جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: معجزه ی پیامبر

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۳
    نوشته
    1,552
    صلوات
    1060
    تعداد دلنوشته
    3
    مورد تشکر
    18 پست
    حضور
    9 روز 13 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    معجزه ی پیامبر




    معجزه ی پیامبر
    .
    .
    .
    .
    پيامبر اسلام 4440 معجزه داشت
    بدان كه از براى حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلّم معجزاتى بوده كه از براى غير آن حضرت از پيغمبران ديگر نبوده و نظير معجزات جميع پيغمبران از آن حضرت به ظهور آمده است و (ابن شهر آشوب ) نقل كرده كه چهار هزار و چهارصد و چهل بوده معجزات آن حضرت، كه سه هزار از آنها ذكر شده است .( مناقب ابن شهر آشوب 1/189، تحقيق : دكتر بقاعى، بيروت) فقير گويد: كه جميع اقوال و اطوار و اخلاق آن حضرت معجزه بود خصوص اِخبار آن حضرت به غائبات چنانكه مى آيد انشاء اللّه تعالى اشاره به آن، بعلاوه آن معجزاتى كه قبل از ولادت آن حضرت و در حين ولادت شريفش ظاهر شده چنانچه بر اهل اطّلاع ظاهر و هويداست و اقوى و ابقى از همه معجزات آن حضرت، قرآن مجيد است كه از اتيان به مثل آن تمامى فُصحا و بلغا عاجز گشتند و بر عجز خود گردن نهادند و هركس در مقابل قرآن كلمه اى چند به هم پيوست مفتضح و رسوا گشت مانند مُسَيْلمه كذّاب و اَسود عَنْسى و غيره . از كلمات مُسَيْلمه است كه در برابر سوره (والذّاريات )، گفته : (وَالزّارِعاتِ زَرْعا، فالْحاصداتِ حصدا، فالطّاحِناتِ طَحْنا، فَالْخابِزاتِ خُبْزا فَالا كِلاتِ اَكْلاً) و در برابر سوره (كوثر)، گفته : (اِنّا اَعْطَيْناك الْجاهِر فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَهاجِر اِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْكافِرُ) و از كلمات اَسود است كه مقابل سوره (بروج ) آورده : (والسَّمآءِ ذاتِ الْبُرُوج والاَْرضِ ذات الْمُروُج وَالنِّسآءِ ذاتِ الْفروُج وَالخَيْلِ ذاتِ السُّرُوج وَ نَحْنُ عَلَيها نَمُوجُ بَيْنَ اللِّوى وَالْفَلُّوج ) و اين كلمات نيز از او است : (يا ضفْدَعُ بَيْنَ ضفْدَعَيْن نَقىّ نَقىّ كَم تَنقيّنَ لاَ الشّارِبُ تمنعَين وَلاَ الْمآء تَكْدُرينَ اَعْلاكِ في الْمآءِ وَ اَسْفَلُكِ فى الطّينِ) اين معجزه قرآن مجيد است كه اين كلمات ناهموار را مُسيلمه و اَسود به هم ببندند و آن را وحى منزل گويند و در مقابل جماعت كثير قرائت كنند، زيرا كه مُسيلمه و اَسود، عرب بودند و هيچ عرب چنين كلام ناستوده نمى گويد و اگر گويد قبح آن را بداند و بر كس نخواند و كسى كه خواهد بر مختصرى از اعجاز قرآن مطّلع شود رجوع كند به باب چهاردهم جلد دوم (حياة القلوب ) علامه مجلسى (رضوان اللّه عليه )، زيرا كه اين كتاب گنجايش ذكر آن ندارد. علامه مجلسى در (حياة القلوب) بعد از تعداد جمله از معجزات آن حضرت فرموده (مؤلف گويد آنچه از معجزات آن حضرت مذكور شد از هزار يكى و از بسيار، اندكى است و جميع اقوال و اطوار و اخلاق آن حضرت معجزه بود، خصوصا اين نوع معجزه كه اخبار به امور مغيبه است كه پيوسته كلام معجز نظام سيد اَنام بر اين نوع مشتمل بوده و منافقان مى گفته اند كه سخن آن حضرت را مگوئيد كه در و ديوار و سنگ ريزه ها همه، آن حضرت را خبر مى دهند از گفته هاى ما. و اگر عاقلى تفكّر نمايد و عقل خود را حكم سازد هر حديثى از احاديث آن حضرت و اهل بيت آن حضرت و هر كلمه از كلمات ظريفه ايشان و هر حكمى از احكام شريعت مقدّسه آن حضرت معجزه اى است شافى و خرق عادتى است. آيا عاقلى تجويز مى كند كه يك شخص از اشخاص انسانى بدون وحى و الهام جناب مقدس سبحانى شريعتى تواند احداث نمود كه اگر به آن عمل نمايند امور معاش و معاد جميع خلق منتظم گردد و رخنه هاى فِتَن و نزاع و فساد به آن مسدود گردد و هر فتنه و فسادى كه ناشى شود از مخالفت قوانين حقّه او باشد و در خصوص هر واقعه از بيوع و تجارات و مُضاربات و معاملات و منازعات و مواريث و كيفيت معاشرت پدر و فرزند و زن و شوهر و آقا و بنده و خويشان و اهل خانه و اهل بلد و امراء و رعايا و ساير امور قانونى مقرّر فرموده باشد كه از آن بهتر تخيل نتوان كرد و در آداب حسنه و اخلاق كريمه در هر حديثى و خطبه اى اضعاف آنچه حكما در چندين هزار سال فكر كرده اند بيان نمايد و در معارف ربّانى و غوامض معانى در مدت قليل رسالت آن قدر بيان فرموده كه با وجود تضييع و افساد طالبان حُطام دنيا آنچه به مردم رسيده تا روز قيامت فحول عُلما در آنها تفكر نمايند به صد هزار يك اسرار آنها نمى توانند رسيد (حياة القلوب 3/666، انتشارات سرور، قم) انتهى.


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۴
    نوشته
    63
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    8 روز 3 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    قرآن معجزه پیامبر نبود؟




    سلام....پیامبر در ایات قرآن چه مستقیم و چه غیر مستقیم مکررا و آشکار و واضح اشاره داشته اند که من معجزه نکرده و نمی کنم و در برابر اشخاصی که معجزه طلب می کردند بیان می داشتند که به این دلیل و به اون دلیل من معجزه نمی کنم، به طوری که اگر کسی حداقل با دیدی سطحی و نقادانه و بدون دید همه جانبه به آن دست ایات مورد اشاره نگاه کند می پندارد که پیامبر از انجام معجزه گویا شانه خالی می کند چون قدرت معجزه ندارد( یا خدایش ندارد)...حالا سوال من، مگر قرآن معجزه پیامبر نبود و نیست؟؟...پس چرا پیامبر نمی فرمودند که من که معجزه کرده ام...این هم معجزه..این قرآن معجزه ی من است چرا پیامبر به درخواست کنندگان معجزه بیان نمی فرمودند که معجزه من قرآن به این آشکاریست، من معجزه آوردم دیگر...ولی پیامبر خلاصه کلام و حرفشان این بود که من معجزه نمی کنم، گویا پیامبر فرآن را معجزه نمی دانستند و یا معرفی نمی کردند...اگر اشتباهی در سخنانم هست، ممنون می شوم اشکالش را بگیرید و پاسخ سوالم را بدهید...تشکر.


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    3,632
    صلوات
    1
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    809 پست
    حضور
    118 روز 20 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    8



    با نام و یاد دوست






    معجزه ی پیامبر







    کارشناس بحث: استاد کریم



  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    538
    مورد تشکر
    21 پست
    حضور
    13 روز 11 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط |فاتح| نمایش پست
    سلام....پیامبر در ایات قرآن چه مستقیم و چه غیر مستقیم مکررا و آشکار و واضح اشاره داشته اند که من معجزه نکرده و نمی کنم و در برابر اشخاصی که معجزه طلب می کردند بیان می داشتند که به این دلیل و به اون دلیل من معجزه نمی کنم، به طوری که اگر کسی حداقل با دیدی سطحی و نقادانه و بدون دید همه جانبه به آن دست ایات مورد اشاره نگاه کند می پندارد که پیامبر از انجام معجزه گویا شانه خالی می کند چون قدرت معجزه ندارد( یا خدایش ندارد)...حالا سوال من، مگر قرآن معجزه پیامبر نبود و نیست؟؟...پس چرا پیامبر نمی فرمودند که من که معجزه کرده ام...این هم معجزه..این قرآن معجزه ی من است چرا پیامبر به درخواست کنندگان معجزه بیان نمی فرمودند که معجزه من قرآن به این آشکاریست، من معجزه آوردم دیگر...ولی پیامبر خلاصه کلام و حرفشان این بود که من معجزه نمی کنم، گویا پیامبر فرآن را معجزه نمی دانستند و یا معرفی نمی کردند...اگر اشتباهی در سخنانم هست، ممنون می شوم اشکالش را بگیرید و پاسخ سوالم را بدهید...تشکر.
    سلام علیکم
    پیامبر اسلام علاوه بر قرآن معجزات دیگری هم داشته است که از جمله آنها که قرآن به آن اشاره کرده است شق القمر است. وگفته شده که حضرت 4000 معجزه داشته است مثل سلام دادن سنگ ریزه ها برآن حضرت ودرختان.
    معجزه بودن قرآن هم خود قرآن بیان داشته دیگر لزومی نداشته رسول خدا(ص) بر آن اصرار کنند. چون قرآن در سه جا مبارز طلبی کرده است. در یک مورد کل قرآن ود رمورد دیگر 10 سوره ودر آیه23 سوره بقره فرموده اگر قرآن سخن بشر است فقط یک سوره همانند آن بیاورید.
    معنای معجزه این است امر خارق العاده ای که بشر عادی از انجام آن عاجز است. وکسی تا بحال با تمام تلاشها نتوانسته سوره ای مانند قرآن بیاورد.
    اما آنچه در مورد درخواست معجزه ورد آن از جانب رسول خدا(ص) بیان داشته اید. معجزات دو نوع است.
    اول معجزه ای که خود پیامبر(ص) می آورد مثل قرآن یا تبدیل شدن عصی به اژدها.
    اما دسته دوم معجزات معجزه اقتراحی است. یعنی معجزه ای که مردم درخواست می کنند. مثلا مشرکان از حضرت می خواستند که درخت از جایش با ریشه کنده شود تا به حضرت ایمان بیاورند. وحضرت این کار را انجام می داد. بعد می گفتند راه رفته ونزد حضرتش بیاورد وحضرت انجام می داد. ولی در نهایت می گفتند تو ساحر هستی وچشم بندی داری انجام می دهی.
    مشرکان دائم از این درخواستها می کردند وبعد هم ایمان نمی آورند لذا حضرت به درخواستهای آن جواب مثبت نمی داد چون هدفشان ایمان آوردن نبود بلکه مسخره کردن حضرت بود. واگر آنها واقعا قصد ایمان داشتند حجت برآنها تمام شده بود.
    آیت الله جوادی آملی(حفظه الله):
    مشکل ما تحریم نیست، بلکه مشکل ما در توحید است.


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۴
    نوشته
    63
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    8 روز 3 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    تشکر...
    فکر می کنم کاش با مثال و مصداقی تر سوالم را می پرسیدم:
    و ما را از فرستادن معجزات [برای شما باز نداشت جز این که پیشینیان، آن ها را به دروغ گرفتند، و [به عنوان مثال] به ثمود ماده شتر دادیم که [پدیده ای] روشنگر بود، ولی به آن ستم کردند…{59 سوره اسراء}

    «و گفتند تا از زمین چشمه ای برای ما نجوشانی هرگز به تو ایمان نخواهیم آورد. یا [باید] برای تو باغی از درختان خرما و انگور باشد و آشکارا از میان آنها جویبارها روان سازی. یا چنان که ادعا می کنی آسمان را پاره پاره بر [سر] ما فرو اندازی یا خدا و فرشتگان را در برابر [ما حاضر] آوری. یا برای تو خانه ای از طلا [کاری] باشد یا به آسمان بالا روی و به بالا رفتن تو [هم] اطمینان نخواهیم داشت تا بر ما کتابی نازل کنی که آن را بخوانیم بگو پاک است پروردگار من آیا [من] جز بشری فرستاده هستم. {اسراء 90 - 93}



    خوب..من تنها به قرآن اشاره داشتم..حالا شما مورد شق القمر را نیز ذکر کردی...خیل خوب..من دوباره سوالم را تکرار می کنم...پیامبر چرا در برابر آن درخواست کنندگان معجزه که من نمونه دادم....بیان نمی کردند که من قرآن که معجزه هست آورده ام...و بعد مثلا قرآن را نشان بدهد و یا از آیات قرآن بگوید و بگویید..معجزه می خواهید این هم معجزه...قرآن معجزه است...و یا اشاره می کردند...من شق القمر کردم....هم شق القمر کردم و هم قرآن آوردم(یعنی این اعمال را خدا انجام داده...حالا من در بیان می گویم پیامبر انجام داد)..خوب چرا پیامبر اشاره ای به معجزات خود، که سخن من اینجا قرآن است نمی کنند و بیان می کنند، مثلا اینکه:
    ما را از فرستادن معجزات باز نداشت جز اینکه پیشینیان آن ها را به دروغ گرفتند....خوب اینجا پیامبر می فرماید که ما را رفتار گذشتگان باز داشت از اینکه معجزه بیاوریم...خوب مگر قرآن معجزه نیست؟مگر معجزه که قرآن باشد نیاورد پیامبر؟

    یا در آیات 90 الی 93 چرا پیامبر به آن در خواست کنندگان معجزه که انواع و نمونه هایی از معجزات را یاد میکنند..مثلا می گویند معجزه ای بیاور مانند اینکه آسمان پاره پاره سر ما فرو ریزد...(اینجا در خواست کنندگان از کلمه یا استفاده کرده اند و فکر می کنم یک معجزه خاصی را در نظر نداشتند..بلکه می گفتند..یا فلان معجزه را بکن و یا فلان معجزه و یا امثال اینها و خلاصه یک معجزه طلب می کردند)خوب چرا به آنها نمی فرمود...من معجزه آشکاری به نام قرآن آوردم و یا من شق القمر کردم...بلکه می فرمایند که من جز بشری فرستاده و یا رسول نیستم.

    یا نمونه دیگر:
    و گفتند چرا از جانب پروردگارش معجزه ‏اى براى ما نمى ‏آورد آيا دليل روشن آنچه در صحيفه‏ هاى پيشين است براى آنان نيامده است{طه}

    اینجا هم قرآن در پاسخ به معجزه خواهان می فرمایند که آیا دلیل روشن آنچه در صحیفه های پیشین است برای آنان نیامده است...چرا به آنان که می گویند، چرا محمد از جانب پروردگارش معجزه ای برای ما نمی آورد...نمی فرماید..که من قرآن را آوردیم...حالا شما می فرمایی که شق القمر هم انجام شده..من کاری بدان ندار...من سخنم رو به معجزه قرآن است.چرا اینجا قرآن نمی گوید که ما که معجزه ای که قرآن باشد را آوردیم..
    همانطور که عرض کردم با خواندن این دست آیات آدم نتیجه می گیرد که پیامبر قرآن را اصلا معجزه نمی داند....و اگر شخصی منتقدانه بخواند شاید احتمال می دهد که پیامبر و خدایش به واقع اصلا قدرت معجزه ندارند....خوب چرا پیامبر در این دست آیات اشاره نمی کنند که من قرآن را آوردم..معجزه است.


    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست
    مشرکان دائم از این درخواستها می کردند وبعد هم ایمان نمی آورند لذا حضرت به درخواستهای آن جواب مثبت نمی داد چون هدفشان ایمان آوردن نبود بلکه مسخره کردن حضرت بود. واگر آنها واقعا قصد ایمان داشتند حجت برآنها تمام شده بود.
    می شود یک نمونه از آیاتی را که اشاره دارد و یا بر این امر صحه می گذارد که مشرکان و مخالفان از پیامبر معجزه ای طلب کردند و پیامبر معجزه را برای آنها آورد ولی آنها ایمان نیاوردند؟
    ویرایش توسط |فاتح| : ۱۳۹۴/۰۴/۲۱ در ساعت ۲۱:۳۳


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    538
    مورد تشکر
    21 پست
    حضور
    13 روز 11 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط |فاتح| نمایش پست
    خوب..من تنها به قرآن اشاره داشتم..حالا شما مورد شق القمر را نیز ذکر کردی...خیل خوب..من دوباره سوالم را تکرار می کنم...پیامبر چرا در برابر آن درخواست کنندگان معجزه که من نمونه دادم....بیان نمی کردند که من قرآن که معجزه هست آورده ام...و بعد مثلا قرآن را نشان بدهد و یا از آیات قرآن بگوید و بگویید..معجزه می خواهید این هم معجزه...قرآن معجزه است...و یا اشاره می کردند...من شق القمر کردم....هم شق القمر کردم و هم قرآن آوردم(یعنی این اعمال را خدا انجام داده...حالا من در بیان می گویم پیامبر انجام داد)..خوب چرا پیامبر اشاره ای به معجزات خود، که سخن من اینجا قرآن است نمی کنند و بیان می کنند، مثلا اینکه:
    ما را از فرستادن معجزات باز نداشت جز اینکه پیشینیان آن ها را به دروغ گرفتند....خوب اینجا پیامبر می فرماید که ما را رفتار گذشتگان باز داشت از اینکه معجزه بیاوریم...خوب مگر قرآن معجزه نیست؟مگر معجزه که قرآن باشد نیاورد پیامبر؟
    سلام علیکم
    همانطور که عرض کردم منظور از این معجزاتی که می فرماید نمی آوردم معجزات درخواستی خود آنها مثل آنچه در آیات 90تا 93 سوره اسراء فرموده است می باشد. آنها با قرآن کاری نداشتند بلکه در معجزه بودن آن حرفی نبود بلکه می گفتند فلان معجزه ای که ما می گوییم بیاورد. قوم ثمود هم از پیامبر خود خواستند تا شتر از کوه بیرون بیارود تا به او ایمان بیاوردند. ولی نه تنها ایمان نیاوردند بلکه شتر را کشتند.



    نقل قول نوشته اصلی توسط |فاتح| نمایش پست
    همانطور که عرض کردم با خواندن این دست آیات آدم نتیجه می گیرد که پیامبر قرآن را اصلا معجزه نمی داند....و اگر شخصی منتقدانه بخواند شاید احتمال می دهد که پیامبر و خدایش به واقع اصلا قدرت معجزه ندارند....خوب چرا پیامبر در این دست آیات اشاره نمی کنند که من قرآن را آوردم..معجزه است.
    اولا همه این سخن ها واباء از آوردن معجزه مربوط به معجزات درخواستی آنها بود. والا اگر شما کلمه کتاب را در قرآن جستجو کنید اکثر سخن این است که این کتاب از جانب خداوند است. یعنی گفته خود من نیست. واین همان معجزه است چون وقتی سخن فوق بشر است وهیچ بشری قادر به آوردن آن نیست. پس از جانب خداوند است واین یعنی معجزه.
    خوب پیامبر(ص) یا قرآن برای نشان دادن معجزه بودن قرآن بیش از این چکار باید می کردند. سخن آنها در غیر قرآن وخواستهای آنها بود مثل ناقه صالح.


    نقل قول نوشته اصلی توسط |فاتح| نمایش پست
    می شود یک نمونه از آیاتی را که اشاره دارد و یا بر این امر صحه می گذارد که مشرکان و مخالفان از پیامبر معجزه ای طلب کردند و پیامبر معجزه را برای آنها آورد ولی آنها ایمان نیاوردند؟
    من در آیات قرآن مصداقش را نمی دانم هست یا نه اما در احادیث داریم که از باب نمونه می توان به حدیث زیر اشاره کرد:
    وَبِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ- الَّذِينَ بِذِكْرِ أَسْمَائِهِمْ وَسُؤَالِ اللَّهِ بِهِمْ- رُفِعَ إِدْرِيسُ فِي الْجَنَّةِ [مَكاناً]عَلِيًّا، لَمَّا شَهِدْتَ لِمُحَمَّدٍ بِمَا أَوْدَعَكَ اللَّهُ-بِتَصْدِيقِهِ عَلَى هَؤُلَاءِ الْيَهُودِ فِي ذِكْرِ قَسَاوَةِ قُلُوبِهِمْ، وَتَكْذِيبِهِمْ وَ جَحْدِهِمْ لِقَوْلِ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ ص.
    فَتَحَرَّكَالْجَبَلُ وَ تَزَلْزَلَ، وَ فَاضَ مِنْهُ الْمَاءُ وَ نَادَى:
    يَامُحَمَّدُ أَشْهَدُ أَنَّكَ رَسُولُ [اللَّهِ‏] رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ سَيِّدُالْخَلَائِقِ أَجْمَعِينَ.
    وَأَشْهَدُ أَنَّ قُلُوبَ هَؤُلَاءِ الْيَهُودِ كَمَا وَصَفْتَ أَقْسَى مِنَالْحِجَارَةِ، لَا يَخْرُجُ مِنْهَا خَيْرٌ كَمَا قَدْ يَخْرُجُ مِنَ الْحِجَارَةِالْمَاءُ سَيْلًا أَوْ تَفْجِيراً.
    وَأَشْهَدُ أَنَّ هَؤُلَاءِ كَاذِبُونَ عَلَيْكَ فِيمَا بِهِ يَقْرِفُونَكَ‏ مِنَ الْفِرْيَةِ عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ.
    (
    حسن بن على عليه السلام، امام يازدهم، التفسير المنسوب إلى الإمام الحسن العسكري عليه السلام، ص287، مدرسة الإمام المهدي عجل الله تعالى فرجه الشريف - ايران ؛ قم، چاپ: اول، 1409 ق)


    این بخشی از یک حدیث طولانی است که وقتی یهود از حضرت رسول(ص) می خواهند با سنگی صحبت کند واو شهادت دهد که یهود سنگدل تر از او هستند وحضرت این کار را انجام می دهد وسنگ به رسالت ایشان شهادت داده وسندگدلی یهود ار تایید می کند.


    آیت الله جوادی آملی(حفظه الله):
    مشکل ما تحریم نیست، بلکه مشکل ما در توحید است.


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    538
    مورد تشکر
    21 پست
    حضور
    13 روز 11 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط خیرالبریه نمایش پست
    به نظر من بحث خوب وعميقي است .
    با عرض سلام وادب خدمت شما
    بحث خوبی است ولی بیاناتی که دارید خارج از موضوع این تاپیک است لذا بنده از اینکه پست های شما وسرور گرامی استاد صادق را پاک می کنم خیلی پوزش می طلبم چون در چارچوب موضوع تاپیک نیست.
    آیت الله جوادی آملی(حفظه الله):
    مشکل ما تحریم نیست، بلکه مشکل ما در توحید است.

  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۴
    نوشته
    63
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    8 روز 3 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    تشکر...

    شما تفکیک کردید بین معجزات درخواستی و معجزات غیر درخواستی...و شما فرمودید که آنها معجزه در خواستی طلب می کردند و پیامبر معجزه در خواستی را اشاره داشتند که انجام نمی دهند...خوب سوال اینکه مگر معجزات پیامبر که شما آنها را بالغ بر 4000 دانستید و نمونه آشکارش قرآن و نمونه دیگرش را شق القمر دانشتید...مگر اینها درصد قابل توجهی یا حداقل چند موردش به در خواست معجزه خواهان صورت نگرفته بود...مثلا همین معجزه شق القمر مگر طبق روایات بر مبنای درخواست مشکران صورت نگرفت؟؟مگر معجزه شق القمر معجزه ای درخواستی نبود؟؟و معجزات دیگر...
    پس این امر سخن شما را بی اعتبار نمی کند؟

    ویرایش توسط |فاتح| : ۱۳۹۴/۰۴/۲۲ در ساعت ۱۹:۳۵


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    150
    تشکر:
    1
    حضور
    21 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0





    اگر میتوانید جواب دهید چرا حذف میکنید ؟!


    پس با شجاعت قبول کنید که جوابی ندارید !


  11. تشکر


  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    538
    مورد تشکر
    21 پست
    حضور
    13 روز 11 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط |فاتح| نمایش پست
    شما تفکیک کردید بین معجزات درخواستی و معجزات غیر درخواستی...و شما فرمودید که آنها معجزه در خواستی طلب می کردند و پیامبر معجزه در خواستی را اشاره داشتند که انجام نمی دهند...خوب سوال اینکه مگر معجزات پیامبر که شما آنها را بالغ بر 4000 دانستید و نمونه آشکارش قرآن و نمونه دیگرش را شق القمر دانشتید...مگر اینها درصد قابل توجهی یا حداقل چند موردش به در خواست معجزه خواهان صورت نگرفته بود...مثلا همین معجزه شق القمر مگر طبق روایات بر مبنای درخواست مشکران صورت نگرفت؟؟مگر معجزه شق القمر معجزه ای درخواستی نبود؟؟و معجزات دیگر...
    پس این امر سخن شما را بی اعتبار نمی کند؟
    سلام وعرض ادب
    سوال خوبی بیان فرمودید. منظور این نیست که همه معجزات درخواستی رد می شود بلکه ابتدای امر برای اتمام حجت معجزاتی صورت گرفته همانند بیرون آمدن درخت از زمین وآمدن پیش رسول خدا(ص)، ولی همین که حضرت رسول معجزه ای را انجام می داد آنها بدون اینکه ایمان بیاورند مثل این بچه های بهانه گیر چیز دیگری می خواستند. وادیگر مشخص بود قصد جدی برای ایمان آوردن ندارند وبالطبع حضرت انجام نمی داد.
    اما همه این 4000 معجزه هم درخواستی نبوده واینکه به چه شکل بوده باید روی آنها مطالعه کرد.


    نقل قول نوشته اصلی توسط خیرالبریه نمایش پست
    اگر میتوانید جواب دهید چرا حذف میکنید ؟!
    پس با شجاعت قبول کنید که جوابی ندارید !
    اگر گفتن این کلمه شادتان می کند چشم. ولی بزرگوار بنده علاوه بر پاسخگویی در این موضوعات وظیفه دارم که اجازه ندهم تاپیک از موضوع خود فاصله بگیرد واگر دقت می کردید حتی بنده پاسخ یکی از کارشناسان محترم را حذف کردم واگر بنا بر عدم پاسخگویی بود که چرا پست ایشان حذف شد.
    شما می توانید سوال واشکال خودتان را در موضوع دیگری بیان کنید ودوستان به کارشناسان دیگر یا بنده ارجاع دهند.
    آیت الله جوادی آملی(حفظه الله):
    مشکل ما تحریم نیست، بلکه مشکل ما در توحید است.

  13. تشکر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود