، از یک طرف با (سوره 2 آیه 24) و (سوره 17 آیه 88) و از طرف دیگر با (سوره 28 آیه 49) و (سوره 46 آیه 10) در تضاد است.

    29) «پیر زن عجوزه» و شخصیت الله.
    در مورد داستان لوط «ما خانواده او را نجات دادیم، بغیر از عجوزه ای که عقب ماند» (سوره 26 آیه 170-171). و باز میگوید «اما ما او و خانواده اش را حفظ کردیم، بغیر از همسرش را، او از کسانی بود که با دیگران دش شهر ماند (سوره 7 آیه 82). این دو آیه یا باهم تناقض دارند یا الله احترام چندانی به همسر پیامبر قایل نمیشود.

    30) اشکالات بیشتر در داستان قوم لوط.
    جواب مردمش جز این نبود که «آنها را از قریه خود برانید که آنان مردمی هستند که از کار ما بیزاری میجویند» (سوره 7 آیه 82، سوره 27 آیه 56). مردمش به او پاسخی ندادند جز اینکه گفتند «غضب الله را برای ما بیاور اگر راست میگویی» (سوره 29 آیه 29). این دو جواب باهم یکی نیستند و در هر دو آیه اشاره شده که «غیر از این جوابی ندادند» بنابر این این یک تناقض است.

    31) لذت الله؟
    آیا عمل تنبیه خداوند از رحمت اوست یا از هدایت کردن و یا نکردن مستبدانه وی؟

    32) آیا ابراهیم بت ها را نابود کرد؟
    ماجرای ابراهیم در (سوره 19 آیه 41-49، سوره 6 آیه 74-83) بطور مشخصی با (سوره 21 آیه 51-59) متفاوت است، در حالی که در (سوره 21) ابراهیم با مردمش بطور جدی مقابله میکند و حتی بت های آنها را میشکند، در سوره 19 وقتی ابراهیم به دلیل صحبت کردن علیه بت ها توسط پدرش به سنگسار شدن تهدید میشود خفقان میگیرد و نه تنها مقابله ای نمیکند بلکه گویا منطقه را نیز ترک میگوید.

    33) پسر نوح چه شد؟
    با توجه به (سوره 21 آیه 76) نوح و خانواده اش از طوفان نجات یافتند و (سوره 37 آیه 77) اعلام میکند که تخم و ترکه نوح نجات یافتند و (سوره 11 آیه 42-43) میگوید که پسر نوح نابود شد.

    34) آیا نوح تبعید شده بود؟
    پیش از اینها قوم نوح تکذیب کرده بودند. بنده مارا تکذیب کردند و گفتند: دیوانه است و به دشنامش راندند. (سوره 54 آیه 9). حال اگر نوح رانده شده بود (از منطقه اش رانده شده بود) چطور قومش میتوانند در هنگام رد شدن از کنار نوح که کشتی میساخت او را مسخره کنند (سوره 11 آیه 38). نوح نمیتواند هم طرد شده باشد هم توسط قومش مسخره شود.

    35) جادوگران فرعون مسلمان شدند یا کفر ورزیدند؟
    آیا شعبده بازان فرعون، مصریان به پیامبر خدا موسی ایمان آوردند (سوره 7 آیه 103-126، سوره 20 آیه 56-73، سوره 26 آیه 29-51) یا تنها اسرائیلیان به موسی ایمان آوردند (سوره 10 آیه 82)؟

    36) آیا فرعون در لحظه مرگ توبه کرد؟
    (سوره 10 آیه 90-92) میگوید که فرعون وقتی در بستر مرگ قرار گرفت توبه کرد و بنابر این رستگار شد، اما (سوره 4 آیه 18) میگوید چنین چیزی نمیتواند اتفاق بیافتد.

    37) ابطال.
    کلام خدا در درستی و عدالت کامل است، هیچ کسی نیست که بتواند کلام خدا را عوض کند (سوره 6 آیه 115) همچنین به (سوره 6 آیه 34) و (سوره 10 آیه 64) نگاه کنید. اما بعدا الله (یا محمد؟) تصمیم میگیرد که بعضی از آیات را با آیات «بهتر» عوض کند (سوره 2 آیه 106، سوره 16 آیه 101)؛ و این البته بخاطر نادانی افراد نیست که خدا را مجبور به اینکار کرده باشند.

    38) راهنمای حقیقت؟
    «بگو این الله است که بسوی حقیقت راهنمایی میکند، چه کسی بیشتر سزاوار دنبال روی است؟» (سوره 10 آیه 35) اما در واقع سزاوار بودن الله با (سوره 14 آیه 4) که میگوید «الله هرکس را که بخواهد هدایت میکند و هرکس را بخواهد گمراه میکند» زیر سوال میرود. ما از کجا بدانیم که از آن اشخاصی هستیم که خدا دوست داردمارا هدایت کند یا دوست دارد مارا گمراه سازد؟ یک مسلمان از کجا بداند از آن دسته افراد گمراه شده از طرف الله است یا از آن افراد هدایت شده.

    39) مجازات زناکار چیست؟
    100 ضربه شلاق (زن و مرد) (سوره 24 آیه 2)، آنقدر آنها را در خانه نگاه دارید تا بمیرند (برای زنان) (سوره 4 آیه 15). اگر توبه کردند و اصلاح یافتند آنها را رها کنید (در مورد مرد) (سوره 4 آیه 16). (سوره 24 آیه 2) با دو آیه بعدی در تناقض است و مجازات برای زنان و مردان در (سوره 4 آیه 15-16) متفاوت است در حالی که در سوره 24 آیه 2 برای هردو یکسان است.

    40) چه کسی زیان گناهان را خواهد دید؟
    قرآن میگوید هر کسی مسئولیت گناهان خود را بر عهده دارد (سوره 17 آیه 13-15، سوره 53 آیه 38-42)، اما قرآن یهودیان زمان محمد را برای گناهیی که اجدادشان 2000 سال پیش با ستایش گوساله طلاعی کرده اند محکوم میکند.



    ویرایش توسط یوسف : ۱۳۹۴/۰۲/۰۸ در ساعت ۱۸:۱۴ دلیل: درخواست کاربر


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    3,634
    صلوات
    1
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    810 پست
    حضور
    118 روز 21 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    8



    با نام و یاد دوست






    تناقضات قران







    کارشناس بحث: استاد میقات

    سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی

    عشق محمد بس است و آل محمد



    تناقضات قران


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,699
    مورد تشکر
    103 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط lost1 نمایش پست
    1) حسابرسی عجیب الله
    (سوره 4 آیه 11-12) و (سوره 4 آیه 176) در مورد قوانین وراثت صحبت میکند. اگر یک مرد فوت شود، و از او سه دختر و دو والد و یک همسر باقی بماند؛ دختران 2/3 سهم، والد ها 1/3 سهم (هردو بر اساس سوره 4 آیه 11) و همسر 1/8 سهم (بر اساس سوره 4 آیه 12) از ارث را دریافت میکند که از میزان ارث بیشتر میشود.
    مثال دوم، مردی فوت میشود و از او یک مادر و یک همسر و دو خواهر باقی میماند، مادر 1/3 سهم (سوره 4 آیه 11) همسر 1/4 (سوره 4 آیه 12) و خواهران 2/3 (سوره 4 آیه 176) که مجموع آنها 15/12 کل ارث است.

    با سلام و درود

    این سوال، شبهه جدیدی نیست و بیش از هزار سال است که قدمت دارد (همین سوال از حضرت علی علیه السلام پرسیده شده است) و البته جواب آن هم داده شده است.

    مغرضانی که به این مطلب عنوان تناقض در قرآن داده اند غافلند از این که قرآن تناقضی ندارد و اشکال به فهم خودشان است نه قرآن. موضوعی که به عنوان تناقض قرآن تصور شده، چیزی است که در کتاب های اسلامی به تفصیل در مورد آن بحث شده است.

    سرچشمه بحث از آن جا شروع می شود که سهام ارث گاهی از مجموع مال کمتر و گاهی بیشتر است، که به عقیده فقهای شیعه همیشه کمبود به افراد خاصی متوجه می شود.

    همان طور که در روایت وارد شده (وسائل الشیعه، چاپ آل البیت، ج 26، ص 78) ممکن نیست خداوندی که حساب همه چیز، حتی ریگ های بیابان را دارد، سهام ارث را طوری قرار دهد که کسری داشته باشد. حتماً خداوند در این گونه موارد، قانونی وضع کرد که با توجه به آن قانون، کمبودی متصور نیست.

    قانون، این است که میان وارث ها، بعضی در قرآن سهم ثابتی از نظر حداقل و حداکثر برای آنان ذکر شده، مانند سهم شوهر و زن و پدر و مادر؛ ولی بعضی دیگر چنین نیستند، مانند دو خواهر و دو دختر، که می فهمیم همیشه کمبود و کسری باید به آن ها بخورد که حداقل و حداکثر سهم آن ها، مشخص نشده، یعنی قابل تغییر و در نوسان است.

    به بیان دیگر؛ هر چه قرابت و نزديکی بيشتر باشد، در احکام هم سزاوارتر هستند. هر کس نزديک تر است (مانند پدر و مادر و همسر) ارثش را کامل می گيرد و بقيه (مانند فرزندان و خواهر و برادر و ...) باقی مانده سهم را می گيرند.

    به بیان سوم؛ هر کس به «فرض» سهمی دارد، کامل سهمش را بگيرد، و هر کس به «قرابت» سهم دارد، از سهمش کم شود و باقی مانده برای او می شود.

    بنابر این، در جایی که مال ارث کمتر از سهام است و کسری و کمبود دارد، فقهای شیعه معتقدند باید افراد طبقه اول سهمشان کامل پرداخت شود سپس هر چه از ارث باقی ماند بین بقیه تقسیم شود. و در جایی که مال ارث، زیادتر از سهام است و چیزی اضافه باقی می ماند، همه مال را باید میان آن دو (دختر و مادر) به نسبت 1 و 3 تقسیم کرد، زیرا با وجود طبقه قبل، نوبت به طبقه بعد نمی رسد.(ر.ک: تفسیر نمونه، ج ‏3، ص 304، ذیل آیات 13 و 14 سوره نساء)


    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,699
    مورد تشکر
    103 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط lost1 نمایش پست
    2)چند فرشته برای مریم فرستاده شده بودند؟

    وقتی قرآن در مورد باردار شدن مریم و میلاد مسیح در (سوره 3 آیه 42 و 45) راجع به چندین فرشته صحبت میکند اما در (سوره 19 آیه 17-21) تنها از یک فرشته صحبت میکند.

    «وَ إِذْ قَالَتِ الْمَلَئكَةُ يَامَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَئكِ وَ طَهَّرَكِ وَ اصْطَفَئكِ عَلىَ‏ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ»(آل عمران، 42)

    «إِذْ قَالَتِ الْمَلَئكَةُ يَامَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكِ بِكلِمَةٍ مِّنْهُ اسْمُهُ الْمَسِيحُ عِيسىَ ابْنُ مَرْيَمَ وَجِيهًا فىِ الدُّنْيَا وَ الآخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِين‏»(آل عمران، 45)

    «فَأَرْسَلْنَا إِلَيْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَرًا سَوِيًّا...قَالَ إِنَّمَا أَنَا رَسُولُ رَبِّكِ لِأَهَبَ لَكِ غُلَامًا زَكِيًّا»(مریم، 17-19)

    کدام تناقض؟؟!!

    تناقضی وجود ندارد. بله کسی که می خواسته شبهه تناقض را درست کند، مغرضانه به سراغ آیات رفته و همه آیات را در خصوص باردار شدن حضرت مریم سلام الله علیها دانسته است؛ در حالی که واقعیت چنین نیست.

    بشارت دادن به حضرت مریم توسط ملائکه و چندین فرشته انجام شده است ولی باردار شدن او توسط یک فرشته بوده است.

    به بیان دیگر؛ یک دسته آیات از بشارت دادن سخن می گویند و یک دسته از باردار شدن؛ لذا کجای این دو تناقض دارد؟! هر کس کمی علم منطق خوانده باشد می داند که این تناقض نیست.


    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,699
    مورد تشکر
    103 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0








    توجه!

    اگر بخواهیم پاسخ همه موارد آماده و سپس ارسال شود، تاپیک برای مدتی بسته و معطل می ماند لذا تاپیک باز و به تدریج به همه موارد پاسخ داده می شود.



    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    603
    صلوات
    200
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    25 روز 5 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    عرض سلام خدمت استاد محترم و دوستان عزیزی که به این تاپیک سر میزنن

    استاد عزیز هر طور خود شما که صلاح میدونید که اثر بهتری داره و قابل فهم تر هست مطالب ؛همونطور زحمت بکشید و جواب ها رو بگید تا استفاده ببریم

    فقط جسارتا تعداد این شبهات 70مورد هست که در حال حاضر بنده40مورد رو ذکر کردم... پس لطف کنید هر موقع که صلاح دونستید بنده ادامه سوال ها رو بذارم.

    ممنون.یا حق


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۳
    نوشته
    74
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    2
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 روز 19 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    ببخشید جسارت نباشه که دخالت می کنم...به نظرم این تناقضات تعدادشون خیلی زیاد و به نظرم تعداد بیشترشون خیلی شبهات اصولی و بزرگی نیستن که ارزش پاسخ دادن داشته باشن...شاید بهتر باشه اون چند تا گنده هاشو اگر هست سوا کنیم و دونه دونه در تاپیک هایی مطرح کنیم و اگر کسی مثلا دفاعیه و نقدی هم داره و خواست نسبت به پاسخ کارشناس بده بیاد و مطرحش کنه...هر چند بعضی از این شبهات پیش تر از این فکر کنم در تاپیک هایی مطرح شده باند...باز کارشناسان بهتر می دانند


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    603
    صلوات
    200
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    25 روز 5 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاریس نمایش پست
    ببخشید جسارت نباشه که دخالت می کنم...به نظرم این تناقضات تعدادشون خیلی زیاد و به نظرم تعداد بیشترشون خیلی شبهات اصولی و بزرگی نیستن که ارزش پاسخ دادن داشته باشن...شاید بهتر باشه اون چند تا گنده هاشو اگر هست سوا کنیم و دونه دونه در تاپیک هایی مطرح کنیم و اگر کسی مثلا دفاعیه و نقدی هم داره و خواست نسبت به پاسخ کارشناس بده بیاد و مطرحش کنه...هر چند بعضی از این شبهات پیش تر از این فکر کنم در تاپیک هایی مطرح شده باند...باز کارشناسان بهتر می دانند
    سلام خدمت شما

    حرف شما درسته اما برای چه تعداد افراد و چه کسایی و چه اعتقاداتی؟
    بنده اول تاپیک هم عرض کردم این سوال و شبهات رو چه کسایی با چه اعتقاداتی بیان میکنن...

    بله شما درست میگید برای شمایی که تا حدودی اشنایی دارید و حق بودن بسیاری از مطالب قران یا کلش بر شما اثبات شده و به دنبال جزئیات هستید ؛بزرگ نیستند این سوال ها و شبهات...اما مسلما برای کسایی که هیچ اشنایی ای ندارند و همیشه افکار منفی در سر داشتند مسلما سوال های بزرگی هست و بنظر اگر جواب کامل باشه بهتر نتیجه میده...البته این نظر بنده هست...
    دوستان دیگه هم اگر نظری دارن بیان کنن تا استفاده بریم
    در پناه حق
    یاعلی


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,699
    مورد تشکر
    103 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط lost1 نمایش پست
    3) اختلافات عددی بیشتر
    آیا روزهای الله برابر 1000 روز بشر است (سوره 22 آیه 47، سوره 32 آیه 5) یا برابر 50,000 روز بشر است (سوره 70 آیه 4) ؟

    «وَ يَسْتَعْجِلُونَكَ بِالْعَذَابِ وَ لَن يخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ وَ إِنَّ يَوْمًا عِندَ رَبِّكَ كَأَلْفِ سَنَةٍ مِّمَّا تَعُدُّون‏»؛ آنان از تو تقاضاى شتاب در عذاب مى ‏كنند در حالى كه خداوند هرگز از وعده خود تخلّف نخواهد كرد! و يك روز نزد پروردگارت، همانند هزار سال از سالهايى است كه شما مى ‏شمريد.(حج، 47)

    «يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ يَعْرُجُ إِلَيْهِ في‏ يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّون‏»؛ امور اين جهان را از آسمان به سوى زمين تدبير مى‏ كند سپس در روزى كه مقدار آن هزار سال از سالهايى است كه شما مى‏ شمريد بسوى او بالا مى ‏رود (و دنيا پايان مى ‏يابد).(سجده، 5)

    «تَعْرُجُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ»؛ فرشتگان و روح [فرشته مقرّب خداوند] بسوى او عروج مى ‏كنند در آن روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است‏.(معارج، 4)

    بیان تفسیری:

    برای این که روشن شود تعارض بین این آیات نیست، به این روایت توجه کنید که يک روز از روزهای آخرت، همانند يكهزار سال در دنيا است:

    "إنَّ الْفُقَرَاءَ يَدْخُلونَ الْجَنَّةَ قَبْلَ الْأَغْنِيَاءِ بِنِصْفِ يَوْمٍ وَ مِقْدَارُهُ خَمْسُمِائَةِ عَام‏"
    تهيدستان قبل از ثروتمندان به نصف روز ـ پانصد سال ـ وارد بهشت مى ‏شوند.(مجمع البيان في تفسير القرآن، ج ‏7، ص 142)

    روایتی دیگر؛
    "فَإِنَّ فِي الْقِيَامَةِ خَمْسِينَ مَوْقِفاً، كُلُّ مَوْقِفٍ مِثْلُ أَلْفِ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ ثُمَّ تَلَا هَذِهِ الْآيَةَ «فِي يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَة»"
    از امام صادق علیه السلام نقل شده که در قيامت پنجاه موقف (محل توقف براى رسيدگى به اعمال و حساب) است كه هر موقفى به اندازه يكهزار سال از سال هايى است كه شما مى ‏شمريد، سپس اين آيه را تلاوت فرمودند: «در روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است»".(البرهان في تفسير القرآن، ج ‏5، ص 486؛ بحارالأنوار، ج ‏72، ص 107، ح 7؛ ر.ک: تفسير قمي، ج ‏2، ص 386)

    بنابر این، روزهای آخرتی با روزهای دنیوی متفاوت است و به حساب روزهای دنیایی، هزار سال دنیایی برابر است با یک روز آخرتی.

    البته منافاتى هم ندارد كه آیات به مفهوم کثرت، اشاره داشته باشند یعنی عدد هزار و پنجاه هزار، عدد شماره ‏اى منظور نباشد، بلكه هر كدام براى کثرت و بيان زیادی و فزونى باشد، يعنى در قيامت پنجاه موقف است كه در هر موقفى انسان مدت بسيار زيادى بايد توقف كند.

    و یا اشاره به قدرت خداوند باشد که ممكن است انسان براى انجام دادن كارى هزار سال وقت لازم داشته باشد اما خداوند در يک روز (بلكه كمتر) آن را انجام مى ‏دهد، بنا بر اين مجازات او مقدمات زيادى نمى ‏خواهد.

    نتیجه:
    محاسبه روزهای دنیایی در برابر روزهای آخرتی، و نیز کثیر و زیاد بودن مقدار روزهای آخرتی در مقابل روزهای دنیایی، هم چنین توان و قدرت الهی در محاسبه سریع و دادن مجازات و پاداش، از مواردی است که با توجه به آن ها، روشن می شود بین آیات فوق، تعارض و تضادی وجود ندارد و این آیات قابل جمع با هم هستند.


    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,699
    مورد تشکر
    103 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط lost1 نمایش پست
    چند باغ در بهشت وجود دارد؟ یک (سوره 39 آیه 73، سوره 41 آیه 30، سوره 57 آیه 21، سوره 79 آیه 41) یا زیادتر (سوره 18 آیه 31، سوره 22 آیه 23، سوره 35 آیه 33)؟

    «جَنّت» و «جَنّات» تفاوت را می رساند، نه تناقض؛ چرا که کلمات «جنّت» به صورت مفرد، و «جنّات» به صورت جمع، بیانگر تفکیک و تکثر هستند نه تناقض.

    به بیان دیگر؛ نام های متفاوت، بیانگر مقام‌ های مختلف و متفاوت برای ساکنان بهشت است، منزلگا‌ه های بهشتیان در یک نام یا یک مکان واحد خلاصه نمی شود، بلکه تنوع در نام های بهشت بیانگر تنوع منزلگاه بهشتیان است. حتی برای برخی بهشتیان دو بهشت در نظر گرفته می شود: «وَ لِمَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ جَنَّتانِ»؛ و براى كسى كه از مقام پروردگارش بترسد، دو باغ بهشتى است.(الرحمن، 46)

    بنابر این؛ بهشت دارای مراتب و درجاتی است، بهشتیان نیز صاحب مراتب و درجات مختلفی هستند و به تناسب از منزلگاه های مختلف بهشت بهره مند می شوند. لذا یک نفر بهشتی می تواند از چند بهشت و یا چندین باغ بهشتی بهره مند گردد.


    نقل قول نوشته اصلی توسط lost1 نمایش پست
    در (سوره 56 آیه 7) ادعا میکند که در روز قیامت مردم سه دسته میشوند، اما در (سوره 90 آیات 18-19، سوره 99 آیات 6-7) تنها دو گروه را بر میشمرد.

    «وَ كُنتُمْ أَزْوَاجًا ثَلَاثَةً فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ ... وَ أَصحَابُ المَشَئمَةِ ... وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ...»(واقعه، 7-10)

    تناقضی نیست، زیرا «سابقون» از تقسیم بندی «اصحاب میمنه» که خارج نیستند، بلکه جزو همان گروه و برترین آن ها هستند، لذا این جا سه گروه مستقل و جدا نیستند.

    و این هم که «سابقون» جدا و در آخر ذکر شده، برای این است تا بیشتر بدان پرداخته و اوصاف بیشتری از ایشان را بیان نماید.

    لازم به ذکر است تقسیم بندی اصلی در قرآن، بین کفر و ایمان است، که البته هر کدام از این ها هم می توانند تقسیمات زیرمجموعه ای داشته باشند.

    «فَأَلهَمَهَا فجُورَهَا وَ تَقْوَئهَا قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّئهَا وَ قَدْ خَابَ مَن دَسَّئهَا»(شمس، 8-10)
    «أُوْلَئكَ أَصحَابُ المَيْمَنَةِ وَ الَّذِينَ كَفَرُواْ بَايَاتِنَا هُمْ أَصْحَابُ الْمَشئَمَةِ»(بلد، 18و19)
    «فَمِنْهُمْ شَقِىٌّ وَ سَعِيدٌ فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُواْ فَفِى النَّارِ ... وَ أَمَّا الَّذِينَ سُعِدُواْ فَفِى الجَنَّةِ ...»(هود، 105-108)

    بنابر این:
    «سابقون» در زمره «اصحاب المیمنه» قرار دارند و نقطه مقابل آن ها محسوب نمی شوند. تقابل بین «اصحاب المیمنه» و «اصحاب المشئمه»، بین «شقی» و «سعید»، و بین «کفر» و «ایمان» است. لذا تناقضی بین این دسته بندی ها نیست.


    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




صفحه 1 از 8 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود