صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ایا مجازات های خداوند در قران ظالمانه نیست؟؟؟؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    603
    صلوات
    200
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    25 روز 5 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ایا مجازات های خداوند در قران ظالمانه نیست؟؟؟؟




    با سلام خدمت دوستان عزیز
    نمونه دیگری از برداشتهای مخالفان اسلام و خداوند
    شاید این نمونه سوال ها برای بعضی از دوستان تکراری باشه
    اما همونطور که گفتم همین سوال ها ؛سوال هایی هستند که در بسیار از سایت های غیر اخلاقی و مخالف اسلام هست که خیلی ها در این سایت ها کورکورانه این مطالب رو میخونن و به راحتی قبول میکنن...از این رو بنده هم تصمیم گرفتم یه جوری مبارزه کنم و مسیر حق و کلام حق رو به هر نحوی که در توانم هست به اون افراد نشون بدم...که فعلا بهترین فضا برای کمک همین سایت هست
    پس لطفا دوستان از مطالب تکراری بنده دلخور نشن و به بزرگی خودشون ببخشن
    ممنونم.
    یا حق


    شما چه مسلمان باشید چه دگراندیش ،حتما تا حالا به این نکته فکر کردید که مجازات هایی که قران برای گناهکاران در نظر گرفته تا چه حد غیر عادلانه هستند !
    ایا مجازات های خداوند در قران ظالمانه نیست؟؟؟؟
    نکته جالب اینه که عذاب های دوزخ و پاداش های بهشت با همدیگر توازن ندارند یعنی شما به مسابقه ای دعوت کرده اند که اگر پیروز شوید صد هزار تومان برنده خواهید شد و اگر ببازید باید میلیارد ها تومان بپردازید انطور که قران بهشت را توضیح داده شرایط ان چندان با شرایط زمین متفاوت نیست ، خانه و و باغ و دختر و جوی شیر و عسل و اسب و انواع غذا ها و میوه های زمینی در توصیف جاذبه های بهشت نام برده شده که میتوان گفت بهشت روی زمین چندان دور از ذهن نیست
    اما دوزخ توصیف شده توسط قران بسیار بسیار هولناک تر از ان چیزیست که بتواند به ذهن یک انسان در زمین برسد چرا که طول و حجم شکنجه های دوزخی با شرایط دنیا سازگار نیست ، مگر یک انسان با کمترین و علمی ترین شکنجه ها چند روز دوام می اورد ؟
    _______

    انانکه ﺑﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺎ ﮐﺎﻓﺮ ﺷﺪﻧﺪ ﺑﻪ ﺁﺗﺶ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺍﻓﮑﻨﺪ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﭘﻮﺳﺖ ﺗﻨﺸﺎﻥ ﺑﭙﺰﺩ ﭘﻮﺳﺘﯽ ﺩﻳﮕﺮﺷﺎﻥ ﺩﻫﻴﻢ ، ﺗﺎ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﭽﺸﻨﺪ ﺧﺪﺍ ﭘﻴﺮﻭﺯﻣﻨﺪ ﻭﺣﮑﻴﻢ ﺍﺳﺖ (نسا 56)
    _______
    (طاغیان) ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺩﺭﺍﺯ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺩﺭﻧﮓ ﮐﻨﻨﺪ ؛ ﻧﻪ ﺧﻨﮑﯽ ﭼﺸﻨﺪ ﻭ ﻧﻪ ﺁﺏ، ﺟﺰ ﺁﺏ ﺟﻮﺷﺎﻥ ﻭ ﺧﻮﻥ ﻭ ﭼﺮﮎ ؛ ﺍﻳﻦ ﮐﻴﻔﺮﯼ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﺯﻳﺮﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﻣﻴﺪ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ (نبا 21 تا 25)
    اینجا میگوید مجازاتی برابر با کردار ! و در ادامه عذاب شدگان را کسانی میخواند که به روز حساب امید نداشتند ، یعنی مجازات صرفا کفر بوده اما پرسش اینجاست که چگونه چنین عذاب هولناکی میتواند مجازات کفر باشد ؟
    با وجود چنین قوانینی چگونه میتوان جنایات عناصر داعش در قبال کافران را محکوم کرد ؟
    هر چند جنایات داعش یک هزارم انچه الله انجام میدهد نیست !
    ________
    ایا مجازات های خداوند در قران ظالمانه نیست؟؟؟؟

    هر که بخواهد ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﮐﺎﻓﺮ ﺷﻮﺩ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻓﺮﺍﻥ ﺁﺗﺸﯽ ﮐﻪ ﺩﻭﺩ ﺁﻥ ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﻣﯽ ﮔﻴﺮﺩ ، ﺁﻣﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻳﻢ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻐﺎﺛﻪ ﺁﺏ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺍﺯ ﺁﺑﯽ ﭼﻮﻥ ﻣﺲ ﮔﺪﺍﺧﺘﻪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺣﺮﺍﺭﺗﺶ ﭼﻬﺮﻩ ﻫﺎ ﮐﺒﺎﺏ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﺨﻮﺭﺍﻧﻨﺪﺷﺎﻥ ، ﭼﻪ ﺁﺏ ﺑﺪﯼ ﻭ ﭼﻪ ﺁﺭﺍﻣﮕﺎﻫﯽ ﺑﺪ .(کهف 29)
    ________
    ﭘﺲ ﺑﻪ ‏ﺳﺰﺍﻯ‏ ﺁﻧﻜﻪ ﺩﻳﺪﺍﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻳﺎﺩ ﺑﺮﺩﻳﺪ ‏ﻋﺬﺍﺏ ﺭﺍ ‏ﺑﭽﺸﻴﺪ ﻣﺎ ‏ﻧﻴﺰ‏ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﺘﺎﻥ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻭ ﺑﻪ ‏ﺳﺰﺍﻯ‏ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻰﺩﺍﺩﻳﺪ "ﻋﺬﺍﺏ ﺟﺎﻭﺩﺍﻥ"ﺭﺍ ﺑﭽﺸﻴﺪ ‏(سجده 14)
    چیزی که در این ایه شگفت انگیز است مجازات جاودانه انهم با شرایط هولناکی بود که در ایات پیشین توصیف شده بود ، چگونه ممکن است کسی را تا ابد شکنجه کرد و برای جرمی کوچک مجازاتی بی پایان قایل بود ؟
    اصلا چه کسی مجازات ابدی را به رسمیت میشناسد ؟
    چه کسی چنین قانون را میپذیرید و چگونه میتوان به چنین قانونگذار سنگدلی صفت بخشنده و رحیم داد ؟
    _______

    احساس ترس حیاتی ترین ویژگی ما انسانهاست ، در چنین شرایطی با افزایش میزان ادرنالین خون و کاهش توانایی مغز در پردازش اطلاعات قدرت تفکر و تصمیم گیری از انسان صلب میشود و مغز مانند برده زر خرید به استثمار تهدید کنندگان در می اید ، به عنوان مثال در قرون وسطا کوچک ترین شبهه های مذهبی را با مجازات های دلهره اوری چون گاو برنزی ، زنده پوست کندن ... پاسخ میدادند و به این ترتیب حتی مردم را از خواندن ترجمه انجیل هم به وحشت می انداختند .
    ایا مجازات های خداوند در قران ظالمانه نیست؟؟؟؟
    معمولا کسانی از شیوه ترس و تهدید استفاده میکنند که توان اثبات گفته های خود را به صورت منطقی نداشته باشند ،مثلا اگر داروین در کتاب منشا انواع نظریه خود را فقط در در یک جمله "اشتقاق انواع از همدیگر" خلاصه میکرد و در ادامه مانند قران و انجیل چند صد صفحه به شیوه های مختلف شکنجه مخالفان نظریه اش میپرداخت میشد گفت او هم توان اثبات گفته هایش را نداشته !
    مذهبی ها همیشه در برابر هر مخالفتی شکنجه های جهنم را پیش میکشند چون فشار روانی جهنم تنها منطق تاثیر گذار انهاست ، هر جا پرسشی مطرح کنید که از پاسخ دادن درمانده شده باشند صحنه شکنجه شدنتان را یاد اوری میکنند یا مانند تروریست هایی که با تهدید به کشتن خود و خانواده تان شما رو مجبور به ساکت شدن میکنند با فشار روانی جهنم اندیشه تان را ترور میکنند .
    ایا مجازات های خداوند در قران ظالمانه نیست؟؟؟؟


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    3,642
    صلوات
    1
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    826 پست
    حضور
    119 روز 8 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    8



    با نام و یاد دوست






    ایا مجازات های خداوند در قران ظالمانه نیست؟؟؟؟







    کارشناس بحث: استاد محراب

    سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی

    عشق محمد بس است و آل محمد



    ایا مجازات های خداوند در قران ظالمانه نیست؟؟؟؟


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    394
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    15 روز 11 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط lost1 نمایش پست
    مجازات هایی که قران برای گناهکاران در نظر گرفته تا چه حد غیر عادلانه هستند !
    با سلام
    عرض ادب و احترام
    چند نکته را برای رسیدن به پاسخ مطالعه می نمایید
    اول:
    بنده سوالی در مورد این مطلب حضرتعالی داشتم
    معیار شما برای عدالت چیست؟؟
    با چه معیاری می فرمایید این عمل عادلانه است و ان عمل عادلانه نیست؟؟
    منبع تشخیص عدالت بر عذاب ها و ثواب های الهی چیست؟؟


    دوم:
    ما با دلایل متقن و براهین عقلی اثبات می نماییم که خداوند خالق کائنات است و همین خدا بر مبنای صفات عدل و علم و قدرت و ......دیکر صفات الهی کائنات را خلق کرده است و با براهین دیگری اثبات می کنیم که صفات الهی عین ذات الهی اند

    وقتی که خدای خالق و عالم و منشا عدالت می فرماید این فعل قبیح است و گناه و این فعل خوب است و درست در مقابل این گناه این عذاب معین شده است و در مقابل این فعل خیر این ثواب مشخص شده است این یعنی عین عدالت یعنی عدالت محض
    یعنی خداوند با توجه به عادل بودن خویش که برخواسته از ذات الهی است و از جمیع صفات سلبیه به دور است تا ظلمی در حق بندگانش بکند فعل این چنینی خدایی عدل محض است و نمی توانیم بگوییم که این فعل خداوند از عدالت به دور است


    سوم:
    بنده در نکته اول چند سوال پرسیدم که منبع مقدار ثواب و عذاب برای افعال انسان را چه می دانید؟ و معیار تشخیص فلان ثواب و عذاب برای فلان فعل انسان را چه می دانید؟؟
    دین اسلام منبع ثواب و عذاب برای انسان را خدای تبارک و تعالی می داند و خدای عالم خالق و عادل را منبع چنین دستوراتی معرفی و معیار خدای را معیار حق می داند
    و لذاست که خداوند خالق و عالم و عادل عدل محض است و هر ثواب و عذابی را که برای انسان در نظرگرفته است عدالت محض است
    زیرا خداوند چه نیازی به ظلم کردن دارد؟؟چرا باید به بندگانش ظلم نماید؟؟ چه سودی در ظلم کردن به بندگانش عاید خداوند می شود؟؟
    ظلم به مخلوقاتی که خود خالق ایشان است از ساحت کبریایی الهی به دور است





  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    394
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    15 روز 11 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط lost1 نمایش پست
    نکته جالب اینه که عذاب های دوزخ و پاداش های بهشت با همدیگر توازن ندارند یعنی شما به مسابقه ای دعوت کرده اند که اگر پیروز شوید صد هزار تومان برنده خواهید شد و اگر ببازید باید میلیارد ها تومان بپردازید انطور که قران بهشت را توضیح داده شرایط ان چندان با شرایط زمین متفاوت نیست ، خانه و و باغ و دختر و جوی شیر و عسل و اسب و انواع غذا ها و میوه های زمینی در توصیف جاذبه های بهشت نام برده شده که میتوان گفت بهشت روی زمین چندان دور از ذهن نیست
    اما دوزخ توصیف شده توسط قران بسیار بسیار هولناک تر از ان چیزیست که بتواند به ذهن یک انسان در زمین برسد چرا که طول و حجم شکنجه های دوزخی با شرایط دنیا سازگار نیست ، مگر یک انسان با کمترین و علمی ترین شکنجه ها چند روز دوام می اورد ؟


    با سلام
    عرض ادب و احترام
    بزرگوار این مطالبتان هم مورد قبول نیست
    بزرگوار شما عزیز می توانید ثواب این روایت را بیان نمایید

    حضرت امیرالمومنین علی(ع) فرمود:روزی رسول خدا (ص) بر ما در منزل وارد شد. فاطمه (س) نزدیک دیگ غذا نشسته بود و من هم برایش عدس تمیز می‌کردم. آن حضرت مرا با لقب ابالحسن می‌خواندند، عرض کردم: بفرمایید.

    اظهار داشتند: بشنو از من آنچه را که به دستور پروردگارم می‌گویم! هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند، مگر اینکه پاداش او به هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد، ثواب یک سال عبادتی است که تمام روزهایش را روزه گرفته و تمام شب‌هایش را به عبادت ایستاده، شب زنده داری کرده باشد

    و خداوند به او ثوابی می‌بخشد که به انبیای صابر خود مثل حضرت داوود و یعقوب و عیسی علیهم السلام بخشیده باشد.ای علی! کسی که در کارهای خانه به همسر خود بدون سرکشی و دلتنگی و تکبر خدمت نماید، پروردگار اسمش را در دفتر شهدا ثبت می‌کند و برایش به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و به هر قدمی که بر می‌دارد به آن مرد ثواب حج و عمره می‌دهد و به هر قطره ای که از بدنش عرق بیاید یک خانه در بهشت برایش منظور می‌نماید.

    ای علی! یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه بهتر از عبادت هزار سال و هزار حج و هزار عمره و بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و هزار جنگ در راه دین و عیادت از هزار مریض و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و هزار گرسنه ای که برای رضای خداوند رحمان سیر گردد و هزار برهنه را پوشاند و هزار اسب در راه پروردگار دادن و برایش بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن و بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زبور و قرآن است و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر و بخشیدن هزار شتر به فقراست و چنین مرد خدمتکار به همسر، از دنیا بیرون نمی‌رود مگر این که جایگاه خوب خود را در بهشت ببیند.

    ای علی! کسی که روگردانی و تکبر نکند در خدمت به همسرش بدون حساب وارد بهشت می‌شود.ای علی! خدمت به همسر کفاره (پاک کننده) گناهان کبیره است و خاموش کننده آتش خشم پروردگار جبار و صداق ازدواج با حورالعین و این خدمت موجب زیادی خوبی‌ها و علو مقام است.ای علی! خدمتکار همسر نمی‌شود مگر شخص صدیق و درستکار و یا شهید و یا مردی که خداوند متعال خیر دنیا و آخرت را برایش خواسته باشد.(1)

    ببینید بزرگوار
    همان طور که در تایپک قبلی گذشت تقسیم بندی ثواب و عذاب برای گناهان و اعمال خوب طبق عدالت خداوند تقسیم شده است و خداوند عین عدالت است

    پی نوشت:
    1-بحارالانوار، ج 13، ص 133 چاپ ایران و جامع الاخبار ص 102

    ویرایش توسط محراب : ۱۳۹۴/۰۲/۱۹ در ساعت ۱۸:۱۴


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    394
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    15 روز 11 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط lost1 نمایش پست
    مجازات هایی که قران برای گناهکاران در نظر گرفته تا چه حد غیر عادلانه هستند


    با سلام
    عرض ادب و احترام
    بزرگوار این ایات و روایات را مطالعه فرموده اید در قران کریم

    و اذا جاءك الذين يؤمنون بآياتنا فقل سلام عليكم كتب ربكم على نفسه الرحمة انه من عمل منكم سوءا بجهالة ثم تاب من بعده و اصلح فانه غفور رحيم

    ‘‘ هرگاه كسانى كه به آيات ما ايمان دارند نزد تو آيند، به آنها بگو: سلام بر شما پروردگارتان، رحمت را بر خود فرض كرده ؛ هر كس از شما كار بدى از روى نادانى كند، سپس توبه و اصلاح (و جبران) نمايد، (مشمول رحمت خدا مى‏شود چرا كه) او آمرزنده مهربان است(1)


    الا من رحم ربك و لذلك خلقهم و تمت كلمة ربك لاملان جهنم من الجنة و الناس اجمعين ‘‘
    ‘‘ مگر كسى را كه پروردگارت رحم كند! و براى همين (پذيرش رحمت) آنها را آفريد! (2)


    قل لمن ما في السماوات و الارض قل لله كتب على نفسه الرحمة ليجمعنكم الى يوم القيامة لا ريب فيه الذين خسروا انفسهم فهم لا يؤمنون ‘‘
    ‘‘ بگو: ‘‘ آنچه در آسمانها و زمين است، از آن كيست؟’‘ بگو: ‘‘ از آن خداست؛ رحمت (و بخشش) را بر خود، حتم كرده ؛ (و به همين دليل،) بطور قطع همه شما را در روز قيامت، كه در آن شك و ترديدى نيست، گرد خواهد آورد. (آرى،) فقط كسانى كه سرمايه‏هاى وجود خويش را از دست داده و گرفتار خسران شدند، ايمان نمى‏آورند. (3)


    فان كذبوك فقل ربكم ذو رحمة واسعة
    ‘‘ اگر تو را تكذيب كنند (و اين حقايق را نپذيرند)، به آنها بگو: ‘‘ پروردگار شما، رحمت گسترده‏اى دارد(4)


    الا من تاب و آمن و عمل عملا صالحا فاولئك يبدل الله سيئاتهم حسنات و كان الله غفورا رحيما ‘‘
    ‘‘ مگر كسانى كه توبه كنند و ايمان آورند و عمل صالح انجام دهند، كه خداوند گناهان آنان را به حسنات مبدل مى‏كند و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است!(5)

    امام حسین (ع) در فرازی از دعای عرفه ، پروردگار خویش را این گونه می خوانند : ‘‘ یا من سبقت رحمته غضبه ‘‘ ، ‘‘ ای کسی که رحمتش بر غضبش پیشی گرفته است ‘‘.
    و امام سجاد(ع) خدا را این گونه خطاب قرار می دهد:
    انت الذی تسعی رحمته امام غضبه (6)

    این ایات و روایات همه و همه دلالت بر عدل و رحمت الهی بر بندگانش است و اگر عذابی هم هست علت های مختلفی دارد که باید هر کدام به جای خود بحث شود

    پی نوشت:
    1- انعام/54
    2- هود/119
    3- انعام/12
    4-نعام/147
    5-فرقان/70
    6دعای 16 صحیفه سجادیه ، فراز شماره 8

    ویرایش توسط محراب : ۱۳۹۴/۰۲/۱۹ در ساعت ۱۸:۰۴


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۳
    نوشته
    74
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    2
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 روز 19 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست
    با سلام
    درود...کارشناس محترم...من هم سوالاتی دارم...خدا عدالت دارد درست...ولی من هم آیاتی را می بینم که وقتی با خودم دو دو تا چهار تا می کنم هضم این که این آیات با عدالت خدا جور در می آید سخت است...مثلا آیه زیر: من دو دو تا چهار تا می کنم باورش سخت است که ببینم که خدا کسی را که به آیاتش کافر شده....

    انانکه ﺑﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺎ ﮐﺎﻓﺮ ﺷﺪﻧﺪ ﺑﻪ ﺁﺗﺶ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺍﻓﮑﻨﺪ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﭘﻮﺳﺖ ﺗﻨﺸﺎﻥ ﺑﭙﺰﺩ ﭘﻮﺳﺘﯽ ﺩﻳﮕﺮﺷﺎﻥ ﺩﻫﻴﻢ ، ﺗﺎ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﭽﺸﻨﺪ ﺧﺪﺍ ﭘﻴﺮﻭﺯﻣﻨﺪ ﻭﺣﮑﻴﻢ ﺍﺳﺖ (نسا 56)

    حالا چه بسا این فرد کافر ظالم نباشد و قتل و غارت نکند و تنها آقای خود و زندگی خود را داشته باشد و نهایت در نقد آیات مطالبی بیان کند...خدا این فرد را این چنین مجازات می کند...؟اچطور این عذاب وحشتناک قابل هضم است...آن هم تنها برای کسی که کافر شده.....
    اگر می شود در مورد همین مصداق و آیه مورد اشاره توضیحی بدهید...ممنون میشوم


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    394
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    15 روز 11 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاریس نمایش پست
    حالا چه بسا این فرد کافر ظالم نباشد و قتل و غارت نکند و تنها آقای خود و زندگی خود را داشته باشد و نهایت در نقد آیات مطالبی بیان کند...خدا این فرد را این چنین مجازات می کند...؟اچطور این عذاب وحشتناک قابل هضم است...آن هم تنها برای کسی که کافر شده.....
    اگر می شود در مورد همین مصداق و آیه مورد اشاره توضیحی بدهید...ممنون میشوم


    با سلام
    عرض ادب احترام
    ببینید بزرگوار
    کافر شدن به ایات الهی یعنی منکر شدن خداوند و این که خداوند را بندگی نکردن
    این موارد می تواند عالمانه و معاندانه باشد
    حاهلانه باشد
    جاهل هم قاصر و مقصر داریم
    مستضعف داریم


    همه این موارد در موردانسانهای کافر مد نظر عدل الهی خواهد بود

    ازطرفی شما عزیز چگونه انسانی را تصور می کنید که به کسی کاری نداشته باشد ؟؟
    یا این فرد نمی خورد و نمی اشامد؟؟ خب خداوند برخی از خوردنی ها و اشامیدنی ها را حرام کرده است؟
    ازدواج چی؟نوع ازدواچ چی؟با چه کسی؟ چکونه ؟
    عبادت چی؟
    تفریح چی؟
    پوشش چی؟
    و.......... هزاران مساله دیگر
    خب وقتی فردی در این مسایل در مقابل باری تعالی بایستد منکر دین اسلام و ایات الهی شده است
    و عذاب هر گناهش مشخص است و این چنین می شود که به عذاب دردناکی منجر می شود






  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    نوشته
    4,330
    صلوات
    139000
    تعداد دلنوشته
    82
    مورد تشکر
    1,251 پست
    حضور
    122 روز 18 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با عرض معذرت از دوستان به خاطر دخالت در بحث جالبشان می خواستم بگویم که انسانها در عالم برزخ به صورت غالب مثالی زندگی می کنند. و روح انها در یک غا لب بسیار لطیفی قرار می گیرد. که با جسم مادی انها تفاوت دارد. و خداوند اگر مجازاتی به گناهکاران بدهد .در واقع

    به جسم خاکی انها نیست و شکل مجازات هم مانند روی زمین نمی باشد. و در زمانی که خداوند قران را به پیامبر نازل کرد در اوج جاهلیت انسانها بود . و برای انکه انان را از گناهان و خطاها ی بزرگ منع کند مجبور بود که به شکلی برای اعراب جاهلیت توضیح بدهد که انان را

    از کارهای ناشایست و قتل و غارت بترساند و مانع انها شود. و در واقع قران یک معنای ظاهری دارد ویک معنای باطنی .

    و انچه منظور نظر خداوند است در واقع معنای باطنی قران است. و در اخر بگویم


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    نوشته
    3,951
    صلوات
    12700
    تعداد دلنوشته
    19
    مورد تشکر
    294 پست
    حضور
    77 روز 5 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط lost1 نمایش پست
    مذهبی ها همیشه در برابر هر مخالفتی شکنجه های جهنم را پیش میکشند چون فشار روانی جهنم تنها منطق تاثیر گذار انهاست ، هر جا پرسشی مطرح کنید که از پاسخ دادن درمانده شده باشند صحنه شکنجه شدنتان را یاد اوری میکنند یا مانند تروریست هایی که با تهدید به کشتن خود و خانواده تان شما رو مجبور به ساکت شدن میکنند با فشار روانی جهنم اندیشه تان را ترور میکنند .
    شماقضاوتی که دربارۀ مذهبی هاکردیدشایدنشأت گرفته ازفضائی است که درآن قرارگرفته اید
    همانندبعضی ازافرادی که گرفتارانحراف ذهن هستند وازبزرگنمائی وکوچک نمائی ویاتعمیم وتسری بیمارگونه ای برخوردارندلذاباروبروشدن بایک مطلبی دریک ماجرائی
    به راحتی آن مطلب راتسری وتعمیم می دهندبه همۀ آن شهریامملکت ویاافراددیگر
    که معمولا این نوع برخوردباموضوعات ازنظرروانشناسی زمینه های افسردگی روانی را درپی دارد
    وبنده ازبیان این مطالب نظرم تحقیرویاتوهین به شمانیست بلکه برای روشن کردن این مطلب است که :
    درقضاوتهای خودتجدیدنظرنمائیدوبه راختی آنهاراباورنکنید
    وبنده ازمطالعۀ نوشتارهای شمابه این نتیجه رسیدم که شایدشمابه پاسخ های درون دینی پاسخگوی بزرگوار
    نیازی نداشته باشیدچون قانع شدن به پاسخهای درون دینی علم وایمان اولیه به اصول دین را درحدمتعارف ومعمول لازم دارد
    که یکی ازآنهاهمین عدالت است وتعریف عدل وعادل وعاقل یابه روش اهل کلام یااهل عرفان یااهل فلسفه وحکمت وبرهان حاصل میشود.
    واگرشماباهریک ازاین روش آسنابودیدهرگز چنین حکم غلطی را صادرنمی کردید
    بااین مقدمه برای روشن کردن موضوع باچندمثال ذهن شمامی خواهم متوجه موضوعاتی کنم که برایتان محسوس وملموس است
    1-اگرشمالقمه ای راکه برایتان لذیذ است بخاطرمحبتی که به فرزندشیرخوارخودداریددردها نش بگذارید که اوهم لذت ببردچه اتفاقی می افتد؟ واین اتفاق ازچه قانونی تبعیت می کندوکیفراین محبت شما چیست؟
    2-بادوست خود شوخی می کنید دانۀ برنجی رابه سوی اوپرتاب میکنیدوبرعدسی چشم اوفرومی رود این کوری اوتاکی ادامه دارد وازچه قانونی پیروی می کندوکیفراین شوخی شماچیست؟
    3-برگوش فردی سیلی می زنید واودرصورتی شمارامی بخشد که مثل همان سیلی رابرگوش شمابزنداین عمل ازچه قانونی نشأت می گیرد؟
    4- شهرشمارا زورگویان وستمکاران بمباران می کنندچون زوروقدرت دارند هزاران نفرکشته وزخمی می شوندآن کیفر موردنظرشما درمورداین عمل جنایتکارانه این افرادچیست؟
    وباچه قانونی می توانیدتوازن این جرم راباکیفرش ایجادکنید که عدالت نامیده شود
    درمورداین مثالهای ابتدائی اگرقوانین حاکم را توانستید دریابیدومعنای عدالت رااستخراج کنید
    آنزمان می توانیم به قوانینی که حاکم درآخرت است ونتیجۀ افکارواعمال ورفتارهرانسانی است که بخو دش برمی گردد
    به عنوان یک انسان مذهبی بادلایل وبراهین درون دینی باهمدیگربحث کنیم
    امیدوارم باهمین نوشتارکم توانسته باشم برای سؤالات ومباحث بعدی شما فضای شفافی را ترسیم کنم
    تادرقضاوت خودنسبت به مذهبی هاکه«بافشار روانی جهنم اندیشۀ شماراترورمی کنند»تجدیدنظرکنید

    ویرایش توسط علی ولی زاده : ۱۳۹۴/۰۲/۲۰ در ساعت ۲۲:۰۷


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۳
    نوشته
    74
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    2
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 روز 19 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست
    ازطرفی شما عزیز چگونه انسانی را تصور می کنید که به کسی کاری نداشته باشد ؟؟
    یا این فرد نمی خورد و نمی اشامد؟؟ خب خداوند برخی از خوردنی ها و اشامیدنی ها را حرام کرده است؟
    ازدواج چی؟نوع ازدواچ چی؟با چه کسی؟ چکونه ؟
    عبادت چی؟
    تفریح چی؟
    پوشش چی؟
    و.......... هزاران مساله دیگر
    سپاس ..خوب این عذابی که در آیه مورد اشاره ما ذکر شده یعنی:
    انانکه ﺑﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺎ ﮐﺎﻓﺮ ﺷﺪﻧﺪ ﺑﻪ ﺁﺗﺶ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺍﻓﮑﻨﺪ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﭘﻮﺳﺖ ﺗﻨﺸﺎﻥ ﺑﭙﺰﺩ ﭘﻮﺳﺘﯽ ﺩﻳﮕﺮﺷﺎﻥ ﺩﻫﻴﻢ ، ﺗﺎ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﭽﺸﻨﺪ ﺧﺪﺍ ﭘﻴﺮﻭﺯﻣﻨﺪ ﻭﺣﮑﻴﻢ ﺍﺳﺖ (نسا 56)
    هستند واقعا کسانی که کافر شدند به آیات ولی در عین حال اینها واقعا می بینیم که ضرر آنچنانی به جامعه وارد نمی کنند...خوب حالا اینها رو که خدا استثناء نکرده است...خدا فرموده کسی که به آیات کافر شده و من فکر نمی کنم که رابطه مستقیمی بین کافر بودن و مثلا جانی بودم و مفسد بودن و الی آخر باشد....یک کافر به آیات بله تا آن حدی که شما فرمودی مثل خوردنی و آشامیدنی و ازدواج می تواند با یک فرد مسلمان متفاوت باشد..ولی تا چه مقدار...تا آن حد که مستحق آن عذاب ها باشد؟من یک مثال می زنم...این مثال واقعیست...بنده یک دختر خاله دارم که ایشون تا تقریبا حدود بیست سالگی فردی مسلمان و محجبه و اهل ایمان بود...کلا خانواده اش اهل روزه و نماز و دین بودند و سالم مثل خیلی از خانواده های ایرانی.....پس از فارق التحصیلی از دانشگاه تهران به کاناده رفتند....(برای ادامه تحصیل)خلاصه در حال حاظر ایشان دیگر به اسلام اعتقاد ندارند و به قرآن اعتقاد ندارند...یعنی به آیات خدا کافر شدند...و دیگر خوب در کانادا هم هستند و دیگر طبیعتا حجاب هم رعایت نمی کنند و ازدواج کرده اند و صاحب فرزند شده اند...و می آیند هر عید و سر می زنند و من در مورد اعتقاداتش پرسیده ام...درسش را می خواند و بچه داری می کند و با همسرش زندگی خوبی دارد...آیا این دختر خاله بنده مصداقی از یک فردیست که ایه مورد اشاره ما آن را خطاب قرارد داده یعنی کسی که به آیات خدا کافر شده؟؟و مجازاتش همان است که قرآن ذکر کرده....اگر بلی واقعیت هضم این قضیه برای من سخت است....اگر خیر چرا فکر می کنید که دختر خاله بنده مصداق آن آیه نیست؟
    و سوال اصلی اینکه اصلا منظور از کافر چه جور شخصیتی است، و اگر کسی به آیات خدا کافر شود حتی به فرض آگاهانه و با یقین به حقانیت دین اسلام به آیات کفر بورزد ولی در عین حال به مانند دختر خاله بنده که مثالش را زدم زندگی کند آیا باز هم آنچنان که آیه فرموده مجازات خواهد شد؟؟و اگر منظور آیه این است که کسانی که به آیات کافر شدن ولی در عین حال فساد و جنایت هم می کنند مجازات آنچنانی خواهد چشید، دیگر چرا یک راست قرآن به این امر نپرداخته که کسی که فساد و جنایت آنچنانی کند مجازات آنچنانی خواهد چشید(فارق از ذکر کفر به آیات)...بلکه فرموده که کسی که به ایات کفر ورزید..چون ممکن است کسی به آیات کفر بورزد ولی آنچنان فساد و جنایتی هم مرتکب نشود که آدم بپذیرد که مستحق سوختن مداوم باشد ...نهایت آدم می تواند بپذیرد که از نعمات بهشتی محروم شود...مثل یک اسیر در زندان که تنها یک غذای بخور و نمیری می خورد...دیگر سوختن و کباب شدنش و پوست دوباره پیدا کردنش...هضمش سخت است



صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی مايلم بدانم كه چه مي شود؟؟؟؟
    توسط سلمان فارسی در انجمن مرگ و برزخ در قرآن
    پاسخ: 73
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۲۷, ۱۷:۳۲
  2. جمع بندی انتقال جنازه حضرت یوسف ع توسط حضرت موسی ع بعد از سالها به فلسطین ؟؟؟؟
    توسط ودود در انجمن مكان ها ، اشخاص و سرنوشت آن ها در قرآن
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۱۴, ۲۱:۵۸
  3. *** آیا آرایش و اصلاح خانمها قبل از ازدواج درسته ؟؟؟؟ ***
    توسط Behrooz_313 در انجمن حجاب و پوشش اسلامي
    پاسخ: 92
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۱۶, ۰۹:۰۲
  4. مهدویت و عدالت خدا چرا و چگونه؟؟؟؟
    توسط رضوانه در انجمن مهدویت و امام زمان در قرآن
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۱, ۱۰:۴۰
  5. نظر اسلام در ازدواج معلولین ؟؟؟؟
    توسط تنوير در انجمن ازدواج و خانواده
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۳۰, ۱۹:۵۰

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود