جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: داستانها و اتفاقات منسوب به پیامبر

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    49
    مورد تشکر
    40 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    داستانها و اتفاقات منسوب به پیامبر




    سلام
    این ها که میگم حرف های من نیست کپی کردم تا جواب شمارو بگیرم
    مدیر انجمن مذهب ما دو ماه رفته جایی مجبور شدم از شما بپرسم چون خیلی فکرم رو مشغول کرده و جواب شمارو هم به استارتر تاپیک میگم





    1اولین سوالی که یک هفتست منو خیلی مشغول کرده و بدجور سردرد میگیرم وقتی بهش فکر میکنم اینه
    چرا پیامبر با عایشه در 6 سالگی ازدواج کرده؟



    2نظرتون راجب متن پایین چیه؟ دلیل دارید جوابشو بدید؟
    افسانه غرانیق و آیات شیطانی بعد از هجرت گروهی از مسلمانان به حبشه عده باقیمانده مسلمانان از آزار و اذیت کافران در امان نبودند
    بنابراین روایت است که محمد روزی به مکه می رود و همراه با خواندن ایات19 و 20 سوره نجم بر بتهای مکه تعظیم می کند و کافران و مسلمانان بجز دو نفر سالخوره به نامهای "ولید بن مفیره " و " سعید ابن العاص " سجئه کردند این دو نفر نیز کمی از خاک کعبه را برداشته و بر پیشنانی خود می مالد
    این داستان توسط طیری در کتابش در جلد سوم در صفحات 881 تا 883
    و همچنین در تفسیر شریف لاهیجی در صفحه 201 جلد سوم آمده است
    البته در این داستان عقیده بر این است که قسمتی از آیات مزبور حذف گردیده است " تلک الغرانیق العلاء و ان شفاعتهن لتجری"
    پس از آنکه ایات باد شده مورد سرزنش مسلمانان و همچنین ادیان موسوی و عیسوی می شود و موجب خرده گیری آنان می شود ایات 73 و 76 سوره اسری نازل می شود و پیامبر آن را در ضدیت ان ایات می خواند و حضرت محمد آن ایات را وحی شیطان بر او می داند و آن را از قرآن حذف می کند و خواندن آن آیات را بر مسلمانان نهی می کند و سپس سه آیه 21 و 22 و 23 سوره نجم به جای آیه حذف شده جایگزین می شود
    یعد از این اتفاق محمد (ص) آیات 52 و 53 سوره حج بر او نازل می شود
    طبری می افزاید که بعد از این واقعه جبرئیل بر محمد(ص) نازل می شود و او را مورد سرزنش قرار می دهد و می گوید"محمد, آیا می دانی چه کرده ای؟تو برای طایفه قریش آیاتی را خوانده ای که من هرگز آن را بر تو نازل نکرده ام تو مطالبی را گفتی که درست نبوده است و از الهامات الله نوبده است" اما بعد از آنکه محمد(ص) سخت بر آشفته می شود باز جبریئیل بر او نازل می شود و می گوید"الله القائات شیطان به او را نسخ خواهد کرد"( تاریخ طبری جلد سوم صفحه 1119)


  2. #2
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    49
    مورد تشکر
    40 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    شریکی برای پیامبری محمد (ص)! جنگی که در ان 700 تن از حافظان قرآن کشته شدند!
    در تاریخ آمده است در بین النهرین فردی به نام مسیلمه از قبیل "حنیفا"همزمان با رسول اکرم اسلام دعوی پیامبری کرد و مدعی بود که به او نیز وحی نازل می شود
    این شخص که مدتی فرمانروایی شهر " یمامه" را در بین النهرین بر عهده داشت به محمد(ص) نامه می نویسد و اظهار می دراد که در پیامبری با محمد(ص) شریک است و عربستان باید بین ایشان و محمد(ص) تقسیم شود!
    حضرت محمد در جواب ایشان فردی به نام "رحال" را به سوی او می فرستد ولی رحال به مسیلمه ایمان می اورد و در همانجا می ماند
    بعدها در زمان خلیفه اول ابوبکر بین سپاه اسلام و سپاه مسیلمه جنگی در می گیرد و رحال در ان جنگ در صف مخالفان اسلام به جنگ می ایستدو می جنگد
    ابوبکر نیز خالد بن ولید را برای مقابله با آنها می ففرستد
    در ان جنگ سپاه مسیلمه1200 نفر از یاران نزدیک پیامبر از جمله 700 تن از کاتبان و حافظان قرآن را شهید می کنند اما نهایتا در جنگ شکست می خورند و مسلیمه فراری می شود و بعد کشته می شود


    این چی؟

  3. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,251
    مورد تشکر
    2,255 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    10



    نقل قول نوشته اصلی توسط doki_doki18 نمایش پست
    سلام
    این ها که میگم حرف های من نیست کپی کردم تا جواب شمارو بگیرم
    مدیر انجمن مذهب ما دو ماه رفته جایی مجبور شدم از شما بپرسم چون خیلی فکرم رو مشغول کرده و جواب شمارو هم به استارتر تاپیک میگم

    1اولین سوالی که یک هفتست منو خیلی مشغول کرده و بدجور سردرد میگیرم وقتی بهش فکر میکنم اینه
    چرا پیامبر با عایشه در 6 سالگی ازدواج کرده
    باسلام
    درپاسخ به سوال اول شما در سایت ولی عصر جوابی داده شده بود که همتتان عرض می کنم.

    اقوال علما در باره سن عايشه در هنگام ازدواج با رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم مختلف و متفاوت است ، برخي از علماي اهل سنت از قول خود عايشه تا شش سال نيز ذكر كرده‌اند !؛ اما شواهد وجود دارد كه سن عايشه بيش از آن بوده كه خود ادعا كرده است .
    اولاً : ابن اسحاق ، عايشه را از جمله كساني شمرده است كه در اول بعثت ايمان آورده و گفته است :

    وهي يومئذ صغيرة .

    السيرة النبوية - ابن هشام الحميري - ج 1 - ص 166او (عايشه ) در آن هنگام خردسال بود .
    اگر ما سن عايشه را در زمان بعثت هفت سال بدانيم ، وي در هنگام ازدواج با رسول خدا ، 17 سال و در هنگام هجرت به مدينه 20 سال داشته است .

    ثانياً : عايشه پيش از آن‌كه با پيامبر ازدواج كند ، در عقد شخص ديگري به نام جبير بن مطعم بوده است ؛ چنانچه ابن سعد در الطبقات الكبري مي‌نويسد :

    عن عبد الله بن أبي ملكية قال خطب رسول الله صلى الله عليه وسلم عائشة بنت أبي بكر الصديق فقال إني كنت أعطيتها مطعما لابنه جبير فدعني حتى أسلها منهم فاستسلها منهم فطلقها فتزوجها رسول الله صلى الله عليه وسلم .

    الطبقات الكبرى - محمد بن سعد - ج 8 - ص 59 .

    عبد الله بن أبي مليكه مي‌گويد : رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم از عايشه دختر ابوبكر خواستگاري كرد ، ابو بكر گفت : من عايشه را به جبير بن مطعم داده‌ام ، به من اجازه دهيد تا آن‌ها را منصرف كنم . ابوبكر آن‌ها را منصرف كرد و طلاقش را گرفت ، سپس رسول خدا با او ازدواج كرد .

    البته ما اصراري نداريم كه او بيش از نه سال سن داشته است ؛ چون ازدواج با دختر نه ساله در آن زمان مرسوم بوده است و دختران نه سال در آن زمان از نظر بلوغ جسمي و جنسي شباهتي به دختران نه ساله اين زمان نداشته‌اند .


    ویرایش توسط شهيدان : ۱۳۸۷/۰۶/۲۱ در ساعت ۱۴:۳۷
    زخون هر شهيدي لاله اي رست** مبادا روي لاله پا گذاريم

  4. تشکرها 2


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,251
    مورد تشکر
    2,255 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    10



    نقل قول نوشته اصلی توسط doki_doki18 نمایش پست
    سلام
    این ها که میگم حرف های من نیست کپی کردم تا جواب شمارو بگیرم
    مدیر انجمن مذهب ما دو ماه رفته جایی مجبور شدم از شما بپرسم چون خیلی فکرم رو مشغول کرده و جواب شمارو هم به استارتر تاپیک میگم
    2نظرتون راجب متن پایین چیه؟ دلیل دارید جوابشو بدید؟
    افسانه غرانیق و آیات شیطانی بعد از هجرت گروهی از مسلمانان به حبشه عده باقیمانده مسلمانان از آزار و اذیت کافران در امان نبودند
    بنابراین روایت است که محمد روزی به مکه می رود و همراه با خواندن ایات19 و 20 سوره نجم بر بتهای مکه تعظیم می کند و کافران و مسلمانان بجز دو نفر سالخوره به نامهای "ولید بن مفیره " و " سعید ابن العاص " سجئه کردند این دو نفر نیز کمی از خاک کعبه را برداشته و بر پیشنانی خود می مالد
    این داستان توسط طیری در کتابش در جلد سوم در صفحات 881 تا 883
    و همچنین در تفسیر شریف لاهیجی در صفحه 201 جلد سوم آمده است
    البته در این داستان عقیده بر این است که قسمتی از آیات مزبور حذف گردیده است " تلک الغرانیق العلاء و ان شفاعتهن لتجری"
    پس از آنکه ایات باد شده مورد سرزنش مسلمانان و همچنین ادیان موسوی و عیسوی می شود و موجب خرده گیری آنان می شود ایات 73 و 76 سوره اسری نازل می شود و پیامبر آن را در ضدیت ان ایات می خواند و حضرت محمد آن ایات را وحی شیطان بر او می داند و آن را از قرآن حذف می کند و خواندن آن آیات را بر مسلمانان نهی می کند و سپس سه آیه 21 و 22 و 23 سوره نجم به جای آیه حذف شده جایگزین می شود
    یعد از این اتفاق محمد (ص) آیات 52 و 53 سوره حج بر او نازل می شود
    طبری می افزاید که بعد از این واقعه جبرئیل بر محمد(ص) نازل می شود و او را مورد سرزنش قرار می دهد و می گوید"محمد, آیا می دانی چه کرده ای؟تو برای طایفه قریش آیاتی را خوانده ای که من هرگز آن را بر تو نازل نکرده ام تو مطالبی را گفتی که درست نبوده است و از الهامات الله نوبده است" اما بعد از آنکه محمد(ص) سخت بر آشفته می شود باز جبریئیل بر او نازل می شود و می گوید"الله القائات شیطان به او را نسخ خواهد کرد"( تاریخ طبری جلد سوم صفحه 1119)
    درمورد سوال دوم هم بهتره به این تاپیک مراجعه کنید ودوستان مطالب زیادی آورده اند که پاسخ پرسش شما هم در آنجا وجود داره.

    http://www.askquran.ir/showthread.php?t=553&highlight=%D8%BA%D8%B1%D8%A7% D9%86%DB%8C%D9%82

    موفق باشید
    زخون هر شهيدي لاله اي رست** مبادا روي لاله پا گذاريم

  6. تشکر


  7. #5
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    49
    مورد تشکر
    40 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط شهيدان نمایش پست
    درمورد سوال دوم هم بهتره به این تاپیک مراجعه کنید ودوستان مطالب زیادی آورده اند که پاسخ پرسش شما هم در آنجا وجود داره.

    http://www.askquran.ir/showthread.php?t=553&highlight=%d8%ba%d8%b1%d8%a7% d9%86%db%8c%d9%82

    موفق باشید

    خیلی خیلی ممنون تاپیک رو دیدم واضح بود باز هم ممنون

  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,245
    مورد تشکر
    5,583 پست
    حضور
    19 روز 19 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    [QUOTE=doki_doki18;44864]سلام

    چرا پیامبر با عایشه در 6 سالگی ازدواج کرده؟


    پاسخ:
    با سلام
    سن عایشه هنگام ازدواج با پیامبراسلام(ص)
    بیشتر احادیثی كه سن عایشه را هنگام ازدواج 9 سال گفته اند یا از طرف هشام بن عروه روایت شده است و یا از سوی راویان عراقی. اهل مدینه؛ آنهایی كه هشام بن عروه بیشتر از هفتاد سال نخست زندگی خویش را در میان شان سپری کرده بود مسأله را روایت نكرده اند.
    هشام بن عروه راوی حدیث پس از هفتاد ویك سال زندگی در مدینه آن شهر را به قصد عراق ترك گفته و صیغه های مختلف این حدیث از طریق راویان عراقی روایت شده است.

    مؤلف (تهذیب التهذیب) كتابی در "علم الرجال"می گوید: "مالك بن انس" در مورد آن عده احادیث او كه از طریق راویان عراقی روایت شده اند ملاحظه داشت. (تهذیب التهذیب، جلد 11، صفحه 48، 51).

    امام محمد الذهبی متوفای سال 748هـ در "میزان الاعتدال" كه كتاب دیگری در "علم الرجال" به حساب می آید، در باره هشام می گوید: حافظه هشام در اواخر زندگی اش ضعیف شده بود.

    بخاری در كتاب تفسیر خویش حدیثی را از عایشه نقل نموده، كه در آن می‌گوید:
    «هنگام نزول آیة "بل الساعه موعدهم والساعه ادهی وامر" كه جزء سوره "القمر" به حساب می آید، من "جاریه" ای بودم و بازی می‌كردم». {فتح الباری، شرح صحیح البخاری، جلد8، صفحه486، المكتبه السلفیه، 1407هـ،ق، قاهره، مصر}.

    كتاب های تفسیر و حدیث می گویند، كه این آیه هشت سال قبل از هجرت پیامبر به مدینه نازل شده است. اگر سن عایشه را هنگام نزول این آیت اقلاً ده ساله فرض كنیم، سن ایشان هنگام ازدواج باید در حدود بیست بوده باشد.

    بر اساس روایت احمد بن حنبل، با در گذشت خدیجه بنت خویلد همسر نخستین پیامبر، زنی بنام خوله نزد پیامبر آمده و به پیامبر پیشنهاد نمود تا ازدواج نماید.
    پیامبر پرسید چه كسی را برای این امر درذهن دارد؟ خوله گفت: تو می توانی با دختری شوهر نكرده و یا زنی كه قبلاً شوهر كرده است ازدواج نمائی. وقتی كه پیامبر هدف او از "دختر شوهر نكرده" و "زنی كه قبلاً‌ شوهر كرده است" را جویا شد، خوله در پاسخ بخش نخست این پرسش، نام عایشه را بر زبان آورد.

    بر اساس روایت های معتبر تاریخی، "اسماء" خواهر بزرگ عائشه ده سال از او بزرگتر بوده است. {الامام الذهبی، سیر اعلام النبلاء، جلد2، صفحه 289، موسسه الرساله، بیروت، لبنان، 1992" و "ابن كثیر، البدایه والنهایه، جلد8، صفحه 371، دارالفكر العربی، الجیزه، مصر 1933".}
    و كتاب های بسیار معتبر تاریخ گزارش می دهند كه اسماء در سال هفتاد و سوم هجری به عمر صد سالگی پدرود حیات گفت. {ابن كثیر، البدایه و النهایه، جلد8، صفحه372، دارالفكر العربی، الجیزه،‌ مصر 1933}.
    اگر اسماء در سال هفتاد و سوم هجری صد ساله بوده باشد، پس عمر او هنگام هجرت باید بیست و هفت و یا بیست و هشت بوده باشد. بر اساس این روایت تاریخی اگر عمر اسماء در اثنای هجرت بیست و هفت و یا بیست و هشت بوده باشد، عائشه در آن زمان باید هفده ساله و یا هجده ساله بوده باشد. اگر عائشه در سال اول و یا دوم هجری ازدواج نموده باشد، باید عمر ایشان در اثنای ازدواج هجده و یا بیست بوده باشد.

    ابن هشام از اولین نگارندگان سیره پیامبر(ص) معتقد است كه عائشه از نخستین پیروان محمد -ص- و از كسانی كه در سالهای نخست اسلام، ایمان آورده بودند، می باشد. {ابن هشام، السیره النبویه، جلد1، صفحه 234-227، مكتبه الریاض الحدیثه، الریاض، المملكه العربیه السعودیه}.


    برای پذیرش دینی باید كودكی حداقل بتواند راه برود و حرف بزند.
    پس اگر عایشه در سال چهارم بعثت پیامبر سه ساله و یا پنج ساله بوده باشد، پس هنگام ازدواج باید حد اقل چهارده و یا شانزده ساله بوده باشد. ابن هشام می گوید كه عائشه بعد از هجده نفر ایمان آورده است.{ابن هشام، جلد1، صفحة271} بر مبنای این سخن ابن هشام سن عائشه هنگام ازدواج باید در حدود شانزده تا بیست سال بوده باشد.

    براساس تاریخ ابن هشام وسخن ابن‌حجرعسقلانی،حضرت فاطمه -س- پنج سال بزرگتر از عایشه بوده است. اگر این سخن درست باشد، پس عمر عائشه هنگام ازدواج باید در حدود شانزده سال بوده باشد.

    عایشه سالها قبل از خواستگاری پیامبر، نه تنها نامزد مرد دیگری بود كه حتی آماده ازدواج بوده است. این شخص جبیر فرزند مطعم نام داشت. به این معنی، كه هشت سال قبل از هجرت، در آن زمانی كه ابوبكرمی خواست به حبشه هجرت نماید، نزد مطعم رفت و گفت كه او می خواهد عائشه را كه در قید نامزدی فرزندش جبیر می باشد با فرزندش تزویج نماید، ولی مطعم به خاطر آنكه ابوبكر مسلمان شده بود، عقد نامزدی فرزندش را با عائشه فسخ نمود. از این روایت بر می آید كه حتی هشت سال قبل از نامزدی عائشه با پیامبر، عائشه آمادة ازدواج بوده است.{ ابن سعد در جلد هشتم طبقات خویش پیرامون این مسأله به تفصیل سخن گفته است}.

    اگر پیامبر -ص- در مورد ازدواج با عایشه مرتكب اشتباهی می شد، بدون شك دشمنان او سخت ازآن سوء استفاده كرده و از آن حربه ای برضد او می‌ساختند، ولی در هیچ جا و هیچ اثری چنین نشانی دیده نمی شود.بعلاوه هیچ گونه سند و مدرکی وجود ندارد که ثابت کند عایشه از ازدواج با پیغمبر-ص- ناراضی بوده است.

    در ضمن در آن دوره ها چیزی به نام وثیقه تولد وجود نداشت؛ تا تاریخ دقیق پیدایش افراد بر مبنای آن تعیین می شد. ما حادثه ای بزرگتر از پیدایش پیامبر -ص-در تاریخ اسلام نداریم. اما بازهم دیده می شود كه پیرامون همین حادثه بزرگ هم چندین روایت مختلف وجود دارد.
    پس با در نظر داشتن تناقضاتی كه در روایات مربوط به تاریخ پیدایش عایشه وجود داشته است، چطور خواهیم توانست تا با جزمیت تمام حكم كنیم كه عایشه در این تاریخ و یا آن سال به دنیا آمده و یا در فلان سن ازدواج نموده است؟

    ابن سعد(در طبقات) به نقل ازعایشه روایت میکندکه پیامبر در شوال سال دهم بعثت وسه سال پیش ازهجرت درحالیکه عایشه شش ساله بود وی را به عقد خود در آورد. سپس در روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول به مدینه هجرت نمودند. و در 9 سالگی با عایشه ازدواج نمود.

    بررسی روایت:
    نخستین نکته ای که در همگی این روایتها و راویان آنها نهفته است این است که این روایتها خودشون از دو شبهه اساسی رنج میبرند:
    - راوی تمامی این روایتها خود عایشه یا خواهرزاده اش ابن عامره.
    چطور ممکن است کودکی شش ساله تمامی این جزئیات را چنین دقیق و با تاریخ روشن در ذهنش حفظ کند؟!!آنجا که میگوید:
    «پیامبر در روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول به مدینه هجرت نمودند. و در شوال همان سال درست هشت ماه بعد با وی ازدواج کرد»!

    روایات مربوط به ازدواج عایشه تنها روایاتی هستند که سن دقیق یکی از همسران پیغمبر-ص- در آنها مشخص شده است.آنطور که در مسند احمد آمده ازدواج پیغمبر با عایشه با ازدواج ایشان با سوده تنها چند روز اختلاف داشته.چطور با اینکه هر دو ازدواج در یک زمان بودند سن یکی از همسران پیغمبر(عایشه) کاملا مشخصه و سن دیگری نامعلوم؟! ممکن است بعضی ها اینطور پاسخ بدهند که چون عایشه راوی این روایت است پس طبیعی است که سن خودش را بداند ولی سن دیگران را نه.
    ولی با توجه به حسادتهای عایشه نسبت به دیگر زنان پیغمبر (که روایتهاش زیاد هستند) عایشه بی شک برای قیاس و به رخ کشیدن و ارضای حس برتری جویی هم که بوده باید جهت مقایسه هم که شده سن همسر دیگر –همزمان- را نیز روایت میکرده که مثلا من شش ساله و بودم و همسر دیگری مثلا 30 ساله .با این وجود هیچ جا عایشه اشاره ای به سن سوده و حتی باکره نبودنش نمیکند با آنکه درست در یک زمان به عقد پیغمبر در آمده بودند.

    در صحیح بخاری(کتاب نکاح) آمده که ابو بکر در پاسخ خواستگاری پیامبر از دخترش عایشه در پاسخ پیامبر میگوید که چنین چیزی شدنی نیست زیرا که من برادر شما هستم- اشاره به پیمان برادری ابوبکر با پیامبر!
    مشکلی که این روایت دارداین است که جریان خواستگاری آنطور که عایشه مدعی است پیش از هجرت پیامبر به مدینه و در مکه اتفاق افتاده!
    اما پیمان برادری میان مسلمانان چنانکه پیامبر آنرا بست در مدینه و پس از هجرت از مکه به مدینه رخ داد!
    چطور ممکن است که پیمان برادری که بعدا در مدینه بسته شده در اینجا و پیش از وقوع مورد استناد ابوبکر قرار بگیرد؟!

    در باب وفات عایشه برخی راویان آورده اند که عایشه در هفتاد سالگی و در سال 57 هجری فوت کرده البته این پایین ترین سنیه که برای وفات او در سال 57 ذکر شده.اگر همین بدترین حالت را هم در نطر بگیریم تناقضی فاحش بین این روایتها و آنچه عایشه روایت کرده میرسیم
    در مستدرک حاکم آمده است که عایشه در زمان 3 خلیفه اول در صدور فتوا استقلال پیدا کرده بود!

    اگر روایت خود عایشه را در مورد سنش بپذیریم که در هنگام فوت پیامبر 18 سال داشته چطور ممکن است زنی 18 ساله آنهم با حضور زنان دیگری چون ماریه قبطیه و ام سلمه و ... که هم بزرگتر از او و هم به گواهی تاریخ دانشمند تر بوده اند یا در حضور بانویی چون حضرت زهرا سلام الله علیها بتواند استقلال در قضاو فتوا دادن داشته باشه مگر اینکه سنش بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که خودش گفته است.

    از طرفی روایتهای خیلی زیادی هست که عایشه بدون واسطه از پیغمبر نقل میکند

    فرض کنیم که همانطور که عایشه خودش گفته سنش موقع ازدواج 9 سال بوده و در آن زمان از فرط خرد سالی هنوز با اسباب بازهاش بازی میکرده. اما باز میبینیم روایتهای فقهی عایشه که مورد استناد اهل سنت است بسیار زیادند و لازمه اعتماد به آنها این است که عایشه از حالت کودکی خارج شده باشد یعنی حداقل 16 ساله باشد تا بتوان به گفته وی اعتماد کرد با این حساب آیا منطقی است که در عرض دو سال یعنی تا 18 ساله شدن بیش از 25000 حدیث از پیامبر شنیده باشد تازه آنهم فقط احادیث فقهی ؟!!

    کتاب عقد الفرید:
    « وماتت عائشة فی أیام معاویة، وقد قاربت السبعین».

    کتاب بدء و التاریخ:
    « توفیت عائشة فی زمن معاویة و قد قاربت السبعین »

    عایشه در زمان معاویه در حالیکه سنش به 70 رسیده بود فوت کرد

    معاویه در سال 60 هجری مرد.در کتاب مختصر تاریخ دمشق آمده است:

    «ماتت عائشة قبل معاویة بسنتین یعنی عایشه 2 سال قبل از معاویه فوت کرد»(یعنی در سال 58 هجری)
    با توجه به این مطالب سن عایشه هنگام ازدواج با پیامبر اسلام(ص) نه سال نبوده،بلکه حد اقل 14ساله بوده است.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود