صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا مسلمين اغلاط مصحف فعلي را اصلاح نميكنند ؟!

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    150
    تشکر:
    1
    حضور
    21 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    چرا مسلمين اغلاط مصحف فعلي را اصلاح نميكنند ؟!





    سلام

    در مصحف فعلي آياتي كه بصورت اشتباه كاتبان بوده اند وجود دارند مانند :

    ينقصوكم : در 4 توبه كه در آيات سور ديگر بصورت : ينقضوكم : به معني نقض عهد است .

    إِلاَّ الَّذِينَ عَاهَدتُّم مِّنَ الْمُشْرِكِينَ ثُمَّ لَمْ يَنقُصُوكُمْ شَيْئًا وَلَمْ يُظَاهِرُواْ عَلَيْكُمْ أَحَدًا فَأَتِمُّواْ إِلَيْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلَى مُدَّتِهِمْ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ {التوبة/4}


    ودرستش در :

    الَّذِينَ يَنقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِن بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الأَرْضِ أُولَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ {البقرة/27}


    الَّذِينَ عَاهَدتَّ مِنْهُمْ ثُمَّ يَنقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِي كُلِّ مَرَّةٍ وَهُمْ لاَ يَتَّقُونَ {الأنفال/56}


    وَالَّذِينَ يَنقُضُونَ عَهْدَ اللّهِ مِن بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَآ أَمَرَ اللّهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الأَرْضِ أُوْلَئِكَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَلَهُمْ سُوءُ الدَّارِ {الرعد/25}

    وَأَوْفُواْ بِعَهْدِ اللّهِ إِذَا عَاهَدتُّمْ وَلاَ تَنقُضُواْ الأَيْمَانَ بَعْدَ تَوْكِيدِهَا وَقَدْ جَعَلْتُمُ اللّهَ عَلَيْكُمْ كَفِيلاً إِنَّ اللّهَ يَعْلَمُ مَا تَفْعَلُونَ {النحل/91}


    وطلح منضود كه درستش وطلع منضود است بنابر : وَالنَّخْلَ بَاسِقَاتٍ لَّهَا طَلْعٌ نَّضِيدٌ {ق/10} ودستور ائمه هم بر قرائت طلع بوده است .

    و رجس كه همان رجز بوده و.....



  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    3,642
    صلوات
    1
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    829 پست
    حضور
    119 روز 12 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    8



    با نام و یاد دوست






    چرا مسلمين اغلاط مصحف فعلي را اصلاح نميكنند ؟!







    کارشناس بحث: استاد میقات

    سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی

    عشق محمد بس است و آل محمد



    چرا مسلمين اغلاط مصحف فعلي را اصلاح نميكنند ؟!


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,699
    مورد تشکر
    103 پست
    حضور
    39 روز 14 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و درود

    «نقص» مفهومی وسیعتر از «نقض» دارد. نقص به معنای کم کردن و کم شدن است(قاموس قرآن، ج ‏7، ص 104)، یعنی نقض پیمان که هیچ، حتی شرائط پیمان را هم نباید کم کنند، یعنی تغییر جزیی هم پذیرفته نیست. ولو در حد نقض نباشد.

    در تفسیر اطیب البیان آمده: نقص به معناى كمى در شرائط معاهده است، يعنى هيچ گونه عملى ـ جزئى و كلى ـ بر خلاف معاهده از آن ها سر نزده باشد؛ و اين معنا اعم و انسب است یعنی حتی اگر قدمى بر خلاف معاهده بردارند از مورد آيه خارج می شوند. بخلاف نقض، كه ظاهر آن اين است كه به كلى معاهده را نقض كنند. (ر.ک: أطيب البيان في تفسير القرآن، ج ‏6، ص 176)

    بنابر این خطایی رخ نداده است.

    در مورد طلح منضود و رجس و رجز، قبلا در لینک ذیل گفتگو کرده ایم:
    فرق رجس و رجز؟

    بنابر این، این ها به یک معنا نیستند و ادعای خطای در نگارش به علت مشابهت آیات با هم، ادعایی غیر علمی و نادرست است.

    مطلبی دیگر؛ قبول داریم در قرآن خطای کتابت وجود دارد ولی خطای در کتابت، منجر به خطای در قرائت و یا برداشت ناصحیح معنا از آیات، نمی شود؛ زیرا قرآن آن گونه که قرائت می شده کتابت شده است.

    از طرفی چون قوانین نگارش سالیان بعد از کتابت قرآن تدوین شده است، طبیعی است که در کتابت زمان نزول قرآن، خطایی در کتابت وجود داشته است؛ و نمی توان بر اساس قوانینی که سالیان بعد تدوین شده است، در باره سالیان قبل، قضاوت نمود.

    اصلاح نکردن خطاهای کتابتی در قرآن نیز به جهت حفظ احترام قرآن و مصون ماندن از تحریف است. اگر قرار باشد هر از گاهی و با قوانین جدید نگارشی، هر کسی به اصلاح کتابت قرآن اقدام کند، موجب تحریف می شود.

    نکته: یکی از ادله عدم تحریف قرآن نیز وجود همین خطاهای کتابتی است، زیرا وقتی حتی این خطاهای کتابتی از آن زمان تاکنون باقی مانده، دلیلی است بر این که کسی در قرآن دست نبرده است، ولو برای اصلاح خطای کتابتی.

    بنابر این:
    در قرآن خطای کتابتی وجود دارد ولی ضرری به اصل قرآن وارد نمی کند زیرا کتابت بر اساس قرائت بوده است یعنی همان طور که قرائت می شده کتابت شده است؛ پس قرائت اصلی قرآن باقی و محفوظ است.

    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۴/۰۴/۲۶ در ساعت ۲۲:۱۵

    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    150
    تشکر:
    1
    حضور
    21 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست
    نکته: یکی از ادله عدم تحریف قرآن نیز وجود همین خطاهای کتابتی است، زیرا وقتی حتی این خطاهای کتابتی از آن زمان تاکنون باقی مانده، دلیلی است بر این که کسی در قرآن دست نبرده است، ولو برای اصلاح خطای کتابتی.
    سلام

    اما مستندات حدیث وتاریخ میگویند تغییراتی در قرون اولیه داده شده مانند عثمان وحجاج :


    عثمان که یک هفتم قرآن را در مصحفش ضبط کرد !


    حجاج یوسف عثمانی بروایت ابن ابی داود رسم 11 از حروف آیات را تغییر داد البته آیات مصحف عثمان نه آیات قران (چون قران غیر از مصحف است وقابل تغییر نیست) !

    وجنایت عظمایی که عثمانیان به بشریت کردند همین تغییر در قران بود

    قاضى ابوبكر باقلانى درباره روايت راجع به تغيير دادن حجاج يازده حرف در مصاحف اهل عراق آورده او مى گويد: روايت شده كه حجاج به عراق آمد و هيچ يك از اميران از لحاظ دقت در امر مصاحف مانند او نبودند و مردم در مصاحف خود چيزهايى را مى نوشتند; از جمله نوشته بودند: (الشيخ و الشيخة اذا زنيافارجموهما البتة) و نوشته بودند: (ليس عليكم جناح ان تبتغوا فضلا من ربكم فى مواسم الحج) و چيزهايى مانند اينها. انتهی

    یعنی چیزهایی مانند قرائت ابن مسعود از آیات 67 مائده و33 آل عمران با ذکر نام علی ع وآل محمد ص .... بهمین علت حجاج گفت اگر کسی بقرائت ابن مسعود قران بخواند گردنش را میزنم !!!!






  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,699
    مورد تشکر
    103 پست
    حضور
    39 روز 14 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط خیرالبریه نمایش پست


    سلام

    اما مستندات حدیث وتاریخ میگویند تغییراتی در قرون اولیه داده شده مانند عثمان وحجاج :

    عثمان که یک هفتم قرآن را در مصحفش ضبط کرد !

    حجاج یوسف عثمانی بروایت ابن ابی داود رسم 11 از حروف آیات را تغییر داد البته آیات مصحف عثمان نه آیات قران (چون قران غیر از مصحف است وقابل تغییر نیست) !

    وجنایت عظمایی که عثمانیان به بشریت کردند همین تغییر در قران بود

    قاضى ابوبكر باقلانى درباره روايت راجع به تغيير دادن حجاج يازده حرف در مصاحف اهل عراق آورده او مى گويد: روايت شده كه حجاج به عراق آمد و هيچ يك از اميران از لحاظ دقت در امر مصاحف مانند او نبودند و مردم در مصاحف خود چيزهايى را مى نوشتند; از جمله نوشته بودند: (الشيخ و الشيخة اذا زنيافارجموهما البتة) و نوشته بودند: (ليس عليكم جناح ان تبتغوا فضلا من ربكم فى مواسم الحج) و چيزهايى مانند اينها. انتهی

    یعنی چیزهایی مانند قرائت ابن مسعود از آیات 67 مائده و33 آل عمران با ذکر نام علی ع وآل محمد ص .... بهمین علت حجاج گفت اگر کسی بقرائت ابن مسعود قران بخواند گردنش را میزنم !!!!


    با سلام و درود

    این که این قرآن موجود یک هفتم قرآن اصلی است، ادعایی واهی و بی اساس است. هیچ اندیشمندی چنین ادعایی ندارد. مگر این که تفسیرها و تاویل ها و شأن نزول ها و ... را هم جزو قرآن بدانید که این هم ادعایی نادرست است؛ زیرا سخن بر روی متن اصلی قرآن است.

    تغییر حجاج در کتابت برخی کلمات نیز نیاز به اثبات دارد و با نقل یکی دو نفر، نمی توان اطمینان حاصل نمود و به وثوق رسید.

    از طرفی خودتان در نقل باقلانی آورده اید که حجاج آن چه را تغییر داده که مخالف قرآن اصلی بوده است، مانند رجم شیخ و شیخه و ... .

    در باره مصحف ابن مسعود نیز باید گفت نپذیرفتن آن دلیل بر وجود غیر قرآن در قرآن کنونی نیست؛ زیرا ملازمه ای وجود ندارد و قرآن در زمان نزول به دسترو و نظارت پیامبر صلی الله علیه وآله، کتابت و ثبت و ضبط شده است و نیازی به مصحف های دیگر نبوده است.

    جمع قرآن در زمان ابوبکر و ... هم قابل اثبات نیست و رایاتش با هم بسیار تعارض و اختلاف دارند.

    بنابر این با این نقل های نامعتبر و برخی ساختگی، نمی توان مدعی شد غیر قرآن در قرآن وارد شده است.

    مطلب مهم:

    واقع قرآن آن است كه خوانده می ‏شود، نه آن چه نوشته می ‏شود. كتابت ‏به‏ هر اسلوبی باشد، مادام كه قرائت صحيح و منطبق بر نحوه متداول در زمان ‏پيامبر و صحابه باشد، موجب هيچ ضرر و زيانی نخواهد شد؛ و ترديدی نيست كه مسلمانان از صدر اول تا امروز، نص قرآن را به گونه ‏صحيح، حفظ كرده ‏اند.


    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    150
    تشکر:
    1
    حضور
    21 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست
    این که این قرآن موجود یک هفتم قرآن اصلی است، ادعایی واهی و بی اساس است. هیچ اندیشمندی چنین ادعایی ندارد. مگر این که تفسیرها و تاویل ها و شأن نزول ها و ... را هم جزو قرآن بدانید که این هم ادعایی نادرست است؛ زیرا سخن بر روی متن اصلی قرآن است.
    با سلام وتشکر و تبریک عید سعید فطر وقبولی طاعات

    اکابر علمای شیعه و سنی بر این امر متفقند مگر ندیده اید ؟!

    از جمله محمد تقی مجلسی ره و ابن جریر طبری و ابن تیمیه ابن قیم و....

    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست
    واقع قرآن آن است كه خوانده می ‏شود، نه آن چه نوشته می ‏شود. كتابت ‏به‏ هر اسلوبی باشد، مادام كه قرائت صحيح و منطبق بر نحوه متداول در زمان ‏پيامبر و صحابه باشد، موجب هيچ ضرر و زيانی نخواهد شد؛ و ترديدی نيست كه مسلمانان از صدر اول تا امروز، نص قرآن را به گونه ‏صحيح، حفظ كرده ‏اند.

    سوال کردم قبلا که : چرا امروز من مجاز نیستم مثل قرن اول ودوم بقرائت امام علی ع و عمر و ابن مسعود وامام صادق ع وامام باقر ع آیه سوره جمعه را بخوانم : فامضوا الی ذکر الله : ؟!؟!!

    ومتواتر از شیعه وسنی باسناد صحیح نقل شده که قرائت فاسعوا حرف منسوخ بوده .

    چطور شد که از قرن چهارم ناگهان همه فتاوا عوض شد و سختگیریهایی در بین مسلمین پدید آمد که در زمان رسول خدا ص و اصحاب وتابعین نبود ؟!




  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,699
    مورد تشکر
    103 پست
    حضور
    39 روز 14 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط خیرالبریه نمایش پست
    اکابر علمای شیعه و سنی بر این امر متفقند مگر ندیده اید ؟!

    از جمله محمد تقی مجلسی ره و ابن جریر طبری و ابن تیمیه ابن قیم و....


    با سلام و درود

    خیر، چنین اتفاقی که نیست هیچ، قول مطرحی هم نیست.


    نقل قول نوشته اصلی توسط خیرالبریه نمایش پست
    سوال کردم قبلا که : چرا امروز من مجاز نیستم مثل قرن اول ودوم بقرائت امام علی ع و عمر و ابن مسعود وامام صادق ع وامام باقر ع آیه سوره جمعه را بخوانم : فامضوا الی ذکر الله : ؟!؟!!

    ومتواتر از شیعه وسنی باسناد صحیح نقل شده که قرائت فاسعوا حرف منسوخ بوده .

    انتساب چنین قرائاتی (خلاف قرائت مشهور و رائج بین مسلمانان یعنی خلاف قرآن موجود) به معصومین علیهم السلام ثابت نشده است. البته غیر از قرائت های تفسیری و ... . سخن بر سر خود قرائت است یعنی موضوعیت داشتن قرائت.

    اتفاقا این موردی هم که ذکر کرده اید از همان موارد قرائت تفسیری است.

    در ضمن کجای این موضوع، متواتر است؟!!! اصلا چنین تواتری نداریم.


    نقل قول نوشته اصلی توسط خیرالبریه نمایش پست
    چطور شد که از قرن چهارم ناگهان همه فتاوا عوض شد و سختگیریهایی در بین مسلمین پدید آمد که در زمان رسول خدا ص و اصحاب وتابعین نبود ؟!

    قرآن را باید از این موضوعات حاشیه ای جدا دانست. این ها پس از جمع و تدوین قرآن اتفاق افتاده است و ارتباطی با اصل قرآن ندارد.

    قرآن در بین مسلمانان رواج داشته و نسل به نسل به دیگران منتقل شده است.


    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    150
    تشکر:
    1
    حضور
    21 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست
    خیر، چنین اتفاقی که نیست هیچ، قول مطرحی هم نیست.
    سلام


    طبري وشاطبي وحارث محاسبي و ابن تيميه وابن قيم و محمد تقي مجلسي ره معتقدند كه :

    عثمان، امام مسلمین و امیرالمؤمنین، مسلمین را به جهت نظر لطف و محبتى که نسبت به آنها داشت، بر حرف واحد متفق نمود… آنان را بر مصحف واحد و حرف واحد جمع نمود و بقیه مصاحف را از بین برد… و این کار را سبب رشد و موجب هدایت مسلمین مى‏دانست. لذا قراآت با حروف ستّه دیگر که امام مسلمین مصمّم بر ترک آنها بود، نزد مسلمین ترک شدند، تا آن که از شناخت آنها نزد امت خبرى نبود و آثار آنها محوشد. تفسير طبري

    اگر متن ديگران را هم خواهانيد بگوييد تا بياورم .

    وقال العلامة التقى المجلسى الأول فى شرحه –الفارسى – على – من لا يحضره الفقيه- فى باب ما يسجد عليه وما لا يسجد عليه ، ما تعريبه : أو كان فى قرآن القوم لأنهم لم يذكروا أكثر الآيات والعامة أيضاً معترفون فى أكثر كتبهم ، إلا أنهم يقولون بأنها منسوخة ، وروى الكلينى بسند صحيح عن الصادق (ع) :"بأن قرآناً نزله جبرائيل على سيد المرسلين كان سبعة عشر ألف.آية (كما فى الكافى :ج2 ص634 باب النوادر فى فضل القرآن ح28) ، وتواترت الأحاديث على أن علياً (ع) جمع القرآن بعد النبى (ص) وعرضه على الصحابة وقال : هذا قرآن أنزله الله على الترتيب الذى نزله ، فقال المنافقون : لا حاجة لنا إلى قرآنك نحن نجمع القرآن ، فاجتمع منهم جمع جمعوا قرائين سبعة بسبع لغات من قريش ، وأودعها عمر فى زمن خلافته الى حفصة ، ولم يلتفت الناس الى القرآن لابتلائهم بالحرب الى زمن عثمان حيث أرسل الى حفصة وأخذه منها واختار من السبعة لغة وكتب ستة أو سبعة قرائين وأرسلها إلى أطراف العالم وأمر بإحراق كل قرآن ليس بقرآنه ، وروى بأنه أحرق أربعين ألفاً من القرآن ، منها قرآن عبد الله بن مسعود حيث طلب منه فامتنع من اعطائه وقال بأنى قرأته على النبى (ص) مكرراً ، فضربوه الى أن عارضه الفتق ، فأخذوا منه القرآن وأحرقوه ، ولذا لما أحصى الصحابة مطاعنه وكتبوها ، كان من جملتها إحراقه للمصاحف ، ومنها مصحف ابن مسعود الذى نقلوا أحاديث كثيرة فى فضله فى الصحاح الستة فافتوا – بعد الاستفتاء عن حكم من أتى بهذه الجرائم –بقتله فقتلوه ، ومن جملتهم كانت عائشة وتقول :اقتلوا نعثلا قتل الله نعثلا، وبعد قتله ادعت أن قتله كان بأمر من أمير المؤمنين (ع) ، وصار ذلك سبباً لقتل ستة عشر ألفا من الصحابة انتهى


    .


    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست
    انتساب چنین قرائاتی (خلاف قرائت مشهور و رائج بین مسلمانان یعنی خلاف قرآن موجود) به معصومین علیهم السلام ثابت نشده است. البته غیر از قرائت های تفسیری و ... . سخن بر سر خود قرائت است یعنی موضوعیت داشتن قرائت.

    اتفاقا این موردی هم که ذکر کرده اید از همان موارد قرائت تفسیری است.

    در ضمن کجای این موضوع، متواتر است؟!!! اصلا چنین تواتری نداریم.
    هنگاميكه امام صادق بروايت شيخ مفيد در اختصاص وطبرسي در مجمع وسعد بن عبد الله قمي در ناسخ القرآن ميفرمايد كه فاسعوا تحريف است چنين نخوان بلكه بخوان فامضوا الي ذكر الله ...

    حتي عمر هم ميگفت اين كلمه فاسعوا منسوخ القرائة است !

    وقرأ عبد الله بن مسعود "فامضوا إلى ذكر الله" . وروي ذلك عن علي بن أبي طالب عليه السلام ، وعمر بن الخطاب ، وأبي بن كعب ، وابن عباس ، وهو المروي عن أبي جعفر عليه السلام ، وأبي عبد الله عليه السلام .مجمع البيان

    وبه اسنادي صحيح و بهتر وبيشتر از اهل سنت در صحيح بخاري از قول عمر و ابي وابن مسعود و...

    حَدَّثَنَا يَحْيَى، قَالَ: ثنا أَبُو الرَّبِيعِ، قَالَ: ثنا حَمَّادٌ، قَالَ: سَمِعْتُ عَلِيَّ بْنَ زَيْدٍ، يَقُولُ لِعَاصِمِ بْنِ الْبَدْرِ بْنِ الزُّبَيْرِ: " {إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللهِ} [الجمعة: 9] ، فَقَالَ: كَانَ عَمُّكَ عَبْدُ اللهِ بْنُ الزُّبَيْرِ يَقْرَؤُهَا: (فَامْضُوا إِلَى ذِكْرِ اللهِ) . قَالَ أَبُو بَكْرٍ: وَأَكْثَرُ الْقُرَّاءِ عَلَى الْقِرَاءَةِ الَّتِي فِي الْمَصَاحِفِ: {فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللهِ} [الجمعة: 9] . وَمِمَّنْ كَانَ يَقْرَأُ هَذِهِ الْآيَةَ أُبَيُّ بْنُ كَعْبٍ، وَعَوَامُّ الْقُرَّاءِ، وَهُمْ وَإِنِ اخْتَلَفُوا فِي قِرَاءَةِ الْآيَةِ، فَلَا أَحْسَبُهُمْ يَخْتَلِفُونَ فِي مَعْنَاهَا؛ لِأَنِّي لَا أَحْفَظُ عَنْ أَحَدٍ مِنْهُمْ أَنَّهُ قَالَ: مَعْنَاهُ السَّعْيُ عَلَى الْأَقْدَامِ وَالْعَدْوُ، وَالدَّلِيلُ عَلَى صِحَّةِ هَذَا الْمَعْنَى ثُبُوتُ الْأَخْبَارِ عَنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ نَهَى عَنِ السَّعْيِ عَلَى الْأَقْدَامِ إِلَى الصَّلَوَاتِ، وَدَخَلَتِ الْجُمُعَةُ فِي جُمَلِ الصَّلَوَاتِ وَعُمُومِهَا

    الكتاب: الأوسط في السنن والإجماع والاختلاف
    المؤلف: أبو بكر محمد بن إبراهيم بن المنذر النيسابوري (المتوفى: 319هـ)
    تحقيق: أبو حماد صغير أحمد بن محمد حنيف
    الناشر: دار طيبة - الرياض – السعودية

    وجناب عمر هم تا آخر عمر قرائت ميكرد فامضوا الي ذكر الله !!!


    وماله کش معروف ابوبکر ابن الانباری گفته عمر فراموشی داشت که چنین میخواند !!! :

    قال أبو بكر : فاحتج عليه بأن الأمة أجمعت على {فَاسْعَوْا} برواية ذلك عن الله رب العالمين ورسوله صلى الله عليه وسلم . فأما عبد الله بن مسعود فما صح عنه ( فامضوا ) لان السند غير متصل ، إذ إبراهيم النخعي لم يسمع عن عبد الله بن مسعود شيئا ، وإنـما ورد ( فأمضوا ) عن عمر . فإذا انفرد أحد بـما يخالف الآية والجماعة كان ذلك نسيانا منه !!!


    اما سلطان قرآء ابن شنبوذ مانند عمر و ساير اصحاب وتابعين قرائت میکرد برخلاف مصحف عثمان : (اذا نودى للصلوة من يوم الجمعه فامضوا الى ذكرالله بهمين جهت وي را حبس ووادار به توبه نمودند !!!!!درقرن چهار توسط ابوبكر مجاهد

    قال الداني حدثت عن إسماعيل بن عبد الله الأشعري حدثنا أبو القاسم بن زنجي الكاتب الأنباري قال حضرت مجلس الوزير أبي علي بن مقلة وزير الراضي وقد أحضر ابن شنبوذ وجرت معه مناظرات في حروف حكي عنه أنه يقرأ بها وهي شواذ فاعترف منها بما عمل به محضر بحضرة أبي علي بن مقلة وأبي بكر بن مجاهد ومحمد بن موسى الهاشمي وأبي أيوب محمد بن أحمد وهما يومئذ شاهدان مقبولان
    نسخه المحضر سئل محمد بن أحمد بن أيوب المعروف بابن شنبوذ عما حكي عنه أنه
    يقرؤه وهو فامضوا إلى ذكر الله فاعترف به وعن وتجعلون شكركم أنكم تكذبون وعن كل سفينة صالحة غصبا فاعترف به وعن كالصوف المنقوش فاعترف به وعن فاليوم ننجيك ببدنك فاعترف به وعن تبث يدا أبي لهب وتب فاعترف به وعن فلما خر تبينت الإنس أن الجن لو كانوا يعلمون الغيب ما لبثوا حولا في العذاب المهين فاعترف به وعن والذكر والأنثى فاعترف به وعن فقد كذب الكافرون فسوف يكون لزاما وعن وينهون عن المنكر ويستغيثون الله على ما أصابهم وولئك هم المفلحون وعن وفساد عريض فاعترف بذلك
    وفيه اعترف ابن شنبوذ بما في هذه الرقعة بحضرتي وكتب ابن مجاهد بيده يوم السبت لست خلون بن ربيع الآخر سنة ثلاث وعشرين وثلاث مئة




    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست
    قرآن را باید از این موضوعات حاشیه ای جدا دانست. این ها پس از جمع و تدوین قرآن اتفاق افتاده است و ارتباطی با اصل قرآن ندارد.

    قرآن در بین مسلمانان رواج داشته و نسل به نسل به دیگران منتقل شده است.
    اما مستندات و مدارك مويد ما هستند چرا كه تا قرن چهارم فتاواي ائمه اهل سنت مانند امام مالك بر قرائات مختلف بود حتي امام ابوحنيفه بقرائت فارسي در نماز هم فتوا داده بود و امام شافعي هم قرائت به معني را جائز ميدانست !!!!!

    عن الإمام مالك رحمه الله أنه قيل له : أترى أن تقرأ بمثل ما قرأ عمر بن الخطاب رضي الله عنه :
    «فامضوا إلى ذكر الله» ؟ فقال : ذلك جائز ، وأنه قال : لا أرى باختلافهم في مثل هذا بأسا ، قد كان الناس ولهم مصاحف ...

    قَالَ ابْنُ وَهْبٍ سَأَلْتُ مَالِكًا عَنْ مُصْحَفِ عُثْمَانَ فَقَالَ لِي ذَهَبَ !!!(كجارفت ؟) وَأَخْبَرَنِي مَالِكٌ قَالَ أَقْرَأَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَسْعُودٍ رَجُلًا: {إن شجرت الزقوم طعام الأثيم} ، فَجَعَلَ الرَّجُلُ يَقُولُ طَعَامُ الْيَتِيمِ فَقَالَ طَعَامُ الْفَاجِرِ فَقُلْتُ لِمَالِكٍ أَتَرَى أَنْ يُقْرَأَ بِذَلِكَ قَالَ نَعَمْ أَرَى أَنَّ ذَلِكَ وَاسِعًا


    قال ابن حجر في الفتاوى الحديثية : " وقد أخذ أبو حنيفة قوله بجواز قراءة القرآن بغير العربية من هذه الآية {وَإِنَّهُ لَفِي زُبُرِ الأَوَّلِينَ}(الشعراء/196) قال : لأن القرآن مضمن في الكتب السابقة وهي بغير العربية "

    قال الإمام القرطبي : "فی تفسيره أجاز أبو حنيفة القراءة بالفارسية على شريطة وهي أن يؤدي القارئ المعاني على كمالها من غير أن يخرم منها شيئا ، قالوا وهذه الشريطة تشهد أنـها إجازة كلا إجازة لأن في العرب خصوصا في القرآن الذي هو معجز بفصاحته وغرابة نظمه وأساليبه من لطائف المعاني والأغراض مالا يستقل بأدائه لسان من فارسية وغيرها وما كان أبو حنيفة رحمه الله يحسن الفارسية فلم يكن ذلك منه عن تحقق وتبصر

    وقال الشيباني في المبسوط : " وقال أبو حنيفة : إن افتتح الصلاة بالفارسية وقرأ بـها وهو يحسن العربية أجـزأه "


    حال چطور شد كه ناگهان در قرون اخير حرام شد ؟؟؟!!!!

    ویرایش توسط خیرالبریه : ۱۳۹۴/۰۵/۰۱ در ساعت ۰۷:۵۸


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,699
    مورد تشکر
    103 پست
    حضور
    39 روز 14 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط خیرالبریه نمایش پست
    طبري وشاطبي وحارث محاسبي و ابن تيميه وابن قيم و محمد تقي مجلسي ره معتقدند كه :

    با سلام و درود

    اولا از کجای این مطالب، تواتر ثابت می شود؟! این ها همه خبرهای واحدند، البته ممکن است متعدد باشند ولی باز هم واحد محسوب می شوند، نه متواتر.

    در ثانی، در جای خود ثابت شده که قرآن نه از جهت زیاده و نه از نقصان، هیچ تحریفی در آن صورت نگرفته و از تحریف مصون مانده است. چون این جا ارتباطی با موضوع تحریف ندارد، بدان نمی پردازیم.

    سوم این که این نظرات و اقوال، چون با نقل متواتر قرآن مخالف است لذا اعتبار و ارزشی ندارند.


    نقل قول نوشته اصلی توسط خیرالبریه نمایش پست
    ميفرمايد كه فاسعوا تحريف است چنين نخوان بلكه بخوان فامضوا الي ذكر الله ...
    حتي عمر هم ميگفت اين كلمه فاسعوا منسوخ القرائة است !
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیرالبریه نمایش پست
    وجناب عمر هم تا آخر عمر قرائت ميكرد فامضوا الي ذكر الله !!!
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیرالبریه نمایش پست
    اما سلطان قرآء ابن شنبوذ مانند عمر

    همان طور که عرض شد این روایات در باب عدم تحریف قرآن آورده و پاسخ داده شده است.

    از طرفی شما ابن شنبوذ را که معروف به قرائات شاذ است سلطان القراء می خوانید!! پس توبه نامه ایشان را هم مطالعه کنید:

    ابن شنبوذ به همه آن ها (که یکی از آن قرائت ها همین فامضوا به جای فاسعوا بود) اعتراف كرد بعد از او خواستند توبه كند و بخط خود اين توبه نامه را نوشت، محمّد بن ايّوب (ابن شنبوذ) گويد: من حرفى را مخالف عثمان كه همگى آن را پذيرفته‏ اند و اصحاب رسول خدا- صلّى اللّه عليه و آله- بر قرائتش اتفّاق داشته‏ اند خوانده ‏ام، بعد بر من آشكار شد كه اشتباه بوده و من از آن كار توبه مى‏ كنم و خود را از آن ها دور مى‏سازم و به درگاه خداوند جلّ اسمه خود را از زير بار آن بيرون آوردم زيرا مصحف عثمان حق است و مخالفت با آن روا نمى ‏باشد، و جز آن خوانده نمى‏ شود.(ابن ندیم، الفهرست، مقاله اول، فن سوم)

    از طرفی انتظار دارید نقل متواتر قرآن را کنار گذاشته و به نقل عمر و امثال آن اعتماد کنیم!!


    نقل قول نوشته اصلی توسط خیرالبریه نمایش پست
    فتاواي ائمه اهل سنت مانند امام مالك بر قرائات مختلف بود
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیرالبریه نمایش پست
    حال چطور شد كه ناگهان در قرون اخير حرام شد ؟؟؟!

    ما نه در قبل از قرن چهارم و نه بعد از آن، مقلد علمای اهل سنت نیستیم.

    نکته:
    به موضوع تاپیک عنایت داشته باشید و لطف کنید در این خصوص مطلب ارسال فرمایید.


    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    150
    تشکر:
    1
    حضور
    21 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست
    از طرفی شما ابن شنبوذ را که معروف به قرائات شاذ است سلطان القراء می خوانید!! پس توبه نامه ایشان را هم مطالعه کنید:

    ابن شنبوذ به همه آن ها (که یکی از آن قرائت ها همین فامضوا به جای فاسعوا بود) اعتراف كرد بعد از او خواستند توبه كند و بخط خود اين توبه نامه را نوشت، محمّد بن ايّوب (ابن شنبوذ) گويد: من حرفى را مخالف عثمان كه همگى آن را پذيرفته‏ اند و اصحاب رسول خدا- صلّى اللّه عليه و آله- بر قرائتش اتفّاق داشته‏ اند خوانده ‏ام، بعد بر من آشكار شد كه اشتباه بوده و من از آن كار توبه مى‏ كنم و خود را از آن ها دور مى‏سازم و به درگاه خداوند جلّ اسمه خود را از زير بار آن بيرون آوردم زيرا مصحف عثمان حق است و مخالفت با آن روا نمى ‏باشد، و جز آن خوانده نمى‏ شود.(ابن ندیم، الفهرست، مقاله اول، فن سوم)
    همه عقلاء توبه تحت شكنجه را باطل ميدانند ! اين بيچاره اگر توبه صوري نميكرد كه كشته ميشد ! قدرت خليفه عباسي الراضي بالله را نديديد ؟!

    حتي شاگردان وي (شنبوذيان) به انحاء مختلف بقتل رسيدند چون در قرائتشان نام امام علي ع وآل محمد ص بود .

    حتي مصاحف ابن مسعود را فورا ميسوختند چرا ؟



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست
    به موضوع تاپیک عنایت داشته باشید و لطف کنید در این خصوص مطلب ارسال فرمایید.
    درست ميفرماييد اما الكلام يجر الكلام !


    اگر ميشد براي هر يك تاپيكي مجزا بازكنيم خيلي خوب بود .


    این مصحفی که در آن غلط وجود دارد چطور شده معیار وملا ک صحت قرائت ؟!





    (اثم كبير) (بقره 2/219) حمزه و كسايى با ثاء مثلث خوانده اند، به اين صورت: (كثير) ولى بقيه قاريان با باء خوانده اند.


    (وما كان استغفار ابراهيم لابيه الاّ عن موعدة وعدها ايّاه) با ياء است ولى حماد آن را (اباه) با باء خوانده است.

    فتوبوا الى بارئكم فاقتلوا انفسكم) گفته شده كه آن را (فاقيلوا انفسكم) خوانده اند.

    لتؤمنوا بالله و رسوله و تعزّ زوه و توقروه ..... ليكون لهم عدوا و حزناً یا حربا ؟

    فاستغاثه یا فاستعانه ؟

    چرا در اخبار ثواب خواندن قرآن از روی مصحف (نه حفظ) بیشر ذکر شده ؟!




صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تربيت ديني در برابر چالش قرن بيست و يكم
    توسط همدم در انجمن اخلاق
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۰۴, ۱۸:۰۵
  2. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۱۶, ۱۴:۲۳
  3. * î•^❀^•î اعتكاف ؛ يكى از رويش‌هاى انقلابى î•^❀^•î
    توسط كبوتر دل در انجمن ویژه نامه های قرآنی
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۱۳, ۰۲:۲۲
  4. پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۰۷, ۱۴:۵۴
  5. اعجاز علمی قران در مورد تاريكى دريا
    توسط اخلاقي در انجمن اعجاز
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۸۷/۰۴/۳۱, ۱۴:۱۸

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود