جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تشیع

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    تشیع




    علّت برتری شیعه نسبت به سنّی چیست؟

  2. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    3,425
    مورد تشکر
    1,987 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به نام خدا سلام
    1-ولایت علی (ع)
    2-اطاعت از فرمان پروردگ
    ار


  3. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    1,799
    مورد تشکر
    3,021 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    18



    بنام خدا
    حقانيت شيعه را با توجه به حقانيت امامان معصوم(ع) در قرآن مى توان اثبات كرد . در قرآن ، آيات فراوانى در اين مورد وجود دارد ; از جمله :
    1 . آيه «تطهير» : «إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا ; (احزاب ، 33) خداوند فقط مى خواهد پليدى و گناه را از شما اهل بيت دور كند و كاملا شما را پاك سازد» . علاوه بر مفسران شيعه ، برخى از اهل سنت نيز معتقدند : اين آيه در عصمت اهل بيت پيامبر(ص) نازل شده است (1) و روشن است كه تنها معصوم مى تواند پيشوا و امام مردم باشد .
    2 . آيه «اكمال دين» : «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِى ; (مائده ، 3) امروز دين شما را كامل كردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم» . اين آيه در غديرخم ، بعد از نصب حضرت على(ع) به خلافت نازل گرديد .
    آيه شريفه ، به روشنى بر نصب خلافت على(ع) از جانب خداوند دلالت دارد . بسيارى مفسران اهل سنت نيز به اين مطلب اشاره كرده اند .(2)
    3 . آيه «اولى الامر» : «أَطِيعُواْ اللَّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِى الاَْمْرِ مِنكُمْ ; (نساء ، 59) اطاعت كنيد خدا را و اطاعت كنيد پيامبر خدا و اولواالامر و اوصياى پيامبر را» . برخى اهل سنت در اين آيه شريفه نيز مانند شيعه مى گويند : مراد از «اولى الامر» ، امامان معصوم(ع) هستند .(3)
    4 . اعلان رهبرى و سرپرستى امامان در قرآن (مائده ، 55) ; ركن دين بودن امامان (شورى ، 13) ; حبل الله (ريسمان خدا) بودن امامان (آل عمران ، 103) ; صراط مستقيم بودن آن ها (حمد ، 6 ـ 7) ; معيار حق بودن امامان در قيامت (اعراف ، 7) ; با تقواترين (بقره ، 2) ; رستگارترين (بقره ، 5) ; برترين (آل عمران ، 198) ; صابرترين (آل عمران ، 200) ; شايسته ترين براى هدايت كردن (اعراف ، 181) ; عادل ترين (اعراف ، 181) ; صادق ترين (توبه ، 119) و.. . از جمله آياتى است كه در حقانيت امامان معصوم(ع) به نقل از شيعه و سنى در قرآن آمده است .(4)
    **********
    1 . المسند ، سليمان بن داود بن الجارود ، ج 8 ، ص 274
    2 . الارشاد ، جوينى ، ص 420
    3 . تفسير بحرالمحيط ، ابن حيان اندلسى ، ج 3 ، ص 278
    4 : احقاق الحق ، نورالله حسينى ، ج 4 ، ص 150 ـ 165 و 170
    ویرایش توسط meshkaat : ۱۳۸۷/۰۶/۲۹ در ساعت ۱۹:۱۹


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود