جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: به سوی ظهور

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    1,461
    صلوات
    1390
    تعداد دلنوشته
    23
    مورد تشکر
    14 پست
    حضور
    20 روز 17 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0

    به سوی ظهور




    بسوی ظهور(1): مأموریت حضرت حجت عج


    رسالت و مأموریت همه ی انبیاء، یک چیز بیشتر نیست، و آن عبارت است از کلمه ی توحید یعنی «لا اله الا الله »، و مأموریت امام زمان عج، که برای خاتم انبیاء، خاتم اوصیاء ست ، چیزی غیر از این نیست.

    از آن جایی که "اله" به معنای معبود است(1)، بنابراین مفاد تهلیل این است که جز خداوند معبودی وجود ندارد و فقط خداوند شایستگی عبادت دارد.

    و هدف از برپایی حکومت امام عصر عج نیز، بندگی و عبودیت می باشد:





    «وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ ... یَعْبُدُونَنی‏ لا

    یُشْرِکُونَ بی‏ شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُون»



    اگر دین حقّ و خلاصه ی همه ی کتب آسمانی را، در یک جمله بخواهیم خلاصه کنیم ، کلمه توحید یعنی «لا اله الّا الله » می باشد:
    «وَ مَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِکَ مِن رَّسُولٍ إِلَا نُوحِى إِلَیْهِ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَا أَنَا فَاعْبُدُونِ»(2)



    «ما پیش از تو هیچ پیامبرى را نفرستادیم مگر اینکه به او وحى کردیم که: «معبودى جز من نیست پس تنها مرا پرستش کنید.»




    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    اوّلین سخن خداوند با حضرت موسی کلیم الله: کلمه ی تهلیل

    به سوی ظهور
    «وَ أَنَا اخْترْتُکَ فَاسْتَمِعْ لِمَا یُوحَى*إِنَّنىِ أَنَا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنىِ وَ أَقِمِ الصَّلَوةَ لِذِکْرِى»(3)
    «من «اللَّه» هستم معبودى جز من نیست! مرا بپرست، و نماز را براى یاد من بپادار!»





    -------------------------------------------
    [1](الصحاح، ج‏6، ص: 2223)
    [2]سوره انبیاء، آیه 25
    [3]سوره طه ، آیه 13-14



    وبلاگ بسوی ظهور: alim313.blog.ir







    امام صادق(ع):همانا مومن گناهی می کند و پس از بیست سال به یادش می آید. پس،از خدا راجع به آن گناه آمرزش می خواهد و خداوند بیامرزدش و هر آینه این امر توفیقی از جانب خدا برای اوست که او را مورد لطف و بخشش خویش قرار دهد. و همانا کافر گناهی می کند و همان ساعت آنرا فراموش می کند.


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    1,461
    صلوات
    1390
    تعداد دلنوشته
    23
    مورد تشکر
    14 پست
    حضور
    20 روز 17 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسوی ظهور(2):اثبات وجود امام مهدی(عج) و حقّانیّت شیعه بوسیله ی «لا اله الا الله»

    به سوی ظهور

    صاحب کتاب «الصحاح» می‏گوید: عبودیت در اصل عبارت است از خضوع و ذلّت، و عبادت همان اطاعت و فرمانبرى می‏باشد.[1] بنابراین معنای «لا اله الا الله» این میشود که فقط خداوند را عبادت و اطاعت کنید و غیر خدا را عبادت و اطاعت نکنید، یعنی «اطیعوا الله و لاتطیعوا غیره».
    از آنجایی که خداوند از حواس ما پنهان است برای گرفتن دستورات خداوند و اطاعت از او احتیاج به واسطه ای هست که بتواند با عالم غیب و ملکوت در ارتباط باشد و دستورات خدا را از طریق وحی أخذ کند و به مردم ابلاغ کند، پس اطاعت از خدا، با اطاعت از آن واسطه ممکن است و گرنه عبادت خدا غیرممکن خواهد بود، پس «اطیعوا الله» از طریق «اطیعوا الرسول» ممکن است. پس در زمان حیات پیامبران پرستش خداوند از طریق اطاعت از آنان ممکن میشود، زیرا عین دستورات خدا را به مردم ابلاغ میکند.
    امّا پس از فوت پیامبر اکرم، ما به جهت عبادت و اطاعت از دستورات خداوند، و عمل به دین خدا به سراغ علماء می رویم، میبینیم آنها در دین خدا و دستورات او دچار اختلاف هستند، و ما متحیّر میشویم که از کدام اطاعت کنیم تا خدا را عبادت کرده باشیم و از آن جایی که آنان معصوم از خطا نیستند در فهم قرآن و احادیث پیامبر دچار اشتباه میشوند، بنابراین عبادت خدا پس از پیامبران محال میشود، مگر اینکه در میان علماء، شخص معصومی وجود داشته باشد که عین دستورات خدا را از شخص پیامبر أخذ کرده باشد و به دست ما برساند تا پرستش خدا ممکن شود. لذا پرستش خدا فقط از طریق اطاعت از او ممکن خواهد بود.


    لذا قرآن امر به اطاعت از صاحبان امر کرده ،میفرماید:"یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ "[2].

    و دلیل دیگر آن است که همانطور که دین در حدوثش ، نیاز به فرد معصوم و منصوب از طرف خدا و مرتبط با ملکوت دارد تا آیات الهی را تلاوت، تبیین و تعلیم کند[3]، در بقا نیز ، حافظ ، معلّم و تبیین کننده ی کتاب، باید معصوم[4] و منصوب الهی باشد در غیر این صورت خود کتاب آسمانی و شارح غیر معصوم، منشاء اختلاف و درگیری میشود.[5]

    به سوی ظهور

    پرستش خدا از طریق تبعیت از کتاب و سنت امکان پذیر نیست ،زیرا مسلمانان و علماء مذاهب اسلامی در فهم قرآن و سنت هم دچار اختلاف هستند و اساس تفرقه مذهبی و ریشه ی همه ی انحرافات و مصیبت های جهان اسلام ،تفسیر نادرست کتاب آسمانی و سنّت پیامبر می باشد.

    به سوی ظهور






    بنابراین تمسک به کتاب و سنت ،از طریق علماء غیر معصوم ممکن نیست و در نتیجه پرستش خدا ممکن نیست، مگر از طریق اطاعت و تمسک به عالم معصوم در هر زمان، پس حلقه ی وصل و ارتباط مردم در اطاعت از خدا و رسول، اطاعت از عالم معصوم می باشد، چرا که او ست که از کتاب و سنت، تفسیر صحیحی ارائه میکند ، لذا اساس دین حق، اطاعت از امام معصوم میباشد. لذا اگر کسی او را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است :الْحَارِث بْن الْمُغِیرَةِ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ مَاتَ لَا یَعْرِفُ إِمَامَهُ مَاتَ مِیتَةًجَاهِلِیَّةً قَالَ نَعَمْ قُلْتُ جَاهِلِیَّةً جَهْلَاءَ أَوْ جَاهِلِیَّةً لَا یَعْرِفُ إِمَامَهُ قَالَ جَاهِلِیَّةَ کُفْرٍ وَ نِفَاقٍ وَ ضَلَالٍ.[6]
    به سوی ظهور

    لذا در روایات آمده است که بواسطه اهل بیت علیهم السلام است که خداوند پرستش و بندگی میشود و توحید محقق میشود:
    امام باقر علیه السلام :‏ بِنَا عُبِدَ اللَّهُ‏ وَ بِنَا عُرِفَ اللَّهُ وَ بِنَا وُحِّدَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى .[7]
    بنابراین ثابت شد که در هر زمان امام معصومی روی کره ی زمین هست که پرستش خدا و رفتن به بهشت فقط از طریق او ممکن است، و تمام مذاهب اسلامی، مسیحیت، یهودیت و زرتشت و هر مکتب دیگری به چنین چیزی معتقد نیستند، فقط یک مذهب اسلامی به نام شیعه ی اثنا عشری اعتقاد دارد که امام مهدی عج بیش از هزار سال زنده است و در میان ما بسر میبرد. بنابراین از کلمه ی توحید «لا اله الا الله»، حقانیّت شیعه و وجود امام زمان عج ثابت شد.

    و ثابت شد که حقیقت توحید، ولایت اهل بیت علیهم السلام می باشد. لذا در روایات آمده است:
    امیرالمومنین علیه السّلام:«إِنَّ‏لِلَاإِلَهَ‏إِلَّااللَّهُ‏شُرُوطاًوَ إِنِّی وَ ذُرِّیَّتِی مِنْ شُرُوطِهَا.»
    بدرستى که از براى «لا اله الّا اللّه» شرطهاست و بدرستى که من و ذرّیّت من از شرطهاى آنیم‏.[8]

    « اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى:‏وَلَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی‏ فَمَنْ‏ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ نَارِی.»[9]« اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى:لَاإِلَهَ‏إِلَّااللَّهُ‏حِصْنِی‏فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی.»الأمالی( للصدوق)، النص، ص: 235


    در ادامه خواهد آمد که چگونه اطاعت از امام عصر عج با غیبت ایشان ممکن میشود؟ آیا رجوع به فقهاء شیعه که معصوم نیستند جایز است یا نه؟
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    [1]الصحاح، ج‏2، ص: 503
    [2]نساء59

    [3]"إِذْ بَعَثَ فیهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ "آل عمران (164)
    [4] "وأَنْزَلْناإِلَیْکَالذِّکْرَلِتُبَیِّنَ‏لِلنَّاسِمانُزِّلَإِلَیْهِمْوَلَعَلَّهُمْیَتَفَکَّرُون"نحل44



    [5]" وَ مَا اخْتَلَفَ فیهِ إِلاَّ الَّذینَ أُوتُوهُ مِنْ بَعْدِ ما جاءَتْهُمُ الْبَیِّناتُ بَغْیاً بَیْنَهُمْ "بقره (213)

    [6]الکافی (ط - الإسلامیة)،ج1،ص 376،«حارث بن مغیره گوید: بامام صادق علیه السلام عرضکردم: پیغمبر فرموده است: هر که بمیرد و پیشوایش را نشناسد بمرگ جاهلیت مرده است؟ فرمود: آرى. عرضکردم: جاهلیت کامل یا جاهلیتى که امامش را نشناسد فرمود: جاهلیت کفر و نفاق و گمراهى.»


    [7] الکافی ج 1ص143
    [8]غرر الحکم و درر الکلم ص : 226

    [9]الأمالی( للصدوق) / النص / 235 / المجلس الحادی و الأربعون

    وبلاگ بسوی ظهور: alim313.blog.ir




    امام صادق(ع):همانا مومن گناهی می کند و پس از بیست سال به یادش می آید. پس،از خدا راجع به آن گناه آمرزش می خواهد و خداوند بیامرزدش و هر آینه این امر توفیقی از جانب خدا برای اوست که او را مورد لطف و بخشش خویش قرار دهد. و همانا کافر گناهی می کند و همان ساعت آنرا فراموش می کند.


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    1,461
    صلوات
    1390
    تعداد دلنوشته
    23
    مورد تشکر
    14 پست
    حضور
    20 روز 17 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به سوی ظهور(3):بشارت های امام خمینی درباره ظهور

    به سوی ظهور

    مگر حضرت بقیةالله به من خلاف میفرماید؟! شاه باید برود.
    مرحوم حجت الاسلام سید محمد کوثری (ره)( روضه خوان مراسم های امام خمینی) نقل مینماید:
    یک روز من در منزل آقای آیت الله فاضل لنکرانی، از استادان حوزه علمیه قم بودم. و یکی از فضلای مشهد آنجا بودند.
    ایشان به نقل از یکی از دوستانشان نقل کردند که در نجف اشرف در خدمت امام بودیم و صحبت از ایران به میان آمد.من گفتم این چه فرمایشهایی است که در مورد بیرون کردن شاه از ایران میفرمایید؟ یک مستأجر را نمیشود از خانه بیرون کرد، آن وقت شما میخواهید شاه را از مملکت بیرون کنید؟ امام سکوت کردند. من فکر کردم شاید عرض مرا نشنیده اند. سخنم را تکرار کردم.

    امام برآشفتند و فرمودند: فلانی چه میگویی؟ مگر حضرت بقیةالله صلوات الله علیه به من (نستجیربالله) خلاف میفرماید؟! شاه باید برود
    .


    برای اطلاع بیشترمراجعه کنید: فصلنامه انتظار ، ش14، ص5.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------



    وبلاگ بسوی ظهور: alim313.blog.ir






    امام صادق(ع):همانا مومن گناهی می کند و پس از بیست سال به یادش می آید. پس،از خدا راجع به آن گناه آمرزش می خواهد و خداوند بیامرزدش و هر آینه این امر توفیقی از جانب خدا برای اوست که او را مورد لطف و بخشش خویش قرار دهد. و همانا کافر گناهی می کند و همان ساعت آنرا فراموش می کند.


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    1,461
    صلوات
    1390
    تعداد دلنوشته
    23
    مورد تشکر
    14 پست
    حضور
    20 روز 17 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به سوی ظهور(4):پیشگویی های استاد عرفان حضرت امام(ره) قبل از سال43


    به سوی ظهور

    فرزند استاد عرفان امام خمینی ( آیت الله نصرالله شاه آبادی ) نقل می کنند
    قبل از تشریف فرمایی امام به نجف، شبی در خواب دیدم که در ایران آشوب و جنگ است، به ویژه در خوزستان. سر تمام نخل های خرما یا قطع شده بود یا سوخته بود.
    در این جنگ، یکی ازنزدیکان من شهید شده بود.
    و این جنگ که خیلی طولانی شده بود، فرماندهی اش را حضرت سید الشهداء علیه السلام بر عهده داشتند که با پیروزی ایران تمام شد... و از خواب بیدار شدم.
    پس از تشریف فرمایی امام به نجف، خواب را برایشان تعریف کرد و ایشان گفتند: یک نکته به تو می گویم که تا زمانی که زنده ام جایی بیان نشود. روزی در قم، آیت اللّه شاه آبادی مسیر حرکت را بیان کرد.
    و فرمود که: «تو انقلاب خواهی کرد و پیروز هم می شوید و جنگی در خوزستان برایتان رخ می دهد که یکی از اقوام ما نیز در آن جنگ به شهادت نایل خواهد شد.».
    سپس فرمود: «حالا البته زود است، تا آن زمانی که این مسیر شروع شود، زود است، امّا می رسد» و همان وقایع اتفاق افتاد.(1)


    و با گزارشی مفصل تر امام جمعه قم حجت الاسلام سعیدی شب 21 بهمن ماه 88 در سلسله نشست های بصیرت در مسجد اهل البیت قم نقل کردند

    مام خمینی(ره) از طریق استاد عرفانش آیت الله شاه آبادی در جریان این قیام و نهضت عظیم الهی قرار گرفت و بی خبر از وقوع این نهضت نبود. آیت الله نصرالله شاه آبادی فرزند آیت الله شاه آبادی، استاد امام خمینی(ره) که الان در قم تشریف دارند.
    به سوی ظهور



    می گفتند: من در سال 43 خوابی دیدم که در خوزستان نخل ها قطع و آتش همه جا را فراگرفته است و امام حسین(ع) در خیمه ای نشسته اند و بسیار ناراحت هستند و دو زن دیگر نیز در خیمه کناری ایشان مشغول ناسزا هستند و این قدر فهمیدم که ظاهرا آنها دو زن پیغمبر هستند، این خواب را به امام خمینی گفتم و از ایشان خواستم آن را تعبیر کنند. امام ابتدا تنها گفتند خیر است؛ اما با اصرار من و با شرط اینکه به عنوان راز تا هنگام زنده بودن ایشان، برای کسی بیان نکنم،
    فرمودند که ما از نجف به ایران می رویم، شاه می رود و نهضت پیروز می شود، در ابتدای نهضت از طرف برخی از فرقه ها توطئه هایی علیه نظام می شود؛
    اما همه آنها خنثی می شود بعد از آن از طریق عراق از خوزستان به ایران حمله می شود و حتی در این جنگ یکی از اعضای خانواده شما(آیت الله شاه آبادی) هم شهید می شوند؛ اما باز هم ما پیروز می شویم.

    حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: آقای شاه آبادی گفتند سخن امام به اینجا که رسید فرمودند تا اینجا تعبیر خواب شما بود؛ اما پدر شما سیر نهضت را از ابتدا تا انتها برای من گفته اند و من همه آن را می دانم.(2)

    (1)

    http://www.hawzah.net/hawzah/Magazines/MagArt.aspx?MagazineNumberID=4723&id=37715

    (2)
    http://rasanews.ir/NSite/FullStory/S...ends/?Id=75222

    --------------------------------------------------------------------------------


    وبلاگ بسوی ظهور: alim313.blog.ir





    امام صادق(ع):همانا مومن گناهی می کند و پس از بیست سال به یادش می آید. پس،از خدا راجع به آن گناه آمرزش می خواهد و خداوند بیامرزدش و هر آینه این امر توفیقی از جانب خدا برای اوست که او را مورد لطف و بخشش خویش قرار دهد. و همانا کافر گناهی می کند و همان ساعت آنرا فراموش می کند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود