نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: کدام نوع کتابها را بیشتر دوست دارید!؟

رأی دهندگان
3. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • فقط قرآن و تفسیر

    0 0%
  • حدیث و تفسیر حدیث

    0 0%
  • قرآن و حدیث

    3 100.00%
  • رمان ها و غیر مذهبی

    0 0%
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: رفع اشکال برای خوانندگان کتابهای مذهبی!

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    1,284
    صلوات
    17904000
    تعداد دلنوشته
    263
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    9 روز 2 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0

    راهنما رفع اشکال برای خوانندگان کتابهای مذهبی!




    باسلام
    من زیاد کتاب مذهبی می خوانم!
    اما همه معنی کلمات را نمیدانم و در نتیجه اثر خوبی ندارد و خدای ناکرده ممکنه برخلاف آنچه بوده عمل کرده باشم.
    همیشه دوست داشتم استادی داشته باشم تا برایم رفع اشکال کند.
    برای مبحثی جواب بگیرم که دوست دارم. برخی اساتید میفرمایند شاخه شاخه پریدن!!
    اما حقیقت همینه جوانم و کم صبر و دانشجوی مطالبی که دوست دارم بدانم.
    کم کم میشود با اصطلاحات آشنا شد و خود شاگرد خوبی برای استاد شد.
    اما باید نیاز های اولیه را برطرف کنم.
    اگر اساتید موافقند این موضوع بسته نشه تا هر کس کتابی که مطالعه میکند و منظوری را نمیداند را بفهمد و خود حل المسائل گردد.
    برای مثال خود من کتاب حلیه المتقین را بارها خواندم تا اینکه پس از خواندن زیاد ترغیب شدم به عمل کردن
    آنقدر خواندم تا به درجه ای رسیدم برای کارهایی که همیشه انجام میدهم ذکرش را حفظ کنم....
    برخی موضوعات هنوز برایم نامفهوم هست.ادبیاتش را میگویم
    اگر موافقید کم کم شروع کنیم
    یا علی


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    1,284
    صلوات
    17904000
    تعداد دلنوشته
    263
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    9 روز 2 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0



    باسلام و تبریک به مناسبت ایام شعبانیه
    داشتم دفتر خاطرات قنبر غلام امیرالمومنین ع را میخواندم به موردی برخوردم که امیرالمومنین ع فرمود خداوند هم محتاج است!
    بر اساس آیه" وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ (56) ، سوره الذاریات" خداوند نیازمند معرفی شد.
    در حالی که در سوره توحید، الله الصمد یعنی بینیاز از هر مخلوقی عنوان شده بود.
    ما هم که خدا را قبول داریم و هم ولایت پذیریم .پس نکته این فرموده و تفسیر را بفرمائید.


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    3,619
    صلوات
    1
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    795 پست
    حضور
    118 روز 8 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    8



    با نام و یاد دوست






    رفع اشکال برای خوانندگان کتابهای مذهبی!







    کارشناس بحث: استاد پیام



  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    511
    تشکر:
    1
    حضور
    12 روز 11 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام "میشه دلیل نیازمندی خدا را توضییح بدین لطفا



  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۳
    نوشته
    154
    صلوات
    24721941
    تعداد دلنوشته
    298
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 10 ساعت 55 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام
    من فقط دانستم که مظهر العجایب است.
    از خواندن هر روز ناد علی فهمیدم.
    به کسی که به او قدرت میدهد تا عمل عجیب انجام دهد معتقدم و او را دوست دارم.
    سخنانش پر از حکمت و دانستن آن در گرو اطاعت است.
    اگر حرفی بفرماید ممکن از منکرش شده و او را کافر بنامیم در صورتی که عالم با عمل است.
    شکمش پر از باب هایی که از بهترین مخلوق خدا و بهترین یاورش نصیبش شده و هر کس را فهماند به خود او بازمیگردد تا او را بسنجد و برای دین قرار دهد.
    اختیاردار اوامر الهی است به حول و قوه او.
    خیلی ها خود را خدا خواندند و اطاعت جن و انس را خواستند.
    قرآن کتاب رحمت است برای مومنان و خسران است برای ظالمین.
    امتحان میکند با قرآن و سنت.
    اعیاد مبارک


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    511
    تشکر:
    1
    حضور
    12 روز 11 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ (56)

    ترجمه : و جنّ و انس را نيافريدم جز براى آنكه مرا بپرستند. (56)

    در این آیه خداوند هدف از خلقت انسان و جن را عبودیت عنوان کرده است.

    سؤالی که در اینجا به ذهن می آید این است که منظور از عبودیت چیست؟

    آیا عبودیت تنها انجام مراسمی رسمی و رکوع و سجود و نماز و روزه و ... است ؟

    " عبد" از نظر لغت عرب به انسانى مى‏گويند كه سر تا پا تعلق به مولا و صاحب خود دارد، اراده ‏اش تابع اراده او، و خواستش تابع خواست او است. در برابر او مالك چيزى نيست، و در اطاعت او هرگز سستى به خود راه نمى‏دهد.

    و به تعبير ديگر " عبوديت" آن گونه كه در متون لغت آمده اظهار آخرين درجه خضوع در برابر معبود است، و به همين دليل تنها كسى مى‏تواند معبود باشد كه نهايت انعام و اكرام را كرده است و او كسى جز خدا نيست.

    بنا بر اين عبوديت نهايت اوج تكامل يك انسان و قرب او به خدا است.

    عبوديت نهايت تسليم در برابر ذات پاك او است.

    عبوديت اطاعت بى قيد و شرط و فرمانبردارى در تمام زمينه ‏هاست.

    و بالآخره عبوديت كامل آن است كه انسان جز به معبود واقعى يعنى كمال مطلق نيانديشد، جز در راه او گام بر ندارد، و هر چه غير او است فراموش كند، حتى خويشتن را!

    و اين است هدف نهايى آفرينش بشر كه خدا براى وصول به آن ميدان آزمايشى فراهم ساخته و علم و آگاهى به انسان داده، و نتيجه نهائيش نيز غرق شدن در اقيانوس" رحمت" او است.

    ******************

    تفسير نمونه، ج‏22، ص: 387 و 388

  8. تشکرها 2


  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    511
    تشکر:
    1
    حضور
    12 روز 11 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    خداوند متعال به بیان هدف آفرینش جن و انسان می پردازد و آن را « عبادت » معرفی می نماید و در آیات دوم و سوم ، بر بی نیازی خداوند به عبادت انسان ها شدیدا تأکید شده است . در واقع « عبادت » ، هدفی است که نتیجه ی آن به خود انسان باز می گردد و نه به خداوند . محمد بن عمارة روایت می کند که از جعفر بن محمد الصادق عليه السلام پرسیدم : « لم خلق الله الخلق ؟ : چرا خداوند انسان را آفرید ؟ » . ایشان پاسخ دادند : « إن الله تبارك وتعالى لم يخلق خلقه عبثا ولم يتركهم سدى ، بل خلقهم لإظهار قدرته وليكلفهم طاعته فيستوجبوا بذلك رضوانه ، وما خلقهم ليجلب منهم منفعة ولا ليدفع بهم مضرة بل خلقهم لينفعهم ويوصلهم إلى نعيم الأبد : خداوند بزرگ و بلند مرتبه ، انسان ها را بیهوده نیافریده و آنها را به حال خود رها نگذاشته است . بلکه ایشان را آفرید تا قدرت خود را به معرض نمایش بگذارد و انسان ها را به اطاعت و عبادت خود موظف گرداند تا از این راه ، سزاوار و مستوجب رحمت و عنایت او گردند . خداوند ، انسان را به خاطر کسب منفعت و سود و یا دور ساختن ضرر و خسارت نیافریده است . بلکه انسان را آفریده است تا او را به منفعت و نعمت و رحمت ابدی و اخروی در آورد »
    علل الشرائع ، الشيخ الصدوق جلد 1 ، صفحه ی 9 ( باب علة خلق الخلق وإختلاف أحوالهم ، حدیث 2 )

  10. تشکرها 2


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    955
    صلوات
    3571
    تعداد دلنوشته
    24
    مورد تشکر
    491 پست
    حضور
    29 روز 15 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    528



    سلام
    می بخشید میشه یک تاپیکی هم برای مطالعه گروهی آثار استاد مطهری باز کنیم ؟
    من از قبل عید 4 جلد اول از مجموعه آثار ایشون که در باب توحید بود رو گرفتم اما متاسفانه برام ثقیل بود لذا سست شدم
    دنبال یک همپا یا کسی که بهم بگه چطوری در مطالعه آثار و اندیشه های ایشون پیشرفت کنم می گردم
    اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشم


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    1,284
    صلوات
    17904000
    تعداد دلنوشته
    263
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    9 روز 2 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0



    باسلام
    در کتاب حلیه المتقین باب اول آمده
    جامه گنده و جامه پشمینه (منظور از گنده چیست!؟)
    آمده که رسول الله چند قسم کلاه داشتند و در حالی که در بخشی دیگر مخصوص متکبران و کافران عنوان شده.
    جایی دیگر آمده پوشیدن پیراهن پیش از زیرجامه!(ادبیات ها متفاوت شده، الان منظور پیش، قبل یا بعد است!؟)
    کاش عالمی آن را ساده تر و همراه شکل تدوین بکرد تا آسانتر قابل فهم بود برخی جملات

  13. تشکر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود