جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: فلسفه وجود قیامت

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۴
    نوشته
    2
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    پرسش فلسفه وجود قیامت




    سلام
    طاعات و عباداتتان قبول درگاه حق
    فلسه ی به وجود آمدن قیامت در چیست ؟؟؟
    اعتقاد نداشتن به قیامت باعث بروز چه مشکلاتی می شود ؟؟؟

    ممنون می شوم راهنمایی ام کنید

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    3,614
    صلوات
    1
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    794 پست
    حضور
    118 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    8



    با نام و یاد دوست






    فلسفه وجود قیامت







    کارشناس بحث: استاد کریم


  5. تشکر


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    538
    مورد تشکر
    21 پست
    حضور
    13 روز 11 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    جمع بندی




    پرسش:
    فلسفه وجود قیامت چیست؟

    پاسخ:
    انسان خلق شده است تا با اختیار خود مسیر درست را که همان بندگی خدا وزندگی همراه با عزت و مسالمت آمیز با همنوعان است انتخاب کند، و این دنیا موقعیتی را ایجاد می کند تا انسان از میان دو راهی ها که یکی باطل ودیگری حق است، یکی را انتخاب کند. کسی که طالب دنیا و زندگی زودگذر است، در اکثر اوقات مسیر دنیا و باطل را انتخاب می کند و برای رسیدن به مقاصد دنیایی خود از هیچ ظلمی فرو گذار نمی کند. مانند: صدام و هیتلر.
    اما انسان الهی و با وجدان حیات ابدی وراه درست را بر باطل ترجیح می دهد، و آثار آن که خدمت به دیگران و دوری از ظلم و پایمال کردن حقوق دیگران است، انتخاب می کند.

    دنیا از اول موقت بوده است، نه دائم و همیشگی، چون دنیا گنجایش و فضای حیات ابدی را ندارد. بخاطر محدودیت ها و مشکلاتی که هست.
    اما خداوند حیاتی را قرار داده است که جاودانه و دائمی است، معیار در آنجا برای رسیدن به مراتب عالی حیات عمل انسان است و کسی که عمل صالح نداشته باشد بدبخت خواهد شد.

    از طرف دیگر عدالت خواست وجدانی و آرزوی همه است و کسانی که ظلم می کنند و آنهایی که مورد ظلم واقع می شوند، نمی توان عدالت را در حق شان در همین دنیا محقق کرد، بخاطر محدودیت ها دنیا و جسم بشری لذا عالمی لازم است که گنجایش تحقق عدالت و رسیدن انسانها به پاداش یا عقوبت عمل خود را داشته باشند، و آن حیات عبارت از قیامت وآخرت است، چرا که زندگی دنیا چه از نظر فردی و چه از نظر اجتماعی بدون در نظر گرفتن قیامت بی معنی خواهد بود.

    از نظر فردی انگیزه انسان مخصوصا برای کسانی که همه امکانات زندگی و آسایش و رفاه کامل دارند بخاطر تکراری بودن آن ملال آور و بی معنی می شود.
    از نظر اجتماعی نیز زمینه ظلم و طغیان علیه ضعیفان و برده گرفتن آنها توسط کسانی که قدرت دارند، مهیا می شود. تا با برده گرفتن آنها خود در آسایش و عیش و نوش کامل باشند و قشرهای ضعیف از کمترین امکانات و حقوق بی بهره باشند. مثل شاهان و فراعنه که طبق آنچه در تاریخ آمده است مردم را بنده و نوکر خود می دانستند و بر آنها خدایی می کردند. اینها باعث می شود تا دو قطبی شدیدی در جامعه ایجاد شود، در نتیجه اقلیتی همه نعمتهای دنیا را تصاحب خواهند کرد و اکثریت از ابتدایی ترین امکانات دنیایی و ارزش و عزت انسانی بی بهره خواهند ماند.

    اینها عمده مشکلات و دلایلی است که نشان می دهد باید جهانی باشد که حق مظلوم گرفته شود و در عین حال ترمزی برای کنترل طغیان و ظلم قدرتمندان باشد تا با یادآوری قیامت از ظلم پرهیز کنند.

    ویرایش توسط عظيم : ۱۳۹۶/۰۴/۲۵ در ساعت ۱۱:۰۰ دلیل: همکار ویراستار تدوین
    آیت الله جوادی آملی(حفظه الله):
    مشکل ما تحریم نیست، بلکه مشکل ما در توحید است.

  7. تشکرها 4


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود