صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: فرق اقتصاد اسلامی با اقتصاد لیبرال و سرمایه داری چیست!؟

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    36
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    15 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    فرق اقتصاد اسلامی با اقتصاد لیبرال و سرمایه داری چیست!؟




    بسم الله الرحمن الرحیم

    عرض سلام و ادب و احترام


    در این تاپیک قصد دارم به فرق های بین اقتصاد اسلامی و اقتصاد لیبرال و سرمایه داری و ... بپردازم.

    و به موضوعات اقتصاد فرهنگی و فرهنگ اقتصادی بیپردازم.و به مقایسه فرهنگ در اقتصاد ، بین ایران و دیگر کشورها بپردازم.

    وقتی امام عاشقان غائب است ، اطاعت ازخامنه ای واجب است.
    وبلاگها : امام جواد(ع) - ضد خوارج(آنتی شرازی) - تاپیک وحدت


  2.  

  3. #2
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    36
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    15 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم

    نقل قول نوشته اصلی توسط مشکور;

    با سلام و تشکر

    قبل از پرداختن به تفاوت های نظام اقتصاد اسلامی با نظام لیبرالی و سرمایه داری با مفاهیم این دو نظام آشنا می شویم:

    نظام سرمایه داری: سرمایه‌داری یعنی اقتصاد مبتنی بر تراکم و به کار اندازی سرمایه به وسیله‌ی افراد خصوصی که مالک وسایل تولید، توزیع کالا و خدمات نیز هستند. اساس نظام سرمایه‌داری، مالکیّت خصوصی وسایل تولید است و در این چارچوب، به افراد آزادی در انعقاد قرارداد و اشتغال در فعالیّت‌های اقتصای بدون دخالت دولت داده می‌شود. مشخصه‌های این نظام اقتصادی عبارت است: «سود شخصی، رقابت، سلطه‌ی نظام بازار در تعیین قیمت‌ها و دست‌مزدها»، بدین نحوه که عمدتاً قیمت‌ها به وسیله‌ی سازوکار عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. (استفاده از اعتبارات گسترده، آزادی قراردادها و بازار آزاد کار).

    تاریخ به ظهور و سقوط نظام‌های گوناگونی شهادت می‌دهد. بعضی از این نظام‌ها پس از مدتی حاکمیّت، از میان رفته‌اند و برخی دیگر با مشکلات متعددی روبه‌رو بوده‌اند. عدالت اجتماعی، اشتغال کامل، رشد و توسعه‌ی پایدار اقتصادی، ثبات نسبی قیمت‌ها، ریشه‌کن کردن فقر و توزیع عادلانه‌تر درآمد و ثروت، از جمله دشواری‌هایی هستند که امروزه نظام‌های اقتصادی با آن‌ها مواجه‌اند.

    نظام اقتصاد اسلامی: نظام اقتصاد اسلامی نشأت گرفته از قرآن و سنت است و محدود به بیان و تحلیل رفتارهای اقتصادی-اجتماعی نیست، بلکه جریانی فعال و پویاست که به طور مستمر این رفتارها را تصحیح می‌کند. اخلاقیّات اسلامی سرچشمه‌ی تغذیه‌ی معنوی این نظام است و همواره در تعیین و دست‌یابی به اهداف آن نقش تعیین ‌کننده‌ای دارد. در اسلام، معیارهای اخلاقی بر فعالیّت‌های اقتصادی انسان و جامعه تأثیر مستقیم دارد و افزون بر تعیین چارچوب و دامنه‌ی عمل فعالیّت‌های اقتصادی، به نوعی آن را کنترل و نظارت می‌کند. بعبارتی در اسلام، برخلاف دیگر مکاتب، آموزه های دینی و اخلاقی، رکن رکین و پشتوانه ی همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فرد و جامعه است.

    ادامه دارد ...

    ویرایش توسط emameeshgh : ۱۳۹۴/۰۲/۱۵ در ساعت ۰۶:۵۵
    وقتی امام عاشقان غائب است ، اطاعت ازخامنه ای واجب است.
    وبلاگها : امام جواد(ع) - ضد خوارج(آنتی شرازی) - تاپیک وحدت

  4. تشکرها 2


  5. #3
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    36
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    15 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم


    نقل قول نوشته اصلی توسط مشکور;

    بطور اجمال، تفاوت های نظام اقتصاد اسلامی با نظامهای سرمایه داری را می توان در موارد زیر برشمرد:

    1. اهمیّت اقتصادی: در نظام اقتصاد اسلامی، تنها حل مشکلات اقتصادی، هدف نیست بلکه اقتصاد وسیله‌ای است برای رسیدن به اهداف عالیه‌ی جامعه‌ی اسلامی، جامعه‌ای که همه‌ی افراد آن خود را اعضای یک خانواده یعنی امت اسلامی بداند. در اقتصاد سرمایه‌داری، افزایش سود و انباشت سرمایه، هدف اصلی است.

    2. روش: روش تحقیق در اقتصاد اسلامی، علمی است و از راه طرح تئوری و انطباق آن با حقایق انجام می‌شود با این شرط که ابتدا باید ارزش‌های بنیادین و اخلاقی اسلام به عنوان پشتوانه‌ی نظام اقتصادی اسلامی مشخص شود. در اقتصاد سرمایه داری، فرض بر این است که هر فرد مادامی که قوانین اجتماعی را نقض نکند، می‌تواند آزاد و منطقی عمل کند و به فعالیّت‌های اقتصادی بپردازد.

    3. میدان عمل:
    حوزه‌ی عمل اقتصاد اسلامی به پدیده‌ی بازار، مبارزه‌های طبقاتی اقتصادی، برتری جویی ملی، نژاد و نظامی محدود می‌شود. ارزش‌های اخلاقی تعیین ‌کننده است و اقتصاد، جزیی از کل نظام است. در اقتصاد
    سرمایه‌داری، هر نوع فعالیّتی که در رابطه با اقتصاد باشد در میدان عمل نظام اقتصادی، می‌گنجد.

    4. فطرت انسان: در
    اقتصاد اسلامی؛ عدالت و خیرخواهی پایه‌ی رفتار و حرکات انسانی است. مسلمان نمی‌تواند فقط به کسب منفعت خود بیاندیشد و عدل و انفاق اسلامی را فراموش کند. اسلام، فطرت انسانی را خودپسند نمی‌داند. اما در
    اقتصاد سرمایه‌داری؛ کسب حداکثر سود، تنها انگیزه‌ی معقول فعالیّت‌های انسانی است.

    5. تحول:
    در اقتصاد اسلامی؛ نظر اسلام نسبت به تحول‌های اقتصادی، تا حدّ زیادی حاکی از اراده و اختیار انسان است. از طرف دیگر جامعه نیز خود موجودی است پویا و دارای حرکت که به سوی قوانین ازلی و ثابت طبیعت در حال حرکت است. این دو مکمل یک‌دیگرند حتی اگر در ظاهر متناقض باشند. اما در
    اقتصاد سرمایه‌داری؛ هر گونه تحول اتفاقی از حالت سرمایه‌گذاری آزاد، رقابت آزاد و اقتصادی که دولت در آن نقش اندکی داشته باشد، غیرطبیعی و مخالف اصول سرمایه‌داری است و سرانجام به جهتی برخواهد گشت که طبیعی و متناسب با اصول سرمایه‌داری است.

    6. مالکیّت و کنترل بر وسایل تولید: در
    اقتصاد اسلامی؛ مفهوم مالکیّت در اسلام به دیدگاه اسلام در رابطه با عدالت اجتماعی وابسته است. مالکیّت در جهتی است که کاملاً با کل نظام هماهنگ است و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که نفی هرگونه استثمار و گنج‌اندوزی را در بر دارد. مالکیّت در اسلام مبتنی بر اصل مالکیّت چند گونه‌ای (مالکیّت خصوصی، عمومی و دولتی) است. با این که اسلام، مالکیّت خصوصی را محترم می‌شمارد، اما به انسان یادآور می‌شود که او در برابر خدا، جامعه و ملت به ویژه تهی‌دستان، مسؤول است. در
    اقتصاد سرمایه‌داری؛ مالکیّت خصوصی در نظام سرمایه‌داری، یک اصل و قانون است. افراد در این نظام می‌توانند مالک همه چیز باشند، از جمله وسایل تولید.

    7. مکان قدرت اقتصادی:
    در نظام اقتصادی اسلام، قدرت اجرایی تنها از افراد یا دولت تشکیل نمی‌شود بلکه مجموعه‌ای از سازمان‌های اجتماعی گوناگون است که دولت اسلامی، تعاونی‌ها و بخش خصوصی را نیز شامل می‌شود. این وظیفه‌ی دولت است تا به‌وسیله‌ی تعاونی‌ها فقر را ریشه‌کن کند، بی‌عدالتی اجتماعی و اقتصادی را براندازد و به اشتغال کامل، حدّ مطلوب رشد، امنیّت و تأمین اجتماعی و توزیع عادلانه‌ی درآمد برسد. اما در
    اقتصاد سرمایه‌داری؛ قدرت اقتصادی و تصمیم‌گیری‌های اساسی به‌وسیله‌ی خریداران و فروشندگان اعمال می‌شود و آن‌ها نسبت به نحوه، کیفیّت، نوع و مقدار تولید بر اساس عرضه و تقاضا تصمیم می‌گیرند.

    8. نظام انگیزه‌ای:
    در اقتصاد اسلامی؛ تأکید بر تعاون، اخوت و پی‌گیری منافع اقتصادی جامعه در رابطه با رفاه اجتماعی است. انگیزه‌ی نشأت گرفته از ارزش‌های اسلامی، خود با هرگونه انگیزه‌ای که موجب استثمار، اتلاف و استضعاف شود، مخالف است. اسلام بر تعاون، اخوت و همبستگی تأکید دارد. اما در
    اقتصاد سرمایه‌داری، انگیزه‌ی اصلی در اشتغال به تولید، همانا سود شخصی است یعنی هرگونه تصمیم‌گیری اقتصادی بر محور سود استوار است.

    9. سازمان قدرت اقتصادی:
    در اقتصاد اسلامی، قدرت اقتصادی در دست واحدهای مختلف و غیر متمرکز اقتصادی است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: اشخاص، تعاونی‌ها و دولت.
    اما در اقتصاد سرمایه‌داری؛ تصمیم‌های اقتصادی حالت مرکزیّت ندارند و آزادی عمل در انتخاب برای فرد وجود دارد.

    10. فرآیند اجتماعی برای هماهنگی و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی:
    در نظام اقتصاد اسلامی، فعالیّت‌های هر واحد اقتصادی (خصوصی، تعاونی و دولتی) متقابلاً به یک‌دیگر وابسته است. فرآیند اجتماعی که اقدام‌ها و فعالیّت‌های این واحدهای اقتصادی را هماهنگ می‌کند، ترکیبی است از نظام رقابت سالم در قیمت‏گذاری، داد و ستدهای متقابل، توزیع و تعدیل ثروت و نظارت آگاهانه بر بازار از راه برنامه‌ریزی دولتی. اما در
    اقتصاد سرمایه‌داری؛ تکیه بر نظام قیمت گذاری در اثر رقابت و نظارت بازار است.

    11. توزیع درآمد و ثروت:
    در اقتصاد اسلامی، توزیع درآمد تابعی است از کار، نیاز و مالکیّت. در اسلام، اختلاف درآمدها نمی‌تواند
    ملاک برتری اشخاص باشد اما در اقتصاد سرمایه‌داری، توزیع درآمد بر اساس مقدار سهم در تولید با امکان نابرابری قابل ملاحظه درآمد و ثروت است.

    12. ایدئولوژی:
    در اقتصاد اسلامی؛ ایدئولوژی اسلامی مجموعه‌ای است اصول و مقرراتی که رفتارها، برخوردها، اعمال، اهداف و موقعیّت کلی زندگی انسانی را هدایت می‌کنند.
    اما در اقتصاد سرمایه‌داری؛ ایدئولوژی سرمایه‌داری عبارت است از تحقیق منطقی، استقرایی، تصادفی و اثباتی مبتنی بر نظام قیمت و بازار.

    13. دولت:
    در اقتصاد اسلامی؛ نقش دولت در اقتصاد اسلامی، ایجاد شرایطی است که مردم بتوانند مطابق اهداف عالیه‌ی اسلامی زندگی کنند. یکی از وظایف عمده‌ی دولت اسلامی این است که نفوذ و تأثیر معنویّت و اخلاق را در امور اقتصادی ممکن سازد و سپس آن را در جامعه پیاده کند.
    در اقتصاد سرمایه‌داری؛ نقش دولت باید به حداقل برسد و رهبری فعالیّت‌های اقتصادی با کار فرمایان اقتصادی باشد.

    14. مصرف:
    در اقتصاد اسلامی؛ مصارفی که در راه بهبود رفاه جامعه انجام می‌شوند، حلال و مشروع هستند و مصارفی که موجب ضرر و زیان به حقوق جامعه می‌شوند، حرام هستند. مصرف در جامعه‌ی اسلامی تنها جنبه‌ی مادی ندارد بلکه یک مسأله‌ی اخلاقی و اجتماعی نیز هست. اما در
    اقتصاد سرمایه‌داری؛ مصرف یک مسأله‌ی مادی است و رعایت حلال و حرام مطرح نیست.

    15. توسعه و رشد:
    در اقتصاد اسلامی؛ هدفِ رشد و توسعه، رسیدن به جامعه‌ای است که در آن عدالت اقتصادی برقرار باشد. در اسلام توسعه‌ی اقتصادی هدف نیست، بلکه وسیله‌ای است که جامعه را به هدف یعنی عدالت اقتصادی و اجتماعی می‌رساند.
    اما در اقتصاد سرمایه‌داری؛ رشد تولید، هدف و غایت اساسی فعالیّت‌های اقتصادی است و بدون در نظر گرفتن توزیع آن انجام می‌شود.(ر.ک: مقاله تفاوت مبنایی نظام اقتصادی اسلام با نظامهای سرمایه داری، دکتر مهدی رضوی)

    موفق باشید ...

    ویرایش توسط emameeshgh : ۱۳۹۴/۰۲/۱۵ در ساعت ۰۶:۵۶
    وقتی امام عاشقان غائب است ، اطاعت ازخامنه ای واجب است.
    وبلاگها : امام جواد(ع) - ضد خوارج(آنتی شرازی) - تاپیک وحدت

  6. تشکرها 2


  7. #4
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    36
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    15 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم


    حال به نوع اقتصاد در کشور ایران میپردازیم. و می بینیم که نوع سیاست اقتصادی در کشور از کدام نظام اقتصادی تبعیت میکند.
    نوع مصرف مردم بر منبای کدام تئوری های اقتصادی است!؟
    نوع حرکت دولت بر مبنای کدام تئوری های اقتصادی است!؟


    و به دو مقوله ی زیر می پردازیم.

    منظور از اقتصاد فرهنگی چیست!؟
    منظور از فرهنگ اقتصادی چیست!؟



    نظام اقتصادی سوسیالیستی ارزش‌های ذاتی را نمی‌بیند و فقط به نیازها می‌پردازد. در مقابل، نظام سرمایه‌داری نیز براساس بی عدالتی و بی اخلاقی است.

    حال ما کجای این معادله قرار داریم!؟

    ویرایش توسط رحیل : ۱۳۹۴/۰۲/۱۵ در ساعت ۱۳:۲۰
    وقتی امام عاشقان غائب است ، اطاعت ازخامنه ای واجب است.
    وبلاگها : امام جواد(ع) - ضد خوارج(آنتی شرازی) - تاپیک وحدت

  8. تشکرها 2


  9. #5
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    36
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    15 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم

    پروفسور تیاسن پدر اقتصاد دنیا (بزرگترین تئوریسین نظام اقتصادی سرمایه داری میگوید : اقتصاد سرمایه داری به پایان راه خود رسیده است و دروان افولش آغاز شد.
    پرفسور جوزف استیگلیتز : دارنده دو نوبل اقتصادی میگوید نظام لیبرال و سرمایه داری به دوران افول رسیده است.
    والراشتاین از 32 سال قبل اعلام خطر کرد و امروز اقتصاد لیبرال و سرمایه داری را پیش بینی کرد.
    بیش از 720 کتاب در دنیا چاپ شده است که به داد ما برسید علم اقتصاد به پایان رسیده است و دوران افولش است.
    و ......



    نظام سرمایه داری چه میگوید؟



    رقابت مبتنی بر ذائقه سازی و مصرف گرایی.یکی از بزرگترین اهداف اقتصاد لیبرال و سرمایه داری است.
    و این طرح را ادوارد برنیز «مهندسی رضایت» نامید.

    اصول این مهندسی متقاعد کردن مردم به طور غیر مستقیم برای مصرف و اعتقاد پیداکردن به چیزی که آن را به خوبی نمی شناسند.
    و این دقیقا نقطه مقابل اقتصاد اسلامی است.

    حال فرهنگ مصرف مردم در ایران بر مبنای چه روشی است!؟
    وقتی امام عاشقان غائب است ، اطاعت ازخامنه ای واجب است.
    وبلاگها : امام جواد(ع) - ضد خوارج(آنتی شرازی) - تاپیک وحدت

  10. تشکرها 2


  11. #6
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    36
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    15 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم


    ابتدا به نوع عملکرد مردم بر مبنای الگوی مصرف و فرهنگ اقتصادی میپردازیم.

    سپس به نوع عملکرد دولت بر مبنای الگوی مصرف و اقتصاد فرهنگی میپردازیم.


    ادامه دارد ..........

    وقتی امام عاشقان غائب است ، اطاعت ازخامنه ای واجب است.
    وبلاگها : امام جواد(ع) - ضد خوارج(آنتی شرازی) - تاپیک وحدت

  12. تشکرها 2


  13. #7
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    36
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    15 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم

    ابتدا به عملکرد ملت میپردازیم.و ایرادات این عملکرد که باعث تخریب اقتصاد کشور شده است را برسی میکنیم.

    با چند مثال آغاز میکنم.




    قبل از شروع بحث ، از نظر سیاسی کشور ژاپن یکی از ایالت های آمریکا به شمار میرود.
    اما بحث مردمانش جدای از سیاست است.

    بی کیفیت ترین برنج دنیا برنج ژاپنی است(البته بود).چند سال پیش سازمان ملل(آمریکا) به اسم حقوق بشر به ژاپن فشار آورد تا برنج با کیفیت وارد کشورش بکند و به مردمش ظلم نکند.در واقع آمریکا به دنبال ایجاد بازاری در ژاپن برای فروش برنج خود بود.

    و دولت ژاپن ابتدا مقاومت کرد اما در نهایت مجبور به تن دادن این امر شد.و برنج آمریکایی وارد ژاپن شد.

    بعد از چند ماه مشاهده شد بیش از 95 درصد مردم ژاپن حاضر نشدند برنجی غیر از برنج ژاپنی را مصرف کنند.و دلیل این کار را حمایت از تولید و اقتصاد داخلی دانستند.و ژاپن سمبلی از
    فرهنگ اقتصادی در منطقه شد.

    در داخل کشور عزیز خودمان حتی خود مردم کمی به تولید داخلی نمیکنند.

    اکثریت ملت ایران مصرف گرا شده اند.و متاسفانه حتی این مصرف گرایی در بین خانواده های مذهبی هم به چشم میخورد.امروز که ما تحریم هستیم و بخش عمده ای از کالاها وارد کشور نمیشود مصرف گرا ترین مردم آسیا ملت بزرگ ایران هست.
    اگر تحریم ها برداشته شود قطعا تاثیر منفی بالایی بر این روند دارد و این مصرف گرایی افزایش پیدا خواهد یافت.
    مصرف گرایی یکی از آفتهای بزرگ فرهنگی در جهان به شمار میرود.

    پنج سال امام خامنه ای (حفظه الله) بر روی الگوی مصرف و اسراف نکردن تاکید کرده اند.
    اولین سال سال 73 با نام صرفه جویی بود و آخرینش سال 93 با نام اقتصاد و فرهنگ و ...



    21 سال گذشت و هنوز مصرف درست نشد و اسراف کم نشد.اگر قرار باشد این روند همچنان ادامه پیدا کند قطعا بعد از توافقات هسته ای کوچکترین ماحصلش ضربه خوردن به اقتصاد کشور است.انوقت اگر دولت هم بخواهد توان درونی را بالا ببرد به مشکل بر میخورد.
    البته در اینجای امر مسئولین هم بی تقصیر نبوده اند و نیستند زیرا آنگونه که باید بر خط های تولیدی نظارت نکرده. انگونه که باید کیفیت کالا بالا نرفته است و ...


    دومین مشکلی که در این باره وجود دارد این است که مصرف بالای یک کالا یک سری علاقه مندی های بین مصرف کنندگان ایجاد میکند.
    و اگر یک بازیگر هالیود آن کالا را تبلیغ کند تفکر افراد به شخصیت آن بازیگر جلب میشود.و نوع پوشش و زندگی آن بازیگر روی شخصیت افراد تاثیر میگذارد.
    و این مقدمه ای میشود برای باقی موراد....!




    وقتی امام عاشقان غائب است ، اطاعت ازخامنه ای واجب است.
    وبلاگها : امام جواد(ع) - ضد خوارج(آنتی شرازی) - تاپیک وحدت

  14. تشکر


  15. #8
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    36
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    15 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم




    دقیقا دلیل بالا رفتن دلار و طلا یک نمونه از اشتباهات ملت بوده است.

    ابتدا توهم افزایش قیمت دلار و طلا ایجاد شد.

    به محض اینکه گفته شد قیمت ها میرود بالا ، یک عده ساده لوح رفتند و طلا و دلار خرید و فروش میکردند.
    و همین خرید و فروش های بی دلیل باعث شد هر روز قیمت طلا و دلار بالاتر برود و این یعنی تاثیر تقاضا بر عرضه.

    این وسط دلالان سود کرده اند و مردم عادی که خرید و فروش میکردند ضرر کرده اند و حقشون بود که ضرر کنند. از این بدتر باید سرشون میومد که بفهمند نباید با رفتار اشتباه باعث رکود اقتصادی شوند.
    دقیقا همین رفتار غلط مردم بود که رکود اقتصادی را افزایش داد.پولها و ثروت های که می بایست برود برای ایجاد کار و اشتغال وارد بازار حبابی شده بود و اقتصاد را دچار چالش کرد.

    دقیقا همین رفتار مردم بود که باعث شد قیمت مرغ بالا برود. و افزایش قیمت مرغ باعث شد کالاهای مکمل آن ( گوشت) هم بالا برود.



    دقیقا این رفتارهای اشتباه بود که باعث افزایش رکود کشور شده است.



    وقتی امام عاشقان غائب است ، اطاعت ازخامنه ای واجب است.
    وبلاگها : امام جواد(ع) - ضد خوارج(آنتی شرازی) - تاپیک وحدت

  16. تشکر


  17. #9
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    36
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    15 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم


    حال به عملکرد دولت میپردازیم.و ایرادات این عملکرد که باعث تخریب اقتصاد کشور شده است را برسی میکنیم.





    تجربه در دنیا ثابت کرده است نوع نظام اقتصادی در یک کشور لزوما در کشور دیگر قابل بازدهی نیست.پس به طور قطع یقین نظام اقتصادی حاکم در جوامع دیگر کمی به ایران نخواهد کرد.

    دومین بحث این است.ما در دوران تحریم هم صادرات داشته ایم.و تقریبا در 70 درصد قضایا تحریم بدون تاثیر بود. زیرا مشکل کار صادرات ایران فقط در نوع تبلیغات و بسته بندی بود. برای مثال بهترین زعفران دنیا که با بند اسپانیا در دنیا فروخته می شود کاملا ایرانی است. مشکل اینجاست که ما با گونی و قیمت پایین زعفران را به اسپانیا صادر میکنیم و آنها در بسته بندی های شیک با چندین برابر قیمت به دنیا و بعضا به خود ایران صادر میکنند.
    این امر در سنگ های زنتی ، ربط گوشتی و .... هم صادق است.

    پس نتیجه این است
    تا زمانی که دولت نتواند مانع از صادرات اینگونه بشود و یک بسته بندی شیک برای صادرات ایجاد کند وجود یا عدم وجود تحریمات تفاوتی ندارد.
    امام خامنه ای(حفظه الله) بارها فرموده اند خام فروشی نکنید.
    خام فروشی ارتباطی با تحریمات ندارد.تا زمانی که ما از خام فروشی به فراورده فروشی نرسیم وجود یا عدم وجود تحریم تفاوتی ندارد.


    مورد بعدی این است که آیا واردات از غرب به اقتصاد ایران کمک میکند یا ضربه میزند.
    لارغم نظرات بسیاری از دوستان که میگویند مفید است بنده میگویم کاملا مضر است.زیرا هرقدر واردات بیشتر شود مصرف گرایی بیشتر میشود.
    بجای اینکه برویم خودرو وارد کنیم باید خوردوری باکیفیت بسازیم. این هم که بگوییم علم و توان ساخت خودرو را در داخل نداریم سخن کاملا غلط است.
    در داخل کشور هم متخصصین طراحی موتور را داریم و هم تمام امکانات مورد نیاز را.
    باقی موارد هم همینگونه است.




    وقتی امام عاشقان غائب است ، اطاعت ازخامنه ای واجب است.
    وبلاگها : امام جواد(ع) - ضد خوارج(آنتی شرازی) - تاپیک وحدت

  18. تشکر


  19. #10
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    36
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    15 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم


    یکی از ایرادات دولت ضعف دولتها از بعد از جنگ تا همین امروز در معقوله فرهنگ اقتصادی یا همان نظام اقتصاد اسلامی است.

    نظام اقتصاد اسلام(فرهنگ اقتصادی) چه میگوید!؟

    بالا بردن توان داخلی کشور - بومی سازی - حمایت از کار و تولید داخلی.

    اما متاسفانه یکی از ایرادات دولتها واردات بدون کارشناسی است.

    زمانی بهترین کفش های دنیا در داخل ایران تولید می شد اما جنس های چینی بدون کارشناسی توسط دولتها وارد کشور شد. و در بستر زمان بخاطر قیمت ارازن تر و قطعا کیفیت پایین تر مردم عزیز هم که بجای کمک به تولید داخلی رفته بودند جنس خارجی مصرف کردند باعث شد کارخانه های تولید کیف و کفش در ایران دلسر شوند.بعضی از کارخانه ها برای اینکه بازار خود را از دست ندهند از کیفیت جنس خود کاستند و بعضی هم ورشکست شدند.

    اینجا تقصیر دولت بود که واردات کفش را انجام داد و تقصیر ملت بود که بجای مصرف از جنس داخل رفتند و جنس خارجی را استفاده کرده اند.


    باید اقتصاد از داخل درست شود اما متاسفانه مسئولین کشور یا نمی توانند یا نمی خواهند از ظرفیت درونی استفاده کنند.


    میگویند 12 سال از سالها نامگذاریش به اقتصاد ارتباط داشت. بنده به جرائت میگویم 13 سال از سالها نامگذاریش به اقتصاد ربط داشت یعنی اولین نامگذاری در سال 69 که به نام تحول درونی و اصلاح امور بود هم اقتصاد را شامل میشد.


    13 سال رهبر انقلاب اقتصاد را بیان کرده اند اما آن پیشرفتی که باید حاصل نشد.از هر جناح هم دولتی بر سر کار آمد.اتفاقی رخ نداد.

    زیرا مسئولین کشور ایران فقط مصرف گرایی را یاد گرفته اند.برای اینکه اقتصاد بهانه ای شد برای جمع کردن آراء. ( این مختص تمام جناح ها بود و است )


    وقتی امام عاشقان غائب است ، اطاعت ازخامنه ای واجب است.
    وبلاگها : امام جواد(ع) - ضد خوارج(آنتی شرازی) - تاپیک وحدت

  20. تشکر


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود