جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بــا نام دیـــن ، بـــر علیـه دیــن

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    915
    صلوات
    1900
    دلنوشته
    9
    دلنوشته
    اللــهم الرزقـنا و ( ان شاءالله )
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3
    وبلاگ
    19

    دعوت بــا نام دیـــن ، بـــر علیـه دیــن




    بسمـ الله الرحمــن الرحیمـ

    اللهم العن الجبت و الطاغوت




    وقتي هدف را غبار مي‌گيرد، ديگر چشم ها سويي براي ديدن حقيقت ندارند؛ در آن زمان عمل‌كرد افراد دقيقا مطابق دل و يا اغراض شخصيشان مي‌شود. و اين همان انحراف است كه ستون‌هاي دين را مي‌لزاند.

    لزوم بیان این امر در ابتدای بحث این است که باید روشن شود در جريان فكري اصيل اسلامي همه چيز در راستاي رسيدن به هدفِ مقدس قرار مي‌گیرد و اغراض شخصي هيچ موضوعيتي در مباني فكري و ايدئولوژيك شيعه ندارد.


    دشمن را كه مي‌بينيد، خيلي اهل محاسبه است و براي پيشبرد اهدافش هيچ عجله اي ندارد. گاه طرحي را مي‌ريزد براي پنجاه سال بعد و ما آرام آرام با او همراه مي‌شويم تا زماني كه خودمان تبديل مي‌شويم به ابزاري كه رسيدنش را به هدف تسريع مي‌كنيم .


    يكي از مكرهاي شيطاني دشمن اين است كه با مذهب به جنگ مذهب مي آيد و به غير دين رنگ دين مي‌دهد تا جامعه متدين ولي غير آگاه، با دل و جان از او بپذيرند، غافل از آن‌كه دشمن است و اقتضاي طبيعتش دشمني است .


    در اين حيله دشمن هيچ‌گاه از جامعه نمي‌خواهد كه دين خود را كنار بگذارد؛ بلكه با كم‌رنگ كردن و پررنگ كردن همان گزاره هاي مذهبي، ديني و اعتقادي سعي مي‌كند تا ديني كاريكاتوري درست كند تا دين را از كار آمدي بيندازد. آنگاه خودش به راحتي از همان دين حمايت مي‌كند ديني كه براي او فاقد خطر است و براي متدينين ثمري ندارد.

    ادامه دارد ..




    چـادُرت
    شـاعِر دیوان غزَل هـاست
    !




  2. 7 کاربر مقابل از | دالـان بـهشـت | عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    915
    صلوات
    1900
    دلنوشته
    9
    دلنوشته
    اللــهم الرزقـنا و ( ان شاءالله )
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3
    وبلاگ
    19



    استاد رحيم پور ازغدي در مثال براي اين نوع دينداري مي‌فرمايد :

    یک زمانی بعد از کودتای ۲۸ مرداد ، انگلیس در مشهد برای هیئت های مذهبی کمک فرستاد، انگلیس و دربار پرچم های عزاداری بین هیئت ها تقسیم کردند، تو همین مشهد خودمان، بعد کودتای ۲۸ مرداد، قمه توزیع کردند، سفارت انگلیس پول داد و قمه توزیع کرد بین عزاداران امام حسین، گفت بزنید توی سر خودتان ولی با ما کاری نداشته باشید!

    می‌گویند زمانی که روس‌ها آذربایجان را گرفته بودند، روز عاشورا که بیست تا سی هزار قمه زن در خیابان‌های تبریز آمده بود، همان‌روز روس‌ها عالم مشروطه خواه و مجاهد تبریز-میرزاعلی ثقه الاسلام تبریزی- را گرفته بودند و می‌خواستند اعدامش کنند،در میدان مرکزی شهر این آخوند مجاهد را آوردند به دار بکشند، بیست هزار مرد هم در خیابان‌ها، قمه می‌زدند، یکی رفت پیش قمه زنها ، گفت شما که این‌ها را توی سر خودتان می‌زنید، من نمی‌گویم توی سر روس‌ها بزنید ولی لااقل با همین قمه ها بیایید به میدان اعدام و پای چوبه دار که این‌ها ببینند بیست هزار آدم قمه به دست آمده و بترسند و ایشان را به دار نکشند، قمه زن ها گفتند برو خجالت بکش، اباعبدالله را سیاسی نکن، امام حسین را بگذار برای ما، امروز ما آمدیم با امام حسین حال کنیم و قمه بزنیم ... خب این نوع امام حسین را ، انگلیس و روس قمه هایش را می‌خرند و هدیه می‌دهند...[1]

    ادامه دارد ..




    چـادُرت
    شـاعِر دیوان غزَل هـاست
    !




  5. 7 کاربر مقابل از | دالـان بـهشـت | عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    915
    صلوات
    1900
    دلنوشته
    9
    دلنوشته
    اللــهم الرزقـنا و ( ان شاءالله )
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3
    وبلاگ
    19



    ديني كه از دل اين انديشه در مي آيد تبعاتي دارد كه گاه چند نسل درگير آن هستند كه به اختصار در ادامه به بعضي از آنها پرداخته می شود :


    ✔ بي ثمر شدن دين و خسته شدن از اعتقاد


    يكي از عمده ترين تبعات اين مشكل دل زدگي و خسته شدن از يك اعتقاد مذهبي بي ثمر است. تمام دستور العمل هايي كه در دين آمده اعم از اخلاقي، فقهي و اعتقادي از روي حكمت بوده و در شيوه و ميزان آن ظرفيت‌هاي عامه مردم لحاظ و براي هركدام ثمر و اثري در نظر گرفته شده است.

    حال اگر با اعمال سليقه ها، تغييراتي در دستورات ديني به وجود آورديم و با آن كار آثار مترتب بر دستورات صحيح را از بين ببريم، متمسكين به اين گزاره هاي مذهبي پس از مدتي با نديدن نتيجه و تغيير در زندگي ، حكم به دروغ بودن كل ماجرا نموده و از بيخ و بن منكر اصول ديني و مذهبي مي‌شوند و وادي زندگي آنان عوض خواهد شد.
    به عنوان مثال ما براي شيوه هاي عزاداري يك اصول كاربردي داريم؛ و زماني كه از اين اصول تخطي مي‌كنيم بايد منتظر پديده اي به نام گريز از هيئت كه مجمع دينداران است باشيم.

    یکی از روحانیون در مورد این مسئله تجربه ای را مطرح می کردند که :

    "زماني در يكي از هيئات ، دو جوان را مي‌شناختم كه شور و هيجان زيادي داشتند؛ اما پس از مدتي كليپ هاي موسيقي زير زميني آن‌ها بيرون آمد، به نحوي كه انسان از شنيدن اشعار آن‌ها شرمنده مي‌شد. روزي در خيابان جمهوري تهران يكي از آن‌ها را ديدم و جوياي علت شدم چنين گفت :
    شبي در هيئت، مداح وارد شور شد و شروع نمود به گفتن اين جمله "سلطان همه اسباس اسب حضرت عباس " از هيئت كه آمدم بيرون با خودم گفتم ما براي يك اسب 45 دقيقه به سر و سينه زديم. اين چه كاريست ؟ بعد از آن ماجرا با خودم درگير بودم كه هيئت براي من چه كرد؟! به اين نتيجه رسيدم كه هيئت رفتن كار بيهوده ايست و بايد دنبال راه ديگري بروم."

    اين ثمره خروج از چهار چوب عزاداري صحيح است و اين يعني خيانت به دستگاه سيد الشهدا(عليهم السلام)

    ادامه دارد ..




    چـادُرت
    شـاعِر دیوان غزَل هـاست
    !




  7. 6 کاربر مقابل از | دالـان بـهشـت | عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  8. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    915
    صلوات
    1900
    دلنوشته
    9
    دلنوشته
    اللــهم الرزقـنا و ( ان شاءالله )
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3
    وبلاگ
    19





    ✔ عدم گرايش انسان‌هاي محقق در دنيا به مكتب حق


    دومين معظلي كه به وجود مي آيد عدم گرايش انسان‌هاي محقق در دنيا به مكتب حق است. زماني كه در غبار سليقه‌ها چهره واقعي، اثرگذار و عقلاني دين پوشانده مي‌شود، انسان‌ها محققي كه قصد تحقيق در مورد دين را دارند به تناقض رسيده و از مسير حق روي گردان مي‌شوند؛ به عنوان مثال زماني كه در روز عاشورا قمه ها را بر سر مي‌زنند و فيلم آن به تيتر اول سايت ياهو تبديل مي‌شود، ديگر نبايد انتظار داشت ديگران حاضر به پذيرش اين مكتب باشند .


    گروهي از جوانان مسيحي مصر براي تحقيق به ايران آمدند و در جلسات معرفي مكتب زماني كه به واژه سيد الشهدا(عليه السلام) رسيدند به استاد خود گفتند از او حرف نزن! استاد كه گمان مي‌كرد همه انسانهاي آزاده به وادي حسين (عليه السلام) علاقه مند باشند، با تعجب سوال كرد چرا نبايد از او حرف بزنم؟!
    جوان مسحيي گفت: چون او و تابعينش از وحشي ها هستند.
    تعجب استاد بيشتر شده و دليل اين كلام را خواستار شد كه در جواب با 300 قطعه تصويري از مراسمات قمه زني در هند و عراق و ايران رو به رو شد.[2]

    ادامه دارد ..




    چـادُرت
    شـاعِر دیوان غزَل هـاست
    !




  9. 6 کاربر مقابل از | دالـان بـهشـت | عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  10. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    915
    صلوات
    1900
    دلنوشته
    9
    دلنوشته
    اللــهم الرزقـنا و ( ان شاءالله )
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3
    وبلاگ
    19



    ✔ حمله به مسلمان‌ها

    حمله به مسلمان‌ها و شيعيان از ديگر تبعات وارد كردن بدعت‌ها در دين است . امروزه مسلمان‌ها و خصوصا شيعيان در نقاط مختلف دنيا مورد هجمه هستند و بخشي از اين هجمه ها به خاطر وارد كردن غير دين در دين است.


    در مصاحبه با يكي از شيعيان پاكستان علت كشتار شيعيان به دست بعضي از افراطيون سپاه صحابه را جويا شدم وي در جواب گفت :
    علماي آن‌ها با هدايت امريكا به اين اقدام دست مي‌زنند اما عوامشان با توجيهاتي كه از اعمال خود شيعيان نشئت مي‌گيرد راضي به چنين جنايت‌هايي مي‌شوند. يكي از علت‌ها، خرافي كردن دين به دست بعضي از مداح هاي بي سواد پاكستانيست .


    وي افزود در پاكستان گروهي هستند كه در پيروي از يك مداح خاص و با شعار اين‌كه حقيقت نماز امير المؤمنين(عليه السلام) است، نمازي عجيب ابداع نموده و رو به قبله مي ايستند و به جاي حمد و سوره و ذكر و ركوع و سجده ذكر علي علي مي‌گويند. همين كار باعث شد تا وهابيون با توجيه ارتداد و مشرك بودن مردم آن منطقه در پاراچنار صدها شيعه را به خاك و خون بكشند . وي هشدار داد كه در ايران نيز چنين چيزي در حال شكل گيريست و درمان آن به اين است كه محوريت مجالس اهل بيت(عليهم السلام) در اختيار روحانيان عالم باشد و مادحين اهل بيت(عليهم السلام) تحت لواي روحانيت اصيل حركت كنند .[3]

    ادامه دارد ..




    چـادُرت
    شـاعِر دیوان غزَل هـاست
    !




  11. 6 کاربر مقابل از | دالـان بـهشـت | عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  12. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    915
    صلوات
    1900
    دلنوشته
    9
    دلنوشته
    اللــهم الرزقـنا و ( ان شاءالله )
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3
    وبلاگ
    19



    ✔ فرقه سازي

    شكل گيري فرقي چون صوفيه و يا مكاتب انحرافي چون بهائيت نيز از مشكلات اين نحوه دين داريست و دقيقا با همين شيوه انجام شده. به عنوان مثال در صوفيه با پر رنگ كردن بيش از حد محبت به اهل بيت(عليهم السلام)، محبتي افراطي را به وجود آوردند به اسم غلو كه با واكنش شديد اهل بيت(عليهم السلام) رو به رو شد و صريحا اين نحوه ابراز محبت را نفي نمودند و يا در بابيت و بهائيت با تشديد جريان ملاقات گرايي در بحث مهدويت زمينه انحراف جمعي از شيعيان را به وجود آوردند.




    ✔ ترفندي مكمل


    دشمنان مكتب، براي تكميل روش مذهب عليه مذهب اقدام به درست كردن اعتقاداتي خاص نمودند. مثلا به عنوان نمونه شعاري درست كردند با اين عنوان كه "در مجلس اهل بيت(عليهم السلام) دخالت نكنيد." ترجمان اين شعار اين است كه هرجا انحرافي بود بگذاريد آن انحراف ريشه پيدا كند آن‌ها در واقع خود با دخالت و تغيير در مذهب و بعد ايجاد اين شعار در پي ماندگار نمودن انحرافات هستند و يا در شعاري جديدتر وقتي به تبيين انحرافات پرداخته مي شود عنوان مي‌كنند كه "با بچه شيعه بحث نكن هر دو زير يك علم هستيد" معني اين جمله اين است كه بگذاريد بچه شيعه ها در باورهاي غلطي كه ما ايجاد كرده ايم باقي بمانند.

    اهل بيت(عليهم السلام) براي جلو گيري از اين انحراف دستور فرمودند كه دين را فقط از دريچه آن بزرگواران و با معيار عرضه به قرآن بپذيريم.

    لذا امام صادق (علیه السلام) فرمودند:
    هر علمي از غير مسير ما اهل بيت به دست آيد باطل است و در جايي ديگر براي اينكه كسي با دروغ پردازي چيزي را به اسم دين به ايشان نسبت ندهد دستور فرمودند هرچيزي را هم كه از ما شنيديد به قرآن عرضه نموده و با آن تطبيق كنيد و در صورت عدم مطابقت بدانيد كه آن سخن از ما نيست پس آن را به ديوار بكوبيد.
    در طول تاريخ مبارزه با اين مكر بسيار مشكل‌تر از ساير ترفند هاي دشمن است؛ زيرا بايد انساني عالم با آماده شدن براي هجمه شديدي از طرف جاهلان جامعه، در مقابل آن انحرافات قد علم نمايد و با تمام وجود آبرويش را در طبق اخلاص بگذارد و به ميدان مبارزه با اين انحراف بيايد، تحمل سنگ تكفير را داشته باشد و در واقع اين عرصه را عرصه جهاد بداند تا بتواند با نبيين نكاتي جامعه را از جهلي كه رنگ تقدس گرفته است برهاند.



    [1] زندگی به سبک امام حسین" سال ۹۱ استاد رحیم پور ازغدی
    [2] مصاحبه با جوانان مسيحي مصري / قم
    [3] مصاحبه با ظهير عباس طارقي زائر پاكستاني / دانشجوي دكتري جامعه شناسی

       

       




    چـادُرت
    شـاعِر دیوان غزَل هـاست
    !




  13. 5 کاربر مقابل از | دالـان بـهشـت | عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  14. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    915
    صلوات
    1900
    دلنوشته
    9
    دلنوشته
    اللــهم الرزقـنا و ( ان شاءالله )
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3
    وبلاگ
    19



    بسم الله الرحمن الرحیم


    در روزهایی دور تر از امروز میرزای شیرازی برای مخالفت با استعمار انگلیس کثیف حکم تحریم توتون وتنباکو را به شرح زیر به ایران فرستاد.

    الیوم استعمال توتون و تنباکو بای نحو کان در حکم محاربه با امام زمان – سلام الله علیه – است.
    و در مدت بسیار کوتاهی این فتوا در سراسر ایران پخش گردید.

    تمامی مردم به اطاعت از مرجع تقلیدشان تمامی توتون ها را دور ریخته و تمام قلیانها و وسایل استعمال تنباکو را شکستند و از بین بردند و به این وسیله بود که استعمار گران انگلیسی را شکست دادند. بعد از شکست انگلیس، بعضی از مردم و علما، نزد میرزای شیرازی رفته و به خاطر پیروزی نهضت، به او تبریک می گفتند.

    میرزا با شنیدن تبریکات به گریه افتاد. هنگامی که علت گریه را می پرسیدند، پاسخ می داد: از این پس، دشمنان به فکر مبارزه با روحانیت می افتند، زیرا کانون خطر را شناختند.

    میرزای شیرازی خوب فهمیده بود که قرار است انگلیس بعد ها چه فتنه ای بکند و امام بزرگوار ملت نیز خوب به این نکته اشاره کرد که آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانی نما ضربه خورده از هیچ قشری ضربه نخورده! (امام خمینی رحمت الله علیه).

    آری بعد از آن بین فرق مختلف اسلام جدایی بیشتری انداخته شد و بهاییت و وهابیت رشد بسیاری کرد و بد نیست بدانید تا سال ۲۰۲۱ برنامه بهایی شدن حداقل ۳۰% ایرانی ها ریخته شده است، بدان معنا که اخلاق و رفتار شما مشابه بهاییان خواهد شد اما به نام شیعه!

    ادامه دارد ..




    چـادُرت
    شـاعِر دیوان غزَل هـاست
    !




  15. 5 کاربر مقابل از | دالـان بـهشـت | عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  16. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    915
    صلوات
    1900
    دلنوشته
    9
    دلنوشته
    اللــهم الرزقـنا و ( ان شاءالله )
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3
    وبلاگ
    19



    حسن اللهیاری کیست ؟
    بــا نام دیـــن ، بـــر علیـه دیــن


    حسن اللهیاری روحانی نمایی اهل افغانستان است که هم اکنون مقیم آمریکاست. چند سال پیش در قم با حمایت آمریکایی ها شبکه ای به نام اهل بیت را تأسیس کرد که بعداً اسناد آن رو شد. قم و اسم شبکه (اهل بیت) را از آن جهت انتخاب کرده بودند که باعث بدنامی شیعه شوند و شیعه را در اذهان اهل سنت خراب کنند. شبکه اهل بیت، در دوره فعالیت خود برای برجسته ساختن اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی، همسو با سیاست های استکبار و انجمن حجتیه مطالبی را تهیه می کرد.


    بعد از مدتی دفتر این شبکه در قم تعطیل شد. بعد از تعطیلی این شبکه عوامل آن ضمن جسارت به علمای اسلام و نیز مقام معظم رهبری و ولایت فقیه، مدعی شدند که رویکرد نظام حمایت از اهل سنت و تضعیف مکتب اهل بیت (سلام الله علیهم) است. عوامل انجمن حجتیه نیز با انتقاد از آنچه آزادی عمل اهل سنت در ایران نامیدند از ضرورت حمایت از شبکه اهل بیت سخن گفتند.


    بعد از روشدن دست این شبکه و معلوم شدن نقش آمریکا در حمایت از آن، (علی رغم ادعاهای این شبکه) هیچ مرجعی حاضر به حمایت از این افراد نشد. عوامل این شبکه مدعی بودند که از طرف بیت آیت الله محقق کابلی حمایت می شوند؛ با این حال دفتر ایشان هر گونه کمک مالی به این شبکه را حرام اعلام کرد.


    حجت الاسلام نبوی معاون تبلیغات حوزه علمیه قم طی نشستی از گرد آوری اسنادی مبنی بر حضور آمریکایی ها در پشت پرده این شبکه ماهواره ای خبر داد و گفت: هدف این شبکه که به نام دفاع از شیعه و گسترش علوم اهل بیت (علیهم السلام) راه اندازی شده است، بد جلوه دادن شیعه بود.


    اللهیاری اهل تسنن را بدعت گذار و آنان را فرقه عمریه و بکریه می خواند و فحاشی های زننده ای نسبت به آنها روا میدارد تا جایی که به شیخ بی ادب مشهور است. او حتی پا را فراتر از این می نهاد و به مراجع توهین کرده و حتی افرادی همچون مرحوم آیت الله بهجت و آیت الله مکارم شیرازی را نیز عادل نمی داند و اخیراً مدعی شده است که مراجع قم قدرت طلب اند و به دنبال ریاست هستند و هوای نفس بر عقل آنان غلبه کرده است و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بعد از ظهور سر خیلی از آن ها را خواهد برید.

    اوج ادعاهای او جایی است که مدعی می شود که اعلم و افضل از تمام علمای عصر غیبت است.
    ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی، تأیید شعار نه غزه نه لبنان به این بهانه که اول بقیع را باید آزاد کرد، ایجاد فاصله بین شیعیان و مرجعیت معظم شیعه، جایز ندانستن برپایی حکومت در عصر غیبت و توهین به ولایت فقیه، خط سیری ست که آشکارا در این شبکه دنبال می شود. مرکز پخش این شبکه در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا قرار دارد.


    این "روحانی نما" که پیش از این سابقه اهانت به شیعیان و مردم انقلابی بحرین را دارد، ضمن تمجید از حضور آمریکا در افغانستان و انکار جنایت های این کشور در منطقه، تطهیر چهره استکبار جهانی را نیز به کارنامه عملکرد تفرقه افکنانه و آمریکایی خود افزود.



    این شیخ لس آنجلس نشین، که با اهانت های مکرر به مراجع تقلید، ادعای مرجعیت را نیز در پرونده خود دارد، بدون در نظر گرفتن خشونت های نظام آمریکا بر مردم این کشور و فراموشی جریان هایی نظیر وال استریت و آدم سوزی فرقه داوودی ها در آمریکا، به تعریف از عملکرد دولتمردان آمریکا پرداخته و آزادی بیان در این کشور را ستود.


    این در حالی است که حسن اللهیاری چغچرانی، هیچ گاه در شبکه خود، تاکنون درمورد توهین های انجام شده در آمریکا نسبت به اسلام همانند قرآن سوزی، اسلام هراسی و... هیچ واکنشی نشان نداده بلکه آن را مسئله ای بی ربط به وظایف دینی خود می داند.

    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ
    ادامه دارد ..





    چـادُرت
    شـاعِر دیوان غزَل هـاست
    !




  17. 4 کاربر مقابل از | دالـان بـهشـت | عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  18. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۴
    نوشته
    904
    صلوات
    118
    دلنوشته
    9
    دلنوشته
    ای
    تشکر:
    1
    حضور
    77 روز 6 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0



    مطلبی ضد زنان در روایات اسلامی آویزان شدن زنان بدحجاب به موهایشان در جهنم!

    جریان چیه؟!



    استاد مهریزی:
    قضیه ی معراج پیامبر اسلام در کتابهای حدیثی کهن و متعدد آمده اما در کتاب عیون اخبار الرضا تکه ای به حدیث معراج افزوده شده که در کتابهای دیگر نیست و در این قطعه، از عذاب های فراوان زنان (مثل آویزان بودن زنان بد حجاب با مو) سخن گفته شده است.
    با بررسی ای که انجام دادم متوجه شدم یکی از کسانی که در سند این روایت قرار گرفته شخصی ایرانی است به نام سهل بن زیاد آدمی. رجالی های متعدد او را دروغگو خوانده اند به گونه ای که بخاطر این رفتارش وی را از قم بیرون کردند.
    از سوی دیگر مشابه این قبیل مجازات ها در کتاب ارداویراف نامه ـ یکی از کتابهای زرتشتیان پیش از اسلام که در آن معراج یک موبد آمده ـ دیده می شود. این بخش از حدیث معراج رنگ و بویی کاملا ایرانی و زرتشتی دارد. از اینجا می توان حدس قوی زد که این قسمت، بوسیله ی زرتشتیان افزوده شده و معتبر نیست.
    وی توضیح داد که نتیجه ی این پژوهش را با مدرک و به تفصیل در کتاب «نواندیشی دینی و مسأله زن» آورده است.

    یادآوری:
    حجت الاسلام مهریزی نتیجه ی این پژوهش را در کتاب نواندیشی دینی و مسئله زن، قم، صحیفه خرد، چاپ دوم، ۱۳۸۹، ص ۳۳۷ ـ ۳۴۷ آورده است.
    ر.ک: ارداویراف نامه، فصل ۶۳ و ۶۴ و 83

    یا قائم آل محمد

  19. 2 کاربر مقابل از رضـا عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  20. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۴
    نوشته
    904
    صلوات
    118
    دلنوشته
    9
    دلنوشته
    ای
    تشکر:
    1
    حضور
    77 روز 6 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضـا نمایش پست
    مطلبی ضد زنان در روایات اسلامی آویزان شدن زنان بدحجاب به موهایشان در جهنم!

    جریان چیه؟!



    استاد مهریزی:
    قضیه ی معراج پیامبر اسلام در کتابهای حدیثی کهن و متعدد آمده اما در کتاب عیون اخبار الرضا تکه ای به حدیث معراج افزوده شده که در کتابهای دیگر نیست و در این قطعه، از عذاب های فراوان زنان (مثل آویزان بودن زنان بد حجاب با مو) سخن گفته شده است.
    با بررسی ای که انجام دادم متوجه شدم یکی از کسانی که در سند این روایت قرار گرفته شخصی ایرانی است به نام سهل بن زیاد آدمی. رجالی های متعدد او را دروغگو خوانده اند به گونه ای که بخاطر این رفتارش وی را از قم بیرون کردند.
    از سوی دیگر مشابه این قبیل مجازات ها در کتاب ارداویراف نامه ـ یکی از کتابهای زرتشتیان پیش از اسلام که در آن معراج یک موبد آمده ـ دیده می شود. این بخش از حدیث معراج رنگ و بویی کاملا ایرانی و زرتشتی دارد. از اینجا می توان حدس قوی زد که این قسمت، بوسیله ی زرتشتیان افزوده شده و معتبر نیست.
    وی توضیح داد که نتیجه ی این پژوهش را با مدرک و به تفصیل در کتاب «نواندیشی دینی و مسأله زن» آورده است.

    یادآوری:
    حجت الاسلام مهریزی نتیجه ی این پژوهش را در کتاب نواندیشی دینی و مسئله زن، قم، صحیفه خرد، چاپ دوم، ۱۳۸۹، ص ۳۳۷ ـ ۳۴۷ آورده است.
    ر.ک: ارداویراف نامه، فصل ۶۳ و ۶۴ و 83
    البته این توضیحات رو از استاد مهریزی آوردم در پست قبل لازمه نکاتی رو عرض کنم تا مطلب ناقص نباشه و سوء تعبیر نشه؛

    معاندین خیلی روی این موضوع مانور میدند و سعی دارند خدای مسلمانها رو خشن معرفی کنند.

    هر چند در دین اسلام اگر عذابی هم هست عین عدالت هست.


    .محبت خداوند هماهنگ با رحمت، عدالت و حكمت او است و كليه كارها و احكام او، مبتني بر عدالت، حكمت و رحمت است. آري خداوند از مادر مهربان‏تر است و اين امري قطعي و مسلم است؛ بلكه مهرباني‏هاي پدر و مادر و ديگران، همه جلوه ‏هايي از رحمت و عنايت الهي است. چه او است كه اين همه عشق و محبت را در ضمير والدين نهاده است تا آنان با ميل و علاقه تمام تلاش خود را در جهت رشد فرزندان خود به كار گيرند. اما بايد متوجه اين نكته بود كه بين محبت‏هاي الهي و غير الهي، تفاوتي عمده وجود دارد و آن اينكه محبت مادر، غالباً احساسي بيش نيست و در بعضي از موارد برخلاف حكم عقل حق و عدالت است. در حالي كه لطف و رحمت الهي هرگز جدا از عدل، حكمت و سنت‏هاي حكيمانه پروردگار در نظام خلقت نيست. بنابراين در اجراي عدالت نبايد احساسات و عواطف را به قضاوت كشاند؛ چه آنكه خود موجب ظلمي بزرگ‏تر مي‏شود. زشت‏كاري‏هاي مجرمان را در بسياري از موارد، بايد تنها با شمشير عدالت پاسخ گفت، وگرنه:

    ترحم بر پلنگ تيز دندان‏ ستم‏كاري بود بر گوسپندان

    به قدري رحمت خدا وسيع است که حتي شيطان هم به طمع مي افتد خدا او را ببخشيد و يا در مورد معاويه نقل شده که چرا اين قدر خيانت مي کني؟ مگر قيامتي در کار نيست؟ گفت اميدوارم رحمت الهي دستم را بگيرد.

    کدام مادري حاضر است اهانت هاي پسرش را با يک استغفار و اظهار توبه قبول نمايد، و حال آن که خداوند گناهان بنده را با توبه و اظهار پشيماني قلبي مي بخشد، از اين بالاتر اگر مادري هم اهانت هاي فرزندش را ببخشد هرگز اهانت هاي او را فراموش نمي کند و آن اهانت را هديه و نيکي به حساب نمي آورد، ولي خداوند آن قدر مهربان است که اگر کسي توبه کرد نه تنها زود راضي مي شود و گناهان او را مي بخشد و هيچ کينه از او در دل ندارد، بلکه به جاي گناهان او ثواب مي نويسد در سوره فرقان مي خوانيم: «و کسي که توبه کند [از عمل زشت زنا و ...] و عمل صالح انجام دهد خداوند بديهاي آنان را تبديل به خوبي ها مي کند و خداوند بخشنده و مهربان است». (فرقان، 70-71)

    مجازات هاي جهان ديگر، رابطه تکويني قوي با گناهان دارد، رابطه عمل و جزاء در آخرت قراردادي نيست و حتي رابطه علي و معلولي نيست بلکه بالاتر از آن است يعني رابطه «عينيت» و «اتحاد» است يعني آنچه که در آخرت به عنوان پاداش يا کيفر به نيکوکاران و بدکاران داده مي شود تجسم خود عمل آنهاست قرآن کريم مي فرمايد: «روزى كه هر كسى آنچه كار نيك به جاى آورده و آنچه بدى مرتكب شده حاضر شده مى يابد و آرزو مى‏كند كاش ميان او و آن [كارهاى بد] فاصله‏اى دور بود و خداوند شما را از [كيفر] خود مى‏ترساند و [در عين حال] خدا به بندگان [خود] مهربان است». (آل عمران، 30) و در جاي ديگر مي فرمايد: «آنچه را انجام داده‏اند حاضر يابند و پروردگار تو به هيچ كس ستم روا نمى‏دارد». (کهف، 49)
    و فرمود: «آن روز مردم [به حال] پراكنده برآيند تا [نتيجه] كارهايشان به آنان نشان داده شود آن روز مردم [به حال] پراكنده برآيند تا [نتيجه] كارهايشان به آنان نشان داده شود و هر كه هموزن ذره‏اى بدى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد». (زلزال، 7-8)
    درست مانند انساني که سم خورده خود را براي هميشه از پا درآورد. و يا با چيزي چشمش را کور کرده براي هميشه کور خواهد بود ..

    یا قائم آل محمد

  21. 2 کاربر مقابل از رضـا عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود