جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بهشت و جهنم

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۳
    نوشته
    1,552
    صلوات
    1060
    تعداد دلنوشته
    3
    مورد تشکر
    16 پست
    حضور
    9 روز 13 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    بهشت و جهنم




    بهشت و جهنم
    .
    .
    .
    .
    بهشت و جهنم


    از اینجا تا بهشت یک قدم است. قدم اول را که بگذارید روی هوای نفس، تمام است، قدم دوم در بهشت است.
    .................................................. .................................................. ..................................................
    .
    .
    .
    .

    بهشت و جهنم سلام به همه دوستان عزیزم. اگر انسانها نعمت های بهشت و عذاب های جهنم را درک میکردند هیچوقت به این دنیا و لذتهای دنیوی دل نمی بستند... هدف از ایجاد این وبلاگ نشان دادن گوشه هایی از نعمت های بهشتی و عذاب های جهنمی ست. امیدوارم بتونم مطالب مفیدی برای بازدیدکنندگان عزیز ارائه دهم.

    من خسته ام از آتش و از خاک، از زمين
    از احتمال فاجعه، از آخرالزمان
    اهل بهشت يا که جهنم؟ خودت بگو
    ما که نه در اين و نه در آن
    «يک پاي در جهنم و يک پاي در بهشت»


    و اما حرف آخر:

    ای کاش همه می دانستند دنیایی که در آن "حجت خدا" نباشد جهنمی بیش نیست.
    جهنمی که اگر نیک بنگری زبانه های آتش آن را خواهی دید.
    بله ای دوست تا زمانی که بهشت ظهور نکرده است(مهدی(عج)) من و تو مقیم جهنمیم…
    .................................................. .................................................. .......................
    .
    .
    .
    .
    بهشت و جهنم

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    3,308
    مورد تشکر
    747 پست
    حضور
    45 روز 21 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    قرآن کریم در مقام ترسیم چهره و ویژگى هاى بهشت و بهشتیان آیات فراوانى را اختصاص داده است مانند:
    1. باغ هاى طرب انگیز که زیر درختان آن نهرها جارى است. این بیان حدود 70 بار در قرآن آمده است.
    2. درختان و سایه هاى آن مانند میوه هایش همیشگى است: «أُکُلَها دائِم وَظِلُّها».(1).
    3 . فرشتگان بر بهشتیان وارد مى شوند و سلام و تحیت مى گویند.(2).
    4 . لباس هاى آنان از حریر و پرنیان است.
    5 . بر تخت ها تکیه زده، نه آفتاب سوزان مى بینند و نه سرما.
    6 . سایه درختان بهشتى بر سر بهشتیان و میوه هایش در دسترس آنان است.
    7 . ساقیان زیبا رو و حوریان با جام هاى سیمین و بلورین بر آنان دور مى زنند.
    8 . شراب هایى مى نوشند که طعمش چون زنجبیل و عطرآگین است.
    9 . چشمه سلسبیل در آن جاست.
    10 . جهانى است بزرگ و کشورى است پرنعمت.
    11 . لباسشان از استبرق و دست بندهایشان نقره فام است.
    12 . ساقى شرابشان پروردگار، و شرابشان طاهر و پاک است.(3).
    13. در رخسارشان شادمانى نعمت هاى بهشتى پدیدار است.
    14 . شرابشان ناب و سر به مهر و دست نخورده است.
    15 . ترکیب طبع آن شراب را به مشک مهر کرده اند و از عالم بالا است: «وَمِزاجُه مِنْ تَسْنیم».(4).
    تذکر: برخى از چشمه هاى بهشتى خالص و ناب است، مانند چشمه تسنیم و برخى از چشمه ها آمیزه ای از تسنیم دارد مانند چشمه رحیق.
    16 . آب هاى بهشت هیچ گاه گندیدده نمى شود و طعمش تغییر نمى کند.
    17 . نهرهایى از شراب ناب که براى نوشندگان لذت بخش است و چشمه هایى از شیر که طعمش تغییر نیابد و چشمه هایى از عسل خالص در آن جاست.(5).
    18 . جایگاه امن، امان و سلامتی است.(6).
    19 . در آن جا براى بهشتیان از همه میوه ها به اضافه لطف و بخشش پروردگارشان هست.(7) آنچه که انسان بخواهد و چشم ها را به شوق و لذت اندازد مهیاست و انسان در آن جاوید باشد: «وفیها ما تَشْتَهیه الأَنفُس وَتَلِذُ الأَعْینَ وأَنتُم فیها خالِدون».(8).
    گفتنى است قران در اوصاف بهشت و همچنین در ویژگى هاى جهنم، به بیان مطالبى که براى همگان قابل ادراک است پرداخته، با بیان نمونه هایى که در این جهان وجود دارد مطلب را نزدیک ساخته است و گر نه، نظام آخرت با نظام دنیایى تفاوت اساسى دارد . واژه دنیایى توان تفسیر کنه آن را ندارد ،آن سان که جنین در رحم مادر توان درک واقعیت هاى خارج از رحم را ندارد. از این رو قرآن در موارد زیاد به مثال و نمونه اکتفا کرده، مى فرماید:
    «مَثَلَ الجَنه الَّتى وُعِدَ المُتَقوُن تَجرى مِن تَحتِهَا الأَنهار»(9)و «مَثَلَ الجَنَّه الَّتى وُعِد المُتَقوُن فیها آنهار مِن ماء غَیر اسِن»(10). نعمت هایى فراهم آورده است که از دست رس فهم و ادراک بشر خارج است و خرد را توان تعقل آنها نیست، بلکه هیچ کس بر آنها آگاه نیست: «فَلا تَعْلَم نَفس ما أَخفى لَهُم مِن قُرَّه أَعْیُن جَزاء بِما کانوُا یَعمَلون»(11). هیچ کس نمى داند که پاداش نیکوکاریش چه نعمت ها و لذت هاى روشنى بخش دل و دیده و در عالم غیب براى او چه ذخیره شده است.
    با این که مى دانیم قرآن مقام و مرتبه رضا و خشنودى خداوند را نسبت به بسیارى از مقام ها برتر به شمار آورده است: «وَ رِضوانٌ مِنَ الله أکبر ذلِک هُو الفَوز العَظیم».(12). بنابراین، نعمت ها و لذت هاى بى نهایت که روشنى بخش دل و دیده است به مراتب باید برتر از مقام رضا باشد.

    پى‏نوشت‏:
    1. رعد(13)آیه 53
    2.همان،آیه32
    3.دهر(76)آیه 12
    4. مطففین(83)آیه 72
    5.محمد(47)آیه 51
    6. انعام(6)آیه 721
    7. محمد،آیه 51
    8. زخرف(43)آیه 17
    9.رعد،آیه 53
    10. محمد،آیه 51
    11. سجده(32)آیه 71
    12.توبه(9)آیه 27

  5. تشکرها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود