جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: دیدگاه های متفاوت در مورد اسلام و حجاب

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    4
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    دیدگاه های متفاوت در مورد اسلام و حجاب




    در عصر حاضر که پایان بی سوادی است دیگر نمیتوان گفت تنها روحانیت متخصص مسائل فقهی و دینی میباشد چه بسا افرادی که صدها برابر یک طلبه مطالعه کرده و مسائل فقهی را میداند روحانیون زمانی که بر روی منبر با قدرت و تحکم از دروسی که آموخته اند تعلیم میدهند. باید بدانند شاید یکی یا چند نفر از حضدار بیش از او میدانند ولی افسوس که جلسه یک طرفه است و کسی حق احضار نظر ندارد و تنها باید گوش فرا دهند روحانیون عزیز باید با این آگاهی سخن بگویند شاید تفسیر و دیدگاهم در مورد اسلام و شیعه آن نباشد که حق و رضای خدا در آن است روحانیت محترم باید بدانند که استانداردی وجود ندارد که بگوییم دیدگاه دینی صحیح همان است که من میگویم .
    و باید بدانند هر کس به اندازه درک و فهم خود دین را میشناسد در جامعه روحانیون بعضی چون در محیطی باز و جامعه ای آگاه بزرگ شده اند اسلام را نیز دیدگاهی باز و چهار چوب آزادی آن را بازتر میبینند و در چنین دیگاهی از اسلام مهر عاطفه مهربانی خوشرویی بیشتر مشاهده میشود و همین را به مردم تعلیم میدهند ولی بعضی از برادران دینی بدلیل آنکه در محیطی بسته وخانواده ای متعصب بزرگ شده اند یا اینکه دیدگاهی بدبینانه دارند یا به عبارتی فطرت سیاه دل دارند به همین دلیل اسلام را خشن و دایره آن را بسته و خداوند را غضب آلود همچون ذهنیت خودشان میبینند .
    به عبارتی ساده تر اسلام هر کسی آینه ایست که خود او را نشان میدهد گروهی از مردم معتقد اند بعضی از کشورها از جمله اسرائیل چون غاصب هستند باید نابود و محو شوند و بعضی دیگر با دید بازتری به موضوع مینگرند و میگویند خواست خداوند است که هر کس از ما در سرزمینی بدنیا بیاییم شاید خواست خدا چنین بود که در کشوری مثل اسرائیل بدنیا می آمدیم آیا باز هم مایل بودیم دیگران بگویند ما باید نابود شویم؟ نمیدانم؟
    از علمای عزیز خواهش میکنم به سوال من جواب بدهید ؟!!!

    خیلی از آیات قران انجام بعضی از اعمال مثل غیبیت کردن ربا خواری و نفاق را نهی کرده و بلا فاصله بعد از آن گفته شده عذاب آتش را برای شما وعده میدهیم ولی بعضی ار آیات هم هستند که خداوند نصیحت گونه بیان کرده و عذاب آتشی برای آن وعده نداده به طور مثال گفته شده اگر میهمانی به شما وارد شد آن را در بهترین مکان مجلس جای دهید یا گفته شده حجاب خود را حفظ کنید تا مورد اذیت دیگران قرار نگیرید و عذاب آتشی برای آن مقرر نکرده همین بحث حجاب بعد از 20 سال از بعثت پیامبر نازل میشود ولی آیه ای که در مورد ربا خواری میباشد 2 سال بعد از بعثت میباشد این نشان از اهمیت و جایگاه بعضی از این مسائل است.
    خداوند بزرگترین روانشناس و جامعه شناس بود و میداند با بدحجابی بنیا اسلام به خم نخواهد خورد چون خود گفته حافظ قران است و ما چه کاره ایم آیا کشور های اسلامی از جمله اندونزی_مالزی_که اکثر مسلمانند ولی آنچنان به حجاب اهمیت نمیدهند.باعث شده که بنیان جامعه آنان متلاشی شود در طول تاریخ هم که دولتها و حکومتها آمدند و رفتند باز اسلام و بنیان خانواده ها متزلزل نشد چه شده که حالا از این مسئله میترسیم .
    کاش روحانیون عزیز تفکر جامعه را به سمت علم و دانش و فراگیری فناوری هدایت میکردند که بیشتر به اسلام کمک میشد همانطور که 70 درصد قران از تفکر و اندیشه وفراگیری علم و دانش و داستانهای آموزنده است و تنها 30 درصد آن از مسائل دستوری و فقهی میباشد .
    روحانیون و مرد به من جواب بدهید.
    به امید آن روزی که روحانیون و معلمین با مهربانی با فرزندان این مرز بوم سخن گفته و قدرت تحمل نظر مخالف را داشته و آن موقع است که مساجد از جوانان پر میشود که با ایمان قوی آمده اند نه با زور و چنین جامعه ای بی شک رضای خدا را در بر دارد
    اینجانب آنقدر آگاهی دارم که بگویم این هم دیدگاه من از اسلام است و شاید درست نباشد به اندازه عقلم اسلام را درک کرده ام.
    اگر همه چنین فکر کنیم دیگر نمیگوییم که ما بهشتی هستیم و دیگران کافر وجهنمی اند شاید بر عکس باشد چه میدانیم.
    همان گونه که امام علی گفت من از عاقبت خود در آن دنیا خبر ندارم.
    جواب من را بدهید سپاس گذارم



  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    4
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    لطفا پاسخ سوالاتم را بدهید متشکرم
    نمیدانم شاید آنقدر حرفهایم منطقی میباشد که جوابی برای آنها نیست

  5. تشکر


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    445
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    13 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط yasbahary نمایش پست
    لطفا پاسخ سوالاتم را بدهید متشکرم
    نمیدانم شاید آنقدر حرفهایم منطقی میباشد که جوابی برای آنها نیست
    با این همه سفسطه چگونه دارید از منطق سخن میگویید؟

    در عصر حاضر که پایان بی سوادی است دیگر نمیتوان گفت تنها روحانیت متخصص مسائل فقهی و دینی میباشد چه بسا افرادی که صدها برابر یک طلبه مطالعه کرده و مسائل فقهی را میداند روحانیون زمانی که بر روی منبر با قدرت و تحکم از دروسی که آموخته اند تعلیم میدهند. باید بدانند شاید یکی یا چند نفر از حضدار بیش از او میدانند ولی افسوس که جلسه یک طرفه است و کسی حق احضار نظر ندارد و تنها باید گوش فرا دهند روحانیون عزیز باید با این آگاهی سخن بگویند شاید تفسیر و دیدگاهم در مورد اسلام و شیعه آن نباشد که حق و رضای خدا در آن است روحانیت محترم باید بدانند که استانداردی وجود ندارد که بگوییم دیدگاه دینی صحیح همان است که من میگویم .
    خب به این میگویند سفسطۀ ادعای بدون استدلال. ادعای شما آنقدر محال است که قابل تصور نیست. یعنی فردی بنشیند و سالهای سال درسهای فقه و مبانی فلسفۀ اسلامی را بخواند، آنهم بدون نیاز به استاد!! اولا" بیشتر روشنفکرانی که سعی در این کار دارند بارها و بارها دچار اشتباهات فاحش میشوند. ثانیا" فقه و اصول مباحث ساده و الکی نیستند که شما بتوانید به همین راحتی فرابگیرید و نیاز به استاد دارید که خب استادش هم در حوزۀ علمیه است.
    ثالثا" اگر کسی هست که اینقدر استاد شده است بدون گذراندن درسها در حوزۀ علمیه، ما هم قبولش داریم به شرط اینکه بیاید و با فقهای شیعه به مناظره بنشیند و ثابت کند که باسواد است.

    رابعا" فقها مثل متخصصین در سایر زمینه ها، و در این مورد خاص در زمینۀ دینشناسی هستند. بله ممکن است که یک نفر خودش بنشیند و مباحث ساختمانسازی را بخواند و طرح بدهد ولی ما در نهایت هم به نظر یک مهندس عمران بیشتر از او میتوانیم اعتماد کنیم زیرا یک مهندس عمران به صورت تخصصی این مباحث را خوانده و به خواندن هم اکتفا نشده و از او امتحان گرفته و بعد مدرک داده اند، ولی کسی که خودش این درسها را خوانده و امتحانی پس نداده است بدون شک قابل اعتماد نیست.

    و باید بدانند هر کس به اندازه درک و فهم خود دین را میشناسد در جامعه روحانیون بعضی چون در محیطی باز و جامعه ای آگاه بزرگ شده اند اسلام را نیز دیدگاهی باز و چهار چوب آزادی آن را بازتر میبینند و در چنین دیگاهی از اسلام مهر عاطفه مهربانی خوشرویی بیشتر مشاهده میشود و همین را به مردم تعلیم میدهند ولی بعضی از برادران دینی بدلیل آنکه در محیطی بسته وخانواده ای متعصب بزرگ شده اند یا اینکه دیدگاهی بدبینانه دارند یا به عبارتی فطرت سیاه دل دارند به همین دلیل اسلام را خشن و دایره آن را بسته و خداوند را غضب آلود همچون ذهنیت خودشان میبینند .
    سفسطۀ تله گذاری. دوست عزیز، اسلام هم جاذبه دارد و هم دافعه. در جای خودش جاذبه دارد و مینوازد ولی در برابر ظلم و جور مهر و عطوفتی نیست. شما با این تقسیم بندی خود دارید میگویید هر کس ذهنش باز است نباید هیچ برخوردی با بدیها بکند و باید مثل پروتستانهای مسیحی فقط از محبت حرف بزنیم. نخیر اسلام چنین چیزی نگفته است.

    به عبارتی ساده تر اسلام هر کسی آینه ایست که خود او را نشان میدهد گروهی از مردم معتقد اند بعضی از کشورها از جمله اسرائیل چون غاصب هستند باید نابود و محو شوند و بعضی دیگر با دید بازتری به موضوع مینگرند و میگویند خواست خداوند است که هر کس از ما در سرزمینی بدنیا بیاییم شاید خواست خدا چنین بود که در کشوری مثل اسرائیل بدنیا می آمدیم آیا باز هم مایل بودیم دیگران بگویند ما باید نابود شویم؟ نمیدانم؟
    از علمای عزیز خواهش میکنم به سوال من جواب بدهید ؟!!!
    باز هم سفسطۀ تله گذاری. هر کس بگوید اسرائیل سر جایش بماند خوب است و فکری باز دارد!!!!
    نخیر اسرائیل کشوری است غاصب و ما هم به اینگونه تفکرات جبری مثل شما معتقد نیستیم.

    اینگونه تفکرات جبری بودند که توسط بنی امیه نیز تجویز میشدند تا مردم خیال کنند هر بلایی که سرشان میاید از سوی خداست.

    در نهایت با استدلال خودتان اگر هم این آمدن صهیونیستها به فلسطین خواست خدا بوده است پس این مبارزۀ ما نیز به خواست خداست!!

    خیلی از آیات قران انجام بعضی از اعمال مثل غیبیت کردن ربا خواری و نفاق را نهی کرده و بلا فاصله بعد از آن گفته شده عذاب آتش را برای شما وعده میدهیم ولی بعضی ار آیات هم هستند که خداوند نصیحت گونه بیان کرده و عذاب آتشی برای آن وعده نداده به طور مثال گفته شده اگر میهمانی به شما وارد شد آن را در بهترین مکان مجلس جای دهید یا گفته شده حجاب خود را حفظ کنید تا مورد اذیت دیگران قرار نگیرید و عذاب آتشی برای آن مقرر نکرده همین بحث حجاب بعد از 20 سال از بعثت پیامبر نازل میشود ولی آیه ای که در مورد ربا خواری میباشد 2 سال بعد از بعثت میباشد این نشان از اهمیت و جایگاه بعضی از این مسائل است.
    اولا اینکه برای چیزی آتش مقرر نشود دال بر این نیست که عذاب اخروی ندارد. قرآن کتاب هدایت است و مسائل مربوط به هدایت را در بر دارد و نه اینکه بیاید از هر چیزی توضیح کامل بدهد. در مورد حجاب هم همینکه آنرا واجب کرده است و بر اساس روایات ترک واجب گناه کبیره است و گناه کبیره منجر به عذاب در زندگی پس از مرگ میشود، پس برای ترک آن نیز عذاب خواهد بود.

    خداوند بزرگترین روانشناس و جامعه شناس بود و میداند با بدحجابی بنیا اسلام به خم نخواهد خورد چون خود گفته حافظ قران است و ما چه کاره ایم آیا کشور های اسلامی از جمله اندونزی_مالزی_که اکثر مسلمانند ولی آنچنان به حجاب اهمیت نمیدهند.باعث شده که بنیان جامعه آنان متلاشی شود در طول تاریخ هم که دولتها و حکومتها آمدند و رفتند باز اسلام و بنیان خانواده ها متزلزل نشد چه شده که حالا از این مسئله میترسیم .
    سفسطۀ تفسیر ناصحیح. اینجا تازه آشکار میشود که مغالطات اولیۀ شما برای چه بوده است. شما آن حرفها را زدید که الان برای ما قرآن را تفسیر کنید. من نمیدانم اینکه خدا حافظ قرآن است چه ربطی به بنیان اسلام دارد. البته ما هم نمیگوییم با بیحجابی اسلام از هم میپاشد ولی یک امر واجب است و فسلسفۀ احکام آن نشان میدهد که باید در جامعه بر قرار شود. اما روش عملکرد اندونزی و مالزی که از اسلام اسمی به آنها رسیده و بسیاری از احکام اسلام را اشتباه انجام میدهند و از مرکز اسلام هم دور هستند برای ما رجحان نیست.

    البته باز میگویم ما هرگز نگفته ایم که بیحجابی باعث تزلزل اسلام است ولی بدون شک به بنیان خانواده ضربه میزند. البته اینکه ضربه میزند به معنای این نیست که از بین میبرد خانواده را، بلکه به معنای تضعیف آن است. بله وقتی زنان بیحجابی در کوی برزن باشند چه بسا چشم مردانی که زن دارند را به خود جلب کنند و باعث تزلزل خانواده ها بشوند ولی البته خانواده از بین نمیرود.

    از سوی دیگر حجاب به غیر از این دلیل که نتوانستید انرا زیر سؤال ببرید فلسفه های دیگری هم مثل جلوگیری از طوفانهای شهوانی در مردها و حفظ حرمت زنها را نیز دارد که وجود حجاب تا میزان زیادی انرا تضمین میکند.

    کاش روحانیون عزیز تفکر جامعه را به سمت علم و دانش و فراگیری فناوری هدایت میکردند که بیشتر به اسلام کمک میشد همانطور که 70 درصد قران از تفکر و اندیشه وفراگیری علم و دانش و داستانهای آموزنده است و تنها 30 درصد آن از مسائل دستوری و فقهی میباشد .
    کی به شما گفته روحانیون به طرف علم و دانش هدایت نمیکنند؟ از این گذشته این آمار 30 به 70 را کی به شما داده است؟

    در ضمن احکام جای خود و تفکر و تدبر جای خود. تفکر و دانش هم برای پرستش بهتر خداست و نوعی عبادت است و همین احکام و فقهی که شما اینقدر از آن فرار هستید، است که به شما میگوید بروید دنبال علم و دانش.

    بله مردم باید بدانند خدا از آنها چه خواسته است و اینرا فقه مشخص میکند.

    به امید آن روزی که روحانیون و معلمین با مهربانی با فرزندان این مرز بوم سخن گفته و قدرت تحمل نظر مخالف را داشته و آن موقع است که مساجد از جوانان پر میشود که با ایمان قوی آمده اند نه با زور و چنین جامعه ای بی شک رضای خدا را در بر دارد


    همین امروز هم اینطوری هست و کسی زور نمیگوید. این همه مرکز برای پاسخ به سؤالات جوانان را نمیبینید؟

    اگر همه چنین فکر کنیم دیگر نمیگوییم که ما بهشتی هستیم و دیگران کافر وجهنمی اند شاید بر عکس باشد چه میدانیم.
    همان گونه که امام علی گفت من از عاقبت خود در آن دنیا خبر ندارم
    سفسطۀ پهلوان پنبه!! اتفاقا ما هرگز نمیگوییم کی بهشتی است و کی جهنمی. اینها چیزهاییست که شما به ما نسبت میدهید. ما به خوبی میدانیم که تعیین بهشتی و جهنمی بودن افراد با خداست.




  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    4
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام خدمت تمام دوستان

    منم نظراتم رو در مورد پاسخهای andishmand عزیز می دهم :
    قابل توجه andishmand عزیز

    1-اسراییل :

    در مورد مسئله اسراییل که yasbahary عزیز مطرح کردند اگر دقت کنید ایشان نفرمودند که حال که اسراییل حمله کرده کاره خوبی کرده و با ظالم و غاصب نباید مبارزه کرد بلکه ایشان فرمودند که نباید بگوییم افرادی که در کشور اسراییل و بدون انکه این حق انتخاب را داشته باشند که در کشوری غیر از اسراییل ظالم بدنیا بیایند را محکوم به نابود شدن کنیم .

    2-
    بنده با نظر ایشان موافقم که نوع تربیت هر شخص میتواند تاثیر بسزایی در نحوه بیان و عقاید ان فرد داشته باشد – اگر این چنین نبود پس چرا بعضی از علمای دین هنگامی که سخن میگویند پیر و جوان و با هر طرز تفکری از سخنان انها لذت می برند( مثل درسهایی از قران ایت اله قرائتی )ولی بعضی دیگه به هنگام سخنرانی چنان مردم را ناامید از رحمت خداوند می کنند و وحشت زده میکنند که انسان تصور میکند که خدا (ی مهربان و هدایتگر) نشسته ومنتظر است که انسان اشتباهی و گناهی کند و او را مستقیم به اتش جهنم بفرستد .

    3-
    واما این موضوع که: (چون خدا برای بعضی گناهان اتش مشخص نکرده است دال بر این نیست که عذاب اخروی ندارد ) باید بگویم که به نظر من که کاملا" غیر قابل قبول است که خدا در قران گناهی را مشخص و بیان کند و سپس با بیان شدت کیفر ان گناه میزان حساسیت ان گناه را برای انسان بیان نکرده باشد کما اینکه در عاقبت اکثر گناهان به لحاظ حساسیت موضوع و اینکه ان گناه انسان را کاملا به فرطه نابودی و دوری از انسانیت میکشاند اتش جهنم را وعده داده است از جمله همان اعمال مثل غیبیت کردن ربا خواری و نفاق. همانطور که خداوند در قران بارها گفته است و از علما ی دین شنیده ایم در قران تمام انچه برای هدایت انسان لازم است امده است پس نمیتوان قبول کرد که خداوند هدایتگر انسان را به خاطر چیزی که برای انسان کاملا و صریح وعده عذاب نداده را در اخرت عذاب شدید کند پس اگر اینگونه است چرا خداوند در مورد بعضی گناهان به صراحت وعده اتش داده است ولی در موارد دیگری به ان صراحت وعده عذاب نداده است –
    شاید جواب منطقی تر از نظر من که بشود به بحث داد این است که علت تذکر موارد وانجام اعمالی که به شدت نهی شده است این است که این اعمال انسان را کاملا از خدا دور کرده و انسان را از راه کمال , هدفی که انسان به خاطر آن خلق شده به شدت دور می کند – اما بعضی اعمال دیکر که صراحتا" وعده به عذاب شدید نشده است این است که اگر این اعمال صورت گیرد میتوانند مقدمه ای برای انجام اعمالی که در بخش اول به شدت وعده عذاب شده اند شده و مقدمه ای برای دوری از خدا و گناهان بزرگتر شود و انسان را از مسیر به سمت کمال و نزدیکی به خدا دور کند – هر چند هر انچه که خداوند به عنوان دوری از گناه مطرح کرده دستورالعملهای است برای انکه انسان هم در این دنیا بی نیاز و سعادتمند زندگی کند و هم با حرکت در مسیر کمال در اخرت زندگی سعادتمندی داشته باشد .

    4-

    و اما در مورد سایر کشورهای اسلامی مثل اندونزی و مالزی اگر میدانید خود میتوانید چند نمونه که در این کشورهای اسلامی احکام اسلا م را اشتباه انجام داده اند را مشخص کنید و ان احکام ا با انچه که در کشور عزیز خودمان پیاده می شوند مقایسه فرمایید و ببنید که ایا ما واقعا این احکام را بهتر از انها پیاده کردیم .


    (تمام این نظرات نظر شخصی بوده )

    ویرایش توسط navidnmc : ۱۳۸۸/۰۵/۱۳ در ساعت ۱۳:۲۳

  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    1,032
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط yasbahary نمایش پست
    در عصر حاضر که پایان بی سوادی است دیگر نمیتوان گفت تنها روحانیت متخصص مسائل فقهی و دینی میباشد چه بسا افرادی که صدها برابر یک طلبه مطالعه کرده و مسائل فقهی را میداند روحانیون زمانی که بر روی منبر با قدرت و تحکم از دروسی که آموخته اند تعلیم میدهند. باید بدانند شاید یکی یا چند نفر از حضدار بیش از او میدانند ولی افسوس که جلسه یک طرفه است و کسی حق احضار نظر ندارد و تنها باید گوش فرا دهند روحانیون عزیز باید با این آگاهی سخن بگویند شاید تفسیر و دیدگاهم در مورد اسلام و شیعه آن نباشد که حق و رضای خدا در آن است روحانیت محترم باید بدانند که استانداردی وجود ندارد که بگوییم دیدگاه دینی صحیح همان است که من میگویم .
    دوست گرامي ما نيز بايد بدانند كه ديدگاهشان نسبت به برخي مسائل اصولي و منطبق با واقعيت نيست .
    در اسلام همه كس اجازه مطالعه و تحقيق در دين را دارند و مي توانند از راه مطالعه و پژوهش در اسلام كنكاش و بحث علمي كنند اما حقيقتا علمي ، متاسفانه ما عادت كرده ايم به صرف مطالعه دو سه كتاب و شنيدن چند سوال و شبهه و يا برداشتهاي شخصي غير اصولي ، ادعاي فهم متون قراني و ديني را بكنيم حقيقتا در كدام رشته علمي چنين ميكنيم كه در تفسير و فقه و روايت و ... چنين انتظاري داريم .
    هيچ كس هم منكر اين نيست كه ممكن است برخي از افرادي كه پاي سخنراني يك روحاني نشسته اند با سواد تر از وي باشند اما اين دليل نمي شود كه نظر اهل فن در دين را بي اعتبار بدانيم . مگر در حوزه ها و در كتب علمي روحانيون و مراجع به بيان نقطه نظرات علمي و نقد سخنان يكديگر نمي پردازند ؟ آيا اين دليل بر باز بودن راه پژوهش در مسائل ديني است يا به معني بسته بودن اين حوزه ؟ پس ديدگاه شما ديدگاه منصفانه اي در اين زمينه نيست .
    نقل قول نوشته اصلی توسط yasbahary نمایش پست
    و باید بدانند هر کس به اندازه درک و فهم خود دین را میشناسد در جامعه روحانیون بعضی چون در محیطی باز و جامعه ای آگاه بزرگ شده اند اسلام را نیز دیدگاهی باز و چهار چوب آزادی آن را بازتر میبینند و در چنین دیگاهی از اسلام مهر عاطفه مهربانی خوشرویی بیشتر مشاهده میشود و همین را به مردم تعلیم میدهند ولی بعضی از برادران دینی بدلیل آنکه در محیطی بسته وخانواده ای متعصب بزرگ شده اند یا اینکه دیدگاهی بدبینانه دارند یا به عبارتی فطرت سیاه دل دارند به همین دلیل اسلام را خشن و دایره آن را بسته و خداوند را غضب آلود همچون ذهنیت خودشان میبینند .
    اين مساله نيز از ديدگاه غير علمي شما نشات ميگيرد زيرا ملاك براي ارائه يك حكم محيط خانواده و ... نيست بلكه ادله اي است كه يك فقيه بدان دست مي يابد .
    نقل قول نوشته اصلی توسط yasbahary نمایش پست
    به عبارتی ساده تر اسلام هر کسی آینه ایست که خود او را نشان میدهد گروهی از مردم معتقد اند بعضی از کشورها از جمله اسرائیل چون غاصب هستند باید نابود و محو شوند و بعضی دیگر با دید بازتری به موضوع مینگرند و میگویند خواست خداوند است که هر کس از ما در سرزمینی بدنیا بیاییم شاید خواست خدا چنین بود که در کشوری مثل اسرائیل بدنیا می آمدیم آیا باز هم مایل بودیم دیگران بگویند ما باید نابود شویم؟ نمیدانم؟ از علمای عزیز خواهش میکنم به سوال من جواب بدهید ؟!!!
    اين مساله نيز نشان از ديدي غير اصولي دارد ، بزرگوار تمام همت ما بر اين است كه در فهم صحيح دين بهترين راه برسيم و بدانيم مراد خداوند از يك آيه مثلا چه بوده است اگر قرار باشد كه هر كس هر فهمي از دين دارد را اجرا كند و توجهي به صحت يا عدم صحت برداشت شخصي خود نداشته باشد كه مي شود هرج و مرج ميشود قضيه خوارج و حضرت امير (ع) اين چه ديدگاهي است ؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط yasbahary نمایش پست
    خیلی از آیات قران انجام بعضی از اعمال مثل غیبیت کردن ربا خواری و نفاق را نهی کرده و بلا فاصله بعد از آن گفته شده عذاب آتش را برای شما وعده میدهیم ولی بعضی ار آیات هم هستند که خداوند نصیحت گونه بیان کرده و عذاب آتشی برای آن وعده نداده به طور مثال گفته شده اگر میهمانی به شما وارد شد آن را در بهترین مکان مجلس جای دهید
    نقل قول نوشته اصلی توسط yasbahary نمایش پست
    یا گفته شده حجاب خود را حفظ کنید تا مورد اذیت دیگران قرار نگیرید و عذاب آتشی برای آن مقرر نکرده همین بحث حجاب بعد از 20 سال از بعثت پیامبر نازل میشود ولی آیه ای که در مورد ربا خواری میباشد 2 سال بعد از بعثت میباشد این نشان از اهمیت و جایگاه بعضی از این مسائل است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط yasbahary نمایش پست
    کاش روحانیون عزیز تفکر جامعه را به سمت علم و دانش و فراگیری فناوری هدایت میکردند که بیشتر به اسلام کمک میشد همانطور که 70 درصد قران از تفکر و اندیشه وفراگیری علم و دانش و داستانهای آموزنده است و تنها 30 درصد آن از مسائل دستوری و فقهی میباشد .
    بيان قران در سوره احزاب و نيز سوره نور ، در طرح حكم حجاب ، به جملاتي ختم مي شود كه حاكي از گناه بودن بي حجابي دارد و تلويحي بر عذاب است . در انتهاي آيه 59 احزاب عبارت ( والله غفور رحيم ) در آيه 31 نور ( و توبوا الي الله جميعا ايهاالمومنون لعلكم تفلحون ) به چشم مي خورد . اگر بي حجابي گناه نيست و عذابي در پي ندارد چرا بايد در انتهاي آيات مربوطه خداوند خود را به وصف غفور رحيم توصيف نمايد يا دستور باز گشت و توبه به مومنين بدهد كار مباح كه توبه نمي خواهد بزرگوار .
    نقل قول نوشته اصلی توسط yasbahary نمایش پست
    کاش روحانیون عزیز تفکر جامعه را به سمت علم و دانش و فراگیری فناوری هدایت میکردند که بیشتر به اسلام کمک میشد همانطور که 70 درصد قران از تفکر و اندیشه وفراگیری علم و دانش و داستانهای آموزنده است و تنها 30 درصد آن از مسائل دستوری و فقهی میباشد .
    دوست گرامي
    هر گروهي در حوزه مطالعاتي خود تمام همتش را بكار ميگيرد تا دستاوردهاي جديدي را عرضه كند هر چند هميشه توصيه به كسب علم و ورود به حوزه علوم جديد مورد تشويق اهل علم من جمله روحانيون بوده است . شايد منظور شما از اين سطور صميميت و ارتباط نزديكتر روحانيون و مردم و تاثير گذار تر شدن علوم ديني از گذر چنين ارتباطي باشد كه مناسب و متين بنظر مي رسد .
    نقل قول نوشته اصلی توسط yasbahary نمایش پست
    اگر همه چنین فکر کنیم دیگر نمیگوییم که ما بهشتی هستیم و دیگران کافر وجهنمی اند شاید بر عکس باشد چه میدانیم.
    دوست بزرگوار همه حرف اين است كه خوب بفهميم و درست عمل كنيم و لاغير .
    إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُم مَّالَيْسَ لَكُم بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِندَ اللَّهِعَظِيمٌ
    وَلَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُم مَّا يَكُونُ لَنَا أَن نَّتَكَلَّمَ بِهَذَا سُبْحَانَكَ هَذَا بُهْتَانٌ عَظِيمٌ


    آنگاه كه آن [بهتان] را از زبان يكديگر مى‏گرفتيد و با زبانهاى خود چيزىرا كه بدان علم نداشتيد مى‏گفتيد و مى‏پنداشتيد كه كارى سهل و ساده است بااينكه آن [امر] نزد خدا بس بزرگ بود
    و [گر نه] چرا وقتى آن را شنيديد نگفتيد براى ما سزاوار نيست كه در اين [موضوع] سخن گوييم [خداوندا] تو منزهى اين بهتانى بزرگ است
    سوره نور آيات 16 و 17


    حضرت زهرا (س) :
    کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.
    :salavat(10):
    رسول اکرم(ص):
    الحیاءحسن و لکن فی النساءأحسن؛
    حیا خوب است ولی برای زنان خوب تر است.

  9. تشکرها 4


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود