جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عایشه و ادعای حذف در قرآن

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,512
    مورد تشکر
    114 پست
    حضور
    111 روز 9 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    159
    آپلود
    0
    گالری
    1

    عایشه و ادعای حذف در قرآن






    پرسش:
    به نظر عایشه چه آیه اى از قرآن حذف شده است؟

    پاسخ:
    «عن عايشه قالت: لقد نزلت آية الرجم و رضاعة الكبير عشرا و لقد كان في صحيفة تحت سريرى فلما مات رسول اللّه (صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ سلم) و تشاغلنا بموته دخل داجن فأكلها»؛ عايشه مى‏ گويد: كه آيه رضاع كبير (یعنی زنى جهت محرم شدن، پسر بزرگى و يا مردى را شير دهد!) و نيز آيه رجم (مراد از آيه رجم، مطابق آن چه كه اهل سنت گفته‏ اند و در پاورقى صحيح مسلم نيز آمده اين عبارت است: «الشيخ والشيخة إذا زنيا فارجموهما»(1) و در بعض اقوال با اضافه كلمه «البته» يعنى: اگر پيرمرد و پيرزنى زنا كردند حتما آن دو را سنگسار كنيد) در قرآن بوده و در ضمن صحيفه‏ اى زير رختخوابم قرار داشت و چون ما به موت رسول خدا (صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله) مشغول شديم، داجن (بره يا بزغاله‏ اى كه در اطاق نگهدارى مى‏ شد) آن را خورد!(2)
    هم چنین ابو يونس غلام عايشه مى‏ گويد كه عايشه به من دستور داد تا مصحفى بنويسم و گفت: چون به اين آيه رسيدى: «حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطى»‏؛ بر تمامى نمازها مخصوصا نماز وسطى محافظت كن(3)مرا خبر كن. من هم چنين كردم. او اين گونه به من املاء كرد (همان آيه با اضافه كردن «و نماز عصر» و تتمه آيه را خواند) و گفت: من از رسول خدا (صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله) اين گونه شنيدم.(4)
    با اين حساب مطابق اين گفته عايشه، بايد كلمه «و صلاة العصر» از وسط آيه ‏اى حذف شده باشد و اين معنايى جز تحريف قرآن ندارد.

    ـ اما باطل و مردود بودن این ادعا (ادله قرآنی و تاریخی):
    «لا يَأْتيهِ الْباطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزيلٌ مِنْ حَكيمٍ حَميدٍ»؛ نه از پيش روى باطل بدو راه يابد و نه از پس. نازل شده از جانب خداوندى حكيم و ستودنى است.(5)
    نه آيه و حتى كلمه ‏اى از آن كم شده، و نه چيزى بر آن افزون مى ‏شود، و به تعبير ديگر دست تحريف كنندگان از دامان بلندش كوتاه بوده و هست.
    «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ»؛ ما قرآن را نازل كرديم و ما بطور قطع نگهدار آن هستیم.(6)
    قرآن كتابى بود كه مسلمانان نخستين همواره در نمازها، در مسجد، در خانه، در ميدان جنگ، به هنگام روبرو شدن با دشمنان و به عنوان استدلال بر حقانيت مكتب از آن استفاده مى‏ كردند؛ حتى از تواريخ اسلامى استفاده مى‏ شود كه تعليم قرآن را مهر زنان قرار مى‏ دادند!، و اصولا تنها كتابى كه در همه محافل مطرح بوده و هر كودكى را از آغاز عمر با آن آشنا مى ‏كردند، و هر كس می خواست درسى از اسلام بخواند آن را به او تعليم مى ‏دادند همين قرآن مجيد بود.
    آيا با چنين وضعى كسى احتمال مى‏ دهد كه دگرگونى در اين كتاب آسمانى رخ دهد، بخصوص اين كه ما ثابت كرديم كه قرآن به صورت يک مجموعه با همين شكل فعلى در عصر خود پيامبر جمع‏ آورى شده بود، و مسلمانان سخت به ياد گرفتن و حفظ آن اهميت مى‏ دادند، و اصولا شخصيت افراد در آن عصر تا حد زيادى به اين شناخته مى‏ شد كه چه اندازه از آيات قرآن را حفظ كرده بودند.

    ــــــــــــــــــــــ
    (1) كتاب الرضاع، ح 26.
    (2) سنن ابن ماجه، ج 1، ص 625، كتاب النكاح، باب 36، ح 1943.
    (3) بقره/ 238.
    (4) صحيح مسلم، ج 1، ص 437، كتاب المساجد و مواضع الصلاة، باب 36، ح 207.
    (5) فصلت/ 42.
    (6) حجر/ 9.




    لینک اصلی




  2.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود