صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تمسک به ولایت امیرالمومنین (ع)

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    نوشته
    2,636
    صلوات
    1749
    تعداد دلنوشته
    22
    مورد تشکر
    318 پست
    حضور
    214 روز 5 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    6
    گالری
    53

    تمسک به ولایت امیرالمومنین (ع)




    تمسک به ولایت امیرالمومنین (ع)



    تمسک به ولایت امیرالمومنین (ع)

    ویرایش توسط رحیل : ۱۳۹۴/۰۷/۱۰ در ساعت ۰۵:۳۱


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    نوشته
    2,636
    صلوات
    1749
    تعداد دلنوشته
    22
    مورد تشکر
    318 پست
    حضور
    214 روز 5 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    6
    گالری
    53



    مسأله‌ى غدیر به معناى حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایت‌اللَّه است. اگر ما هم بخواهیم حقیقتاً از متمسکین به ولایت امیرالمؤمنین باشیم، باید خودمان و محیط زندگیمان را به عدل نزدیک کنیم.


    مقام معظم رهبری





    در پست های 3 تا 8 به بخشی از بیانات امام راحل پیرامون مساله تمسک به ولایت امیرالمومنین (ع) می پردازیم و ان شاءالله پس از آن درباره این مساله بحث خواهد شد.
    ویرایش توسط رحیل : ۱۳۹۴/۰۷/۱۰ در ساعت ۰۵:۰۰


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    نوشته
    2,636
    صلوات
    1749
    تعداد دلنوشته
    22
    مورد تشکر
    318 پست
    حضور
    214 روز 5 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    6
    گالری
    53



    تمسک به ولایت امیرالمومنین چى هست؟ یعنى ما همین این را بخوانیم و رد بشویم؟

    آن هم تمسک به ولایت امیرالمومنین در روزى که ولایت به همان معناى واقعى خودش بوده است، نه تمسک به محبت امیرالمومنین،

    تمسک به محبت اصلاً معنا هم ندارد، تمسک به مقام ولایت آن بزرگوار به اینکه گر چه ما و بشر نمى‌تواند

    به تمام معنا آن عدالت اجتماعى و عدالت حقیقى را که حضرت امیر قدرت بر پیاده کردنش داشت،

    نمى‌توانیم ماها و هیچ کس قدرت نداریم که پیاده کنیم لکن اگر آن الگو پیدا شده بود و حالا هم ما باید به یک مقدار کمى که قدرت داریم تمسک کنیم.

    تمسک به مقام ولایت معنایش این است، که یکى از معانى‌اش این است که ماظل آن مقام ولایت باشیم،

    مقام ولایت که مقام تولیت امور بر مسلمین و مقام حکومت بر مسلمین است، این است که اگر چنانچه حکومت تشکیل شد،

    حکومت تمسکش به ولایت امیرالمومنین این است که آن عدالتى که امیرالمومنین اجرا مى‌کرد، این هم اندازه قدرت خودش اجرا کند.


    ویرایش توسط رحیل : ۱۳۹۴/۰۷/۱۰ در ساعت ۰۴:۵۲


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    نوشته
    2,636
    صلوات
    1749
    تعداد دلنوشته
    22
    مورد تشکر
    318 پست
    حضور
    214 روز 5 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    6
    گالری
    53



    به مجرد اینکه ما بگوئیم ما متمسک هستیم به امیرالمومنین، این کافى نیست، این تمسک نیست اصلش.


    وقتى که حکومت الگو قرار داد امیرالمومنین سلام الله علیه را در اجراء حکومتش، در اجراء چیزهایى که باید اجرا بکند، اگر او را الگو قرار داد، این تمسک کرده است به ولایت امیرالمومنین. اگر چنانچه او الگو نباشد یا اینکه تخلفات حاصل بشود از آن الگوى بزرگ، هزار مرتبه هم روزى بگوید خدا ما را از متمسکین قرار داده است، جز یک کذبى چیزى نیست.

    و اگر مجلس که از مقامات بلند یا بلندترین مقام کشورى است اگر چنانچه الگو قرار داد آن چیزى که امیرالمومنین مى‌خواست و آن عدالتى را که او در همان برهه کمى که به او مجال دادند، خیلى کم مجال پیدا کرد، اگر الگو قرار بدهند آن را براى اینکه احکام را و امورى که باید محول به آنهاست به آن نحو اجرا بکنند، به آن نحو تصویب بکنند و دقت بکنند، آنوقت مى‌شود گفت که مجلس ما هم از متمسکین به امیرالمومنین هستند. و ما اگر چنانچه مجلس نتواند این کار را بکند یا خداى نخواسته نخواهد این کار را بکند، یا بعض افراد نگذارند که این کارها بشود آنوقت ما نمى‌توانیم بگوئیم که یک مجلس متمسک به ولایت امیرالمومنین داریم.

    و هکذا قوه قضائیه، اگر قوه قضائیه هم تبعیت نکند از آن قضاء امیرالمومنین که .اقضاکم على و اگر تبعیت نکند از قضاوت اسلام، متشبث به همان قضاوت اسلامى نباشد، آن هم هر چه بگوید ما متمسک هستیم، بر خلاف واقع است. تمسک وقتى است که قوه قضائیه هم کارهائى که مى‌کنند از روى الگوى علوى باشد که همان الگوى اسلامى است.

    و مردم ما هم که این دعا را با این فقره را مى‌خوانند آنها هم باید توجه کنند به اینکه تمسک به ولایت حضرت امیر براى آنها تبعیت از مقاصد اوست.

    ویرایش توسط رحیل : ۱۳۹۴/۰۷/۱۰ در ساعت ۰۴:۵۱


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    نوشته
    2,636
    صلوات
    1749
    تعداد دلنوشته
    22
    مورد تشکر
    318 پست
    حضور
    214 روز 5 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    6
    گالری
    53



    کسانى که مدعى هستند ما شیعه امیرالمومنین هستیم باید در قول و فعل تبعیت از او داشته باشند

    همین طور گفتند که ما شیعه على هستیم و همین که گفتند ما متمسک به ولایت امیرالمومنین هستیم، این کافى نیست، نمى‌شود این. این امور، امورى نیست که لفظى باشد و با الفاظ و با عبارات بتوانیم ما بگوییم تحقق پیدا کرده است، اینها یک امور عملى است، یک حکمت عملى است اینها. باید کسانى که مدعى هستند که ما شیعه امیرالمومنین هستیم، تبع او هستیم باید در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه چیز تبعیت از او داشته باشند. اگر این تبعیت نباشد و ما بگوییم که ما شیعه هستیم، یک گزافى گفته‌ایم، یک طائلى گفته‌ایم.


    امیرالمومنین در زمان حکومتش که بسیار کوتاه و بسیار با ناگوارها مقابل بود مى‌بینید که وقتى که آن نامه را به مالک اشتر مى‌نویسد چه مسائل مهمى را، مسائل سیاسى را، مسائل اجتماعى را، همه چیز را در آنجا ذکر مى‌فرماید با اینکه یک بخشنامه‌اى براى یک نفر بوده است، یک نامه‌اى براى یک نفر بوده است و آن این است که مى‌گوید که به حسب نقلى که شده است که یک خلخال را از پاى یک ذمى در حکومت او در آوردند، به حسب این روایت مى‌فرماید که اگر انسان بمیرد براى این، این ملوم نیست.

    شیعه این است که اینطور باشد نه مثل ما، شیعه این است که اگر چنانچه در حکومت اسلامى، در کشور اسلامى ظلم ولو به یک ذمى وارد بشود، آن هم ظلم به همین کمى که یک خلخال را از پاى یک ذمیه در آورند، بگوید که انسان اگر بمیرد ملوم نیست، ملامت نباید به او بشود، اینطور اهمیت دارد.

    ویرایش توسط رحیل : ۱۳۹۴/۰۷/۱۰ در ساعت ۰۴:۵۱


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    نوشته
    2,636
    صلوات
    1749
    تعداد دلنوشته
    22
    مورد تشکر
    318 پست
    حضور
    214 روز 5 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    6
    گالری
    53



    اسلام تکلیف دارد بر شما که مظلومین را نجات بدهید از دست کفار

    و ما امروز مى‌بینیم که در بلاد مختلفه مسلمین، ظلم‌هاست که بر مسلمین دارد مى‌شود. در لبنان آن آتشى که برافروخته‌اند، آمریکا برافروخته، آن لشکرکشى‌اى که از طرف آمریکا و فرانسه و سایر اذناب آنها براى یک مشت مظلوم شیعه و مظلوم مسلمان در آنجا انجام مى‌گیرد، سایر مسلمین نشسته‌اند و تماشا مى‌کنند. غایت کارى که امسال حکومت‌ها کردند این بود که عید نگرفتند. کافى است این؟

    این هم یک کارى است، اما آنها دارند ظلم خودشان را مى‌کنند، آنها دارند فوج فوج جوان‌هاى ما را در لبنان و فلسطین مى‌کشند، آنها دارند در افغانستان جنایات را مى‌کنند، آنها دارند در عراق آن جنایات را مى‌کنند و آنها بر ایران آن جنایات را وارد مى‌کنند.

    مجرد اینکه امسال ما عید نداریم، این کار را درست مى‌کند؟ این تکلیف را از دوش این دولت‌ها بر مى‌دارد؟

    آنها با سرنیزه پیش مى‌آیند و با توپ و تانک پیش مى‌آیند و مظلومین هم تنها مانده‌اند و معذلک تو دهنى دارند به آنها مى‌زنند، لکن دولت‌ها نشسته‌اند تماشا مى‌کنند و غایت امر این است که عید را نمى‌گیرند. شما عید نگیرید، عید را آمریکا مى‌گیرد، عید را اسرائیل مى‌گیرد. بهتر از این عید چى که شماها مرتبه‌تان به آنجا رسیده که هیچ کارى از شما نمى‌آید الا اینکه عید نگیرید. چه تاثیرى در دنیا دارد این؟ عید نگرفتن آنجائى که دنبالش مشت‌هاى گره کرده در مقابل آمریکا و در مقابل شوروى و در مقابل صهیونیسم و سایر جنایتکاران با مشت‌هاى گره کرده بایستند و با آنهمه امکاناتى که دارید مقابله کنید، آنوقت این عید نگرفتن هم یک اثرى دارد والا از آن طرف نفت را به رایگان بدهید به آنها، از آن طرف کمک‌هاى معنوى را به آنها بکنید، از آن طرف همه مسلمان‌ها را در بند خودتان نگه دارید و نگذارید که حتى آنها یک کلمه‌اى بگویند، آنوقت عید نگیرید، این عید نگرفتن چه اثرى دارد؟



  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    نوشته
    2,636
    صلوات
    1749
    تعداد دلنوشته
    22
    مورد تشکر
    318 پست
    حضور
    214 روز 5 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    6
    گالری
    53



    اینها انحراف است. اینها تعمیه است.
    مى‌خواهند به ملت خودشان و مسلمین جهان تعمیه کنند که ما الان ایستاده‌ایم مقابل اسرائیل.
    در مقابل توپ و تانک عید نگرفتن کارى است؟ قدرت ندارید شما؟! شما نفت‌تان را اگر ده روز ببندید به روى دنیا، دنیا خاضع شما مى‌شود.
    اینها مصیبت‌هایى است که بر کشورهاى اسلامى دارد وارد مى‌شود و خودشان را همه پیرو اسلام مى‌دانند، پیرو دین اسلام مى‌دانند لکن آنى که اسلام هست اصلاً خبرى از آن نیست. اسلامى که در قرآنش با صراحت مى‌گوید که نباید سلطه جویان عالم، کفار عالم بر مسلمین مسلط بشوند و سلطه پیدا بکنند، شما کوشش مى‌کنید به اینکه آنها سلطه پیدا بکنند. الان وضع لبنان چه وضعى است؟ این شیعیان لبنان، این مسلمان‌هاى لبنان الان در چه حالى هستند و این دولت‌ها مى‌خواهند باز بسازند - و - با آمریکا، از آمریکا تبعیت کنند و با اسرائیل بسازند و با امین جمیل بسازند. این سازش چه معنى دارد؟ شمائى که قدرت دارید که اینها را سر جایشان بنشانید و نجات بدهید یک دسته مظلومین را و اسلام هم تکلیف دارد بر شما که مظلومین را نجات بدهید از دست کفار، آنوقت همه کار شما این است که عید نداشتید! شما عید درست مى‌کنید براى اسرائیل و براى امریکا. آنها همه روزشان عید است براى اینکه مى‌بینند در منطقه کارى کرده‌اند که اسلام مهار بشود، هیچ نتواند یک قدم جلو بگذارد. آنها هر روزشان عید است و براى ماها هر روز عزاست.



  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    نوشته
    2,636
    صلوات
    1749
    تعداد دلنوشته
    22
    مورد تشکر
    318 پست
    حضور
    214 روز 5 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    6
    گالری
    53



    ما مى‌خواهیم با دعوت اسلام را به همه جا صادر کنیم، نه با سرنیزه

    مائى که مى‌خواهیم اسلام در همه جا باشد و مى‌خواهیم اسلام صادر بشود، ما که نمى‌گوئیم که مى‌خواهیم با سرنیزه صادر بکنیم، ما مى‌خواهیم با دعوت به همه جا، اسلام را صادر کنیم. ما مى‌خواهیم یک الگوئى از اسلام در عالم ولو یک الگوى ناقصى باشد نشان بدهیم که همه عقلاى عالم غیر از آنهایى که جنایتکاران با لذات هستند، همه ملت‌هاى مظلوم بفهمند که اسلام چى آورده و مى‌خواهد چه بکند در دنیا. اسلام با این محرومین، با این مظلومین، با این گرفتارها مى‌خواهد چه کند که اینها را نجات بدهد. و شما دولت‌هاى خلیج و غیرخلیج کوشش دارید به اینکه این اسلام را نگذارید از ایران یک قدم بیرون بگذارد ولو اینکه به رغم انف شما، بیرون پا گذاشته است و خواهد گذاشت. مسلمین، انصافا انسان باید بگوید که این دولت‌هاى اسلامى، همه دولت‌هاى اسلامى، الا یک معدود بسیار کمى اصلاً به اسلام کارى ندارند، اسلام وسیله براى مقام است، اسلام غیر از این نیست که وسیله باشد با لفظ اسلام و با قول به اسلام مثل اسلام رضاخانى و محمدرضاخانى، اسلام اینها این بود که قرآن هم طبع مى‌کردند و رضاخان مجلس روضه هم داشت و عزادارى هم آنوقت ارتشش مى‌کردند و همه اینها بود، دسته هم در مى‌کردند، من خودم دیدم. اما اساس را مى‌خواست از بین ببرد، با این صورت اساس را مى‌خواست از بین ببرد و از او بدتر محمدرضا بود که روى نقشه کار مى‌کردند و هر کارى مى‌کردند براى بردن - اساس است - اساس بود. الان هم حزب بعث عفلقى عراق همین کار را دارد مى‌کند، حالا دیگر عابد و مسلمان شده‌اند، لکن عابد و مسلمانى که عبید زاکانى مى‌گوید. اساس را اینها از بیخ قبول ندارند. اینها اسلام را منافى با مقاصد خودشان مى‌دانند و منافى هم هست. مقاصد آنها این است که بزنند و بکوبند و مردم را زیر فشار قرار بدهند و غارت کنند و هر چه مردم دارند بگیرند از آنها و براى خودشان در بانک‌هاى خارجى انبار کنند، مثل محمدرضا که کرد این کار را. اسلام با این آشنایى ندارد با یک همچنین مطلبى آنها مى‌دانند که اسلام اینطورى نیست، پس، این اساس نباید باشد.



       
    صحیفه نور، جلد 18، صفحات 127 تا 130

    ویرایش توسط رحیل : ۱۳۹۴/۰۷/۱۰ در ساعت ۰۵:۰۴


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    نوشته
    2,636
    صلوات
    1749
    تعداد دلنوشته
    22
    مورد تشکر
    318 پست
    حضور
    214 روز 5 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    6
    گالری
    53



    به نظر شما در شرایط امروز جامعه چه کارهایی مصداق عملی تمسک به ولایت امیر المومنین علی بن ابیطالب و ائمه معصومین (ع) است؟


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    3,632
    صلوات
    1
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    808 پست
    حضور
    118 روز 20 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    8



    با نام و یاد دوست






    تمسک به ولایت امیرالمومنین (ع)







    کارشناس بحث: محراب

    سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی

    عشق محمد بس است و آل محمد



    تمسک به ولایت امیرالمومنین (ع)


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود