صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: √√√ شهـــــــــر ســـــــــــوال √√√

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    7,960
    مورد تشکر
    48 پست
    حضور
    34 روز 9 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    90

    √√√ شهـــــــــر ســـــــــــوال √√√




    √√√ شهـــــــــر ســـــــــــوال √√√




    سلام و عرض ادب و احترام

    قصدمون برای ایجاد این تایپیک این بوده که سوالات دینی و اعتقادی که ممکنه بیش از سوالات دیگه ذهنمون رو مشغول کرده باشه رو با جوابشون اینجا قرار بدیم تا اگر سوال بقیه هم بود رفع بشه

    امیدوارم که استفاده کنید




    √√√ شهـــــــــر ســـــــــــوال √√√



    √√√ شهـــــــــر ســـــــــــوال √√√ سوال : اعراف چیست و اصحاب اعراف چه کسانی هستند ؟


    √√√ شهـــــــــر ســـــــــــوال √√√جواب :


    اعراف منطقه ای است حد فاصل میان بهشت و دوزخ . خداوند در سوره مبارکه اعراف می‌فرماید: «وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ وَعَلَى الأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلاًّ بِسِيمَاهُمْ»(۱) بین دو گروه جهنمی و بهشتی حجاب، و حائلی قرار دارد و این حجاب سرزمین مرتفعی است که میان بهشت و دوزخ فاصله انداخته است و در واقع مکان خاصی است میان دو قطب سعادت و شقاوت. همانگونه که از آیات قرآن بر می‌آید این مکان، مشرف بر بهشت و دوزخ است و افرادی که در آن قرار دارند ناظر بر اعمال و حال بهشتیان و دوزخیان هستند.
    اما اعرافیان یا همان اصحاب اعراف:
    در آیات شریفه «وَعَلَى الأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلاًّ بِسِيمَاهُمْ وَنَادَوْاْ أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَن سَلاَمٌ عَلَيْكُمْ لَمْ يَدْخُلُوهَا وَهُمْ يَطْمَعُونَ ؛ و بر اعراف مردانی هستند که هر یک از آن دو را (بهشتیان و دوزخیان) به چهره می‌شناسند و به بهشتیان صدا می‌زنند که درود بر شما باد. امّا داخل بهشت نمی‌شوند درحالی که امید به آن دارند» و نیز در آیه بعد می‌فرماید: «وَإِذَا صُرِفَتْ أَبْصَارُهُمْ تِلْقَاء أَصْحَابِ النَّارِ قَالُواْ رَبَّنَا لاَ تَجْعَلْنَا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ(۲) ؛ و هنگامی که چشمشان به دوزخیان می‌افتد می‌گویند: پروردگار ما را با جمعیت ستمگران قرار مده » و مکالمات دیگری نیز با دوزخیان دارند و در آیه دیگر در خصوص خود اصحاب اعراف می‌فرماید: «اَهولاء الذین اقسمتم لا ینالهم الله برحمه ادخلوا الجنه لا خوف علیکم و لا انتم تحزنون ؛ آیا این‌ها (افرادی که در اعراف هستند) همان‌ها نیستند که سوگند یاد کردند رحمت خدا هرگز شامل حالشان نخواهد شد ولی به خاطر ایمان و بعضی از اعمال خیرشان آن‌ها را خدا مشمول رحمت خود ساخت و به آن‌ها گفته می‌شود داخل بهشت شوید که نه ترسی دارید و نه غمناک می‌شوید ». لذا از آیات و ترجمه آن‌ها معلوم می‌شود که آن‌ها افرادی هستند که آرزو دارند وارد بهشت شوند، ولی موانعی جلوی آن‌ها را گرفته است. وقتی به بهشتیان نگاه می‌کنند آرزوی همراهی با آن‌ها را دارند و وقتی به دوزخیان نظر می‌افکنند، از سرنوشت آن‌ها وحشت نموده و به خدا پناه می‌برند.
    در روایتی از امام صادق(علیه السلام) نقل شده که می‌فرماید: «الاعراف کثبان بین الجنه و النّار و الرجال الائمه یقفون علی الاعراف مع شیعتهم و قد سبق المۆمنون الی الجنه بلا حساب» اعراف تپه ای است میان بهشت و دوزخ و امامان نیز در اعراف، در کنار شیعیان گنه کارشان قرار می‌گیرند در حالی که مۆمنان خالص بدون نیاز به حساب وارد بهشت شده‌اند.

    پس معلوم می‌شود که مردمان سه دسته‌اند: آن‌ها که مۆمنان راستین هستند و در پرتو ایمانشان وارد بهشت می‌شوند . معاندان و دشمنان لجوج هم که وارد دوزخ می‌شوند . اما کسانی که خوبی و بدی را به هم آمیخته‌اند در مسیر اعراف می‌مانند، و رهبران و پیشوایان حق نیز در این مکان به یاریشان آمده و درکنارشان می‌مانند تا از این مرحله نجاتشان دهند و درصف مۆمنان حقیقی و در بهشت آن‌ها را جای دهند.
    پی نوشت:
    ۱- سوره اعراف، آیه ۴۶.
    ۲- سوره اعراف، آیه ۴۷.




    دغدغه روزمره ام ، بودن توست !
    نفس کشیدنت ..
    ایستادنت ..
    خندیدنت ..

    مــــــــــادرم
    تو باشی و خدا ، دنیا برایم بس است ...


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,518
    صلوات
    42100
    تعداد دلنوشته
    11
    مورد تشکر
    808 پست
    حضور
    29 روز 12 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    88



    واقعا چه کار خوبی کردید که همچین تاپیک خوبی زدید.تبریک میگم منکه خودم به شخصه به همچین تاپیکی احتیاج داشتم.فقط دوتا سوال یکی اینکه امکان این هست که هر سوالی مطرح شه و عزیزان پاسخ بدن؟ و یکی دیگه اینکه اگه یه وقت در مورد سوالایی که مطرح شد مطلبی کامل کننده وجود داشت میشه اضافه کرد یا نه؟
    ویرایش توسط سالار زینب : ۱۳۹۴/۰۵/۱۰ در ساعت ۲۲:۱۲
    اللَّهُمَّ اكْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَ عَجِّلْ لَنَا ظُهُورَهُ إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    7,960
    مورد تشکر
    48 پست
    حضور
    34 روز 9 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    90



    نقل قول نوشته اصلی توسط memol نمایش پست
    واقعا چه کار خوبی کردید که همچین تاپیک خوبی زدید.تبریک میگم منکه خودم به شخصه به همچین تاپیکی احتیاج داشتم.فقط دوتا سوال یکی اینکه امکان این هست که هر سوالی مطرح شه و عزیزان پاسخ بدن؟ و یکی دیگه اینکه اگه یه وقت در مورد سوالایی که مطرح شد مطلبی کامل کننده وجود داشت میشه اضافه کرد یا نه؟
    سلام کاربر گرامی

    خواهش می کنم فقط وظیفه بود

    درباره اولین سوالتون اره همچین امکانی هست اگر که خودم بتونم کمک کنم دریغ نمی کنم دوستان هم اگر جواب رو بدونن خوشحال میشم اگه کمک کنن و در غیر این صورت باید از پاسخگوها این درخواست رو داشته باشیم

    و درمورد دومین سوالی که پرسیدید آره چرا که نه خیلیم خوب میشه
    دغدغه روزمره ام ، بودن توست !
    نفس کشیدنت ..
    ایستادنت ..
    خندیدنت ..

    مــــــــــادرم
    تو باشی و خدا ، دنیا برایم بس است ...


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    7,960
    مورد تشکر
    48 پست
    حضور
    34 روز 9 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    90



    √√√ شهـــــــــر ســـــــــــوال √√√سوال :
    چرا در قران اسمی از امام زمان(عج) برده نشده است؟


    √√√ شهـــــــــر ســـــــــــوال √√√جواب :

    در پاسخ باید به چند نكته توجه داشته باشید:

    الف) نه تنها نام امام زمان(عج) بلكه نام هیچ یك از امامان معصون در قرآن ذكر نشده است بلكه روش قرآن در معرفی معصومین علیهم السلام یك روش توصیفی است. با این روش علاوه بر مشخص شدن شخص محل بحث، ویژگی های او نیز بیان می شود و کسانی که به دنبال واقعیت باشند نیز به خوبی مصداق را می یابند. و اگر کسی به دنبال بهانه جویی باشد، در ذکر اسم بهانه های بیشتری برای او وجود دارد. چون اشخاص دیگر می توانند خود را به همان نام بنامند و سپس ادعاهای باطل خود را بیان کنند.

    ب) در فضایی که امام حسن عسگری(ع) را در منطقه نظامی محبوس می کنند تا مراقب تمام مسائل زندگی او باشند، آیا سزاوار است که یک حکیم در کلام خود، تمام جزئیات را بیان کند؟ در حالی که قرآن تنها در دست شیعیان نبوده دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) نیز از آن مطلع بوده اند. با توجه به این نکته اگر روز تولد، مادر امام زمان(عج) و سایر جزئیات در قرآن بیان می شد، با سنت الهی در جریان امور از طریق اسباب طبیعی، چگونه امام زمان (عج) حفظ می شد؟

    ج) با منطق قرآنی در نمونه ای نظیر بحث حضرت موسی(ع) که قوم بنی اسرائیل همه منتظر او بودند و وعده او را از قبل دریافت کرده بودند، در بحث امام زمان(عج) چه شیوه ای مناسب منطق قرآنی است؟

    بنابراین باید دقت کنیم که سخنان قرآن درباره امام زمان(عج) با متد و شیوه دیگری در قرآن آمده است:
    در قرآن آیات متعددی وجود دارد كه مربوط به بحث مهدویت و ظهور امام زمان و تشكیل حكومت حق به دست ایشان می باشد. که با توجه به منطق قرآنی در جاری بودن آیات و بطون آن، عده ای تا ۴۵۰ آیه و عده ای تعداد بیشتری از این آیات را بیان کرده اند که در ذیل به چند مورد اشاره کوتاهی می شود:

    ۱- «وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى‏ لَهُمْ؛[نور/۵۵] خداوند به كسانى از شما كه ایمان آورده و كارهاى شایسته انجام داده ‏اند وعده مى‏ دهد كه قطعاً آنان را حكمران روى زمین خواهد كرد، همان گونه كه به پیشینیان آنها خلافت روى زمین را بخشید و دین و آیینى را كه براى آنان پسندیده، پابرجا و ریشه ‏دار خواهد ساخت.»

    ۲- «الَّذینَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ؛[حج/۴۱] همان كسانى كه هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا مى ‏دارند، و زكات مى‏ دهند، و امر به معروف و نهى از منكر مى‏ كنند، و پایان همه كارها از آن خداست»
    امام محمد باقر علیه السّلام فرمود: «این آیه متعلق بآل محمد است. یعنى دوازده امام و شخص مهدى موعود و یاران او كه خداوند آنان را در شرق و غرب جهان جاى دهد، و دین اسلام را غالب گرداند و هر بدعت و باطلى را بوسیله او و یارانش محو كند همان طور كه سفیهان حق را از میان برده باشند و آنچنان عالم در آسایش بسر برد كه اثر ظلم در جایى دیده نشود.»[۱]

    ۳- «وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ؛[انبیاء/۱۰۵] در «زبور» بعد از ذكر (تورات) نوشتیم: «بندگان شایسته‏ام وارث (حكومت) زمین خواهند شد!»

    در تفسیر قمى نیز در ذیل آیه چنین آمده است: الصَّالِحُونَ: القائم و اصحابه. منظور از اینكه زمین را بندگان صالح خدا به ارث مى ‏برند مهدى قائم ع و یاران او هستند".

    علاوه بر آیات فوق، روایات بسیار زیادى كه بالغ به حد تواتر است از طرق شیعه و اهل تسنن در مورد مهدى(عج) از پیامبر گرامى اسلام(ص) و همچنین از ائمه اهل بیت(ع) نقل شده كه همه آنها دلالت بر این دارد سرانجام حكومت جهان به دست صالحان خواهد افتاد، و مردى از خاندان پیامبر ص قیام مى ‏كند و زمین را پر از عدل و داد مى ‏سازد آن چنان كه از ظلم و جور پر شده باشد.
    از جمله این حدیث معروف است كه در اكثر منابع اسلامى از پیامبر ص نقل شده:
    «لو لم یبق من الدنیا الا یوم، لطول اللَّه ذلك الیوم، حتى یبعث رجلا (صالحا) من أهل بیتی یملأ الارض عدلا و قسطا كما ملئت ظلما و جورا: اگر از عمر جهان جز یك روز نماند، خداوند آن روز را آن قدر طولانى مى ‏كند تا مرد صالحى را از خاندان من برانگیزد كه صفحه زمین را پر از عدل و داد كند همانگونه كه از ظلم و جور پر شده است».[۲]

    [۱]. بحار الأنوار، ج‏۵۱، ص: ۴۷.
    [۲]. الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد، ج‏۲، ۳۴۰.








    ویرایش توسط سالار زینب : ۱۳۹۴/۰۵/۱۰ در ساعت ۲۲:۲۱
    دغدغه روزمره ام ، بودن توست !
    نفس کشیدنت ..
    ایستادنت ..
    خندیدنت ..

    مــــــــــادرم
    تو باشی و خدا ، دنیا برایم بس است ...


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,518
    صلوات
    42100
    تعداد دلنوشته
    11
    مورد تشکر
    808 پست
    حضور
    29 روز 12 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    88



    نقل قول نوشته اصلی توسط سالار زینب نمایش پست
    درباره اولین سوالتون اره همچین امکانی هست اگر که خودم بتونم کمک کنم دریغ نمی کنم دوستان هم اگر جواب رو بدونن خوشحال میشم اگه کمک کنن و در غیر این صورت باید از پاسخگوها این درخواست رو داشته باشیم

    و درمورد دومین سوالی که پرسیدید آره چرا که نه خیلیم خوب میشه
    ممنونم از لطفتون خیلی خوشحالم کردید.موفق و موید باشید و التماس دعا

    پس با کسب اجازه از شما بعنوان اولین سوال که ذهنمو خیلی درگیر کرده و متاسفانه با رجوع به مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی و دفتر مرجع تقلیدم هنوز به جواب نرسیدم:

    چرا خواندن آیات قرآن در سجده های نماز درست نیست و نماز را باطل میکند؟

    ممنون میشم از پاسختون

    ویرایش توسط عبد منتظرم : ۱۳۹۴/۰۵/۱۰ در ساعت ۲۳:۰۸
    اللَّهُمَّ اكْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَ عَجِّلْ لَنَا ظُهُورَهُ إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    7,960
    مورد تشکر
    48 پست
    حضور
    34 روز 9 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    90



    √√√ شهـــــــــر ســـــــــــوال √√√ سوال :

    چرا کسانی که مدت کوتاهی گناه کرده اند، باید در آخرت عذاب ابدی بکشند؟ (براي مثال:۷۰ -۸۰ الي ۱۰۰ سال عمر نموده بايد تا اخر دخيل و در جهنم و اتش جهنم باقي بماند؟)




    √√√ شهـــــــــر ســـــــــــوال √√√ جواب :


    به وجود آمدن این پرسش به علت غفلت از یک اصل اساسی است و آن ، فرق میان مجازاتهاى قرار دادى و مجازاتهاى طبیعی (تکوینى) است که نتیجه ی طبیعى اعمال و یا زندگى کردن در کنار خود اعمال است.توضیح اینکه: گاهى قانونگذار قانونى وضع مى کند که هرکس مرتکب فلان خلاف شود باید فلان مقدار جریمه مالى بدهد، یا فلان مدت در زندان بماند، مسلماً در چنین جایى باید تناسب «جرم» و «جریمه» در نظر گرفته شود، هرگز براى یک کار کوچک مجازات اعدام یا حبس ابد نمى توان قرار داد، و به عکس براى کار مهمى همچون قتل نفس یک روز زندان بى معنى است، حکمت و عدالت ایجاب مى کند که این دو باهم کاملاً متناسب باشد.ولى کیفرهائى که در حقیقت اثر طبیعى عمل است و خاصیت تکوینى آن محسوب مى شود، این گفتگوها را نمى پذیرد، خواه در مورد آثار عمل در این جهان باشد یا در جهان دیگر.مثلاً اگر گفته شود کسى که از مقررات رانندگى تخلف کند و با سرعت غیر مجاز و سبقت بى دلیل و عبور از مناطق ممنوع رانندگى کند ممکن است به خاطر همین چند لحظه تخلف، چنان تصادفى کند که دست و پاى او بشکند و یک عمر زمینگیر شود، در اینجا کسى نمى گوید، این نتیجه ی تلخ براى آن تخلف کوچک عادلانه نیست، زیرا مسلّم است که این، از قبیل جریمه هاى قرار دادى اداره راهنمائى نیست که در آن مسأله ی تناسب و هماهنگى جرم و جریمه در نظر گرفته شود، بلکه این، اثر طبیعى عمل است که انسان آگاهانه به سراغ آن رفته، و خود را گرفتار آن کرده است.همچنین اگر گفته شود سراغ مشروبات الکلى یا مواد مخدر نروید، چرا که در مدت کوتاهى قلب و معده و مغز و اعصاب شما را تباه مى کند، حال اگر کسى رفت و گرفتار ضعف شدید اعصاب، و بیمارى قلب و عروق و زخم معده شد و در برابر چند روز هوسبازى تا پایان عمرش در عذاب الیم و رنج شدید بود، هیچکس ایراد عدم تناسب جرم و جریمه را در اینجا مطرح نمى کند.حال فرض کنید چنین انسانى به جاى یکصد سال، هزار سال عمر کند و یا یک میلیون سال در دنیا بماند، مسلماً باید تحمل آن رنج و عذاب را در این مدت طولانى به خاطر مثلاً چند روز هوسبازى بنماید.در مورد عذابها و کیفرهاى اخروى مسأله از این فراتر است، آثار طبیعی اعمال و نتائج مرگبار آن ممکن است براى همیشه دامان انسان را بگیرد، بلکه خود اعمال در برابر انسان مجسم مى شود، و چون آن جهان جاویدان است اعمال نیک و بد، جاودانه با انسان خواهند بود، و او را نوازش یا کیفر مى دهد.برای مطالعه بیش تر در این باره رجوع شود به کتاب عدل الهی نوشته استاد شهید مرتضی مطهری .
    دغدغه روزمره ام ، بودن توست !
    نفس کشیدنت ..
    ایستادنت ..
    خندیدنت ..

    مــــــــــادرم
    تو باشی و خدا ، دنیا برایم بس است ...


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,518
    صلوات
    42100
    تعداد دلنوشته
    11
    مورد تشکر
    808 پست
    حضور
    29 روز 12 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    88



    نقل قول نوشته اصلی توسط memol نمایش پست
    چرا خواندن آیات قرآن در سجده های نماز درست نیست و نماز را باطل میکند؟
    سلام لطفا یکی محض رضای خدا جواب منو بده √√√ شهـــــــــر ســـــــــــوال √√√ ممنون میشم
    اللَّهُمَّ اكْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَ عَجِّلْ لَنَا ظُهُورَهُ إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    نوشته
    2,634
    صلوات
    1749
    تعداد دلنوشته
    22
    مورد تشکر
    318 پست
    حضور
    214 روز 4 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    6
    گالری
    53



    سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط memol نمایش پست
    سلام لطفا یکی محض رضای خدا جواب منو بده √√√ شهـــــــــر ســـــــــــوال √√√ ممنون میشم
    اول اینکه بهتره سوالاتتونو از کارشناسان بپرسید
    دوم اینکه مطمئنید؟
    تا جایی که میدونم مکروهه
    مگه اینکه منظورتون آیات سجده واجب باشه که حدس می زنم علتش همین باشه که باید برای اون آیه سجده جداگان انجام بدیم و عمدا جزئی رو به نماز اضافه می کنیم


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,518
    صلوات
    42100
    تعداد دلنوشته
    11
    مورد تشکر
    808 پست
    حضور
    29 روز 12 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    88



    نقل قول نوشته اصلی توسط kobra نمایش پست
    اول اینکه بهتره سوالاتتونو از کارشناسان بپرسید
    توو پست اولم هم گفتم باور کنید از دفتر پاسخ به سوالات شرعی و دفتر یکی از مراجع پرسیدم فرمودن که توضیحی براشون موجود نیست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط kobra نمایش پست
    تا جایی که میدونم مکروهه
    واقعیت اینه که من از هر کی حتی همون دو منبعی که پرسیدم گفتن که کلا خواندن هر آیه ای از قرآن در نمازهای واجب جایز نیست و باعث ابطال نماز میشه.راستش من همون اول از دوست عزیزمون سالار زینب برای پرسیدن سوالات کسب اجازه کردم ولی اگر طرح این سوال در این تاپیک جایز نبوده من از شما و سایرین عذر میخوام. در پناه حق موفق و موید باشید
    اللَّهُمَّ اكْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَ عَجِّلْ لَنَا ظُهُورَهُ إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    نوشته
    2,634
    صلوات
    1749
    تعداد دلنوشته
    22
    مورد تشکر
    318 پست
    حضور
    214 روز 4 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    6
    گالری
    53



    نقل قول نوشته اصلی توسط memol نمایش پست
    راستش من همون اول از دوست عزیزمون سالار زینب برای پرسیدن سوالات کسب اجازه کردم ولی اگر طرح این سوال در این تاپیک جایز نبوده من از شما و سایرین عذر میخوام. در پناه حق موفق و موید باشید

    اینکه گفتم از کارشناسان بپرسید به خاطر اینکه به جوابی که میدن مطمئن باشید
    وگرنه اصلا منظورم نبود که اینجا جایزه یا اونجا جایز نیست
    ضمن اینکه

    1. ضمن عرض خوش آمد گویی با توجه به کاربر محور بودن انجمن همه مطالب سایت مورد تائید نمی باشد و نام کاربری کارشناسان سایت با رنگ آبی و سبز مشخص شده است.
    می تونم بپرسم از چه کسی تقلید می کنید؟


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود