جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آيا مى دانيد بعد از 12 امام ، 12 مهدى خواهند بود

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    3
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    آيا مى دانيد بعد از 12 امام ، 12 مهدى خواهند بود




    شيخ طوسى در كتاب (الغيبة) از جماعتى ، ايشان از بوزفرى ، او از على بن سنان موصلى ، او از على بن حسين ، او از احمد بن محمد بن خليل ، او از جعفر بن محمد مصرى ، او از عمّ خود حسن بن على ، او از پدرش ، او از جناب امام جعفر صادق (ع) ، او از پدرانش ، ايشان از اميرالمؤمنين روايت كرده ، آن حضرت فرمود كه : رسول خدا در شبى كه وفات نمود ، به من فرمود : يا ابا الحسن ! صحيفه اى و دواتى حاضر كن . پس دوات و صحيفه حاضر كردم . آن حضرت وصيّت خود را فرمود تا اينكه بدين موضوع رسيد كه : يا على ! بعد از من دوازده امام مى باشند و بعد از ايشان دوازده مهدى . پس تو يا على اوّلين دوازده امامى .
    و حديث را ذكر نمود تا اينكه گفته كه : امامت را امام حسن عسكرى (ع) به پسرش م ح م د كه مستحفظ شريعت و از جمله آل محمّد (ص) است ، تسليم مى كند ، و ايشان دوازده امامند . بعد از آن دوازده مهدى مى باشند . پس وقتى كه قائم (ع) را اجل دريافت ، آنگاه امر را به پسرش كه اوّلين مهديان است مى سپارد ، و براى او سه نام است . يك نامش مانند نام من ، و نام ديگرش نام پدر من است و آنها عبد الله و احمد اند ، و نام سوّمين مهدى است و او اوّلين مؤمنان است .

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    1
    مورد تشکر
    1 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    مهدیین ، دروغ یا واقعیت ؟!
    شيخ طوسى در كتاب غيبت از حسن بن على از پدرش از حضرت صادق از پدرش حضرت باقر از پدرش زين العابدين از پدرش سيد الشهداى از پدرش امير المؤمنين عليه السّلام از رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله روايت كرده كه آن حضرت در همان شبى كه رحلتش در آن شب واقع شد به‏ على عليه السّلام فرمود: اى ابا الحسن كاغذ و دواتى بياور و حضرت وصيت خود را املا مى‏فرمود (و على مى‏نوشت) تا رسيد به اينجا كه فرمود: اى على پس از من دوازده نفر امام و بعد از ايشان دوازده نفر مهدى است (معناى اين جمله از حديث مجمل است و مرحوم شيخ حرّ عاملى رضوان اللَّه عليه در كتاب ايقاظ الهجعة فرمايد شايد مراد از مهدى در اينجا علماء رضوان اللَّه عليهم باشند)؛ و تو يا على اولين نفر از دوازده امام هستى، خداى تعالى تو را در آسمان على مرتضى، و امير المؤمنين، صديق اكبر، و فاروق اعظم، و مأمون مهدى ناميده و اين نامها براى غير تو شايسته نيست، اى على تو وصىّ من بر خاندانم زنده و مرده ايشان هستى، و نيز وصى بر زنانم هستى، هر يك را كه تو به همسرى من باقى گذارى فرداى قيامت مرا ديدار كند و هر يك را تو طلاق دادى من از وى بيزارم و مرا نخواهد ديد و من نيز او را در صحراى محشر نخواهم ديد، و تو پس از من خليفه و جانشين من بر امتم هستى، هر گاه مرگت رسيد (خلافت را) به فرزندم حسن واگذار كن، كه او برّ وصول است (برّ به معنى نيكوكار، و وصول، به معنى بسيار پيوندكننده بين خويشان است) چون او وفاتش رسيد بايد آن را به فرزندم حسين زكىّ شهيد مقتول بسپارد، چون هنگام شهادت‏ حسين رسيد بايد به فرزندش سيد العابدين ذى الثّفنات علىّ (ثفنه به معناى پينه‏اى است كه سر زانو مى‏بندد و آن حضرت را به واسطه پينه زيادى كه از كثرت سجده در اعضاى سجده‏اش مى‏بست ذى الثّفنات مى‏گفتند) بسپارد، چون هنگام وفات او رسد بايد به فرزندش محمد باقر العلم بسپارد، و چون مرگ او رسد بايد به فرزندش جعفر صادق واگذار كند و چون مرگ او فرا رسد، به فرزندش موسى بن جعفر كاظم بايد بسپارد، و چون وفات او فرا رسد به فرزندش على، بايد بسپارد؛ و چون مرگ او فرا رسد به فرزندش محمد تقى بايد واگذارد، و چون هنگام وفات او شود به فرزندش على ناصح بايد بسپارد؛ و چون مرگ او در رسد به فرزندش حسن فاضل بايد واگذارد، و چون وفات او برسد بايد به فرزندش محمد نگهبان (آئين) آل محمد عليهم السّلام بسپارد، پس اين دوازده امام است و پس از آن دوازده مهدى، چون مرگش در رسد به فرزندش كه اول مقرّبين است و براى او سه نام است بسپارد، نامى چون نام من احمد، و نامى چون نام پدرم عبد اللَّه، و نام سوم مهدى است و او اول ايمان آورندگان است.
    مترجم : سيد هاشم رسولى محلاتى‏

    أخبرنا جماعة عن أبي عبد الله الحسين بن علي بن سفيان البزوفري عن علي بن سنان الموصلي العدل عن علي بن الحسين عن أحمد بن محمد بن الخليل عن جعفر بن أحمد المصري عن عمه الحسن بن علي عن أبيه عن أبي عبد الله جعفر بن محمد عن أبيه الباقر عن أبيه ذي الثفنات سيد العابدين عن أبيه الحسين الزكي الشهيد عن أبيه أمير المؤمنين ع قال قال رسول الله ص في الليلة التي كانت فيها وفاته لعلي ع يا أبا الحسن أحضر صحيفة و دواة فأملأ رسول الله ص وصيته حتى انتهى إلى هذا الموضع فقال يا علي إنه سيكون بعدي اثنا عشر إماما و من بعدهم اثنا عشر مهديا فأنت يا علي أول الاثني عشر إماما سماك الله تعالى في سمائه عليا المرتضى و أمير المؤمنين و الصديق الأكبر و الفاروق الأعظم و المأمون و المهدي فلا تصح هذه الأسماء لأحد غيرك يا علي أنت وصيي على أهل بيتي حيهم و ميتهم و على نسائي فمن ثبتها لقيتني غدا و من طلقتها فأنا بري‏ء منها لم ترني و لم أرها في عرصة القيامة و أنت خليفتي على أمتي من بعدي‏ فإذا حضرتك الوفاة فسلمها إلى ابني الحسن البر الوصول فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابني الحسين الشهيد الزكي المقتول فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه سيد العابدين ذي الثفنات علي فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه محمد الباقر فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه جعفر الصادق فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه موسى الكاظم فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه علي الرضا فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه محمد الثقة التقي فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه علي الناصح فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه الحسن الفاضل فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه محمد المستحفظ من آل محمد ع فذلك اثنا عشر إماما ثم يكون من بعده اثنا عشر مهديا فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه أول المقربين له ثلاثة أسامي اسم كاسمي و اسم أبي و هو عبد الله و أحمد و الاسم الثالث المهدي هو أول المؤمنين.
    شیخ طوسی ؛ الغيبة ، ص 150 و 151- به نقل از او :
    علامه مجلسی ؛ بحارالأنوار ، ج 36 ص 260 و 261
    سيد هاشم بحرانى ؛ الإنصاف فى النص على الأئمة ع ، ص 196 - 198




    ما سند این حدیث را نفر به نفر مورد مدّاقه قرار می دهیم :

    نفر یکم - علی بن بیان : مجهول

    نفر دوم - حسن بن علی بن بیان : مجهول

    نامی از این دو نفر در هیچ کتاب شیعه و سنّی نیافتیم ! شاید علت را بتوان در وضعیت نفر بعدی جستجو کرد .

    نفر سوم - جعفر بن احمد بن علی بن بیان ، مصری : مجهول

    در کتب شیعه شرحی از او نیافتیم ، ناگزیر به کتب اهل خلاف مراجعه نموده و نام وی را در چند منبع پیدا کردیم . ذهبی بنابه سخنان علمای رجال پیش از خود ، او را « رافضي كذاب » می نامد. توجه کنید :

    جعفر بن أحمد بن علي بن بيان. أبو الفضل الغافقي المصري. رافضي كذاب، زعم أنه سمع من: عبد الله بن يوسف التنيسي، ويحيى بن بكير. روى عنه: أبو أحمد عبد الله بن عدي، والحسن بن رشيق. حدث في هذه السنة، وعاش بعدها قليلاً، أو مات فيها. قال عبد الله بن عدي: كتبت عنه في الرحلة الأولى بمصر سنة تسع وتسعين، وفي الرحلة الثانية سنة أربع وثلاثمائة، وأظن فيها مات. ثنا عن أبي صالح كاتب الليث، وعثمان بن صالح كاتب ابن وهب، وسعيد بن عفير، وعبد الله بن يوسف بأحاديث موضوعة، كنا نتهمه بوضعها، بل نتيقن ذلك. وكان رافضياً.
    الذهبي ؛ تاريخ الإسلام ووفيات المشاهير والأعلام ، وفيات سنة أربع وثلاثمائة ، ج 23 ص 139

    البته از این سخنان وثاقت و حتی امامی بودن وی هم نتیجه نمی شود ؛ چه در مکتب اهل خلاف ، دادن این القاب به کسی که ناقل احادیث فضائل اهل بیت ( علیهم السلام ) یا فضایح دشمنان آن ها باشد ، امری است مصطلح . مثلا ً حاکم نیشابوری صاحب " المستدرک علی الصحیحین " را هم رافضی نامیده اند !

    نفر چهارم - احمد بن محمد خلیلی : کذاب، وضاع للحدیث، فاسد، ضعيف جدا، لا يلتفت إليه

    مرحوم خوئی در شرح حال وی چنین می نگارد :

    أحمد بن محمد أبو عبد الله:
    قال النجاشي: أحمد بن محمد أبو عبد الله الآملي الطبري: ضعيف جدا، لا يلتفت إليه، له كتاب الوصول إلى معرفة الأصول، كتاب الكشف. أخبرنا إجازة: أبو عبد الله بن عبدون، عن محمد بن محمد بن هارون الطحان الكندي عنه.
    و قال ابن الغضائري: أحمد بن محمد بن أبي عبد الله الطبري الخليلي، الذي يقال له: غلام خليل الآملي، كذاب، وضاع للحديث، فاسد، لا يلتفت إليه.
    خوئی ؛ معجم‏رجال‏الحديث ، ج 2 ص 224 ، رقم 782

    به نظر می رسد گره اصلی این حدیث به دست این فرد باز شود !


    نفر پنجم - علی بن حسین : مجهول

    چنین کسی شناخته شده نیست . حتی در روایت دیگری که علی بن سنان در همین زمینه یعنی وجود 12 امام پس از رسول خدا ( صلّی الله علیه و آله ) نقل می کند ، واسطه ای بین او و راوی بعدی - یعنی ابن خلیل یا خلیلی - نیست . توجه کنید :

    حدثنا أحمد بن محمد بن عبيد الله الحافظ رحمه الله قال حدثني علي بن سنان الموصلي قال حدثنا أحمد بن محمد الخليلي الآملي قال‏ حدثنا محمد بن صالح قال حدثني سليمان بن أحمد قال حدثني زياد بن مسلم قال حدثني عبد الرحمن بن يزيد بن جابر قال حدثني سلام عن أبي سلمى راعي رسول الله ص قال سمعت رسول الله ص يقول‏ ... الحدیث.
    ابن شاذان ؛ مئةمنقبة ، المنقبة السابعة عشر ، ص 37 و 38

    و أخبرنا جماعة عن التلعكبري عن أبي علي أحمد بن علي الرازي الأيادي قال أخبرني الحسين بن علي عن علي بن سنان الموصلي العدل عن أحمد بن محمد الخليلي عن محمد بن صالح الهمداني عن سليمان بن أحمد عن زياد بن مسلم و عبد الرحمن بن يزيد بن جابر عن سلام قال سمعت أبا سلمى راعي النبي ص يقول سمعت رسول الله ص يقول‏ ... الحدیث.
    شیخ طوسی ؛ الغيبة ، ص 147

    کتاب مقتضب الأثر لأحمد بن محمد بن عیاش عن علي بن سنان الموصلي عن أحمد بن محمد الخليلي عن محمد بن صالح الهمداني عن سليمان بن أحمد عن الریان بن مسلم عن عبد الرحمن بن يزيد عن سلام بن أبی عمرة عن أبي سلمى راعي رسول الله ص قال سمعت النبی ص يقول ... الحدیث.
    علامه مجلسی ؛ بحارالأنوار ، ج 36 ص 216

    نفر ششم - علی بن سنان : مجهول

    مرحوم خوئی در شرح حال وی چنین می نگارد :

    علي بن سنان: الموصلي العدل
    روى عن أحمد بن محمد الخليل و روى عنه الحسين بن علي ذكره الشيخ في كتاب الغيبة في الكلام على الواقفة.
    أقول: الحسين بن علي، هو البزوفري كما صرح به في ص 96.
    ثم إن كلمة العدل على ما يظهر من ذكرها في مشايخ الصدوق - قدس سره - كان يوصف بها بعض علماء العامة، فلا يبعد أن يكون الرجل من العامة.
    خوئی ؛ معجم‏رجال‏الحديث ، ج 12 ص 46 ، رقم 8180

    طبق نظر ایشان « علی بن سنان » عامّی مذهب است ، اما به نظر نمی آید چنین باشد ؛ زیرا وی راوی روایت بسیار مشهوری است که در آن به وجود و امامت حضرت ولیعصر ( عجّل الله تعالی فرجه ) تصریح شده است . ر.ک. به پست بعدی .
    اگر از سند روایت مزبور صرفنظر کنیم ( چون به دلیل وجود مجاهیل ضعیف است ) ، امامی بودن علی بن سنان نتیجه می شود . به هر حال شرح حالی برای وی موجود نیست و لذا وثاقتش تائید نمی شود . در کتب اهل خلاف نیز وی را نیافتیم .

    نفر هفتم - بزوفری : امامی، ثقة جلیل

    مرحوم خوئی در شرح حال وی چنین می نگارد :

    الحسين بن علي بن سفيان: = الحسين بن علي أبو عبد الله البزوفري أبو عبد الله.
    روى عن جعفر بن محمد بن مالك، و روى عنه محمد بن أحمد بن داود. التهذيب: الجزء 5 باب الزيادات في فقه الحج، الحديث 1499.
    أقول: هذا متحد مع ما بعده.
    الحسين بن علي بن سفيان بن خالد: = الحسين بن علي أبو عبد الله البزوفري.
    قال النجاشي: الحسين بن علي بن سفيان بن خالد بن سفيان أبو عبد الله البزوفري شيخ ثقة، جليل من أصحابنا له كتب، منها: كتاب الحج و كتاب ثواب الأعمال و كتاب أحكام العبيد، قرأت هذا الكتاب على شيخنا أبي عبد الله - رحمه الله - كتاب الرد على الواقفة، كتاب سيرة النبي و الأئمة ع في المشركين أخبرنا بجميع كتبه أحمد بن عبد الواحد أبو عبد الله البزاز عنه.
    و قال الشيخ: في رجاله في من لم يرو عنهم ع (27): الحسين بن علي بن سفيان البزوفري خاصي يكنى أبا عبد الله، له كتب، ذكرناها في الفهرست، و روى عنه التلعكبري و أخبرنا عنه جماعة، منهم: محمد بن محمد بن النعمان و الحسين بن عبيد الله و أحمد بن عبدون.
    أقول: لم يترجم الرجل فيما وصل إلينا من نسخ الفهرست.
    مرحوم خوئی ؛ معجم‏رجال‏الحديث ، ج 6 ص 47 ، رقم 3528 و 3529

    نفر هشتم - جماعة (منهم: المفید، الغضائری، البزاز) : إمامی، ثقة جلیل

    از مطالب فوق معنای « جماعة » هم روشن می شود .

    ***************
    این بود وضعیت سند این حدیث . 5 فرد مجهول و یک حدیث ساز ! آیا این روایت می تواند مبنای یک اعتقاد قرار بگیرد ؟!



    http://www.iranclubs.net/forums/show...7&postcount=17


  5. تشکرها 3


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    3
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    عمر نتوانست مانع نوشتن وصیت شود ، شما میتوانید؟




    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    مهدیین ، دروغ یا واقعیت ؟!
    بسم الله الرحمان الرحيم
    اللهم صلى على محمد و آل محمد الائمة و المهديين و سلم تسليما

    با سلام
    مهديين واقعيت دارد و انشاء الله ثابت مى شود :
    يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ( التوبة – 32 )

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    ... معناى اين جمله از حديث مجمل است و مرحوم شيخ حرّ عاملى رضوان اللَّه عليه در كتاب ايقاظ الهجعة فرمايد شايد مراد از مهدى در اينجا علماء رضوان اللَّه عليهم باشند
    در مسائل دينى اصل احتمالات وجود ندارد و اينكه فرمودند شايد ، خود حرف خود را باطل كرده اند . متأسفانه شما فقط دنبال عكس اين ماجرا بوديد و براى همين است كه دنبال شخصى رفتيد كه اين وصيت را انكار كرده ولى بنده به اين امر اكتفا نمى كنم و جواب شما را بحول الله خواهم داد . بجز شيخ حر عاملى ( رحمة الله عليه ) خود شيخ طوسي كه شيخ طائفة است اين حديث را نقل كرده و نقل ايشان از كتاب شيخ البزوفري بوده كه ايشون نيز شيخ ثقه هستند ، بنابراين وقتى دو شيخ ثقة روايتى را نقل ميكنند ، مطمئن باشيد كه روايتى ضعيف نقل نمى كنند . تنها به اين اكتفا نمى كنم و باز ادامه خواهم داد : اينجا كه ايشون فرمودند :
    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    ... شايد مراد از مهدى در اينجا علماء رضوان اللَّه عليهم باشند
    دلايل زيادى براى رد اين نظريه وجود دارد :
    1 - در اين وصيت هیچ نامى از فقيه يا علما ذكر نشده و كلمه شايد كل حرف را باطل كرده .
    2 - بنا به وصيت ، نام فرزند ايشون را احمد ذكر كرده اند . بنابراين فرزند ايشان جاينشين حضرت خواهند بود و نه فقيه .
    3 - روايات اهل بيت (ع) بطور صراحت بر اين امر است كه فقها ، بظاهر با حضرت مهدى (ع)
    هستند .
    4 - جانشين امام ، فقط و فقط امام خواهد بود ( يعنى معصوم و نه غير معصوم )
    5 - اهل بيت فقط به پيروى از معصوم امر كرده اند و نه غير معصوم و فقها معصوم نيستند
    به اين روايات توجه فرمائيد :
    1 - عن رسول الله (ص) : إن أشد ما أتخوف على أمتي من بعدي ثلاث خلال أن تتأولوا القرآن غير تأويله و تتبعوا زلة العالم … معدن الجواهر ص31
    2 - عن رسول الله (ص) ما معناه : تكون في أمتي فزعة فيهرعون إلى علماءهم فإذا هم قردة وخنازير لما حرفوا من الحق . يوم الخلاص
    3 - عن مالك ابن ظمرة قال أمير المؤمنين (ع) ( يا مالك ابن ظمرة كيف أنت إذا اختلفت الشيعة هكذا ؟ وشبك أصابعه ودخل بعضها في بعض ، فقلت يا أمير المؤمنين ما عند ذلك من خير ، قال الخير كله عند ذلك ، يا مالك عند ذلك يقوم قائمنا فيقدم سبعين رجلاً يكذبون على الله ورسوله فيقتلهم ، ثم يجمعهم الله على أمر واحد ) غيبة النعماني ص214
    4 - عن الإمام الباقر (ع) ( إذا قام القائم سار إلى الكوفة فيخرج منها بضعة عشر ألف انفس يدعون البترية عليهم السلاح ، فيقولون له : ارجع من حيث جئت فلاحاجة لنا في بني فاطمة ، فيضع فيهم السيف حتى يأتي على آخرهم . ثم يدخل الكوفة فيقتل كل منافق مرتاب ، ويقتل مقاتليها حتى يرضى الله عز وجل ) بحار الأنوار ج52
    و بسيارى از اين نوع احاديث كه در ذم فقهاى آخر الزمان است و به حد تواتر رسيده

    حديثى در مورد اينكه جانشين امام ، فقط و فقط امام خواهد بود ( يعنى معصوم و نه غير معصوم ) :
    والذي يوضح ما ورد في خبر المسيب حديث علي بن أبي حمزة حين سأل الرضا ( عليه السلام ) ، قال : إنا روينا عن آبائك ، أن الإمام لا يلي أمره إلا إمام مثله ؟ فقال له أبو الحسن الرضا ( عليه السلام ) : فأخبرني عن الحسين بن علي ، كان إماما أو كان غير إمام ؟ قال : كان إماما . قال : فمن ولي أمره ؟ قال : علي بن الحسين . قال : وأين كان علي بن الحسين ؟ كان محبوسا في يد عبيد الله بن زياد . قال : خرج وهم لا يعلمون حتى ولي أمر أبيه ثم انصرف ). الإمام موسى الكاظم عليه السلام - للحاج حسين الشاكري ص 421 .
    حديث در مورد اينكه اهل بيت فقط به پيروى از معصوم امر كرده اند و نه غير معصوم و فقها معصوم نيستند :
    عن أمير المؤمنين (ع) : ( إنما الطاعة لله ولرسوله (ص) ولولاة الأمر وإنما أمر الله بطاعة الرسول (ص) لأنه معصوم مطهر لا يأمر بمعصية ، وإنما أمر بطاعة أولي الأمر لأنهم معصومون مطهرون لا يأمرون بمعصية ) وسائل الشيعة ج72 ص130 .
    بنا براين ، جانشين حضرت مهدى (ع) ، اولين فرزند او كه نامش احمد (ع) است خواهد بود .





    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست

    ما سند این حدیث را نفر به نفر مورد مدّاقه قرار می دهیم :
    با هم بررسى ميكنيم

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    نفر یکم - علی بن بیان : مجهول
    نام اين شخص در اين روايت ذكر نشده و شما اين نام را از كجا آورديد ؟!

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    نفر دوم - حسن بن علی بن بیان : مجهول
    باز هم مانند نفر اول ، نام اين شخص نيز در روايت ذكر نشده و ايشان رو از كجا آورديد؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    نفر سوم - جعفر بن احمد بن علی بن بیان ، مصری : مجهول
    نام ذكر شده در وصيت : جعفر بن أحمد المصري است و نه اينكه شما آورديد ، باز هم نوشته شما مجهول است .

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    نفر چهارم - احمد بن محمد خلیلی : کذاب، وضاع للحدیث، فاسد، ضعيف جدا، لا يلتفت إليه
    سبحان الله : نام ذكر شده در وصيت : أحمد بن محمد بن الخليل و نه محمد الخليلى ، ايشون رو از كجا پيدا كرديد ؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    نفر پنجم - علی بن حسین : مجهول
    جالبه كه درنرم افزارى كه استفاده ميكنيد نام ايشون رو نديديد !!!!


    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    نفر ششم - علی بن سنان : مجهول
    مجهول نيست بلكه در مورد آن هر دو فرقه اختلاف نظر دارند
    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    فلا يبعد أن يكون الرجل من العامة.
    احسنت ، باز هم احتمال ، ايشان ميفرمايند كه بعيد نيست كه مردى از اهل تسنن باشد !!!
    باز هم اين نظريه شما ساقط است جناب !!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    طبق نظر ایشان « علی بن سنان » عامّی مذهب است ، اما به نظر نمی آید چنین باشد
    خدا خيرت بده . وقتى خودتون عارضيد كه : اما به نظر نمی آید چنین باشد !، پس چرا آنرا مجهول ميخوانيد ؟!؟!؟!
    سنيها ميگويند شيعه نيست و شيعه ها میگويند بعيد نيست كه سنى باشد !


    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    نفر هفتم - بزوفری : امامی، ثقة جلیل
    خدا را شكر كه حداقل اين شيخ ثقه رو در نرم افزارتان يافتيد



    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    الحسين بن علي بن سفيان: = الحسين بن علي أبو عبد الله البزوفري أبو عبد الله.
    روى عن جعفر بن محمد بن مالك، و روى عنه محمد بن أحمد بن داود. التهذيب: الجزء 5 باب الزيادات في فقه الحج، الحديث 1499.
    أقول: هذا متحد مع ما بعده.
    الحسين بن علي بن سفيان بن خالد: = الحسين بن علي أبو عبد الله البزوفري.
    قال النجاشي: الحسين بن علي بن سفيان بن خالد بن سفيان أبو عبد الله البزوفري شيخ ثقة، جليل من أصحابنا له كتب، منها: كتاب الحج و كتاب ثواب الأعمال و كتاب أحكام العبيد، قرأت هذا الكتاب على شيخنا أبي عبد الله - رحمه الله - كتاب الرد على الواقفة، كتاب سيرة النبي و الأئمة ع في المشركين أخبرنا بجميع كتبه أحمد بن عبد الواحد أبو عبد الله البزاز عنه.
    و قال الشيخ: في رجاله في من لم يرو عنهم ع (27): الحسين بن علي بن سفيان البزوفري خاصي يكنى أبا عبد الله، له كتب، ذكرناها في الفهرست، و روى عنه التلعكبري و أخبرنا عنه جماعة، منهم: محمد بن محمد بن النعمان و الحسين بن عبيد الله و أحمد بن عبدون.
    أقول: لم يترجم الرجل فيما وصل إلينا من نسخ الفهرست.
    مرحوم خوئی ؛ معجم‏رجال‏الحديث ، ج 6 ص 47 ، رقم 3528 و 3529
    حالا توجه كن دوست عزيز :
    وقتى شيخى كه همه به آن لقب ثقة رو ميدهند ، داراى اين همه كتاب باشد ، چگونه ميتواند رواياتى را داراى راويان مجهولى هستند را در كتب خود ذكر كنند ؟!؟!؟!

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    نفر هشتم - جماعة (منهم: المفید، الغضائری، البزاز) : إمامی، ثقة جلیل
    در اين مورد سؤالاتى هست :
    1 - از كجا فهميديد كه منظور اين جماعة : المفید، الغضائری، البزاز هستند ؟
    2 - نوشته هاى شما با هم در تظاد است و شما باز گرفتار توهمات شديد .
    وقتى اين 3 شخص ذكر شده ثقات هستند و الحسين بن علي أبو عبد الله البزوفري أبو عبد الله نيز شيخ ثقة و داراى كتبيست مى باشد ، چگونه ميتوانند روايتى را ذكر كنند كه افراد مجهول در آن 5 شخص باشند ؟!
    يكمى به حرفهاى بنده فكر كنيد

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    از مطالب فوق معنای « جماعة » هم روشن می شود .
    اگر منظور شما اين است كه رواياتى را كه با جماعة شروع ميشوند غلط است كه اين توهم شماست . زيرا شما عملا با اين استدلالتون بسيارى از روايات را نابود كرده ايد . براى نونمه اين روايت كه همه فقها به دنبال اين روايت هستند :

    الغيبة للطوسي 395 ذكر أمر أبي الحسن علي بن محمد السمرى

    و أخبرنا جماعة عن أبي جعفر محمد بن علي بن الحسين بن بابويه قال حدثني أبو محمد الحسن بن أحمد المكتب قال كنت بمدينة السلام في السنة التي توفي فيها الشيخ أبو الحسن علي بن محمد السمري قدس سره فحضرته قبل وفاته بأيام فأخرج إلى الناس توقيعا نسخته :
    بسم الله الرحمن الرحيم يا علي بن محمد السمري أعظم الله أجر إخوانك فيك فإنك ميت ما بينك و بين ستة أيام فاجمع أمرك و لا توص إلى أحد فيقوم مقامك بعد وفاتك فقد وقعت الغيبة التامة فلا ظهور إلا بعد إذن الله تعالى ذكره و ذلك بعد طول الأمد و قسوة القلوب و امتلاء الأرض جورا و سيأتي شيعتي من يدعي المشاهدة ألا فمن ادعى المشاهدة قبل خروج السفياني و الصيحة فهو كذاب مفتر و لا حول و لا قوة إلا بالله العلي العظيم قال فنسخنا هذا التوقيع و خرجنا من عنده فلما كان اليوم السادس عدنا إليه و هو يجود بنفسه فقيل له من وصيك من بعدك فقال لله أمر هو بالغه و قضى فهذا آخر كلام سمع منه رضي الله عنه و أرضاه


    نقل قول نوشته اصلی توسط ali2 نمایش پست
    این بود وضعیت سند این حدیث . 5 فرد مجهول و یک حدیث ساز ! آیا این روایت می تواند مبنای یک اعتقاد قرار بگیرد ؟!
    چند نصيحت به شما :
    1 - اگر شما واقعا طالب حق و حقيقت بوديد ، بجاى اينكه دنبال انكار كردن وصيت ميفرتيد ، بدنبال حقيقت آن ميرفتيد تا حالا به جواب رسيده بوديد .
    2 - شيخ طوسى ( رحمة الله عليه ) شيخيس ثقة و نمى تواند از روايات ضعيف استفاده كند و همان طور كه عرض كردم اگر كلمه جماعة اين حديث رو انكار ميكنه ، پس اين كلمه بسيارى از احاديث وارد شده در كتب شيعه ورو نيز انكار ميكنه و اين دليل نيست و خودتون خوب ميدونيد
    3 - از لحاظ داشتن علم رجال هم كه فكر نمى كنم شما از شهيد صدر ( رحمة الله عليه ) بالاتر باشيد و ايشون در مورد اين وصيت فرمودند كه الين وصيت راويان معتبر دارد ( به كتاب تاريخ ما بعد الظهور ص 640 و 641 رجوع كنيد ) . البيته بجز ايشان فقهاى ديگرى نيز به سنديت بودن اين روايت اعتراف كرده اند و فكر نكنم كه شما يا حداقل كسى در اين عصر به آنها برسد .
    4 - به اين نرم افزارها اعتماد نكنيد كه كار دست شما ميده و اصلا نيازى به آن نيست و شما نيازى نيست كه به كارى دست بزنيد كه از عاقبت آن باخبر نيستيد .
    5 - داشتن علم رجال و يا ندانستن آن دردى رو دوا نمى كند دوست عزيز ، و اين هم بنا به اين روايت كه خدارا شكر راويان آن نيز ائمة (ع) هستند و رسول (ص) و آنها را حتما در نرم افزار خود ميابيد :
    عن ابي الحسن موسى (ع) قال دخل رسول الله ص المسجد فاذا جماعة قد طافوا برجل فقال ما هذا فقيل علامة فقال وما
    العلامة فقالوا له اعلم الناس بانساب العرب ووقائعها وأيام الجاهلية والاشعار العربية فقال النبي ص ذلك علم لايضر من جهله
    ولاينفع من علمه ثم قال النبي ص إنما العلم ثلاثة آية محكمة أو فريضة أو سنة قائمة وما خلاهن فهو فضل . الكافي ج 1 ص 32 باب صفت العلم
    از ابى الحسن موسى(ع) فرمودند : رسول الله (ص) وارد مسجد شدند و ديدند كه مردم بر شخصى جمع شده اند
    سپس فرمودند : اين چيست ؟
    گفتند : علامة
    فرمودند : علامه يعنى چى ؟
    به رسول الله (ص) گفتند : عالمترين مردم به نسب (علم رجال) و وقائع عرب و اشعار عربي ميباشد
    رسول الله (ص) فرمودند : اين علم اگر كسى از أن جاهل باشد ضررى ندارد و كسى كه هم أن را بداند نفعى نخواهد كرد ،
    سپس فرمودند كه : علم سه تاست : أيه محكم و فريضه و سنه قائمه و غير از اينها زيادى ميباشد و در أن نفعى نيست
    دوست عزيز ، اگر علم نسب شناسى و رجال بدرد بخور بود ، به آن اشاره ميشد ولى در اين حديث دقيقا خلاف آن را ثابت ميكند.

    6 - ايمان قلبيست و نه از طريق اين راهى را كه شما در پيش داريد
    7 - اگر حضرت مهدى (ع) ظهور كند و به شما بگويد كه من بنا به اين روايت مهدى (ع) هستم ، حتما به ايشون مى فرمائيد كه صبر كنيد تا من اول از سنديت حديث مطلع شوم و بعد جواب شما را خواهم داد ؟!
    8 - سلمان محمدى يا همان فارسى ( ع ) با دو بشقاب خرما به رسول ايمان آورده بود و شما به اين همه ترفند هنوز در اثبات كلام اهل بيت مونديد .

    انا لله و انا اليه راجعون


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۶
    نوشته
    259
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    راستش در این باره اینقد در انجمن های مختلف دیدم و شنیدم که حوصله خوندن این نوشته ها رو نکردم

    بعضی مغرضانه می نویسند و دروغ پردازی میکنند مثلا می خوان با این احادیث اثبات کنند که ما 24 امام داریم که بدون شک هیچ حدیثی این حرف مضحک بی پایه و دشمن پسند را تایید نمیکند چون بر فرض صخت همه این احادیث(که حقیقتا یقینی نیست هنوز) هیچ کدام نگفته اند دوازه امام بلکه همه گفته اند دوازه مهدی و حتی در روایتی امام صادق (ع)به راوی اشاره کردند که اینان امام نیستند بلکه مهدی هستند فقط !


    برخی هم با این احادیث می خوان اثبات کنند که بعد از حضرت مهدی (عج) 12 مهدی (که امام نیستند ) خواهند امد

    به هرحال اگر گروه اول مراد است هیچ دلیلی به همراه ایشان نیست مگر اوهام شیطانی و دست های از امریکاو انگلیس ! که سعی در ترویج افکار خرافی دارند

    و اما اگر مراد همان دوازه مهدی که امام نیستند مراد باشد سخنی دیگر است

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود