صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: روابط بين زن و مرد

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    505
    مورد تشکر
    1,183 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    17
    آپلود
    0
    گالری
    0

    روابط بين زن و مرد




    حضرت محمد (ص) : شيطان به حضرت موسي (ع) گفت : اي موسي ! با زني که به تو محرم و يا حلال نيست خلوت مکن ( تنها مباش ) ، به خاطر آنکه هيچ مردي با زن نامحرمي خلوت نمي کند ، مگر اين که من همراه آن دو هستم. ( و خودم شخصا آن دو را براي گناه و رابطه نامشروع تحريک و وسوسه مي کنم )


    بحارالانوار جلد 13 صفحه 350 ، جلد 63 صفحه 251 ، جلد 72 صفحه 197 ، جلد 104 صفحه 48


    حضرت محمد (ص) : هر خانمي که خود را معطر و خوشبو کند ( عطر بزند ) و سپس از خانه خارج شود ، همواره مورد لعنت خدا و ملائکه خواهد گرفت ، تا وقتي که به خانه برگردد ، هرچند برگشتش به خانه طول بکشد.


    فروع کافي جلد 5 صفحه 163 ، ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه 559


    رسول خدا (ص) : بين مردان و زنان نامحرم جدايي ايجاد کنيد ( تا با هم برخورد و تماس نداشته باشند ) زيرا هنگامي که آنان رو در روي يکديگر قرار گرفتند و با هم رفت و آمد داشتند ، جامعه به دردي مبتلا خواهد شد که درمان نخواهد داشت.



    بهشت جوانان صفحه 468







    مولا علي (ع) : اختلاط و گفتگو مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختي خواهد شد ، و دلها را منحرف ميسازد.


    بحارالانوار جلد 74 صفحه 291




    مولا علي (ع) : اي مردم عراق ، شنيده ام بانوان شما در جاده ها حرکت مي کنند و با تنه زدن به مردان راه خود را مي گشايند ، شما حيا و آزرم نداريد ؟




    فروع کافي جلد 5 صفحه 174

    ویرایش توسط ناصح : ۱۳۸۷/۰۶/۲۳ در ساعت ۰۲:۱۹
    السلام علیک یااباصالح المهدی(عج)


    http://www.askquran.ir/picture.php?a...pictureid=2362


  2. #2
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    505
    مورد تشکر
    1,183 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    17
    آپلود
    0
    گالری
    0



    حضرت محمد (ص) : کسي که با زن نامحرمي دست بدهد ، در روز قيامت در حالي مي آيد که دستهايش به گردنش بسته شده است . آن گاه دستور مي رسد او را به جهنم ببريد. ( در صورتيکه توبه نکرده باشد )



    ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه 607

    السلام علیک یااباصالح المهدی(عج)


    http://www.askquran.ir/picture.php?a...pictureid=2362


  3. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    1,002
    مورد تشکر
    1,397 پست
    حضور
    12 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    0



    شرمنده جناب ناصح بجز چند حدیث که از مسلمات اسلامند مابقی ان جعلی هستند و با سیره عمل مسلمین در صدر اسلام صد درصد متعارض و در تضاد هستند .


    در واقع تاریخ را روحانیون مرد نوشته اند !!! و احادیث را ایشان نقل کرده اند

    مثلا مردی خوشش نمی امده یعنی به غیرتش بر میخورده زنش ازخانه بیرون برود حدیثی را در این باب نقل میکرده تا زن لاقل از این پیروی کند

    در جنگها زنان حضور گسترده داشتند مگر میشود معصوم بگوید زن از خانه بیرون نیاید اسلام دین اعتدال است این افراطی گری ها همه اش ساختگی است

    در جنگ صفین زنان حضور داشتند و به تشویق رزمندگان علی می پرداختند

    در ماجرای سقیفه بنی ساعده امام علی شبانه فاطمه س را بر اسب سوار میکند و به جمع انصار میفرستد در درمورد خلافت (که مهمترین مساله یک جامعه است) مذارکره و رایزنی کند . شرح ابن ابی الحدید و السیاسه و الامامه

    ام عماره نسبیه دختر کعب مازنی در جنگ احد دست از ÷رستاری مجروحین میکشد و به جنگیدن میپردازد و پیامبر به وی افرین میگوید و تشویقش میکند که بجنگد و حتی او زخمی هم میشود

    در این جنگ فاطمه نیز حضور داشت به روایت طبقات ابن سعد ، علی اب میریخت و فاطمه زخم پیامبر را شستشو میداد وچون خونریزی زیادتر میشد ، فاطمه پاره حصیری را سوزاند و روی زخم گذاشت تا خون ایستاد.


    در رابطه با عطر

    زینب عطاره زنی صالحه بوده که در عهد پیامبر به عطر فروشی میپرداخت و به نیکوکاری معروف بود روزی وی به خانه پیامبر امد حضرت چون او را نزد همسران خود بدید به وی گفت : هرگاه تو به خانه ما میایی خانه ما خوشبو میگردد وی عرض کرد : یا رسول الله خانه به بوی تو خوشبوتر است . پیامبر گفت : چون عطر میفروشی مواظب باش پاکی در معامله را رعایت کنی و هیچگاه تقلب نکنی که اگر چنین باشی تقوای خدارا دارا باشی و مالت محفوظ تر بماند .(بحار 22/134)

    ÷یامبر هم بوی عطر نامحرم را استشمام میکرد اگه این احادیث واقعا باشه زندگی مردم یه جامعه مختل میشه
    ویرایش توسط mmj : ۱۳۸۷/۰۶/۲۳ در ساعت ۰۴:۴۱


  4. #4
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    505
    مورد تشکر
    1,183 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    17
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط mmj نمایش پست
    شرمنده جناب ناصح بجز چند حدیث که از مسلمات اسلامند مابقی ان جعلی هستند و با سیره عمل مسلمین در صدر اسلام صد درصد متعارض و در تضاد هستند .


    در واقع تاریخ را روحانیون مرد نوشته اند !!! و احادیث را ایشان نقل کرده اند

    مثلا مردی خوشش نمی امده یعنی به غیرتش بر میخورده زنش ازخانه بیرون برود حدیثی را در این باب نقل میکرده تا زن لاقل از این پیروی کند

    در جنگها زنان حضور گسترده داشتند مگر میشود معصوم بگوید زن از خانه بیرون نیاید اسلام دین اعتدال است این افراطی گری ها همه اش ساختگی است

    در جنگ صفین زنان حضور داشتند و به تشویق رزمندگان علی می پرداختند

    در ماجرای سقیفه بنی ساعده امام علی شبانه فاطمه س را بر اسب سوار میکند و به جمع انصار میفرستد در درمورد خلافت (که مهمترین مساله یک جامعه است) مذارکره و رایزنی کند . شرح ابن ابی الحدید و السیاسه و الامامه

    ام عماره نسبیه دختر کعب مازنی در جنگ احد دست از ÷رستاری مجروحین میکشد و به جنگیدن میپردازد و پیامبر به وی افرین میگوید و تشویقش میکند که بجنگد و حتی او زخمی هم میشود

    در این جنگ فاطمه نیز حضور داشت به روایت طبقات ابن سعد ، علی اب میریخت و فاطمه زخم پیامبر را شستشو میداد وچون خونریزی زیادتر میشد ، فاطمه پاره حصیری را سوزاند و روی زخم گذاشت تا خون ایستاد.


    در رابطه با عطر

    زینب عطاره زنی صالحه بوده که در عهد پیامبر به عطر فروشی میپرداخت و به نیکوکاری معروف بود روزی وی به خانه پیامبر امد حضرت چون او را نزد همسران خود بدید به وی گفت : هرگاه تو به خانه ما میایی خانه ما خوشبو میگردد وی عرض کرد : یا رسول الله خانه به بوی تو خوشبوتر است . پیامبر گفت : چون عطر میفروشی مواظب باش پاکی در معامله را رعایت کنی و هیچگاه تقلب نکنی که اگر چنین باشی تقوای خدارا دارا باشی و مالت محفوظ تر بماند .(بحار 22/134)

    ÷یامبر هم بوی عطر نامحرم را استشمام میکرد اگه این احادیث واقعا باشه زندگی مردم یه جامعه مختل میشه
    باسلام تمام احادیثی که نقل شد از کتب معتبر شیعه میباشد ودستور صریح اسلام در مورد معاشرت مرد نامحرم با زن نا محرم میباشد چون به مزاج شما سازگار نیامد احادیث را جعلی نخوانید چون این از انصاف به دور است
    ویرایش توسط ناصح : ۱۳۸۷/۰۶/۲۳ در ساعت ۰۵:۱۱
    السلام علیک یااباصالح المهدی(عج)


    http://www.askquran.ir/picture.php?a...pictureid=2362

  5. تشکرها 2


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    937
    مورد تشکر
    1,691 پست
    حضور
    1 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ناصح نمایش پست
    باسلام تمام احادیثی که نقل شد از کتب معتبر شیعه میباشد ودستور صریح اسلام در مورد معاشرت مرد نامحرم با زن نا محرم میباشد چون به مزاج شما سازگار نیامد احادیث را جعلی نخوانید چون این از انصاف به دور است

    آیا مطمئن هستید که هر روایتی در بحار نقل شده صحیح و مستندات آن قوی است ؟

  7. تشکر


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۷
    نوشته
    1,245
    مورد تشکر
    1,620 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام در رابطه با حديث موارد زير به عرض مي رسد:

    1- در فقه شيعه «علم حديث» و «علم رجال» از جمله علومي هستند كه در بررسي ميزان صحت و سقم احاديث مورد استفاده قرار مي گيرند و بر اين اساس احاديث را به درجاتي تقسيم مي نمايند كه اين موضوع در حوزه ي تخصصي كارشناسان مربوط است. مثلا احاديثي از نظر سند ، موثق و قابل اعتنا هستند و يا مرسل هستند يعني فاقد سند هستند و يا داراي سند ضعيف هستند و يا ....

    2- البته در طول تاريخ افراد مغرض و يا معاندي بوده اند كه براي بي اعتبار كردن احاديث و يا با هدف خاصي احاديثي را جعل كرده اند و وارد نموده اند كه در فرهنگ شيعه از آنها تعبير به اسراييليات مي شود. و فقط افراد خبره مي توانند در اين خصوص سره را از ناسره متمايز نمايند.

    3- يكي از مباني براي تشخيص احتمال صحت يك حديث، عرضه ي آن بر محكمات قرآن است، بطوري كه اگر در تعارض با آيات محكم قرآن بود به هيچ عنوان قابل اعتنا نيست و از درجه ي اعتبار خارج است.

    5- ما با توجه به عدم آگاهي مان نسبت به اين حوزه ي تخصصي قادر به قضاوت سريع نسبت به صحت و سقم احاديث نيستيم و در اين زمينه بايد نظر اهل فن را جويا شويم. همچنين به اين نكته توجه داشته باشيم عقل ما قادر به درك بسياري از امور نيست چون از نظر قرآن كريم عالم هستي به دو بخش عالم غيب و عالم شهود تقسيم مي شود و فقط ما به طور محدود عالم محسوسات را درك مي كنيم. لذا ندانستن ما در بسياري از موارد دليل بر نبودن نيست و يا اگر مطلبي به مذاق ما خوش نيامد، دليل بر جعلي بودن و بطلان آن مطلب نيست.

    6- بزرگان دين ما در طول تاريخ شيعه تلاش زيادي نمودند تا پالايش لازم را در احاديث صورت دهند و بحمدلله در اين زمينه توفيقاتي نيز داشته اند و لذا در حوزه ي حديث كتب معتبري وجود دارد كه حاصل تلاش بزرگان شيعه است.

    7- يكي از خطراتي كه اصل اعتقادات ما را همواره تهديد مي كند توقف در شك است. شك كردن در مسائل اگر بدون رسيدن به يقين باشد نتيجه اي كه ببار مي آورد كفر است لذا ما نبايد در مسايل ديني به ويژه در حوزه ي عبادي به همه چيز به ديده ي شك بنگريم و بدون آنكه به يقين برسيم در شك باقي بمانيم.

    علم و عمل اي دوست به مايي و مني نيست

    هر كس به بَرَش خرقه، اويس قرني نيست

    هر شيشه ي گلرنگ عقيق يمني نيست

    خوبي به خوش اندامي و سيمين زَقَني نيست

    حُسن آيت روح است، به نازك بدني نيست

  9. تشکرها 2


  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    937
    مورد تشکر
    1,691 پست
    حضور
    1 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    لذا ما نبايد در مسايل ديني به ويژه در حوزه ي عبادي به همه چيز به ديده ي شك بنگريم و بدون آنكه به يقين برسيم در شك باقي بمانيم.

    1. شک اگر نباشد یقینی مفهوم نخواهد داشت .

    2. منظور کلی شما از این نوشته ( در ارتباط با موضوع تاپیک ) چیست ؟ این که باید پذیرفت ؟

    3. از شما هم سئوال می کنیم که آیا هر چیزی که در بحارالانوار نوشته شده است را صحیح و منطبق با اسلام می دانید ؟


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    455
    مورد تشکر
    1,000 پست
    حضور
    16 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    سلام. نظر جناب mmj کاملا صحیح است. صرف اینکه یک حدیث از کتابی معتبر باشد دال بر صحتش نیست. در اصول کافی هم ما احادیث جعلی داریم. حتما میدانید که اصول کافی معتبرترین کتاب حدیثی شیعه است.

    هر حدیث ابتدا باید به لحاظ سلسله راوی بررسی شود و اگر راویانش مشکلی نداشتند و با قرآن و عقل سلیم در تضاد نبود میشود به آن اعتماد کرد. البته باز هم اگر متواتر نباشد نمیتوان یقین داشت که واقعا از معصوم است.



  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۶
    نوشته
    259
    مورد تشکر
    337 پست
    حضور
    23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    جناب اندیشمند اگر اینگونه که شما میگویید خواسته باشیم جلو بریم باید بخش معظمی از احادیث را کنار گذاشت و همچنین بخش عظیمی از قرآن را هم نادیده گرفت به خاطر ظنی الدلالة بودنشان !

    به هرحال جناب mmj که قصد خدشه در حدیث از جهت محتوی دارید احساس میکنیم سخنانتان چندان علمی و دقیق نبود .یعنی این احادیث از جهت محتوایی هیچ مشکلی ندارد و کاملا مطابق با سیره و سنت اسلامی است و آن مواردی را هم که بعنوان دلیل نقضی ذکر کرده اید از محل بحث خارجند !

    بله اگر از جهت سندی نظری دارید بفرمایید



  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    455
    مورد تشکر
    1,000 پست
    حضور
    16 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط مدبر نمایش پست
    جناب اندیشمند اگر اینگونه که شما میگویید خواسته باشیم جلو بریم باید بخش معظمی از احادیث را کنار گذاشت و همچنین بخش عظیمی از قرآن را هم نادیده گرفت به خاطر ظنی الدلالة بودنشان !

    به هرحال جناب mmj که قصد خدشه در حدیث از جهت محتوی دارید احساس میکنیم سخنانتان چندان علمی و دقیق نبود .یعنی این احادیث از جهت محتوایی هیچ مشکلی ندارد و کاملا مطابق با سیره و سنت اسلامی است و آن مواردی را هم که بعنوان دلیل نقضی ذکر کرده اید از محل بحث خارجند !

    بله اگر از جهت سندی نظری دارید بفرمایید

    اولا سلام. جناب مدبر، شما گویا خبر ندارید که قرآن تا چه حد متواتر است!! البته شما مرتکب مغالطه شدید و گفتید اگر قبول نکنی خودت هم معتبراتت را از دست میدهی! زیر سؤال بردن قرآن و اکثر احادیث نمیتوانست کمکی به شما بکند.

    بهتر است اخباری گری را کنار بگذارید و به اصولی گری بپردازید. نمیدانم چرا برخی اینقدر دوست دارند تمام احادیث و روایات را به هر شکل ممکن توجیه کنند.

    به هر حال مسئله ای که من گفتم مورد قبول اساتید فن علم رجال و علوم حدیث نیز هست و کاملا درست میباشد. لینک زیر را ببینید تا بدانید که هر روایتی قابل اعتماد نیست:

    http://antimajus.blogfa.com/cat-4.aspx

صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود