-
۱۳۸۷/۰۶/۲۳, ۰۵:۳۷ #1
- تاریخ عضویت
تير ۱۳۸۷
- نوشته
- 505
- مورد تشکر
- 1,183 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 17
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
برتري حضرت علي بر انبياء
پيغمبراکرم ـ صلّى اللّه عليه وآله و سلّم ـ فرمود:
« يا على، اگر بيم آن را نداشتم که مسلمانان دربارهى تو آن کنند که مسيحىها درباره حضرت عيسى (ع)نمودند، درباهى تو چيزى مىگفتم که به هر کجا گذر کنى از خاک کف پايت تبرک جويند. »
آية الله العظمي بهجت حفظه الله در تفسير حديث بالا مي فرمايد:
تازه پيامبر هنوز على ـ عليهالسّلام ـ را معرفى نکرد.با اين که اين همه بيانات در اين حديث و احاديث ديگر فرموده است. فضايل على ـ عليهالسّلام ـ گفتنى نيست، حقّ است اما گفتنى نيست! زيرا ما ضعيفُ العقل و الايمان هستيم و ظرفيت نداريم. اگر بيان مى کرد، بسيارى از مردم کافر مىشدند و عدّه اى معدود ايمان مىآوردند، هم چنان که درباره ى حضرت عيسى مسيح (ع) چنين اتفاق افتاد
پيغمبراکرم ـ صلّى اللّه عليه وآله و سلّم ـ فرمود:
« يا على، اگر بيم آن را نداشتم که مسلمانان دربارهى تو آن کنند که مسيحىها درباره حضرت عيسى (ع)نمودند، درباهى تو چيزى مىگفتم که به هر کجا گذر کنى از خاک کف پايت تبرک جويند. »
آية الله العظمي بهجت حفظه الله در تفسير حديث بالا مي فرمايد:
تازه پيامبر هنوز على ـ عليهالسّلام ـ را معرفى نکرد.با اين که اين همه بيانات در اين حديث و احاديث ديگر فرموده است. فضايل على ـ عليهالسّلام ـ گفتنى نيست، حقّ است اما گفتنى نيست! زيرا ما ضعيفُ العقل و الايمان هستيم و ظرفيت نداريم. اگر بيان مى کرد، بسيارى از مردم کافر مىشدند و عدّه اى معدود ايمان مىآوردند، هم چنان که درباره ى حضرت عيسى مسيح (ع) چنين اتفاق افتاد
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۰۶/۲۴, ۰۹:۲۷ #2
- تاریخ عضویت
فروردين ۱۳۸۶
- نوشته
- 1,957
- مورد تشکر
- 3,494 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 28
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
برتري حضرت علي بر انبياء
حُرّه دختر حلیمه سعدیّه ( مادر رضاعی رسول الله ، که از شیعیان و دوستداران حضرت علی (ع) بود) که زمان پیری اش مصادف شد با حکومت استبداد تاریخ حجاج بن یوسف ثقفی (لعنته الله علیه) که یکی از ستمگران و خونخواراناست و از طرف عبد الملک مروان سردار و حاکم عراق بود و او در زمان حکومتش بسیاری از شیعیان را به شهادت رساند و ده ها هزار نفر از مردم راهلاک کرد . روزی حجاج حره را احضار کرد و به او گفت: شنیده ام که توعقیده داری علی ابن ابی طالب از ابوبکر و عمر و عثمان برتر و بالاتر است؟
حُرّه گفت: خیر من این عقیده را ندارم، بلکه عقیده ی من جامع تر است. مولا امیر المومنین(ع) نه تنها که از این سه نفر بالاتر و والاتر است بلکه از تمام انیبا به غیر از رسول الله محمد (ص) والاتر و با فضیلت تر است و
این عقیده ی من نیست بلکه خداوند او را بر تمام انبیا بالاتر می داند و قرآن نیز گواهی آن را می دهد.
او از حضرت آدم والاتر است زیرا به فرموده قرآن کریم :
چون آدم به درخت ممنوعه نزدیک شد ، خداوند عمل او را نپذیرفت. اما خدا در قرآن خطاب به مولا علی(ع) می فرماید:عمل شما خانواده ی عصمت و طهارت مقبول درگاه حق است. در جای دیگر می فرماید: خداوند به آدم فرمود: به درخت نزدیک نشوید. ولی حضرت آدم ترک اولی کرد( ترک اولی بر مردم عادی گناه و برپیامبران جایز نیست.) و به آن نزدیک شد و میوه ی آن را خورد. اما خداوندهمه چیز دنیا را بر امیر المومنین حلال کرد و ولی حضرت به دنیا اصلاً اعتنانکرد.
.اما راجع به حضرت نوح؛
خداوند در قرآن می فرماید: او دارای زنی بدکار و کافر بود اما مولایم علی(ع) همسری داشت که خداوند رضایت خود را در رضایت او قرار داده بود.
اما در مورد حضرت ابراهیم (ع)؛
وی به خداوند عرض کرد که : خداوندابه من رستخیز را نشان بده. ندا رسید که مگر ایمان نیاوردی؟ عرض کرد که چرا ایمان آوردم ولی می خواهم به یقینم افزوده گردد. اما مولا علی(ع) فرمود:اگر پرده ها عقب رود تا من غیب را ببینم برای من هیچ فرقی نمی کند و یه یقینم افزوده نمی گردد یعنی یه قدری یه قیامت ایمان دارم که گویی هر لحظه قیامت را می بینم.
اما حضرت موسی (ع)
وقتی خداوند به او امر کرد که برای دعوت به سوی فرعون برو، حضرت موسی عرض کرد: می ترسم مرا بکشد زیرا یک نفر ازآن ها را کشته ام.. اما شبی که کفار تصمیم گرفتند حضرت رسول الله را به قتل برسانند، پیامبر فرمود یا علی آیا جای من می خوابی؟ حضرت علی (ع) با کمال میل و اشتیاق قبول کرد و جای پیامبر خوابید تا جان پیامبر در امان باشد.
اما درباره ی حضرت عیسی (ع)؛
حضرت مریم علیهما سلام در عبادتگاه زندگی می کرد، وقتی وضع حملش نزدیک شد ، ندا رسید که این جا عبادتگاه است و به احترام این عبادتگاه حضرت مریم از مسجد الاقصی خارج شد و در بیابان کنار درختی وضع حمل
کرد.اما وقتی که فاطمه مادر مولا ایشان را حامله بود پرده ی کعبه را گرفت و
خدا او را به حق مولودش قسم داده و در نتیجه کعبه شکافته شد و او در خانه یخدا مولایم علی را به دنیا آورد.
بله این است فضایل مولا امیر المومنین که او را والاتر و با فضیلت از پیامبران اولو العزم قرارداده است.
الهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد
-
تشکرها 12
-
۱۳۸۷/۰۶/۲۴, ۱۴:۲۲ #3
حسين تبار گرامي
آيا شما واقعا" اين قصه را باور مي كنيد؟ تولد علي قبل از بعثت بود و در زماني رخ داد كه بت هاي زيادي در درون كعبه بودند و چنين معجزه اي بنام بت ها ثبت مي شد و باعث تحكيم بت پرستي مي شد.
راستي شكاف فعلي بناي كعبه مربوط به اين واقعه است؟ آيا اين بنا بعد اسلام ويران و دوباره بازسازي نشده است؟
-
۱۳۸۷/۰۶/۲۴, ۱۶:۴۳ #4
سلام
جناب ذهن آزاد چگونه هست كه گفته خودتان بايد حجت باشه ولي نقل اين داستان متواتر را علامت سوال ميزاريد؟
ببينيد دوست گرامي:
1- چه ربطي بين وجود بتها داره با ولادت حضرت علي در خانه خدا؟؟!!
2- شما چه دليل داريد بر اينكه بتها در داخل خانه خدا بودند.سند بياريد!
3- اگه سند داستانو دوستان براتون بيارن قبول ميكنيد يا بازم بهانه ديگه مياريد؟
موفق باشيد.
-
۱۳۸۷/۰۶/۲۷, ۰۷:۴۲ #5
داداشي عزيز
گفته من حجت نيست طرح يك سوال عقلي است. مگر قبل از بعث، كعبه چه جايگاهي داشت؟ دوست من اين موضوع چه سندي مي خواهد؟ اين ماجرا را تصور كنيد. چه نتيجه اي مي گيريد؟ ديگران تنها مي توانستند اين معجزه را به بت ها نسبت دهند. خداي يكتا را كسي نمي شناخت! اينقدر به روايات اعتماد نداشته باشيد. كمي هم به اين ادعا ها فكر كنيد و سعي كنيد شرايط آن زمان را متصور شويد.
نكته ديگر اين است كه آيا ديواره كعبه هماني است كه در 1400 سال پيش بوده و يا چندين بار بازسازي شده است. چنين بنايي حتما" دچار نشست و ترك خوردگي مي شود و نسبت دادن اين ترك ها با چنين وقايعي منطقي نيست. در ثاني چرا ديوار شكافته شود. حال كه بنا بر معجزه است فاطمه بنت اسد مي توانسته از ديوار عبور كند و يا در كعبه بطور معجزه آسايي گشوده شود و يا به شكلي مرموز تر. شايد اين داستان قصه اي است كه براي شكاف يكي از كنج هاي ديوار نوشته شده است چرا كه ترك برداشتن خانه خدا توانايي خدا را در حفظ و پايداري آن زير سوال مي برد!
-
۱۳۸۷/۰۶/۲۷, ۰۸:۲۷ #6
جناب ذهن آزاد!
اولا شما چطور میگید دارید یک سوال عقلی مطرح میکنید در حالیکه اعتماد به روایات متواتر را که از لحاظ عقلی و منطقی اعتماد به انها اثبات شده است زیر سوال میبیرید؟!
ثانیا اگه مادر حضرت علی(ع) از دیوار کعبه عبور میکردن دیگه کسی نمیفهمید چه اتفاقی افتاده! اگه بیشتر دقت کنید می بینید معجزات وقتی اتفاق میفتن که یا تعداد کثیری آدم اونجا حضور داشته باشته که روایتشون حالت متواتر پیدا کنه و کسی نتونه منکر بشه و یا طوری اتفاق میفتن که اثری ازشون باقی میمونه که در این حالت باز هم کسی نمیتونه منکر اون معجزه بشه.
ثالثا اگر قرار بر ناتوانی بود هیچ وقت ماجرای اصحاب فیل اتفاق نمیفتاد. آنجا که خدا در قران میفرماید:
«بسم الله الرحمن الرحیم»
الم تر کیف فعل ربک بالصحاب الفیل(۱) الم یجعل کیدهم فی تضلیل(۲) و ارسل علیهم طیرا ابابیل(۳) ترمیهم بحجاره من سجیل(۴) فجعلهم کعصف ماکول(۵)
پس می بینید که این اتفاق هم کاملا منطقی است و هم نشان از مقام بالای حضرت علی(ع) در نزد خداوند تبارک دارد!
شهید محمد رضا موحد دانش
ای خواهران حجاب و عصمت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید ،
و همیشه فاطمه وار و زینب گونه زندگی و مبارزه کنید .
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۰۶/۲۷, ۱۱:۴۶ #7
دوست گرامي جناب سفير
شما پاسخ اشكال وارده از طرف بنده را نداديد. مگر در زمان تولد حضرت علي ، كعبه بت خانه نبوده است؟
درباره قصه عام الفيل هم معجزه را بايد به بت ها نسبت مي دادند. اصلا" چرا خداوند بت خانه اي را نجات داد!
سيل بارها كعبه را خراب كرد و در دوره هايي بعد از اسلام بناي آن ويران شده و دوباره بازسازي شده است. اينطور نبوده؟ البته در اين مواقع ديگر ابابيل كاري نداشتند. شايد بخاطر نبود بت ها بوده است؟!!!!!!
-
۱۳۸۷/۰۸/۱۸, ۰۷:۴۰ #8
قدمت بناي كعبه به چه زماني بر مي گردد؟ آيا ديواره آن 1400 سال قدمت دارد و يا در سالهاي بعد دوباره ساخته نشده است؟ آيا در دوره هاي پس از اسلام تخريب نشده است؟
ممنون از راهنمايتان
-
۱۳۸۷/۰۸/۱۸, ۱۰:۳۳ #9
-
۱۳۸۷/۰۸/۱۸, ۱۲:۴۷ #10
به نظر شما بت هایی که قادر به انجام هیچ کاری نیستند می توانند دیوار کعبه را شکاف دهند ؟ از آن گذشته اگر شکاف خوردن دیوار کعبه به حساب بتها و به پای قدرت آنان گذاشته می شد و تاییدی بر آنان محسوب می گشت اول از همه باید فاطمه بنت اسد (س) - که دیوار برای او شکافت و به درون کعبه راه یافت - به بتها ایمان می آورد ، در حالی که این بانوی بزرگ در آن زمان پیرو آیین حضرت ابراهیم (ع) بود و این عنایت را لطفی از جانب خدای کعبه می دانست
مساله بعدی این است که آیا شما نصی تاریخی در دست دارید که گویای این باشد که حتی بت پرستان هم چنین واقعه ای را تایید بت ها محسوب کرده باشند
تا جایی که بنده مطلع هستم در ترمیم های متعدد کعبه این شکاف همچنان باقی ، حتی این شکاف را با نقره هم پر کرده اند اما همچنان قابل رویت است و گویای ماجرای هزار و اندی سال پیش
مهدیا کعبه شد از تاب تو بی تاب بتاب
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری