جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: پاسخ به شبهه "فحاشی و ناسزاهای الله در قران"

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    31
    صلوات
    14
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    پاسخ به شبهه "فحاشی و ناسزاهای الله در قران"





    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

    بسم الله الرحمن الرحیم

    السلام علیک یا رسول الله(ص)

    السلام علیک یا امیرالمومنین (ع)

    السلام علیکم یا اهل بیت نبوه (ع)

    السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)

    آجرک الله یا صاحب الزمان(عج)

    ================================


    تصویری تحت عنوان"فحاشی و ناسزاهای الله در قرآن"در حال انتشار هست:


    پاسخ به شبهه "فحاشی و ناسزاهای الله در قران"





    از کارشناس محترم تقاضا می شود بصورت تخصصی رفع شبهه نمایند

    چنانچه مخالفین دین مبین اسلام شهامت پاسخ دارند نیز می توانند در این انجمن علمی حاضر و مسئولیت سخنان مغرضانه خودشان را بپذیرند!

    ویرایش توسط sayedali : ۱۳۹۴/۱۱/۲۳ در ساعت ۲۰:۵۰
    صرف عضویت در نرم افزار های خارجی،علی الخصوص صهیونیستی (از قبیل تلگرام،اینستاگرام،وتس آپ و...) برای صهیونیست منافع کلان اقتصادی و اطلاعاتی و...دارد و تحت عنوان اعانه به ظالم قرار می گیرد که تا به این لحظه(13 دی 94) ارزش اقتصادی کمپانی فیس بوک( فیس بوک،اینستاگرام،وتس آپ) در تالار بورس نزدک آمریکا295.977.857.587 میلیارد دلار می باشد.(از نرم افزار ایرانی استفاده کنید).


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    3,620
    صلوات
    1
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    797 پست
    حضور
    118 روز 11 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    8



    با نام و یاد دوست






    پاسخ به شبهه "فحاشی و ناسزاهای الله در قران"







    کارشناس بحث: استاد میقات

    سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی

    عشق محمد بس است و آل محمد



    پاسخ به شبهه "فحاشی و ناسزاهای الله در قران"


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,698
    مورد تشکر
    102 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و درود

    در این زمینه چند نکته عرض می شود:

    1. هر واژه در فرهنگ و محیط خودش باید ترجمه شود. روشن است که تعابیر با توجه به رسم و آداب و گویش یک قوم می تواند تعبیری بی ادبانه باشد، و در عین حال، همان تعبیر در نزد قومی دیگر چنین نباشد.

    این طبیعی و عادی است. خودمان در عرف جامعه مان می بینیم گفتاری در یک شهر و یک عرف، بی ادبی و چه بسا فحش محسوب می شود، ولی همان عبارت در عرف و یا شهری دیگر، این گونه نیست.

    باید دید آیا تعبیری که در یک فرهنگ و گفتار به کار رفته، در نزد آن قوم و در آن محیط، بی ادبانه بوده یا نه؟.

    2. در برخی آیات، کافران و مشرکان، تحقیر شده و یا به آن ها طعنه زده می شود، و تحقیر و طعنه زدن لزوما به قصد توهین و بی ادبی نیست. حتی خود کفار نیز این تعابیر را بی ادبی ندانسته و بدان اعتراضی نکرده اند. لذا هر تحقیر و طعنه ای بی ادبی محسوب نمی شود.

    3. عرب در اشعار و گفتار خود از این تشبیهات بسیار استفاده کرده، بدون این قصد توهین و بی احترامی داشته باشد.

    قرآن از زبان قوم و تشبيهات و لغات آن ها براي تفهيم بهتر مقاصد بلند خود استفاده کرده است.

    4. پیام که در قالب لفظ، محدود نمی شود؛ این روشن و واضح است. اگر چنین باشد که از کتبی با زبان کهن و قدیمی مثل مثنوی و ... امروزه دیگر استفاده نمی توان کرد. در حالی که می بینیم چنین چیزی نیست.

    به بیان دیگر؛ این تفسیر و برداشت از قرآن است که با توجه به شأن نزول و اقتضائات کلام و ... انجام می شود، و این به معنای محدود بودن محتوا و پیام قرآن نیست.

    به بیان سوم؛ این پیام، مفهوم و محتوای قرآن است که جهانی است، نه اقتضائات زبانی. لذا منافاتی ندارد که الفاظ را با فرهنگ زمانه خودش بررسی کنیم و در عین حال، پیام قرآن، جهانی و عمومی باشد.


    بنابر این:

    قضاوت در باره بی ادبی و توهین بودن لفظی، باید با توجه به فرهنگ و فضای همان جامعه باشد و نمی توان برای هر فضا و هر فرهنگی، یک حکم ثابت و واحد صادر نمود.

    و این گونه تعبیر آوردن در کلام و ادبیات عرب و در عرف و گویش مخاطبین، امری کاملا عادی و معمولی بوده است و از آن بطور معمول استفاده می شده و اکنون نیز استفاده می شود بدون این که قصد توهین و بی ادبی در کار باشد.

    و این تعابیر قرآن، متناسب با فرهنگ آن زمان، برای تحقیر و یا طعنه زدن بوده، و بی ادبی محسوب نمی شده است، زیرا ملازمه ای بین آن ها نیست.


    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    394
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    15 روز 11 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط sayedali نمایش پست
    تصویری تحت عنوان"فحاشی و ناسزاهای الله در قرآن"در حال انتشار هست:

    با سلام و عرض ادب و احترام
    و با کسب اجازه از استاد میقات عزیز
    بنده چند جمله را در مقابل این شبهه عرض می نمایم

    برای پاسخ به این سوال ابتدا باید شناخت درستی نسبت به خدا و انسان داشت و البته رابطه خدا وانسان


    ابتدا باید بدانیم ومعتقد باشیم که این جهان خالقی دارد و خالق این جهان خدایی است یکتا و صمد و احد و حکیم و عالم و خالقی که هر چه می گویدحق است و همه حق های منتهی به او می شود و از او نشات می گیرد


    انسان یکی از مخلوقات الهی است و در رابطه بین خدا و انسان ، انسان عبد درگاه الهی است
    رابطه بین انسان و خدا رابطه بین مخلوق و خالق وعبد و معبود است.
    در این نوع نگاه انسان بنده خداست و برترین درجه و جایگاه انسان عبد بودن برای خداست.

    انسان اگر عبد خدا باشد می شود خلیفت الله می شود رسول الله می شود خلیل الله می شود برتر از فرشتگان و مسجود فرشتگان
    ولی اگر همین انسان در مقابل خدا بایستد درجه اش تنزل پیدا می کند
    به نازلترین درجه از مخلوقات الهی می رسد


    به یک مساله هم دقت نمایید
    هر مخلوق الهی در درجه ای از مخلوقات قرار دارد و چون مخلوق الهی است ان درجه برایش کمال است
    مثلا چهارپایان در حیوانیت خود جمادات در جماد بودن خود و نباتات در نبات بودن خود ......در کمال اند
    ولی این ها را نسبت به انسان که مقایسه می کنیم یعنی به انسان می گوییم درجه تو از حیوان پست تر است به انسان بر می خورد که چرا به من چنین گفتی

    یعنی هر موجودی در جایگاه خود کمال دارد ولی وقتی انسان را با ان موجود مقایسه می کنیم می گوییم چرا به انسان فش داد!!؟؟

    خب با در نظر گرفتن دو مساله قبلی
    انسان اگر در رابطه با خدا عبد باشد بنده در اعلی علیین است ولی اگر در مقابل خدا بایستد خداوند می فرماید تو چون در مقابل من می ایستی درجه ات به نازل ترین مخلوق من که جمادات باشد تنزل پیدا می کند
    وقتی تو در مقابل من خدا بایستی اندازه تو مثل نازلترین مخلوقات من است

    خب بیان این مساله وقتی در عبارات بیان می شود این گونه می شود
    وَمَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُواْ كَمَثَلِ الَّذِي يَنْعِقُ بِمَا لاَ يَسْمَعُ إِلاَّ دُعَاء وَنِدَاء صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ

    وَلَوْ شِئْنَا لَرَفَعْنَاهُ بِهَا وَلَكِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الأَرْضِ وَاتَّبَعَ هَوَاهُ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ إِن تَحْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَتْرُكْهُ يَلْهَث ذَّلِكَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُواْ بِآيَاتِنَا فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ

    و.......
    و ایاتی از این دست.


    به هر حال انسان در جهان بینی الهی مخلوق خداست و هر تعریفی که خدا از انسان می دهد همان حق است
    و انسان که یکی از مخلوقات الهی است اگر در مقابل خدا بایستد به نازل ترین درجه تنزل می یابد
    حال این نازل ترین درجه انسان نسبت به دیکر مخلوقات الهی حیوان و نبات و جماداست که در عبارت این چنین بیان می شود





  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    31
    صلوات
    14
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0




    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

    بسم الله الرحمن الرحیم

    السلام علیک یا رسول الله(ص)

    السلام علیک یا امیرالمومنین (ع)

    السلام علیکم یا اهل بیت نبوه (ع)

    السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)

    آجرک الله یا صاحب الزمان(عج)

    ================================



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست
    با سلام و درود

    در این زمینه چند نکته عرض می شود:



    سلام و عرض ادب

    لطف کنید تک تک آیات جزئی بررسی و توضیحات لازم را بدهید.
    حتی با دیگر آیات قرآن هم مقایسه کنید.





    ویرایش توسط sayedali : ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ در ساعت ۱۲:۰۰
    صرف عضویت در نرم افزار های خارجی،علی الخصوص صهیونیستی (از قبیل تلگرام،اینستاگرام،وتس آپ و...) برای صهیونیست منافع کلان اقتصادی و اطلاعاتی و...دارد و تحت عنوان اعانه به ظالم قرار می گیرد که تا به این لحظه(13 دی 94) ارزش اقتصادی کمپانی فیس بوک( فیس بوک،اینستاگرام،وتس آپ) در تالار بورس نزدک آمریکا295.977.857.587 میلیارد دلار می باشد.(از نرم افزار ایرانی استفاده کنید).


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,698
    مورد تشکر
    102 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط sayedali نمایش پست
    سلام و عرض ادب

    لطف کنید تک تک آیات جزئی بررسی و توضیحات لازم را بدهید.
    حتی با دیگر آیات قرآن هم مقایسه کنید.



    با سلام و درود

    همه مطالبی که عرض کردم را می توان توضیحی کلی در باره هر کدام از آیات فوق، در نظر گرفت؛ لذا اگر بخواهم چیزی بگویم، تکرار مکررات است.

    لطفا اگر موردی خاص مد نظرتان است آن را بفرمایید تا در همان خصوص گفتگو کنیم.


    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    31
    صلوات
    14
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0




    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

    بسم الله الرحمن الرحیم

    السلام علیک یا رسول الله(ص)

    السلام علیک یا امیرالمومنین (ع)

    السلام علیکم یا اهل بیت نبوه (ع)

    السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)

    آجرک الله یا صاحب الزمان(عج)

    ================================



    1. فرهنگ گفتار قرآن بر مبنای ادب و رعایت حرمتهاست تا ‏جایى كه خود را بهترین سخنان دانسته و از دشنام و ناسزا حتى در سخن با كفار و مشركان نهی کرده و به مؤمنان دستور داده زیبا سخن بگویند.
    2. موارد متن شبهه، فحش یا ناسزا نیست! بلکه تشریح حال، صفات یا تشبیه رفتار واقعی اشخاص است. اگر بیان صفتی ناخوشایند است، بدلیل پلیدی آن رفتار است و عیبی برای همان فرد محسوب می شود نه بیان کننده مطلب!

    3. از شگفتیها و اعجاز قرآن، عفت و ادب است؛ تاجایی که حتی عشق آتشین زلیخا به یوسف را به طرز شگفتی بدون چشم پوشی از جزئیات، با اخلاق و عفت تمام بیان کرده است. نویسنده با شیطنت، تندترین و بی ادبانه ترین معادلها را در ترجمه آورده، اما عموما ترجمه های پسندیده تری دارند!
    http://yon.ir/Efatequran
    4. آیه 10 سوره بقره، نفاق را یک بیماری روحی دانسته و آیه 13 منافقانی که مومنان را بی خرد خوانده اند را معرفی و حال حقیقی آنها را بیان کرده است.
    http://yon.ir/Baghare10
    http://yon.ir/Baghare13
    5. آیه 14 سوره بقره در مقدمه آیه 15 از منافقانی گفته که در خلوت مومنان را تمسخر می کنند و آیه 15 می گوید نمی دانند که خدا طرف حساب آنهاست و او پاسخشان را می دهد.
    http://yon.ir/Baghare15
    6. آیه ۶۵ سوره بقره از عقوبت سرکشان بنی اسرائیل و مسخ و تبدیل آنها به میمون می گوید. آیه 118 جهل کافرانی را بیان نموده که برای ایمان آوردن، شرط سخن گفتن خدا را گذاشتند.
    http://yon.ir/Buzine
    http://yon.ir/Jahel
    7. آیه 171 سوره بقره آنهایی را چون حیوانات دانسته که در برابر دعوت حق بی تفاوتند، زیرا توان بهره از قوه تشخیص ندارند. آیه 60 مائده و 166 اعراف نیز همان ماجرای مسخ سرکشان بنی اسرائیل به میمون و خوک را تشریح کرده اند.
    http://yon.ir/Baghare171
    http://yon.ir/Buzine
    8. آیه 176 سوره اعراف وصف دنیاپرستی افراد رویگردان از حق است که نشانه های آشکار را انکار کرده و مانند سگان تشنه، عطش دنیا دارند. شخص مورد مثال آیه را بلعم باعورا دانسته اند. آیه 179 اعراف غافلان را از حیوانات بدتر دانسته، زیرا حتی به اندازه حیوانات از ابزار تشخیصی که خدا عطا کرده بهره نمی برند.
    http://yon.ir/Balaam
    http://yon.ir/Araaf179
    9. منظور از نجس در آیه 28 سوره توبه، پلیدی و خباثت روحی مشرکان است؛ زیرا عقاید شرک آمیز، ترک عبادت خدا و عناد در برابر حق، فکر و روح آنها را آلوده کرده است. مقدمه آیه ۴۴ فرقان آیه ۴3 است و روشن کرده آنان که هوای نفسشان را معبود قرار داده اند، مانند چهارپایان از درک حقایق ناتوانند.
    http://yon.ir/tobe28
    http://yon.ir/forghan44

    10. آیات ۵0 و ۵1 سوره مدثر حال حقیقی و رویگردانی عجیب مشرکان از مواجهه با آیات خدا را تشبیه کرده است. آیه ۵ سوره جمعه علمای یهود که تورات را می دانند اما عمل نمی کنند را به درازگوش حامل کتاب تشبیه کرده، زیرا الاغ مشهور به حماقت است و از آنچه حمل می کند، بهره ای نمی برد.
    11. آیات 8 تا 16 سوره قلم به تشریح صفات تکذیب کنندگان پیامبر(ص) پرداخته و آیه 13 اشاره مستقیمی به صفت واقعی یکی از مشرکان دارد. آیه ۶7 سوره انبیاء سخن حضرت ابراهیم است؛ ایشان اینگونه بیزاری خود از کارهای مشرکان را اعلام و پابرجایی بر عقیده اش را بیان نموده است.
    http://yon.ir/ghalamm13
    http://yon.ir/Anbia67
    12. آیه 22 سوره انفال وصف طایفه "بنى عبدالدار" است که خودشان مى‌‌گفتند ما نسبت به آنچه محمد (ص) آورده كر و كوریم. آیه 12سوره محمد(ص) خوردن كفّار را به چهارپایان تشبیه کرده زیرا مانند چهارپایان غافلند، تمام همّتشان غذاست و به حلال و حرام توجه ندارند.
    http://yon.ir/Anfal22
    http://yon.ir/Mohamadd12
    حق جو و حق طلب باشیم

    لینک مطلب جهت انتشار:
    http://shayeaat.ir/post/524

    منبع: سایت شایعات

    ویرایش توسط sayedali : ۱۳۹۴/۱۲/۱۰ در ساعت ۱۵:۴۹
    صرف عضویت در نرم افزار های خارجی،علی الخصوص صهیونیستی (از قبیل تلگرام،اینستاگرام،وتس آپ و...) برای صهیونیست منافع کلان اقتصادی و اطلاعاتی و...دارد و تحت عنوان اعانه به ظالم قرار می گیرد که تا به این لحظه(13 دی 94) ارزش اقتصادی کمپانی فیس بوک( فیس بوک،اینستاگرام،وتس آپ) در تالار بورس نزدک آمریکا295.977.857.587 میلیارد دلار می باشد.(از نرم افزار ایرانی استفاده کنید).


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,698
    مورد تشکر
    102 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    قرآن و رعایت ادب




    پرسش:
    در مقابل شبهه «فحاشی و ناسزاگویی در قرآن» که مخالفان قرآن و اسلام ادعا می کنند، چه پاسخی می توان داد؟


    پاسخ:
    با سلام و درود
    در این زمینه چند نکته عرض می شود:
    1. هر واژه در فرهنگ و محیط خودش باید ترجمه شود. روشن است که تعابیر با توجه به رسم و آداب و گویش یک قوم می تواند تعبیری بی ادبانه باشد، و در عین حال، همان تعبیر در نزد قومی دیگر چنین نباشد.
    این طبیعی و عادی است. خودمان در عرف جامعه مان می بینیم گفتاری در یک شهر و یک عرف، بی ادبی و چه بسا فحش محسوب می شود، ولی همان عبارت در عرف و یا شهری دیگر، این گونه نیست.
    باید دید آیا تعبیری که در یک فرهنگ و گفتار به کار رفته، در نزد آن قوم و در آن محیط، بی ادبانه بوده یا نه؟.
    2. در برخی آیات، کافران و مشرکان، تحقیر شده و یا به آن ها طعنه زده می شود، و تحقیر و طعنه زدن لزوما به قصد توهین و بی ادبی نیست. حتی خود کفار نیز این تعابیر را بی ادبی ندانسته و بدان اعتراضی نکرده اند. لذا هر تحقیر و طعنه ای بی ادبی محسوب نمی شود.
    3. عرب در اشعار و گفتار خود از این تشبیهات بسیار استفاده کرده، بدون این قصد توهین و بی احترامی داشته باشد.
    قرآن از زبان قوم و تشبيهات و لغات آن ها براي تفهيم بهتر مقاصد بلند خود استفاده کرده است.
    4. پیام که در قالب لفظ، محدود نمی شود؛ این روشن و واضح است. اگر چنین باشد که از کتبی با زبان کهن و قدیمی مثل مثنوی و ... امروزه دیگر استفاده نمی توان کرد. در حالی که می بینیم چنین چیزی نیست.
    به بیان دیگر؛ این تفسیر و برداشت از قرآن است که با توجه به شأن نزول و اقتضائات کلام و ... انجام می شود، و این به معنای محدود بودن محتوا و پیام قرآن نیست.
    به بیان سوم؛ این پیام، مفهوم و محتوای قرآن است که جهانی است، نه اقتضائات زبانی. لذا منافاتی ندارد که الفاظ را با فرهنگ زمانه خودش بررسی کنیم و در عین حال، پیام قرآن، جهانی و عمومی باشد.
    بنابر این:
    قضاوت در باره بی ادبی و توهین بودن لفظی، باید با توجه به فرهنگ و فضای همان جامعه باشد و نمی توان برای هر فضا و هر فرهنگی، یک حکم ثابت و واحد صادر نمود.
    و این گونه تعبیر آوردن در کلام و ادبیات عرب و در عرف و گویش مخاطبین، امری کاملا عادی و معمولی بوده است و از آن بطور معمول استفاده می شده و اکنون نیز استفاده می شود بدون این که قصد توهین و بی ادبی در کار باشد.
    و این تعابیر قرآن، متناسب با فرهنگ آن زمان، برای تحقیر و یا طعنه زدن بوده، و بی ادبی محسوب نمی شده است، زیرا ملازمه ای بین آن ها نیست.


    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.



اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. """ به قضاوت خود نشسته اید؟؟؟ """
    توسط nasim7 در انجمن اخلاق
    پاسخ: 19
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۲, ۲۰:۲۶
  2. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۳۰, ۱۳:۰۹
  3. """درسهايي از علامه طباطبائي""""
    توسط The Praises to God در انجمن افلاکیان خاک نشین
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۰۳, ۱۳:۴۵
  4. پاسخ: 804
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۱/۱۴, ۲۳:۱۳

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود