صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: یاوران ظهور

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر 1389
    نوشته
    590
    صلوات
    200
    دلنوشته
    4
    دلنوشته
    عجل علی ظهورک
    مورد تشکر
    2,636 در 568 پست
    حضور
    6 روز 11 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    2
    گالری
    0

    یاوران ظهور




    یاوران ظهور*****می خوام عباس مهدی باشم

    صدای عیدی دادن های غدیر که می رسه دل ادم می ریزه .....اخه کنار صدای الیوم اکملت لکم.......یه صدای دیگه ای هم به گوش میرسه با کمی تاخیر

    صدای

    هل من ناصر ینصرنی
    ویرایش توسط ستاره مشرقی : 1395/06/27 در ساعت 06:09

    کاش تا خیمه سبزت برسد فریادم
    من از آن روز که در بند توأم آزادم.





  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر 1389
    نوشته
    590
    صلوات
    200
    دلنوشته
    4
    دلنوشته
    عجل علی ظهورک
    مورد تشکر
    2,636 در 568 پست
    حضور
    6 روز 11 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    2
    گالری
    0



    کاشک صدای دیگه هم امسال با انان همراه شواد بدون تاخیر
    انا بقیه الله
    راستی برای امدن نه برای اوردن یار چه کریدم ؟! ما که میدونیم او امدنی نیست اوردنی است چه کردیم؟
    ایا برای امدنش به التماس افتادیم ایت برای امدنش مقدمه چینی کردیم ایا برای امدنش زمینه سازی کردیم که وقتی امد نخواهد بگوید هل من ناصر....؟!
    بس نیست هزار و اندی سال...؟پس کی از خواب غفلت بیدار شویم ؟



    ویرایش توسط یا غیاث المستغیثین : 1395/06/26 در ساعت 17:52

    کاش تا خیمه سبزت برسد فریادم
    من از آن روز که در بند توأم آزادم.





  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر 1389
    نوشته
    590
    صلوات
    200
    دلنوشته
    4
    دلنوشته
    عجل علی ظهورک
    مورد تشکر
    2,636 در 568 پست
    حضور
    6 روز 11 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    2
    گالری
    0



    فضل ابن شاذان نقل میکند:
    شعار یاران مهدی یالثارات الحسین است
    کتاب عاشورا و انتظار صفحه 17

    کاش تا خیمه سبزت برسد فریادم
    من از آن روز که در بند توأم آزادم.





  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر 1389
    نوشته
    590
    صلوات
    200
    دلنوشته
    4
    دلنوشته
    عجل علی ظهورک
    مورد تشکر
    2,636 در 568 پست
    حضور
    6 روز 11 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    2
    گالری
    0



    یاری حسین یاری مهدی
    از حضرت سکینه نقل است که امام حسین شبی در کربلا خطاب به یاران خود فرمود:
    همانا جدم رسول الله فرمود:فرزند من حسین در زمین کربلا غریب و تنها عطشان و بیکس کشته ومی شود کسی که او را یاری کند مرا و فرزندش مهدی را یاری کرده است و هر کس به زیبان خود مارا یاری کند فردای قیامت در حزب ما خواهد بود.
    همان ص18


    کاش تا خیمه سبزت برسد فریادم
    من از آن روز که در بند توأم آزادم.





  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر 1389
    نوشته
    590
    صلوات
    200
    دلنوشته
    4
    دلنوشته
    عجل علی ظهورک
    مورد تشکر
    2,636 در 568 پست
    حضور
    6 روز 11 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    2
    گالری
    0



    سفارش حضرت مهدی
    محدث نوری حکایت سید رشتی را چنین نقل می کند که حضرت به سید دستور خواندن نافله ،زیارت عاشورا و جامعه را می دهد و بعد از ان می فرماید:
    شما چرا نافله نمی خوانید؟نافله ،نافله،نافله
    شما چرا عاشورا نمی خوانید؟عاشورا،عاشورا،عاشو را
    شما چرا جامعه نمیخوانید؟جامعه ،جامعه،جامعه

    همان ص29


    کاش تا خیمه سبزت برسد فریادم
    من از آن روز که در بند توأم آزادم.





  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر 1389
    نوشته
    590
    صلوات
    200
    دلنوشته
    4
    دلنوشته
    عجل علی ظهورک
    مورد تشکر
    2,636 در 568 پست
    حضور
    6 روز 11 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    2
    گالری
    0



    عاشورا ،پشتوانه فرهنگی انتظار
    فرهنگ عاشورا زمینه ساز انتظار است انتظار ادامه عاشورا است و چشم به راه حسیندیگری نشستن در کربلایی به وسعت جهان.
    فرهنگ عاشورا انچنان در روح انسانها رسوخکرده و آتش عشقش
    شراره ای در دل ها انداخته که بدون تردید مؤثرترین و پایدارترین عنصر فرهنگ ساز برای شیعیان و تمامی انسانهای ازاده عالم است

    به قول امام راحل ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم.



    کاش تا خیمه سبزت برسد فریادم
    من از آن روز که در بند توأم آزادم.





  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر 1389
    نوشته
    590
    صلوات
    200
    دلنوشته
    4
    دلنوشته
    عجل علی ظهورک
    مورد تشکر
    2,636 در 568 پست
    حضور
    6 روز 11 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    2
    گالری
    0



    ولایت امام (علیه السلام) اولین شأنی است که به بررسی آن می پردازیم.
    علت انتخاب این كمال به عنوان اولين ويژگي مورد بحث در مقامات و شؤون امام
    اين است که در قرآن کریم در مورد خلافت امام علی (علیه السلام) و جانشینی ایشان برای پیامبر گرامی
    اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) از این عنوان استفاده شده است:
    «إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُون» (مائده/55)
    همچنین پیامبر بزرگوار اسلام در واقعه غدیر خم هنگام معرفی امام علی (علیه السلام) به عنوان جانشین
    خویش از این تعبیر استفاده کردند: «من كنت مولاه فهذا علی مولاه».


    کاش تا خیمه سبزت برسد فریادم
    من از آن روز که در بند توأم آزادم.




  9. تشكر


  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر 1389
    نوشته
    590
    صلوات
    200
    دلنوشته
    4
    دلنوشته
    عجل علی ظهورک
    مورد تشکر
    2,636 در 568 پست
    حضور
    6 روز 11 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    2
    گالری
    0



    ولی» دلالت بر قرب و نزدیکی می کند، جلس مما یلینی یعنی نشست کنار من و نزدیک من شد.
    و از همین باب است مولی، همراه، یاور، همسایه؛ همه اینها از «ولی» به معنای نزدیکی است. و هر
    کس ولایت امر دیگری را به عهده داشته باشد پس ولیّ او است. و اینکه فلانی أولی به آن چیز است
    یعنی شایسته و سزاوارتر است. (مقاییس اللغة، ج6)


    کاش تا خیمه سبزت برسد فریادم
    من از آن روز که در بند توأم آزادم.





  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر 1389
    نوشته
    590
    صلوات
    200
    دلنوشته
    4
    دلنوشته
    عجل علی ظهورک
    مورد تشکر
    2,636 در 568 پست
    حضور
    6 روز 11 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    2
    گالری
    0



    توجّه
    1- گاهي بين وليّ و موليّ عليه، رابطه ای قراردادي و اعتباری وجود دارد. محدودة
    اختيار و تصرف در اينجا در حدّ قرارداد است و لذا قابل تغییر بوده و حتیّ می تواند
    مدّت دار باشد. این نوع ولایت که به جعل جاعل است قابل عزل و نفی نیز می تواند
    باشد. مانند ولايت‌ پدر بر فرزند.
    گاهي رابطه بين اين دو حقيقي و تکوینی است. در اين ‌صورت قابل تغيير نمي‌باشد، و محدوده آن تابع
    چگونگی ارتباط وجودی بین این دو است. مانند رابطه بین خداوند به عنوان خالق با مخلوقات.
    2- ولایت می تواند حالت طولی داشته باشد. یعنی ولایت ولیّ، در طول ولایت ولیّ بالاتر و تحت اراده و
    نفوذ او باشد. مانند ولایت پدر بر فرزند که در طول ولایت جدّ است. این نوع ولایت طولی نیز می تواند
    اعتباری بوده و در محدوده قرارداد باشد؛ و می تواند تکوینی باشد و در محدوده رابطه تکوینی دو موجود.
    3- وجود ولایت بین دو موجود، می تواند غیر اختیاری باشد و مولیّ علیه در انتخاب ولیّ و محدوده ولایت
    او اختیاری نداشته باشد، مانند ولایت پدر بر فرزند که از طرف خدا جعل شده است یا ولایت تکوینی خدا
    بر مخلوقات؛
    و می تواند اختیاری باشد، یعنی مولیّ علیه با چگونگی اراده و خواست خود اجازه نفوذ تأثیر را برای موجود
    دیگری فراهم کند، مانند ولایت خدا بر مؤمن و ولایت طاغوت بر کافر «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ
    الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذينَ كَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمات‏». (بقره/257)


    کاش تا خیمه سبزت برسد فریادم
    من از آن روز که در بند توأم آزادم.





  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت تیر 1393
    نوشته
    3,557
    صلوات
    138000
    دلنوشته
    81
    دلنوشته
    برای سلامتی تمام بیماران سخت و لاعلاج و عاقبت بخیری تمام جوانان . و ظهور مولایمان مهدی موعود.
    مورد تشکر
    16,945 در 3,502 پست
    حضور
    98 روز 16 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    حکومت جهانی مهدی علیه السلام.




    فلسفه انتظار :

    ممکن است برای شما هم این سوال پیش اید که : سخن از اینده جهان بشریت. چه نتیجه ای برای امروز ما

    میتواند داشته باشد؟

    امروز با هزاران مشکلات و گرفتاری دست بگریبانیم. و باید برای پیروزی بر این مشکلات بیندیشیم.

    ما را با فردا چه کار ؟

    اینده بالاخره خواهد امد. خوب باشد یا بد. انها که تا ان روز زنده اند از مواهبش برخوردار می شوند. و انها

    که نیستند خدا رحمتشان کند!

    به هر حال. این مساله فعلا" "نسیه" است و اثر مثبت و سازنده ای در زندگی امروز ما ندارد !

    ولی این سخن را کسانی می گویند که همیشه با دید سطحی حوادث را می نگرند. و تصور می کنند امروز

    از دیروز و فردا جدا است.

    و جهان را مرکب از واحدهای پراکنده و از هم گسسته می پندارند. ولی با توجه به این که ریشه های

    "حوادث امروز" در گذشته است و اینده را هم از امروز باید بسازیم. و این که توجه به یک اینده "تاریک"

    یا درخشان انعکاس فوری در زندگی امروز و موضع گیری های ما در برابر حوادث دارد.

    روشن می شود که ما بخاطر امروز هم که باشد باید گذشته و اینده را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

    و بزودی خواهیم دید چه اندازه سازنده است این انتظار بزرگ.

    اما عجب این که . بعضی نویسندگان نه تنها جنبه مثبت این قضیه را منکر شده اند بلکه تصریح کرده اند

    که در انتظار چنان اینده ای بودن. اثرات منفی در کاربرد نیروهای اجتماعی امروز دارد و انها را کند می سازد!

    و عجیبتر این که . بعضی معتقدند ایمان به وجود یک اینده روشن. بازتابی از محرومیتهای طبقه شکست

    - خورده است. که غالبا" در شکل مذهبی خود نمایی کرده .

    ولی انکار نمی توان کرد که عده ای کوته فکر از مساله انتظار سو ءاستفاده کرده و به عنوان این که ما منتظر چنان ظهوری هستیم .

    تمام مسئولیتها را از دوش خود برداشته و به جای همه انها. مساله انتظار ان هم محدود به زبان-

    گذارده اند! برای برطرف شدن هر گونه سو ء تفاهم از طرفین لازم میدانم قسمتی از رساله ای را

    که چندی قبل پیرامون این موضوع نوشته ام از نظر خوانندگان عزیز بگذرانم.

    داوریهای حساب نشده :

    با این که جمعی از خاور شناسان اصرار دارند ایمان به وجود یک مصلح بزرگ جهانی را " واکنشی "

    از وضع نابسامان مسلمانان در دورانهای تاریک تاریخ بدانند. و با این که جمعی از پژوهشگران شرقی

    و اسلامی که تحت تاثیر افکار غربیها قرار دارند به این طرز تفکر دامن می زنند.

    و حتی اصرار دارند که ایمان به وجود "مهدی" و مصلح جهانی را یک فکر وارداتی تلقی کنند که از

    عقاید یهود و مسیحیان گرفته شده.

    و با این که جمعی از جامعه شناسان ماتریالیست می کوشند که از مساله انتظار ظهور مهدی.

    دلیلی بر عقیده خود ترتیب دهند که این عقیده یک ریشه اقتصادی دارد .و برای تخدیر افکار توده های

    به زنجیر استعمار کشیده ساخته و پرداخته شده است.

    با تمام این گفتگوها. باید توجه داشت که اعتقاد به چنین ظهوری یک ریشه فطری در همه نهادها دارد.

    که در اعماق عواطف انسان نفوذ کرده است. و یک ریشه اصیل اسلامی که در منابع مهم اسلامی دیده

    می شود. ولی شاید مطالعات محدود این پژوهشگران از یک سو ء و علاقه به " توجیه مادی" برای

    هر گونه فکر و عقیده مذهبی. از سوی دیگر. اینگونه افکار را بوجود اورده است. "

    ... ادامه دارد. نویسنده: ایت الله العظمی مکارم شیرازی. )


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود