صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    22,908
    صلوات
    8500
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    833 پست
    حضور
    98 روز 1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    1

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری




    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    به نام خدا


    يکی از بهترين راه های درک مفاهيم، موضوعات و قصص قرآن کريم استفاده از روش تصويرگری است. با بررسی ويژگی های سنی درکودکان دبستانی، متوجه اين موضوع مي شويم که از طريق نقاشی و تصوير مي توان بر جذابيت و شيرينی داستان پردازی و علاقة کودک به موضوع داستان افزود. علاوه بر آن درکِ مفاهيم از طريق تصوير بر حافظة طولانی مدت تاثيرگذارتر از بيانِ کلام است.
    امروزه توسط اکثر مؤسسات فرهنگی و مراکز دارالقرآن از روش های تصويری برای آموزش قرآن به کودکان استفاده مي شود ولی کاربرد آن تخصصی و حرفه ای نيست. علاوه بر آن تصويرگری بسياری از کتب، نشريات و برنامه های آموزشی ديجيتالی قرآن کريم نيز دارای نقاط ضعف است.
    اگر چه کاربرد اصولی از هنر تصويرگری در جذب و علاقمندی کودک تاثير فزاينده ای مي تواند داشته باشد، اما بيان ضعيف و غير حرفه ای آن هم خسارت های منفی جبران ناپذيری را بر روح کودک وارد مي کند. در اين مقاله با بررسی ضعف و نقاط قوت موجود در تصويرگری مضامين قرآنی کتابهاي کودکان، مي توان به ضرورت اين امر پرداخت که می بايستی بازنگری و توجهی عميق به امر تصويرگری کتابهاي قرآنی کودکان نمود و آن را به عنوان يک امر مهم در فرآيند آموزش درک مضامين قرآنی در نظر گرفت.


    این تاپیک با توجه به حضور نونهالان و نوگلان اسک قرآنی درکانون گفتگوی قرآنی راه اندازی شده است.

    کارتون ها با توجه به بیان ارزش های زندگی، محبتها و سادگی های صاف و کودکانه، خواندن سوره های کوچک قرآنی در قالب کارتون و نقاشی های متحرک همیشه دوست داشتنی هستند.


    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    بلفی و لیلی بیت

    بلفی و لی‌لی‌بیت یک مجموعهٔ انیمهٔ ژاپنی است، که توسط شرکت تاتسونکو ۱۹۸۰ در ژاپن ساخته شده‌است.
    این کارتون زندگی آدم کوچولویی به نام بلفی را نشان می دهد که با عموی همیشه مریضش که دکتر هم هست ! زندگی می کند . یک دوست هم دارد به نام لی لی بیت که همیشه با همند و کارهای جالبی می کنند.
    چند بچه با نام های بلفی، لی لی بیت، ناپو، چونا و ماکی به همراه یک حیوان که مرتباً با صدای مونگا مونگا از درختی به درخت دیگر می پرید، ماجراهای این مجموعه را رقم می زدند.







    ویرایش توسط شقایق : ۱۳۹۴/۱۱/۰۲ در ساعت ۲۱:۴۰ دلیل: جزئی


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    22,908
    صلوات
    8500
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    833 پست
    حضور
    98 روز 1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    1





    قلب کودک همچون زمين خالی است که هر بذری را در آن بريزيد رشد خواهد کرد.


    ايجاد آشنايی، انس و الفت، و سپس ايجاد شناخت، علاقمندی و درک و فهم محدود و در حد توان ، در کارتون های خانوادگی نمود می یابد.



    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    کارتون مهاجران(لوسیمه)

    ویرایش توسط شقایق : ۱۳۹۴/۱۱/۰۲ در ساعت ۰۷:۵۵


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    22,908
    صلوات
    8500
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    833 پست
    حضور
    98 روز 1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    1



    برنامه و محتوای آموزشی مي بايستی متناسب با توانمندي های جسمی، ذهنی و عاطفی کودک تهيه شود. ارائة روش های نامناسب، بدون شک احساس خستگی و بی علاقگی در کودک ايجاد مي کند و بار معنايی و ياد دهی را از دست مي دهد. در برنامه ريزی آموزشی کودکان، بايد به حوصله و انرژی کودک نيز توجه داشت. کودکان اصولاً پر جنب وجوش و پر انرژی هستند و زمان بسيار محدود و کوتاهی را مي توانند آرام و بی حرکت بنشينند و در مورد موضوعی تمرکز کنند.
    «زمانی که کودکان مي توانند با تمام وجود و با استفاده از همه حواس با مربی باشند، بسيار محدود است وتنها مي توانند به طور مستمر بين 10 الی 15 دقيقه به گفته ها و فعاليت های هدايت شده مربی توجه داشته به فعاليت بپردازند. بنابراين در برنامه ريزی بايد به انرژی و مدت زمان توجه کودکان از سويی و شرايط زمانی و مدت زمان آموزش هم توجه داشته باشيم.»
    تمرکز کودکان را مي توان با بيان موضوعات مورد علاقةشان و استفاده از روش های پر تحرک و هيجان بر انگيز افزايش داد.






    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    حنا دختری در مزرعه

    ویرایش توسط شقایق : ۱۳۹۴/۱۱/۰۲ در ساعت ۰۷:۵۸


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    22,908
    صلوات
    8500
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    833 پست
    حضور
    98 روز 1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    1





    کودک از تکرار قصه، داستان، شعر و يا فيلم های متحرکی که به ويژه هيجان و حرکت داشته باشند، بی نهايت لذّت مي برد. او به طور طبيعی و با رضايتمندی به موسيقی، اشعار و اصواتی که دارای ريتم، وزن و قافيه است گوش مي دهد. آنها را تکرار مي کند و احساس شادمانی و سرخوشی به او دست مي دهد. از تکرار آنها احساس خستگی و آزردگی نمي کند. اگر چه مدت زمان توجه و تمرکز کودک کوتاه و کم است، ولی در مورد مطالبی که هيجان انگيز و پرهياهو باشد مقاومت نشان مي دهد و گذر زمان را متوجه نمي شود.
    تحرّک، پويايی، جنب و جوش و شلوغ کاري هايی از اين دست، محرّک های خوبی به حساب مي آيند که در کودک علاقه و انگيزة يادگيري ايجاد مي کند. در برنامه ريزی آموزشی بايد به احساس شادابی و نشاط و رضايتمندی و تحريک پذيری کودکان توجه شود. ما با روش های نامناسب، شور و شادی، فعاليت و جنب و جوش، عشق و علاقه به کار و فعاليت را از او مي گيريم و در عوض، محتوايی نامأنوس و دور از ذهن در اختيار كودك قرار مي دهيم که هيچ گونه ارتباط و درک و تجربه ای از آن ندارد.






    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    بل و سبستیان

    ویرایش توسط شقایق : ۱۳۹۴/۱۱/۰۲ در ساعت ۰۸:۰۰


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    22,908
    صلوات
    8500
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    833 پست
    حضور
    98 روز 1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    1





    روش الگويی يک مبنای تربيتی در وجود انسان است که قرآن کريم نيز بر آن تأکيد دارد.
    در فرايند شکل گيری شخصيت کودکان، بيشترين نقش متوجه الگوهای رفتاری است، چرا که يادگيری، اساس رفتار آدمي را تشکيل مي دهد. يادگيری های غير مستقيم، ضمنی يا مشاهده ای، پايدارترين و مؤثرترين يادگيری محسوب مي شوند و در اين ميان، مهم ترين نقش بر عهده الگوهای رفتاری است. به عبارت ديگر، از آنجايی که تقليد و همانند سازی يکی از مهم ترين روش های يادگيری در کودکان است، بنابراين هر قدر الگوی رفتاری نزد کودکان از شخصيت محبوب تری برخوردار باشد، رفتارهای کلامي و غير کلامي آنها بيشتر مورد توجه واقع مي شود.
    الگوها و چهره های مطلوب در قرآن، صفات نيکو و الهی را بيان و ترسيم مي کند. از آنجا که آگاهی در سنين مختلف کودکی فرق مي کند، نقش مربی در معرفی الگوها و ايجاد شناخت و درک کودک بسيار مهم است. و به همين دليل روش های ارائه شده مي تواند کودک را متوجه اين الگو ها کند و يا ايجاد ملالت و خستگی نمايد.





    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    زی زی گولو آسی پاسی دراکوتا تا به تا!!
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مدرسه موش ها

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    بچه های کوه تاراک

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    وروجک و آقای نجار

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    پلنگ صورتی

    ویرایش توسط شقایق : ۱۳۹۴/۱۱/۰۲ در ساعت ۰۸:۰۱


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    22,908
    صلوات
    8500
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    833 پست
    حضور
    98 روز 1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    1




    از بارزترين ويژگي های تصويری تأثير گذار بر فرآيند يادگيری و علاقة کودکان به آن، مي توان از عنصر رنگ، حرکت، تنوع خط و شکل و تضادهای نقوش نام برد.
    سرعت انتقال مفاهيم در بيان تصويری و تمثيلی، بسيار بالاتر از کلام است.
    در قرآن کريم نيز شاهد هستيم که برای بيان مفاهيم و مضامين اخلاقي و درک بهتر انسان ها، از بيان تصويری و داستان سرايی بهره مي جويد.
    و البته در بسياری از داستان ها از نقش حيوانات در ساختار داستان استفاده شده است.






    تصاویر کارتون ها و سریال های دهه شصتی ها


    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    ویرایش توسط شقایق : ۱۳۹۴/۱۱/۰۲ در ساعت ۰۸:۰۲


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    22,908
    صلوات
    8500
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    833 پست
    حضور
    98 روز 1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    1





    کودک با ديدن تصاوير، پی به پيام داستان ها مي برد و خود را به جای قهرمان تصويریِ کتاب مي گذارد که با هدايت و صميميت خانواده (پدر، مادر و ...) به شيرينی، آموزه های دينی و قرآنی را فرا مي گيرد.

    انتخاب دوستان مناسب و سعی و تلاش در زندگی یکی از این اهداف زیبا و دوست داشتنی در کارتون های اجتماعی است.


    (تصویر شماره 1)


    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری


    تصاویر بیشتر :



    (تصویر شماره 2)
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری


    (تصویر شماره 3)
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری


    (تصویر شماره 4)
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری



    (تصویر شماره 5)
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری


    (تصویر شماره 6)
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری


    (تصویر شماره 7)

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری


    (تصویر شماره 8)
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری


    (تصویر شماره 9)
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری



    (تصویر شماره 10)
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری


    (تصویر شماره 11)
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری


    (تصویر شماره 12)

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    سرزمین کوچولوها

    ویرایش توسط شقایق : ۱۳۹۴/۱۱/۰۲ در ساعت ۰۸:۰۷


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    22,908
    صلوات
    8500
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    833 پست
    حضور
    98 روز 1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    1




    امروزه با مبحث تصويرگری به صورت جدی و ضروری برخورد نکرده اند. بسياری از اين کارتون ها از نظر تصويرگری دارای نقاط ضعف هستند. در برخی از آنها اصول زيباشناسی هنر ی برای مخاطبان دبستانی و پيش دبستانی لحاظ نشده است، دسته ای ديگر حرمت های تصويری را حفظ نکرده اند.

    بعضی ديگر، تصاوير با فرهنگ و رسوم ما همخوانی ندارد. تنها در تعداد بسيار معدودی از تصاوير، وجه جستجوگری و خلاقيت کودک مورد توجّه قرار گرفته است.
    از آنجايی که اين تصاوير مي تواند در حافظة بلند مدت کودک باقی بماند و نقش تأثيرگذاری در جاذبه ها و دافعه های رفتاری، علايق و باورهای او داشته باشد، پرداختن به اين امر به صورت علمي کاملاً ضروری و لازم به نظر مي رسد. بنابراين مي طلبد تا صاحبان نشريات از سه وجه آشنايی با مباحث قرآنی، آشنايی با روحيات و علايق کودکان و همچنين آشنايی با اصول تصويرگری به صورت تخصّصی به اين موضوع بپردازند.




    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    رامکال و استرلینگ

    ویرایش توسط شقایق : ۱۳۹۴/۱۱/۰۲ در ساعت ۰۸:۱۰


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    22,908
    صلوات
    8500
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    833 پست
    حضور
    98 روز 1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    1



    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    زبل خان این جا زبل خان اون جا زبل خان همه جا!!



  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    22,908
    صلوات
    8500
    تعداد دلنوشته
    52
    مورد تشکر
    833 پست
    حضور
    98 روز 1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    1



    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری



    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری




    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری
    مهد قران نوگلان اسک قرانی- استفاده از روش تصويرگری

    مسافرکوچولو




صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

فوتبالیستها, فانوس دریایی،سه کله پوک،بامزی قوی ترین خرس جهان, لولک و بولک،هاچ،زنبورعسل،موش کوهستان،باغچه سبزیجات, لوک خوش شانس, ممول،دخترمهربون, مهاجران،لوسیمه, ماجراهای گالیور،پت پستچی, مدرسه موشها, نیک و نیکو،نخودی, هادی وهدی،بارباپاها, گوریل انگوری،یوگی و دوستان،مورچه و مورچه خوار, پلنگ صورتی،زی زی گولو،وروجک و آقای نجار, پسرشجاع،بابالنگ دراز،زبل خان, آفتاب و مهتاب و ناقلا،افسانه سه برادر, ای کی یو سان, بل و سباستیان, بلفی،لیلی بیت،بلفی و لیلی بیت, بینوایان،قصه های جنگل،بچه میمون های شیطون, جیمبو, جیمبو،سفرهای مارکوپولو, حنا،حنا دختری درمزرعه, خونه مادربزرگه،معاون کلانتر،بازم مدرسه ام دیرشد, خاله ریزه،تام سایر،چاق و لاغر, خانواده دکترارنست, خرگوش مهربون،رابرت،آدم بزرگی که نمی خواد آدم بزرگ باشه, دهکده کوچولوها،بچه های مدرسه والت،بچه های کوه آلپ, رامکال،رامکال و استرلینگ, سنجاب کوچولو, سندباد،تنسی تاکسیدو،جزیره ناشناخته, سرزمین کوچولوها, شازده کوچولو،مسافرکوچولو, علی کوچولو،اردک قهرمان،محله بروبیا،محله بهداشت, عکس،کارتون

نمایش برچسب‌ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود