جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: این چه خداییه که برای اثباتش با مریض کردن و ظلم کردن به ادمای بیگناه میخواد خودشو اثبات کنه؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۴
    نوشته
    1
    مورد تشکر
    1 پست
    حضور
    38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    این چه خداییه که برای اثباتش با مریض کردن و ظلم کردن به ادمای بیگناه میخواد خودشو اثبات کنه؟




    سلام وقت دوستان بخیر

    ببخشین که اینجا سوال میپرسم با گوشی وبگردی میکردم این سایتو دیدم یه لحظه حس کردم بهترین جای دنیاست برای پاسخ سوالات چون همه بی ریان.
    ___

    والا دوستان من از بچه گی نماز میخوندم، بدون پدر هم بزرگ شدم و همیشه شاکی بودم از خدا سر همین ولی خب خودمو قانع کردم که بالاخره زندگیه، سن 13 قطع کردم نمازو دیگه هم سراغش نرفتم اما دلیل داشتم
    اول اینکه نشده تو زندگیم دل کسی رو بشکنم و به خاطر مهارت های بالام تقریبا خودمو یجوری همیشه وقف این و اون کردم از کارای شبکه و کرک و گرافیک تا کار فیزیکی همیشه ولی هر جای زندگیم یه کلمه در مورد کسی یا چیزی قضاوت کنم یا بد بگم به بزرگی امام حسین قسم زیر یه روز نشده سرم اومده، کل زندگیم دارم تقاص بعضی جمله ها یا کلمه ها که ناخوداگاه میگم و پس میدم(مثال یه بار رفیقم گفت معدم فلانه گفتم بابا بچه هستیا، فرداش به خدا قسم زخم عثنی عشر عفونت معده و.... گرفتم، به یارو دستش شکسته بود خندیدم ناگه، فرداش تو خونه دستم اروم خورد به میز کاکپیوتر انگشتام در رفت و میلیون مورد دیگه....) این چه خدایی هست؟

    دوم اینکه ما یه سگ زاده داشتیم(برادر حروم زادم) مامانمو 30 ساله اذیت میکنه تازگیا هم ارث باباشو خواست مامانم مجبور شد 100 میلیون تو این زمونه جور کنه بده بهش بره ولی باز دست از سر مادرم برنمیداره! این چه خدایی هست که میتونه گریه یه مادر یتیم و صغیر و بیوه و بیکس رو 30 سال ببینه و هر روزک شرایط بدتر میشه نگاه کنه این خداست؟
    اگه هست چرا توی هر چی بدبختیه مال ماست، چرا درد و غمش مال ماست.من مادرم نماز شب میخونه همیشه به کل ادمای زندگیش کمک کرده این چه خدایی هست که اشک یه مادر اه یه مادر نفرین یه مادر و میبینیه و هیچی نمیکنه مگه نمگین مادر از ته قلب اه بکشه بچه سرنگون میشه، چرا هر روز خودمون سرنگون تر میشیم!

    و میلیون ها مشکل دیگه
    تاحالا هم میگم مشکلی به شخصه نداشتم فقط دیگه حس میکنم کسی اون بالا نیست چون مجسمه هم بود با دیدن این همه ظلم یه مادر و میلیون ها مشکل دیگه اشک میریخت اینکه که خداست! من خودم از استرس مشکلاتم سرطان خوش خیم گرفتم و هرروزم بیشتر میشه البته همه استرسم واسه مادر بیگناهمه

    الانک دیگه حقیقتا ذره ای نه وجودشو حس میکنم نه اینجور خدا رو میخوام سبک زندگیمم یه هفتست عوض کردم هم از کارم میدزدم هم کار این و اون برام پشیزی ارزش نداره هر کی بهم سلامم کنه با یه حرف سنگین جوابشو میدم و میگم هری

    این چه خداییه که برای اثباتش با مریض کردن و ظلم کردن به ادمای بیگناه میخواد خودشو اثبات کنه؟ اگه هست با ما کاری نداره تکلیفمونو بدونیم الکی توقع نداشته باشیم




    ممنون میشم یه نفر که مسلطه به علم جواب اخر مارو بده. ممنونم


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    3,642
    صلوات
    1
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    826 پست
    حضور
    119 روز 9 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    8



    با نام و یاد دوست






    این چه خداییه که برای اثباتش با مریض کردن و ظلم کردن به ادمای بیگناه میخواد خودشو اثبات کنه؟







    کارشناس بحث: استاد مسلم

    سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی

    عشق محمد بس است و آل محمد



    این چه خداییه که برای اثباتش با مریض کردن و ظلم کردن به ادمای بیگناه میخواد خودشو اثبات کنه؟

  4. تشکرها 2


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    نوشته
    458
    مورد تشکر
    162 پست
    حضور
    21 روز 20 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط D4rk نمایش پست
    سلام وقت دوستان بخیر

    ببخشین که اینجا سوال میپرسم با گوشی وبگردی میکردم این سایتو دیدم یه لحظه حس کردم بهترین جای دنیاست برای پاسخ سوالات چون همه بی ریان.
    ___

    والا دوستان من از بچه گی نماز میخوندم، بدون پدر هم بزرگ شدم و همیشه شاکی بودم از خدا سر همین ولی خب خودمو قانع کردم که بالاخره زندگیه، سن 13 قطع کردم نمازو دیگه هم سراغش نرفتم اما دلیل داشتم
    اول اینکه نشده تو زندگیم دل کسی رو بشکنم و به خاطر مهارت های بالام تقریبا خودمو یجوری همیشه وقف این و اون کردم از کارای شبکه و کرک و گرافیک تا کار فیزیکی همیشه ولی هر جای زندگیم یه کلمه در مورد کسی یا چیزی قضاوت کنم یا بد بگم به بزرگی امام حسین قسم زیر یه روز نشده سرم اومده، کل زندگیم دارم تقاص بعضی جمله ها یا کلمه ها که ناخوداگاه میگم و پس میدم(مثال یه بار رفیقم گفت معدم فلانه گفتم بابا بچه هستیا، فرداش به خدا قسم زخم عثنی عشر عفونت معده و.... گرفتم، به یارو دستش شکسته بود خندیدم ناگه، فرداش تو خونه دستم اروم خورد به میز کاکپیوتر انگشتام در رفت و میلیون مورد دیگه....) این چه خدایی هست؟

    دوم اینکه ما یه سگ زاده داشتیم(برادر حروم زادم) مامانمو 30 ساله اذیت میکنه تازگیا هم ارث باباشو خواست مامانم مجبور شد 100 میلیون تو این زمونه جور کنه بده بهش بره ولی باز دست از سر مادرم برنمیداره! این چه خدایی هست که میتونه گریه یه مادر یتیم و صغیر و بیوه و بیکس رو 30 سال ببینه و هر روزک شرایط بدتر میشه نگاه کنه این خداست؟
    اگه هست چرا توی هر چی بدبختیه مال ماست، چرا درد و غمش مال ماست.من مادرم نماز شب میخونه همیشه به کل ادمای زندگیش کمک کرده این چه خدایی هست که اشک یه مادر اه یه مادر نفرین یه مادر و میبینیه و هیچی نمیکنه مگه نمگین مادر از ته قلب اه بکشه بچه سرنگون میشه، چرا هر روز خودمون سرنگون تر میشیم!

    و میلیون ها مشکل دیگه
    تاحالا هم میگم مشکلی به شخصه نداشتم فقط دیگه حس میکنم کسی اون بالا نیست چون مجسمه هم بود با دیدن این همه ظلم یه مادر و میلیون ها مشکل دیگه اشک میریخت اینکه که خداست! من خودم از استرس مشکلاتم سرطان خوش خیم گرفتم و هرروزم بیشتر میشه البته همه استرسم واسه مادر بیگناهمه

    الانک دیگه حقیقتا ذره ای نه وجودشو حس میکنم نه اینجور خدا رو میخوام سبک زندگیمم یه هفتست عوض کردم هم از کارم میدزدم هم کار این و اون برام پشیزی ارزش نداره هر کی بهم سلامم کنه با یه حرف سنگین جوابشو میدم و میگم هری

    این چه خداییه که برای اثباتش با مریض کردن و ظلم کردن به ادمای بیگناه میخواد خودشو اثبات کنه؟ اگه هست با ما کاری نداره تکلیفمونو بدونیم الکی توقع نداشته باشیم

    ممنون میشم یه نفر که مسلطه به علم جواب اخر مارو بده. ممنونم
    با سلام و احترام

    برای پاسخ به سوالتون باید به چند نکته توجه بفرمایید:

    نکته اول:

    خداوند هرگز نمی خواهد با این بیماری ها و مشکلات خودش را اثبات کند، وجود خدا ادله قطعی عقلی و برهانی خودش را دارد. اگرچه گاهی آن را وسیله توجه و تذکر انسان ها قرار می دهد همان طور که می فرماید:
    «ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذيقَهُمْ بَعْضَ الَّذي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُون‏»؛ در خشكى و دريا به سبب اعمال زشتى كه مردم به دست خود مرتكب شدند، فساد و تباهى نمودار شده است تا [خدا كيفر] برخى از آنچه را انجام داده‏اند به آنان بچشاند، باشد كه برگردند.(روم:41)
    پس باید در گام اول توجه داشت که وجود این مشکلات برای اثبات خداوند نیست.

    نکته دوم:
    بسیاری از مشکلات و سختی هایی که انسان ها با آن روبرو هستند ناشی از تفکرات منفی، رفتارهای غلط و تلقین های نادرست است، لذا درست نیست که خداوند را عامل مشکلات بدانیم:
    گاهی سوء رفتار خود ماست که موجب سوء عاقبت میشود و سنت خداوند بر این قرار گرفته که سرنوشت هر قومی را متناسب با عمل خود آن قوم رقم می زند:
    «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم‏»؛ خداوند سرنوشت هيچ قوم (و ملّتى) را تغيير نمى‏دهد مگر آنكه آنان آنچه را در خودشان است تغيير دهند.(رعد:13/11)

    همچنین بسیاری از انسان ها به خاطر حصاری از تفکرات منفی و تلقین های کاستی ها و ضعف ها به دور خود، دربهای امید را به روی خودشان بسته اند، تأثیر نوع تفکر در موفقیت یا عدم موفقیت انسان غیر قابل انکار است، چون اساس انسان را تفکر او تشکیل می دهد، لذا در روایات متعددی داریم که خداوند سرنوشت هر کسی را متناسب با حسن ظن یا سوء ظن او به خدا رقم می زند، هر کسی که حسن ظن بیشتری به خداوند داشته باشد خداوند هم متناسب با حسن ظنش با او رفتار می کند.(کلینی، محمد، الکافی، ج2، ص72؛ ج8، ص302)
    همچنین امام علی(ع) می فرماید:
    «مَنْ عَظَّمَ صِغَارَ الْمَصَائِبِ ابْتَلَاهُ اللَّهُ بِكِبَارِهَا»؛ هر کسمصیبت ها کوچک را بزرگ بشمارد، خداوند او را به مصیبت های بزرگ تر مبتلا میکند.(نهج البلاغه(صبحی صالح)، کلمات قصار، ص555، ش448)

    نکته سوم:

    فارغ از نگرش های احساسی بیایید کمی منطقی اندیشیده و از بالا به مسئله نگاه کنیم، خداوند عالمی را آفریده که همه تحت تأثیر علل و عوامل طبیعی است، باران ها و رشد گیاهان و تغذیه حیوانات و تولید مثل و خلاصه همه چیز در چارچوب همین قاعده علت و معلول است، و همچننی از طرفی به انسان‌ها اختیار داده است که آن طور که خودشان میخواهند رفتار نمایند.
    طبیعتا بدون این دو وجود عالم مادی و رشد و تکامل برای انسان معنا نداشت، و با وجود این دو، پدید آمدن مشکلات و ظلم ها اجتناب ناپذیر است.

    ببینید میلیون ها نفر همین مشکل شما و مادرتان را دارند، آیا توقع دارید که خدا برای رفع مشکل هر کدام از این انسان ها عوامل مادی را نقض کند؟ مثلا آتش انسان ها را نسوزاند، تصادف ها و برخورد اجسام فلزی با بدن انسان منجر به مرگ آن ها نشود، تنبلی موجب چاقی نشود، سوء تغذیه و آلودگی هوا و استرس در تغییر ساختار سلول ها و سرطان نقشی نداشته باشد، انسانی که نیاز به اکسیژن دارد در آب غرق نشود، و...! آیا چنین عالمی دیگر قابل اعتماد هست؟ و آیا دانشمندان می توانند بگوید قانون واحدی در عالم وجود دارد که باید کشف شود؟ اگر علل و عوامل واحدی در طبیعت وجود نداشته نباشد آیا می توان به دنبال کشف دارو برای بیماری ها، ساخت ماشین و هواپیما و... رفت؟
    همچنین در مورد اختیار انسان ها آیا می شود توقع داشت خداوند اجازه ندهد انسان ها در حق یکدیگر ظلم کنند، مثلا هر کسی که خواست در حق دیگری ظلم کند خداوند اختیار را از او بگیرد، هر کسی که خواست فحش دهد دهانش باز نشود، هر کسی که خواست دیگری را بزند دستش بالا نرود! هیچ چاقوی تیزی شکم بی گناهی را پاره نکند! هیچ دزدی نتواند از دیوار مردم بالا رود، و...؛ آیا این شدنی است؟!

    پس آنچه که عدالت خداوند اقتضاء می کند این نیست که ظلم و مصیبت در دنیا نباشد، چون طبق قاعده علت و معلول، و با وجود اختیار، این نشدنی است بلکه عدالت الهی اقتضاء می کند این ظلم و مصیبت ها در آخرت جبران شود، لذا تمامی حقوق مظلومین در کمال ظرافت و دقت از ظالم گرفته می شود، و همچنین در مقابل لحظه به لحظه سختی ها و مصیبت هایی که انسان در دنیا تحمل نموده است، به انسان اجری داده می شود که به فرموده امام صادق(ع) انسان با دیدن آن ثواب عظیم آرزو می کند ای کاش در دنیا گوشت بدنش را با قیچی چیده بودند(کلینی، محمد، الکافی، ج2، ص255) و نیز با دیدن ثواب دعاهای مستجاب نشده آرزو می کند ای کاش در دنیا هیچ کدام از دعاهایش مستجاب نشده بودند.(همان، ج2،ص491)

    ویرایش توسط مسلم : ۱۳۹۴/۰۶/۰۳ در ساعت ۱۶:۰۴


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    نوشته
    458
    مورد تشکر
    162 پست
    حضور
    21 روز 20 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    جمع بندی




    پرسش:
    این چه خدایی هست که با مریض کردن و ظلم کردن به انسان های بیگناه میخواهد خودش را اثبات کند؟ من اگر یک کلمه در مورد کسی یا چیزی قضاوت کنم یا بد بگویم یک روز نشده که سرم آمده، در طول زندگی ام دارم تقاص بعضی جمله ها یا کلمه ها که ناخوداگاه گفته ام را پس میدهم، این چه خدایی هست؟
    دوم اینکه من یک برادر دارم که 30 سال است مادرم را اذیت میکند، به تازگی هم ارث پدرش را از او طلب کرده، به طوری که مادرم مجبور شد 100 میلیون در این زمانه به او بدهد، ولی باز دست از سر مادرم برنمیدارد! چه خدایی هست که 30 سال اشک یک مادر، آه یک مادر، نفرین یک مادر را می بینید و کاری نمی کند؟
    دیگر وجود خداوند را حس نمیکنم، چون اگر کسی بود با دیدن این همه ظلم برای ما کاری انجا میداد.


    پاسخ:
    برای پاسخ به سوالتون باید به چند نکته توجه بفرمایید:

    نکته اول:
    خداوند هرگز نمی خواهد با این بیماری ها و مشکلات خودش را اثبات کند، وجود خدا ادله قطعی عقلی و برهانی خودش را دارد. اگرچه گاهی آن را وسیله توجه و تذکر انسان ها قرار می دهد همان طور که می فرماید:
    «ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذيقَهُمْ بَعْضَ الَّذي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُون‏»؛ در خشكى و دريا به سبب اعمال زشتى كه مردم به دست خود مرتكب شدند، فساد و تباهى نمودار شده است تا [خدا كيفر] برخى از آنچه را انجام داده‏اند به آنان بچشاند، باشد كه برگردند.(1) اما هرگز با آن در پی اثبات خود نیست.
    پس باید در گام اول توجه داشت که وجود این مشکلات برای اثبات خداوند نیست و حکمت و علت دیگری دارد.

    نکته دوم:
    بسیاری از مشکلات و سختی هایی که انسان ها با آن روبرو هستند ناشی از تفکرات منفی، رفتارهای غلط و تلقین های نادرست است، لذا درست نیست که خداوند را عامل مشکلات بدانیم:
    گاهی سوء رفتار خود ماست که موجب سوء عاقبت میشود و سنت خداوند بر این قرار گرفته که سرنوشت هر قومی را متناسب با عمل خود آن قوم رقم می زند:
    «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم‏»؛ خداوند سرنوشت هيچ قوم (و ملّتى) را تغيير نمى‏دهد مگر آنكه آنان آنچه را در خودشان است تغيير دهند.(2)

    همچنین بسیاری از انسان ها به خاطر حصاری از تفکرات منفی و تلقین های کاستی ها و ضعف ها به دور خود، دربهای امید را به روی خودشان بسته اند، تأثیر نوع تفکر در موفقیت یا عدم موفقیت انسان غیر قابل انکار است، چون اساس انسان را تفکر او تشکیل می دهد، لذا در روایات متعددی داریم که خداوند سرنوشت هر کسی را متناسب با حسن ظن یا سوء ظن او به خدا رقم می زند، هر کسی که حسن ظن بیشتری به خداوند داشته باشد خداوند هم متناسب با حسن ظنش با او رفتار می کند.(3)
    پس ممکن است این که می گویید هر بار در مورد کسی قضاوت کردم فوری بر سرم می‌آید، به خاطر انتظارات و تلقین های شما باشد، که خودتان به دنبال بروز مشکل و مصیبت هستید و انتظار آن را می کشید، لذا هر واقعه ای را به آن ربط میدهید.
    همچنین امام علی (علیه السلام) می فرماید: «مَنْ عَظَّمَ صِغَارَ الْمَصَائِبِ ابْتَلَاهُ اللَّهُ بِكِبَارِهَا»؛ هر کس مصیبت ها کوچک را بزرگ بشمارد، خداوند او را به مصیبت های بزرگ تر مبتلا میکند.(4)

    نکته سوم:
    فارغ از نگرش های احساسی بیایید کمی منطقی اندیشیده و از بالا به مسئله نگاه کنیم، خداوند عالمی را آفریده که همه تحت تأثیر علل و عوامل طبیعی است، باران ها و رشد گیاهان و تغذیه حیوانات و تولید مثل و خلاصه همه چیز در چارچوب همین قاعده علت و معلول است، و همچننی از طرفی به انسان‌ها اختیار داده است که آن طور که خودشان میخواهند رفتار نمایند.
    طبیعتا بدون این دو وجود عالم مادی و رشد و تکامل برای انسان معنا نداشت، و با وجود این دو، پدید آمدن مشکلات و ظلم ها اجتناب ناپذیر است.

    ببینید میلیون ها نفر همین مشکل شما و مادرتان را دارند، آیا توقع دارید که خدا برای رفع مشکل هر کدام از این انسان ها عوامل مادی را نقض کند؟ مثلا آتش انسان ها را نسوزاند، تصادف ها و برخورد اجسام فلزی با بدن انسان منجر به مرگ آن ها نشود، تنبلی موجب چاقی نشود، سوء تغذیه و آلودگی هوا و استرس در تغییر ساختار سلول ها و سرطان نقشی نداشته باشد، انسانی که نیاز به اکسیژن دارد در آب غرق نشود، و...! آیا چنین عالمی دیگر قابل اعتماد هست؟ و آیا دانشمندان می توانند بگوید قانون واحدی در عالم وجود دارد که باید کشف شود؟ اگر علل و عوامل واحدی در طبیعت وجود نداشته نباشد آیا می توان به دنبال کشف دارو برای بیماری ها، ساخت ماشین و هواپیما و... رفت؟

    همچنین در مورد اختیار انسان ها آیا می شود توقع داشت خداوند اجازه ندهد انسان ها در حق یکدیگر ظلم کنند، مثلا هر کسی که خواست در حق دیگری ظلم کند خداوند اختیار را از او بگیرد، هر کسی که خواست فحش دهد دهانش باز نشود، هر کسی که خواست دیگری را بزند دستش بالا نرود! هیچ چاقوی تیزی شکم بی گناهی را پاره نکند! هیچ دزدی نتواند از دیوار مردم بالا رود، و...؛ آیا این شدنی است؟!

    پس آنچه که عدالت خداوند اقتضاء می کند این نیست که ظلم و مصیبت در دنیا نباشد، چون طبق قاعده علت و معلول، و با وجود اختیار، این نشدنی است بلکه عدالت الهی اقتضاء می کند این ظلم و مصیبت ها در آخرت جبران شود، لذا تمامی حقوق مظلومین در کمال ظرافت و دقت از ظالم گرفته می شود، و همچنین در مقابل لحظه به لحظه سختی ها و مصیبت هایی که انسان در دنیا تحمل نموده است، به انسان اجری داده می شود که به فرموده امام صادق (علیه السلام) انسان با دیدن آن ثواب عظیم آرزو می کند ای کاش در دنیا گوشت بدنش را با قیچی چیده بودند(5) و نیز با دیدن ثواب دعاهای مستجاب نشده آرزو می کند ای کاش در دنیا هیچ کدام از دعاهایش مستجاب نشده بودند.(6)

    نتیجه گیری:
    هرگز این مصیبت ها و مشکلات از ناحیه او نیست چه برسد که به خاطر اثبات خودش باشد، ساختار نظام عالم، تزاحم اسباب و اختیار انسان ها که گاهی در مسیر شر به کار گرفته می شود ممکن است موجب بروز مشکلات و مصیبت ها بشود، لذا خداوند یا می بایست نظام اسباب و مسببات را خلق نکند، یا اختیار را از انسان سلب کند، یا در آخرت این مشکلات را جبران نموده و حقوق مظلومین را از ظالمین بگیرد؛ وخداوند مسیر سوم را برگزیده است.

    _________
    (1) روم/ 30.
    (2) رعد/ 13.
    (3) کلینی، محمد، الكافي، دار الكتب الإسلامية، چاپ چهارم، 1407ق، تهران، ج2، ص72؛ ج8، ص302.
    (4) شريف الرضى، محمد بن حسين، نهج البلاغه(صبحی صالح)، کلمات قصار، ص555، ش448.
    (5) الکافی، ج2، ص255.
    (6) همان، ج2،ص491.

    ویرایش توسط عظيم : ۱۳۹۶/۰۹/۲۶ در ساعت ۲۰:۰۰ دلیل: همکار ویراستار تدوین

  7. تشکرها 4


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی خواهش میکنم راهنماییم کنید برای استجابت دعا
    توسط baran_a در انجمن سایر مباحث اعتقادی در قرآن
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۶/۲۹, ۱۳:۳۲
  2. جمع بندی گرفتن جان جنین در رحم مادر توسط عزراییل(ع)
    توسط امام عشق در انجمن مرگ و برزخ در قرآن
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۱/۲۵, ۰۴:۲۱
  3. جمع بندی رد عصمت از آدم تا خاتم نبیین صلوات الله علیه
    توسط عــــلی در انجمن نبوت عامه
    پاسخ: 161
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۱/۲۶, ۰۸:۴۵
  4. √ (●̪•)...در ســـوگ پـیـامبــر خاتم النبیین (ص)
    توسط *عرفانی* در انجمن ویژه نامه های قرآنی
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۰/۱۰, ۱۴:۰۲
  5. حرمیین عسکریین بازگشایی شد+عکس
    توسط iranproud در انجمن تصاویر دیدنی
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۰۲/۰۱, ۰۸:۲۸

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود